|
Váltók, vágányzat készítése házilag
|
Témaindító: Váltógyártó, idő: Márc 15, 2013
Témakörök:
|
|
(#60167) Frankye válasza Váltógyártó hozzászólására (#60164)
|
Válasz •
|
Aug 22, 2018 |
|
Akkor mihamarabbi jobbulást, Laci! |
(#60190) diginewl hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 27, 2018 |
|
Tiszteletem!
Érdeklődöm, hogy a H0 Roco 2,5mm 4518-as íves váltónak mik a paraméterei?
Egyszerűen nem találni már róla semmit.
Köszönettel: Newl |
(#60191) Váltógyártó válasza diginewl hozzászólására (#60190)
|
Válasz •
|
Aug 27, 2018 |
|
Elvben 2 db R2 ív 30° egymáshoz képest 61,6mm-rel eltolva. Ha megfelel PIKO-A geometriával, ami szinte ugyanez, akkor tudok rajzot adni. |
(#60194) diginewl válasza Váltógyártó hozzászólására (#60191)
|
Válasz •
|
Aug 28, 2018 |
|
Köszönöm a gyors reagálást!
Nekem az is jó, hogy ha van egy másik kitérő, aminek ezek a paraméterei (sugár értékek, és a körcikkhossz).
Erről nem találtam semmit. Ha azt a linket beteszed, amiből Te megtudtad, nekem az is jó!
Elvben a piko H0 55222 cikkszámú váltó lenne ez? |
(#60196) Váltógyártó válasza diginewl hozzászólására (#60194)
|
Válasz •
|
Aug 28, 2018 |
|
Sajnos én sem találtam róla semmit, csak úgy rémlik, mintha olvastam volna valahol még a kezdeteknél. A régi és az új Roco geometria eléggé egyezik, és a PIKO-A is csak a vágánytengely-távolságban különbözik tőle (+0,3mm).
Az én rajzom 61,8mm a vágánytengely-távolsággal készült, így mind a két sínrendszerhez lehet használni. |
(#60197) diginewl válasza Váltógyártó hozzászólására (#60196)
|
Válasz •
|
Aug 28, 2018 |
|
ok. köszönöm!
|
(#60198) Váltógyártó válasza diginewl hozzászólására (#60197)
|
Válasz •
|
Aug 28, 2018 |
|
Szívesen! A rajzot majd este elküldöm, mert most telefonról írok, az meg a gépemen van. |
(#60201) diginewl válasza Váltógyártó hozzászólására (#60198)
|
Válasz •
|
Aug 28, 2018 |
|
Olyant találtam, hogy: 42375/42377
Ez az elmondásaid alapján olyan lesz, mint a 4518-as csak újabb verzió.
Ennek a geometriája, szinte azonos a peco st-244-el.
|
(#60213) Váltógyártó válasza diginewl hozzászólására (#60201)
|
Válasz •
|
Aug 29, 2018 |
|
Annyira azért nem, sőt egyáltalán nem. Mire kell ez? |
(#60214) diginewl válasza Váltógyártó hozzászólására (#60213)
|
Válasz •
|
Aug 30, 2018 |
|
|
(#60229) diginewl hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 2, 2018 |
|
Valahol olvastam váltó tesztekről. Melyik gyártóé jó melyik rosszabb.
Hol lehet ez?
Pl: piko váltóknál a szívdarabon a karima gurul végig, a terelősíneknek nincs is szerepük, ezért lehet siklás. A peco az jó. Pilz nem annyira tökéletes, stb.
Emlékszik még erre valaki, vagy eltűnt a net süllyesztőjében? |
(#60234) Váltógyártó válasza diginewl hozzászólására (#60229)
|
Válasz •
|
Szept 2, 2018 |
|
Sajnos én ezzel nem találkoztam. A Piko-nál a vezetősínre szükség van, a könyöksínekre nincs. A Pilz valóban nem az igazi, főleg a geometriája miatt. A Peco, Roco, Tillig cuccok a legjobbak. Én a Pecot ajánlanám, ha a megbízhatóságot nézem, és a Tilliget, ha az esztétikát. A Roco a középút. |
(#60245) diginewl válasza Váltógyártó hozzászólására (#60234)
|
Válasz •
|
Szept 3, 2018 |
|
Szerintem erről pont Te írtál valahol itt. Nem volt ez egy nagy szösszenet, csak gyorsan végigvetted ugyanígy az összes gyártót.
