|
DCC profiktól (nem csak) profiknak
|
Témaindító: Frankye, idő: Jan 23, 2013
Témakörök:
|
|
(#59364) Arctic37 hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 14, 2018 |
|
Ugyanígy. Mintha a motoráramkör lenne problémás, de az nem magyarázza a funkciókimenetek kapcsolhatatlanságát (ugyanis menetirány szerint vált a lámpa, akár kérem akár nem) |
(#59365) Lazsi válasza Arctic37 hozzászólására (#59364)
|
Válasz •
|
Máj 14, 2018 |
|
Változik a lámpa fényereje, ha változtatod a sebességet? |
(#59366) Arctic37 hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 14, 2018 |
|
Nem, ugyanolyan marad. Csak az iránya változik, ha a tekerőt a másik iranyba forditom |
(#59369) csíkosháTTú válasza Arctic37 hozzászólására (#59366)
|
Válasz •
|
Máj 15, 2018 |
|
Érdekes, mert, ha a dekóder motor végfokozata hibásodott meg, akkor az egész dekóder válik működés képtelenné... |
(#59370) Arctic37 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#59369)
|
Válasz •
|
Máj 15, 2018 |
|
Nem tudom, hogy ennél a dekódernél hogy van, de ha a MCU egy, a lapkára szerelt tranzsiztort vezérel, ami előállítja a motornak a PWM jelet (kvázi szaggatóként), és a tranzisztor ment tönkre, akkor ez magyarázat lehet (feltéve, ha tényleg ilyen a Kühn N025-ös), csak ez nem magyarázza, hogy a lámpák még mindig váltanak menetirány szerint, akár be van kapcsolva FL funkció, akár nincs, és a címét is felismeri a dekóder, tehát a vezérlőnek működőképesnek kéne lennie... |
(#59371) Lazsi válasza Arctic37 hozzászólására (#59370)
|
Válasz •
|
Máj 15, 2018 |
|
Előfordulhat, hogy gyárilag egy másik panel vezérlőprogramját töltötték bele? Bizonyos pontok azonosak (kommunikáció a központtal), de mások meg rosszak (a kontroller egyes részeit eltérően kezeli, más regisztereket, más portokat kapcsol / állít be)?
Ezeknek a dekódereknek a kontrollerét át lehet programozni (mint egy PIC-et vagy AVR-t) ? |
(#59372) Arctic37 válasza Lazsi hozzászólására (#59371)
|
Válasz •
|
Máj 15, 2018 |
|
Eddig rendesen működött, szóval ndm hiszem, hogy eleve rossz program volt benne, vagy ha igen, nagyon meglepő lenne, hogy eddig képes volt vezérelni. Egyébként ha jól látom PIC van rajta |
(#59374) csíkosháTTú válasza Arctic37 hozzászólására (#59372)
|
Válasz •
|
Máj 15, 2018 |
|
Restelni próbáltad? CV8=8 |
(#59376) Arctic37 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#59374)
|
Válasz •
|
Máj 15, 2018 |
|
Reseteltem is, de semmi változás |
(#59423) csíkosháTTú válasza Lazsi hozzászólására (#59371)
|
Válasz •
|
Máj 18, 2018 |
|
Idézet: „Előfordulhat, hogy gyárilag egy másik panel vezérlőprogramját töltötték bele?”
Kizárhatod ezt a lehetőséget.
Ha "felborult" a H-híd, ami a motor kimenet, akkor leáll az egész dekóder, kiolvasni, programozni sem lehet, és a világítását sem tudod vezérelni.
Az még előfordulhat, hogy az a tranzisztora purcant ki, a Back EMF jelet adja a processzornak, de ez nagyon ritka hiba, és nem jár egyedül. |
(#59526) ZésZoli válasza csíkosháTTú hozzászólására (#59353)
|
Válasz •
|
Máj 23, 2018 |
|
Köszi Mester! Megjött a TT Roco V100-am. Köszönöm a tanácsot! Azt hiszem tényleg nem lőttem mellé. Nagyon szép hangja van!
