Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Terepasztal vezérlés és elektronika
Terepasztal vezérlés és elektronika
Témaindító: nzozz, idő: Júl 14, 2010
Témakörök:

Lapozás       69/74    
(#63946) peterur69 válasza etwg hozzászólására (#63919) Válasz Jan 7, 2021
Köszönöm.
(#63947) etwg válasza fityisz135 hozzászólására (#63945) Válasz Jan 7, 2021
Félö, hogy ilyen mágneskapcsolot magadnak fog kelleni kifejleszteni.
(#63948) Lazsi válasza fityisz135 hozzászólására (#63945) Válasz Jan 8, 2021
Csak kíváncsiságból kérdezem, hogy hogyan oldod meg azt, hogy elinduljon / megálljon? Vagy ilyen funkció nem lesz benne: csak bekapcsolod, felteszed az asztalra és megy, amíg le nem veszed, vagy le nem merül?
Írtad, hogy mágnessel kapcsolnád át az irányt. Az a mágnes nem befolyásolja a nyomvonal-követést (elránthatja a kormányt)?

Nem tudom, elfér-e benne még további elem, mert ha igen, akkor megduplázva már kettős tápod van, és elég egy fél híd. Ez nem megoldás igazából, de talán közelebb vihet hozzá... (pl. nem 2 db, hanem csak 1 db kapcsolótranzisztoron megy át az áram, így kisebb a feszültségesés)

A bipoláris relék tudtommal úgy működnek, hogy nincs bennük rugó, ami alapállásba vinné vissza a kontaktust, vagyis ha átbillentjük, akkor nincs miért visszabillennie. Bistabil = mindkét állapota azonos értékű, stabil. A reed viszont alapvetően úgy működik, hogy van egy adott geometria, ami meghatározza az alapállapotot, és mágneses tér nélkül abba visszatér.
Talán létezik olyan megoldás is, hogy a szerkezetben van egy ferromágneses rész, ami az átkapcsoláskor felmágneseződik, és csak ellentétes mágnesség hatására mágneseződik le. Mivel vélhetően a tolatás rövid ideig tartana, így talán megoldható lehetne. Persze ehhez kell egy olyan reed relé, ami a mágneses tér polaritásától függően kapcsol át, illetve némi "vas" ami megőrzi a mágnesességet. Ez utóbbi persze megintcsak problémás a helyszűke miatt...
(#63949) etwg válasza Lazsi hozzászólására (#63948) Válasz Jan 8, 2021
Kimerül az akku, és kész....

Amugy a tolatás sem lesz leányálom, mert ugye tolatáskor a kormánynak egészen másképp kell müködnie, mint amikor elöre halad a jármü. Elörehaladásnál gyakorlatilag a mágnes vezeti ( huzza) a kocsit. Tolatásnál meg a kocsi huzza a kormány mágnest ami ugye nem ugyanaz.
(#63953) Lazsi válasza etwg hozzászólására (#63949) Válasz Jan 8, 2021
Az általad belinkelt videóban úgy oldották meg a tolatás problémáját, hogy az irányváltás előtt megfelelő állásba vitték a kormányt.

De arról nem írtál, hogy az irányváltást kiváltó mágnest (ami a reed-eket kapcsolja) hol tervezted elhelyezni.
(#63954) etwg válasza Lazsi hozzászólására (#63953) Válasz Jan 8, 2021
Én nem raktam be semilyen videot, de szenvedtem a klub terepasztalon a Fallerral. Végül áttértek a rádios autokra ( H0-ban). Azokkal ugy lehet menni ahogy akarod.
(#63956) fityisz135 válasza Lazsi hozzászólására (#63948) Válasz Jan 8, 2021
Üdv! Sorjában a válszok

A Faller car system alapban tartalmaz egy reedet, ami a fő áramkört mágneses tér hatására megszakítja. Így áll meg vagy indul el. Ez egy NC reed. Elektromágneses kapcsolásokkal vezérlik az egészet.

Nem befolyásolja a kormányzást ez a mágnes, mert szabott távolságra kell a vezetődróttól elhelyezni, ez H0-ban 15 mm.

Bistabil reed: lásd előző hozzászólásom egyikében ott a link, két megoldást is találtam.

