|
Váltók, vágányzat készítése házilag
|
Témaindító: Váltógyártó, idő: Márc 15, 2013
Témakörök:
|
|
(#54453) TTGábor válasza kzolt hozzászólására (#54437)
|
Válasz •
|
Dec 7, 2016 |
|
kzolt kösz a tippet , kipróbálom majd , mert én is bajban vagyok a csapok kivitelezésével |
(#54455) kzolt válasza TTGábor hozzászólására (#54452)
|
Válasz •
|
Dec 7, 2016 |
|
Folyasztószert használj, és ha tudod, állítsd a pákádat melegebbre. |
(#54463) Váltógyártó válasza TTGábor hozzászólására (#54452)
|
Válasz •
|
Dec 8, 2016 |
|
Elfelejtettem mondani, hogy annyit szoktam csalni a csúcssínekkel, hogy az állító talpfán nem lógatom túl.
Szigetelni a piros vonalaknál kell, és a szívdarabokat mindenképp meg kell táplálni. Azokat a csúcssíneket, amelyek csak egy talpfára vannak forrasztva, azt alulról egy kis lemezzel meg szoktam erősíteni. |
|
(#54501) TTGábor hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 10, 2016 |
|
Köszönöm a segítséget, igyekszem módosítani a csúcssíneket, a szívdarabok megtáplálását pedig ha jól sejtem polarizálással kell megoldani? |
(#54512) Váltógyártó válasza TTGábor hozzászólására (#54501)
|
Válasz •
|
Dec 10, 2016 |
|
Jól sejted... |
(#54514) TTGábor válasza Váltógyártó hozzászólására (#54512)
|
Válasz •
|
Dec 10, 2016 |
|
|
(#54523) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#54200)
|
Válasz •
|
Dec 10, 2016 |
|
Befejeződött ez is... |
|
(#54524) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#54523)
|
Válasz •
|
Dec 10, 2016 |
|
|
|
(#54604) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 14, 2016 |
|
|
|
(#54620) BLaci hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 15, 2016 |
|
|
(#54624) Váltógyártó válasza BLaci hozzászólására (#54620)
|
Válasz •
|
Dec 15, 2016 |
|
No igen, az ihlet nálam akkor kezdődött, amikor megláttam a videóit! |
(#54625) BLaci hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 16, 2016 |
|
Itt ami ragasztót használ az hőre gyorsulva kötne?
ragasztás
Amit olvastam a pliobond 20/30-ról ott 1:1 arányban acetonnal higitják. |
(#54626) Frankye válasza BLaci hozzászólására (#54625)
|
Válasz •
|
Dec 16, 2016 |
|
Azt írja az adatlapja, hogy a kötési ideje a hőmérséklettől függ. 300°F mellett a kötési időt 5-10 percben határozza meg. (300°F kb. 150 °C)
Kiegészítés: Szobahőmérsékleten 24-48 óra a kötési ideje. |
|
(#54627) Váltógyártó válasza BLaci hozzászólására (#54625)
|
Válasz •
|
Dec 16, 2016 |
|
Én sima pillanatragasztót használok. |
(#54700) TTGábor hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 25, 2016 |
|
Boldog Karácsonyt mindenkinek !!
|
(#54706) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 25, 2016 |
|
Kellemes Ünnepeket! |
|
(#54707) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 25, 2016 |
|
BTTB R1-R2 (286/330mm) ívekkel készült. Mivel túl nagy lenne egyben, ezért három darabban készítem el. Ez az első elem. Az íves végekkel fog csatlakozni egy másik kétvágányos vonalhoz, kb. mint Bencs Zoli TT deltájánál az alsó két kapcsolat. |
|
(#54714) HarciSün hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 26, 2016 |
|
Kísérleti deszkamodell.
A lényeg, hogy a váltó "rudazatára" egy gemkapocs van forrasztva ami átmegy egy kis tolókapcsoló kapcsolóján - át van rajta szúrva melegítéssel - és azt mozgatja a szervómotor. A váltókapcsolót természetesen a váltó polarizálására, vagy kétáramkörös kapcsolót használva polarizálásra és visszajelentésre lehet használni... (100 Ft a kapcsoló) |
|
(#54715) etwg válasza HarciSün hozzászólására (#54714)
|
Válasz •
|
Dec 27, 2016 |
|
Eredetileg én is ilyet terveztem. Meg is vettem a 200 kapcsolot ( a régi terepasztalomon hasonlo megoldást használtam, de ott a váltok kézzel vannak állitva - motor nélkül).
Össze is raktam néhányat, de tul macerásnak tartottam a rendszer összehangolását a szervokkal ezért került a fiokba az ötlet. A tolokapcsolok mozgatása meglehetösen sok energiát igényel és nagyon változo, az egyedi mechanika függvénye.
