|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#63228) etwg válasza Arctic37 hozzászólására (#63211)
|
Válasz •
|
Szept 2, 2020 |
|
Pont most veted be, amikor a nagyvasut éppen kiíktatta öket a forgalombol!
Lehet, hogy mindjárt a muzeumba kellene tolni!
|
(#63229) Arctic37 válasza etwg hozzászólására (#63228)
|
Válasz •
|
Szept 2, 2020 |
|
Helyette a WRbumz kocsik viszik tovább az örökséget (igaz csak nyáron a Balatonon) |
(#63235) hoTTo válasza M298 hozzászólására (#63227)
|
Válasz •
|
Szept 3, 2020 |
|
Éljen a maszkabál! |
(#63243) G.F. Rákoskeresztúr hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 4, 2020 |
|
Szépen lassan, de elkészül hamarosan! |
|
(#63244) róbertke válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#63243)
|
Válasz •
|
Szept 4, 2020 |
|
Exakt 1:120 ? |
(#63245) Arctic37 válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#63243)
|
Válasz •
|
Szept 5, 2020 |
|
Nagyon jól néz ki.
Elő is készítem a nyomtatót a csereforgóváznak (ha még mindig a pár hónappal ezelőtti van alatta) |
(#63251) G.F. Rákoskeresztúr válasza róbertke hozzászólására (#63244)
|
Válasz •
|
Szept 6, 2020 |
|
|
(#63252) G.F. Rákoskeresztúr válasza Arctic37 hozzászólására (#63245)
|
Válasz •
|
Szept 6, 2020 |
|
Ami a szürke alatt is volt. Jövő héten már intéződnek hozzájuk a dobozok, kocsibelső is lesz aki szeretne, és még belső világítás is, az arra vágyóknak. Ja, és már itt vannak a vezérlők öntvényei is! |
(#63380) hoTTo hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 6, 2020 |
|
Márta István kolléga üzenetét továbbítom: Vírusmentes Barátaim! 10.08-án 16.30-tól tali a szokott helyen. Kérem a résztvevőket, hogy saját maszkot viseljenek a teremben! |
(#63383) wesTTcoaster válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#63243)
|
Válasz •
|
Okt 7, 2020 |
|
Nagyon jól néz ki a Bhv! Ha vásárolható lesz, engem is érdekelne úgy 3 darab! |
(#63470) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 14, 2020 |
|
Megérkeztek az Igra tartálykocsik meg teherautok.
Nagyon finom modellek. Meglátom mennyire lesz bonyolult az épités. A minöség szinte azonos, illetve egyik másik részlet még finomabb is mint a vezetö TT gyárak modern termékei. (Talán tul finom is sok minden ahhoz, hogy otthon tapasztalat hiányában rakjuk össze. A gyárban a hölgyeknek van befutási ideje, mire az elsö hibátlan modell a dobozba kerül és onnan a pultra, a modellezönek ilyen lehetösége nem igen van.). Mindenképen részletesebb és finomabb mint a közismert LPH kitek voltak. Majd meglátom mire jutok. Csak az utmutato vagy 30 oldal és sajnos hiányzik az alkatrészek jelölése a keretekben, igy nem egyszerü megtalálni az igazit. Sok részleten látszik, hogy gondolkodtak a tervezök, hogy a modell valoban jol mutasson, és ne lehesen hibázni az összerakáasnál.
Az autokhoz van egy zacsko alkatrész, de félek ha azokat felragasztom akkor azokat kézbe sem lehet többé venni. |
|
(#63489) csabi válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#63243)
|
Válasz •
|
Okt 19, 2020 |
|
Ha vásárolható akkor érdekelne 2-3 darab |
(#63492) HOTotya válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#63243)
|
Válasz •
|
Okt 21, 2020 |
|
|
(#63493) etwg válasza etwg hozzászólására (#63470)
|
Válasz •
|
Okt 21, 2020 |
|
Már készülnek a tartálykocsik: |
|
(#63505) G.F. Rákoskeresztúr válasza HOTotya hozzászólására (#63492)
|
Válasz •
|
Okt 29, 2020 |
|
Hát láttál Te már ilyet! |
|
(#63506) G.F. Rákoskeresztúr hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 29, 2020 |
|
Minden érdeklődőnek Bhv kocsival kapcsolatban! Elérhető lesz, de most az elején tuti nem tudok adni. |
(#63507) HOTotya válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#63505)
|
Válasz •
|
Okt 29, 2020 |
|
|
(#63508) wesTTcoaster válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#63506)
|
Válasz •
|
Okt 30, 2020 |
|
Semmi baj a várakozással, tudok türelmes lenni! (Néha!) |
(#63509) G.F. Rákoskeresztúr válasza HOTotya hozzászólására (#63507)
|
Válasz •
|
Okt 30, 2020 |
|
Á, majd ráírjuk filctollal hogy béhávé meg a pályaszámot... |
(#63510) sunocske válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#63509)
|
Válasz •
|
Okt 30, 2020 |
|
Mindegy az, a lényeg, hogy matricára írjad! |
(#63525) M298 hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 2, 2020 |
|
BaráTTim!
