|
Modell bemutató - Kinek, milyen van?
|
Témaindító: SzerNoh, idő: Júl 4, 2010
Témakörök:
|
|
(#351) SzerNoh hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 4, 2010 |
|
Szeretnék egy olyan fórumtémát nyitni, ahol mindenki bemutathatja a saját modelljeit méretaránytól függetlenül.
Kérem a kedves fórumozókat, hogy mellőzzük az egymásra licitálást. Maradjon szenvtelen és tárgyilagos.
Üdv
SzerNoh
|
(#352) SzerNoh hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 4, 2010 |
|
Íme egy PIKO Herkules mozdony.
Ez egy "Hobby" kategóriás mozdony ez az árában is tükröződik.
Viszont nagyon megbízható, és jól működik.
Kevés karbantartás igényel.
A részletek nincsenek annyira kidolgozva mint egy más gyártótól készült mozdonynál (Roco, Trix).
Digitálisan előkészített modell.
Kezdésnek nagyon tudom ajánlani bárkinek! |
|
(#370) NegyKerekes válasza SzerNoh hozzászólására (#352)
|
Válasz •
|
Júl 4, 2010 |
|
Nekem ő van csak.
Sajnos tönkrement a fényképezőm, nem saját fotó. |
|
(#373) SzerNoh válasza NegyKerekes hozzászólására (#370)
|
Válasz •
|
Júl 4, 2010 |
|
és ő milyen méretben van? H0, TT ? mit szabad róla tudni? miket hallottál róla? |
(#409) MUKI válasza SzerNoh hozzászólására (#352)
|
Válasz •
|
Júl 5, 2010 |
|
Egyszer fogtam kezemben TRIX Herkulest szép szép meg fém is de szerintem ha az ember használja akkor inkább a PIKO |
(#410) Bubu válasza MUKI hozzászólására (#409)
|
Válasz •
|
Júl 5, 2010 |
|
Szia Muki!
de ha fém akkor nem tartosabb? mennyivel kidolgozottabb egy olyan mozdony? |
(#420) MUKI válasza Bubu hozzászólására (#410)
|
Válasz •
|
Júl 5, 2010 |
|
Nem az ennyim volt !!!
De mintha jobban kopott volna... |
(#421) Frankye válasza Bubu hozzászólására (#410)
|
Válasz •
|
Júl 6, 2010 |
|
A fém modellek nehezebbek, ennél fogva erősebb motor kell a mozgatásukhoz.
A kidolgozottság egy másik téma: Lehet fémből is "ratyit" készíteni, és műgyanta öntvényből is gyönyörűt. (Egy ismerősöm készített Taurus burkolatokat öntött műgyantából, fantasztikusan kidolgozott külsővel!) |
(#442) Bubu válasza Frankye hozzászólására (#421)
|
Válasz •
|
Júl 6, 2010 |
|
Értem köszönöm szépen |
(#448) klemo86 hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 6, 2010 |
|
A már említett... Ez sem saját fotó Egy kis összekócolódott gőzöst meg egy hajtómű-problémás ütött-kopott Skoda ES 499-est cseréltünk be erre. |
|
(#449) klemo86 válasza SzerNoh hozzászólására (#352)
|
Válasz •
|
Júl 6, 2010 |
|
Én nem csak kezdésnek szeretnék többek közt egy DB vagy ÖBB Herkulest |
(#450) Topi válasza klemo86 hozzászólására (#448)
|
Válasz •
|
Júl 6, 2010 |
|
Hoppá! Ugyan ilyenem van TT-ben |
(#451) SzerNoh válasza Topi hozzászólására (#450)
|
Válasz •
|
Júl 6, 2010 |
|
Nem!
neked krokodilod van! |
(#452) Topi válasza SzerNoh hozzászólására (#451)
|
Válasz •
|
Júl 6, 2010 |
|
Nono! Van 244-esem is! Csak az kicsit halott állapotú már.
Szerk: Kroki, ami látható, az azért látható, mert még van nem sérült alkatrésze. |
(#453) SzerNoh válasza Topi hozzászólására (#452)
|
Válasz •
|
Júl 6, 2010 |
|
Képet -képet |
(#454) Topi válasza SzerNoh hozzászólására (#453)
|
Válasz •
|
Júl 6, 2010 |
|
Okés, előtúrom. De nem ígérek konkrétat.
Valamelyik címkézetlen dobozba benne van. Még gyerek fejjel kaptam valami rokontól. Már komolyan leharcolva, de én még 10-en évesen tovább gyűrtem. A vége az lett, hogy a sínről is leszédülne.
