|
DCC profiktól (nem csak) profiknak
|
Témaindító: Frankye, idő: Jan 23, 2013
Témakörök:
|
|
(#63473) ati101 válasza BGC hozzászólására (#63471)
|
Válasz •
|
Okt 15, 2020 |
|
Első modul mind a 8 bemeneti pontját kikötném, majd az üres állapottól kezdve egyesével visszakötve a bemeneteket ellenőrizném, hogy melyik okozza a galibát! |
(#63513) diginewl hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 31, 2020 |
|
Ugyan a terepasztal vezérlés topikban volt róla szó
DCC-DC
Nem hagy nyugodni a jelenség. Patexati topiktárs épített egy dcc központot (PACO oldaláról) ami egyszerre tud egy analóg mozdonyt, és több dcc mozdonyt is irányítani.
Hogyan lehetséges ez? Tudom, láttam, hogy működik, de hogyan? Nem viseli meg ez a dekódereket?
Valami pwm jelet is tesz a dcc jelbe? Itt írja is: Idézet: „In analog mode, the waveform is similar to a conventional PWM), but is a bit noisy, and is not recomended for a long time use.”
De ezt hogyan, hogyan nem vesznek el a parancsok? Váltogatja a pwm/dcc jelet?
Előre is köszönöm a tájékoztatást |
(#63514) etwg válasza diginewl hozzászólására (#63513)
|
Válasz •
|
Okt 31, 2020 |
|
A DCC frekvenciája nincs definiálva, elvben bármi lehet, csak legyen elég jel a sinekben. A DCC-nek az egyetlen fontos jellemzöje mikor halad át a jel a 0 szinten (NRZ modulacio). Azonkivül a DCC jelnek nem kell folytonosan a sinben lennie, hiszen idöosztott (time multiplex) moduláciorol van szo. És még a legprimitivebb eszközök is megbirkoznak egy tucat cimmel, azaz egy tucat eszközt tudnak egyszerre kezelni. Arrol persze gondoskodni kell, hogy legyen hajtoenergia a sinekben, mert az kell ahhoz, hogy a DCC mozdony motorja kapjon elég energiát. Szerencsére ott van egy Graetz ami megérti a PWM impulzusokat is. Azaz az egyes cimekre kimegy a parancscsomag azt nem kell ismételni, csak akkor, ha változás áll be. Biztonság kedvéért azonban bizonyos idöközönként ismétlik a változatlan parancsokat is.
Igy marad elég idö arra, hogy a DCC csomagok közé berakják a PWM jeleket is, amik a DCC mozdonyoknak érthetetlenek hiszen, nem megy át a 0 szinten. A DC mozdonyoknak persze a sinekben marado DCC csomagok nem igen tesznek jot hiszen a 12 V DC helyett ennek a dupláját kapják (-12V - +12V között vannak a DCC jelek) AC formában.
Ezért van az, hogy a DC motorok még jobban melegednek, mert a meddö energiát is el kell nyelniük. Bizonyára patikai mérlegen mérte ki Paco is hány csomag fér el egy ilyen kevert üzembe.
Körülbelül igy képzelem el az algoritmust. De lehet, hogy van más megoldás is.
|
(#63515) patexati válasza diginewl hozzászólására (#63513)
|
Válasz •
|
Nov 1, 2020 |
|
Én csak a régi Piko mozdonyaimmal teszteltem és azokkal jól működik.Állítani nem lehet semmit ezen az opción csak kiválasztani..ABC fékgenerátoros mmódban valószínű tréfát okoz mivel szerintem cseréli a polarítást,de ezt csak gondolom mivel nekem csak a saját készítésű pic12f629 dekóderek üzemelnek.Idézem a működését..
"DCC dekóderrel felszerelt mozdonyokat vezérelhet az 1–99. Címekben. A 00 címen analóg mozdony elérhető. Ez lehetővé teszi egy hagyományos (nem DCC) mozdony vezérlését a „nyújtott nullák” segítségével.A módszer, nem ajánlott vas nélküli motorokhoz (Escap, Faulhaber, Minimotor stb.). Analóg módban a hullámforma hasonló a hagyományos PWM-hez, de kissé zajos, és sokáig nem ajánlott a használat. " |
(#63517) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#63513)
|
Válasz •
|
Nov 1, 2020 |
|
Nem Neked, hanem általános válasz, és kíméletlen leszek.
