|
Terepasztal vezérlés és elektronika
|
Témaindító: nzozz, idő: Júl 14, 2010
Témakörök:
|
|
(#61220) Antal Miklós válasza Antal Miklós hozzászólására (#61219)
|
Válasz •
|
Okt 24, 2019 |
|
Néhány fotó a tesztről is.
A magasság beállításban egy tesztforgóváz, valamint a a GYSEV 471 Taurus mozdonya valamint Roco Br 85-007 vett részt.
Működik.
Szakaszfoglaltság érzékelésnél ez a tengelyszámlási módszer használható.
Sok sikert.
|
|
(#61221) Antal Miklós válasza Antal Miklós hozzászólására (#61220)
|
Válasz •
|
Okt 24, 2019 |
|
befejezésül:
Az érzékelőket egy HP lasernyomtatóból szedtem ki, de használhatók a régi golyóval rendelkező egérben lévő optoérzékelők is.
Persze az alkatrészeket a környezethez illően majd le kell festeni (persze nem az aktív felületét). |
(#61222) etwg válasza Lezlinilzen hozzászólására (#61218)
|
Válasz •
|
Okt 24, 2019 |
|
Valoban igy van, habár továbbra is visszalépésnek tartom a nagyvasuti tendenciát, amikor a sináramkört kerékkontaktusra cserélik, de legyen ez az ö dolguk.
Az állomási sorompo meg a nagyvasuton is sok fejfájás okozoja igy ott is ha csak lehet, kerülik, mert nagyon elbonyolitja a rendszert. Már olyat is láttam ahol a váltomezö után volt közvetlen az átjáro (két vágányon). A sorompo a 4 ki meg a 2 bejárati jelzöknél volt feltétel, azaz elöször zárni kellett a sorompot mielött a jelzöt szabadra állitani lehetett. Semmi köze nem volt a vonat mozgásához.
Gyerekkoromban voltak olyan komoly táblák is a sorompokon, hogy 30 percen tul is zárva tarthato. ( addig nem lehettett az állomáson még tolatni sem amig nem zárták a gerendákat.
A te eseteben továbbra is az optikai érzékelök beszerelése lenne a legegyszerübb, és a legbiztonságosabb modell szempontbol. Reagál minden jármüre mindegy, hogy mozog vagy nem, és nem kell a jármün semmit változtatni.
|
(#61223) Lezlinilzen válasza etwg hozzászólására (#61222)
|
Válasz •
|
Okt 24, 2019 |
|
Visszalépésnek tartom én is. (Sőt, az ETCS és az INDUSI rendszereket pedig időzített bombának.)
A sínáramkörös rendszer hozzáértő és alapos karbantartást igényel, de az öreg szakemberek már kihaltak, megfelelő utánpótlás pedig nincs.
Az pedig, hogy az általad is említett rendszerhez képest ma már egyre több helyen a kijárati jelző továbbhaladást engedélyező jelzést ad akkor is, ha az állomási sorompó még nyitott helyzetben van.....majd idővel kiderül ennek is a buktatója. |
(#61224) proba válasza etwg hozzászólására (#61217)
|
Válasz •
|
Okt 24, 2019 |
|
No lementem megkérdeztem.
Érzékelési módok:
1. Hosszú sínszakasz, a teljes sorompó előtti szakaszt lefedi
2. Kocsinál hosszabb sínszakasz a behatási ponton, a szerelvényeket
számlálja. ( max 4 vonat)
3.Pontszerű vonatérzékelés ( 13khz generátor) olyan elem ami magától jobbra balra korlátozott tartományt lát. Nem kell a sínt darabolni, de ez is rövidzárat érzékel.
4. Tengelyszámlálós. Előny, nem kritikus a pálya állapota, akár korrodált pályán is működik, mostanság viszonylag gyakran alkalmazzák. |
(#61225) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 24, 2019 |
|
Én igy csinálnám:
Valahol fenntröl IR fényforrással ( a képen kb 4x6 cm darabja kb 4 €) bevilágitanám a terepasztalt. Az emberi szem nem látja - régi kamerákbol is ki lehet bontani.