Tolatás: Szintén ott a link, ahol látható a célállapot. A mágneses tér egyetlen ponton van jelen, a tolatás meg egy egész szakaszon történik, ezért kell bistabil alkatrész.
(#63957) fityisz135 válasza Lazsi hozzászólására (#63953) Válasz Jan 8, 2021
Amit én linkeltem be, ott nincs kerékmozgatás, egyszerűen a vezetődrótokat helyezték el megfelelően, ez látható a videóban.
(#63958) fityisz135 válasza etwg hozzászólására (#63949) Válasz Jan 8, 2021
A linkelt video szerint nem bonyolult a vonalvezetés

Viszont a bistabil áramköri ötletednek utána mentem, habár én nem tudok SMD méretet kezelni, ez is jó megoldás, csak sajnos ehhez is kell valami, ami mágnesre “másik” allapotot/kapcsolást hoz létre. Ha jól értettem a bistabil H-hidat, más-más bemenetekre kell átkapcsolni, ahhoz meg megint hely kell.

A rádiós autókról tudnál egy linket vagy nevet mondani?
(#63960) etwg válasza fityisz135 hozzászólására (#63958) Válasz Jan 8, 2021
Nem tudom hol az video, még nem is láttam.
Azt a bistabil áramkört meg lehet ugy is csinálni, hogy minden impulzusra vált.
Az egyik terepasztalon az ilyen kapcsolást ugy csinálták meg, hogy az auto alján volt 2 kis licnis drot ami leért a földre. ( olyan mint a Carrerra autoversenypályán). Ott ahol kapcsolni kellett egy darab alufoliát ragasztottak az utra, azaz amikor az auto odaért a foliához a folia rövidrezárta a két huzaldarabot és kiváltotta a kapcsolást.
Sajnos nem tudom kié volt a terepasztalmodul, egy modultalálkozon láttam.
Elvben 3 drotot is logathatsz az autobol mondjuk a középen van a GND, a két másik bemenet jobbra vagy balra. Azaz lesz két kapcsolási pontod. Amit láttam egész megbizhatoan müködött.
(#63961) etwg válasza fityisz135 hozzászólására (#63958) Válasz Jan 8, 2021
Itt vannak az RC autok. A kollégáknak VW buszaik vannak.

RC cars
(#63963) fityisz135 válasza etwg hozzászólására (#63960) Válasz Jan 8, 2021
A #63945-ös posztomban van a link. Köszönöm az RC-t!
(#63965) etwg válasza fityisz135 hozzászólására (#63963) Válasz Jan 8, 2021
Kösz. Az én gépemen alig láthato az ilyen link. Ezért szoktam én is vagy csupa nagybetüvel irni vagy külön sorba rakni.
Na jo ezekben a jármüvekben komplett távvezérelt dekoder van csak a kormányszervo hiányzik. Ezt aligha tudod megoldani kontaktusokkal.
Hátramenetben a jármü nincs vezetve, azaz nem lehet pontosan elöre tudni, hogy merre megy, mikor kell ujra megállnia ( amikor a mágnes megtalálja a huzalt) és csak utánna indulhat vissza. Ez valamimel kevesebb mint a belinkkelt RC auto, mert azt kormányozni is lehet, viszont láthatod a videoikon, hogy még elég messze van a pontosságtol, amit viszont a Faller jobban tud.
(#63966) fityisz135 válasza etwg hozzászólására (#63965) Válasz Jan 8, 2021
Az a vezetőszálas trükk tetszett meg, bár az igaz, hogy csak előremenetben tudtam kipróbálni, de úgy nem állítódik el a kormány. Kicsit még próbálkozom míg tart a lelkesedés
(#63967) Lazsi válasza etwg hozzászólására (#63954) Válasz Jan 8, 2021
Bocsánat, mellényúltam, nem a te hozzászólásodra akartam válaszolni... De azóta tisztázódott a videó kérdése...
(#63968) etwg válasza Lazsi hozzászólására (#63967) Válasz Jan 8, 2021
Semmi gond csak néztem, hogy hol a francba az a video amiröl beszéltek
(#64195) latabarka hozzászólása Válasz Feb 7, 2021
Érdeklőnék, hogy valakinek va-e elektromos tt méretű sorompója eladó.
(#64228) etwg hozzászólása Válasz Feb 19, 2021
Tizenket év különbség a LED fényerejében.
Ezt a butirvilágitás 12 éve épitettem naponta kb 6 oŕt müködik. A minap egy LED tönkrement, szerencsére volt eredeti ( sajnos a kékek szine is sokat szor, azaz egy mas eredetü LED biztosan más szinü) igy kicseréltem.
A felsö az uj. Majdnem dupla annyi a fényereje.