Sajnos 10-14 évesen nem voltam teljesen tisztában azzal, később mit fog érni. |
(#459) klemo86 válasza Topi hozzászólására (#450)
|
Válasz •
|
Júl 6, 2010 |
|
Nekem annyira nem tetszik, inkább a BR101, 182 (Taurus), 218, és Herkules lenne szép darab nálam Szóval ezek a "modernebb" vasak... Csak pl Pesten is a nagy kiállításon, ahol Ti is voltatok, elég népszerű a Tau, valami különlegesebb festéssel lenne jó... Minden felé MÁV-os meg ÖBB-st lehetett látni Ez amúgy H0-s. |
(#460) SzerNoh válasza klemo86 hozzászólására (#459)
|
Válasz •
|
Júl 6, 2010 |
|
Taukra az a jellemző hogy olyan mint a Suzuki...
"olcsó" és jól működő mozdony. Nekem is van kettő és eddig csak tisztítani kellett őket.
Nagyon megvagyok velük elégedve |
(#461) hodbond hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 6, 2010 |
|
Sziasztok!
Gratulálok remek kis oldal és kellett is .
Én már jópár éve intezíven gyüjtögetem a vonatokat és sikerült egypár szép és egypár antik példányra is szert tenni.
Balról jobbra a gépek: br-86 br-93 gkb-1700(osztrák magánvasút) DB-290 obb-2012 MÁV m-61(nohab) GYSEV 1047-es (Taurus)
Nehogy megsétődjetek nem akarok felvágni mert elég kicsi gyüjtemény ismerek olyat akinek 93 gépe és mind merklin.
Klemo86 az aR244-es a tied? gyönyörű szép |
|
(#462) balatonperes válasza hodbond hozzászólására (#461)
|
Válasz •
|
Júl 6, 2010 |
|
Szia!
Csak a fotó kedvéért vannak a polcon,így sorakoztatva, vagy mindig ott állnak?
Mert ha ez utóbbi, akkor valami sín-féleségre kellene fölraknod őket! Bármilyen sín megteszi, csak ne a nyomkarimán álljanak!
csá |
(#463) SzerNoh válasza hodbond hozzászólására (#461)
|
Válasz •
|
Júl 6, 2010 |
|
Szép mozdonyok!
Valamelyikről, vagy mindegyikről pár szót tudsz mondani, pl a gőzösökről? mekkora a legkisebb ív amin elmennek stb?
Szép estét
SzerNoh |
(#464) klemo86 válasza hodbond hozzászólására (#461)
|
Válasz •
|
Júl 6, 2010 |
|
BR244, és az enyém igen Pontosabban ugyan ilyen, csak egy kicsit meg van törve, de kijavítottam nagyon szépen, szinte nem is látszik rajta... Köszi, többen dicsérték, de ettől sajnos nem nagyon lesz más véleményem róla
Még valamit kihagytam! Egy Csörgőnek nagyon örülnék! Egy igényesen és részletesen megalkotott kis M41-nek - a magyar flottából a kedvencem (ami még nem "Hörgő") |
(#465) SzerNoh válasza klemo86 hozzászólására (#464)
|
Válasz •
|
Júl 6, 2010 |
|
Valami ilyesmire gondolsz?
|
|
(#469) klemo86 válasza SzerNoh hozzászólására (#465)
|
Válasz •
|
Júl 6, 2010 |
|
Ohh, és még koszolt is |
(#472) SzerNoh válasza klemo86 hozzászólására (#469)
|
Válasz •
|
Júl 6, 2010 |
|
Bizony
|
(#477) NegyKerekes válasza SzerNoh hozzászólására (#465)
|
Válasz •
|
Júl 6, 2010 |
|
Ilyet készen lehet venni? Vagy ez saját otthoni koszolás egy normál boltiból? |
(#478) SzerNoh válasza NegyKerekes hozzászólására (#477)
|
Válasz •
|
Júl 6, 2010 |
|
Ez gyári modell, és az egyik ismerősöm koszolta össze nekem.
De lehet olyat is csinálni hogy átszámozza a mozdonyt , vagy teljesen más színben tünteti fel.. |
(#479) hodbond válasza SzerNoh hozzászólására (#463)
|
Válasz •
|
Júl 6, 2010 |
|
Szia!
A roco R2-es szabványú sínén csak a Nohab erőlködött, de az is elfordult nagy nehezen.
