|
Mit láttam ma!
|
Témaindító: Csukló, idő: Ápr 11, 2011
Témakörök:
|
|
(#57542) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 27, 2017 |
|
Newzsgyi |
|
(#57543) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#57542)
|
Válasz •
|
Okt 28, 2017 |
|
Ki lehet az a beteg elme, aki nem tud kitőrni a "MÁV = kék/fehér" kombó használatából?? Állt már (nem csak szürkületben) az ilyen tapir vasúti útátjáró közelében?? A piros színű motorvonat sokkal feltűnőbb mint a kék, még ha három pilács világít is az elején... Erdős, bokros területről már nem is beszélve... |
(#57547) somitomi válasza róbertke hozzászólására (#57543)
|
Válasz •
|
Okt 28, 2017 |
|
Nekem kifejezetten tetszik, hogy végre nekiálltak egységesíteni a motorvonatok összevissza festését és maga a színterv is tetszetős. A többi motorvonat (FLIRT, Desiro, Talent) szemből eddig is szürke volt. |
(#57560) róbertke válasza somitomi hozzászólására (#57547)
|
Válasz •
|
Okt 29, 2017 |
|
"Újra egységesíteni" kifejezés jobban hangzik, mivel egyidőben a piros szín volt a dízelmotorvonatok (MDmot; Bzmot) egységes színe. Ebbe a színcsaládba kapcsolódott a Desiró és az Uzsgyi. Na ebből a tendenciából lóg ki ez a szörnyűség.. A villanyok más eset, ott kék/fehér kombóval indítottak eleve. |
(#57565) Frankye válasza róbertke hozzászólására (#57560)
|
Válasz •
|
Okt 30, 2017 |
|
Idézet: „A villanyok más eset, ott kék/fehér kombóval indítottak eleve.”
Na mondjuk a Talentre és a Flirtre ez sem igaz, csak hogy az egységességnek adjunk egy jókora fülest... |
(#57710) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 24, 2017 |
|
Új tipus: Euro NACP teszten 6*, kimagasló terepjáró képesség. Igaz, nem olcsó... |
|
(#57714) Frankye válasza csíkosháTTú hozzászólására (#57710)
|
Válasz •
|
Nov 24, 2017 |
|
A környezetvédelmi besorolása erősen kétséges azonban... Habár megnézném, ki és hogyan állítaná meg, mondjuk Pesten, szmogriadókor... |
(#57729) sunocske válasza róbertke hozzászólására (#57560)
|
Válasz •
|
Nov 25, 2017 |
|
Idézet: „... mivel egyidőben a piros szín volt a dízelmotorvonatok (MDmot; Bzmot) egységes színe.”
Persze, miután kikoptak mellőlük a kék ABb és Bb motorvonatok, sötétzöld AB (ex BC) motorkocsik, majd mindezt a '90-es években sikerült arcul csapni a remotorizált Bz-k besárgításával. |
(#57887) EnTeO hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 8, 2017 |
|
Kedves Modellezőtársak!
Tegnap Berlinben járva láttam egy ICE-t a sötétben, amint a tetején az áramszedőjét két jó erős lámpa megvilágította a kasztni tetejéről.
Sajnos, nincs róla fényképem, mert hirtelen vágodótt be az S-Bahn melletti vágányokra Adlershofnál, nem számítottam rá, de érdekelne, hogy vajon miért világítják meg éjszaka alulról az áramszedőt? Designosnak tartják, vagy más oka lehet? Csak ICE-n láttam eddig, akkor is csak tegnap először.
Köszönöm a válaszokat előre is! |
(#57889) etwg válasza EnTeO hozzászólására (#57887)
|
Válasz •
|
Dec 8, 2017 |
|
Lehet, hogy kamerák is voltak ott. Valoszinü vagy ujabb tipusu áramszedö van rajta vagy ujabb vonalakon jár, ahol vizsgálgatják a viselkedését. |
(#57893) EnTeO válasza etwg hozzászólására (#57889)
|
Válasz •
|
Dec 9, 2017 |
|
A látószögem nem volt olyan, hogy a kamerákat láthassam, ha voltak. De a tipped jó lehet, mert ez egy relatíve új, idén átadott vonalszakaszon történt, ahol az ICE-közlekedés csak pár napja indult meg (munkahelyi okok miatt naponta járok ezen az állomáson, két vágány S-Bahn és két nagyvasúti van ott). Sőt, nekem próbaközlekedésnek tűnik, mert utasok nem voltak egyik ICE-szerelvényen sem, amit arra láttam pár napja. Talentek (utasokkal) és tehervonatok viszont rendszeresen és sokat járnak már rajta hónapok óta. Köszönöm a válaszod! |
(#57894) etwg válasza EnTeO hozzászólására (#57893)
|
Válasz •
|
Dec 9, 2017 |
|
A kamerákat nem igen látod, mert kicsik és ugy vannak szerelve, hogy 300 km/h-nál se vigye le a menetszél. Lehet, hogy valami védöborito alatt vannak.