Voltak Lenz-nek tévelygései, nem is kicsik. Ilyen volt pl. a Lenz Compact vezérlő, amit Amerikában nem is forgalmaztak, csak itt vettek vele hülyére egy csomó embert, meg a Tillig-et is, mint céget.
Ide lehet sorolni ezt a " 0-s címen analóg mozdonyt a DCC pályán" nevű elmebetegséget is. Gyakorlatilag "eltolja" a DCC sínfeszültség közepét, hogy egyfajta "analóg PWM jelet" adjon ilyenkor a sínre. Aki ezt kitalálta...
Biztos véletlen volt, hogy egy csomó modellgyártó abban az időben bele is írta a használati utasításba, hogy ilyen használat esetén a garancia érvényét veszti. Maximálisan igazat adok nekik. Ezt, így ne, könyörgöm! |
(#63518) patexati válasza csíkosháTTú hozzászólására (#63517)
|
Válasz •
|
Nov 1, 2020 |
|
Hát én is úgy gondolom,hogy egy komolyabb dekóderekkel felszerelt digi asztalon nem kéne használni..Viszont egyszerű az álltalam készített dekóderekkel frankón megy a játékmozdonyaimban nem tett kárt..Egy komolyabb modellel nem kísérleteznék én sem,de hát nincs is a birtokomban |
(#63520) csttom válasza etwg hozzászólására (#63514)
|
Válasz •
|
Nov 1, 2020 |
|
A csíkosháTTú mester által említett Lenz ezt másképpen csinálja.
A DCC jel alakját nem változtatja, csak a jel szimmetria tengelyét tolja el + vagy - irányban, ez által a dc motorok által látott átlagfeszültség értéke lesz + vagy -. Ahogy István is mondta, ezt a dc motorok nem szeretik, de e- mellett megöli az ABC minden lehetőségét.
Szerintem el kell dönteni, hogy DCC-ben játszunk, akkor csak dekoderes mozdonynak van helye a pályán, vagy analógban, akkor pedig vagy egyen feszültség vagy PWM, de nem!!!! DCC.
(egyébként ez olyan ... mint az alkoholmentes sör, sörnek üdítő üdítőnek sör????) : |
(#63521) etwg válasza csttom hozzászólására (#63520)
|
Válasz •
|
Nov 1, 2020 |
|
Biztos, hogy igy is meg lehet, de hogy ez mennyivel egyszerübb vagy jobb azt nem igen tudom megitélni, és abban igazad van, hogy az ilyen öszvér megoldások fényévekre vannak az ideálistol. Én még azt is utálom, ha a DCC dekodert át kell kapcsolni DC üzemmodra. |
(#63522) csíkosháTTú válasza csttom hozzászólására (#63520)
|
Válasz •
|
Nov 1, 2020 |
|
Igen!
DC, vagy DCC. Nem és, vagy!
OFF
Idézet: „egyébként ez olyan ... mint az alkoholmentes sör, sörnek üdítő üdítőnek sör”
A mondat helyesen: sörnek pocsék, üdítőnek is.
ON |
(#63523) csíkosháTTú válasza patexati hozzászólására (#63515)
|
Válasz •
|
Nov 1, 2020 |
|
Most nézem, olyan "ABC fékgenerátor" az nincs. ABC modulok vannak, amik a DCC sínjelet aszimmetrikussá teszik, és ezt a dekóderek programja érzékeli, és a programja alapján teszi a dolgát.
Vagyis az ABC modulok nem generálnak semmit, csak passzívan* beavatkoznak a DCC jelfolyamba.
*: kivéve a lassú menetet, mert ott minden második bit aszimmetrikus. |
(#63524) diginewl válasza etwg hozzászólására (#63519)
|
Válasz •
|
Nov 1, 2020 |
|
Úgy világos, hogy az elvet értem már.
azthiszem |
(#63526) d.h.andras hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 3, 2020 |
|
Van egy TRIX (MÄRKLIN mSD3 ) tip. dekóderem, 21MTC csatlakozóval, Jelenlegi hanganyagát cserélném diesel hanganyagra. Mik a lehetőségek ? |
(#63528) csíkosháTTú válasza d.h.andras hozzászólására (#63526)
|
Válasz •
|
Nov 5, 2020 |
|
Küldtem, e-mailt!