Balatonperes: most akakrok majd alájuk rakni egy egy sínpárt
de köszi az észrevételt. |
(#480) SzerNoh válasza SzerNoh hozzászólására (#478)
|
Válasz •
|
Júl 6, 2010 |
|
Tehát ez meg sima mozdony volt, és "légkondíciónálva" lett
(hörgősítve) |
|
(#481) klemo86 válasza SzerNoh hozzászólására (#478)
|
Válasz •
|
Júl 6, 2010 |
|
Bármit módosíthatsz a modelleken - persze úgy célszerű, ha a való életben is elkövették azokat a módosításokat (ha csak nincs nálatok a kertben valami tuningmozdony )
Szerk.: igen, ez NagyKerekes-nek szólt...
U.i.: a BR218 is főleg azért tetszik, mert van hozzá "auspuff". Az origi modelleken nincs, de szerintem jól mutat rajta. Mint egy kis kutyafül |
|
(#514) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 7, 2010 |
|
Nekem van egy egyedi készítésű H0-ás 5 dómos tartálykocsim...EP III. korszakos |
|
(#515) NegyKerekes válasza róbertke hozzászólására (#514)
|
Válasz •
|
Júl 7, 2010 |
|
Az "egyedi készítésű" azt jelenti, hogy elejétől a végéig az egész saját kezűleg készült? Miből? |
(#518) róbertke válasza NegyKerekes hozzászólására (#515)
|
Válasz •
|
Júl 7, 2010 |
|
A modell egy tényleg létezett tartálykocsi fényképei és tervrajza alapján készült, egy már meglevő Sachsen 2 tengelyes alváz és egy átépített Märklin tartálykocsitest összeházasításából. Persze a szükséges frizírozást is bele kell érteni. Ja, és teljesen egyedi-egydarabos, maszek építés. |
(#519) SzerNoh válasza NegyKerekes hozzászólására (#515)
|
Válasz •
|
Júl 7, 2010 |
|
Egyedi készítés, igen az azt jelenti hogy saját ötletből , saját tervekből készült.
Általában építési anyag lehet réz, műgyanta stb stb... |
(#520) NegyKerekes válasza róbertke hozzászólására (#518)
|
Válasz •
|
Júl 7, 2010 |
|
Nagyon szép lett, gratulálok! |
(#529) SzerNoh hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 7, 2010 |
|
Sziasztok!
A következő modell amit szeretnék bemutatni az egy Roco teherkocsi.
Amit erről a kocsiról eltudok mondani az az hogy nagyon szép a futása, és a legkisebb feliratokat is kilehet rajta olvasni.
Fontos!
Mint minden kocsinál a használati utasítása feltünteti, hogy 30 óránként illik megolajozni a kereket a mellékelt ábrán jelzett módon.
A kiegészítőket, kapaszkodókat én nem ajánlom betenni/felragasztani azoknak akik, minden nap, vagy rendszeres jelleggel használják a modelljeiket, mert ezek a legkisebb kiegészítők elég könnyen letudnak esni eltudnak törni, és nehéz őket pótolni.
|
|
(#533) egyespeti hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 7, 2010 |
|
Jó estét!
Én DB Epoche III-ban utazom!
Ez egy kevésbé kedvelt időszak és vasúttársaság itthon. Németországban nagyon kedvelt!
Minden modellem Roco, azaz 1db másmilyen gyártmány sincs benne!
Szeretem az egységes dolgokat.
28 mozdonyom, 173db tehervagonom és 57db személyvagonom van, illetve van egy TEE-m illetve egy motorvonatom is. Ezek 90%-a dobozúj, mert terepasztalom az egyelőre nincsen!
Képek nincsenek mert iszonyat meló lenne végig fotózni őket!
Pl a gőzösök: BR01, BR23, BR44, BR50, BR57, BR58, BR74, BR98, BR93
Diesel: V36, V60, V80, V100 (2db), V200 (2db), V90, Köf III, V160
Villany: E32, E72, E94, E18, E50, E40, E17, E44, E144.5
Motorvonat: VT98, VT 11.5
Ennyi! |
(#535) Topi válasza egyespeti hozzászólására (#533)
|
Válasz •
|
Júl 7, 2010 |
|
Azért messziről kaphatunk képet? Legalább a polcról vagy dobozról amiben ezek a szépségek vannak? |
(#536) egyespeti hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 7, 2010 |
|
Igen béna kép a 74-esről!
És egy bénább az E17-ről!