Végre kipróbálhattam a Z21-et. (H0-át nem is volt időm előpakolni) Fiúk! Ez nem is rossz!
Érdekes, hogy a Roco nem reklámozza, hogy van új szoftver az okoskütyükre. Csak véletlenül töltöttem le az ajánlott Z21 mobile mellé. A beállítása nagyon egyszerű és ami érdekes ebben az új programban, hogy van pályaszerkesztő. (A régiben csak fotóra lehetett rátenni a kitérőket) Ezen nagyon kellemesen lehet vágányutakat kezelni.
Azt mondjuk nem értem, miért nem tudták belepakolni a Z21 házába a wifi modult? Ez a külön router elég béna dolog.
TT-hez 13V-ra állítottam a sínfeszültséget. Így is szépen muzsikál.
Ha valaki tudja, hogyan tudnám a Z21 routerét valahogy wifin keresztül elérhetővé tenni a meglévő UPC routeremmel, az ne tartsa magában. A Z21-nek van egy fix IP címe (...111). Vezetékkel bedughatnám a meglévő routerbe, de az nagyon messze van. |
(#59529) proba válasza ZésZoli hozzászólására (#59526)
|
Válasz •
|
Máj 24, 2018 |
|
Van valami Acces pointnak nevezett hálózatos eszköz ( két lan csatlakozót köt össze wifin keresztül.) . Azon keresztül szerintem mennie kellene. Vagy telepítesz mellé egy routert, és azt hozod össze wifin keresztül az UPC-sel. |
(#59530) diginewl válasza ZésZoli hozzászólására (#59526)
|
Válasz •
|
Máj 24, 2018 |
|
Az a gond, hogy a TP link wifije csak a saját alhálózatát tudja látni. Az UPC wifije nem tud "felbővülni" a tp-linkjére. Legalábbis ez a tp link ruter nem tudja ezt.
Egy egyszerűbb megoldás talán EZ
Ezt a upc wifijéhez párosítod, és a kijövő madzagot utp-t a ruter WAN likjába dugod. Itt nem 100% hogy a upc wifijéről fogod látni a tp ruterben levő Z21-et. Lehet hogy kell portforwardolni. De netezni mindenképp lehet a tp link ruteren keresztül is.
|
(#59546) Arctic37 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#59423)
|
Válasz •
|
Máj 25, 2018 |
|
Próba-cseresznye alapon ma beletettem az egyik mozdonyomba, és csodák-csodájára működött... Nem tudom mi volt a baja, hogy eddig nem működött, de mindenesetre elég fura (mondjuk örömteli is, hogy nem kell új dekódert vennem ) |
(#59555) diginewl hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 27, 2018 |
|
Olvasgatom a kezdő modellező oldalon a váltó visszajelzést a kezelőpulton.
Azon gondolkodtam, hogy létezik-e valamilyen visszafejtő kijelző, ami a Xpress-net-en leadott váltóállítási parancsot kijelezné? Kicsit olyan a TCO-xbus, csak a fordítottját tenné, azaz figyeli milyen váltóállítási parancsok mentek az xpress-net-be, és azt kijelezné.
Van ilyen? |
(#59559) etwg válasza diginewl hozzászólására (#59555)
|
Válasz •
|
Máj 27, 2018 |
|
Az Xpressnetet nem ismerem, de a DCC-hez volt/van egy monitor modul, ami egy PC-re irta ki szépen érthetöen a parancsokat. Gondolom manapság van már zsebkivitelben valamilyen Arduinora vagy PI-re, de nem igen követem már az eseményeket. |
(#59568) diginewl válasza diginewl hozzászólására (#59555)
|
Válasz •
|
Máj 28, 2018 |
|
Jól rémlett, hogy nem csak úgy ábrándozok róla
Itt van Fucik Name oldala
Ott van az alján a HEX, de nem lehet letölteni, hanem valami ismeretlen nyelvű oldalra visz - ha fizetős, akkor miért nem írja ki, hogy ennyi a hex és tessék, ha meg nem, a paco oldalán s van JindraFucik leírás akkor meg mit olvastat az emberrel még ))
Nekem az egyszerű verzió is jó lenne.
