Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Váltók, vágányzat készítése házilag
Váltók, vágányzat készítése házilag
Témaindító: Váltógyártó, idő: Márc 15, 2013
Témakörök:

Lapozás       74/86    
(#54117) TTGábor hozzászólása Válasz Nov 13, 2016
Megérkeztek végre az alkatrészek és neki tudtam állni életem első saját készítésű váltójának mellékeltem pár képet , ha lehetne kérnem a kritikákat róla , köszönöm előre is

bttb.jpg

bttb1.jpg

bttb2.jpg
 
(#54129) HarciSün válasza TTGábor hozzászólására (#54117) Válasz Nov 14, 2016
Először is elsőre gratula

Én nagyon kezdő (de lelkes ) vagyok váltó ügyben de ami feltűnt: Elég jól hozzázáródnak a csúcsok a tősínhez? (eléggé ki van hegyezve a sín vége?) A mozgatást megkönnyítendő ki van könnyítve a mozgó rész? A zárlat elkerülése végett az átvágásokat még meg kell ejteni.

Minden esetre az irány tuti jó, csak vigyázz mert ez a váltó barkácsolás nagyon meg tudja fertőzni az embert
(#54133) Váltógyártó válasza TTGábor hozzászólására (#54117) Válasz Nov 14, 2016
Hi!

A vezetősínek lemaradtak. A tesztelésnél hosszú kéttengelyes kocsival, és forgózsámollyal is tesztelni kell. A könyöksín-tősín, valamint a vezetősínek távolságát úgy kell beállítani (itt tizedmilliméterekről beszélünk), hogy a forgózsámolyt is megvezesse, de a hosszú kéttengelyes se szoruljon be.

Ez a régi BTTB geometria, itt azért elég nagy hézag kell az említett helyekre.

Csatlakozva az előttem szólóhoz, a csúcssíneket kicsit hegyesebbre kell készíteni, de azért ezen is el fognak menni a kerekek, ha csak nem valami nagyon kis ívet raksz közvetlenül elé. A síntalp kikönnyítését pedig ebben az állapotban is meg lehet csinálni egy tűreszelővel, és kb. a következő három talpfányit kell kireszelni mindkét oldalról.
(#54134) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#54115) Válasz Nov 14, 2016
Ez valóban egészen más, mert ami a képen van, az egy H0m angolváltó, aminek az egyik ívében van egy H0 szakasz is, amit én építek, az pedig egy fonódott szakaszból induló jobbos kiágazás, amiből szemben van egy szintén jobbos kiágazás, ami átszeli a fonódott szakaszt.
(#54135) Csukló hozzászólása Válasz Nov 14, 2016
Időnként el el gondolkodom, hogy lassan Laci barátunk (váltógyártó) olyan profi dolgokat alkot, hogy az már már nem fér bele a házilag kategóriába!
(#54147) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#54109) Válasz Nov 14, 2016
Next step...

IMG_20161114...jpg
 
(#54149) HOTotya válasza Csukló hozzászólására (#54135) Válasz Nov 14, 2016
Gondolj bele még mi mindent fog készíteni...... ennél csak szebb és jobb lesz...
(#54150) Váltógyártó hozzászólása Válasz Nov 14, 2016
Uraim, mindjárt elpirulok!
(#54153) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#54134) Válasz Nov 15, 2016
Tudok rajzot olvasni, amúgy meg nagyon szép lett!!
(#54154) Csukló válasza Váltógyártó hozzászólására (#54150) Válasz Nov 15, 2016
Akkor piros váltókat készítesz majd!?
(#54155) Váltógyártó válasza Csukló hozzászólására (#54154) Válasz Nov 15, 2016
(#54158) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#54147) Válasz Nov 15, 2016
Kész a szerkezet.

IMG_20161115...jpg

IMG_20161115...jpg
 
(#54159) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#53793) Válasz Nov 15, 2016
És igen, van ilyen!!!
Mármint állított átszelés. 4:33-nál tűnik fel mintegy 2 másodpercre. Persze, hogy az angoloknál van.
Kösz az Infót Kornélnak.

