|
Váltók, vágányzat készítése házilag
|
Témaindító: Váltógyártó, idő: Márc 15, 2013
Témakörök:
|
|
(#56621) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#56585)
|
Válasz •
|
Júl 5, 2017 |
|
Festeni kell, nincs mese... |
|
(#56665) Milos Grimasz válasza róbertke hozzászólására (#56623)
|
Válasz •
|
Júl 9, 2017 |
|
Hát nem épp egy Matyóhímzés. |
(#56720) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 20, 2017 |
|
Pár villamos Csukló kollégának... |
|
(#56721) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#56482)
|
Válasz •
|
Júl 20, 2017 |
|
Végre megszabadultam ezektől is! |
|
(#56723) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#56721)
|
Válasz •
|
Júl 21, 2017 |
|
H0/H0e átszeléstől jobbra levő hármas váltóról tudnál még egy közeli képet is készíteni?? |
(#56725) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#56723)
|
Válasz •
|
Júl 21, 2017 |
|
Tekerj vissza a #56306 és #56307-es hozzászólásokhoz, ott van 5 kép, és egy az eredetiről. |
(#56834) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 30, 2017 |
|
Kép címe: Bahnhof Thürkow im Jahre 1929 (mit meck. T4) .
Gondolom sejted, hogy nem a mozdony miatt .... |
|
(#56840) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#56834)
|
Válasz •
|
Júl 30, 2017 |
|
Lehet, hogy bennem van a hiba, de nem látok semmi furcsát... |
(#56842) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#56840)
|
Válasz •
|
Júl 30, 2017 |
|
Bal oldalon az egyik váltójelző nekem furcsán néz ki... |
(#56853) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#56842)
|
Válasz •
|
Júl 30, 2017 |
|
Én nem látok rajta semmi furcsát. A kitérő ívben van, a két baloldali egyenes irányt mutat. Súlykörte csak kettőn van, mindkettő úgy áll, ahogy kell. |
(#56881) Milos Grimasz válasza róbertke hozzászólására (#56842)
|
Válasz •
|
Aug 6, 2017 |
|
Azért mert az nem az ángliusé hanem egy balos kitérő része ami nem igazán látszik a rajta álló teher kocsi miatt.
Az angolról meg hiányzik a bal alsó váltójelző. |
(#56882) Milos Grimasz válasza Váltógyártó hozzászólására (#56853)
|
Válasz •
|
Aug 6, 2017 |
|
Nézd meg jobban a képet. Mindegyiken ott a súlykörte.
|
(#56883) róbertke válasza Milos Grimasz hozzászólására (#56881)
|
Válasz •
|
Aug 6, 2017 |
|
Szerintem meg nincs a kocsi alatt váltó, hanem az angol váltójelzője odébb van rakva, mert a rendes helyén űrszelvénybe lenne. De rákeresek a kép eredeti helyére, talán ki tudom bogozni az állomási rajzot. |
(#56884) róbertke válasza Milos Grimasz hozzászólására (#56882)
|
Válasz •
|
Aug 6, 2017 |
|
|
(#56886) Váltógyártó válasza Milos Grimasz hozzászólására (#56882)
|
Válasz •
|
Aug 6, 2017 |
|
Ott csak két súlykörte van, a másik kettő csak rudazat ami a többi jelzőt állítja, és mindegyik az angolhoz tartozik. |
(#56889) Milos Grimasz válasza róbertke hozzászólására (#56883)
|
Válasz •
|
Aug 6, 2017 |
|
A rajzokkal sok mindenre nem mentem, de igazad lehet a váltójelző áthelyezése kapcsán. |
(#56902) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 9, 2017 |
|
Véletlenül a másik forumra kattintottam ( egyre ritkábban), és látom a beszélgetést a váltomotorokrol, mennyit is kell mozogniuk. - kerdés az volt, hogy az LGB-hez kell-e 12 mm mozgás.
Elvben nem, elég lenne 6-9 mm, a gond inkább ott van, hogy hogyan viszed át a váltomotor mozgását a váltora. Ha rugalmas anyagokkal (acéldrot), akkor a motor 12 mm-s mozgása inkább kevés. Ha kemény acélruddal (pl az MTB vastagabb szála), akkor elég a 6-8 mm is. Szoval mindez függ attol, milyen vastag az alaplap a válto alatt, és milyen keménységü a váltomozgato rud.
