Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Váltók, vágányzat készítése házilag
Váltók, vágányzat készítése házilag
Témaindító: Váltógyártó, idő: Márc 15, 2013
Témakörök:

Lapozás       75/86    
(#54453) TTGábor válasza kzolt hozzászólására (#54437) Válasz Dec 7, 2016
kzolt kösz a tippet , kipróbálom majd , mert én is bajban vagyok a csapok kivitelezésével
(#54455) kzolt válasza TTGábor hozzászólására (#54452) Válasz Dec 7, 2016
Folyasztószert használj, és ha tudod, állítsd a pákádat melegebbre.
(#54463) Váltógyártó válasza TTGábor hozzászólására (#54452) Válasz Dec 8, 2016
Elfelejtettem mondani, hogy annyit szoktam csalni a csúcssínekkel, hogy az állító talpfán nem lógatom túl.

Szigetelni a piros vonalaknál kell, és a szívdarabokat mindenképp meg kell táplálni. Azokat a csúcssíneket, amelyek csak egy talpfára vannak forrasztva, azt alulról egy kis lemezzel meg szoktam erősíteni.

sablon hárma...jpg
 
(#54501) TTGábor hozzászólása Válasz Dec 10, 2016
Köszönöm a segítséget, igyekszem módosítani a csúcssíneket, a szívdarabok megtáplálását pedig ha jól sejtem polarizálással kell megoldani?
(#54512) Váltógyártó válasza TTGábor hozzászólására (#54501) Válasz Dec 10, 2016
Jól sejted...
(#54514) TTGábor válasza Váltógyártó hozzászólására (#54512) Válasz Dec 10, 2016
(#54523) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#54200) Válasz Dec 10, 2016
Befejeződött ez is...

IMG_20161209...jpg

IMG_20161209...jpg

IMG_20161209...jpg
 
(#54524) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#54523) Válasz Dec 10, 2016

IMG_20161209...jpg

IMG_20161209...jpg

IMG_20161209...jpg
 
(#54533) Frankye válasza Váltógyártó hozzászólására (#54524) Válasz Dec 11, 2016
Profi!
(#54604) Váltógyártó hozzászólása Válasz Dec 14, 2016
Egy kis H0...

Több kép ITT!

IMG_20161029...jpg

IMG_20161106...jpg

IMG_20161214...jpg
 
(#54620) BLaci hozzászólása Válasz Dec 15, 2016
Egy körbe körbe váltó hegyekben:
Bővebben: Link
(#54624) Váltógyártó válasza BLaci hozzászólására (#54620) Válasz Dec 15, 2016
No igen, az ihlet nálam akkor kezdődött, amikor megláttam a videóit!
(#54625) BLaci hozzászólása Válasz Dec 16, 2016
Itt ami ragasztót használ az hőre gyorsulva kötne?
ragasztás

Amit olvastam a pliobond 20/30-ról ott 1:1 arányban acetonnal higitják.
(#54626) Frankye válasza BLaci hozzászólására (#54625) Válasz Dec 16, 2016
Azt írja az adatlapja, hogy a kötési ideje a hőmérséklettől függ. 300°F mellett a kötési időt 5-10 percben határozza meg. (300°F kb. 150 °C)

Kiegészítés: Szobahőmérsékleten 24-48 óra a kötési ideje.

pliobond-dat...pdf
 
(#54627) Váltógyártó válasza BLaci hozzászólására (#54625) Válasz Dec 16, 2016
Én sima pillanatragasztót használok.
(#54700) TTGábor hozzászólása Válasz Dec 25, 2016
Boldog Karácsonyt mindenkinek !!
(#54706) Váltógyártó hozzászólása Válasz Dec 25, 2016
Kellemes Ünnepeket!

Heizerdorf_2...jpg
 
(#54707) Váltógyártó hozzászólása Válasz Dec 25, 2016
BTTB R1-R2 (286/330mm) ívekkel készült. Mivel túl nagy lenne egyben, ezért három darabban készítem el. Ez az első elem. Az íves végekkel fog csatlakozni egy másik kétvágányos vonalhoz, kb. mint Bencs Zoli TT deltájánál az alsó két kapcsolat.

