|
Amerikai vasútmodellek
|
Témaindító: etwg, idő: Nov 3, 2012
Témakörök:
|
|
(#52821) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 27, 2016 |
|
Egy nagyon érdekes filmecske 1948-bol. Sajnos ma már sok minden nem létezik a filmben látittakból.
Utah
Sok vonattal |
(#52887) ModELiTT hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 31, 2016 |
|
A nagy rámolgatásban,találtam ezeket az öntéseket,eredetileg ha jól tudom ROKAL kocsikról lett leöntve !
Ha netán valakit érdekelne,szívesen megválok tőle !! |
|
(#52899) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 2, 2016 |
|
|
(#53034) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 10, 2016 |
|
Van egy H0-ás NYC Alco PA gépem. Most találtam rá egy cikkre, hogy a felső reflektor - MARS WR 5000-A signal light - miként működött. Leirás 01; Leírás 02; |
|
(#53047) etwg válasza róbertke hozzászólására (#53034)
|
Válasz •
|
Szept 11, 2016 |
|
Biztosan modellvasutas volt a tervezöje ennek a lámpának.
A gyakorlatban a hátso izzot már be sem épitették, mert minek a mozdonyban a villogo vörös?
Ez az F7-sek eredeti ötletét erösitgette, amikor ugy gondolták, hogy az F7-es két fele közé került a szerelvény (azaz a vonat mindkét végén egy F7-es fej volt, azaz az egyik a vonat végét jelentette a vörös villogoval.)
Nem igen tudok arrol, hogy valaha is igy müködtek volna (persze kis sem lehet zárni), mert ahhoz rengeteg más dolgot is meg kellett volna oldani. |
(#53053) róbertke válasza etwg hozzászólására (#53047)
|
Válasz •
|
Szept 11, 2016 |
|
A régebbi gépemen van olyan letöltött kép, hogy BN F.. sorozatú mozdonycsoport tolta a vonat végét. Ezek szerint ha összeraknék egy ilyen vonatot, valamint nem raknék a végére caboose kocsit, akkor hátra vörös fényü villogóval világító F.. sorozatú gép mehetne?? |
(#53059) etwg válasza róbertke hozzászólására (#53053)
|
Válasz •
|
Szept 11, 2016 |
|
Szerintem ilyen kombinácio csak személyvonatoknál fordulhatott elö, a többinél a vonat végét meghagyták a helpernek. Az meg ritkán volt F7 |
(#53065) róbertke válasza etwg hozzászólására (#53059)
|
Válasz •
|
Szept 11, 2016 |
|
Gerald J. Quenn Sr képén szereplő BN ABBA gépek mind Tólómozdonyok. Ugye nem baj, ha a caboose a vonat legvégére kerül? |
|
(#53068) etwg válasza róbertke hozzászólására (#53065)
|
Válasz •
|
Szept 11, 2016 |
|
Ha azok tolato mozdonyok, akkor nem igen jo a cabooset a vonat végére rakni, mert a tolatomozdony az emelkedö végén leválik a caboosezal meg a személyzetével együtt.. |
(#53073) sunocske válasza etwg hozzászólására (#53068)
|
Válasz •
|
Szept 12, 2016 |
|
Miért? |
(#53074) etwg válasza sunocske hozzászólására (#53073)
|
Válasz •
|
Szept 12, 2016 |
|
A caboose meg a legénysége a vonat része, nem pedig a tolato mozdonyé. Ezért van jol ugy ahogy a képen látni, a tolatomozdony a cabooset tolja. |
(#53075) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#53074)
|
Válasz •
|
Szept 12, 2016 |
|
Vigyázat, ne keverjük a tolató mozdonyt a tolómozdonnyal!
Az előbbit amerikaiul switcher-nek hívják,m az meg idehaza pl. a Bobo, vagyis az M44-es. |
(#53076) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#53075)
|
Válasz •
|
Szept 12, 2016 |
|
Bocs - elirtam.
|
(#53084) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#53075)
|
Válasz •
|
Szept 12, 2016 |
|
Ne idegeskedj mester, nem kell villogót építened az E - F - GP - SD típusú gépeimbe. |
(#53085) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#53084)
|
Válasz •
|
Szept 12, 2016 |
|
Ettől én nyugodTT vagyok... |
(#53206) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 17, 2016 |
|
Valami zörög a bokrokban a tócsán tul is.