Tud ebben nekem valaki segíteni?
|
(#59569) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#59568)
|
Válasz •
|
Máj 28, 2018 |
|
Tessék!
Ehh, most nézem, ez csak a webshop... |
(#59587) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#59569)
|
Válasz •
|
Máj 28, 2018 |
|
Oh! Köszönöm!
Ez fizetős, és csak saját nyelven megy. Ezt egyenlőre elfelejtem.
Viszont van itt egy másik dolog:
Az volna a nagy kérdésem, hogy az ASM-ből lehet fordítani hex-be, vagy ez megint valami fizetős dolog lesz?
Az asm kód megvan. |
(#59588) Arctic37 hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 28, 2018 |
|
Asm-ből akár te is előállíthatod a hex kódot egy forditó segitségével (a gcc-é az egyik legjobb és ingyenes) |
(#59589) diginewl válasza Arctic37 hozzászólására (#59588)
|
Válasz •
|
Máj 28, 2018 |
|
Persze csak van egy csomó változó, amiről fogalmam sincs, mit jelent: x86, meg arm meg mittudomén micsoda
Lehet úgy lettem volna pontosabb, hogy: valaki le tudná-e ezt fordítani PIC-nek HEX nyelvre, az asm kódot |
(#59597) proba válasza diginewl hozzászólására (#59589)
|
Válasz •
|
Máj 29, 2018 |
|
Lehet vele próbálkozni, ha elküldöd. |
(#59609) diginewl válasza proba hozzászólására (#59597)
|
Válasz •
|
Máj 30, 2018 |
|
|
(#59643) diginewl válasza diginewl hozzászólására (#59609)
|
Válasz •
|
Jún 1, 2018 |
|
Hála Próba fórumtársnak, úgy néz ki képes vagyok asm-ből hex-et készíteni. A kipróbálás kicsit odébb van, de készítettem olyan asm-ből is hex-et ahol mindkettő fenn volt a honlapon. A saját, és a gyári összenézve ugyanolyan volt.
Köszönet!!! |
(#60177) diginewl hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 25, 2018 |
|
Egy kis segítséget szeretnék kérni!
Elkészült a 32 csatornás S88 jelzésgyűjtőm - felfűzve is szépen működik.
Van egy -nevezzük- teszt pályának, két szintes, dupla hurkos terepasztal szerűség (H0 150*250). Egyszerre tudok rajta járatni 4-5 mozdonyt is. Itt a foglaltságérzékelés egy diódahídon (dupladiódás) rendszerrel működik.
Abban kérem a segítségeteket, hogy miképp tudnám zavarni a rendszert? A diódahíd, és az s88 gyűjtő nem egy helyen van.
A 16F887-es pic-be írt Geert Úr egy zavarszűrő algoritmust - ami ugyan jól hangzik - de egyenlőre csak így tudtam tesztelni.
Olyant már próbáltam, hogy 4m hosszú vezetékkel kötöttem össze a diódahidat, és a jelzésgyűjtő optocsatoló LED-jét. A vezetéket feltekertem egy lámpára is, amit ki/be kapcsolgattam, toroidos trafó van benne. A régebbi CD-s S88-ak ekkor szépen bejeleztek egy-egy villanást, ez a PIC-es s88-as nem.
Mivel tudnám még megpróbálni zavarni?
|
|
(#60181) novakerno válasza diginewl hozzászólására (#60177)
|
Válasz •
|
Aug 25, 2018 |
|
Kedves Jenő!
