|
[OFF] Pihenő vasutasok
|
Témaindító: Topi, idő: Jún 28, 2010
Témakörök:
|
|
(#60589) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 23, 2018 |
|
Kellemes ünnepeket! |
|
(#60598) SzerNoh hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 25, 2018 |
|
Kellemes ünnepeket! |
(#60615) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 31, 2018 |
|
Modellezésben és Sikerekben Gazdag, Békés és Boldog 2019-es Évet Kívánok Mindenkinek! |
(#60968) diginewl válasza diginewl hozzászólására (#60335)
|
Válasz •
|
Jún 26, 2019 |
|
Ugyanaz a levendula idén ismét virágzik |
|
(#60999) róbertke válasza diginewl hozzászólására (#60968)
|
Válasz •
|
Júl 15, 2019 |
|
Most már 4 éves? |
(#61043) sunocske hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 5, 2019 |
|
Egy csipet NDK a volt NDK területéről. Közben a hátam mögött egy ex-NDK V100 (Captrain színekben) bokszol az eisenachi teherpályaudvaron a kocsikkal, míg a háttérben mindenféle generációs ICE-k és számomra ismeretlen szolgáltatók ismeretlen motorvonatai szaladgálnak nem túl szédítő sebességgel. |
|
(#61053) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 20, 2019 |
|
Az addig okés, hogy a zöld gombbal nyitható az ajtó, meg a reteszelés véd a kivágódástól, de a kapaszkodót miért nem rakták fel hiszen ott van neki a négy csavar?
Füredre sok idős ember utazik és nem tud normálisan - segítség nélkül felszállni a ráadásképpen az IC peron íves felére rakott vonatra. Jó nagyot kell lépni kapaszkodás nélkül.
Ja, hogy a kocsi belső felére rakták a kapaszkodót?
Hölgyeim és uraim ott a magasságos MÁV székházban, utaztok ti egyáltalán ilyen kocsikból kiállított vonattal? |
|
(#62014) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 5, 2020 |
|
Németországban uj vasuti épitkezési törvény készül. ( a zöldek már meg is támadták ).
Ezek szerint a vasuti épitkezések engedélyezése nem tarthat 6 évnél tovább ( ezek szerint eddig tovább tartott). Nem az épités, a tervezés, hanem a stempli gyüjtögetés tart ebben a mintaországban tovább, mint 6 év.
S a kedves halado zöldek szerint minek ez a kapkodás!
(Kinaiak tervezéssel engedélyezéssel és megépitéssel 10 nap alatt 1000 féröhelyes korházat tudnak épiteni, vagy évente 3000 km gyorsvasutat).
A DBAG a fennállo viszonyok miatt képtelen a meglévö infrastrukturát karban tartani, mert még a 100 éves hidak stb. javitásához is engedélyek kellenek, de ha minden ilyen körülményes akkor inkább az ujra szerezték be az engedélyt, mint a meglevö javitására, felujitására. |
(#62183) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 10, 2020 |
|
|
(#62184) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#62183)
|
Válasz •
|
Márc 11, 2020 |
|
|
(#62185) sunocske válasza etwg hozzászólására (#62014)
|
Válasz •
|
Márc 11, 2020 |
|
Közúton is tetten érhető, meglepően sok autópálya-hídon van kirakva ilyen-olyan korlátozás "Brückenschäden" kiegészítő táblával... |
(#62186) etwg válasza sunocske hozzászólására (#62185)
|
Válasz •
|
Márc 11, 2020 |
|
Hát igen, hogy csillogo villogo zárszámadást tudjon Mutti felmutatni, ott sporoltak ahol nem kellene, és ráadásul elég alattomos modon. Hiába adnak a DBAG-nak milliárdokat, ha az engedélyekre évtizedeket kell várni, munkatársat nem volt szabad felvenni ( most 100 ezer embert keres hirtelen a DBAG!!!!), igy a számlán levö pénzeket vagy az engedélyek hiányában vagy a munkaeröhiány miatt el sem tudták költeni. Amit meg sikerült - mint kiderült - igen drágán tették ( Stuttgart, ICE pályák) már a többszörösébe kerülnek mint a tervezett összeg, és még mindig nincsenek készen s hol van még az ETCS??. Ez ugylátszik a jelen bezzeggazdaság legnagyobb gondja. Az utobbi nagy projektek szinte mind rosszul sültek el a repülötértöl kezdve a hamburgi filharmonián át az utolso iCE pályáig. |
(#62201) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 16, 2020 |
|
Akik sok mindent tölünk tanultak, és talán már a korona virust is legyözték.