A talpfák közé kb 8 cm tavolságonként egy egy fototranzisztort raknák ( cca 3-5 mm az átmérö) kb 40 cm távolságban a sorompotol.
Alul az elvi kapcsolási rajz. Ha egyetlen a sorbakötött fototrazisztorokbol takarva van, akkor az a szakasz foglalt, a tranzisztor kimenete magas szinten lesz. Ugyanez van a másik oldalon. Ezt hozzá kell idomitani az elektronikához és kb ennyi.
|
|
(#61226) etwg válasza Lezlinilzen hozzászólására (#61223)
|
Válasz •
|
Okt 24, 2019 |
|
Bővebben: Link
A sináramkörök föleg a németeknek okoznak bajt ( és terjesztik ezt a nagyvilágban). Igaz náluk alig volt igy nincs semmi tapasztalatuk. A világ más részein viszont ez az alap közel 80 éve a Csendes oceántol a német határokig, Olaszországban és Északamerikában is.
Az ETCS meg még tul uj ahhoz, hogy tudjuk hol vannak a határai. Azt viszont abban a rendszerben is éppenugy vizsgálni kell, melyik vágány szabad meg melyik nem.... |
(#61227) diginewl válasza Antal Miklós hozzászólására (#61220)
|
Válasz •
|
Okt 24, 2019 |
|
Nem lesz ez jó!
A belső egység a sínkorona felett van... Próbáld meg áttolni rajta a VT 185 motorvonatot, vagy egy piko br 110-t. Fennakad. Benn nem lehet semmi a sínkorona felett. |
(#61228) Antal Miklós válasza diginewl hozzászólására (#61227)
|
Válasz •
|
Okt 24, 2019 |
|
Igazad van, a VT185-t nem vettem elő.
De most lemértem:
a PIKO VT185-nél a hajtott forgóváz legalacsonyabb pontja 0,6-0,7mm van a sínkorona felett,
pedig az érzékelőből még a felesleges 0,6mm-t le is csiszoltam.
Most kipróbálom azt, hogy az érzékelőket a sínszál mindkét oldalán helyezem el.
A fotótranyóból meg darlingtont kell csinálni. |
(#61229) róbertke válasza Antal Miklós hozzászólására (#61228)
|
Válasz •
|
Okt 24, 2019 |
|
Ha tovább süllyesztenétek akkor vályatot kéne marni a sínkoronába? Onnantól meg a nyomkarima magassága számítana? |
(#61230) Antal Miklós válasza róbertke hozzászólására (#61229)
|
Válasz •
|
Okt 24, 2019 |
|
A megoldás:
A fotodiódából és tranyóból egy optokapu építése amelyben a két eszköz közötti távolság nálam, most a kisérlethez 35mm! Így az optokapu a vágánymező két oldalán helyezkedik el.
Az adó és vevő fényútja kb, 0,3mm-l van a sínkorona felett.
A diódára 10mA-t adtam, a fototranyónál érdemes fotodarlington csinálni.
Működik. A képek mérete miatt három lépcsőben küldöm |
|
(#61231) Antal Miklós válasza Antal Miklós hozzászólására (#61230)
|
Válasz •
|
Okt 24, 2019 |
|
Az adó dióda |
|
(#61232) Antal Miklós válasza Antal Miklós hozzászólására (#61231)
|
Válasz •
|
Okt 24, 2019 |
|
A fototranyó |
|
(#61233) Antal Miklós válasza Antal Miklós hozzászólására (#61232)
|
Válasz •
|
Okt 24, 2019 |
|
Sajnos a makro objektívem éppen kölcsön van. |
(#61234) diginewl válasza Antal Miklós hozzászólására (#61230)
|
Válasz •
|
Okt 24, 2019 |
|
|
(#61235) Antal Miklós válasza Antal Miklós hozzászólására (#61233)
|
Válasz •
|
Okt 24, 2019 |
|
A fotodióda működését a legtöbb mobil kamerája látja. halvány lila fény. Nyitófeszültség: 1 - 1,1V
A fotótranyók legtöbbje általában lila szinüek.
