|
Váltók, vágányzat készítése házilag
|
Témaindító: Váltógyártó, idő: Márc 15, 2013
Témakörök:
|
|
(#54117) TTGábor hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 13, 2016 |
|
Megérkeztek végre az alkatrészek és neki tudtam állni életem első saját készítésű váltójának mellékeltem pár képet , ha lehetne kérnem a kritikákat róla , köszönöm előre is |
|
(#54129) HarciSün válasza TTGábor hozzászólására (#54117)
|
Válasz •
|
Nov 14, 2016 |
|
Először is elsőre gratula
Én nagyon kezdő (de lelkes ) vagyok váltó ügyben de ami feltűnt: Elég jól hozzázáródnak a csúcsok a tősínhez? (eléggé ki van hegyezve a sín vége?) A mozgatást megkönnyítendő ki van könnyítve a mozgó rész? A zárlat elkerülése végett az átvágásokat még meg kell ejteni.
Minden esetre az irány tuti jó, csak vigyázz mert ez a váltó barkácsolás nagyon meg tudja fertőzni az embert |
(#54133) Váltógyártó válasza TTGábor hozzászólására (#54117)
|
Válasz •
|
Nov 14, 2016 |
|
Hi!
A vezetősínek lemaradtak. A tesztelésnél hosszú kéttengelyes kocsival, és forgózsámollyal is tesztelni kell. A könyöksín-tősín, valamint a vezetősínek távolságát úgy kell beállítani (itt tizedmilliméterekről beszélünk), hogy a forgózsámolyt is megvezesse, de a hosszú kéttengelyes se szoruljon be.
Ez a régi BTTB geometria, itt azért elég nagy hézag kell az említett helyekre.
Csatlakozva az előttem szólóhoz, a csúcssíneket kicsit hegyesebbre kell készíteni, de azért ezen is el fognak menni a kerekek, ha csak nem valami nagyon kis ívet raksz közvetlenül elé. A síntalp kikönnyítését pedig ebben az állapotban is meg lehet csinálni egy tűreszelővel, és kb. a következő három talpfányit kell kireszelni mindkét oldalról. |
(#54134) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#54115)
|
Válasz •
|
Nov 14, 2016 |
|
Ez valóban egészen más, mert ami a képen van, az egy H0m angolváltó, aminek az egyik ívében van egy H0 szakasz is, amit én építek, az pedig egy fonódott szakaszból induló jobbos kiágazás, amiből szemben van egy szintén jobbos kiágazás, ami átszeli a fonódott szakaszt. |
(#54135) Csukló hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 14, 2016 |
|
Időnként el el gondolkodom, hogy lassan Laci barátunk ( váltógyártó) olyan profi dolgokat alkot, hogy az már már nem fér bele a házilag kategóriába! |
(#54147) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#54109)
|
Válasz •
|
Nov 14, 2016 |
|
Next step... |
|
(#54150) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 14, 2016 |
|
Uraim, mindjárt elpirulok! |
(#54154) Csukló válasza Váltógyártó hozzászólására (#54150)
|
Válasz •
|
Nov 15, 2016 |
|
Akkor piros váltókat készítesz majd!? |
(#54155) Váltógyártó válasza Csukló hozzászólására (#54154)
|
Válasz •
|
Nov 15, 2016 |
|
|
(#54158) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#54147)
|
Válasz •
|
Nov 15, 2016 |
|
Kész a szerkezet. |
|
(#54159) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#53793)
|
Válasz •
|
Nov 15, 2016 |
|
És igen, van ilyen!!!
Mármint állított átszelés. 4:33-nál tűnik fel mintegy 2 másodpercre. Persze, hogy az angoloknál van.
Kösz az Infót Kornélnak.
How to trains change tracks?
|
(#54160) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#54159)
|
Válasz •
|
Nov 16, 2016 |
|
Ezt hogy a fenébe szúrtad ki....
Na majd ezt is elkészíted egyszer unalmas óráidban...
