|
Terepasztal vezérlés és elektronika
|
Témaindító: nzozz, idő: Júl 14, 2010
Témakörök:
|
|
(#64410) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#64409)
|
Válasz •
|
Márc 20, 2021 |
|
Az kicsoda?
Mármint ez az
El 'ne Hiddmán?
Soha nem halottam ilyen emberről!
Egyébként itt a közelemben a Lőrinci Sörfőzde nyitva van, igaz, csak elvitelre csapolnak. |
(#64519) wpet hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 14, 2021 |
|
Előre is elnézést kérek a közönség professzionális részétől, eretnek gondolataim támadtak...
Tele van az Ali meg ebay különféle PWM szabályzókkal (amiket hozzáértés hiányában legalább nem nekem kell összeraknom), de vajon van ezek között olyan, ami értelmes alternatíva lehet a tudatlan plebejusok számára is?
példa 1
példa 2
példa 3 |
(#64520) etwg válasza wpet hozzászólására (#64519)
|
Válasz •
|
Ápr 14, 2021 |
|
Nem irod mit akarsz velük kezdeni, de normalis modellvasuthoz ezek igen ( feleslegesen ) nagy teljesitményüek.
Olyat keress amik 5 A alattiak, és esetleg a frekvencia is változtathato. Szerintem Csikos kolléga is tud valamit ajánlani.
Az Alirol ( Kinábol) most ne rendelj már semmit, mert juniusban ráfázhatsz. Változnak a vám szabályok, ami minimum 6 Euroval plusz AFAval drágitja meg a cuccot. ( meg azt sem tudja ma még senki, hogy fognak büvészkedni EU vámosai a napi kb 5 millio csomagocskával, ami Kinábol jön az EU-ba. Garantáltan a meghülyülés állapotába fogja öket terelni. ( meg még azt sem tudjuk hol fogják a cuccokat elvámolni.) |
(#64521) novakerno válasza wpet hozzászólására (#64519)
|
Válasz •
|
Ápr 14, 2021 |
|
Csatlakoznék etwg kollégához. Én Csíkos mester PWM-jét használom, rendben működik, egyszerű kezelni és zárlatbiztos. Egyetlen probléma van, de ez minden PWM-nél fennáll szerintem. Ez pedig az, hogy a különböző mozdonyok " érzékenysége" más és más. Az én PWM szabályzóm kb 10 %-tól indul. Itt a régi PIKO és Gützold mozdonyaim még meg se mozdulnak, az új PIKO villanymozdony viszont már éppen elindul. Ezt nem könnyű beállítani, de Csíkos mesternek sikerült. |
(#64522) wpet válasza novakerno hozzászólására (#64521)
|
Válasz •
|
Ápr 14, 2021 |
|
Jó hát én meggyőzhető vagyok, akkor elfelejtem a kínai csodákat!
Csak azt sajnálom, hogy így viszont nehéz lesz a már kifutott Csíkos-féle vezérlő helyett alternatívát találni. |
(#64523) etwg válasza wpet hozzászólására (#64522)
|
Válasz •
|
Ápr 14, 2021 |
|
Van Conradnal meg távvezérelhetö is. És mindent tud amit kell.
PWM modul |
(#64524) etwg válasza novakerno hozzászólására (#64521)
|
Válasz •
|
Ápr 14, 2021 |
|
Ezzel rengeteg baj van ha az embernek mindenfajta motorokkal van dolga.
Egy jo baratom N méretü terepasztalahoz épitek 3 vezérlöt. Miután a korai korszakot <1930 igyekszik modellezni amiböl az N méret meglehetösen szükös igy az ebayon vásárolja össze a modelleket. Ahány mozdony annyi gyárto. Miutan a terpesztal az USAban van igy én is szereztem egy marék motort Arnoldtol kezdve mindenféle japán motorokig. Ahány annyi tipus. Megtalálni hozza az optimális PWM beállitást igen nehéz, ráadásul van egy angol motor vadi uj de, vagy 50 éves amerikai kopia. Az a motor 5 Vnál indul 200Hzes
PWM-el 10 volton 98%-n már 60 fokos.300 Hzen meg el sem indul. |
(#64532) wpet válasza etwg hozzászólására (#64523)
|
Válasz •
|
Ápr 15, 2021 |
|
Köszönöm a javaslatot, de hozzáértés hiányában nem fogom tudni összerakni. (Ezt külön is említettem az eredeti kérdésben.)
Csíkos helyett nincs esetleg másik "készmegoldás", preferáltan belföldről?
|
(#64535) etwg válasza wpet hozzászólására (#64532)
|
Válasz •
|
Ápr 15, 2021 |
|
Sajnos messze lakok, de szivesen összeraknám. Lehet, hogy találsz valakit a közelben aki megcsinalja neked. 10-20 perces munka...... |
(#64538) PéTTer válasza wpet hozzászólására (#64532)
|
Válasz •
|
Ápr 15, 2021 |
|
Szervusz!
ezt nézd meg https://www.hestore.hu/prod_10034883.html
nem tettek fel adatlapot, ha nulláig le lehet szabályozni akkor ok.
Más Csíkos Mesteren kívül " Medvend" mester is szokott hirdetni PWM vezérlőket.