CS3 központ kell hozzá. |
(#63593) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 14, 2020 |
|
FIGYELEM!!!
Roco ( vagy a Zimo) megint nagyot alkotott. Kihozta a meglehetösen szép CSD M152 motorkocsit (a Bzmot eredetije) egy vontatott mellékkocsival (azt külön is lehet kapni) . A modern kornak megfelelöen a motorkocsiba még hang is került, meg egy tucat funkcio. A motorvonat tökéletesen müködik, nem ugy a mellékkocsi. Abban gyakorlatilag csak világitás van, amit apro kapcsolokkal lehet fixen beállitani. Elvben müködik a kocsi DC-ben meg DCC-ben.
Az utobbiban azonben érdekes dolgok történtek. Egyes modellezök reklamáltak, hogy a mellékkocsi brummog DCC-ben, másoknak villogtak a fények a harmadik esetben meg a központ resetelt, söt egy modellezö azt irta, hogy melegszenek a mellékkocsi áramszedöi, és rezonálnak (ez adta a brummogást).
Itt vannak a "modulok" amik a DC verzioban vannak ( motorkocsiban természetesen igazi dekoder is lehet hanggal). A motorkocsié gond nélkül müködik és menetirány szerint kapcsolja a fényeket. Mind a kettö csak egy egyszerü Graetz, és még ezt is elbukta valaki. Analog pályán a kocsi hibátlanul megy.
Azután kiderült a turpisság, valamilyen pihent agy a bemenetre (azaz az áramszedökre egyenesen) a NYÁKon egy meglehetösen nagy értéku kerámia kondit forrasztott. (Piros pont a 2. képen)). Nos ez a kondi okozta a rövidzárlatot a DCC pályán, amire más más központ másképp reagált. A Roconál csak villogtak a fények, a LENZ resetelt, vagy el sem indult ha a kocsi a pályán volt bekapcsolás pillanatában. A ROCO központ pár perc futás után leállt höterhelés miatt (tulmelegedett).
A megoldás - kiforrasztani a piros ponttal jelölt alkatrészt.
( és a legjobbakat kivánni az áramkör alkotojának ).
a modely.biz forum alapján
|
|
(#63594) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#63593)
|
Válasz •
|
Nov 15, 2020 |
|
A Fleischmann-tól jöhetett a tervező...
Ők követtek el következetesen a mozdonyaiknál ilyesmi baklövéseket.
Ciki... |
(#63595) tumikas válasza csíkosháTTú hozzászólására (#63594)
|
Válasz •
|
Nov 16, 2020 |
|
Az lesz az igazi ha a gyárilag hangos verziónál sem lesz dekóder a vezérlőkocsiban. A motoros rész majd tud 20+ funkciót, a másik oldalon meg az irányváltó fények se fognak menni... Ez a Roco már nem az a Roco sajnos.
|
(#63596) etwg válasza tumikas hozzászólására (#63595)
|
Válasz •
|
Nov 16, 2020 |
|
Itt nincs vezérlökocsi, az eredetiben sem volt soha. Igy ha vissza kell menni, akkor a motorkocsinak át kellett állnia a vonat másik végére vagy - ami tipikus volt - két motorkocsi között voltak a mellékkocsik. Amugy a mellékkocsiba is elvben lehet dekodért rakni..... |
(#63597) diginewl válasza etwg hozzászólására (#63593)
|
Válasz •
|
Nov 16, 2020 |
|
Egyáltalán nem értem a modellgyártókat. Ami itt írtál, az a Fleischmann gőzösöknél általános volt, amiben dekóderfoglalat is elő volt készítve. Mindegyiknél ezt a kis cuki smd kerámia kondit ki kellett forrasztani a két sínszál közül. Valószínű az egybeolvadással ez a hülyeség ment át a Roco-hoz.
A Tillig sem tudta a kis vt135 motorvonataiba a 6 pólusos dekóderfoglalatot rendesen beletervezni. A nyákon javította utólag...
