|
H0 klubtopic
|
Témaindító: csíkosháTTú, idő: Márc 14, 2013
Témakörök:
|
|
(#56710) csíkosháTTú válasza somitomi hozzászólására (#56706)
|
Válasz •
|
Júl 19, 2017 |
|
Igen... Valószínüleg korábban elszálltak a Vishay FET-ek a dekóderben, és megpatkolták, meg kifordítottak két SMD ellenállást, továbbá a panel hátoldalán is elvágták a NYÁK rajzolatot. A két Vishay FET egyébként a kutya közönséges IFR7103-mal, és IFR7306-tal kiváltható, úgyszólván filléres tételek... |
(#56711) csíkosháTTú válasza HOTotya hozzászólására (#56707)
|
Válasz •
|
Júl 19, 2017 |
|
Végül is... Csak az a baj, hogy 5 számjegyű összegért adták a modellt. Így viszont az áldozatoknak megy el a kedve a hobbinktól. Az ilyen alakok sokat tesznek azért, hogy a vasútmodellező, mint emberi kaszt, kihaljon... |
(#56712) tumikas válasza csíkosháTTú hozzászólására (#56702)
|
Válasz •
|
Júl 19, 2017 |
|
Az a gép nem az a gép. Amelyikre te gondolsz az az egykori Kleinmodellbahn terméke volt. Amelyiket te linkelted az egy sima Kleinbahn hajtást rejt, mondjuk ez lehet hogy annyira nem is komoly gond.
A Trix géphez: nem véletlen az hogy egyre több komoly modellező ismerősöm kerüli el ezeket a magyar börzéket jó messzire. |
(#56713) csíkosháTTú válasza tumikas hozzászólására (#56712)
|
Válasz •
|
Júl 19, 2017 |
|
Az van az alváz fenéklemezébe öntve, hogy " Klein Austria"... Ettől még lehet, hogy igazad van, de ez akkor is katasztrófa.
További bajai:
- rendes kardán helyett egy csavarrugó viszi át az erőt;
- az áramszedésről a mozdony-szerkocsi csatlakozóra úgy szivárog át az áram, hogy a réz lemez és a műanyag vázkeret közé be van szorítva egy csupasz vezetékvég, ennek a másikvége van a csatira forrasztva;
- a mozdony áramszedése egy nehéz, és durung bronzlemez, ami vastag, és brutálisan fékezi a rudazat által hajtott két első tengelyt;
- a motorról a hajtás egy sima O-gyűrű;
tovább is van, írjam még?
Így nem szabad gőzmozdony modellt csinálni... |
(#56714) tumikas válasza csíkosháTTú hozzászólására (#56713)
|
Válasz •
|
Júl 19, 2017 |
|
Akkor az bizony KMB. A sima Kleinbahnnak a "szokásos" hajtása van.
Nem tartom véletlennek hogy anno csődbe mentek. Szinte az összes gépük hasonló konstrukciós hibáktól hemzseg. A magától széteső ötvözetű súlyoktól, alvázakról nem is beszélve.