Valoszinü, hogy a tegnap megnyitott München-Berlin vonalat tesztelték. |
(#57895) EnTeO hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 9, 2017 |
|
A München-Berlin nem arra jár, amerre én láttam. (A Bővebben: Link oldalon ellenőrizve.) Attól még ilyesmiről lehetett szó, ez a Falkenberg/Cottbus-Berlin felújítás is erősen újkeletű.
Link beszúrásra légy szíves az "URL+Név" gombot használni!
Köszönöm. |
(#58210) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 27, 2018 |
|
Nem a legjobb fotó, de csak erre volt időm. Érdekes egy gép, ilyen román gépet még nem láttam. |
|
(#58228) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 30, 2018 |
|
Igaz tegnap közlekedett először, de én ma ültem rajta:
IC 803 Tolt-Ingavonat Pécsről:
50 55 80-55 801-1 Bybdtee - de sárga az eleje.
51 55 10-44 003-2 Ayee
51 55 20-44 020-4 Byee
51 55 20-44 021-2 Byee
91 55 043 3280-9 azaz a jó öreg Cirmos V43-3280 (ex V43 1280; Ganz MÁVAG VM-14-2; 1976.09.29. ; GySz: 1976/410;Baleset: Vác, 2002.01.23, V43 1316-tal ütközött; Átépítve:2011;) |
(#58294) maTTato hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 5, 2018 |
|
A napokban kaptam el ezt a hat csöriből álló szerelvényt. Ferencvárosból robogtak Kőbánya irányába. |
|
(#59016) ZaGyu hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 8, 2018 |
|
Szombaton kissé megviccelt a Kelenföldi pályaudvar liftaknájának tetejére "felszerelt" radarállomás... 10:10 körül vettem észre, de még 16-kor is a buszpályaudvar előtti teret vizsgálta. Tud róla valaki valamit? |
|
(#59018) etwg válasza ZaGyu hozzászólására (#59016)
|
Válasz •
|
Ápr 8, 2018 |
|
Reszketnek az egerek.... |
(#59019) róbertke válasza ZaGyu hozzászólására (#59016)
|
Válasz •
|
Ápr 9, 2018 |
|
Kereste az IC pótló buszt mint én ma reggel ..... |
(#59294) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#59284)
|
Válasz •
|
Máj 9, 2018 |
|
Tört volna le a keze, aki csinálta... |
(#59295) róbertke válasza etwg hozzászólására (#59284)
|
Válasz •
|
Máj 9, 2018 |
|
Megoldanám velük a kórházak felújítását - tudnak ezek a graffisok szépen festeni is ... aki meg nem bírna magával mégsem, az részt vehetne egy 20 éves börtönfelújítási programmban... |
(#59296) EnTeO válasza róbertke hozzászólására (#59295)
|
Válasz •
|
Máj 9, 2018 |
|
2011. január 1-e óta egy évig terjedő szabadságvesztéssel büntethető a graffitizés: Bővebben: Link. Ez hatályban van még: Bővebben: Link (371. paragrafus).
Nem vagyok jogász, de a hetedik bekezdés falfirkaként nem az épület- vagy kerítésfalra felfestett graffittit említi, hanem a "vagyontárgyra" felfestetett, márpedig a vasuti kocsi az...
Tehát nem az a gond, hogy ne lehetne leültetni őket, a probléma "mindössze" annyi, hogy nem találják/nem is keresik az elkövetőket. Rendőrségi, nem bírósági probléma tehát. (Ha egyáltalán kap a rendőrség feljelentést??) |
(#59297) róbertke válasza EnTeO hozzászólására (#59296)
|
Válasz •
|
Máj 9, 2018 |
|
Szlovák törvényekben nem vagyok járatos... |
(#59298) Frankye válasza EnTeO hozzászólására (#59296)
|
Válasz •
|
Máj 9, 2018 |
|
Magyarországon ez valóban így van. Büntethető, ha elkapják. A bizonyítás már sokkal nehezebb, no és persze elkapni sem egyszerű őket.