Van egy Jägerndorfer schnellbahn-om... Na, azon még gondolkodom, mit tegyek vele - eleve nincs még plux-os dekóderem, de nem is ez a bajom vele. Annak felső paneljába beleintegráltak egy terepasztalnyi elektronikai alkatrészt. Még RELÉ is van benne!!!!! Mondjuk így jó súlya lett a mozdonynak...de biztosan ez volt a cél?
És ez csak én vagyok, aki néhány modellel rendelkezem, mégis ennyi marhasággal összefutottam |
(#63599) etwg válasza diginewl hozzászólására (#63597)
|
Válasz •
|
Nov 16, 2020 |
|
Sajnos ez van. Nem lehet gyakran követni kinek mi is a célja. A kapkodás, hozzá nem értés van mindenütt ( csak zárojelben a legujább majdnem 2 méteres márkás laposTV távirányitojának a hatosugara 170 cm. Azaz a kényelmes fotelböl oda kell vonulnod a készülék elé, hogy beállitsd a hangeröt vagy másik programra kapcsolj! )
Ugyanez van a modelleknél. Egy uj angol 00 mozdonyba gyönyörü LEDeket raktak, mindent tud amit kell, csak a LEDek fénye olyan kicsi, hogy csak koromsötétben látszik.... analogban meg egyáltalán nem!
Nekem a kezdetben kétségeim voltak az M152-s mechanikájával, Roco megprobálta az eredeti forgovázakat is leképezni ( forgathatoan), csakhogy a modellekben teljesen hiányzanak azok az erök, amik a tengelyt sugárirányba állitanák, igy egy elég kacifántos öszvér született a behemod sebességváltoval mindkét tengelyen. Egy modellezönek már kétszer szétesett az egész konstrukcio. Amilyen gyönyörü a modell annál fájobbak az ilyen csalodások. Az elektronikát még meg lehet javitani.....
Én türelmesen várom majd a TT verziot ( nem a Rocotol). |
(#63600) tumikas válasza etwg hozzászólására (#63596)
|
Válasz •
|
Nov 16, 2020 |
|
És tényleg, a cseheknek sem volt, ezt benéztem. Most szétszedtem az enyémet is, valaki elmesélhetné nekem miért kell a mellékkocsiba is plux-os dekóder miközben az összes funkciót egy sima NEM652-es elvinné? |
(#63601) etwg válasza tumikas hozzászólására (#63600)
|
Válasz •
|
Nov 16, 2020 |
|
Nincs abban semilyen dekoder, csak annak kinézö graetz hid. Azért van ott plux csati mert elvben lehet dekodert is tenni - a fények távkacsolására. Ami gyakorlatilag csak a vörös fenyt jelenti valamint a belsö tér kivilágitása. De erre azt hiszem aligha van szükség hiszen a kocsi csak huzhato.....
Az eredetiben a motorkocsinak nincs semilyen távvezérlése ( hiszen "csak egy" "autobusz" a sineken. |
(#63602) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#63597)
|
Válasz •
|
Nov 16, 2020 |
|
Idézet: „Még RELÉ is van benne!!!!!”
Persze, hogy van, mert az a relé kapcsolja át a vonat áramszedését: mindig a menetirány szerinti első egység szedi az áramot a sínből. Ennek praktikus okai vannak: pl. ABC fékezés. |
(#63603) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#63599)
|
Válasz •
|
Nov 16, 2020 |
|
Idézet: „Nekem a kezdetben kétségeim voltak az M152-s mechanikájával, Roco megprobálta az eredeti forgovázakat is leképezni ...”