How to trains change tracks?
(#54160) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#54159) Válasz Nov 16, 2016
Ezt hogy a fenébe szúrtad ki....
Na majd ezt is elkészíted egyszer unalmas óráidban...
Amúgy mi lehet a funkciója? Nyugodtabb, biztosabb futás nagy sebesség mellett a keresztezésben???
(#54166) TTGábor válasza Váltógyártó hozzászólására (#54133) Válasz Nov 16, 2016
Köszönöm az észrevételeket!
A vezetősínek még készítés alatt álltak amikor a képek készültek a szigetelő vágások is elkészültek már , és megcsináltam a síntalpak kikönnyítését is ( így tényleg sokkal könnyebben állítható a váltó ).
A tesztelések során fény derült még pár hibára a beállításoknál. A leendő asztalra nem biztos hogy kerül majd ebből a geometriából , inkább csak gyakorlásként gondoltam hogy ráérezzek a technikára és tapasztalatot gyűjtsek. EW2-es , hármasváltó , Y váltó , angolváltó és esetleg a későbbiekben hózentróger ( több lépcsőben készülő asztal lesz )
gratulálok a fonódott váltóhoz , igazi remekmű
Köszönöm Harcisün , én is nagyon kezdő vagyok ezen a téren
Jó munkát mindenkinek !
(#54168) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#54159) Válasz Nov 16, 2016
Közben olvastam a másik fórumon a válaszod...
(#54169) HarciSün válasza TTGábor hozzászólására (#54166) Válasz Nov 16, 2016
Én a következő sorrendet követem az építésnél:

1. szerkezetileg szükséges talpfák leragasztása a mintára papírragasztóval.
2. egyenes sínszál leforrasztása (ügyelve, hogy valóban egyenes legyen)
3. az egyenessel szemközti mozgó rész leforrasztása - mert így lehet ellenőrizni, hogy valóban jó-e a nyomtáv távolság az egyeneshez képest
4. a másik mozgó rész leforrasztása úgy, hogy a keresztezésnél 1mm-re legyenek egymástól a könyökök
5. az íves rész beforrasztása - az előzőhöz képest megint csak ellenőrizhető a nyomtáv
6. szívdarab beigazítása (sok próbával és először csak 1 ponton leforrasztva) - majd végleges leforrasztása
7. átvágások (ha túl nagy lett a rés akkor még közelebb lehet tolni)

Nekem ez a sorrend vált be... (biztos másnak más)
(#54170) TTGábor válasza HarciSün hozzászólására (#54169) Válasz Nov 16, 2016
Köszi az infót kipróbálom , én is leragasztom a talpfákat a rajzra , szerintem is könnyebb úgy.
(#54171) sunocske válasza Váltógyártó hozzászólására (#54159) Válasz Nov 16, 2016
Van bizony! Sőt, a cseheknél még az angolváltó kettőskeresztezésénél is megoldották ezt.
(#54200) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#54158) Válasz Nov 18, 2016
Már csak festeni kell.

IMG_20161118...jpg

IMG_20161118...jpg

IMG_20161118...jpg
 
(#54202) TTGábor válasza Váltógyártó hozzászólására (#54200) Válasz Nov 18, 2016
Gratulálok eszméletlen jól néz ki
(#54212) TTGábor hozzászólása Válasz Nov 19, 2016
Elkészült az első két váltó ( igaz csak nagyjából ) még hiányoznak a nem NY.Á.K. talpfák, meg persze a festés. Nem szépek , de azért működő képesek, idővel és sok gyakorlással majd lesznek szebbek is
A következő projekt EW2 váltók

BTTB (2).jpg

BTTB (3).jpg

BTTB (4).jpg
 
(#54214) Váltógyártó válasza TTGábor hozzászólására (#54212) Válasz Nov 19, 2016
Az íves oldalakon lévő vezetősínek túl közel vannak a tősínekhez. Kéttengelyessel is tesztelted?