November 12-én NEM lesz tali, így is korlátozzuk a személyes kapcsolatokat. Egyenlőre maradjon a net-es és telefonos kapcsolattartás! |
(#63551) renegat hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 9, 2020 |
|
Üdv mindenkinek,
segítséget szeretnék kérni. Előkerült a szekrény mélyéről kb 30 éves gyerekkori BTTB gyűjteményem. Anno még terveztem egy terepasztalt készíteni belőle, de aztán nem valósult meg. Mivel nagyjából ugyanennyi ideje nem is foglalkoztam vasútmodellezéssel, elment mellettem az idő. Szeretném a készletet értékesíteni, hátha valaki még fel tudja használni, de fogalmam sincs, hogy mi lenne megfelelő ár. Ha valaki tudna ebben segíteni, azt megköszönném.
Képek az alábbi linken elérhetőek:
Képek
Bármilyen segítséget előre is köszönök!
Üdv,
renegat
ui.: van hozzá még egy FZ1 trafó, illetve 1 doboznyi különböző állapotú és szerintem vegyes (H0 és TT) méretarányú ház, kiegészítő. |
(#63556) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 10, 2020 |
|
Egy jo hir. Hosszu idö után egy füzet ( könyv? ) csakis a TT méretaránynak szánva:
Faszination TT
Már megrendelhetö, de csak 2021 februarjában fog megjelenni. |
(#63559) róbertke válasza etwg hozzászólására (#63556)
|
Válasz •
|
Nov 10, 2020 |
|
Ez egy szép nagy könyv lesz - ekkora nagy Märklin könyvem van ... |
(#63564) hoTTo válasza renegat hozzászólására (#63551)
|
Válasz •
|
Nov 11, 2020 |
|
Nézz szét a Vaterán, onnan megtudhatod mi mennyit ér nagyjából. A képeken lévő dolgok "tucatáruk", biztos megtalálod őket ott. Vagy bízd a piacra, hogy beárazza a portékát. Tedd fel a vagonokat 500-1000Ft-ért , a mozdonyokat 1-2000Ftért licitálósan, aztán meglátod mi lesz a végén.
Nagy bevételre ne számíts, sajnos elég leharcoltnak tűnnek ezek a modellek... |
(#63565) renegat válasza hoTTo hozzászólására (#63564)
|
Válasz •
|
Nov 11, 2020 |
|
Szia,
köszönöm a választ! Nem a nagy bevétel a cél, hanem hogy ne kidobásra kerüljenek a dolgok, ha valakinek még értékes lehet.
Akkor kutatómunka indul.
Üdv,
renegat |
(#63629) stefankrizsi hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 22, 2020 |
|
Sziasztok!
Erdeklodnek egy vagon irant a youtub-on talaltam a leiras szerint TT.
Koszonettel:Istvan
|
|
(#63643) etwg válasza stefankrizsi hozzászólására (#63629)
|
Válasz •
|
Nov 23, 2020 |
|
Szia
Egy kicsit tovább tartott, mert nem voltam biztos, hogy még gyártja-e valaki. Kisszériás kocsikrol van szo.
Itt rendelhetö:
MojeTT |
(#63645) stefankrizsi válasza etwg hozzászólására (#63643)
|
Válasz •
|
Nov 23, 2020 |
|
Szia!
Koszonom a valaszt es a linket.
Udv:Istvan |
(#63646) Gashpy válasza stefankrizsi hozzászólására (#63645)
|
Válasz •
|
Nov 23, 2020 |
|
Fotómaratott változatban - akár magyar matricákkal is - pedig a lengyel ModArt kínálja:
Katalógus
Kontakt |
(#63647) etwg válasza Gashpy hozzászólására (#63646)
|
Válasz •
|
Nov 24, 2020 |
|
Jo, hogy felhoztad.
Kinek mi a véleménye az ilyen épitökészletekröl - kizárolag vagonokrol legyen most szo, azaz hajtás nélküli modellek.
