|
Amerikai vasútmodellek
|
Témaindító: etwg, idő: Nov 3, 2012
Témakörök:
|
|
(#56726) Frankye válasza etwg hozzászólására (#56722)
|
Válasz •
|
Júl 21, 2017 |
|
Ez tényleg nagyon jó. Megnéztem. |
(#56832) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 30, 2017 |
|
Két elképesztö foto, nemcsak egy remek terepasztal 1961-böl. Ma is rejtély milyen technikával tudott ilyen éles ( a mélységélesség joval több mint 1 méter !!) képeket csinálni ( ráadásul szinesen! ). Természetesen John Allenröl és terepasztalárol van szo, ezuttal egy japán magazinból. |
|
(#56833) róbertke válasza etwg hozzászólására (#56832)
|
Válasz •
|
Júl 30, 2017 |
|
Most viccelsz?? 16 évvel a WW II után még jó hogy tudott találni speciális optikájú fényképezőgépet, amit már a légi felderítés is ismert. Több száz példányból válogathatott.... 1936-os Olimpiáról is készültek már színes képek... Tényleg, mit csinálhatott a Háború alatt ??? |
(#56835) etwg válasza róbertke hozzászólására (#56833)
|
Válasz •
|
Júl 30, 2017 |
|
Csak azok a kamerák pontosan forditva müködtek, teleobjektivok voltak, hiszen messziröl kellett valamit jol lefényképezni, a modellen meg pontosan az ellentétje a fontos, a tárgy (terepasztal) közel van, mégis ugy kell láttatni mintha kilométerekröl fényképeznéd. Ráadásul a fényviszonyok is egészen mások ( a terepasztalt akkor csupán néhány izzo világitotta meg)..
Még a mai technikával is nagyon fel kellene kötni a nadrágot, ha egy ilyen képet szeretnél csinálni. (Nézd meg a mai - pl MiWULA - képeket, szinte mindegyiken látni a mélységélesség határát. Az optika törvényei ugyanazok mint 60 éve .)
Ráadásul az akkori szuperfényképezögépek nagyok és nehezek voltak, ami szintén nem optimális a terepasztal fényképezéséhez.
Sajnos nem maradt az utokorra szinte semmi informácio, hogyan és mivel fényképezett. Irt néhány cikket, hogyan kell beállitani a képet, de arrol szinte semmit, hogy milyen kamera, lencse meg egyébb technikai segédeszköz kellett a felvételhez.
Van egy hires felvétele - egy vonatot mozgás közben fényképezett. A képen a vonat penge éles, a táj meg el van mosodva. Erröl az egyetlen képröl tudni, hogy a vonat forditotta a kamerát a speciális állványon. Ebböl is látni, hogy bátran bütykölt a fototechnikában is. |
(#56836) etwg válasza róbertke hozzászólására (#56833)
|
Válasz •
|
Júl 30, 2017 |
|
A háboru alatt nagyon akart a hadseregnek segiteni, de egészsége miatt alkalmatlannak találták. Némi segitséggel kapott munkát, mint képanalizátor, azaz a katonák által készitett légi- és kémfelvételeket értékelte ki.
(A szines képekhez csak annyit, az tény hogy létezett a szines technika, állitolag azonban ö otthon, saját maga dolgozta ki a felvételeket - akkoriban rengeteg mérgezö anyag kellett ehhez - és olcso sem volt. A modellfényképezéshez rengeteg képet kell csinálni, mert sok a kuka, amit csak a kidolgozás után látni - nem ugy mint ma). |
(#56837) etwg válasza etwg hozzászólására (#56836)
|
Válasz •
|
Júl 30, 2017 |
|
Frissiteni kell az emlékeimet. Csak szeretett volna képanalizátir lenni a második világháboruban, de még segitséggel sem jutott be a hadsereg eme szolgálatába. Csak a bátyja lett katona. |
(#56838) róbertke válasza etwg hozzászólására (#56837)
|
Válasz •
|
Júl 30, 2017 |
|
Mi lett volna, ha kap az élettől még húsz évet?? (Talán nem gyújtja fel egy buta rendőr a házát...) De mint tudjuk, sajnos nem így történt... |
(#56839) etwg válasza róbertke hozzászólására (#56838)
|
Válasz •
|
Júl 30, 2017 |
|
Sajnos ez nem adatott meg, de valoszinü, hogy csak igy tudott legendává válni.