A jo tanulok |
(#62208) etwg válasza etwg hozzászólására (#62201)
|
Válasz •
|
Márc 17, 2020 |
|
Ez meg egy vasutépités a tocsa másik partjárol. A filmben van néhány "kimagaslo" technologiai fogás, nem kell okvetlenül eltanulni.
PS: Sünöcske figyelmébe ajánlom
La Grange |
(#62246) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 5, 2020 |
|
Egy érdekes kis filmecske egy papirgyárbol:
Szalmavasut |
(#62265) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 16, 2020 |
|
Ezuttal nemcsak pihenö hanem pihentagyu vasutasoknak is egy filmecske. Hol van már mifelénk ilyen romantika?
Banyavasut |
(#62267) Frankye válasza etwg hozzászólására (#62265)
|
Válasz •
|
Ápr 16, 2020 |
|
Ami engem ebben meglepett, az főleg a nyílt vonali pályaszakasz állapota. Már hogy ti. egyáltalán nem látszanak benne fekszint-hibák! Nálunk egy forgalmi villamos-vágányon is vannak olyan vízszintes és függőleges pályageometriai hiányosságok, hogy az a csoda, hogy a járművek egyáltalán a sínszálon maradnak. (Aki nem hiszi, látogasson el Kőbánya-felsőre, a 13-as villamoshoz, és nézzen bele a vágányba. Az ökör egyenesebbet pisil a réten, mint amilyen ott a pálya...) |
(#62270) etwg válasza Frankye hozzászólására (#62267)
|
Válasz •
|
Ápr 16, 2020 |
|
Na jo, azért nem 20 kg-s sinek vannak, meg a kinaiak még valahogy emlékeznek a vasutépités fortélyaira és valoban számomra is az volt az egyik legnagyobb meglepetés, hogy még a isten hátamögötti vasutakon is a felépitmény rendben volt. A sandaolingi vasut, ami egy külsö szénbányábol hordja fel a szenet, és a pályát - akár egy modellvasutat 3-4 honaponként átrakják minden extra alépitmény nélkül, és mégis oránként 4-5 1000 tonnás vonat száguld fel a bányábol minden gond nélkül. |
(#62271) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 16, 2020 |
|
Ha már Ázsia.
Érdekes formatervek köszönnek vissza a dízeleken:
Mongólia |
(#62272) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#62271)
|
Válasz •
|
Ápr 16, 2020 |
|
Hát ugy látszik nem voltak tul boldogok az amcsi vezetöállással. A szergej mégiscsak komfortosabb..... |
(#62273) Frankye válasza csíkosháTTú hozzászólására (#62271)
|
Válasz •
|
Ápr 17, 2020 |
|
Hát, a légellenállási tényezője nem lehet túl jó... |
(#62274) etwg válasza Frankye hozzászólására (#62273)
|
Válasz •
|
Ápr 17, 2020 |
|
Hát annál a kozmikus 80km/h-nál nem biztos, hogy valakinek valaha is az eszébe jutott ilyesmivel foglalkozni.... |
(#62275) Frankye válasza etwg hozzászólására (#62274)
|
Válasz •
|
Ápr 17, 2020 |
|
Ez mondjuk igaz! |
(#62280) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 18, 2020 |
|
Egy friss fénykép Japánbol ( ott is dul a virus).