(Pl. itt meg sem említed a piko-t, Fleischmann-t meg a kleinbahn-t
Azt hiszem maradok a peco-nál, már úgyis van tőle két kitérőm )) |
(#60357) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 12, 2018 |
|
|
(#60652) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 16, 2019 |
|
Keresztezések |
|
(#60752) levi-rhb hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 16, 2019 |
|
Végre dolgoztam valamit |
|
(#60753) levi-rhb hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 16, 2019 |
|
Roco flexibol kihúzott profilbol csináltam a tősineket |
|
(#60754) levi-rhb hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 16, 2019 |
|
A csúcssineket Tillig profilból,mert túl keménynek találtam a Rocot |
|
(#60755) levi-rhb hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 16, 2019 |
|
A vezetősinek Pecoból vannak |
|
(#60756) Váltógyártó válasza levi-rhb hozzászólására (#60755)
|
Válasz •
|
Feb 16, 2019 |
|
Nagyon szépek lettek a szívdarabok is, és a csúcssín illesztések is!
|
(#60769) Frankye válasza Váltógyártó hozzászólására (#60756)
|
Válasz •
|
Feb 18, 2019 |
|
Csatlakozom Lacihoz, profi munka mind! |
(#60992) beikes hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 3, 2019 |
|
Szervusz Váltógyártó!
Én egy nagyon hobbista modellvasutas vagyok,szerény H0 -s asztallal. Tetszenek a munkáid, gondolkodom is, hogy vásárolok tőled. De most jöjjön a kérdésem. Mivel lehet ezeket a váltókat megvezérelni? Melyik gyártó váltóvezérlőjével lehet őket párosítani?
Üdvözlettel: Beikes |
(#60995) Váltógyártó válasza beikes hozzászólására (#60992)
|
Válasz •
|
Júl 3, 2019 |
|
Szia!
Vásárolni sajnos nem tudsz, mert egy időre letettem a lantot, csak a jelenleg már meglévő megrendeléseimet teljesítem. De ha van kedved saját magadnak megépíteni a kitérőket, abban tudok segíteni.
Ezeket a kitérőket bármilyen szint alatti állítóművel tudod mozgatni, de azért javallott a motoros (MTB, Tillig, stb...) vagy valamilyen szervó, de sokan használják Conrad féle állítóművel is. |
(#62493) Frankye moderátori
hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 14, 2020 |
|
Felhasználói kérésre az utóbbi időszak hozzászólásai áthelyezve ebbe a témába. |
(#62529) diginewl hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 21, 2020 |
|
Egy kis "jóváhagyásra" lenne szükségem.
Összehoztam egy Pilz hózentrógert, és a roco 12,5 fokos angolváltót.
Kipróbáltam kéttengelyes, és forgóvázas kocsikkal is. Nem siklik az átmeneten. Nem mondom, hogy nem döccen, de ugyanannyira mint a többi átmeneten.
Mivel tudnám még tesztelni, hogy nem lesz vele gond?
|
|
(#62530) róbertke válasza diginewl hozzászólására (#62529)
|
Válasz •
|
Máj 21, 2020 |
|
Mozdonyok? |
(#62534) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#62529)
|
Válasz •
|
Máj 22, 2020 |
|
Két dolog:
- Valami nagyon rövid, két- vagy háromtengelyes mozdony (Gützold BN150, vagy a PIKO BR89, stb).
- Valami nagyon hosszú, vagy hosszú forgóvázas mozdony (PIKO Ludmilla, egy akármilyen DB BR103, vagy nagyobb gőzös, BR50, BR52.) |
(#62536) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#62534)
|
Válasz •
|
Máj 22, 2020 |
|
Már este beírtam, azt inkább kitörőltem, de BN150 mellett egy ötcsatlós (E - 1E) BR50 - BR57 - BR58 kéne kipróbálni..
Ha jól tudom, az SVT137 középső forgóvázának tengelytávja kisebb a BN150 -nél.
Laci mivel teszteled a váltóidat? |
(#62537) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#62534)
|
Válasz •
|
Máj 22, 2020 |
|
Köszönöm az ötleteket!