A 70-s években már jött a kereskedelmi uthenger, (majdnem) minden kaphato lett és már nem igen volt igény olyan emberekre, mint John, aki mindent meg tudott maga is csinálni, és nem futkosott naponta a modellezö boltokba.
Már az életében több konfliktusba keveredett hasonlo ügyekben. Már nem igen akarták megjelentetni a "csináld magad" (How to do?) cikkeit mert, nem volt bennük, egyetlen kommerciális elem sem.... |
(#56841) róbertke válasza etwg hozzászólására (#56839)
|
Válasz •
|
Júl 30, 2017 |
|
Egyik nagyon ötletes találmánya: ITT , amit később a Walthers adott ki. |
(#56844) róbertke válasza etwg hozzászólására (#56843)
|
Válasz •
|
Júl 30, 2017 |
|
Főleg ha LGB méretarányban mutatják be.... |
(#56845) róbertke válasza etwg hozzászólására (#56843)
|
Válasz •
|
Júl 30, 2017 |
|
Ahogy említetted, ITT VAN pár variánsa |
(#56850) róbertke válasza etwg hozzászólására (#56843)
|
Válasz •
|
Júl 30, 2017 |
|
|
(#56854) etwg válasza róbertke hozzászólására (#56850)
|
Válasz •
|
Júl 31, 2017 |
|
Na ezt az oldalt még nem láttam.
|
(#56877) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 5, 2017 |
|
Nem szivesen kommentálok modell termékeket, de ez a váltóállitó motor a 21. században már inkább szégyen mint csucstermék, mint mérete, mint kivitele szempontjából. A nemrégen befejezödött legnagyobb amerikai modellkiállitáson került bemutatásra...
Kb 4x akkora mint at MTB motor és semmivel sem tud többet. Az ára viszont 3-szoros.
|
|
(#56878) róbertke válasza etwg hozzászólására (#56877)
|
Válasz •
|
Aug 5, 2017 |
|
Valamivel kábítani kell a nagyérdeműt ..... |
(#56879) Váltógyártó válasza etwg hozzászólására (#56877)
|
Válasz •
|
Aug 5, 2017 |
|
Ez tényleg elég ratyi! |
(#56880) HarciSün válasza Váltógyártó hozzászólására (#56879)
|
Válasz •
|
Aug 6, 2017 |
|
Viszont könnyen reprodukálható házilag - feltételezem töredéke árból |
(#56943) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 19, 2017 |
|
Bowser UP Express Box Car összerakva.. |
|
(#57057) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 26, 2017 |
|
|
(#57058) róbertke válasza etwg hozzászólására (#57057)
|
Válasz •
|
Aug 26, 2017 |
|
Akkor a 4-10-0 gép ezentúl nem "Mastodon", hanem "John Allen" ?? |
(#57301) róbertke válasza etwg hozzászólására (#56854)
|
Válasz •
|
Szept 17, 2017 |
|
|
(#57302) Frankye válasza róbertke hozzászólására (#57301)
|
Válasz •
|
Szept 17, 2017 |
|
Azért remélem nincs nagy baj! Most már jól vagy? |
(#57303) róbertke válasza Frankye hozzászólására (#57302)
|
Válasz •
|
Szept 17, 2017 |
|
Ne aggódj, minden a legnagyobb ren bden.... |
(#57332) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 21, 2017 |
|
|
(#57337) Frankye válasza róbertke hozzászólására (#57332)
|
Válasz •
|
Szept 22, 2017 |
|
Üveglapra készült negatívból... Nagyon szép! (Az embereken látszik, hogy hosszú záridővel készült.) |
(#57343) etwg válasza Frankye hozzászólására (#57337)
|
Válasz •
|
Szept 24, 2017 |
|
Na jo azért egy akkori üvegnegativ nem 100ASA érzékenységü ( még 50 sem), igy akkoriban a hosszu exp. idö inkább normális volt.