IMG_5174.JPG
 
(#64276) patexati válasza etwg hozzászólására (#64228) Válasz Feb 25, 2021
Ez főleg a kék ledre jellemző..Nekem egy nixie óra alávilágításban gyengültek el erőteljesen az rgb ledek kék fényei illetve az előszobába építettem egy éjszakai fényt kb 8 éve a 6-ból kb kettő világít még,,igaz ezek hálózati feszültségről mennek 24 órában..
(#64279) etwg válasza patexati hozzászólására (#64276) Válasz Feb 25, 2021
Nekem is az az érzésem, két ajto tokjába én is beépitettem 12 éve egy egy kék LEDsort (30 LED) 12 Voltrol ( napi 24 orát világitanak), már azok is elég gyengén világitanak....
(#64280) Lazsi válasza etwg hozzászólására (#64279) Válasz Feb 25, 2021
Fizikai okai vannak a kék szín problémájának. Nem véletlen, hogy piros, sárga, zöld és IR ledek már sok évtizede léteztek, míg a kék és UV csak jóval később jelent meg a piacokon. A fehér színű ledekkel is pont a kék szín miatt volt probléma. Egyébként ezért nem volt hamarabb ledes LCD TV, mert nem tudtak olyan fehér ledet előállítani, ami nem változtatja a kék komponens intenzitását. Azonban az LCD TV-k megjelenése meggyorsította a kék led problémájának a megoldását.
Ennek az egésznek pedig az az oka, hogy a kék szín (kék színű fotonok) nagyobb energiájú(ak), mint a többi komponens, vagyis a félvezetőben (a ledben) szélesebb tiltott sávot kell kialakítani. Mindezt ötvöző anyagokkal tudják megoldani, és a korai ötvözetek nem voltak eléggé stabilak hosszabb távon.
Az egyedi kék színű led esetében "mindössze" kisebb fényerőként jelentkezik ez a gyengülés, de a fehér ledek esetében a megváltozó arányok miatt megváltozik az eredő színe is, ami már nem megengedhető. A korai gyártású fehér ledeknél látható is volt, hogy egyre inkább narancssárgás kezdett lenni.
(#64283) EnTeO válasza Lazsi hozzászólására (#64280) Válasz Feb 25, 2021
Érdekesség: a kék színű LED-ek előállítása olyan nehéz probléma volt, hogy 2014-ben fizikai Nobel-díjjal jutalmazták azokat, akik kifejlesztették a ma ismert verziót: 2014-es fizikai Nobel-díj (kék LED)
(#64284) patexati hozzászólása Válasz Feb 25, 2021
Szóval érdemes elgondolkodni ha modelbe iylesmit épít valaki..Ajánlott USA gyártású led,nem szabad maximálisan kihajtani még sima áramellenállásos módon sem.. Az elterjedt nagyfrekis túlhajtásos módszer szóba sem jöhet ha időálló módon akarunk valamit kivitelezni mi sokat ütemel..Autóvillamosságban is komoly probléma mert méregdrága ledes lámpák mennek teljesen kihajtva.. Külön szakik állnak rá jó pénzért a generálra..
(#64285) etwg válasza patexati hozzászólására (#64284) Válasz Feb 25, 2021
Szerintem modellben soha az életben nem éred ell azt az üzemidöt, amit a mi világitásaink mentek az utobbi 10-12 évben.
Sokkal inkább a gond, hogy a kék LEDek hajlamosabbak a meghibásodásra. A terepasztalomon ( több 100 LED van) eddig két kék ment tönkre. Tulhajtásrol szo sem lehet, mert amugy is nagy fényerüjöröl van szo igy kb 1-2 mA-rel hajtom öket.
(#64350) tigris127 hozzászólása Válasz Márc 5, 2021
Tisztelt modellező társak!
A következő problémára keresek segítséget. Mivel nincs kézi vezérlőm, ezért a z21 mobil aplikációját használnám a központomhoz (egyedi gyártású roco z21 tudással egyenértékű), de sajnos a telefonom (Xiaomi mi9) nem hajlandó kapcsolódni hozzá. A wifi jelet látja, egy pillanatra felkapcsolódik, majd lekapcsol. Egy régebbi telefonnal kipróbáltam (huawei p9) azzal tökéletesen működött. A hibára kaptam egy olyan infót, hogy egyes újjabb telefonok csak olyan wifire kapcsolódnak ahol van net. Ez talán meg is állná a helyét.
A kérdés az volna, hogy van valahol erre vonatkozó beállítás amit én nem találtam meg, vagy keressek másik telefont?
Segítségeteket előre is köszönöm
(#64352) etwg válasza tigris127 hozzászólására (#64350) Válasz Márc 6, 2021
Lehet, hogy olyan mint a tavalyi fünyirom, az ment vissza a polcra porosodni, csak cloudon keresztül lehetett vele kommunikálni, (csak azt nem tudom ki épit ki emiatt wifi hálozatot a kertbe.) most abban reménykedek, hogy a gyár felfogta a baromságot ha lesz uj modell, vagy veszek ugyanolyant mint 7 éve, mert az tökéletesen ment mig bele nem csapott a villám vagy mi a szösz.
(#64353) Lazsi válasza etwg hozzászólására (#64352) Válasz Márc 6, 2021
Az én fűnyírómmal egy karon keresztül lehet kommunikálni: Meghúzom a kart, áramot kap a motor és elkezd forogni a vágókés. Mi szükség van ennél több kommunikációra egy fűnyíróval?
(#64354) etwg válasza Lazsi hozzászólására (#64353) Válasz Márc 6, 2021
Csak az én esetemben már 7 éve nincs ott olyankor ember, amikor a gép dolgozik......
(#64368) SzervízMacska válasza etwg hozzászólására (#64352) Válasz Márc 8, 2021
Gondolom, egy ilyen gép ára mellett elhanyagolható egy 4G router költsége...
(#64371) etwg válasza SzervízMacska hozzászólására (#64368) Válasz Márc 8, 2021
Nem arrol van szo, de melyik kertben van wifi?