Amúgy
(#54220) TTGábor válasza Váltógyártó hozzászólására (#54214) Válasz Nov 20, 2016
Köszönöm az észrevételt , valóban az egyiknél túl közel volt , hiba javítva Az EW2-es váltóval könnyebb dolgozni , szerintem szebben is lehet , kedden teszek majd fel képet róla , addigra lesz már olyan állapotban
(#54291) TTGábor hozzászólása Válasz Nov 22, 2016
Készülő félben az EW2-es váltó még hiányoznak a sín átvágások , meg néhány forrasztás (igaz még tesztelni kell hosszú vagonnal ) a fa talpfák felragasztása , és a festés ha minden stimmel
pár kép a jelenlegi állapotról

ew2 1.jpg

ew2 2.jpg

ew2.jpg
 
(#54325) Csukló hozzászólása Válasz Nov 23, 2016
Laci folynak az előkészületek!

2016-11-23 1...jpg
 
(#54340) kzolt hozzászólása Válasz Nov 26, 2016
Sziasztok!

Én is felteszek pár képet a készülő váltóimról. A képeken látszik, hogy én milyen sablont használok. Textilbakelit lapba vannak 2mm-es csapágygörgők belefúrva, így gyerekjáték a nyomtáv és geometria helyes tartása. Én is feltennék egy kérdést az angolos képemmel kapcsolatban. Hogyan tudnám kicsit növelni a két belső csúcssín közötti távolságot? Egyébként N méretarányban építek.
Köszönöm.

angol.JPG

P1170403.JPG

P1170404.JPG
 
(#54341) Váltógyártó válasza kzolt hozzászólására (#54340) Válasz Nov 26, 2016
Lemaradtak a képek!
(#54342) kzolt válasza kzolt hozzászólására (#54340) Válasz Nov 26, 2016
A képek:

P1170405.JPG

P1170406.JPG

P1170407.JPG
 
(#54343) kzolt válasza kzolt hozzászólására (#54342) Válasz Nov 26, 2016
Továbbiak:

angol.JPG

P1170411.JPG

P1170415.JPG
 
(#54346) kzolt válasza kzolt hozzászólására (#54343) Válasz Nov 26, 2016
Még három kép a sablon használatáról.

P1170424.JPG

P1170427.JPG

P1170430.JPG
 
(#54347) Váltógyártó válasza kzolt hozzászólására (#54343) Válasz Nov 26, 2016
Király!

A sima váltókat miért csináltad gyökcsaposra?
(#54348) kzolt válasza Váltógyártó hozzászólására (#54347) Válasz Nov 27, 2016
Mert kis szervóim vannak, könnyen kell mozogniuk.
(#54363) TTGábor válasza kzolt hozzászólására (#54343) Válasz Nov 28, 2016
Gratulálok , tetszenek a váltóid és ötletes a sablonod is
(#54404) kzolt válasza TTGábor hozzászólására (#54363) Válasz Dec 3, 2016
Köszönöm!
(#54406) TTGábor hozzászólása Válasz Dec 4, 2016
Elkészült az első gyökcsapos váltóm , van még bőven hova fejlődni de legalább már túl vagyok az elsőn
szívesen várom az építő jellegű hozzászólásokat.
A sínek átvágása és a hosszú kéttengelyes kocsival való teszt még hiányzik.

BTTB.gy..jpg

BTTB.gy1.jpg

BTTB.gy2.jpg
 
(#54414) proba válasza kzolt hozzászólására (#54348) Válasz Dec 5, 2016
Nekem sokat segített a mozgatásban, ha a csúcssín összekötő rögzítése csapos, a sínek min 8-10 cm távolságra vannak először rögzítve, és a görbítések kb egyforma erővel tartják a belső helyzetben összekötés nélkül a csúcsokat. A forrasztott csúcssín rögzítés szerintem nagyon feszül csavarodik, a csapos rögzítés megéri a plusz munkát.
(#54415) HarciSün válasza proba hozzászólására (#54414) Válasz Dec 5, 2016
Én szívesen látnék egy ilyen csapos rögzítést - hogyan, miből készül?
(#54416) kzolt válasza HarciSün hozzászólására (#54415) Válasz Dec 5, 2016
Én gombostűvel oldottam meg a csapokat, de érdemes olyat venni, amelyik forrasztható.