De minek? Csak venniük kellett volna egy pmt alvázat. Az simán, és hibátlanul fut 360mm-es ívekben is. H0-ról beszélek. |
(#63604) tumikas válasza etwg hozzászólására (#63601)
|
Válasz •
|
Nov 16, 2020 |
|
Én teljesen tisztában vagyok hogy gyárilag nincs benne dekóder, én viszont szeretnék bele tenni mivel nálam nem csak a saját motorkocsijával fog futni, ahogy a valóságban sem mindig csak azzal ment. Emiatt nekem szükséges hogy a zárfényeket is lehessen kapcsolgatni külön. Igazándiból azon morgolódok hogy ennyi funkcióhoz teljesen felesleges a 16 pólusú dekóder, amikor teljesen elég lenne a régi jól bevált nyolcas is. Arról nem is beszélve hogy utóbbi van a közelemben, a másikat meg rendelhettem meg. |
(#63605) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#63601)
|
Válasz •
|
Nov 16, 2020 |
|
Amikor még foglalkoztam egyedi, vagy kisszériás modellekkel, akkor a Bramos kitből összedrehált Bz mellékkocsiba tettem én is funkció dekódert. Mindkét végén volt benne vörös zárfény, és utastéri világítás. Így nem volt megkötve, hogy DCC üzemben melyik végével van húzva. |
(#63606) csíkosháTTú válasza tumikas hozzászólására (#63604)
|
Válasz •
|
Nov 16, 2020 |
|
|
(#63607) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#63603)
|
Válasz •
|
Nov 16, 2020 |
|
Idézet: „De minek?”
Olyanoknak akik visszaviszik a modellt a boltba, mert az ablakon át "magasabbaknak tünnek az üllések támlái mint az eredetin" ( igaz azt mindig alulrol látod)....... és erröl már 5 oldalnyi okoskodást irtak az egyik forumon. |
(#63608) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#63602)
|
Válasz •
|
Nov 16, 2020 |
|
Az rendben van. Viszont a húzott kocsi kerekei össze vannak elektromosan kötve egymással, azaz a kocsi maga söntöli a szakaszt magán belül kb 30cm hosszan, amíg áthalad a szakaszhatáron.
Ha pedig tényleg váltogatja az áramszedést a két szélső kocsi esetén akkor az baj, mert a meghajtott motorvonatrészben négy tengely van, abból kettő tapadógyűrűs, azaz 1 méter hosszú szerelvény két tengelyen szed összesen áramot? Ez megint jó hír...
|
(#63610) etwg válasza diginewl hozzászólására (#63608)
|
Válasz •
|
Nov 16, 2020 |
|
Sajnos ezekkel a nyujtott colás dobozokkal push-pull üzemben komoly bajok vannak analog pályán, meg mindenütt ahol szakaszok vannak. Erre alig van megoldás. |
(#63618) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#63607)
|
Válasz •
|
Nov 18, 2020 |
|
Ja!
Csak arra gondoltam, hogy a ROCO kvázi forgóvázakra teszi az ilyen hosszú tengelytávú kocsi kerekeit. Belátom, elméletileg igenis van a dolognak jelentősége. De ez az elmélet.
A gyakorlat meg az, hogy a pmt M152-be való hajtása, aminek a két tengelye mereven van befogva, még az ősrégi Fleischmann H0 Modellgleis kb. 280mm sugarú ívén is vígan elfut.
Ennyit arról, hogy érdemes-e beleölni egy csomó fejlesztési munkaórát, meg a szériagyártásnál plusz munkafolyamatokat...
Egyébként meg megkockáztatom, hogy a ROCO motorkocsija még így is fényévekkel jobb, mint bármelyik másik kisszériás akármi. |
(#63624) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#63618)
|
Válasz •
|
Nov 18, 2020 |
|
Nézd a gond a fizika és azon csak ugy lehet változtatni, hogy valahol eltérsz a szabványtol ( pl a kerékprofil). Mi elég sokat szenvedtünk közel 30 éve, mégsem mertük bevállani a különleges nyomkarima profilt - nagyon hasonlonak kellene lennie az RP profilhoz. A mezei kerék egy a megengedettnél kisebb ivben egyszerüen felmászik a sinre, mert a nyomkarima ér elöször a sinhez és nem a futofelület és kisiklik. Az eredetiben is a forgovázak ellenére a nyomkarimát még kenni is kellett, mert a nyomkarima forditja az alvázat a sugárirányba. Ilyesmit a modelltöl nem igen lehet elvárni. Roconál - igaz azota már megnövekedtek az ivek is, a forgováz elfordulása ellen a kardánkapcsolat is dolgozik. Még nem volt annyira lehetöségem szétszedni a modellt ( én TT-s vagyok) de majd figyelem ki mennyire elégedett a nagyon filigrán konstrukcioval. |
(#63633) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 22, 2020 |
|
A képen egy ősrégi Minitrix VT135 átépítés közben. A dekóder egy ZIMO MX616. |
|
(#63843) Fischer hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 30, 2020 |
|
Szia Mindenki!