Ha van bármilyen kompakt fénycsöved, ami beépített elektronikával rendelkezik (azaz direkt az izzó foglalatába csavarható), igen szép zavarjeleket produkál. A másik amivel próbálkozhatsz a régebbi, tirisztoros fényerőszabályozók. Ha ezekre pl. egy-két db 100 W-os, hagyományos izzót teszel és elég erősen leszabályozod, szintén szép, széles spektrumú zavarjelet produkál. Ha a fényerőszabályozó olyan, hogy toroidhoz is jó (ezt jelzik rajta!), az általad említett lámpával is próbálhatod. Ezek a megoldások elég széles frekvenciasávban, időben folyamatosan sugároznak zavarjeleket. Amit Te próbáltál, az sem rossz, de az csak a ki- és bekapcsolási tranziens alatt (ami elég rövid idő) ad zavarjelet. Üdv: Ernő |
(#60182) novakerno válasza novakerno hozzászólására (#60181)
|
Válasz •
|
Aug 25, 2018 |
|
Még egy ötlet, ha zavarjelre vágysz
Ha van otthon hagyományos fénycsöves lámpatested, amiben még nem elektronikus előtét van, hanem fojtó és gyújtó, és van esetleg egy gyengélkedő gyújtód, az is szép zavarjelet produkál. Ugyanis ilyenkor többször zárja az áramkört a gyújtó (mert hiszen gyújtani próbál), de sikertelenül, nincs gyújtás, az áramkör megszakad és újra próbálkozik. Ha a tesztelendő áramköröd közelébe teszel egy kisrádiót középhullámra állítva, gyönyörűen hallani is fogod a zavarjeleket. |
(#60183) diginewl válasza novakerno hozzászólására (#60182)
|
Válasz •
|
Aug 27, 2018 |
|
Ezek nem jó tesztek. (még porszívót is kapcsolgattam az érzékelő mellett A CD-s chipek megbolondultak, ez a PIC-es, nem!)
Ne a Saját munkádból, hanem a vasútmodellből indulj ki!
Itt többször is írta Csíkos, és ET is, az indexen meg Rezgaras, hogy a modellvasút generálja saját magának a legtöbb zajt.
Vannak régi szépen szikrázó motorú modelljeim. Azokat is kipróbáltam, nem zavartak másokat sem.
Ha egy ilyen szikrázós motorú modell mellett elhozok hosszan egy másik szakaszt érzékelő vezetéket, az lehet egy jó teszt?
|
(#60184) novakerno válasza diginewl hozzászólására (#60183)
|
Válasz •
|
Aug 27, 2018 |
|
Igen, lehet. De az általam javasolt fénycsőgyújtós teszt is ilyen, mert ott is szikrázik a gyújtóban lévő bimetall érintkezője és ez a zavarforrás. Modellvasúti zavarforrás lehet bármilyen elektromágneses készülék (váltó, szétkapcsoló stb) kapcsolgatása, mert ezeknél is a nyomógomb zárásakor és nyitásakor szikra keletkezik. |
(#60185) diginewl válasza novakerno hozzászólására (#60184)
|
Válasz •
|
Aug 27, 2018 |
|
Az utóbbi megoldások lesznek a nyerők, mert ugyan a helységben, ahol a kísérletezés folyik az egyik neon idegesítően villog - ez még messze van a zavaráshoz. (a neont/gyújtót pont ezért nem cseréltem még ki, hogy ő is szíveskedjen zavarni
Tesztelgetek még, de engem meggyőzött, amikor ment egyszerre több mozdony is a pályán (3-4), a régi Pilz, roco tekercsek csattogtak, a szervók átálltak, közben a mozdonyok járkáltak. A szervókhoz is 3-4 méter hosszú kábeleket vittem útbaejtve váltótekercset is.