|
(#56724) róbertke válasza tumikas hozzászólására (#56714)
|
Válasz •
|
Júl 21, 2017 |
|
Ha még csak szétestek volna a járművek! Megdagadtak az ónpestises súlyok, és feldarabolták a modell alvázát. Így jártam a KMB MÁV Eas-x kocsimmal. Elajándékoztam egy ismerősömnek, aki felújította magának vitrinmodellnek. |
(#56744) tumikas válasza róbertke hozzászólására (#56724)
|
Válasz •
|
Júl 22, 2017 |
|
És az a legdurvább hogy a folyamat 1 hónap allat lezajlik, minden előjel nélkül. Pedig vannak szép kocsijaik csak hát így nagyon durva lutri beruházni. |
(#56748) róbertke válasza tumikas hozzászólására (#56744)
|
Válasz •
|
Júl 22, 2017 |
|
Mesterünknél nemhiába rendelhető E Z !!! |
(#56759) tumikas válasza róbertke hozzászólására (#56748)
|
Válasz •
|
Júl 22, 2017 |
|
Jók ezek az alvázak, kinnt mindegyikhez lehet kapni de, egy KMB-s 2043/2143-asra nem éri meg ennyit költeni, mert a végöszeg megközelíti már egy Rocoét. Egyedül talán a gőzösöket meg még a 1146-osokat éri meg átépíteni, az utóbbit is csak addig amíg a Roco/Rivarossi nem adja ki. |
(#56762) róbertke válasza tumikas hozzászólására (#56759)
|
Válasz •
|
Júl 22, 2017 |
|
Jó, de egy-két régi modellre lehet ennyit áldozni. |
(#56794) HOTotya hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 25, 2017 |
|
Ezt kérték.... M31-s hajtókar. |
|
(#56795) Váltógyártó válasza HOTotya hozzászólására (#56794)
|
Válasz •
|
Júl 25, 2017 |
|
|
(#56807) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 27, 2017 |
|
A nosztalgia asztal mellet azért készül más is a műhelyben.
Ez egy padlóvasúthoz készült H0/H0e keresztezés. Több szépséghibája van:
- padlóvasút, és még DCC is, terepasztal kellene már ehhez;
- ROCO geoLine, Tillig H0 Elite, és ROCO N a sínanyag.
A fehér foltok az nem hó akar lenni, még száradt a ragasztó... |
|
(#56808) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#56807)
|
Válasz •
|
Júl 27, 2017 |
|
Még két kép. |
|
(#56809) Milos Grimasz válasza csíkosháTTú hozzászólására (#56808)
|
Válasz •
|
Júl 27, 2017 |
|
Ki követte el a 377? |
(#56810) csíkosháTTú válasza Milos Grimasz hozzászólására (#56809)
|
Válasz •
|
Júl 27, 2017 |
|
"Sörtemető" kolléga.
(3 napig kínlódott vele a nagyobbik fiam, mire használhatóvá tette... Egy kisebb katasztrófa a technika, ami alatta van. Én egy tök új alvázat akartam alátenni. De most szépen, halkan, simán fut.) |
(#56813) tumikas válasza csíkosháTTú hozzászólására (#56810)
|
Válasz •
|
Júl 27, 2017 |
|
Régi Piko technológia az alapja? |
(#56815) csíkosháTTú válasza tumikas hozzászólására (#56813)
|
Válasz •
|
Júl 27, 2017 |
|
Annak nem kerül 3 egész munkanapba a működő képessé tétele... Rosszabb... |
(#56821) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#56815)
|
Válasz •
|
Júl 28, 2017 |
|
Ma fogja megkezdeni a 3. munkanapját egy szintén ebből a "gyárból" kikerült MÁV 22. sor. gőzös. Már túl vagyunk a legyalult fogaskerekes, hajtott tengelyek cseréjénél. Most rudazat javítás/pótlás van soron, majd az új motor beépítése.
Közben az ember azért nézelődik a modell bontása során. " Na ezt is alaposan elkoszolták a használat alatt!"- gondoltam. De neeem, áááá... Miért is volt bizonytalan az áramszedése, és ettől is ment nagyon rosszul? Lásd a képet! Ugyanis a modellt teljesen készre összerakták, és utána fújták telibe, sima matt fekete festék spray-vel...
Van azért olyan, amit nem ért a magamfajta ember... |
|
(#56825) Milos Grimasz válasza csíkosháTTú hozzászólására (#56821)
|
Válasz •
|
Júl 28, 2017 |
|
Ne tessék panaszkodni! Inkább tessen örülni annak, hogy a "jól bevált" alapozó elmaradt. |
(#56826) csíkosháTTú válasza Milos Grimasz hozzászólására (#56825)
|
Válasz •
|
Júl 28, 2017 |
|
A nagyobbik fiam űz sportot, hogy életet lehel ezekbe. Én legszívesebben a kukába dobnám, mert ezzel a technikával, ami alatta van, nem sokat ér.
