|
Váltók, vágányzat készítése házilag
|
Témaindító: Váltógyártó, idő: Márc 15, 2013
Témakörök:
|
|
(#53976) Váltógyártó válasza HarciSün hozzászólására (#53975)
|
Válasz •
|
Nov 8, 2016 |
|
Bármilyen grafikai programban, csak telepíts valami pdf generáló programot (pl.: pdf creator) és az azzal generált pdf fájlt nyomtasd ki.
Nyomtatásnál pedig lényeges, hogy az "eredeti méret" ki legyen választva.
Amúgy a vezetősín csúcs felől akár két talpfányival is lehetne rövidebb. |
(#53979) DZolTTán válasza HarciSün hozzászólására (#53975)
|
Válasz •
|
Nov 8, 2016 |
|
Én ezt ajánlom, profi, ingyenes (legális), egyszerűen kezelhető, és még magyarul is tud:
Solid Edge 2D Drafting |
(#53989) HarciSün válasza Váltógyártó hozzászólására (#53976)
|
Válasz •
|
Nov 8, 2016 |
|
Köszönöm mindkettőtök válaszát! Az ajánlott programot kipróbálom. (bár még nem tudom hogyan fogok sínt rajzolni - depláne ívbe hajlítani de remélem rájövök)
Igazából csak az íves váltóhoz nincs rajzom ami hiányozna - viszont van gyári "mintapéldányom", azt kellene valahogy gépre vinnem.
A vezetősínt lerövidítem - legalábbis megpróbálom |
(#53990) Váltógyártó válasza HarciSün hozzászólására (#53989)
|
Válasz •
|
Nov 9, 2016 |
|
"Igazából csak az íves váltóhoz nincs rajzom ami hiányozna - viszont van gyári "mintapéldányom", azt kellene valahogy gépre vinnem."
Szkenneld be! |
(#54015) HarciSün hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 9, 2016 |
|
Nah átszabtam az EW2-esek terelősínjeit és kaptak egy kis alap festést (barna+kis fekete itt-ott)
Így már nagyjából hasonlítanak egy vasúti váltóra? |
|
(#54020) sunocske válasza HarciSün hozzászólására (#54015)
|
Válasz •
|
Nov 9, 2016 |
|
A fényképekről csak a fény hiányzik, anélkül meg nehéz bármit is mondani... |
(#54026) HarciSün válasza sunocske hozzászólására (#54020)
|
Válasz •
|
Nov 9, 2016 |
|
Háá annyira nem szép hogy rendes fényben is le merjem fotózni.. ;) |
(#54032) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 9, 2016 |
|
Elkészült a TT hózi! |
|
(#54034) TTmisi válasza HarciSün hozzászólására (#53989)
|
Válasz •
|
Nov 9, 2016 |
|
Sajnos a program AMD processzorral nekem nem fut. |
(#54035) Váltógyártó válasza TTmisi hozzászólására (#54034)
|
Válasz •
|
Nov 9, 2016 |
|
Nem tartom valószínűnek, hogy ez processzorfüggő lenne, szerintem ott más gond lesz. |
(#54036) TTmisi válasza Váltógyártó hozzászólására (#54035)
|
Válasz •
|
Nov 9, 2016 |
|
Telepítés kezdetekor azt az üzenetet kapom, hogy a program nem támogatja ezt a processzort. |
(#54037) Váltógyártó válasza TTmisi hozzászólására (#54036)
|
Válasz •
|
Nov 9, 2016 |
|
Nem az lehet a gond, hogy 32 bites rendszerre a 64 bites programot akarod telepíteni? |
(#54038) TTmisi válasza Váltógyártó hozzászólására (#54037)
|
Válasz •
|
Nov 9, 2016 |
|
64 bites van a gépen. |
(#54039) Váltógyártó válasza TTmisi hozzászólására (#54038)
|
Válasz •
|
Nov 9, 2016 |
|
Akkor passz. |
(#54040) sunocske válasza HarciSün hozzászólására (#53970)
|
Válasz •
|
Nov 10, 2016 |
|
Idézet: „... betonaljas talpfák...”