3 verzio van forgalomban: (nem okvetlenül ugyanarrol az erdetiröl). Ritkaság ha ugyanaz a modell 2-3 kivitelben is elérhetö.
1. a klasszikus fröccsöntött modellkit
2. a rezin/mügyanta kombinált épitökészlet
3. a fém fotomaratott kivitel.
Kinek vannak ilyen modelljei, ki milyen tapasztalatokat szerzett, elönyök, hátrányok, munkaigény, minöség stb. |
(#63648) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#63647)
|
Válasz •
|
Nov 24, 2020 |
|
Klasszikus, fröccsöntött kitből készített modell az Bramos és LPH járt nálam. Az összeszerelők ügyetlensége/tapasztalatlansága okozta hibákat láttam csak. Leszámítva az LPH kocsikapcsolóját, az botrány!
Műgyanta:
Idézet: „Amit sajnos nem tudunk vállalni....Továbbá az egyedileg, vagy kisszériában készült modelleket, ....Ez ügyben kérem a modell készítőjével átalakítójával vegyék fel a kapcsolatot!”
Idéztem a honlapomról. Az, hogy ez a szöveg felkerült oda, az nagyon nagy részben a műgyanta modelleknek köszönhető. Sajnos nem véletlen, nagyon sok negatív szerviz tapasztalat van ezekkel. Bármennyire is szép, és precíz, meg jó, évek alatt az alapanyag tulajdonságai miatt az ilyen modellek javíthatatlanná válnak. Ez nem csak a szerviznek anyagi ráfizetés, az a kisebbik baj, hanem a modellezőnek is. Ezen azért illene elgondolkodni mindenkinek, aki ilyenre adja a fejét.
Réz modellek: kevés ilyen fordul meg a műhelyben. Mivel ez a technológia megköveteli az összerakótól a végletekig precíz munkát, így az elfuserált darabokat nem látom, a gyönyörűeket meg igen. Viszont itthon nem tudnak réz öntéseket csinálni, itt van sajnos negatív tapasztalat. Egy OFF méretű forgóvázat öntöttek így, csak abban a rossz öntés miatt a fém kerékpárok 2-4mm-t tudtak a előre-hátra elmozdulni.
Hát, dióhéjban ennyi.
Ja! Még valami!
3D nyomtatás. Járt nálam ilyen, meg mi is nyomtaTTunk M40 kasznit, alvázat (csak most iskola van, áll a fejlesztés). A PLA anyagból készült holmikat azt hagyjuk meg a vicc kategóriának. Az alkalmatlan a vasútmodellezéshez.
|
(#63649) Frankye válasza csíkosháTTú hozzászólására (#63648)
|
Válasz •
|
Nov 24, 2020 |
|
Ez mit jelent a gyakorlatban?
Idézet: „... évek alatt az alapanyag tulajdonságai miatt az ilyen modellek javíthatatlanná válnak...”
Vagyis arra vagyok kíváncsi, hogy milyen változások állnak be az évek alatt az alapanyagban? (Más céllal, de én is gondolkodtam a műgyanta öntvények készítésén, de ez most kicsit visszarettentett.) |
(#63650) csíkosháTTú válasza Frankye hozzászólására (#63649)
|
Válasz •
|
Nov 24, 2020 |
|
Először is kevesen tudnak jól önteni műgyantát. Nagyon sok a vetemedett, változó falvastagságú öntvény.
Nehezen lehet utómunkát csinálni egy ilyenen. Pláne, ha vacak az öntény. Évek alatt a műgyanta elkezd - nem tudok rá jobb szót - kiszáradni. Ettől rideggé válik, és reped, törik. Ragasztani sem igen lehet. Sem meg, sem rá. Az egész néha olyan, mintha házi szappanból lenne kifaragva.
Tudom, vannak kivételek. De az időt ők sem tudják megállítani. Bármennyire is szép, a legjobb ABS fröccsöntésekkel vetekedő kasznikat is készítenek.
Egyedi dolgokra, meg a haveroknak nem zárom ki, hogy jó is lehet egy ilyen modell. De eladni, piacra dobni... Nem véletlenül kerül a TT-s Bhv kocsi annyiba, mint egy mozdony. Ezzel nem leszólni akarom, csak sajnos ezzel a gyártási technológiával, és munkaidővel ez ennyire jön ki. |
(#63651) etwg válasza Frankye hozzászólására (#63649)
|
Válasz •
|
Nov 24, 2020 |
|
Itt azért vigyázni kell, ezért is hangsulyoztam, hogy hajtás nélküli modellekröl legyen most szo.