|
|
(#62285) SzervízMacska válasza Frankye hozzászólására (#62267)
|
Válasz •
|
Ápr 21, 2020 |
|
Szia Feri! Most talán a 2-es, meg az 52-esnek a külső szakasza a legócskább. A 37-es szinte álom. A legutóbbi felújítás előtt 10-zel cammogtak felsőnél a villamosok. Most pedig egy darab lassú jel sincs a Kolozsvári utcában. Ezt a videót tavaly nyáron készítettem GH5-ös kamerával, szigorúan stabilizátor nélkül. Így aztán az összes pályahibát jól megmutatja remegés formájában. A külső szakaszon most van (vagy volt) több hetes vágányzár, melynek eredményét még nem volt szerencsém látni, de a későbbiekben azt is publikálni fogom. |
(#62286) Frankye válasza SzervízMacska hozzászólására (#62285)
|
Válasz •
|
Ápr 21, 2020 |
|
Igaz, én már egy ideje nem jártam arra, de az emlékeimben az él, hogy míg vártam a villamost, volt időm nézegetni a pályát, és elborzadni a látványtól... |
(#62287) SzervízMacska válasza Frankye hozzászólására (#62286)
|
Válasz •
|
Ápr 21, 2020 |
|
Nem mondom, hogy tökéletes, de élhető. Kicsit befelé, ahol van egy útfeljáró a töltésre, ott van egy nagyobb hiba. De a megállóból szerintem az nem látszik. A 13-as közel 20 éve megszűnt, és nem is ott járt... |
(#62289) Frankye válasza SzervízMacska hozzászólására (#62287)
|
Válasz •
|
Ápr 22, 2020 |
|
Idézet: „A 13-as közel 20 éve megszűnt, és nem is ott járt...”
Ezt most nem értem, bocsánat! |
(#62292) SzervízMacska válasza Frankye hozzászólására (#62289)
|
Válasz •
|
Ápr 22, 2020 |
|
Idézet: „Aki nem hiszi, látogasson el Kőbánya-felsőre, a 13-as villamoshoz, és nézzen bele a vágányba.”
Erre gondoltam... |
(#62293) Frankye válasza SzervízMacska hozzászólására (#62292)
|
Válasz •
|
Ápr 23, 2020 |
|
Jaj, persze, én vagyok a hülye, bocsánat!
Nem a 13-as villamosra gondoltam, természetesen, hanem a 37-esre.
Van az a gonosz német, aki mindig eldugdossa a dolgaimat, az a hogyishívják, na! Az az izé... az Altzheimer! |
(#62294) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 23, 2020 |
|
Egy ujabb bizonyiték, hogy alig van uj a Nap alatt. Egy 60-70 éves modellmozdony, 7 polusu motorral és ferdehornyu rotorral!!!!
Bővebben: Link |
(#62295) SzervízMacska válasza Frankye hozzászólására (#62293)
|
Válasz •
|
Ápr 23, 2020 |
|
Juj, de utálom azt az ürgét! |
(#62296) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 24, 2020 |
|
Mozdonyok mint töltés.
Uj Zélandon a nagy világgazdasági válságban nem tudták mit kezdjenek a felesleges mozdonyokkal. Még ocskavasnak sem lehetett öket eladni, igy jött az ötlet, hogy épitsenek belölük gátat a dagály okozta árvizek ellen. Igy 1927-ben több mozdony igy fejezte be dicsö karrierjét. Most közel 100 évvel késöbb egyet kiemeltek közülük és majd talpazatra kerül.
Uj Zéland |
(#62361) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 2, 2020 |
|
Egy kis modern vasut - ezuttal Indoneziából.
Figyelemre mélto a PFT motoros hajtány meg a valoszinüleg rendörségi vonat.