Gyakorlatilag az egész világ összefogott, hogy legyenek TT-ben is amcsi jármüvek, ime az elsö fecske.
Az amerikai rajzok alapján Ausztráliában rakják össze német és kinai alkatrészekböl.
Europában a holland Zeuke-TT-nél lesz kaphato.
|
|
(#53207) DZolTTán hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 18, 2016 |
|
Nem nézem eléggé, vagy ezeken az amcsi vagonokon tényleg nincs féktuskó? |
(#53208) etwg válasza DZolTTán hozzászólására (#53207)
|
Válasz •
|
Szept 18, 2016 |
|
A diamond alvázon csak belülröl van féktusko ( a két kerék között, kivülröl nincs. |
(#53209) DZolTTán válasza etwg hozzászólására (#53208)
|
Válasz •
|
Szept 18, 2016 |
|
Köszi, így már pár fotón sikerült kiszúrni, bár sok nem látszik belőle az alváztól. |
(#53210) etwg válasza DZolTTán hozzászólására (#53209)
|
Válasz •
|
Szept 18, 2016 |
|
Ez a jo modellezönek, bátran állithatja, hogy van fék is..... |
(#53212) DZolTTán válasza etwg hozzászólására (#53210)
|
Válasz •
|
Szept 18, 2016 |
|
Egyébként van ennek műszaki magyarázata, hogy odaát miért elég fele annyi, mint Európában? Vagy itt csak túlbiztosítjuk, ők meg lazábban veszik? |
(#53213) etwg válasza DZolTTán hozzászólására (#53212)
|
Válasz •
|
Szept 18, 2016 |
|
Nem tudom pontosan, de valoszinü, hogy a forgovázakban a csapágy felfogásával kapcsolatos.
Ott a csapágytok a váz fix része, igy arra lehet radiális nyomást kifejteni. Mifelénk meg a csapágytok csak be van csusztatva a csapágyvezetékbe ( a régebbi megoldásokon), igy azt csak függölegesen lehet terhelni.
|
(#53215) róbertke válasza etwg hozzászólására (#53206)
|
Válasz •
|
Szept 18, 2016 |
|
B&O 2-bay Offset Hopper, szép nagy ércvonatot lehet majd összegyűjteni belőle.... Mozdonynak mit fog ez a manufaktúra először előállítani??? |
(#53219) etwg válasza róbertke hozzászólására (#53215)
|
Válasz •
|
Szept 18, 2016 |
|
Semmit, az MTB gyárt egy mozdonyt (SW1500) meg egy jeepen rágodnak, de még olyan messze vannak a kész mozdonytol mint Mako Jeruzsálemtöl. Ráadásul megint egy önkéntes emberke akarja gyártani akinek halvány fogalma sincs a mechanikáról meg a fizika alapjairol. A Katot akarja másolni de kin szenvedés amit csinál. |
(#53220) etwg válasza róbertke hozzászólására (#53214)
|
Válasz •
|
Szept 18, 2016 |
|
Volt egy sereg HP modell meg a maradékaibol összerakott cucc. A Rokal is gyártott amerikai modelleket, de nem tudom milyen minöségben (föleg a kerekek miatt) és mennyi került el a tengeren tulra. A BTTB nek is volt egy probálkozása az 1990-s évek elején.
Ki tudja mi van még ott - képeken nem sokat látni.
|
(#53223) maTTato válasza etwg hozzászólására (#53219)
|
Válasz •
|
Szept 18, 2016 |
|
Leunában láttam az egyik standon egy csokorra valót belőlük, vagy hat festési variációban. Nekem hirtelen egy szteroidokon felhizlalt mazsola képe jelent meg róluk. Persze hirtelen és távolról. Volt néhány teherkocsi is a kínálatban, közöttük az alant látott is. Természetesen itt is tő több festési variációban. Még meg is jegyeztem: USA vasút TT méretben?