A kisebb méretekben a mozgás kevésbé kritikus, hiszen oda 2-4 mm mozgás is elég (N - H0), igy könnyü tartalékot csinálni. Oda én puhább acélhuzalt használok (0,7 mm) igy kapok egy jol jövö rugalmasságot és a motor sincs tulterhelve. Nálam az alaplap mindössze 5-8 mm vastag. |
(#57495) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#56886)
|
Válasz •
|
Okt 19, 2017 |
|
Jársz még ide?? |
(#57496) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#57495)
|
Válasz •
|
Okt 19, 2017 |
|
Most szinte sehova, csak dolgozok, és próbálom utolérni magamat! |
(#57536) TTGábor válasza Váltógyártó hozzászólására (#57496)
|
Válasz •
|
Okt 24, 2017 |
|
Szia! Írtam neked emailt , nem tudom láttad e már , ha nem akkor nézd meg légy szíves, ha minden igaz tudok menni Gödöllőre.
Üdv. Gábor |
(#57967) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 15, 2017 |
|
Jól vagy Váltógyártó, minden rendben?? |
(#57968) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#57967)
|
Válasz •
|
Dec 15, 2017 |
|
Semmi gond, csak átmeneti állapotban vagyok az említett leállás felé! |
(#57969) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#57968)
|
Válasz •
|
Dec 15, 2017 |
|
|
(#58086) Bodnar5 hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 9, 2018 |
|
Üdv mindenkinek!
Gödöllői kiállításon jött az ihlet a váltógyártó munkáit látván, hogy megpróbálkozom én is egy kitérőt építeni.Tervezgettem rajzolgattam, aztán nekikezdtem ,elkövetve azt a nagy hibát hogy nem olvastam utána hogy is kellene ezt csinálni .Tetéztem még ezt azzal hogy egyből egy N méretarányú R3-R4 es hózentróger kitérővel kezdtem.Na szóval olyan is lett!!!1.kép /közepén nem nagyon tudnak átmenni a vonatok,forrasztások nagyok, átvágások szélesek...és még sorolhatnám a hibáit.../Gondoltam nem baj ez a próba majd a második.Ugyan így kezdtem a következőt is csinálni ,és mikor már órák óta szórakoztam azzal miért nem gurulnak középen minden irányban jól át a vagonok belenéztem a fórumba.Láss csodát benne volt a megoldás.Majd írtam a váltógyártónak, és feltettem kérdéseimet amire gyorsan válaszolt, és küldött 15 fokos kitérő rajzát ,hogy gyakoroljak.Szóval most elkezdem ott ahol kellett volna! |
|
(#58087) Váltógyártó válasza Bodnar5 hozzászólására (#58086)
|
Válasz •
|
Jan 9, 2018 |
|
Üdv a klubban! |
(#58431) levi-rhb hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 20, 2018 |
|
Üdv Mindenkinek! Köszönöm a befogadást. Az elmúlt évben volt szerencsém megismerni Váltógyártót, így elkezdtem én is kitérőket építeni. Köszönöm Váltógyártónak a rajzokat és a szakmai segítséget.
|
|
(#58432) levi-rhb hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 20, 2018 |
|
Piko geometriába illeszthető hózentróger Tillig 2,5 mm magas profilból. |
|
(#58433) levi-rhb hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 20, 2018 |
|
Piko íves. |
|
(#58434) Váltógyártó válasza levi-rhb hozzászólására (#58432)
|
Válasz •
|
Feb 20, 2018 |
|
Erre csak annyit tudok mondani, hogy
De egy kis hibát azért felfedeztem, a hózinál az angolok felőli oldalon hiányoznak az átszelés vezető sínei! |
(#58435) levi-rhb válasza Váltógyártó hozzászólására (#58434)
|
Válasz •
|
Feb 20, 2018 |
|
Nem értem tisztán... Megcsináltam mindent, ami a rajzon volt. |
(#58436) Váltógyártó válasza levi-rhb hozzászólására (#58435)
|
Válasz •
|
Feb 20, 2018 |
|
Persze, mert a rajz el van cseszve! Bocsi! Ez az, amikor az ember meglévő dolgokból rak össze valamit, és nem újat tervez. Kimaradhat valami. A képen pirossal jelöltem, ami lemaradt.