Látom te is teljesen leröviditetted a szervo karját, hogy elbirja tolni a kapcsolot. Nekünk az lenne a jo, ha ki lehetne szedni a kapcsolobol az arretáciot, mert azzal van a legtöbb gond az ilyen olcso tolokapcsolokban a primitiv kivitel miatt. Vannak olyanok is amikben nincs arretácio, de sajnos ma már csak SMD kivitelben, azok mozgása meg nekünk kevés (1-1,5 mm).
Emiatt nálam a mikrokapcsolok jobban beváltak és azokat használom. |
(#54716) HarciSün válasza etwg hozzászólására (#54715)
|
Válasz •
|
Dec 27, 2016 |
|
Eredetileg nem is kapcsolót akartam használni, hanem puha citerahúrt - az volt az érintkező ami ide-oda mozogva ért hozzá a két merev "ütközőhöz". Működik is, de a burkolat hiánya miatt nagyon sérülékeny és idővel biztos koszolódna/görbülne, ezért próbálkoztam most kapcsolóval.
Amiket beszereztem tolókapcsolók viszonylag könnyen mozognak és nem reteszelnek /arretálnak/ a végálásokban de valóban erő kell ezek mozgatásához is, így közel kellett tenni a szervó tengelyéhez a felfüggesztést.
A következő még megvalósítandó ötlet hogy a kapcsolót magára a szervó házára építsem valahogy... |
(#54718) etwg válasza HarciSün hozzászólására (#54716)
|
Válasz •
|
Dec 27, 2016 |
|
Én vettem több marék mini mikrokapcsolot azokat pillanatragasztoval egyenesen a szervora ragasztottam ( ahol ilyen megokdás elég volt). Máshol nekem is külön kellett a mikrokapcsolokat telepiteni, és a szervora erösitett hajlithato lemezzel kapcsolni ( a lemezeket egyszerü beállitani - görbiteni - hogy mikor kapcsoljanak). |
(#54816) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 6, 2017 |
|
Most készül:
H0 10 fokos hózentróger sínkötéssel, Tillig 2,07mm-es profilból. |
|
(#54817) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#54816)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2017 |
|
Ezen még a legkényesebb Ro-La kocsi is átsuhan..... |
(#54826) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#54817)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2017 |
|
Remélem is! |
(#54827) HarciSün hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 7, 2017 |
|
Egy olyan kérdésem lenne, hogy a Tillig (TT) töltéses vágányzat és a töltés nélküli (talpfás) vágányzat között mekkora a magasságbeli különbség egymás mellé téve folytatólagosan?
Mivel szívesen barkácsolgatok váltókat, kitaláltam, hogy egy 9mm vastag rétegelt lemezt felvágok 50cmx20cm darabokra (ezek még könnyen elrakhatóak), amikre váltókörzeteket építgetek, és ezeket mint egy kis házi modul egymáshoz illeszthetőre csinálnám és, majdan beszereznék egy környi töltéses vágányt, hogy vissza is térhessen önmagába a vágány. Így egy kis moduláris szőnyegterepasztal féleséget kapnék, ahol az egyenes részek helyére magam barkácsolhatnám a szakaszokat kitérőkkel... Mivel töltéses vágányom még nincs, ezért kérdezném, hogy kb milyen szintkülönbségben kell gondolkodnom, és kell-e valamilyen speciális átmenő elem a modellsín és a töltéses sín közé.
Köszönöm! |
(#54828) Váltógyártó válasza HarciSün hozzászólására (#54827)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2017 |
|
Szerintem ezt a kérdést a TT topikban hamarabb megválaszolják! |
(#54829) HarciSün válasza Váltógyártó hozzászólására (#54828)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2017 |
|
Gondolkodtam hol tegyem fel, végülis vágányzat készítés és "házasítás"..
De ha az Admin úgy ítéli meg átrakható. |
(#54830) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#54828)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2017 |
|
Én pedig most kerestem meg az egyik kedvenc Fórumomról az alábbi képeket, hogy gondolkodásra ösztönözzem HarciSün fórumtársat ..... de talán neked is ötletet ad... Ha kicsi a lakás....Svéd módra...
|
|
(#54831) róbertke válasza HarciSün hozzászólására (#54827)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2017 |
|
TTeljesen fölösleges előre így gondolkodni, ha nem veszed meg előre a teljes vágányanyagot. Majd akkor.. Előbb tervezd meg az állomásokat, ha kell rendelj meg időben - REKLÁM - itt Váltógyártótól váltókat .... |
(#54832) HarciSün válasza róbertke hozzászólására (#54831)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2017 |
|
Nem teljesen értesz...