Igyekszem minden hibát beleszuszakolni ebbe a tesztpályámba, hogy ha elbontom, és újat építek ott már tényleg vasútmodellezni lehessen, ne az idegesítő hibakeresés vigye az időt. |
(#60186) Lazsi válasza diginewl hozzászólására (#60185)
|
Válasz •
|
Aug 27, 2018 |
|
Szerintem egy régi, kívülről is láthatóan szikrázó fúrógépnél nagyobb zavarforrás nemigen található... A porszívó (típustól függően) lehet, hogy sokkal kevesebb zavart termel (ha olyan, akkor akár még kevesebbet, mint egy hagyományos izzó). Főleg, ha kapcsolgatnod kellett, mert akkor csak maga a be- és kikapcsolás okozta zavart. Olyan eszköz kell, ami működése közben okoz zavart, vagyis szikrázik. Nem akkus fúrógép, hanem hálózati. Vagy egy flex. Ezeket kézben is lehet tartani, nem úgy, mint a porszívót (nem tudom milyened van, de én nem szívesen emelgetem a sajátomat, főleg nem tartanám egy terepasztal fölött...) és közel lehet vinni a pályához, akár fölülről, akár alulról. |
(#60187) diginewl válasza Lazsi hozzászólására (#60186)
|
Válasz •
|
Aug 27, 2018 |
|
Köszönöm a tippet.
Flex van, szikrázó fúrógép, eldurrant kondenzátorokkal, szintén akad.
|
(#60188) proba válasza diginewl hozzászólására (#60187)
|
Válasz •
|
Aug 27, 2018 |
|
Zavart akarsz? Végy egy nagy és gyors jelfogót, egy elemet, és küld el önszaggatásba.( tápegység nem jó mert tönkre megy.) Ha lehet jó hosszú betáp vezetékkel. Amit még nem él túl semmi elektronika, tedd közel a mobilod, és hívd fel. A régi cseh pillanatpáka kapcsolgatása is durva zavarforrás, igaz csak pontszerű. |
(#60189) róbertke válasza Lazsi hozzászólására (#60186)
|
Válasz •
|
Aug 27, 2018 |
|
Vasútmodellezünk, vagy nem? Öreg Gützold mozdony, pld.: BN150 na az aztán tud szikrázni rendesen! |
(#60193) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 28, 2018 |
|
A zavarásos témához:
Uraim!
A legjobb, sugárzó zavarforrás egy adásban lévő, vagyis a toronnyal éppen kommunikáló GSM telefon, ha egy olyan tornyot talált meg, hogy ki kelljen préselnie magából a maximális adóteljesítményt (ez 2W).
Csakhogy a modellvasúton a zavarás nem abból adódik ám, hogy a zavarforrás kvázi átsugározza a zavart a sínekbe, azok meg veszik, és így "hülyítik meg" pl. a foglaltság érzékelést.
Először is: A modellvasút sínhálózata pocsék antennának, így venni sem nagyon tud mit. Ha mégis, akkor a zavarforrás kb. egy térképező módban működő, a szobában elhelyezett Groza154 radarblokk. (Ez a Tu-154B-2 repülőgép fedélzeti radarja, 70kW impulzussal dolgozik 10GHz tartományban, kicsit egészségtelen...)
Másodszor: Maga a DCC jellel megtáplált sínek is zavarforrások, +/-15V-os impulzusok vannak rajta, folyamatosan. Így ebbe a 30V-ba "belesugározni" valamit kívülről, eléggé nehéz feladat, hogy ki is lehessen mérni, vagy detektálni, pl. egy foglaltságjelzővel.
Harmadszor: Az áramérzékelés elvén működő foglaltságjelzők akkor működnek, ha az érzékelő elemen áram folyik. Az mindegy, hogy ez a áram folyás a hasznos DCC jelből adódik, vagy zavartatásból, vagy mindkettőből. Lényeg, hogy - esetünkben diódahídon - folyjon át valamilyen áram, amire reagál. A legtöbb esetben a zavart működés nem abból adódik, hogy a figyelt szakasz sínjeiben keletkezik valami zavar (hacsak nem annyira kapacitív az ágyazat, hogy a DCC jel "lássa"), hanem abból, hogy a foglaltságjelző elektronika nem zavarvédett kellően. Nézett már meg valaki DCC jelalakot, működő modellekkel leterhelt pályán? Az minden, csak nem zavarásmentes, tiszta DCC jel. Nem abból adódik a zavarás, hogy ez a kusza DCC jel folyik az érzékelőn, ha ott van a modell a szakaszban. A dióda hídnak mindegy, hogy mi folyik rajta át, tiszta DCC jel, vagy a mozdony motorja által beszemetelt jelalak. A zavarások 99%-a abból adódik, hogy a foglaltságot érzékelő elem/elemek (jelen esetben a dióda híd) mögötti elektronika szed össze valami, és arra is reagál, ami nem a diódákról érkezik, hanem valahonnan másból.