Olyan kérdésem lenne, hogy Valaki aki esetleg a közelemben lakik, jó magam Karcag, segítene programozni.
Ami van Z21 meg multimaus.
Nem rég beszereztem egy szuper kis gőzöst aztán meg se moccan.
A segítőkész Úr jelentkezését emailban a ****
Köszönöm szépen.
Az e-mail címet, telefonszámot, lakcímet - a rosszindulatú visszaélések elkerülése érdekében - soha ne írd ki nyilvánosan! Az adatlapodon megtalálható, ha valakinek kell. |
(#63852) csíkosháTTú válasza Fischer hozzászólására (#63843)
|
Válasz •
|
Dec 30, 2020 |
|
Ahol vagyok - messze a műhelyemtől - inkább nem írok e-mailt!
Klikk ide! |
(#63857) Fischer válasza csíkosháTTú hozzászólására (#63852)
|
Válasz •
|
Dec 30, 2020 |
|
Üdv!
Mi a cv cím és mi a cv érték?
Köszönöm |
(#63858) csíkosháTTú válasza Fischer hozzászólására (#63857)
|
Válasz •
|
Dec 31, 2020 |
|
Hosszú lesz, aki tudja, ugorjon!
Szóval, kezdjük az elején! Kezdetben volt a hagyományos modellvasút: arra ment a vonat, amerre tekerted a trafót, és olyan gyorsan, amennyire megtekerted. Persze minden pályán lévő vonatra ez igaz volt, kivéve, ha azt, amelyiket nem szeretted volna, hogy fusson, azt egy olyan vágánya tetted, amiben a trafó áramát kapcsolni lehetett.
A digitális vezérlés az nem így működik. Ott egy állandó áram van a pályában. Ez két dolgot tesz meg:
- tápfeszültséget ad a digitális dekóderrel felszerelt modelleknek,
- információt, esetünkben parancsokat hordoz.
Tehát, amikor a vezérlőt megtekered, akkor nem a pálya feszültségét változtatod, hanem digitális formában parancsot adsz:
- merre induljon meg a vonat,
- mekkora sebességre gyorsítson fel a vonat,
- kapcsolja be a világítást, vagy sem?
stb, stb.
Na ez így szép és jó, de ha csak ez lenne, akkor minden vonat ezt tenné pályán. Hogy ez ne így legyen, ahhoz a parancsokat meg kell különböztetni, hogy melyik pályán lévő vonatnak adod ki! Ezt hívjuk címzésnek. Vagyis, minden Általad kiadott parancs egy címmel kezdődik, hogy melyik vonatnak szól a pályán! És csak az a vonat fogja ezt végrehajtani, amelynek a címére szól.
Vagyis van ugye a MultiMaus vezérlőd. Gondolom van mobil telefonod. Ha felhívod "Karcsit", akkor ugye nem a telefonszámát (címét!) pötyögöd be, hanem kikeresed a telefonban a nevét, és hívod. Nos, a MultiMaus pont így működik: fel kell venned az új mozdonyt a "telefonkönyvedbe", vagyis a könyvtárba. A korábban linkelt használati végig vezet, hogyan csináld, tehát felvetted a könyvtárba a "Gőzöst". Itt kell megadnod, hogy ez a név, melyik "telefonszámhoz" vagyis címhez fog tartozni. Ahogy a telefon sem tudja, hogy "Karcsit" hívod, mert "Karcsi" nem egy név, hanem egy szám, úgy a MultiMaus sem azt tudja, hogy "Gőzös", hanem azt, hogy ez a név pl. a 2. címhez tartozik. Vagyis, amikor elnevezed az új tételt a könyvtárban, hogy "Gőzös", akkor meg kell adnod azt is, hogy a példánál maradjunk, ez a név a 2-es címhez tartozik. Meg is vagyunk!