P1170358.JPG

P1170359.JPG
 
(#54418) HarciSün válasza kzolt hozzászólására (#54416) Válasz Dec 5, 2016
Aham! Akkor elvileg alkatrészláb (alul elgörbítve) is jó lehet - az tuti forrasztható.
Köszönöm!
(#54420) kzolt válasza HarciSün hozzászólására (#54418) Válasz Dec 5, 2016
Szerintem igen, csak ne túl vékonyat válassz és ne legyen a hajlításban ív, hanem sarkosra próbáld kialakítani.
(#54424) DZolTTán válasza HarciSün hozzászólására (#54418) Válasz Dec 5, 2016
Én nem bíznék az alkatrész lábban, elég puha anyagból van.
Ráadásul, ha az állító "talpfa" is NYÁK-ból van, annak az üvegszál tartalma szépen bele fog rágni. Valami keményebb anyag kéne oda, csak általában azok kevésbé jól forraszthatók.
A gombostű anyaga sokkal tartósabb, de én még nem találkoztam forraszthatóval. Hol lehet ilyet venni?
(#54425) proba válasza DZolTTán hozzászólására (#54424) Válasz Dec 5, 2016
Nekem a geemkapocs tetszett meg. Az jó acélos és forrasztható is.
(#54426) DZolTTán válasza proba hozzászólására (#54425) Válasz Dec 5, 2016
Igen, az már elég strapabíró, azzal már én is csináltam.
Lehet, hogy jobbat is ki lehet fogni belőle, de ami nekem itthon volt, az az "épp hogy" forrasztható kategória. Még forrasztó zsírral kenegetve is úgy kellett noszogatni az ónt, hogy ugyan, fusson már rá, legalább egy picit...
(#54427) Váltógyártó válasza kzolt hozzászólására (#54416) Válasz Dec 6, 2016
Nagyon jó megoldás, ez nekem eszembe se jutott, de arra figyelj, hogy a mozgató NYÁK-on alul is vágd át a fóliát!
(#54428) Váltógyártó hozzászólása Válasz Dec 6, 2016
Modellező boltokban kapható kemény rézhuzal, én 0,8mm vastagot használtam sokáig. Mostanság 0,3mm-es rézlemezből vágok ~0,8mm vastag csíkokat, T alakot formázok belőle, odaforrasztom, majd alul elvágom, és szétnyitom. Ez sajnos elég nehezen kivitelezhető házilag, ha nincs speckó szerszámod ilyen vékony csík vágására.
(#54437) kzolt válasza DZolTTán hozzászólására (#54424) Válasz Dec 6, 2016
Én ITT vettem. Az a lényeg, hogy horganyzott legyen.

tű.JPG
 
(#54441) DZolTTán válasza kzolt hozzászólására (#54437) Válasz Dec 6, 2016
Köszi, teszek majd egy próbát
(#54451) DZolTTán hozzászólása Válasz Dec 7, 2016
Ma a körúton egy méterárú bolt előtt mentem el, egyből bevillant a topic, és bementem gombostűért. Az eladó kici volt ész szárga. Na, gondoltam akkor ez occó lesz. Hát nem volt az. 420 pénzt kért egy doboz kiváló Csehszlovák tűért.
Viszont úgy fut rajta az ón, hogy azt Forrest Gump is megirigyelné
Következő váltóban kipróbálom a tennikát.
(Bocsánat a non PC-ért, távol álljon tőlem, hogy diszkriminatív legyek)
(#54452) TTGábor hozzászólása Válasz Dec 7, 2016
Az első hármas váltó készülő félben
még a készre forrasztás a szigetelő vágások stb még hiányoznak , de szerkezetileg nagyjából összeállt.
köszönet Lacinak a váltó tervért és egyben kérdezném is tőle , hogy a sínátvágásokat hol kell megejteni? illetve a kritikát is kérném tőle , illetve a többiektől is még a vagonos tesztelés is hátra van ( ezért sincs fixre forrasztva)

TT hármas vá...jpg

TT hármas vá...jpg

TT hármas vá...jpg
 
Lapozás       74/86    
Frissek
  2024. Nov, 19. Kedd
23:25:17
  Jelenleg 9 fő olvassa az oldalt
Hirdetés