A rezin/mügyanta modelleknek a multban megvolt az a hibájuk, hogy egy eredeti - rendszerint csucsmodellröl készültek a gumiformák és abbol az öntvények. Ezek egyik jellemzöje, hogy az öntvény akár 1-3%-l kisebb.
A másik gond meg a választott gyártási technologia. Ma már - ha valoban eladásra készülnek, akkor már igen jo és pontos öntvények készülnek, nem ritkán olyan modellröl ami kizárolag mint mester modell készült, azaz a zsugorodást figyelembe véve nagyobb mint a késöbbi kit. Megint a gyártási technologia is más lehet - vannak egyböl "3 dimenzios öntvények" azaz a kaszni egy darabbol mehet az alvázra, de vannak lapos öntvények, azaz az oldalakat nekünk kell összeragasztani.
Az elsö esetben kérdés milyen igényes a gyárto, azaz hogyan és milyen technologiával készül a modell magja, mert attol függ a falak vastagsága stb.
A "lapos" modelleknél meg az illesztések kivitele a kérdés.
Sajnos a rezin modellek egyik kinja, ha nincs betartva a pontos technologia hajlamosak idövel deformálodni, de ez egyáltán nem annyira jellemzö, mint azt az interneten olvasni. Nemrég került hozzám vissza egy 40 éves rezin modell egy kedves barátom hagyatékébol - a mai napig hibátlan (mozdonymodell).
Vannak azonban egyébb kinok amik engem jobban zavarnak - a gyönyörü rézmodell minden ott van, talán versenyt is lehetne vele nyerni, de a terapasztalon 2 mozdony kell a mozgatásához. De van egy ilyen dán sztirén személykocsim is off méretben abbol is max 2-t tud elhuzni egy mozdony mert olyan nehéz, szerencsére vicinális kocsirol van szo...
A modern fröccsöntött modellkitek viszont már egész jo minöségüek, alig hasonlithatok a szintén 30 éves LPH öntvényekhez. A gond inkább az lett, hogy a nagyon finom részletek miatt egyre különlegesebb - sajnos gyakran ragaszthatatlan, anyagot használnak és akkor áll a bál.
|
(#63652) róbertke válasza etwg hozzászólására (#63651)
|
Válasz •
|
Nov 24, 2020 |
|
Ha már szóbahoztad: Amcsi H0 Accurail összerakható kittek mennyire megbízhatóak, időtállóak? |
(#63653) Frankye válasza csíkosháTTú hozzászólására (#63650)
|
Válasz •
|
Nov 24, 2020 |
|
Köszönöm, sokat segített a véleményed. Mint írtam, nem modellezéshez gondoltam, de hasznos tapasztalatokról írtál, különös tekintettel a "kiszáradás" jelensége. |
(#63654) Frankye válasza etwg hozzászólására (#63651)
|
Válasz •
|
Nov 24, 2020 |
|
Neked is köszönöm. A zsugorodásról korábban is tudtam. Igazából a mértéke az, ami meglep, bár hallottam róla korábban is már.
Természetesen, ha olyan jellegű öntvényről van szó, ahol a pontosság ilyen értelemben elengedhetetlen, akkor azt (is) bele kell számolni, és éppen az Általad említett "mesterdarab" alapján történő készítés a járható út, habár az probléma lehet, hogy nem egységes a zsugorodás mértéke. Ezt viszont gyakorlatilag csak tapasztalati úton lehet megállapítani, sajnos. |
(#63655) etwg válasza Frankye hozzászólására (#63654)
|
Válasz •
|
Nov 24, 2020 |
|
Ez mindig egy kérdés mennyit zsugorodik. Ahhoz, hogy a mestermodellhez a gumi teljesen hozzásimuljon a vulkanizácio folyamán a gumiben feszültség keletkezik. Azaz ha kiveszed belöle a mesterdarabot ettöl a feszültségtöl függöen a gumi egy kicsit összeugrik.
Azután beöntöd a mügyantát ujabb döntés nyomásalatt vagy csak egyszerüen hagyod nominális nyomáson hagyod megkötni, akkor is más más méretet kapsz. Sokan, hogy a levegöbuborékok kimenjenek vákuum alatt tartják a mügyantát amikor még folyékony. Ebböl is láthato mennyi eljárás van csak erre a 2-3 technologiai lépésre és más más lesz az eredmény....