Amúgy mi lehet a funkciója? Nyugodtabb, biztosabb futás nagy sebesség mellett a keresztezésben??? |
(#54166) TTGábor válasza Váltógyártó hozzászólására (#54133)
|
Válasz •
|
Nov 16, 2016 |
|
Köszönöm az észrevételeket!
A vezetősínek még készítés alatt álltak amikor a képek készültek a szigetelő vágások is elkészültek már , és megcsináltam a síntalpak kikönnyítését is ( így tényleg sokkal könnyebben állítható a váltó ).
A tesztelések során fény derült még pár hibára a beállításoknál. A leendő asztalra nem biztos hogy kerül majd ebből a geometriából , inkább csak gyakorlásként gondoltam hogy ráérezzek a technikára és tapasztalatot gyűjtsek. EW2-es , hármasváltó , Y váltó , angolváltó és esetleg a későbbiekben hózentróger ( több lépcsőben készülő asztal lesz )
gratulálok a fonódott váltóhoz , igazi remekmű
Köszönöm Harcisün , én is nagyon kezdő vagyok ezen a téren
Jó munkát mindenkinek ! |
(#54168) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#54159)
|
Válasz •
|
Nov 16, 2016 |
|
Közben olvastam a másik fórumon a válaszod... |
(#54169) HarciSün válasza TTGábor hozzászólására (#54166)
|
Válasz •
|
Nov 16, 2016 |
|
Én a következő sorrendet követem az építésnél:
1. szerkezetileg szükséges talpfák leragasztása a mintára papírragasztóval.
2. egyenes sínszál leforrasztása (ügyelve, hogy valóban egyenes legyen)
3. az egyenessel szemközti mozgó rész leforrasztása - mert így lehet ellenőrizni, hogy valóban jó-e a nyomtáv távolság az egyeneshez képest
4. a másik mozgó rész leforrasztása úgy, hogy a keresztezésnél 1mm-re legyenek egymástól a könyökök
5. az íves rész beforrasztása - az előzőhöz képest megint csak ellenőrizhető a nyomtáv
6. szívdarab beigazítása (sok próbával és először csak 1 ponton leforrasztva) - majd végleges leforrasztása
7. átvágások (ha túl nagy lett a rés akkor még közelebb lehet tolni)
Nekem ez a sorrend vált be... (biztos másnak más) |
(#54170) TTGábor válasza HarciSün hozzászólására (#54169)
|
Válasz •
|
Nov 16, 2016 |
|
Köszi az infót kipróbálom , én is leragasztom a talpfákat a rajzra , szerintem is könnyebb úgy. |
(#54171) sunocske válasza Váltógyártó hozzászólására (#54159)
|
Válasz •
|
Nov 16, 2016 |
|
Van bizony! Sőt, a cseheknél még az angolváltó kettőskeresztezésénél is megoldották ezt. |
(#54200) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#54158)
|
Válasz •
|
Nov 18, 2016 |
|
Már csak festeni kell. |
|
(#54202) TTGábor válasza Váltógyártó hozzászólására (#54200)
|
Válasz •
|
Nov 18, 2016 |
|
Gratulálok eszméletlen jól néz ki
|
(#54212) TTGábor hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 19, 2016 |
|
Elkészült az első két váltó ( igaz csak nagyjából ) még hiányoznak a nem NY.Á.K. talpfák, meg persze a festés. Nem szépek , de azért működő képesek, idővel és sok gyakorlással majd lesznek szebbek is
A következő projekt EW2 váltók |
|
(#54214) Váltógyártó válasza TTGábor hozzászólására (#54212)
|
Válasz •
|
Nov 19, 2016 |
|
Az íves oldalakon lévő vezetősínek túl közel vannak a tősínekhez. Kéttengelyessel is tesztelted?