(Számomra a leginkább felháborító az volt, amikor a vadonat új FLIRT oldalára az "ügyeskezű" egy férfi nemi szervet festett, mintegy 5 m hosszút. Bizonyára a kisebbségi komplexusát akarta ellensúlyozni ezzel, hogy ugyanis a sajátja csak mikroszkóp alatt látható; a mikrobiológusok nagyobb örömére...) |
(#59301) etwg válasza Frankye hozzászólására (#59298)
|
Válasz •
|
Máj 10, 2018 |
|
A legsiralmasabb az egészben, hogy a tulajdonosnak (ZSSK) nem volt pénze sem ablaküvegre, sem egy ocska kamerára, ami hiányzott a mozdonyszinböl, ahol az ilyen önkéntes(-ek) a felsorolt tételek többszörösét fujták árban a szerelvényre. Érdekes modon ezeknek az önkénteseknek kevésbé vannak pénzügyi gondjaik ha festékröl van szo, meg ha elkapják öt bizonyára akad majd jonevü ügyvéd is, aki bizományban elvállalja majd a hülyegyerek védelmét, akit a mélyen sérült emberi meg önkifejezési jogai miatt a biro simán felment, hogy nehogy az ilyen értékes emberek hiányozzanak az egyre fejlödö társadalombol....
(A honapok ota kitörött ablakon jutott be az egyébként jol zárt mozdonyszinbe.) |
(#59302) etwg válasza EnTeO hozzászólására (#59296)
|
Válasz •
|
Máj 10, 2018 |
|
Feljelentés biztos ment, mert a kár meglehetösen nagy - 6 jegyü szám €-ban. |
(#59314) sunocske válasza etwg hozzászólására (#59301)
|
Válasz •
|
Máj 11, 2018 |
|
A kamera sem mindenható. Nálunk a telep be van kamerázva, a biztonsági őrök is éjszaka óránként járőröznek (ellenőrizhetően, ugyanis a telep bizonyos pontjain érzékelők vannak elhelyezve, ahol az őrnek le kell húznia a kártyáját). De azért csak sikerült az elkövetőnek bejutnia és összefestenie az egyik ex-GYSEV Jenbacher motorkocsit... |
(#59315) etwg válasza sunocske hozzászólására (#59314)
|
Válasz •
|
Máj 11, 2018 |
|
Az adott esetben nem telepröl beszélünk, hanem egy kis kulcsrazárt 3 állású mozdonyszinröl, ahol üzemszünetben a szerelvények pihennek. Gyakorlatban csak az a falat kellett volna bekamerázni ahol az ablakok vannak. (Vagy azokat bedeszkázni ha már a javitásukra nincs pénz vagy akarat). |
(#59373) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 15, 2018 |
|
Amikor a jobb kéz nem tudja mit csinál a bal.
A korlátlan lehetöségek országában sem áll minden egyenesen ( és ez nem okvetlenül a legujabb politika eredménye).
Az Indianapolis-i vasuti muzeum (ITM) elvesztette az utolso pert is a helyi hatoságokkal, akik nem engedték megvenni a muzeumnak a muzeumba vezetö sinpárakat, s ami rosszabb egy parkositás miatt fel is szedték azokat. Az ITM bérelt egy másik vonalat is, ahol a muzeumi forgalmat bonyolitották, amire a helyi hatoság minden kézzel foghato bizonyitvány nélkül kijelentette, hogy nem felel meg a biztonsági követelményeknek. (Személyesen többször jártam ott, egy fokkal sem volt rosszabb állapotban mint bármelyik a nagyvasut által használt ipari vágány). Igy be kellett szüntetni a rendszeres muzeumi vonatokat, amivel az ITM elég nagy bevételektöl esett el. Ottjártamkor a vonat 8 kocsija tömve volt.
Az utolso szöget a politika azzal a döntéssel verte a koporsojukba ( és ez volt az utolso per tárgya), hogy a muzeumnak el kell onnan költöznie. Az olyan aproság a hatoságokat meg a biroságot sem érdekelte, hogy a bekötö vágány hiányában ez fölöttébb bonyolult ügy lehet, meg az sem volt a mérlegelés tárgya, hogy az ITM komoly összegeket költött a muzeumi jármüvekre.
A muzeumnak 7 mozdonya van, 18 boxcarja és 20 személykocsija mintegy 4 mill. $ értékben. Csak a legujabb luxus kocsi, amit Floridábol vettek, néhány millio dollárt ér.
Mindez nem osztott vagy szorzott sem a biroságon sem a hatoságoknál, és az utolso instancia sem adott semmi reményt az ITM-nek. Most támogatokat keresnek a muzeum elszállitásához - alternativa akár a helikopteres kiemelés is számba jöhet, ha nem a lángvágok mellett döntenek.