Majd csinálok egyben a hétvégén! ;) |
|
(#537) SzervízMacska válasza egyespeti hozzászólására (#536)
|
Válasz •
|
Júl 7, 2010 |
|
A terepet ügyesen megcsináltad a nem létező terepasztalra. |
(#538) egyespeti válasza SzervízMacska hozzászólására (#537)
|
Válasz •
|
Júl 8, 2010 |
|
Az nem terepasztal, hanem egy kb 69x40cm-es rétegeltlemez lap, 3db Roco 2.1mm-el egyenes sinnel.
Illetve némi Busch szürke kőzúzalékkal és ilyen olcsó fajta Noch fűszőnyeggel leragasztva.
Csak azért csináltam, hogy tudjam valamin nézegetni egy kicsit a járműveket. |
(#539) egyespeti válasza egyespeti hozzászólására (#538)
|
Válasz •
|
Júl 8, 2010 |
|
A háttérben pedig 1db Preiser tehér hátsó fele látható, bal oldalon!
A in alatt pedig 2mm parafa van leragasztva!
Na, átmentem a teszten, hogy nem hazudok? |
(#542) SzerNoh válasza egyespeti hozzászólására (#539)
|
Válasz •
|
Júl 8, 2010 |
|
Én képek nélkül is hiszek neked!
Mióta modellezel, és mi fogott meg a 3-mas korszakban? |
(#548) egyespeti válasza SzerNoh hozzászólására (#542)
|
Válasz •
|
Júl 8, 2010 |
|
Akkor jó!
1986 körül kaptam az első Piko Junior dilikörömet! Onnantól kezdve nem volt megállás, két terepasztalt csináltam saját kezüleg, 10 évesen az elsőt, 12-14 évesen a másodikat. Természetesen csupa DDR cuccból.
Ja és H0-ban.
Azóta sajnos nincs terepasztalom helyhiány miatt, de 5 éve folyamatosan gyűjtöm a hozzávalókat.
Megvan az összes szükséges sin, Roco-Line ágyazatos és ágyazat nélküli.
A Piko kalapsineket szanáltam, sajnos a második terepasztalomnál már nagyon sok gond volt velük.
Az Epoche III DB pedig úgy jött, hogy sokat éltem Németországban így mindenképp ez a világ volt kézenfekvő számomra. A modern dolgokat meg annyira nem kedvelem, de a túl régieket sem, így jött az 1950-es 1960-as évek világa! |
(#551) róbertke válasza egyespeti hozzászólására (#533)
|
Válasz •
|
Júl 8, 2010 |
|
Egy időben abszolút nem foglalkoztatott, hogy az adott jármű milyen korszakot képvisel, megtetszett és ha tellett rá, megvettem. Az utóbbi években viszont el kezdtem szelektálni, a fő csoport a német EP I. korszak lett, de amikor tavasszal elém rakták ezt a gyöngyszemet, nem tudtam megállni a megvételét....Fleischmann DB BR 70 091. Pedig a te kedvenceid közé illene... |
|
(#554) egyespeti válasza róbertke hozzászólására (#551)
|
Válasz •
|
Júl 8, 2010 |
|
Régen én is így voltam vele!
Illetve hiába szerettem volna BR130-as Ludmillát ha éppen csak ES499-est lehetett kapni.
Régen azt vettük amit kapni lehetett!
1988-90 körüli időszakról beszélek.
Nagyon szép mozdony!
Bárcsak gyártana ilyet a Roco! |
(#557) róbertke válasza egyespeti hozzászólására (#554)
|
Válasz •
|
Júl 8, 2010 |
|
Úgy tudom még rajta van a gyártás listán a FL-nál, de ott már az újabb, világítós változat. Az általam vásárolt még csak lámpa imitációs. |
(#558) róbertke válasza egyespeti hozzászólására (#554)
|
Válasz •
|
Júl 8, 2010 |
|
Egyébként az öcsém a névnapjára ezt a kocsit kapta tőlem, SBB-CFF-FFS EP III. korszakos |
|
(#587) kisKirály hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 9, 2010 |
|
Igaz, hogy nem gördülőállomány, de a beszerzési árából kijött volna belőle akár egy mozdony is!
|
|
(#590) Topi válasza kisKirály hozzászólására (#587)
|
Válasz •
|
Júl 9, 2010 |
|
Alakjelzős korszak ;) A szívem csücske. |
|
|
2024. Nov, 22. Pé 11:34:47 |
|
Jelenleg 8 fő olvassa az oldalt |
|
|