|
(#61236) Antal Miklós válasza diginewl hozzászólására (#61234)
|
Válasz •
|
Okt 24, 2019 |
|
Nagyon ügyes megoldás |
(#61237) Antal Miklós válasza diginewl hozzászólására (#61234)
|
Válasz •
|
Okt 24, 2019 |
|
Elmaszkolás:
nem találtam vasuti bizber-hez tartozó kötődoboz fényképet, ezt fotokartonból vagy 3D nyomtatóval készíthető.
De ez is lehet:
|
|
(#61238) diginewl válasza Antal Miklós hozzászólására (#61236)
|
Válasz •
|
Okt 25, 2019 |
|
Köszönöm!
Ezek után döntöttem úgy, hogy valami másmilyen technikát kell kitalálni, mert nagyon nehézkes a telepítésük, és karbantartás körülöttük. És jött az is471F, és a qrd1114 reflexiós optók.
Az utóbbihoz tegnap megérkezett minden alkatrész, és nyák is, így már csak idő kérdése mikor tudom összerakni, többet egymás mellett kipróbálni... Az eredményekről természetesen beszámolok, ahogy a VT185, VT195 szerelvényről is. (a szerelvény készen van, de egyszerűen nincs most időm róla egy normális felvételt készíteni, pedig egész pofás lett a 4 tagú szerelvény - de ami késik, nem múlik |
(#61239) róbertke válasza diginewl hozzászólására (#61238)
|
Válasz •
|
Okt 26, 2019 |
|
Elég, ha csak a szerelvény összeálítást leírod.... |
(#61240) diginewl válasza róbertke hozzászólására (#61239)
|
Válasz •
|
Okt 26, 2019 |
|
|
(#61241) róbertke válasza diginewl hozzászólására (#61240)
|
Válasz •
|
Okt 26, 2019 |
|
Tehát 3 db VT195 vezérlőkocsi van csatasorba állítva. |
(#61245) siemenstaurus hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 29, 2019 |
|
Nos tapasztalatok:
- Összességében nem sikerült.
- A számláló - elektronika rész rendben volt, a vagonok súlya nem okozott problémát, minden tette a dolgát egy darabig
- Ami miatt megkergült, hogy a "nyomópálcika" kúpos teteje sok esetben nem lenyomódott, hanem a kerék félre ill. előrelökte, vagy a nyomkarima-sín hézag már elég volt ahhoz, hogy ne teljesen lefelé, hanem oldalirányba mozduljon el a szerkezet, és így már tévesztett.
Szóval ez az érzékelő így ebben a formában nem jó.
Kísérlet folyt köv. |
(#61246) Antal Miklós válasza siemenstaurus hozzászólására (#61245)
|
Válasz •
|
Okt 29, 2019 |
|
Nekem sem sikerült megoldást találni a tengelyszámlálásra.
Így áttérek a jármű megszámlálásra!
Hiszen teljesen mindegy, hogy tengelyeket vagy kocsikat számolunk, az teljességgel elképzelhetetlen, hogy egy tengellyel kevesebb halad ki a szakaszról, mint ami behaladt. (a különbség minimum 2 vagy 4 lehet).
Ha elhaladó járművet számolunk, még kissebb számláló is elég.
Marad a reflexiós opto. |
(#61247) proba válasza Antal Miklós hozzászólására (#61246)
|
Válasz •
|
Okt 29, 2019 |
|
Vagy két / három reflexios opto, .5 kocsi távolságra. Akkor szerelvényt lehet számolni. A szerelvény valamelyik optot úgyis eltakarja áthaladáskor. Ha mind szabad, akkor a vonatnak biztosan vége. Lehet még számláló sem kell, ha ritka a forgalom. |
(#61248) etwg válasza proba hozzászólására (#61247)
|
Válasz •
|
Okt 29, 2019 |
|
|
(#61249) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#61248)
|
Válasz •
|
Okt 29, 2019 |
|
Milyen szép, és élethű lehet egy környezetben...