Még nincs bekötve elektromosan, így a toligálás marad. Lendületből/lassan gyorsan, tolva húzva. Eddig mindenki szépen vette.
Tesztelve: piko/tillig vt135 mellékkocsikkal. A TilligVT nagyon érzékeny a hibákra, azonnal kisiklik ha valami gáz van.
Egyéb rövid kéttengelyes kocsikkal, PIKO rekowagen 3 tengelyes, 4 tengelyes Langenschwallbach (ez is jó tesztalany) hosszú Y kocsik.
Gőzösből egy br 57-es eleje gond nélkül szaladt át.
RP 25-ös kerekekkel is tesztelve.
Ezek után már remélem nem okoz meglepetést.
Minden szívdarab betáplálásra kerül - láthatók már most a vezetékek. Az előző próba asztalomon ez a hózi több sebtől vérzett, így most itt igyekszem ezeket a hibákat javítani. Minden sínszál/szívdarab külön forrasztott vezetéket kap. Mint egy intenzív osztályon fekvő beteg, annyi vezeték lóg ki belőle. De nem baj, nem fog látszani, mert rejtett helyen lesz. |
(#62538) RoninTT hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 22, 2020 |
|
Sziasztok!
Ti a váltókhoz miből készítitek el a "talpfákat", és mivel ragasztjátok a sínhez?
Köszönöm! |
(#62539) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#62536)
|
Válasz •
|
Máj 23, 2020 |
|
Forgózsámollyal és hosszú kéttengelyes próbakocsival. |
|
(#62540) Váltógyártó válasza RoninTT hozzászólására (#62538)
|
Válasz •
|
Máj 23, 2020 |
|
2mm-es modellezőrétegelt lemezből, és pillanatragasztóval. |
|
(#62541) RoninTT válasza Váltógyártó hozzászólására (#62540)
|
Válasz •
|
Máj 23, 2020 |
|
Köszönöm!
|
(#62552) diginewl válasza diginewl hozzászólására (#62529)
|
Válasz •
|
Máj 25, 2020 |
|
Elkészült egy íves, és egy sima 15 fokos pilz váltó szépítése - talán belefér még ide.
Mennyit dob egy-egy egyben sínszál - nekem tetszik. Szépen hajlanak, ahogy húzza át a szervó.
Szervós átállítás |
|
(#62557) novakerno válasza Váltógyártó hozzászólására (#62539)
|
Válasz •
|
Máj 27, 2020 |
|
Kedves Laci! A próbakocsikkal a következő kérdéseim lennének. Mennyi a két próbakocsi tengelytávja, mert a képek alapján ezt nehezen tudom megbecsülni. Van-e jelentősége a kocsik tömegének, hogy többé-kevésbé a valódi kocsikat modellezze, vagy ez nem szempont. Ha jól látom a képen, ezeken nincs kuplung, tehát kézzel tolod végig. Mennyivel más ez, mint amikor pl. egy mozdony húzza-vagy tolja. Én a gyerekek által leamortizált kocsi forgóvázát használtam régebben ugyanerre a célra. |
(#62559) novakerno válasza diginewl hozzászólására (#62552)
|
Válasz •
|
Máj 27, 2020 |
|
Kedves Jenő!
Kifejtenéd kicsit bővebben, hogy mit értesz "szépítés" alatt? Nekem is van elég sok ilyen régi váltóm, de nem túl jó állapotban. Most gondolkodom azon, hogy mi legyen velük, merjem-e használni. Valószínűleg a hajtás maradna az eredeti, nem csinálnék szervót. érdekelne a véleményed. Köszi: Ernő |
(#62572) diginewl válasza novakerno hozzászólására (#62559)
|
Válasz •
|
Máj 27, 2020 |
|
Nem látszik?
Igen, Tillig-Pilz 2,5-es sínből levágok akkorát, ami a szívtől egészen a tősínekig ér. A végét megcsiszolom, éééés. jön a legnehezebb rész: a félig elcsiszolt amúgy is vékony sín aljára kell forrasztani egy kis pöcköt, amit tud mozgatni a váltóállító lapka ide/oda.
Mindenképpen szervó kell hozzá, mert ezt a két vastag sínszálat kell mozgatni - ehhez erő kell.