Amúgy |
(#54220) TTGábor válasza Váltógyártó hozzászólására (#54214)
|
Válasz •
|
Nov 20, 2016 |
|
Köszönöm az észrevételt , valóban az egyiknél túl közel volt , hiba javítva Az EW2-es váltóval könnyebb dolgozni , szerintem szebben is lehet , kedden teszek majd fel képet róla , addigra lesz már olyan állapotban |
(#54291) TTGábor hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 22, 2016 |
|
Készülő félben az EW2-es váltó még hiányoznak a sín átvágások , meg néhány forrasztás (igaz még tesztelni kell hosszú vagonnal ) a fa talpfák felragasztása , és a festés ha minden stimmel
pár kép a jelenlegi állapotról |
|
(#54325) Csukló hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 23, 2016 |
|
Laci folynak az előkészületek! |
|
(#54340) kzolt hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 26, 2016 |
|
Sziasztok!
Én is felteszek pár képet a készülő váltóimról. A képeken látszik, hogy én milyen sablont használok. Textilbakelit lapba vannak 2mm-es csapágygörgők belefúrva, így gyerekjáték a nyomtáv és geometria helyes tartása. Én is feltennék egy kérdést az angolos képemmel kapcsolatban. Hogyan tudnám kicsit növelni a két belső csúcssín közötti távolságot? Egyébként N méretarányban építek.
Köszönöm. |
|
(#54341) Váltógyártó válasza kzolt hozzászólására (#54340)
|
Válasz •
|
Nov 26, 2016 |
|
Lemaradtak a képek! |
(#54342) kzolt válasza kzolt hozzászólására (#54340)
|
Válasz •
|
Nov 26, 2016 |
|
A képek: |
|
(#54343) kzolt válasza kzolt hozzászólására (#54342)
|
Válasz •
|
Nov 26, 2016 |
|
Továbbiak: |
|
(#54346) kzolt válasza kzolt hozzászólására (#54343)
|
Válasz •
|
Nov 26, 2016 |
|
Még három kép a sablon használatáról. |
|
(#54347) Váltógyártó válasza kzolt hozzászólására (#54343)
|
Válasz •
|
Nov 26, 2016 |
|
Király!
A sima váltókat miért csináltad gyökcsaposra? |
(#54348) kzolt válasza Váltógyártó hozzászólására (#54347)
|
Válasz •
|
Nov 27, 2016 |
|
Mert kis szervóim vannak, könnyen kell mozogniuk. |
(#54363) TTGábor válasza kzolt hozzászólására (#54343)
|
Válasz •
|
Nov 28, 2016 |
|
Gratulálok , tetszenek a váltóid és ötletes a sablonod is |
(#54404) kzolt válasza TTGábor hozzászólására (#54363)
|
Válasz •
|
Dec 3, 2016 |
|
Köszönöm! |
(#54406) TTGábor hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 4, 2016 |
|
Elkészült az első gyökcsapos váltóm , van még bőven hova fejlődni de legalább már túl vagyok az elsőn
szívesen várom az építő jellegű hozzászólásokat.
A sínek átvágása és a hosszú kéttengelyes kocsival való teszt még hiányzik.
|
|
(#54414) proba válasza kzolt hozzászólására (#54348)
|
Válasz •
|
Dec 5, 2016 |
|
Nekem sokat segített a mozgatásban, ha a csúcssín összekötő rögzítése csapos, a sínek min 8-10 cm távolságra vannak először rögzítve, és a görbítések kb egyforma erővel tartják a belső helyzetben összekötés nélkül a csúcsokat. A forrasztott csúcssín rögzítés szerintem nagyon feszül csavarodik, a csapos rögzítés megéri a plusz munkát. |
(#54415) HarciSün válasza proba hozzászólására (#54414)
|
Válasz •
|
Dec 5, 2016 |
|
Én szívesen látnék egy ilyen csapos rögzítést - hogyan, miből készül? |
(#54416) kzolt válasza HarciSün hozzászólására (#54415)
|
Válasz •
|
Dec 5, 2016 |
|
Én gombostűvel oldottam meg a csapokat, de érdemes olyat venni, amelyik forrasztható. |
|
(#54418) HarciSün válasza kzolt hozzászólására (#54416)
|
Válasz •
|
Dec 5, 2016 |
|
Aham! Akkor elvileg alkatrészláb (alul elgörbítve) is jó lehet - az tuti forrasztható.