Én ezért nem vagyok a híve a szimpla, csak diódákat használó foglaltság jelzőknek, mert nehéz szétválasztani a hasznos jelet a zavartól a kimenetükön.
Kis pályákon még működhetnek is, akkor van baj, ha nagyobb a forgalom, és nagyobb az asztal, hosszú vezetékekkel az érzékelő, és a visszajelentő között. Ugyanis egy szimpla dióda páron, vagy hídon túl kicsi feszültség esik, legfeljebb 1-3V-os differencia van a két logikai állapot (szabad a szakasz, foglalt a szakasz) között, míg a DCC sínjel meg H0-ban +/-15V-os. Ezt a kis feszültséget nagyon nehéz "körben átölelni" úgy, hogy ne jusson bele valami katyvasz egy hosszabb vezetéken a visszajelentő modulig.
A zavarást itt kellene próbálni, nem a sínek mentén.
Magánvélemény: a legjobb zavarvédő szoftver egy jó, zavarvédett hardver.
|
(#60195) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#60193)
|
Válasz •
|
Aug 28, 2018 |
|
MesTTer!
Pont ezért írtam, hogy: Idézet: „Ha egy ilyen szikrázós motorú modell mellett elhozok hosszan egy másik szakaszt érzékelő vezetéket, az lehet egy jó teszt?”
Azaz egy hosszú sínszakaszon járatok ide/oda egy szikrázó modellt 2-3méter, és mellette abban a hosszban elhozok egy másik szakasznak a diódahídjáról elhozott jelzést, ami a jelzésgyűjtőbe megy.
Aztán figyelek, hogy bejelez-e az S88 végén a gyűjtő.
Ezek szerint ez lesz a nyerő teszt.
Beszámolok róla! |
(#60205) diginewl hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 29, 2018 |
|
Még egy érdekesség, amivel borzolnám itt a kedélyeket, aztán eltűnök:
Vettem Kínából SMD polyfuse biztosítékokat (occón). Váltópolarizálásra használnám őket a relé kimenetén (így egyben a szívet, meg a két csúcssínt is meg tudnám tápolni. A polyfuse csak arra a rövid időre kell, amíg a csúcssín mozog, még nincs középállásban csúcssín, mikor a relé már váltott, de a szervó még nem vitte középre a váltót.)
Kettő darab 100mA-est kötöttem párhuzamosan, hogy nagyobb legyen a teljesítményigény, és közvetlenül bekötöttem őket a DCC központ sínkimenetére...
Azt vettem észre, hogy, se a NanoX, se a Roco fekete dobozának fel sem tűnik a rövidzárlat. A biztosítékok persze melegedtek, így 2-3 másodpercre teszteltem csak. Pillanat alatt kioldanak a biztosítékok. Ezek tényleg ilyen gyorsak? A Roco dobozán a piros led fel sem villant, ami a rövidzárlatot jelzi. Micsoda technikák vannak! |
(#60206) novakerno válasza diginewl hozzászólására (#60205)
|
Válasz •
|
Aug 29, 2018 |
|
Én ezt fordítva csinálnám!
