Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » [OFF] Pihenő vasutasok
[OFF] Pihenő vasutasok
Témaindító: Topi, idő: Jún 28, 2010
Témakörök:

Lapozás       70/85    
(#60589) etwg hozzászólása Válasz Dec 23, 2018
Kellemes ünnepeket!

IMG_3700.JPG
 
(#60598) SzerNoh hozzászólása Válasz Dec 25, 2018
Kellemes ünnepeket!
(#60615) róbertke hozzászólása Válasz Dec 31, 2018
Modellezésben és Sikerekben Gazdag, Békés és Boldog 2019-es Évet Kívánok Mindenkinek!
(#60968) diginewl válasza diginewl hozzászólására (#60335) Válasz Jún 26, 2019
Ugyanaz a levendula idén ismét virágzik

WP_20190626_...jpg
 
(#60999) róbertke válasza diginewl hozzászólására (#60968) Válasz Júl 15, 2019
Most már 4 éves?
(#61043) sunocske hozzászólása Válasz Aug 5, 2019
Egy csipet NDK a volt NDK területéről. Közben a hátam mögött egy ex-NDK V100 (Captrain színekben) bokszol az eisenachi teherpályaudvaron a kocsikkal, míg a háttérben mindenféle generációs ICE-k és számomra ismeretlen szolgáltatók ismeretlen motorvonatai szaladgálnak nem túl szédítő sebességgel.

20190805_100...jpg
 
(#61053) róbertke hozzászólása Válasz Aug 20, 2019
Az addig okés, hogy a zöld gombbal nyitható az ajtó, meg a reteszelés véd a kivágódástól, de a kapaszkodót miért nem rakták fel hiszen ott van neki a négy csavar?
Füredre sok idős ember utazik és nem tud normálisan - segítség nélkül felszállni a ráadásképpen az IC peron íves felére rakott vonatra. Jó nagyot kell lépni kapaszkodás nélkül.
Ja, hogy a kocsi belső felére rakták a kapaszkodót?
Hölgyeim és uraim ott a magasságos MÁV székházban, utaztok ti egyáltalán ilyen kocsikból kiállított vonattal?

Budapest Dél...jpg
 
(#62014) etwg hozzászólása Válasz Feb 5, 2020
Németországban uj vasuti épitkezési törvény készül. ( a zöldek már meg is támadták ).
Ezek szerint a vasuti épitkezések engedélyezése nem tarthat 6 évnél tovább ( ezek szerint eddig tovább tartott). Nem az épités, a tervezés, hanem a stempli gyüjtögetés tart ebben a mintaországban tovább, mint 6 év.
S a kedves halado zöldek szerint minek ez a kapkodás!
(Kinaiak tervezéssel engedélyezéssel és megépitéssel 10 nap alatt 1000 féröhelyes korházat tudnak épiteni, vagy évente 3000 km gyorsvasutat).
A DBAG a fennállo viszonyok miatt képtelen a meglévö infrastrukturát karban tartani, mert még a 100 éves hidak stb. javitásához is engedélyek kellenek, de ha minden ilyen körülményes akkor inkább az ujra szerezték be az engedélyt, mint a meglevö javitására, felujitására.
(#62183) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Márc 10, 2020
Egy rövid riport:
alkotók
(#62184) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#62183) Válasz Márc 11, 2020
(#62185) sunocske válasza etwg hozzászólására (#62014) Válasz Márc 11, 2020
Közúton is tetten érhető, meglepően sok autópálya-hídon van kirakva ilyen-olyan korlátozás "Brückenschäden" kiegészítő táblával...
(#62186) etwg válasza sunocske hozzászólására (#62185) Válasz Márc 11, 2020
Hát igen, hogy csillogo villogo zárszámadást tudjon Mutti felmutatni, ott sporoltak ahol nem kellene, és ráadásul elég alattomos modon. Hiába adnak a DBAG-nak milliárdokat, ha az engedélyekre évtizedeket kell várni, munkatársat nem volt szabad felvenni ( most 100 ezer embert keres hirtelen a DBAG!!!!), igy a számlán levö pénzeket vagy az engedélyek hiányában vagy a munkaeröhiány miatt el sem tudták költeni. Amit meg sikerült - mint kiderült - igen drágán tették ( Stuttgart, ICE pályák) már a többszörösébe kerülnek mint a tervezett összeg, és még mindig nincsenek készen s hol van még az ETCS??. Ez ugylátszik a jelen bezzeggazdaság legnagyobb gondja. Az utobbi nagy projektek szinte mind rosszul sültek el a repülötértöl kezdve a hamburgi filharmonián át az utolso iCE pályáig.
(#62201) etwg hozzászólása Válasz Márc 16, 2020
Akik sok mindent tölünk tanultak, és talán már a korona virust is legyözték.