IMG_20161225...jpg

IMG_20161225...jpg

IMG_20161225...jpg
 
(#54714) HarciSün hozzászólása Válasz Dec 26, 2016
Kísérleti deszkamodell.

A lényeg, hogy a váltó "rudazatára" egy gemkapocs van forrasztva ami átmegy egy kis tolókapcsoló kapcsolóján - át van rajta szúrva melegítéssel - és azt mozgatja a szervómotor. A váltókapcsolót természetesen a váltó polarizálására, vagy kétáramkörös kapcsolót használva polarizálásra és visszajelentésre lehet használni... (100 Ft a kapcsoló)

szervo_kapcs...jpg
 
(#54715) etwg válasza HarciSün hozzászólására (#54714) Válasz Dec 27, 2016
Eredetileg én is ilyet terveztem. Meg is vettem a 200 kapcsolot ( a régi terepasztalomon hasonlo megoldást használtam, de ott a váltok kézzel vannak állitva - motor nélkül).
Össze is raktam néhányat, de tul macerásnak tartottam a rendszer összehangolását a szervokkal ezért került a fiokba az ötlet. A tolokapcsolok mozgatása meglehetösen sok energiát igényel és nagyon változo, az egyedi mechanika függvénye.
Látom te is teljesen leröviditetted a szervo karját, hogy elbirja tolni a kapcsolot. Nekünk az lenne a jo, ha ki lehetne szedni a kapcsolobol az arretáciot, mert azzal van a legtöbb gond az ilyen olcso tolokapcsolokban a primitiv kivitel miatt. Vannak olyanok is amikben nincs arretácio, de sajnos ma már csak SMD kivitelben, azok mozgása meg nekünk kevés (1-1,5 mm).
Emiatt nálam a mikrokapcsolok jobban beváltak és azokat használom.
(#54716) HarciSün válasza etwg hozzászólására (#54715) Válasz Dec 27, 2016
Eredetileg nem is kapcsolót akartam használni, hanem puha citerahúrt - az volt az érintkező ami ide-oda mozogva ért hozzá a két merev "ütközőhöz". Működik is, de a burkolat hiánya miatt nagyon sérülékeny és idővel biztos koszolódna/görbülne, ezért próbálkoztam most kapcsolóval.
Amiket beszereztem tolókapcsolók viszonylag könnyen mozognak és nem reteszelnek /arretálnak/ a végálásokban de valóban erő kell ezek mozgatásához is, így közel kellett tenni a szervó tengelyéhez a felfüggesztést.

A következő még megvalósítandó ötlet hogy a kapcsolót magára a szervó házára építsem valahogy...
(#54718) etwg válasza HarciSün hozzászólására (#54716) Válasz Dec 27, 2016
Én vettem több marék mini mikrokapcsolot azokat pillanatragasztoval egyenesen a szervora ragasztottam ( ahol ilyen megokdás elég volt). Máshol nekem is külön kellett a mikrokapcsolokat telepiteni, és a szervora erösitett hajlithato lemezzel kapcsolni ( a lemezeket egyszerü beállitani - görbiteni - hogy mikor kapcsoljanak).
(#54816) Váltógyártó hozzászólása Válasz Jan 6, 2017
Most készül:
H0 10 fokos hózentróger sínkötéssel, Tillig 2,07mm-es profilból.

IMG_20161229...jpg

IMG_20170106...jpg

IMG_20170106...jpg
 
(#54817) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#54816) Válasz Jan 7, 2017
Ezen még a legkényesebb Ro-La kocsi is átsuhan.....
(#54826) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#54817) Válasz Jan 7, 2017
Remélem is!
(#54827) HarciSün hozzászólása Válasz Jan 7, 2017
Egy olyan kérdésem lenne, hogy a Tillig (TT) töltéses vágányzat és a töltés nélküli (talpfás) vágányzat között mekkora a magasságbeli különbség egymás mellé téve folytatólagosan?