Ezért voltak problematikusak a portré felvételek, mert közel fél percig kellett mozdulatlanul a lencsébe vigyoritani.
A méretük miatt viszont igen részletes képet adnak.
A másik vicc az volt, hogy a mi korunkban a negativbol nagyitani kellett a fényképet, az üvegnegativbol elég volt a drága kontaktmásolat (1:1) de többnyire kicsinyitett fénykép készült, amitöl az élesség még inkább növekedett. |
(#57345) róbertke válasza etwg hozzászólására (#57343)
|
Válasz •
|
Szept 24, 2017 |
|
Pont ugyanezt magyarázta nekem az eladó a Wesselényi utcában a Soós Kft boltjában, amikor megvettem ezt a szép "vizitkártyát" |
(#57346) etwg válasza róbertke hozzászólására (#57345)
|
Válasz •
|
Szept 24, 2017 |
|
Van egy japán barátom, aki ma is lemezre fotozik (igaz ma már alig kapni és csak kb. 12x12 cm méretüek). Néha sikerül még vennem Angliában) . A képei elképesztöen élesek és részletgazdagok. Igaz, hogy nem lehet hazatérni egy fotos utazásrol több 100 képpel - már egy tucat komoly csomag. |
(#57359) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 30, 2017 |
|
Van két hajtott H0 -ás Athearn "ATSF" kék/sárga A egységem, szert tettem egy hajtás nélküli Bachmann B egységre. Analógban modellezek.
Kérdésem, hogy hogyan lehet az elektromos áthidalást megcsinálni ABA összeállítás esetén?? Gondolok itt a jelző előtti szigetelt szakaszon előálló problémára, amikor az első gépegység már megállna, de a hátsó még nyomja teljes erőből. Alakítsam át a B egységet elektromosan valahogyan mivel műanyag kerekes és nem vesz fel áramot, vagy AAB összeállításban járjanak?? (ez utóbbit szeretném elkerülni) |
(#57360) etwg válasza róbertke hozzászólására (#57359)
|
Válasz •
|
Szept 30, 2017 |
|
Ugy kell megoldani, hogy mindig csak az elsö mozdony szedje az áramot.
Többféle trükk van erre. Minimum egy átmenö vezeték kell. Nemrégen a fiam szekirozott egy push-pull megoldással. ( ott csak egy mozdony van - néha a szerelvény végén - igy 2 dioda elég volt + a vezeték). Két mozdony esetén egy kicsit bonyolultabb. |
(#57361) róbertke válasza etwg hozzászólására (#57360)
|
Válasz •
|
Szept 30, 2017 |
|
Két egységgel azért nincs gondom (A+A) mert lendkerekesek és a lendületből a második gép még bejut a szigetelt részre és ott a sínen keresztül táplálja az elsőt addig, amig ő is be nem ér teljesen. ABA szituáció kissé másabb.....de kiötlöttem valamit. B egység kap hajtást - passzolnak egymás alá az alvázak - és a két A egység Dummy. Kettő-kettő átmenő vezeték és négy dióda - aztán az általad is írt módon mindig a menetirány szerinti első gépről jöjjön a delej - és már mehet minden rendben... Vélemény?? |
(#57364) etwg válasza róbertke hozzászólására (#57361)
|
Válasz •
|
Szept 30, 2017 |
|
Akkor duplán nem kell. Ha csak a B unitban van motor, akkor annak a kerekei ne szedjenek áramot, csak mindig az elötte mozdonybol kapjon a motor delejt. Hanem igen forgatod öket, akkor lehet, hogy 2 dioda is elég. |
(#57488) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 17, 2017 |
|
|
(#57489) Frankye válasza etwg hozzászólására (#57488)
|
Válasz •
|
Okt 17, 2017 |
|
Nagyon szeretem ezeket a logikai fejtörőket.