OK, de honnan fogja tudni a gőzös, hogy neki innen kezdve a 2-es címre kell reagálnia? Onnan, hogy meg kell neki, pontosabban a beleszerelt dekódernek tanítani, hogy ezek után ő a 2-s címen van! Vagyis be kell programozni! Ez is benne van a használatiban, nem nagy ördöngősség, csak ne felejts el minden más modellt levenni a pályáról, mielőtt hozzákezdesz! Különben mindegyiknek ezt címet tanítod majd meg! Egy mozdonyba szerelt dekódert a CV (Configuration Value) alapján lehet tanítani. Vannak olyan CV-k, amik minden dekódernél ugyanazt állítják:
CV1: cím
CV2: legkisebb sebességhez tartozó feszültség
CV3: gyorsítási idő
CV4: fékezési idő
CV5: legnagyobb sebesség,
hogy csak alapokat említsem. Ezeken kívül van még sok, erről majd később.
Nekünk most a CV1, vagyis a cím értékét kell beállítanunk! Ez 1-127 közötti értékre lehet, vagyis a CV1-be 1-127 közötti értéket lehet megadni. Nekünk ugye a 2-re kell ezt állítani, mert a példában ezt az értéket rendeltük a "Gőzös" névhez.
Ha ez meg van, akkor a "STOP" gombbal visszatérhetsz a normál üzemhez, kiválasztod a "Gőzöst", és már vezetheted is!
Remélem tisztult a kép!
Boldog Új Évet Kívánok Mindenkinek!
|
(#63862) Fischer válasza csíkosháTTú hozzászólására (#63858)
|
Válasz •
|
Dec 31, 2020 |
|
Nagyon szépen köszönöm a segítséget.
Boldog Új Évet Kívánok Mindenkinek!
De biztos lesz még kérdésem, majd belejövök. Köszönöm mégegyszer. |
(#64147) tmanjunior hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 30, 2021 |
|
Sziasztok!
Egy kis segítséget kérnék szépen ABC fékrendszerrel kapcsolatban.
Illetve a fék rendszer szépen működik, de két ESU lokpilot 4.0 ás dekóderrel felszerelt mozdonyom nem szeretnek együtt fent a pályán. Mikor az egyik ESU van fent egy másik dekóderes mozdonnyal, akkor tökéletesen megállnak a fékzónában minden szép és jó. De ha harmadiknak felrakom a másik ESU dekóderes mozdonyt akkor mind a kettő túl csordul vagy egyáltalán nem akar megállni a fékzónákban. Ez mitől lehet esetleg valami cv-t kellene átírni? Van a digidrive dekóder abban lehet állítani az ABC asszimetria értékét, az ESU-ban nem lehet. Lehet ez lenne a megoldás, csak ez nem tudja ezt a funkciót?
Kérlek segítsetek, ezzel küzdök pár napja. |
(#64152) csíkosháTTú válasza tmanjunior hozzászólására (#64147)
|
Válasz •
|
Jan 31, 2021 |
|
Mielőtt bármit is szólnék egy kérdés:
Véletlenül nem PIKO mozdonyban vannak a rosszalkodó ESU-k? |
(#64153) tmanjunior válasza csíkosháTTú hozzászólására (#64152)
|
Válasz •
|
Jan 31, 2021 |
|
Igen azok. |
(#64154) csíkosháTTú válasza tmanjunior hozzászólására (#64153)
|
Válasz •
|
Jan 31, 2021 |
|
A CV134-ben lehet macerálni az aszimmetria érzékenységet!
Próbáld meg ezt érzéketlenebbé tenni első körben.
Egyébként nem vagy egyedül ezzel bajjal, sok a gond az ESU-PIKO párossal. Két utad van:
- másik dekódert teszel a PIKO-ba,
- megpróbálod a mozdonyban az elektromos panelen a motor szűrő áramkörökben az elemeket lecserélni. Utóbbi esetben nincs garancia a sikerre. |
(#64155) tmanjunior válasza csíkosháTTú hozzászólására (#64154)
|
Válasz •
|
Jan 31, 2021 |
|
Cv134 úgy olvastam csak LokSoudban van, nekem LokPilot dekóderem van.