Akkor inkább azt kérdezem miért nincs ilyen draga gépben egy wifi AP vagy BT, amivel közvetlenül lehet csatlakozni a géphez mi értelme van annak, hogy egy felhön keresztül csatlakozzon az ember, ha csak itt ott van erre szükség, amikor beprogramozod..
(#64373) PikoDCC válasza tigris127 hozzászólására (#64350) Válasz Márc 8, 2021
Szia!

Nem használtam még a z21-et csak a régi fekete Roco vezérlőt, viszont a WiFi tekintetében van már tapasztalatom. Ami gond lehet például a wifi beállításokban lévő biztonsági protokoll. Próbáld a WAP2-t használni a routerben, illetve telefonnal elfelejtetni a wifi hálózatot, majd újként csatlakozni. Tiltsd le addig a mobil neted, mert alap esetben a telefonok azt fogják használni, ha nem elég erős a wifi, vagy kiegészítik azt. Nekem ez például tiltva van, hogy ne mobilnetet használja, ha gyenge a hálózat itthon. Mobiloknak ugyan úgy kell menni lokális kapcsolaton internet hozzáférés nélkül, az nem lehet gond. Esetleg amit érdemes leellenőrizni, hogy van e valamilyen android frissítés ami javíthat ezen. Nekem régen a klímának a beltéri egysége viccelt meg, hogy a wifi jelszó 2,4Ghz-es hálózaton 32+ karakter volt és így a wifi része a klímának nem kezelte, de a telefon igen, majd végül 31 karakterrel már ment is rögtön minden jól. Egyébként külön routert használsz hozzá, vagy meglévő hálózatba csatlakoztatod bele a z21-et?
(#64374) SzervízMacska válasza etwg hozzászólására (#64371) Válasz Márc 8, 2021
Gondolom, ha hiba lép fel, oda tudja tárolni, hogy a mobil alkalmazásban akár hónapok múlva is megtaláld. Például, ha lemerül az elem, hatótávon kívül nehéz volna tájékozódni, mi is történt.
Kertem és fűnyíróm ugyan nincs, de van egy logitech felhő-kamerám, az kb. hasonlóan működhet. Értesít a világ bármely pontján, ha hang, fény, mozgás-változás van a megfigyelt területen. Hasonlóan arról is kapok értesítést, ha áramszünet volt, vagy elment a net. Nem akarlak megbántani, de vásárlás előtt szabad tájékozódni a készülék tudásáról, ebbe a működtetéshez szükséges feltételek is benne vannak.
(#64375) etwg válasza SzervízMacska hozzászólására (#64374) Válasz Márc 8, 2021
Nem tudom, visszadtam, elektronikus létemre utálom, ha valaki visszaél ilyesmivel. Az egész programozás arrol szol mit egy vekkerora. Mikor és mennyit kaszáljon. Azaz a 7 napon be lehet állitani az idötartományt mikor dolgozzon. Minden mást amugy is automatikusan számolt ki, csak nem jo, ha reggel a harmatos füvet vágja, ezért kb. 10 utan menjen. És vasárnap se dolgozzon. Nos erre a marha bonyult feladatra kell a géphez a felhö meg még egy mobil telefon is.