Ezek a modellek amúgy fantasztikusak! |
(#57513) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 20, 2017 |
|
ex- CB&Q 956;CB&Q 2233; BN 2233; EMD GP 30;
Serial Number: 27167; Frame Number:7621-17; Built: 4/1962;
Rick Morgan és Chuck Zeiler képei; |
|
(#57517) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 20, 2017 |
|
Egy uj festés az 1943-ban az UP által sponzorált bombázo emlékére.
The Spirit of UP |
|
(#57519) róbertke válasza etwg hozzászólására (#57517)
|
Válasz •
|
Okt 21, 2017 |
|
Borzasztó ez a színkreáció.... : |
(#57528) róbertke válasza etwg hozzászólására (#57488)
|
Válasz •
|
Okt 22, 2017 |
|
Ezt nézd mibe futo TTam bele: ITT
Peco H0m síneket épít át, viszont eléggé érdekes a gépek gyártója... |
(#57530) etwg válasza róbertke hozzászólására (#57528)
|
Válasz •
|
Okt 22, 2017 |
|
Érdekes követni egyes TT foirumokat. Ott sincs sinanyag, mégis egyesek pont a Kühnnel erölködnek ( az még annyira sincs mint a Tillig). Mások meg a Peco H0m anyagát használják. Nem igen érthetö, hogy mi jo ebben. Valamivel kevesebb kinlodással a Tillig is mindenütt beszerehetö - föleg Angliában - igy nem értem öket. 40 évvel ezelött és probálkoztam PECO H0m anyaggal - de az nagyon durva a TT-hez a maiakhoz meg duplán. |
(#57531) róbertke válasza etwg hozzászólására (#57530)
|
Válasz •
|
Okt 22, 2017 |
|
Ez tipikusan az a helyzet, ami nálunk volt Magyarországon: Piko kalapprofilos sínhez könnyen hozzájutottál, de profil sínhez mint Pilz, Roco, FLM, ritkán és már aranyáron ... |
(#57532) etwg válasza róbertke hozzászólására (#57531)
|
Válasz •
|
Okt 22, 2017 |
|
Na jo ez volt 30 éve, de manapság???? Egy két klikk a billentyüzetre és már uton is van az anyag... |
(#57540) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 27, 2017 |
|
Egy jo hir.
Egy ingyenes könyvtár ( némi reklámszemét ellenében) elérhetö az amerikai modellezö ujságok archivuma: (kivéve azokat, akik saját archivumot tartanak fenn - Kalmbach.)
Train-Life
Jo böngészést! |
(#57544) róbertke válasza etwg hozzászólására (#57540)
|
Válasz •
|
Okt 28, 2017 |
|
Kiraktam az "Információk, hasznos linkek" falra.....engedelmeddel ....
|
(#57545) etwg válasza róbertke hozzászólására (#57544)
|
Válasz •
|
Okt 28, 2017 |
|
Láttam, kösz |
(#57546) róbertke válasza etwg hozzászólására (#57545)
|
Válasz •
|
Okt 28, 2017 |
|
Én köszönöm! MR 1977/8 számában 24. oldalon ott a kis kedvencem a PS-2 Hopper... |
(#57788) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 28, 2017 |
|
Pár évvel ezelőtt tracssoltunk a teherkocsik billegő mozgásáról. Most bukkantam rá egy írott anyagra. Érdekessége, hogy felcseréli a felfekvési pontokat az alváz és a forgóváz között. ITT |
(#57789) etwg válasza róbertke hozzászólására (#57788)
|
Válasz •
|
Nov 28, 2017 |
|
Ez az un A keretfeltámasztás - azaz 3 ponton fekszik a modell felépitménye.
Sokan el szokták felejteni.... |
(#57794) róbertke válasza etwg hozzászólására (#57789)
|
Válasz •
|
Nov 29, 2017 |
|
Mert még nem találkoztak a "minden oldalra felakarok borulni" kocsival... |
(#57897) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 10, 2017 |
|
|
|
|
2024. Nov, 30. Szo 7:20:19 |
|
Jelenleg 3 fő olvassa az oldalt |
|
|