A jo tanulok
(#62208) etwg válasza etwg hozzászólására (#62201) Válasz Márc 17, 2020
Ez meg egy vasutépités a tocsa másik partjárol. A filmben van néhány "kimagaslo" technologiai fogás, nem kell okvetlenül eltanulni.

PS: Sünöcske figyelmébe ajánlom

La Grange
(#62246) etwg hozzászólása Válasz Ápr 5, 2020
Egy érdekes kis filmecske egy papirgyárbol:

Szalmavasut
(#62265) etwg hozzászólása Válasz Ápr 16, 2020
Ezuttal nemcsak pihenö hanem pihentagyu vasutasoknak is egy filmecske. Hol van már mifelénk ilyen romantika?

Banyavasut
(#62267) Frankye válasza etwg hozzászólására (#62265) Válasz Ápr 16, 2020
Ami engem ebben meglepett, az főleg a nyílt vonali pályaszakasz állapota. Már hogy ti. egyáltalán nem látszanak benne fekszint-hibák! Nálunk egy forgalmi villamos-vágányon is vannak olyan vízszintes és függőleges pályageometriai hiányosságok, hogy az a csoda, hogy a járművek egyáltalán a sínszálon maradnak. (Aki nem hiszi, látogasson el Kőbánya-felsőre, a 13-as villamoshoz, és nézzen bele a vágányba. Az ökör egyenesebbet pisil a réten, mint amilyen ott a pálya...)
(#62270) etwg válasza Frankye hozzászólására (#62267) Válasz Ápr 16, 2020
Na jo, azért nem 20 kg-s sinek vannak, meg a kinaiak még valahogy emlékeznek a vasutépités fortélyaira és valoban számomra is az volt az egyik legnagyobb meglepetés, hogy még a isten hátamögötti vasutakon is a felépitmény rendben volt. A sandaolingi vasut, ami egy külsö szénbányábol hordja fel a szenet, és a pályát - akár egy modellvasutat 3-4 honaponként átrakják minden extra alépitmény nélkül, és mégis oránként 4-5 1000 tonnás vonat száguld fel a bányábol minden gond nélkül.
(#62271) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Ápr 16, 2020
Ha már Ázsia.
Érdekes formatervek köszönnek vissza a dízeleken:
Mongólia
(#62272) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#62271) Válasz Ápr 16, 2020
Hát ugy látszik nem voltak tul boldogok az amcsi vezetöállással. A szergej mégiscsak komfortosabb.....
(#62273) Frankye válasza csíkosháTTú hozzászólására (#62271) Válasz Ápr 17, 2020
Hát, a légellenállási tényezője nem lehet túl jó...
(#62274) etwg válasza Frankye hozzászólására (#62273) Válasz Ápr 17, 2020
Hát annál a kozmikus 80km/h-nál nem biztos, hogy valakinek valaha is az eszébe jutott ilyesmivel foglalkozni....
(#62275) Frankye válasza etwg hozzászólására (#62274) Válasz Ápr 17, 2020
Ez mondjuk igaz!
(#62280) etwg hozzászólása Válasz Ápr 18, 2020
Egy friss fénykép Japánbol ( ott is dul a virus).