A régebbi gépen a telefon egyszerüen a wifin összekapcsolodott a géppel, 4-7 lépésben mindent be lehetett állitani. ( Az APP elég intelligens volt). Söt, ha az ember elövette a kézikönyvet, akkor a 3 nyomogombbal ezt telefon nélkül is meg lehetett csinálni... Az ujban semilyen ilyen opcio nincs, ráadásul egy vakondturás legyözhetetlen feladat volt számára, mert a kaszni jo 10 cm kinyult a kerekek elé, igy beleakadt a dombba és megállt. Gondolod ez le van irva a prispektusban. Az van csak benne, hogy van rajta wifi, de az nincs, hogy a kertben hálozatnak is kell lennie. Mikor szoltam a gyárnak az barom azt irta vissza, hogy vigyem be a lakásba, ahol van internet programozni. Már látom, hogy a tulajdonos, hogyan cipeli a koszos gépet a lakásba programozni, meg opzimalizálni a kodot. Biztos minden kinai kert fel van szerelve wifivel
(#64391) etwg hozzászólása Válasz Márc 16, 2021
Készülnek egy amerikai barátom számára az intelligens vezérlö egységek (DC távvezérelhetö tápok).

D6D7EA11-096...jpeg
 
(#64392) JZoli válasza etwg hozzászólására (#64391) Válasz Márc 17, 2021
Látom elég sok minden van a panelon. Meg lehet tudni, hogy mit tud ez a tápegység?
(#64393) etwg válasza etwg hozzászólására (#64391) Válasz Márc 17, 2021
Sok mindent.
Távvezérelhetö. Azaz a terepasztalon van több 5 polusu DIN vagy hasonlo csatlakozo, amibe bedughatod a kis (passziv) távvezérlöt, és helyböl kezelheted a vonat mozgását. (N méretben ez elengedhetetlen az asztala közel 16 m hosszu!). Ha kihuzod a távvezérlöt, akkor a vonat a beállitott sebességgel folytatja a mozgást.
A távvezérlö egyformán alkalmas a klasszikus vasarmaturáju mint a vasmentes motorok vezérlésére.
Induláskor impulzusokkal gyözi le az átmeneti ellenállásokat, és ezután sima egyenárammal dolgozik.
Beállithato a max sebesség (függetlenül a tápellatástol), ami N méretben elég kritikus.
A motorhajtás visszacsatolos, azaz kompenzálja a motor pillanatnyi meg a hosszabb távu terhelését, azaz a mozdony egyenletesebben megy, ha a belsö mechanikai surlodás egyenletlen ( gözmozdonyok esetén pl. a csatlok) és ha a vonat emelkedökre megy vagy a lejtön van.
Alapbol kizár pl menetirányváltást ha a vonat mozgásban van.
A távvezérlök többfélék lehetnek. Nyilt pályára a terhelés szimulálásával, de lehet tolato szabályzo is, ahol finomabb szabályozás áll a rendelkezésre az also sebességtartományban.
Az tény, hogy egy alkatrésztemetö, de valamikor ilyenek voltak az analog computerek is.... ( és ez nem más. ).
(#64394) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#64393) Válasz Márc 17, 2021