A CSM180 egyik első példányát éppen egy ilyesmi, meglehetősen randán kinéző opto kiváltására építettük be egy szegmensbe a nagyobbik fiammal. Jelentem, azóta is hiba nélkül üzemel, pedig egy szimpla áramérzékelővel van vezérelve. És nem éktelenkedik egy ilyen borzalmas opto szenzor a sínek mellett, és nem kell valami mondvacsinált, oda erőltetett akármivel álcázni sem. |
(#61250) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#61249)
|
Válasz •
|
Okt 29, 2019 |
|
Na jo, igy a demomodell persze nem a legszebb, de pl az SMD szenzor/LED lehet egy fa törzsében vagy az oszlopon ( mint telefondobozka, vagy csak befaragva az oszlopba) is (1206 méret), akkor már más a tészta. Nálam két épületben vannak ( ugyanazon az oldalon, a másik oldalon csak egy mini tükör van, igy van egy széthuzott V alaku terület ami kapcsol ( nálam csak a világitásra van ilyen érzékelö).
Hurok |
(#61251) diginewl válasza diginewl hozzászólására (#61238)
|
Válasz •
|
Okt 29, 2019 |
|
Összeállt a PPL-es reflexiós optó kapcsolás.
A nyák mindkét oldalán van egy-egy áramkör így párban vannak.
Meglepő módon elsőre működött minden.
Becsapni nem tudtam (külső fény/sötét/világos/stb). Amit ki kell próbálnom majd vele az a gyors áthaladás - ott mintha látnék pillanatnyi kieséseket.
Egyenlőre folyamatos foglaltságot ad - még önürítős kocsinál is, amiben benn van egy nagy üreg is.
De mondom, a következő próba a pályán való kipróbálás. Addig csak bizakodó vagyok.
|
|
(#61252) diginewl válasza siemenstaurus hozzászólására (#61245)
|
Válasz •
|
Okt 29, 2019 |
|
Köszönjük a tapasztalatokat.
Előre károgtam én is, sajnos borítékolható volt a probléma. Ezért is írtam meg, hogy a vitrinvonatban mi mindent végig kellett gondolnom, hogy, működjön.... Ez sajna nem megy egyszerűen.
Én most jutok el oda, hogy ezt a PLL-es reflexiós optót élesben végre kipróbáljam. Nagyon érdekel, mert ezt nagyon-nagyon egyszerű lenne beépíteni, és nagyon csőlátó is.
Meglátjuk |
(#61253) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#61250)
|
Válasz •
|
Okt 29, 2019 |
|
Mhhh... Az SMD-s "álcázást" azt Te meg tudod csinálni, meg én, meg páran még itt a topicon.
Pontosabban én csak meg tudnám, mert nem is akarok foglalkozni ilyennel. |
(#61254) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#61253)
|
Válasz •
|
Okt 29, 2019 |
|
Sok oszlopon voltak mindenféle dobozok, igy sokat álcázni sem kell legfeljebb festékkel. |
(#61255) diginewl válasza diginewl hozzászólására (#61251)
|
Válasz •
|
Okt 29, 2019 |
|
Egyenlőre úgy néz ki működik.
Hál'Istennek a kínai kondik kapacitása annyira szór, hogy két egyforma nincs, így két egyforma jel sem lesz, abszolút hidegen hagyják egymást az érzékelők...
Kb 10 másodperc volt betenni a helyére.... azért ez előny!
Így néz ki a helyén.
Hurok modulban próbáltam ki, egy monostabil relét hajt. Azaz akkor fordít polaritást, amikor van felette valami.
Nem csapott le egyszer sem a központ, a sebesség nem számított. Az viszont sajnos igaz lesz, hogy a foglaltságot nem tudja 100%-ban érzékelni. A Langenschwallbach vagonok alja itt-ott nagyon nagyon gyenge jelet ad. Azaz teljesen nem tűnik el, de ha pont ott áll meg a vagon, akár kaphatunk egy nulla foglaltságot.