Ahhoz mit szólnál, ha a relé tekercséről megtáplálnál egy időzítőt, ami mondjuk 2 mp-re van beállítva. A relé kimenetére kötném az időzítő bontóérintkezőjét. Ha a relé tekercse meghúz, indul az időzítés, a bontóérintkező bont, a relé kimenetét lekapcsolja a sínről. A beállított idő (2 mp) után az időzítő alapállapotba kerül, a bontóérintkező zár, a sín újra tápot kap. És közben nem volt rövidzár egy pillanatig sem. |
(#60207) csíkosháTTú válasza novakerno hozzászólására (#60206)
|
Válasz •
|
Aug 29, 2018 |
|
Van olyan DCC szervo dekoder a váltókhoz, ami ezt a kérdést magától megoldja, és nyomógombokról is vezérelhető. Meg lehet nézni, itt van a portálon a videó róla. (Nyakatekert kínlódásos, hajmeresztő kényszermegoldásol helyett, amiktől egy kisebb szénaboglya lesz a váltók körül vezetékekből...) |
(#60208) novakerno válasza csíkosháTTú hozzászólására (#60207)
|
Válasz •
|
Aug 29, 2018 |
|
Köszi az infót, megnéztem a videót, nagyon jó. Ebből is látszik, hogy egy újszülöttnek minden vicc új. Én elég sok régi bejegyzést elolvastam a fórumon, de sajnos a videókat nem néztem meg. Valóban felesleges bonyolult módon összerakni azt, ami kompakt módon megvan. |
(#60209) diginewl válasza novakerno hozzászólására (#60208)
|
Válasz •
|
Aug 29, 2018 |
|
Ez a kapcsolás, még figyeli azt is, hogy akkor kattanjon a relé, amikor a szervó az út közepén jár. Így ide még a polyfuse is felesleges.
Amiért bátorkodtam előhozakodni a polyfuse-val az a következő:
Az MTB váltóállítóműben is ilyen van. Ha a nagyok használhatják, akkor remélhetőleg én is. A vitrinben -ahol napi szinten működik, van is dolga, mivel nem sikerült a kedves Pilz váltót tökéletesen középre állítanom. Így minden váltásnál belép a rövidzárlat védelme az állítóműnek. A legjobb az, hogy ebből semmit sem veszünk észre. Persze amíg a Conrad állítóművel ment... no ott voltak néha pont ezen okból leállások.
Mindössze csak meglepett, hogy egy filléres cucc mire képes.
Vajon ezt a polyfuse biztosítékot a Z21-is elviseli, aki nagyon irtózik a rövidzárlattól? |
(#60215) diginewl válasza diginewl hozzászólására (#60177)
|
Válasz •
|
Aug 30, 2018 |
|
Visszatérve a zavarokra. Készítettem egy -szerintem - jól zavarható, és a zavart ellenőrizhető tesztet. Szerintem brutális lett
Nyilak:
Piros: Figyelt szakasz.
Fekete: Diódahíd (kínai, 2A-es) Innen fut a DCC gerinctől a piros nyílig a DCC vezeték (ez nem látható, alul megy), és itt lép ki a diódahídból a két vezeték ami az S88-as jelzésgyűjtő optoLed-jét aktiválja (piros/fehr hangszórókábel - látható).
Kék: kb 7méter hosszú 0,33mm2-es sima hangszóróvezeték, mely elmegy három tekercses váltó felett, és hosszan a DCC sínjeles szikrázó mozdony mellett. Ez köti össze a diódahidat, az S88-al.
Narancs: S88-jelzésgyűjtő. Geert-féle 16f877-es pic-el.
Oldalt a laptop, amin figyeltem bejön-e jelzés?
Végeredmény: semmilyen téves zavar nem ment fel az S88-ra. kb 10 percig próbálkoztam vele.
10kOmmal terhelve a szakaszt a jelzés stabil volt. 12kOmnál már nem jelzett.
Nem zavarta a szikrázós, folyton ide-oda haladó VT motorvonat sem. Nem zavarta a vezeték mellett folyamatosan nagy fordulatszámon járatott szikrázó fúrógép sem.