Modellben a nagy szög miatt itt sohasem lenne siklás, de azért esztétikailag kell az oda. |
|
(#58437) levi-rhb válasza levi-rhb hozzászólására (#58435)
|
Válasz •
|
Feb 20, 2018 |
|
Megjelölnéd, légy szíves, hogy hol a hiba? |
|
(#58438) levi-rhb válasza Váltógyártó hozzászólására (#58436)
|
Válasz •
|
Feb 20, 2018 |
|
Most már értem, köszi.
|
(#58439) Váltógyártó válasza levi-rhb hozzászólására (#58437)
|
Válasz •
|
Feb 20, 2018 |
|
|
(#58440) Frankye válasza levi-rhb hozzászólására (#58433)
|
Válasz •
|
Feb 20, 2018 |
|
Szép munkák, gratulálok! A forrasztást még egy picit kellene finomítani, de egyébként elismerést érdemelnek a munkáid. |
(#58442) levi-rhb válasza Frankye hozzászólására (#58440)
|
Válasz •
|
Feb 20, 2018 |
|
Köszönöm szépen!
|
(#58465) levi-rhb hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 23, 2018 |
|
Az elmúlt két esti tevékenységem |
|
(#58466) levi-rhb hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 23, 2018 |
|
Elég jól sikeűltek az illesztések.
|
|
(#58467) Váltógyártó válasza levi-rhb hozzászólására (#58466)
|
Válasz •
|
Feb 23, 2018 |
|
|
(#58470) Frankye válasza levi-rhb hozzászólására (#58466)
|
Válasz •
|
Feb 23, 2018 |
|
Szépek! Egy apró észrevétel, de ebben igazából Laci a mester, én csak belevaú: A szívnél nem nagy egy picit a hézag? Nekem - szemre - úgy tűnik, a vezetősín, és a szív között egy kicsit több a hely, mint kellene. De persze lehet, hogy ezzel együtt, vagy épp ezért üzembiztos.
A forrasztások egyre szebbek. (Mondom ezt elektronikával foglalkozóként... ) |
(#58472) Lazsi válasza levi-rhb hozzászólására (#58465)
|
Válasz •
|
Feb 23, 2018 |
|
Ezzel itt nincs egy kis probléma? Vagy csak én nem látok egy átvágást? |
|
(#58473) róbertke válasza Lazsi hozzászólására (#58472)
|
Válasz •
|
Feb 23, 2018 |
|
Ha ott nincs átvágás, akkor rövidzárlat... |
(#58474) levi-rhb válasza Lazsi hozzászólására (#58472)
|
Válasz •
|
Feb 23, 2018 |
|
A nem átvágott NYÁK alj után szándékozom elfürészelni a sineket. |
(#58475) levi-rhb válasza Frankye hozzászólására (#58470)
|
Válasz •
|
Feb 23, 2018 |
|
A hosszú két tengelyes kocsik miatt ekkora a távolság,de nem döccennek a kerekek,sem az RP25 sem a régi cuccok. A képek sajnos elég gyengék |
(#58479) Frankye válasza levi-rhb hozzászólására (#58475)
|
Válasz •
|
Feb 23, 2018 |
|
Végül is ez a lényeg. Mármint hogy szépen futnak rajta a járművek. |
(#58480) Váltógyártó válasza Frankye hozzászólására (#58479)
|
Válasz •
|
Feb 23, 2018 |
|
Kicsit csalóka a kép, mert ez Tillig 2,5mm magas profil, tk. megegyezik a PIKO-A profillal. A magassághához (és más 2,5mm magas profilokhoz) képest keskeny a talpa, ezért tűnik nagynak a hézag. Az enyémeken is pont ekkora. |
(#58481) Váltógyártó válasza levi-rhb hozzászólására (#58475)
|
Válasz •
|
Feb 23, 2018 |
|
Teljesen jók a váltók is, meg a képek is. Szép munka ifjú padavan!
|
(#58482) Lazsi válasza levi-rhb hozzászólására (#58474)
|
Válasz •
|
Feb 23, 2018 |
|
Ja, ha szándékos, akkor nem szóltam... |
(#58485) levi-rhb hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 23, 2018 |
|
Már csak festeni kellene meg "fásitani'' a NYÁK csikokat. |
|
|
|
2024. Nov, 20. Sze 0:05:15 |
|
Jelenleg 6 fő olvassa az oldalt |
|
|