IMG_4530.JPG
 
(#62285) SzervízMacska válasza Frankye hozzászólására (#62267) Válasz Ápr 21, 2020
Szia Feri! Most talán a 2-es, meg az 52-esnek a külső szakasza a legócskább. A 37-es szinte álom. A legutóbbi felújítás előtt 10-zel cammogtak felsőnél a villamosok. Most pedig egy darab lassú jel sincs a Kolozsvári utcában. Ezt a videót tavaly nyáron készítettem GH5-ös kamerával, szigorúan stabilizátor nélkül. Így aztán az összes pályahibát jól megmutatja remegés formájában. A külső szakaszon most van (vagy volt) több hetes vágányzár, melynek eredményét még nem volt szerencsém látni, de a későbbiekben azt is publikálni fogom.
(#62286) Frankye válasza SzervízMacska hozzászólására (#62285) Válasz Ápr 21, 2020
Igaz, én már egy ideje nem jártam arra, de az emlékeimben az él, hogy míg vártam a villamost, volt időm nézegetni a pályát, és elborzadni a látványtól...
(#62287) SzervízMacska válasza Frankye hozzászólására (#62286) Válasz Ápr 21, 2020
Nem mondom, hogy tökéletes, de élhető. Kicsit befelé, ahol van egy útfeljáró a töltésre, ott van egy nagyobb hiba. De a megállóból szerintem az nem látszik. A 13-as közel 20 éve megszűnt, és nem is ott járt...
(#62289) Frankye válasza SzervízMacska hozzászólására (#62287) Válasz Ápr 22, 2020
Idézet:
„A 13-as közel 20 éve megszűnt, és nem is ott járt...”
Ezt most nem értem, bocsánat!
(#62292) SzervízMacska válasza Frankye hozzászólására (#62289) Válasz Ápr 22, 2020
Idézet:
„Aki nem hiszi, látogasson el Kőbánya-felsőre, a 13-as villamoshoz, és nézzen bele a vágányba.”
Erre gondoltam...
(#62293) Frankye válasza SzervízMacska hozzászólására (#62292) Válasz Ápr 23, 2020
Jaj, persze, én vagyok a hülye, bocsánat!
Nem a 13-as villamosra gondoltam, természetesen, hanem a 37-esre.
Van az a gonosz német, aki mindig eldugdossa a dolgaimat, az a hogyishívják, na! Az az izé... az Altzheimer!
(#62294) etwg hozzászólása Válasz Ápr 23, 2020
Egy ujabb bizonyiték, hogy alig van uj a Nap alatt. Egy 60-70 éves modellmozdony, 7 polusu motorral és ferdehornyu rotorral!!!!

Bővebben: Link
(#62295) SzervízMacska válasza Frankye hozzászólására (#62293) Válasz Ápr 23, 2020
Juj, de utálom azt az ürgét!
(#62296) etwg hozzászólása Válasz Ápr 24, 2020
Mozdonyok mint töltés.
Uj Zélandon a nagy világgazdasági válságban nem tudták mit kezdjenek a felesleges mozdonyokkal. Még ocskavasnak sem lehetett öket eladni, igy jött az ötlet, hogy épitsenek belölük gátat a dagály okozta árvizek ellen. Igy 1927-ben több mozdony igy fejezte be dicsö karrierjét. Most közel 100 évvel késöbb egyet kiemeltek közülük és majd talpazatra kerül.

Uj Zéland
(#62361) etwg hozzászólása Válasz Máj 2, 2020
Egy kis modern vasut - ezuttal Indoneziából.
Figyelemre mélto a PFT motoros hajtány meg a valoszinüleg rendörségi vonat.

Indonezia
(#62379) Frankye válasza etwg hozzászólására (#62361) Válasz Máj 4, 2020

Nem semmi az a motorkerékpár-hajtány!
Azon gondolkodtam, hogy a kéklámpás közeledése esetén vajon itt is félre kell húzódni, elsőbbségadás céljából?
(#62479) etwg hozzászólása Válasz Máj 12, 2020
Ez is kihagyhatatlan

Bizonyára a csapatnak fogalma sem volt arrol mi minden történhetett volna ezen a pár 100 méteres szakaszon.




Bigboy a vicinalison

Valoszinüleg ezen a vonalon már több évtized ment el az utolso vonat, den nekik a csöppséggel éppen ott kellett büvészkedniük.