Szeretnék segítséget kérni: mennyire gáz, ha egy infraLED-re 5V-on 50 Ohm alatti ellenállást teszünk? Impulzus üzemben működik... 33Ohm-ot könnyen ki tudok keverni egy 100, és egy 50-es párhuzamossá tételével... Mennyire díjjazza ezt az infraled?
|
|
(#61256) Frankye válasza diginewl hozzászólására (#61255)
|
Válasz •
|
Okt 30, 2019 |
|
Az ugye kb. 110-120 mA áthajtása a LED-en, vagyis a normál, üzemi áramának kb. hatszorosa. Ebben az esetben 15-20% alatt kellene tartani a kitöltést, és még így sem biztos, hogy hosszabb távon túléli, bár van olyan infravörös LED, amelyiknek az adatlapja szerint az impulzus üzemben a maximum áram 200 mA (100 μsec hosszú impulzus, 50% kitöltés mellett). Azzal akár még akár bírhatja is. |
(#61257) diginewl válasza Frankye hozzászólására (#61256)
|
Válasz •
|
Okt 30, 2019 |
|
Ezaz. Köszönöm a fejszámolást, pont ezért kérdeztem.
Erre a qrd1114-re azt írja, hogy max 50mA 5V folyamatos terhelésnél - ha jól értelmezem...
Jelen esetben is 50Ohm-ról megy ez olyan 70mA körül van. A kitöltési tényezője - elképzelésem szerint - 50%-os lehet.
Azt hiszem marad így, otthon elmegy. |
(#61260) Frankye válasza diginewl hozzászólására (#61257)
|
Válasz •
|
Okt 30, 2019 |
|
Szívesen!
Végül is a beépítés, kipróbálás mondja meg. Lehet némi szórás is a gyártmányon belül, tehát mindkét irányban lehet némi eltérés, de ezt majd tényleg csak a gyakorlatban fogod meglátni.
Sok sikert! |
(#61261) diginewl válasza Frankye hozzászólására (#61260)
|
Válasz •
|
Okt 30, 2019 |
|
Közben sikerült finomítanom a működést! Szerintem így jó lesz:
100Ohm ellenállás a led-re (50 helyett), másik frekvencia - itt a lényeg.
Egyenlőre úgy néz ki, hogy nem tudom tévesen átverni (tök sötét/ nagyon világos 2 halogén lámpa/ sima szórt fény: neon)
Minden fölötte levő dolgot érzékel folyamatosan - végre.
Itt a vége
|
(#61263) Antal Miklós válasza diginewl hozzászólására (#61261)
|
Válasz •
|
Okt 30, 2019 |
|
Szia. Lehetne kérni egy cikket a művedről?
Ha kérsz segítséget a kapcs rajz elektronikus elkészítésében szívesen.
Gratulálok. |
(#61264) diginewl válasza Antal Miklós hozzászólására (#61263)
|
Válasz •
|
Okt 30, 2019 |
|
Köszönöm a lehetőséget
Egyenlőre a számomra meghatározó: 24 órás működésben van. Ha ezen belül egyetlenegyszer sem ad hibát (bemegyek a sötét helységbe felkapcsolom a villanyt stb.), akkor készítek róla videót, és beteszem ismét a próbapályába. Ha itt is minden OK, utána van értelme ezt megírni - bár sok írni való nincs rajta.
Egy kapcs. rajz, és kész. Azt meg már feltettem ide.
Az IC 22nF-os kondiját cseréltem 100nF-re. A LED-re menő ellenállás pedig 100Ohm. Ennyi - ez a frekvencia az elején azért nem működött (kb 1 kHz alatt valamivel), mivel az IC kimeneti filter kondi értékét nem emeltem magasra. Ahogy az megnőtt, lehetett volna csökkentenem a kimenő frekvenciát, ami mindenképpen jobb, mert biztosabban verődik vissza a kisebb frekvenciájú fény. (ez a frekvencia csökkentés sajnos a múltkor kimaradt, mert már a pókhálóm túl nagy volt. Most a nyák-on egyszerűbb volt kicserélni ezt-azt.) |
(#61267) diginewl válasza diginewl hozzászólására (#61264)
|
Válasz •
|
Okt 30, 2019 |
|
Most kezdődik az éjszaki üzem, aztán holnap kiderül, rendesen működik-e 24 óra után is.