Akkor vannak még speciális gumik ( általában pirosak) azokba akár fémet is lehet önteni ( sok fehérfém öntvény igy készül. Ott tapasztaltam eddig a legkevesebb zsugorodást - igaz a legdrágább anyag. |
(#63656) etwg válasza róbertke hozzászólására (#63652)
|
Válasz •
|
Nov 24, 2020 |
|
Nemtudom, már uj amerikai modellekkel nem foglalkozom, az FLRR-hez több modellem van mint ami ráfér.
És azokat ma már sajnos senki nem gyártja.
Két kész Accurail modellem van, elég szépek, azt hiszem a kit csak "shake out the box" verzio, azaz a széria modell csak nincs összerakva, de ragasztani sem kell mindig. |
(#63689) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 8, 2020 |
|
|
(#63749) ZésZoli hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 17, 2020 |
|
Sziasztok!
Van valakinek BTTB 2240 cikkszámú BR86-hoz használati útmutatója? A kasznit még csak csak leveszem, de aztán elakadtam egy eléggé gányolt darabon. Alulról kéne gondolom kicsavarni két csavart, de utamban vannak az elülső és hátsó forgóvázak lemezei.
Más:
Csíkos Mester!
Most jutott eszembe, hogy nálad vannak a szeretett SNCF CC 7000-es Startszettes gépeim. Egyik PMT hajtásra vár. Közben talán megbeszéltük itt, hogy kitakarítasz és lehetőségekhez mérten összeraksz egy eredetit, hogy tudjak játszani. Most elővettem a TT dilikörömet és eszembe jutottak. Hogy állnak ezek a paripák?
Üdv.
ZésZoli |
(#63750) etwg válasza ZésZoli hozzászólására (#63749)
|
Válasz •
|
Dec 17, 2020 |
|
Elöször a futovázakat kell kiakasztani. Azok kicsit rugozva vannak a futotengelyek felett beakasztva a keretbe. Kicsit meg kell fesziteni és kiakad. Utánna már kiveheted és hozzáférsz a csavarokhoz. |
(#63752) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 18, 2020 |
|
Az Igra valahogyan felébredt. Itt a legujabb kocsijai 2021-re:
Igra
Sajnos csak az FB-n. |
(#63756) PéTTer válasza ZésZoli hozzászólására (#63749)
|
Válasz •
|
Dec 18, 2020 |
|
|
(#63757) PéTTer válasza ZésZoli hozzászólására (#63749)
|
Válasz •
|
Dec 18, 2020 |
|
|
(#63766) ZésZoli hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 19, 2020 |
|
etwg és PéTTer!
Köszönöm szépen a segítséget!
A képen látható 32-es számú érintkezőből gondolom négy darab kellene, és a1-2, valamint a 3-4 tengely között lévő hornyos lemezbe kellene beakasztani őket. Jól gondolom?
Nekem sajnos csak egy ép, és egy hervadt ilyenem van. Honnan lehet ilyet szerezni? Van esetleg valakinek bontott?
Üdv. |
|
(#63767) ZésZoli hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 19, 2020 |
|
Van még egy méltatlanul amatőr kérdésem:
A motorral párhuzamos kondi az gondolom simít (vagy mire van?), de mi a szerepe a két tekercsnek? A Z-s kis gépekben csak kondi volt.
Üdv. |
(#63770) csíkosháTTú válasza ZésZoli hozzászólására (#63767)
|
Válasz •
|
Dec 19, 2020 |
|
Rádió frekvenciás zavarszűrés.
TT gépeket intézem, jövő hét. |
(#63771) ZésZoli válasza csíkosháTTú hozzászólására (#63770)
|
Válasz •
|
Dec 19, 2020 |
|
Ezeket a zavarszűrőket manapság ki lehet hagyni? Nincs már sem rádió, sem antennás TV a közelben.
Jaaaj! Nagyon gányolt ez a mozdonyka!
Sajnos hiányzik a motortengelyről induló első fogaskerék csapágya (25 - wellenlager) és a golyó (26 - kugel) is.
A világítása is tropa. A hátsó fényvezető szálakba valaki szögeket dugott a hátulról és a szögek ezüstös feje volt a fényszóró lencséje.
MesTTer!
Jövő héten még vagy ezek szerint?
Tudsz ezzel a mozdonnyal kezdeni valamit? Vannak neked a műhelyben ilyen alkatrészek?? (csapágy, golyó, érintkezőlemezek)
A világítást nem erőltetem. Esetleg az üres fényszóró keretekbe lehetne betolni valami rizsszem izzókat, vagy ledeket, ami belefér.
Üdv.
|
|
|
2024. Dec, 24. Kedd 14:20:01 |
|
Jelenleg 12 fő olvassa az oldalt |
|
|