Kár, hogy nem fotóztam le. Most már bánom. Lehet azt láttam, amiről éppen a diskurzus tart? |
(#53224) etwg válasza maTTato hozzászólására (#53223)
|
Válasz •
|
Szept 18, 2016 |
|
Erröl azt irták, hogy csak az év végére lesz kész 250 darab).
Kisszériás amerikai TT modellekböl van aránylag sok az olcso papirmodellektöl kezdve (box cars) a drága rézmaratott modellekig. Valamikor a HP-nek meglehetösen vastag katalogusa volt
ITT irtam roluk, és egészen érdekes modon szinte évente kerülnek elö formarészletek meg immár 40-45 éves modellmaradványok, amiböl elö lehet varázsolni valamilyen TT modellt. Az agilis Zeuke-TT is rendszeresen probálkozik az amerikai piacon. S van több helyi kisszériás gyárt forgovázakat. A baj ott az alapokkal van. Ha minden igaz országszerte talán 1000 TT modellezö van - a legtöbb a kanadai Vancouverben ( részben Europábol odakerült modellezök). Igy ezek aligha tudnak kialakitani egy financiálisan erös vevökört, a boltosok alig akarnak a méretaránnyal foglalkozni. Tavaly ment csödbe az egyik internetes TT bolt most a romjain nö a másik.
Érdekes modon Uj Zélandon meg Ausztráliában sokkal masszivabb a TT-sek köre mint északamerikában. ( ennek az oka az angolszász 3mm scale, aminek rengeteg ausztrál meg Uj Zélandi-i tagja volt. ). A Tillig elödje meg már megégette az ujjait igy teljesen mellözik az ottani amugy is kétséges piacot (alacsony árak - nagy vámok).
Immár talán 3x jelentek meg a National Train Show-n az ottani egyetlen mérvado modellkiállitáson - az ideire is majdnem 5000 km távolságbol cipelték oda a modulokat meg a modelleket. Ezek a hatalmas távolságok persze nem igen tesznek jot a hobbinak. ( ott senki nem vállalja helyettük a kiadásokat, igy a modellezök az interneten gyüjtöttek pénzt az ut meg a kiállitás finanszirozására.).
Europában van egy egészen agilis és nagyon jol müködö amerikai TT klub, kisszeriás modellekkel ( Schwätzer stb)., és tipikusan élethü részletességgel kidolgozott nagy TT modul terepasztallal. Az hiszem most valahol Németországban van a székhelyük. |
(#53234) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 19, 2016 |
|
Itt a vége - fuss el véle! etwg -nek sok szeretettel... |
(#53236) etwg válasza róbertke hozzászólására (#53234)
|
Válasz •
|
Szept 19, 2016 |
|
Mennek a vágohidra vagy a muzeumi bolha piacra.
|
(#53237) róbertke válasza etwg hozzászólására (#53236)
|
Válasz •
|
Szept 19, 2016 |
|
Nagyon szépen berendezett "házikókat" lehet látni a fórumokon.... |
(#53238) róbertke válasza etwg hozzászólására (#53236)
|
Válasz •
|
Szept 19, 2016 |
|
Ezek a gépek a vonat végén végig mennek a vonattal az egész úton??
|
|
(#53239) etwg válasza róbertke hozzászólására (#53238)
|
Válasz •
|
Szept 19, 2016 |
|
Azt nem igen lehet tudni, gyakran vannak a vonatokban hideg mozdonyok, meg ilyen helyen ahol helperek vannak üzemben elöfordulhat, hogy öket visszahuzzák igy a lejtö also végére. (Az osztrák Semmeringen gyakran hatosával jönnek vissza a mozdonyok , de már láttam öket a vonat végén is.)