Pedig a kaszni egészen csinos lenne (ahogy a 377 is az), csak alá ne nézzen senki, és ne kelljen futnia, meg vontatnia. Habár a 377-es egészen jó lett, megkockáztatom, hogy veri a régi PIKO legjobb modelljét, a szász Vt-t a későbbi BR89-et.
A kisebbik fiam egy ragasztófoltos, rosszul összerakott OFF méretű várkastélyt újít fel, az hasonló kínlódás. A szétszedett elemeket újra kellett festenie, és, hogy ne legyenek olyan nagyon élénk, műanyag színűek, világos szürke spray-vel átködölte őket. Ígéretes lesz a végeredmény.
A kis műhelyemben jelenleg 3 munkaállomáson megy a meló... |
(#56829) Frankye válasza csíkosháTTú hozzászólására (#56826)
|
Válasz •
|
Júl 28, 2017 |
|
Akkor a srácok tevékenységéről - is - kérünk majd fényképet! |
(#56831) tumikas válasza csíkosháTTú hozzászólására (#56821)
|
Válasz •
|
Júl 28, 2017 |
|
Jó látni hogy az öreg nem sokat változott az évek során. |
(#56857) csíkosháTTú válasza Frankye hozzászólására (#56829)
|
Válasz •
|
Júl 31, 2017 |
|
Nemes Atyám Fia!
Kérésének ezúton kívánok eleget tenni, íme:
|
|
(#56859) Frankye válasza csíkosháTTú hozzászólására (#56857)
|
Válasz •
|
Aug 1, 2017 |
|
Kszönöm, óh nagy jó Uram! Szívből gratulálok a Te csemetéidhez! |
(#56914) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#56591)
|
Válasz •
|
Aug 15, 2017 |
|
Sok mindenről nem tudok beszámolni, mert a terepezést nem akarom addig elkezdeni, amíg az elektromos vezérlés össze nem áll.
De valami készül Hunniában... |
|
(#56916) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#56914)
|
Válasz •
|
Aug 15, 2017 |
|
Nagyobbik fiad, őt hallottam délután a telefonban?? |
(#56919) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#56916)
|
Válasz •
|
Aug 15, 2017 |
|
Igen. A képen a fejlesztéshez szükséges áramkörök láthatóak. A végelges nem így fog kinézni. Ő csinálja egyedül, a szükséges segéd áramköröket is, meg a programozást is. |
(#56921) HOTotya válasza csíkosháTTú hozzászólására (#56919)
|
Válasz •
|
Aug 15, 2017 |
|
Látom lassan ki fognak "túrni" a helyedről... Jó lesz vigyázni,mert munka nélkül maradsz.... |
(#57363) v43.1223 hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 30, 2017 |
|
Kollegák! Tudom van ehhez való topic, de itt nagyobb a forgalom, ide is beírom, hátha....
Van valakinek régebbi (a mostani frissítés előtti) Scarm programja? Ugyanis a mostaniba már nem lehet új vágányrendszer könyvtárat felvenni, csak a fizetősbe.... Nekem ugyanis van egy saját, a letölthető programban nem létezető vágányrendszer könyvtáram (Roco Hobby Line 2,5) amit eddig be tudtam másolni a lyb könyvtárba. De a mostani frissítettbe már nem lehet....
Hátha valakinek még a régebbi verzió megvan .Nem lennék hálátlan. Nesze neked frissítés....