Mivel a vezetékezés soha nem lesz ilyen hosszú, és főleg nem közvetlenül sín mellett elvitt, így nagyon valószínűsíthető, hogy egyéb esetben sem lesz téves jelzés.
Írásommal semmilyen vitát, egyéb véleményharcot nem kívánok indítani. Mindössze közzétettem egy összetákolt rendszert, aminek a működéséről hírt adtam, hogy működik. |
|
(#60439) tibi hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 29, 2018 |
|
Üdv. Zöldfülü vagyok a digitbe , nagy segitséget szeretnék kérni. Ha valaki ismeri vagy épitett Paco féle cuccot. Én megépitettem a Paco féle DCC vezérlőt a Boosterel együtt, és 7 darab szervodekodert. Minden OK működik, a baj csak ott van hogy nem sikerül a szervoknak beállitani a cimet, a sebességet és a mozgás mértékét. A leirás itt van: Bővebben: Link, meg itt is van vele kapcsolódó cikk : Bővebben: Link, de sajnos túl béna vagyok és nem értem, kipróbáltam amit csak tudtam, már egy hete kinozom. De még nem sikerült. Kérem ha valaki tudja hogy kell beirni az értékeket a CV-kbe, magyarázza el nekem is. Ezer köszönet előre. |
(#60442) Frankye moderátori
válasza tibi hozzászólására (#60439)
|
Válasz •
|
Okt 30, 2018 |
|
Legközelebb légy szíves a link beszúrásához használd az "URL+Név" gombot, a hozzászólás író ablakban! (Mert ellenkező esetben az oldalt egyes gépeken "széttolja" a böngésző.)
Köszönöm. |
(#60443) tibi válasza Frankye hozzászólására (#60442)
|
Válasz •
|
Okt 30, 2018 |
|
OK, bocsi, nem tudtam |
(#60444) proba válasza tibi hozzászólására (#60443)
|
Válasz •
|
Okt 30, 2018 |
|
Én mintha plusz terhelést kötöttem volna az ACK detektor után. |
(#60445) Frankye válasza tibi hozzászólására (#60443)
|
Válasz •
|
Okt 30, 2018 |
|
Semmi gond! |
(#60446) diginewl válasza tibi hozzászólására (#60439)
|
Válasz •
|
Okt 30, 2018 |
|
ÖÖ nem értelek.
Megcsináltál egy központot (melyiket? NanoX? DCC_Gen)
Ha nanoX, akkor ahhoz még csinálj gyorsan egy miniMaust. Azzal biztosan tudsz cv-t írni. A leírásában benne van. Vagy addig valakitől kérj kölcsön egy piros RocoMM-et.
A DCC_gen mintha maga is tudna programozni. Azt nem ismerem. A leírása ott van angolul.
Az ACK detektor-vagy micsoda, meg minden egyéb akkor kell, ha ki is akarsz olvasni értéket a dekóderből.
A simán beíráshoz, nem kell semmi hókusz-pókusz.
Központ+kézivezérlő+dekóder (amit programoznál).
Biztos ez a baj? Mert nem tudom elképzelni, hogy összedobsz egy komplett központot, és pont a cv írásnál akadnál meg, amit egy startszettes egységsugarú modelleső is meg tud csinálni.
|
(#60450) tibi válasza diginewl hozzászólására (#60446)
|
Válasz •
|
Okt 30, 2018 |
|
A DCC_gen-t csináltam, és eleve beépitettem az ACK-t is hogy tudjam a cv-ket kiolvasni. Egy mozdonyba tettem dekodert, azt tudom irányitani, de a váltódekodereket nem sikerül beprogramozni, azoknak kicsit fura a programozási módszerük, legalábbis nekem Nem tudom melyik az a cv amelyik a sebességet álitja és a mozgás méretét, és azokat hogy kell beirni, hová kössem a dekodert, a programozó vonalra vagy a rendes vonalra Itt nekem megált a tudomány |
|
|
2024. Dec, 23. Hé 7:58:22 |
|
Jelenleg 3 fő olvassa az oldalt |
|
|