Egy amerikai mozdonyvezetö ismerösöm mondta, hogy ö amikor az energia krizis volt, leállitotta a mozdonyokat, ha nem kellettek. Manapság ez nem divat, utoljára Colorado Springsben duruzsolt 4 darab DAsH-9 AC egész nap az állomáson, néha alapjárásban néha felgyorsulva (a kompresszor bekapcsolt) az egész állomáson nem volt reggel 9-töl du 5-ig egy lélek sem. |
(#53694) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 22, 2016 |
|
|
(#53810) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 29, 2016 |
|
|
(#53922) etwg válasza róbertke hozzászólására (#53921)
|
Válasz •
|
Nov 6, 2016 |
|
Hétföig ingyen hozzáférhetö a ModelRailroader terepasztal adatbázisa:
MR trackplans |
(#53982) róbertke válasza etwg hozzászólására (#53922)
|
Válasz •
|
Nov 8, 2016 |
|
Köszi, ma délelőtt még működött, összesen 27 pályatervet tudtam kimásolni..... már mint ennyi érdekelt... |
(#53995) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#53922)
|
Válasz •
|
Nov 9, 2016 |
|
Most is megy még! |
(#53997) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#53995)
|
Válasz •
|
Nov 9, 2016 |
|
Még örömmámorban szenvednek a választások miatt, igy nem volt idejük lekapcsolni. .. |
(#53998) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#53997)
|
Válasz •
|
Nov 9, 2016 |
|
|
(#54019) róbertke válasza etwg hozzászólására (#53997)
|
Válasz •
|
Nov 9, 2016 |
|
Lekapcsolták azt, csak az előlapok maradtak meg... |
(#54112) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 13, 2016 |
|
|
|
(#54196) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 18, 2016 |
|
Csalódtam...
Life Like, Proto2000-es GP9, H0-ban.
Végtelenül primitív, 2016-ban semmilyen digi előkészítés sincs benne, és 3V-os (sic!), kínai elemes játékokba való bumszli villanykörték vannak benne...
Ráadásul mind a négy hajtott tengelyén el van törve a fogaskerék. A modellt én csomagoltam ki, egyenesen a boltból hozta a tulajdonosa. Legnagyobb értéke a doboza, amibe adják. Mint modell...
Ebbe aztán tehetek akármilyen dekódert...
Némi fény a sötétben: ugyanez a gyártó, de az E6A gép. Ez sem vall a mai modern elektrotechnikára, a nyáklap a modellben '70-es éveket idézi technológiai szinten. De ez már legalább NEM652 DCC aljzatot tartalmaz, és az F1-t kapcsolva van benne "marslight", nem kell a dekóderben beprogramozni. |
(#54197) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#54196)
|
Válasz •
|
Nov 18, 2016 |
|
Nem tudom most milyen a Life Like, de én már akkor is ott hagytam a boltban amikor 12 dolcsi volt a dizel, 19 meg a gözös. |
(#54198) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#54197)
|
Válasz •
|
Nov 18, 2016 |
|
Kinézetre nem rossz, a GP9 kimondottan látványos a korlátokkal, a külcsn nagyon ott van. (Meg a csomagolása... ) De belül egy katasztrófa. Egy mai Tillig modell belül olyan ehhez képest, mint egy csillaghajó a következő évezredből. Most azt méricskélem, hogy tudok-e a BRAWA-tól kérni bele hajtott kerekeket, mert tropa mind... |
(#54199) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#54196)
|
Válasz •
|
Nov 18, 2016 |
|
Közös Jó ismerősünk boltjából származik?? |
(#54211) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#54199)
|
Válasz •
|
Nov 19, 2016 |
|
Neeem... Külföldi beszerzés mind a kettő. |
(#54881) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 13, 2017 |
|
Egyre több Amcsi fórumon látom ezt a technológiát, valójában mire jó, mi célt szolgál?? Kép: Durango & Silverton Narrow Gauge Railroad |
(#54882) mTTamas válasza róbertke hozzászólására (#54881)
|
Válasz •
|
Jan 14, 2017 |
|
A linkelt képen látható a folyamat lényege. A tűz segítségével a téli hidegben megrövidült sínszálat felmelegítik és megnyújtják hogy utána össze lehessen kötni.
Sínmelegítés
|
(#54883) róbertke válasza mTTamas hozzászólására (#54882)
|
Válasz •
|
Jan 14, 2017 |
|
Köszönöm, így már érthető.... |
|
|
2024. Nov, 26. Kedd 16:19:32 |
|
Jelenleg 17 fő olvassa az oldalt |
|
|