Mivel szívesen barkácsolgatok váltókat, kitaláltam, hogy egy 9mm vastag rétegelt lemezt felvágok 50cmx20cm darabokra (ezek még könnyen elrakhatóak), amikre váltókörzeteket építgetek, és ezeket mint egy kis házi modul egymáshoz illeszthetőre csinálnám és, majdan beszereznék egy környi töltéses vágányt, hogy vissza is térhessen önmagába a vágány. Így egy kis moduláris szőnyegterepasztal féleséget kapnék, ahol az egyenes részek helyére magam barkácsolhatnám a szakaszokat kitérőkkel... Mivel töltéses vágányom még nincs, ezért kérdezném, hogy kb milyen szintkülönbségben kell gondolkodnom, és kell-e valamilyen speciális átmenő elem a modellsín és a töltéses sín közé.

Köszönöm!
(#54828) Váltógyártó válasza HarciSün hozzászólására (#54827) Válasz Jan 7, 2017
Szerintem ezt a kérdést a TT topikban hamarabb megválaszolják!
(#54829) HarciSün válasza Váltógyártó hozzászólására (#54828) Válasz Jan 7, 2017
Gondolkodtam hol tegyem fel, végülis vágányzat készítés és "házasítás"..
De ha az Admin úgy ítéli meg átrakható.
(#54830) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#54828) Válasz Jan 7, 2017
Én pedig most kerestem meg az egyik kedvenc Fórumomról az alábbi képeket, hogy gondolkodásra ösztönözzem HarciSün fórumtársat ..... de talán neked is ötletet ad... Ha kicsi a lakás....Svéd módra...

Ha kicsi a l...jpg

Ha kicsi a l...jpg

Ha kicsi a l...jpg
 
(#54831) róbertke válasza HarciSün hozzászólására (#54827) Válasz Jan 7, 2017
TTeljesen fölösleges előre így gondolkodni, ha nem veszed meg előre a teljes vágányanyagot. Majd akkor.. Előbb tervezd meg az állomásokat, ha kell rendelj meg időben - REKLÁM - itt Váltógyártótól váltókat ....
(#54832) HarciSün válasza róbertke hozzászólására (#54831) Válasz Jan 7, 2017
Nem teljesen értesz...
Én magam szívesen barkácsolgatok váltókat (állítóműveket, vezérlőket) amiknek a kipróbálásához szeretném rögzíteni azokat egy "deszkára" és a próbák idejére szeretném összekombinálni (az egyszerűség kedvéért) töltéses vágányanyaggal - nem tudom ez mennyire megvalósítható mert nincs még töltéses vágányom.
(#54833) róbertke válasza HarciSün hozzászólására (#54832) Válasz Jan 7, 2017
Nagyon is értelek, ezért raktam fel a svéd fotókat. Hiába mosod fel a padlót, hiába porszívózod ezerszer a szőnyeged, a por és piszok ott lebeg a pálya mellett, felett. Témát befejeztem.
(#54834) PéTTer válasza HarciSün hozzászólására (#54827) Válasz Jan 7, 2017
Szia,
4mm a különbség. A töltésesből ki kell venned a saját papucsát és normál papuccsal tudod megoldani az átmenetet.
üdv: Péter
(#54835) HarciSün válasza PéTTer hozzászólására (#54834) Válasz Jan 7, 2017
Köszönöm az infót PéTTer!
(#54836) Váltógyártó válasza HarciSün hozzászólására (#54829) Válasz Jan 8, 2017
Idézet:
„Gondolkodtam hol tegyem fel, végülis vágányzat készítés és "házasítás"..
De ha az Admin úgy ítéli meg átrakható.”

Nincs ezzel baj itt sem, csak ott több a méretarányt jól ismerő. Szerencsére PéTTer benézett...
(#54851) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#54816) Válasz Jan 9, 2017
Folytattam...