Köszönöm! |
(#57739) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 26, 2017 |
|
Szinte ajándék áron új gazdája lettem egy HAG gyártású SBB személykocsinak .... aminek van egy kis problémája: - Váltakozó áramú kerekei és egy csúszkája van (Märklin). Milyen egyenáramú kereket rakjak belé? - a csúszkát meg majd eltüntetem. |
(#57742) etwg válasza róbertke hozzászólására (#57739)
|
Válasz •
|
Nov 26, 2017 |
|
A kerekek cseréje még megoldhato, de a régi HAG modelleken a DC világitás egy kemény dio lesz, mert az forgovázak nem voltak szigetelve. ( fém keretje van a személyvagonnak). |
(#57747) róbertke válasza etwg hozzászólására (#57742)
|
Válasz •
|
Nov 26, 2017 |
|
Nem akarok én világítást, nappali üzemben játszok.... |
(#57748) etwg válasza róbertke hozzászólására (#57747)
|
Válasz •
|
Nov 26, 2017 |
|
Ha jol emlékszem én ROCO kerekeket raktam a vagonba ( sajnos ma ez nem derithetö már ki). |
(#57749) róbertke válasza etwg hozzászólására (#57748)
|
Válasz •
|
Nov 26, 2017 |
|
Kiszedtem, hengercsapágyas, 26mm tengelyhossz, 11mm kerékátmérő; Vannak műanyagkerekeim, összeválogatok 4 egyformát azt csóközön.... |
(#57827) róbertke válasza róbertke hozzászólására (#57749)
|
Válasz •
|
Nov 30, 2017 |
|
Legvégül találtam négy régi FLM kereket, azok tökéletesen passzoltak a HAG kocsi alá. |
(#57871) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 6, 2017 |
|
Egy jó áras PIKO mozdony az apróban
itt |
(#58024) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 23, 2017 |
|
Kedves 87-es kórterem lakók! Áldott, Békés és Boldog, Modellekben Gazdag Karácsonyi Ünnepeket Kívánok Nektek és az Egész Családotoknak !!! |
(#58029) HOTotya hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 24, 2017 |
|
Békés Boldog Karácsonyi Ünnepeket Kívánok minden modellezőnek!! |
(#58030) pinyo39 hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 24, 2017 |
|
Kellemes Ünnepeket! |
|
(#58031) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 26, 2017 |
|
A tradicionális karácsonyi klubterepasztal egy vagonban, Ausztriában. |
|
(#58209) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 27, 2018 |
|
|
(#58893) kitero válasza Fordítókorongos hozzászólására (#51909)
|
Válasz •
|
Márc 28, 2018 |
|
Szia!
Tudom, hogy egy régebbi történet, de érdeklődnék, hogy kitől lehetne rendelni rudakat ill azokat a kiegészítőket amit bemutatsz a képen. Most kezdem a Mazsola építését és ezek a mart alkatrészek nagyon sokat segítenének.
Köszönöm! |
(#59201) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 29, 2018 |
|
Ide is jut néhány kép.
H0 és H0e
|
|
(#59205) JZoli válasza etwg hozzászólására (#59201)
|
Válasz •
|
Ápr 30, 2018 |
|
Jól néz ki az a mozdony! Ezt a jól kinéző fordítókorongot meg csak irigyelni tudom! Ez melyik asztalodon van? |
(#59206) etwg válasza JZoli hozzászólására (#59205)
|
Válasz •
|
Ápr 30, 2018 |
|
Ezek nem az én modelljeim. Egy kiállitás van (mág ma is) nem messze tölünk. Ott fényképesztem. |
(#59210) etwg válasza JZoli hozzászólására (#59205)
|
Válasz •
|
Ápr 30, 2018 |
|
Még 2 kép: |
|
(#59211) JZoli válasza etwg hozzászólására (#59210)
|
Válasz •
|
Máj 1, 2018 |
|
Profi asztal lehet ez amiről készültek a képek! Jó lett volna élőben is látni. |
(#59212) etwg válasza JZoli hozzászólására (#59211)
|
Válasz •
|
Máj 1, 2018 |
|
Itt egy minapi kiállitásrol egy filmecske. Majdnem 200 m hosszu H0 pálya
IGM1:87 |
|
|
2024. Dec, 23. Hé 8:04:23 |
|
Jelenleg 4 fő olvassa az oldalt |
|
|