Hát másik dekóderrel lehet jó lenne, sajnos nekem most ilyenem van. Esetleg az marad, hogy megpróbálom a szűrőt macerálni, korábban is már nyúltam hozzá a kondenzátorokhoz, akkor is valami ilyen probléma volt, de az még a nanox vezérlő előtt volt.
|
(#64156) tmanjunior válasza csíkosháTTú hozzászólására (#64154)
|
Válasz •
|
Jan 31, 2021 |
|
Kiszedtem az új mozdony szűrő elektronikájábol a kondenzátort asszem C2 helyen volt. Van egy cikk egy német újságban az alapján ott C4 helyen van, de ez volt az a kondi, ez se sokat segített. A lokpilot is tudja a CS134 et csak nincs feltüntetve az angol leírásban, de egy németben benne volt. azon is visszább vettem mind a 2 mozdonyban, de akkor már random helyeken lassítgatott és amikor megkellett álnia akkor sem akart, tehát ez sem segített. Innentől kezdve akkor ezek szerint 2 ESU dekóder nem szeret együtt ABC fékezésben működni.
Még ránéztem a sín feszültségre hogy nem az e a baja de 16V ról le ment 13-14V-ra ezen kicsit emeltem hogy terhelés alatt is 15-16V legyen, de az se segített. |
(#64157) csíkosháTTú válasza tmanjunior hozzászólására (#64156)
|
Válasz •
|
Jan 31, 2021 |
|
Rossz irányba rohamoztaál a CV134-gyel!
Ha random lassítgatott, akkor túlérzékenyre vetted. |
(#64158) tmanjunior válasza csíkosháTTú hozzászólására (#64157)
|
Válasz •
|
Jan 31, 2021 |
|
Bocs erre nem tértem ki részletesen, próbáltam a másik irányba is és ott meg már magában se nagyon akart megállni. ennek értéke asszem 4-32 ig van skálázva gyárilag 12 próbáltam 13-15 ig lefele is 11-8 ig egyikkel se volt igazán jó, jobb a gyári az teljesen jól teljesített. Természetesen ha egyedül volt a pályán. |
(#64159) tmanjunior válasza csíkosháTTú hozzászólására (#64157)
|
Válasz •
|
Jan 31, 2021 |
|
Már annyira bele mentem, hogy cserélgettem a dekódereket a mozdonyokban ez sem hozott sikert. Mindig 3 mozdony van fent és ha ebből 2 ESU akkor azok próblémásak bizonyos fékszakaszokon nem is mindenhol. Ha 2 ESU van akkor is ha 1 ESU és egy Digitools, akkor minden jó. Kipróbálnám úgy is hogy 2 DigiT és egy ESU de csak 1 DigiT dekóderem van. 3 ESU dekóderem van ebből egy egy régi gőzösben van össze forrazstva még foglalat sincs benne, ez a mozdony mindig szépen megáll mindenhol minden esetben. A másik 2 mozdon Piko mostani mozdonyok bennük a szűrő elektronika ami lehet hogy a probélma forrása. Legközelebb kiiktatom a szűrőt az összesben hátha megoldódik a probléma, remélem ezzel nem okozok kárt a motoroknak. Mert az a dekóder motor kimenete után a motor előtt van. |
(#64163) csíkosháTTú válasza tmanjunior hozzászólására (#64159)
|
Válasz •
|
Feb 1, 2021 |
|
Nem tudom, hogy milyen panel van a kérdéses PIKO modellekben. Az szokott segíteni, ha a gyári tekercsek helyére egy-egy 2,2mikroHenry axiális fojtót teszünk, és a motor kapcsaira direktben egy 10nF kondenzátort. |
(#64165) rex1872 válasza jvnd hozzászólására (#61971)
|
Válasz •
|
Feb 1, 2021 |
|
Kedves jvnd!
Kb 1 hete van nálam a Csíkos műhelyből ez a központ és a Minimaus. Minden jól működik eddig, tanulgatom, de egy bővebb leírást keresek róla. Pl. hogy tudom átnevezni a mozdonyokat (ne csak száma legyen), vagy fontos lenne, hogy előfogat (vagy közbesorozott mozdony) esetén azonos vonóerő beállítások legyenek, és - feltételezem - azonos címen legyenek a mozdonyok. Illetve azt figyeltem meg, hogy azonos utat tesz meg a potméter, mégis más-más értékig emelkedik a sebességérték.
Tudsz a fentiekben segíteni? Előre is köszi! |
|
|
2024. Dec, 22. Vas 21:52:25 |
|
Jelenleg 8 fő olvassa az oldalt |
|
|