(#62483) róbertke válasza etwg hozzászólására (#62479) Válasz Máj 12, 2020
Rivarossi FEF8 -nál a szerkocsira kell jobban ügyelni az ívsugár kialakításánál
Azt kellett volna előbb végigfuttatni, beállította volna a pályát a Csöppségnek ....
(#62484) etwg válasza róbertke hozzászólására (#62483) Válasz Máj 12, 2020
Na jo a Rivarossinak (stb) könnyü, mert ott a hátso alváz is fordul.... de azért nekem ki kellett az összes amerikai Malletet szuperálni, mert egyik sem tudott befordulni az alagutakba.
(#62497) róbertke válasza etwg hozzászólására (#62484) Válasz Máj 15, 2020
A szerkocsi tengelyelrendezése 2'E és 415mm Roco íven már feszűl.
(#62498) etwg válasza róbertke hozzászólására (#62497) Válasz Máj 15, 2020
Ki kell venni néhány kereket......
(#62499) róbertke válasza etwg hozzászólására (#62484) Válasz Máj 15, 2020
Gyere át inkább ide: • Amerikai vasútmodellek
(#62500) róbertke válasza etwg hozzászólására (#62498) Válasz Máj 15, 2020
Töröltem.
(#62526) etwg hozzászólása Válasz Máj 20, 2020
Igy döl össze a világ legujabb és legnagyobb kikötöi daruja.

A gondot egy "apro" anyaghiba okozta az akaszto szerkezetben.

Liebherr
(#62527) róbertke válasza etwg hozzászólására (#62526) Válasz Máj 21, 2020
Pontosabban Mi Is?
(#62528) etwg válasza róbertke hozzászólására (#62527) Válasz Máj 21, 2020
Valamilyen akasztoszerkezet ami valoszinü vagy a köteleket volt hivatott tartani vagy a hidraulikát, törött el, amivel valoszinü tulterhelödött a daru többi rendszere és nem birta ki. Valoszinü, hogy a hidraulika nem birta - robbant szét a tulterhelödéstöl - mert a vizet is le kellett egy napig zárni, hogy az olaj ne szennyezze a kikötöi vizeket. Mást még nem lehet tudni, csak valami spéci akaszto szerkezet amit Hollandiában gyártottak volt anyaghibás.
A kikötö kapitánya szerint ilyen még nem fordult elö, pedig elég sok darut üzemeltek már ott be.
(#62623) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Máj 30, 2020
OFF, mert nem pihenő vasutasok.

20200530_123...jpg
 
(#62635) etwg hozzászólása Válasz Jún 1, 2020
A bezzeg vasut bezzeg vonatának a 10 éves vergödése 10 percben.(németül).

SBB Dosto

Az egyik komment: tud a Bombardier még egyáltalán vonatot épiteni?
(#62644) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#62635) Válasz Jún 2, 2020
Eléggé szomorú azért ez...

Mondjuk a MÁV-nál 480 sorozatként futó TRAXX2-t a hazai vezérek "teszkós taurusznak" nevezik. De a DB-nél is van beceneve: "Aldilok".
Biztos nem véletlen.
Egyszer-kétszer utaztam a bal elsőben Szolnokig egy ilyenen, vannak benne hajmeresztő megoldások. Este a kivilágított peron mellett állva (pl. Cegléd állomáson) a visszapillantó kamerából semmit nem lehet látni, mert a peron világítástól a kamera képe "kiég". Az már csak a hab a tortán, hogy a mozdony kapaszkodói kitakarnak a kamerák képéből, így a mozdony mögötti kocsi első ajtajából menesztő kalauzból nem látszik semmi...
Innen is gratulálok annak a vaksinak, aki ezt így, és oda tervezte.
(#62646) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#62644) Válasz Jún 3, 2020
Ez az egész kameramánia egy akkora marhaság, hogy párját kell keresni ( minden jármüvön). Egy kamera soha nem tudja azt adni, mint a mezei tükör, ott mindig gond van a fényviszonnyal meg a fix látoszöggel stb. Mégis mindenki nyomja, mert modern (de nem jo!).
(#62659) sunocske válasza etwg hozzászólására (#62646) Válasz Jún 4, 2020
Kamionokon is egyre terjed...
Lapozás       70/85    
Frissek
  2024. Nov, 20. Sze
5:36:34
  Jelenleg 3 fő olvassa az oldalt
Hirdetés