Mellékeltem a tillig eredeti pilz váltóit.
Az előző hozzászólásban meg ott van a szervós videó. |
|
(#62605) Váltógyártó válasza novakerno hozzászólására (#62557)
|
Válasz •
|
Máj 29, 2020 |
|
A kocsik hossza akkora legyen, mint a leghosszabb kéttengelyes kocsi, amit használni akarsz. Az egyik tengely nyomtávja a minimum, másik s maximum legyen. Kézzel tologatom nem túl erősen, hogy érezzek minden akadást. |
(#62607) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#62605)
|
Válasz •
|
Máj 29, 2020 |
|
NEM szabvány két szélső értékére állítottad be a nyomtávot?
A kerékprofil mi? RP25? |
(#62608) csttom válasza diginewl hozzászólására (#62572)
|
Válasz •
|
Máj 29, 2020 |
|
Kedves Jenő!
Javasolnám a kicserélt csúcssínek talpának legyengítését (lásd a gyári Tillig váltókat), úgy sokkal kisebb erő kell az állításhoz.
Mintának keresd a váltógyártó korábbi fényképeit.
üdv Tamás |
(#62609) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#62607)
|
Válasz •
|
Máj 29, 2020 |
|
Igen, és normál kerék, nem RP25. |
(#62614) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#62609)
|
Válasz •
|
Máj 29, 2020 |
|
Értem, a legszélsőségesebb alkalmazásokra tervezed.
Olvastad: Lehet, hogy idén Október 23 - 25 között lesz Temofeszt. |
(#62616) diginewl válasza csttom hozzászólására (#62608)
|
Válasz •
|
Máj 29, 2020 |
|
Köszi a tippet, de ez a szervónak egy ujjgyakorlat - simán átviszi, és a 0,8as acélszállal szépen megtartja.
Azért írtam, hogy ide szervó kell, mert egy mágnes relé ezt nem tudja megcsinálni.
A meglévő mágneses váltóimat is mind szervósra alakítom át - ha már ennyit dolgoztam a szervóvezérlőmön
|
(#62624) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#62614)
|
Válasz •
|
Máj 30, 2020 |
|
Igen, de sz.tem most nem megyek. |
(#62625) Váltógyártó válasza diginewl hozzászólására (#62616)
|
Válasz •
|
Máj 30, 2020 |
|
Azért ilyen rövid erőkarnál nem árt a kikönnyítés. Célszerűbb lett volna az állító talpfát egészen a csúcssín elejére rakni, nem oda, ahol eredetileg van, mert így huzamosabb használatnál kinyírhatja a műanyag fogaskerekeket a szervóban. |
(#62626) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#62624)
|
Válasz •
|
Máj 30, 2020 |
|
Egy kis OFF: Orvosom szerint haza sem mehetek két hónapon belűl a szüleimhez, azt még azt sem tudjuk mi lesz a jövő héten, nem hogy 5 hónap múlva! Mit gondolsz, mennyire irigyellek a bicajozásaidért? ON |
(#62628) diginewl válasza Váltógyártó hozzászólására (#62625)
|
Válasz •
|
Máj 30, 2020 |
|
Tudom Mester! Köszönöm, hogy foglalkoztál a témával. Viszont:
-A sín végén még nehezebb forrasztani.
-annyira azért nem erőlködik a szervó. Ezek felxi sínszálak, kézzel is könnyen lehet toligálni.
-ha meg kikopna, akkor teszek oda egy másikat - örülnék, ha sokat tudnám használni ))
Amúgy meg milyen jól néz ki, ahogy a két sínszál mozog
Több éves terem vált végre valóra. Igaz ez a váltó rejtett helyen lesz, a többi Pilz már látszani fog.
|
(#62722) diginewl válasza diginewl hozzászólására (#62628)
|
Válasz •
|
Jún 13, 2020 |
|
Szót fogadva, és átgondolva a helyzetet.
Kicsiszoltam a síneket, így egy 0,6-os acéldrót is könnyen állítja alulról. Mindenkinek jobb így, és könnyebb is beszerelni a szervót alulra. |
(#64536) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 15, 2021 |
|
|
|
|
|
2024. Nov, 20. Sze 4:23:13 |
|
Jelenleg 5 fő olvassa az oldalt |
|
|