Jaj! |
(#54047) Lazsi válasza TTmisi hozzászólására (#54034)
|
Válasz •
|
Nov 10, 2016 |
|
Nálunk egy kolléga a 3D-s verziót használja, és az sem fut AMD processzorral. Hivatalosan. |
(#54048) HarciSün válasza sunocske hozzászólására (#54040)
|
Válasz •
|
Nov 10, 2016 |
|
***
Váltó (kitérő) kérdés:
Ha a váltó előtt ív van (ami modellnél gyakran előferdül) akkor nem javíthatja a menetbiztonságot, ha a csúcssín előtt vezetősínnel középre igazítjuk a jármű kerekeit? Ugyan eddig nem okozott gondot és persze a csúcs annyira hegyesre van reszelve amennyire csak lehet, de ha az ívből jövő jármű kereke az ívvel ellentétes irányba van jobban "feszülve" akkor a nyomkarima hamarabb beleütközhet a csúcsba... nem...? |
(#54049) etwg válasza HarciSün hozzászólására (#54048)
|
Válasz •
|
Nov 10, 2016 |
|
A csucssinbe aligha ütközhet, mert az áltaĺban el van "rejtve" a tösinben. Szerintem a vezetösin felesleges, hiszen ott a másik kerék a felfutást meg amugy sem tudná megszüntetni.
Persze az ivállás a modellben sokkal kritikusabb mint a nagyvasuton - hosszu 2 tengelyes kocsik, de ezért van a modelleken "joval" nagyobb nyomkarima. |
(#54052) kombi válasza etwg hozzászólására (#54049)
|
Válasz •
|
Nov 10, 2016 |
|
Nekem volt már ilyen gondom, kalapprofilos pályában, R 286 ívben elhelyezett BTTB ívesített kitérőnél.
A külső sínszálnak feszülő kerekek (általában 2 tg kocsik esetében) rendszeresen felnyesték a váltót és siklás lett az eredmény -- mindez egy eléggé nehezen hozzáférhető helyen.
A csúcssín nyomorgatása sehogy sem segített. csak a közvetlenül a váltó előtt, az ív belső sínszála mellé berakott terelősín tette üzembiztossá a szakaszt.
Nem volt szép-- de működött |
(#54054) etwg válasza kombi hozzászólására (#54052)
|
Válasz •
|
Nov 10, 2016 |
|
Elvben be lehetne rakni ( ha jol emlékszem valamilyen régebbi konstrukcion volt is ilyen) egy V alaku terelöt a csucssinek elé, csakhát hol van ez a modellhüségtöl?
Ami viszont sokat segit különösen a régebbi jármüveken pontosan beállitani a kerékgeometriát ( keréktávot stb), mert azok sajnos igen sok kivánni valot ahgynak maguk után. A nemrégen ujjonan vett vagy 40 éves kocsikon egyetlen kerék sem felelt meg a NEM szabványnak és minden válton ugráltak. A kerékcsere teljesen megszüntette a gondot. |
(#54055) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 10, 2016 |
|
Nos igen, ennek a technológiának, hogy próbáluk valós módon, mindenféle trükkök nélkül működő kiérőt építeni, megvan az a hátulütője, hogy - épp a működési elv miatt - nagyon érzékeny a kerekekre és a keréktávolságra. És minél rövidebb kitérőt építesz, annál nehezebb úgy megcsinálni, hogy a hosszú kéttengelyes se feszüljön be, de a forgózsámolyos is rendesen meg legyen vezetve.
A vezetősín a csúcssín előtt jó lehet, láttam már több helyen. Sajnos a modellek esetén nem mindig utánozható le a valóság (főleg akkor nem, ha már eleve csalunk a váltógeometriával), így a működés érdekében néha kénytelenek vagyunk alkalmazni kisebb kegyes csalásokat. |
(#54056) sunocske válasza somitomi hozzászólására (#54051)
|
Válasz •
|
Nov 10, 2016 |
|
Így van. Fa alj, vasbeton alj és acél alj a megfelelő szakkifejezés. Valójában a szaknyelvben is talpfát, betonaljat és vasaljat szoktunk mondani, az egyszerűség kedvéért. De olyat, hogy betontalpfa, na olyat pont nem |
(#54063) HarciSün válasza etwg hozzászólására (#54061)
|
Válasz •
|
Nov 10, 2016 |
|
***
Lemértem, 3,5 óra kellett egy balos EW2-es megépítéséhez. Baromi sok idő... viszont minden sikerült elsőre!