(#64395) sunocske válasza etwg hozzászólására (#64393) Válasz Márc 17, 2021
Magyarul megcsináltad analógban azt, amire eddig azt hittem, hogy ilyen csak digiben létezhet

Nem semmi teljesítmény!
(#64396) Antal Miklós válasza etwg hozzászólására (#64393) Válasz Márc 17, 2021
Szeretnék gratulálni Neked! Ebből is látszik, nem mindíg a digitális, mikrogépek körül forog a világ. Analóg módon is meg lehet oldani sok-sok feladatot, csak lehet, hogy kicsivel tovább kell gondolkodni rajta. Fogsz ebből cikket írni?
(#64397) etwg válasza sunocske hozzászólására (#64395) Válasz Márc 17, 2021
Én az elsö diplomát még analog komputeren irtam, mindenképpen kisebb volt, mint az akkori szuper IBM, az az egyetem egy fél emeletét foglalta el, és Fortranban programoztuk lyukkártyával. Oda elöre kellett mindig idöpontot kérni, és csak a kártyát adhattuk be, amit a hölgyek beolvastak a gépbe aztán vagy sikerült vagy nem.....
Az analog számitogép meg ott hentergett, mert nem sokan értettek hozzá, de az csak egy kétajtos szekrény méretü volt. Azon csináltam szimuláltam sok áramkört, ami a Moogban vált közismertté és az Omegátol hallottunk elöször... ha lett volna benne egy 1V/okt oszcillátor akkor akár Moogot is lehettett volna csinálni. Én meg heteket ültem ott, végül kulcsot is kaptam, hogy bármikor oda mehessek.... végül épitettem egy privát Moogot....
Vannak ma is még dolgok, amik analog formában közelebb visznek a célba....

(#64398) etwg válasza Antal Miklós hozzászólására (#64396) Válasz Márc 17, 2021
Kösz!

Én igyekszem mindig a járhatobb utat választani.
(#64399) csíkosháTTú válasza sunocske hozzászólására (#64395) Válasz Márc 18, 2021
Azért az alapvető analóg korlátot azt nem sikerül ám így sem átugrani: nevezetesen azt, hogy az adott szakaszban minden mozdonyt ugyanazt a vezérlést kapja.

Ez persze nem von le semmit a cucc értékéből.
(#64400) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#64399) Válasz Márc 18, 2021
Itt kizárolag a vonat vezetéséröl van szo, illetve a motor szabályozásárol, az azzal kapcsolatos fizikai gondok áthidalásárol.
Ezek egy része digitális rendszerben nem jelenik meg, és ott többnyire az adottdekodert az adott motorhoz lehet igazitani, ami az analog világban természetesen nem müködik.
(#64402) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#64399) Válasz Márc 19, 2021
S hány olyan eset van amikor 2 vagy több mozdony van egy szakaszon, egy vonat körül, ráadásul külön mozdonyvezetövel stb.
Mifelénk még a nagyvasuton is ritkaság....
(#64403) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#64402) Válasz Márc 19, 2021
Sok!
A modellvasúton kb százszoros a vonatsűrűség az igazihoz képest!

(#64404) róbertke hozzászólása Válasz Márc 19, 2021
Remélem a két Mester nem veszett össze, csak halkan vitatkoztok....
(#64405) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#64404) Válasz Márc 19, 2021
Ugyan már!
Vagy nálad nem jelennek meg a nevető fejecskék?
(#64406) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#64403) Válasz Márc 19, 2021
Föleg akkor ha egyedül van modellezö, egy személyben kezel több mozdonyt állomást, söt a bárca cédulákat si irja......

(#64407) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#64405) Válasz Márc 19, 2021
De, amikor este hét után a kocsmából hazakeveredek ....
(#64408) etwg válasza róbertke hozzászólására (#64407) Válasz Márc 19, 2021
Melyik van nyitva????? Én is mennék.
Lapozás       69/74    
Frissek
  2024. Dec, 22. Vas
22:45:01
  Jelenleg 15 fő olvassa az oldalt
Hirdetés