Köszönöm! |
(#54420) kzolt válasza HarciSün hozzászólására (#54418)
|
Válasz •
|
Dec 5, 2016 |
|
Szerintem igen, csak ne túl vékonyat válassz és ne legyen a hajlításban ív, hanem sarkosra próbáld kialakítani. |
(#54424) DZolTTán válasza HarciSün hozzászólására (#54418)
|
Válasz •
|
Dec 5, 2016 |
|
Én nem bíznék az alkatrész lábban, elég puha anyagból van.
Ráadásul, ha az állító "talpfa" is NYÁK-ból van, annak az üvegszál tartalma szépen bele fog rágni. Valami keményebb anyag kéne oda, csak általában azok kevésbé jól forraszthatók.
A gombostű anyaga sokkal tartósabb, de én még nem találkoztam forraszthatóval. Hol lehet ilyet venni? |
(#54425) proba válasza DZolTTán hozzászólására (#54424)
|
Válasz •
|
Dec 5, 2016 |
|
Nekem a geemkapocs tetszett meg. Az jó acélos és forrasztható is. |
(#54426) DZolTTán válasza proba hozzászólására (#54425)
|
Válasz •
|
Dec 5, 2016 |
|
Igen, az már elég strapabíró, azzal már én is csináltam.
Lehet, hogy jobbat is ki lehet fogni belőle, de ami nekem itthon volt, az az "épp hogy" forrasztható kategória. Még forrasztó zsírral kenegetve is úgy kellett noszogatni az ónt, hogy ugyan, fusson már rá, legalább egy picit... |
(#54427) Váltógyártó válasza kzolt hozzászólására (#54416)
|
Válasz •
|
Dec 6, 2016 |
|
Nagyon jó megoldás, ez nekem eszembe se jutott, de arra figyelj, hogy a mozgató NYÁK-on alul is vágd át a fóliát! |
(#54428) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 6, 2016 |
|
Modellező boltokban kapható kemény rézhuzal, én 0,8mm vastagot használtam sokáig. Mostanság 0,3mm-es rézlemezből vágok ~0,8mm vastag csíkokat, T alakot formázok belőle, odaforrasztom, majd alul elvágom, és szétnyitom. Ez sajnos elég nehezen kivitelezhető házilag, ha nincs speckó szerszámod ilyen vékony csík vágására. |
(#54437) kzolt válasza DZolTTán hozzászólására (#54424)
|
Válasz •
|
Dec 6, 2016 |
|
Én ITT vettem. Az a lényeg, hogy horganyzott legyen. |
|
(#54441) DZolTTán válasza kzolt hozzászólására (#54437)
|
Válasz •
|
Dec 6, 2016 |
|
Köszi, teszek majd egy próbát |
(#54451) DZolTTán hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 7, 2016 |
|
Ma a körúton egy méterárú bolt előtt mentem el, egyből bevillant a topic, és bementem gombostűért. Az eladó kici volt ész szárga. Na, gondoltam akkor ez occó lesz. Hát nem volt az. 420 pénzt kért egy doboz kiváló Csehszlovák tűért.
Viszont úgy fut rajta az ón, hogy azt Forrest Gump is megirigyelné
Következő váltóban kipróbálom a tennikát.
(Bocsánat a non PC-ért, távol álljon tőlem, hogy diszkriminatív legyek) |
(#54452) TTGábor hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 7, 2016 |
|
Az első hármas váltó készülő félben
még a készre forrasztás a szigetelő vágások stb még hiányoznak , de szerkezetileg nagyjából összeállt.
köszönet Lacinak a váltó tervért és egyben kérdezném is tőle , hogy a sínátvágásokat hol kell megejteni? illetve a kritikát is kérném tőle , illetve a többiektől is még a vagonos tesztelés is hátra van ( ezért sincs fixre forrasztva) |
|
|
|
2024. Dec, 23. Hé 18:45:24 |
|
Jelenleg 18 fő olvassa az oldalt |
|
|