S mindezt a birosági határozat szerint junius 1.-ig kell elvégezni, ami még a tengerentulon sem nagyon reális dátum.
Ime egy kép a muzeumi vonatrol 2013-bol, az egyik utolso muzeumi vonat mielött eszkalálodott a per az ITM meg a hatoságok között. |
|
(#59380) Frankye válasza etwg hozzászólására (#59373)
|
Válasz •
|
Máj 16, 2018 |
|
Ismét bebizonyosodni látszik ama régi mondásom, mely szerint másutt sem mindenki normális. |
(#59385) etwg válasza Frankye hozzászólására (#59380)
|
Válasz •
|
Máj 16, 2018 |
|
Addig azzal nincs semmi baj, hogy odaát sem normális mindenki, a baj akkor van, amikor ezt követendö példának adják el és sokan szerte a világban vakon hisznek nekik.... |
(#59389) Frankye válasza etwg hozzászólására (#59385)
|
Válasz •
|
Máj 16, 2018 |
|
Ennek ost lesz egy kis politikai felhangja, de egye kukac, vállalom.
Az a baj az Egybesült Áálmokkal (sic!), hogy azt képzeli a mindenkori vezetése (pártoktól, politikai irányzatoktól függetlenül!), hogy ők a világ rendőrsége és esze. Holott nagyon nem így van (legalábbis ami a szellemi képességeket illeti), ezt tapasztalatból tudom.
De ez messzire elvezetne a témától, ne is menjünk bele ebbe a vonalba... |
(#59393) etwg válasza Frankye hozzászólására (#59389)
|
Válasz •
|
Máj 16, 2018 |
|
A gond az mégis rengeteg vak követöje van a mediában szinte naponta hallani ilyen meg olyan példabeszédet, hogy ott mennyivel zöldebb a fü, meg mekkora a demokrácia.... |
(#59394) Frankye válasza etwg hozzászólására (#59393)
|
Válasz •
|
Máj 16, 2018 |
|
Igen, a média hatalma... Vannak itthon is, akik ezt az aljasságig ki is használják. |
(#59810) piltdownman hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 18, 2018 |
|
Balatonfüred ezt egy órával ezelőtt. |
|
(#59811) róbertke válasza etwg hozzászólására (#59373)
|
Válasz •
|
Jún 18, 2018 |
|
Mi történt azóta velük? |
(#59868) etwg válasza róbertke hozzászólására (#59811)
|
Válasz •
|
Jún 25, 2018 |
|
Nem tudom, szerintem hurculkodnak, de majd rákérdezek.
|
(#59871) róbertke válasza etwg hozzászólására (#59868)
|
Válasz •
|
Jún 25, 2018 |
|
Köszi ... |
(#59874) etwg válasza róbertke hozzászólására (#59871)
|
Válasz •
|
Jún 26, 2018 |
|
A helyzet az ITM-ben nagyon szomoru. Az önkéntesek elvesztették hitüket és a pénz is nagyon fogy. Más muzeumok képviselöi járnak arra és hordják el a használhato alkatrészeket. A roncstelepek gépei vágják szét a kevésbé értékes vagy drágán javithato jármüveket. Az ITM-nek nincs ( vagy nem látszik, hogy lenne) semilyen terve hogyan és hova tovább. Szomoru a helyzet és leköpése rengeteg önkéntes ember sok évtizedes munkájának. Ennyit az ottani viszonyokrol.
Egy másik muzeumbol is kaptam egy e-mailt. A WWRR muzeumban is azon gondolkodnak, hogy jövöre csökkentik a turistavonatokat. Az ok nagyon rapszodikus. Annak ellenére hogy az utasszám növekedik (egy menet $50-$80) a költségek növekedése egyre inkább gondot okoz. Ez egy kis muzeum, de elég érdekes pályával a White Water folyo völgyében és érdekes célponttal.
A muzeum felépitett egy nagyon szép állomásépületet a vonal indulási pontján valamint egy hatalmas 4 vágányos jármücsarnokot. |
(#59894) maTTato hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 27, 2018 |
|
Néha kimondottan jó, ha állandóan csavarog az ember...