Kellett hozzá 1 méter 70 cm sínszál és 60cm nyák-csík. Soknak tűnik de tényleg figyeltem hogy mennyi megy el és ennyi - pedig sok selejtet sem termeltem. |
(#54074) DZolTTán válasza TTmisi hozzászólására (#54038)
|
Válasz •
|
Nov 10, 2016 |
|
Kérdezzetek rá a Graphit-nál, hogy mi lehet a gond. Ők a hivatalos forgalmazók, és segítőkészek szoktak lenni. |
(#54083) Frankye moderátori
hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 11, 2016 |
|
A nyelvészkedést kitakarítottam. Kérem, hogy a továbbiakban ezt hagyjuk a nyelv szakembereire!
Köszönöm. |
(#54086) Váltógyártó válasza HarciSün hozzászólására (#54063)
|
Válasz •
|
Nov 11, 2016 |
|
Az 170 cm az baromi sok! Egy TT EW2-höz max. egy szál kell. |
(#54088) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#54032)
|
Válasz •
|
Nov 11, 2016 |
|
Elkészült a kapcsolópult is. |
|
(#54089) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#54088)
|
Válasz •
|
Nov 11, 2016 |
|
Működés közben. A pozicionáló görgő egy kimerült gombelem. |
|
(#54090) HarciSün válasza Váltógyártó hozzászólására (#54086)
|
Válasz •
|
Nov 11, 2016 |
|
Most nézem! Valóban nem 1 méter 70cm, hanem 70cm fogyott az 1 méteres szálból! Nem mindegy...
És ez a pult hogy is fog pontosan működni? Az ok, hogy ki-bekapcsolgat egy-egy nyelves mikrokapcsolót... |
(#54091) Csukló válasza Váltógyártó hozzászólására (#54088)
|
Válasz •
|
Nov 11, 2016 |
|
|
(#54092) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#54088)
|
Válasz •
|
Nov 11, 2016 |
|
Szép kivutel, gratula!
Egy kicsit feleslegesnek tartom a modellvasuton a 3 állapotot. A nagyvasuton ennek megvan az oka, a modellvasuton nem okvetlenül kell. Szerintem elég a párhuzamos vágányut meg a dupla kereszt. |
(#54093) Váltógyártó válasza etwg hozzászólására (#54092)
|
Válasz •
|
Nov 11, 2016 |
|
Igen, de a két állásos kapcsolásnál nem tudod polarizálni az átszelés szívdarabjait (logikailag nem jön ki), itt viszont ez elvárás volt, ezért készült így. |
(#54094) Váltógyártó válasza HarciSün hozzászólására (#54090)
|
Válasz •
|
Nov 11, 2016 |
|
Egy mikrokapcsoló két állítóművet fog kapcsolni egyszerre. |
(#54095) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#54093)
|
Válasz •
|
Nov 11, 2016 |
|
Amit nekem csináltál ott sikerült. |
(#54096) Váltógyártó válasza etwg hozzászólására (#54095)
|
Válasz •
|
Nov 11, 2016 |
|
Mármint mi? |
(#54097) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#54096)
|
Válasz •
|
Nov 11, 2016 |
|
Hogy 2 állás van és müködik. |
(#54099) Váltógyártó válasza etwg hozzászólására (#54097)
|
Válasz •
|
Nov 11, 2016 |
|
Akkor oszd meg velünk is azt a logikai ábrát lécci, mert nekem nem sikerült kitalálni olyan kapcsolást, ami két állásnál tudja az átszelés szívdarabjait is polarizálni! |
(#54100) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#54099)
|
Válasz •
|
Nov 11, 2016 |
|
Majd holnap, most más dolgom van. |
(#54102) etwg válasza etwg hozzászólására (#54100)
|
Válasz •
|
Nov 12, 2016 |
|
Miután nekem a hozi 2 egyenes vágánya két teljesen leválasztott áramkörben van, amit a forgalom szerint változo polaritással kell kezelni ( bizonyos vágányuton (DC) a két vágány ellentétes polaritasu, bizonyos esetekben meg azonos. Azért nekem alapvetöen "el kell vágni" a hozii hossztengelye mellett a vágányzatot elektromos szempontbol.