Addig itt egy kis vedeó róla. Csak gyorsan.
Ha orrba világítja egy 30W-os halogén akkor a vonószerkezeteket nem érzi tökéletesen, viszont a Langenschwallbach kocsi alatt is folytonos a jelzés. Amint kihalad, a jelzés megszűnik. A kocsit megemelve, kb még fél centi amíg érzékeli.
Biztató
LM567CN |
(#61268) Frankye válasza diginewl hozzászólására (#61267)
|
Válasz •
|
Okt 31, 2019 |
|
Valóban biztató! |
(#61269) diginewl válasza Frankye hozzászólására (#61268)
|
Válasz •
|
Okt 31, 2019 |
|
Azé' a pezsgőt még tartsuk a hűtőben...
Valóban nagyon jó, és tényleg megbízhatóan működik, de:
Pályán már előjött egy probléma: kb 5cm 5,5cm vágánytengely távolság kell. Egyébként bejelez a másik vágányról is.
Ez főleg a fehérre, és fényesre festett kocsiknál jött elő - nahát ki gondolta volna A zöld és matt személykocsik elhaladhatnak mellette kb 1,5cm-rel is, nincs gond.
Még variálok egy kicsit a frekvenciával - attól csőlátóbb lesz.
Most 0,9kHz-en megy. Amiről indultam az 4,1kHz.
Amit könnyen ki tudok próbálni az a 1,3 és a 2,7kHz (66nf/33nF)
Ha megvan, jelzek |
(#61270) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#61269)
|
Válasz •
|
Okt 31, 2019 |
|
|
(#61271) Lazsi válasza diginewl hozzászólására (#61269)
|
Válasz •
|
Okt 31, 2019 |
|
Egy ötlet a másik vágány téves jelzése ellen:
Lesüllyeszteni majdnem annyira, ahol még biztonságosan jelez és egy "szögletes csövet" ráhúzni. Lehetséges, hogy ha le lesz árnyékolva, akkor a korábban említettnél is messzebb lehet a kocsi fölötte, vagyis mélyebbre lehet süllyeszteni. Írtad, hogy kb. fél centire felemelted az egyik kocsit és akkor is működött.
Másik ötlet:
Ha csak annyival süllyeszted le, hogy a talpfák alatt legyen, akkor el lehet forgatni 90 fokkal. Gondolom az érzékelési területe egy ovális rész, ami a képen látható elrendezésben a menetirány szerint sokkal szűkebb, mint oldalirányban, ezért látja a szomszéd vágányt is. 90 fokkal elforgatva kevésbé fog látni oldalra, viszont messzebbre lát előre-hátra, ami tovább javíthatja azt, ha esetleg a kapcsolószerkezetnél nem érzékelne két kocsi között.
A süllyesztés miatt keletkező lyukat el lehet fedni infrát átengedő műanyaggal, amilyen pl. a távirányítók ledje és a készülékek érzékelői előtt van. Ez tovább javíthatja a zavarvédettséget a nagyon erős fényforrásokkal (pl. a direktben ráirányított 30W-os halogén) szemben. |
(#61272) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#61270)
|
Válasz •
|
Okt 31, 2019 |
|
Igaz, de sok minden mást nem tudsz az áramérzékeléssel, amit ezzel igen. Nyugalom, törpölök rajta
Ha jutok vele valamire szólok - már megszokhattátok. Nekem már ez is így nagy eredmény.
Másik válasz:
Lesüllyeszteni talpfa alá nem lehet őket, mert azonnal fals jelzést adnak. Ezt az összetett adó+vevő egységet nem lehet szögletesen csövezni, mert a csövön visszaverődő is falsot ad.