Nagycenk |
|
(#59896) etwg válasza maTTato hozzászólására (#59894)
|
Válasz •
|
Jún 27, 2018 |
|
Nicsak te is arra jártál és ráadásul HDR-ben készitesz csaloka (de szép! ) képeket. ( csaloka, mert azok a mozdonyok nem kékes szürkék, hanem kifakult feketék..... ). |
(#59897) Arctic37 válasza maTTato hozzászólására (#59894)
|
Válasz •
|
Jún 27, 2018 |
|
A fertőbozi állomáson van egy 424-es és egy 520-as, oda is látogass el, ha már a környéken vagy |
(#59902) maTTato válasza etwg hozzászólására (#59896)
|
Válasz •
|
Jún 27, 2018 |
|
A mobilom ennyit tud...
Jól mondod, mind ki van fakulva. Ha egyszer lesz időm, majd PS-ben megpróbálom előcsalni az igazi színeket.
Sopronból jövet álltunk meg egy pár percre |
(#59903) maTTato válasza Arctic37 hozzászólására (#59897)
|
Válasz •
|
Jún 27, 2018 |
|
Ha Fertőboznak lesz K&H bankja, nagy eséllyel megjelenek ott... |
(#59904) etwg válasza maTTato hozzászólására (#59902)
|
Válasz •
|
Jún 27, 2018 |
|
Semmi gond itt, de nemrégen egy szines vasuti szaklap grafikusával keveredtem némi konfliktusba, mert az uriember észre sem vette, hogy ott egy profi kamerábol ( mellettem állt a fotos) kapott ilyen képeket és a szép koromfekete mozdony a szaklap hasábjain kék szinben viritott. Nálad is az az érzésem, hogy a kamera az égbolt szinét látja.
Mit fog egyszer erröl vitatkozni az utokor, hogy milyen szinüek is voltak korunkban a (fekete) mozdonyok.
|
(#59905) róbertke válasza etwg hozzászólására (#59904)
|
Válasz •
|
Jún 27, 2018 |
|
Pár évtizede még milyen szabványszínűen ábrázolták az ősállatokat, most meg ugyanaz a szivárvány összes színében pompázik... |
(#59925) maTTato válasza etwg hozzászólására (#59904)
|
Válasz •
|
Jún 28, 2018 |
|
Az egyiken próbáltam javítani valamit... De ha már az alap gáz, sok jóra nem lehet számítani. Tekintsük ezen képeket dokumentációs jellegűnek. |
|
(#59928) etwg válasza maTTato hozzászólására (#59925)
|
Válasz •
|
Jún 29, 2018 |
|
Egészen jo lett. De ha az ember belegondol mennyit kell egy hipermodern felvételen dolgozni, hogy valosághü legyen, akkor már a fene megette. (Segény utokor).
Azért jo lenne tudni, hogy ezek a modern "fényképezögépek" vajon miért és milyen alapon csalnak, amikor igy képezik le a valoságot? Tegnap nézegettük a képeidet (mi is ottjártunk a minap) és az volt az érzésem, mintha a telefon az égboltot másolná a mozdony fekete felületeire. Ott ahol a fekete szin árnyékban volt, ott valoban fekete lett, de ahol nem volt árnyék, ott bizony kiszürkült, kékesedett.
Fototechnikai szempontbol is nagyon érdekes a jelenség, amit az ilyen telefonok, stb produkálnak. Lehet, hogy az egész a parttalan bitmanipulácio, ami az ilyen gépekben történik, eredménye, illetve az a közismert jelenség, hogy a fekete szinnel a modern elektronika nem igen tud mit kezdeni. (Azt már Lumiere ota tudjuk, hogy a fényképezéshez elsö sorban fény kell, és a fekete felületröl ezt kapjuk a legkevésbé, igy manipulálni kell.. ...).
A fekete szin az elektronikában zajt jelent, azaz nem definiálhato valami, igy minden ilyen készülék másképp fogja megörökiteni azt, amit nem lát!
Az ilyen, meg hasonlo képeken látni azt a rengeteg manipuláciot, ami a háttérben a gépen belül folyik, hogy minél "szebb" legyen az eredmény, még azon az áron is, hogy annak egyre kevesebb köze lesz a látott/megörökitett valosághoz. |
(#59930) maTTato válasza etwg hozzászólására (#59928)
|
Válasz •
|
Jún 29, 2018 |
|
Maximálisan egyetértek a gondolataiddal. A munkám miatt járom kis hazánkat. Szerencsére még kevesebb idő jut a modellezésre.
Ha turistaként fúj oda a szél, valódi fényképezővel és RAW formátummal fotóztam volna. Félek rossz irányba megyünk és bősz modink az orrunkra koppint...
Íme egy másik, máshol készült kép...
(Újpest) |
|
|
|
2024. Nov, 20. Sze 14:38:39 |
|
Jelenleg 12 fő olvassa az oldalt |
|
|