Indonezia |
(#62379) Frankye válasza etwg hozzászólására (#62361)
|
Válasz •
|
Máj 4, 2020 |
|
|
(#62483) róbertke válasza etwg hozzászólására (#62479)
|
Válasz •
|
Máj 12, 2020 |
|
Rivarossi FEF8 -nál a szerkocsira kell jobban ügyelni az ívsugár kialakításánál
Azt kellett volna előbb végigfuttatni, beállította volna a pályát a Csöppségnek .... |
(#62484) etwg válasza róbertke hozzászólására (#62483)
|
Válasz •
|
Máj 12, 2020 |
|
Na jo a Rivarossinak (stb) könnyü, mert ott a hátso alváz is fordul.... de azért nekem ki kellett az összes amerikai Malletet szuperálni, mert egyik sem tudott befordulni az alagutakba. |
(#62497) róbertke válasza etwg hozzászólására (#62484)
|
Válasz •
|
Máj 15, 2020 |
|
A szerkocsi tengelyelrendezése 2'E és 415mm Roco íven már feszűl. |
(#62498) etwg válasza róbertke hozzászólására (#62497)
|
Válasz •
|
Máj 15, 2020 |
|
Ki kell venni néhány kereket...... |
(#62499) róbertke válasza etwg hozzászólására (#62484)
|
Válasz •
|
Máj 15, 2020 |
|
Gyere át inkább ide: • Amerikai vasútmodellek
|
(#62500) róbertke válasza etwg hozzászólására (#62498)
|
Válasz •
|
Máj 15, 2020 |
|
Töröltem. |
(#62526) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 20, 2020 |
|
Igy döl össze a világ legujabb és legnagyobb kikötöi daruja.
A gondot egy "apro" anyaghiba okozta az akaszto szerkezetben.
Liebherr |
(#62527) róbertke válasza etwg hozzászólására (#62526)
|
Válasz •
|
Máj 21, 2020 |
|
Pontosabban Mi Is? |
(#62528) etwg válasza róbertke hozzászólására (#62527)
|
Válasz •
|
Máj 21, 2020 |
|
Valamilyen akasztoszerkezet ami valoszinü vagy a köteleket volt hivatott tartani vagy a hidraulikát, törött el, amivel valoszinü tulterhelödött a daru többi rendszere és nem birta ki. Valoszinü, hogy a hidraulika nem birta - robbant szét a tulterhelödéstöl - mert a vizet is le kellett egy napig zárni, hogy az olaj ne szennyezze a kikötöi vizeket. Mást még nem lehet tudni, csak valami spéci akaszto szerkezet amit Hollandiában gyártottak volt anyaghibás.
A kikötö kapitánya szerint ilyen még nem fordult elö, pedig elég sok darut üzemeltek már ott be. |
(#62623) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 30, 2020 |
|
OFF, mert nem pihenő vasutasok. |
|
(#62635) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 1, 2020 |
|
A bezzeg vasut bezzeg vonatának a 10 éves vergödése 10 percben.(németül).
SBB Dosto
Az egyik komment: tud a Bombardier még egyáltalán vonatot épiteni? |
(#62644) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#62635)
|
Válasz •
|
Jún 2, 2020 |
|
Eléggé szomorú azért ez...
Mondjuk a MÁV-nál 480 sorozatként futó TRAXX2-t a hazai vezérek "teszkós taurusznak" nevezik. De a DB-nél is van beceneve: "Aldilok".
Biztos nem véletlen.
Egyszer-kétszer utaztam a bal elsőben Szolnokig egy ilyenen, vannak benne hajmeresztő megoldások. Este a kivilágított peron mellett állva (pl. Cegléd állomáson) a visszapillantó kamerából semmit nem lehet látni, mert a peron világítástól a kamera képe "kiég". Az már csak a hab a tortán, hogy a mozdony kapaszkodói kitakarnak a kamerák képéből, így a mozdony mögötti kocsi első ajtajából menesztő kalauzból nem látszik semmi...
Innen is gratulálok annak a vaksinak, aki ezt így, és oda tervezte. |
(#62646) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#62644)
|
Válasz •
|
Jún 3, 2020 |
|
Ez az egész kameramánia egy akkora marhaság, hogy párját kell keresni ( minden jármüvön). Egy kamera soha nem tudja azt adni, mint a mezei tükör, ott mindig gond van a fényviszonnyal meg a fix látoszöggel stb. Mégis mindenki nyomja, mert modern (de nem jo!). |
(#62659) sunocske válasza etwg hozzászólására (#62646)
|
Válasz •
|
Jún 4, 2020 |
|
Kamionokon is egyre terjed... |
|
|
2024. Nov, 20. Sze 5:29:10 |
|
Jelenleg 3 fő olvassa az oldalt |
|
|