Ami lehetőség van: a vágány mellé tenni, máris nyertem 2,5 cm-t. Ill. a frekvenciával mókolni - ezt fogom majd tenni.
Amit még lehetne - de nem akarok egyenlőre - mert munkás: az adót, és vevőt különválasztani, egy-egy 3mm-es izé képébe (infraled+infra tranyó/dióda). Ez valóban teljesen csőlátóvá tehető. Egyenlőre szeretném egy dologgal megoldani az ügyet, olyan kis diszkréten. |
(#61273) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#61272)
|
Válasz •
|
Okt 31, 2019 |
|
Az áramérzékelős megoldásnak egyetlen hátránya van: minden járműnek fogyasztónak kell lennie.
De sok esetben, így a sorompók vezérlésénél is, ezt okos pálya kialakítással el lehet kerülni. Konkrétan: a sorompó egy olyan, érzékelő által figyelt szakasz közepén helyezkedik el, aminek a hossza legalább 2x hosszabb, mint a leghosszabb vonaté a pályán. |
(#61274) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#61273)
|
Válasz •
|
Okt 31, 2019 |
|
Értek mindent.
Egy szóval nem mondtam, hogy sorompóhoz kell - az egy másik topiktárs .
Egy lehetőségen gondolkodom, aminek az eredményeit itt megosztom. Teszem azért, mert szinte csak Nektek köszönhetem, hogy ebbe "belerángattatok", és sokszor segítettetek. Ez van, most tessék elviselni az ötleteimet. |
(#61275) diginewl válasza diginewl hozzászólására (#61274)
|
Válasz •
|
Nov 2, 2019 |
|
Ismét itt, ezennel zárom soraim:
Szerintem elmentem a falig - már amit ezzel a qrd1114-el lehet az én szintemen csinálni:
-3,5cm vágánytengely távolság (ez állomásokon bőven megvan). Ekkor a sínszálak között van, azaz folyamatos foglaltságot ad. Ezen távolságon kívül egymást sem zavarják az érzékelők, ha többen lennének.
-Váltókörzetben - lásd kép. Itt a sínszál túlsó szélén van, így a két kocsi között nem érzékel, csak ha fölötte van valami.
Paraméterek: 200nF-os lett a jeladó kör, azaz 450Hz körüli a freki.
Előtét ellenállás: 100Ohm 5V-on.
Szerintem alternatívája lett az IS471F-nek - ezen a terepen. Azzal a határtalan előnyével, hogy az adót, és a vevőt nem nekem kell összerakni, hanem egyben vannak. Igaz egy kis áramkört mellé kell még tenni...de hát semmi sem tökéletes - mondta a róka.
Üdv: Newl |
|
(#61285) siemenstaurus hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 11, 2019 |
|
Közben én is próbálkoztam.
Konténeres kocsiknál még működik.
De a 9 darab 6 tengelyes ércszállító vagon megeszi reggelire.
(Persze szép üzemszerű sebességet vettem alapul.)
Jó hangos.
Videó.
|
|
(#61287) diginewl válasza siemenstaurus hozzászólására (#61285)
|
Válasz •
|
Nov 13, 2019 |
|
Látom Te sem tudod elengedni ezt a témát.
Próbáld inkább a fénykapus dolgot - ott nincs mehanikus érintkezés, és a műanyag kerék is jelez.
Az index fórumon Nazareth topiktárs írt egy szálopitkás kerékszámlálót. De nem találom meg se a digit, se a terepasztalos topikban - tudom hogy van valahol, de nem találtam meg. Úgy jó 3 éve volt. Talán az felkeltheti az érdeklődésedet.
Ezek a kerék nyom le valamit még a ROCO-nak sem jött be, pedig a digit korszak elején nekik is volt ilyen lenyomásos foglaltságérzékelésük...az meg úgy 10-12 éve volt, még a gumiágyazatos sínjükbe volt integrálva horribilis áron. |
|
|
2024. Dec, 23. Hé 3:54:33 |
|
Jelenleg 7 fő olvassa az oldalt |
|
|