A 4 külsö keresztet egy 4 morzés relével kapcsolom a 2 kis középsöt viszont egyáltalán nem. Igy marad egy-egy 6,8 mm hosszu árammentes szakasz ha keresztbe áll a hozi mindkét oldala. Azt hiszem (eddig nem vettem észre) ez elfogadhato. A 4 morzéböl 2-t ki is lehetne sporolni, de szerintem igy áttekinthetöbb és ha baj van könnyebben javithato. |
(#54103) Váltógyártó válasza etwg hozzászólására (#54102)
|
Válasz •
|
Nov 12, 2016 |
|
Na, akkor mégse polarizálod az átszelés szívdarabjait. Itt pedig pont az volt a lényeg, hogy azok is meg legyenek táplálva. Egy 15 fokos váltónál olyan rövid az átszelési szívdarab, hogy azért tényleg nem érdemes bonyolítani egy dolgot, de 9 foknál már szükséges, kisebb szögnél meg méginkább. DCC-nél úgy mondják, hogy minden milliméter legyen meghajtva. |
(#54104) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#54103)
|
Válasz •
|
Nov 12, 2016 |
|
De igen azon a 2 kis darabon kivül ( van még 4 amit viszont polarizálok ) nekem ott amugy is meg kell szakitani az áramot ( akkor is,ha azon a darabon nem járnak a vonatok - nem mennek keresztbe).
Mint irtam ez 6,8 mm szigetelt szakasz egy vágányuton. Ez nálam nem oszt vagy szoroz. Lehet, hogy más geometrián más a helyzet, azt te látod...
|
(#54105) Milos Grimasz válasza etwg hozzászólására (#54104)
|
Válasz •
|
Nov 12, 2016 |
|
Pusztán Laikusként érdekel, ezért kérhetnék egy rajzot? |
(#54106) HarciSün hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 12, 2016 |
|
Engem nagyon izgat ez a polarizálás téma, ezért is tettem eleve drótot a szívdarabhoz.
Az az elképzelésem, hogy a váltó mozgatásával egyszerre mozogna egy érintkező és két rugalmas citerahúr valamelyikének ütközve váltaná hogy a külső vagy a belső sínszálról kapja delejt a szív.
Jövő héten kipróbálom.. |
(#54107) etwg válasza Milos Grimasz hozzászólására (#54105)
|
Válasz •
|
Nov 12, 2016 |
|
Majd holnap lesz, addig 2 kép a hózirol meg a 3-s váltorol.
Az elsö 2 kép a hozi meg a reléje
A 3. kép meg a 3 águ válto.
|
|
(#54108) etwg válasza etwg hozzászólására (#54107)
|
Válasz •
|
Nov 12, 2016 |
|
A sorrend megváltozott. Az elsö kép a 3 águ a másik kettö meg a hozi. |
(#54109) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 12, 2016 |
|
Új projekt, egy H0-H0e kapcsolat. |
|
(#54111) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#54109)
|
Válasz •
|
Nov 13, 2016 |
|
Hasonló váltónak a képét láttam egy régebbi MEB számban (DR - NDK)
Felkészülhetsz ha rácuppannak a cseh-német-lengyel modellezők a gyártmányaidra, rengetegféle H0/H0m - H0/H0e keresztezés/vágányfonódás létezik feléjük ...... |
(#54113) etwg válasza róbertke hozzászólására (#54111)
|
Válasz •
|
Nov 13, 2016 |
|
Hát ne tulozz. Csehországban a rengeteg mindössze kettö létezik (1435/760mm) Jindrichuv Hradecben. Régebben sem volt tul sok.
A legyeleknél több van még félig meddig üzemben.
Persze a modellezök körében nagyon népszerü. |
(#54114) etwg válasza etwg hozzászólására (#54107)
|
Válasz •
|
Nov 13, 2016 |
|
Itt vannak a rajzok:
Váltok
A hózin nem kell okvetlenül 4 átkapcsolo kontaktus, ha nincs polarirás konfliktus a vágányokon. Nálam alapbol (DC) az also és a felsö vágányon ellentétes a forgalom igy nekem külön kell kapcsolni a 4 szivet.
Ha nincs ilyen feladat akkot elég 2 morze kontaktus. |
(#54115) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#54109)
|
Válasz •
|
Nov 13, 2016 |
|
Közben átnyálaztam pár évfolyam MEB magazint, amit találtam az nem az általad készített, teljesen más a vágánygeometriája és azt készíti a "Weichen- Walter".
|
|
|
|
2024. Nov, 19. Kedd 21:45:59 |
|
Jelenleg 8 fő olvassa az oldalt |
|
|