Én magam szívesen barkácsolgatok váltókat (állítóműveket, vezérlőket) amiknek a kipróbálásához szeretném rögzíteni azokat egy "deszkára" és a próbák idejére szeretném összekombinálni (az egyszerűség kedvéért) töltéses vágányanyaggal - nem tudom ez mennyire megvalósítható mert nincs még töltéses vágányom. |
(#54833) róbertke válasza HarciSün hozzászólására (#54832)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2017 |
|
Nagyon is értelek, ezért raktam fel a svéd fotókat. Hiába mosod fel a padlót, hiába porszívózod ezerszer a szőnyeged, a por és piszok ott lebeg a pálya mellett, felett. Témát befejeztem. |
(#54834) PéTTer válasza HarciSün hozzászólására (#54827)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2017 |
|
Szia,
4mm a különbség. A töltésesből ki kell venned a saját papucsát és normál papuccsal tudod megoldani az átmenetet.
üdv: Péter |
(#54835) HarciSün válasza PéTTer hozzászólására (#54834)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2017 |
|
Köszönöm az infót PéTTer! |
(#54836) Váltógyártó válasza HarciSün hozzászólására (#54829)
|
Válasz •
|
Jan 8, 2017 |
|
Idézet: „Gondolkodtam hol tegyem fel, végülis vágányzat készítés és "házasítás"..
De ha az Admin úgy ítéli meg átrakható.”
Nincs ezzel baj itt sem, csak ott több a méretarányt jól ismerő. Szerencsére PéTTer benézett... |
(#54851) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#54816)
|
Válasz •
|
Jan 9, 2017 |
|
Folytattam... |
|
(#54854) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#54851)
|
Válasz •
|
Jan 10, 2017 |
|
Kész a sínmunka. |
|
(#54873) Milos Grimasz hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 13, 2017 |
|
|
|
(#54879) Váltógyártó válasza Milos Grimasz hozzászólására (#54873)
|
Válasz •
|
Jan 13, 2017 |
|
Ez egy elég érdekes valami, mert az átszelések egy részén nem lehet átmenni. Mi ez? |
(#54902) sunocske válasza Váltógyártó hozzászólására (#54879)
|
Válasz •
|
Jan 15, 2017 |
|
De át lehet menni, csak lassan. Ehhez hasonló megszakítás nélküli átszelés (azt hiszem, ez a neve) van a csömödéri kisvasúton is, ahol keresztezi a nagyvasutat (de még tán Kiskőrösön is).
A trükk abban rejlik, hogy a keresztező vágánytengelyek nem zárhatnak be derékszöget, így az valamelyik oldali kerék (elvileg) folyamatosan meg van vezetve. |
(#54906) róbertke válasza sunocske hozzászólására (#54902)
|
Válasz •
|
Jan 15, 2017 |
|
Jól írtad, Kiskőrösön is ilyen van.
|
|
(#54907) somitomi válasza sunocske hozzászólására (#54902)
|
Válasz •
|
Jan 15, 2017 |
|
A megszakítás nálküli átszelésnél fontos, hogy a megszakított vágány sínkoronája magasabban legyen a folytonos vágány sínkoronájánál. A kiskőrösi képen látszik is a szintkülönbség, az elsőnek berakott képen viszont mindegyik sín koronája egymagasnak látszik. |
(#55065) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#54854)
|
Válasz •
|
Jan 23, 2017 |
|
Lassan ez is elkészül. Már csak az elektromos átkötések és a festés hiányzik. |
|
(#55066) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#55065)
|
Válasz •
|
Jan 23, 2017 |
|
A NYÁK csíkokba 398 db 0,8mm-es lyukat kellett fúrnom. És persze ugyanennyi sínkötést kellett egyesével beragasztani!
Az angolváltóhoz is készítettünk állító rudazatot. |
|
(#55067) HOTotya válasza Váltógyártó hozzászólására (#55066)
|
Válasz •
|
Jan 24, 2017 |
|
Az új géped már a nyák fúrásra is jó lesz majd.... és nem kell órákat görnyedned és fúrókat törni.... most már "csak" egy sínkötő berakó
automatát kell csinálni....... |
(#55071) róbertke válasza HOTotya hozzászólására (#55067)
|
Válasz •
|
Jan 24, 2017 |
|
Csodálkoznék ha ezeket a furmányos eszközöket nem te fejlesztenéd ki... |
(#55074) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#55071)
|
Válasz •
|
Jan 24, 2017 |
|
Pedig csodálkozhatsz, mert én fejlesztettem ki!
Ő pedig elkészítette!
Bár amire utalást tett, azt kici Kínaiak fejlesztették ki, és a szakzsargon CNC marógépnek nevezi... |
(#55075) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#55074)
|
Válasz •
|
Jan 24, 2017 |
|
Te kitaláltad, ő elkészítette.....közösen.... |
(#55077) HOTotya válasza róbertke hozzászólására (#55071)
|
Válasz •
|
Jan 24, 2017 |
|
|
|
|
2024. Nov, 19. Kedd 20:32:28 |
|
Jelenleg 17 fő olvassa az oldalt |
|
|