IMG_20170109...jpg

IMG_20170109...jpg
 
(#54854) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#54851) Válasz Jan 10, 2017
Kész a sínmunka.

IMG_20170110...jpg

IMG_20170110...jpg

IMG_20170110...jpg
 
(#54873) Milos Grimasz hozzászólása Válasz Jan 13, 2017
Váltógyártó mesternek
Bővebben: Link

2016-07-3011...jpg
 
(#54879) Váltógyártó válasza Milos Grimasz hozzászólására (#54873) Válasz Jan 13, 2017
Ez egy elég érdekes valami, mert az átszelések egy részén nem lehet átmenni. Mi ez?
(#54902) sunocske válasza Váltógyártó hozzászólására (#54879) Válasz Jan 15, 2017
De át lehet menni, csak lassan. Ehhez hasonló megszakítás nélküli átszelés (azt hiszem, ez a neve) van a csömödéri kisvasúton is, ahol keresztezi a nagyvasutat (de még tán Kiskőrösön is).

A trükk abban rejlik, hogy a keresztező vágánytengelyek nem zárhatnak be derékszöget, így az valamelyik oldali kerék (elvileg) folyamatosan meg van vezetve.
(#54906) róbertke válasza sunocske hozzászólására (#54902) Válasz Jan 15, 2017
Jól írtad, Kiskőrösön is ilyen van.

Kiskőrös_vág...jpg
 
(#54907) somitomi válasza sunocske hozzászólására (#54902) Válasz Jan 15, 2017
A megszakítás nálküli átszelésnél fontos, hogy a megszakított vágány sínkoronája magasabban legyen a folytonos vágány sínkoronájánál. A kiskőrösi képen látszik is a szintkülönbség, az elsőnek berakott képen viszont mindegyik sín koronája egymagasnak látszik.
(#55065) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#54854) Válasz Jan 23, 2017
Lassan ez is elkészül. Már csak az elektromos átkötések és a festés hiányzik.

IMG_20170123...jpg

IMG_20170123...jpg

IMG_20170123...jpg
 
(#55066) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#55065) Válasz Jan 23, 2017
A NYÁK csíkokba 398 db 0,8mm-es lyukat kellett fúrnom. És persze ugyanennyi sínkötést kellett egyesével beragasztani!

Az angolváltóhoz is készítettünk állító rudazatot.

IMG_20170120...jpg

IMG_20170120...jpg
 
(#55067) HOTotya válasza Váltógyártó hozzászólására (#55066) Válasz Jan 24, 2017
Az új géped már a nyák fúrásra is jó lesz majd.... és nem kell órákat görnyedned és fúrókat törni.... most már "csak" egy sínkötő berakó
automatát kell csinálni.......
(#55071) róbertke válasza HOTotya hozzászólására (#55067) Válasz Jan 24, 2017
Csodálkoznék ha ezeket a furmányos eszközöket nem te fejlesztenéd ki...
(#55074) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#55071) Válasz Jan 24, 2017
Pedig csodálkozhatsz, mert én fejlesztettem ki!
Ő pedig elkészítette!

Bár amire utalást tett, azt kici Kínaiak fejlesztették ki, és a szakzsargon CNC marógépnek nevezi...
(#55075) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#55074) Válasz Jan 24, 2017
Te kitaláltad, ő elkészítette.....közösen....
(#55077) HOTotya válasza róbertke hozzászólására (#55071) Válasz Jan 24, 2017
Így van ez közös ló volt,de nem túrós hátú....
Én mást dolgokat fejlesztettem.....
(#55078) HOTotya válasza Váltógyártó hozzászólására (#55074) Válasz Jan 24, 2017
Ja és a 4.0 sikerült is....
Lapozás       75/86    
Frissek
  2024. Nov, 19. Kedd
20:32:28
  Jelenleg 17 fő olvassa az oldalt
Hirdetés