PéTTer |
(#64541) csíkosháTTú válasza wpet hozzászólására (#64532)
|
Válasz •
|
Ápr 16, 2021 |
|
Az index fórumán elő szokott fordulni "medvend" kolléga. Nekem nemsokára műsor felvételem van, nem tudok most utána keresni ott a nick nevek között. Ha még gyárt, akkor neki van kész megoldása a kérdésre.
(Tervben van egy új analóg vezérlés, de egyelőre áll a projekt, kapacitás hiány van a műhelyben.) |
(#64543) wpet válasza csíkosháTTú hozzászólására (#64541)
|
Válasz •
|
Ápr 16, 2021 |
|
No, ez már egy nagyon szofisztikált, számomra tökéletes megoldás lenne, amilyen a szerencsém már biztosan nem gyártja.
Köszönöm az ötletet!!! |
(#64544) róbertke válasza wpet hozzászólására (#64543)
|
Válasz •
|
Ápr 16, 2021 |
|
|
(#64546) wpet válasza róbertke hozzászólására (#64544)
|
Válasz •
|
Ápr 16, 2021 |
|
Köszönöm, tudom, írtam neki. Épp azért mondtam, hogy lehet már nem is foglalkozik vele, mert én is észrevettem, hogy régen hirdetett. |
(#64547) proba válasza etwg hozzászólására (#64520)
|
Válasz •
|
Ápr 16, 2021 |
|
Ha kicsit jobban utána néz az ember, már kezdenek megjelenni európai szállítási címek. A vám meg legyen a kereskedő dolga. |
(#64551) etwg válasza proba hozzászólására (#64547)
|
Válasz •
|
Ápr 16, 2021 |
|
Igen, de ott többnyire csak értékesebb dolgok vannak, söt olyan termékek, amit amugy is itt gyártanak, csak a kinaiak értékesitik. ( én Kinan keresztül vettem a studiom teljes vilagitasi berendezését, amit Olaszországban gyártottak és onnan szállitottak, csak Kinan keresztül fizettem - és még igy is kb 40% volt olcsobb mintha direkt az olaszoktol endelem.)
De azt nem igen tudom elképzelni, hogy igy helyettesiteni tudják az ilyen kinai web áruházak több mint százezer beszállitoját.
Az üzleti modell dől teljesen össze. Ami az europai boltokban lesz az már mind a kinai cég web aruhaz tulajdona, azaz abban áll a pénze. Mig amikor Kinábol rendelsz, akkor csak összehoznak a beszállitoval, az intéz mindent, a pénz a kinai web shopon át akkor kerül hozzá amikor megrendeled és a web shop csak a tranzakciot intézi és fölözi le a hasznát ( akár az ebay) vagy a régi bizomanyi áruház.
Kár volt ezért az éhenkorász törvényért.
Ez ujabb csapás lesz az europai hobbi és diak/ifjusági és divatszegmensre szegmensre, amitöl Europa meg jobban lemarad a nagyvilagtol.
A kinaiak szerint naponta eddig 500 millio csomag jött átlagban Europaba.
Ez elképzelhetetlen mennyiség még egy szuper nagy kinai fix áruházra is Europa határain belül. ( gondold el hány embert kellene erre itt alkalmazniuk otthon meg legfeljebb egy call-centerük van. Minden munkát a beszállitok végeznek. |
(#64557) róbertke válasza wpet hozzászólására (#64552)
|
Válasz •
|
Ápr 17, 2021 |
|
Tegnap este kijött a Börzére a barlangjából ... |
(#64651) wpet hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 23, 2021 |
|
Fz1-en kívül van megfelelő, kifejezetten ajánlott 16V-os trafó a kiegészítők (váltók) működtetéséhez?
ROCO-nak van 3A-ese, az jó lehet? |
(#64653) csíkosháTTú válasza wpet hozzászólására (#64651)
|
Válasz •
|
Ápr 23, 2021 |
|
Igen. Vagy bemész a sarki riasztós boltba, és veszel egy 16,7V-os biztonsági trafót. Csöppet olcsóbb lesz. |
(#64654) wpet válasza csíkosháTTú hozzászólására (#64653)
|
Válasz •
|
Ápr 23, 2021 |
|
Köszönöm! Jól sejtem, hogy ide is túlzás a 3A? |
(#64655) novakerno válasza wpet hozzászólására (#64654)
|
Válasz •
|
Ápr 23, 2021 |
|
Nem feltétlenül. Attól függ, hogy mit táplálsz róla. Egyébként ha csak a váltók, meg szétkapcsolók lesznek, akkor sem "túlzás", én min 1,5 A-est ajánlanék (ami kb. 24 VA-nek felel meg), azért, mert az állítóművek rövid ideig viszonylag nagy áramot vesznek fel. Ha ilyenkor a szekunder feszültség nagyon leesik az nem jó. Márpedig nagyon kis teljesítményű trafónál könnyen lehet ilyen helyzet. És gondolom ezen kívül vannak egyéb fogyasztók is, épületvilágítások, sorompók, visszajelzések és még sok minden más. Szóval ezen nem spórolnék, nincs nagy árkülönbözet. |
(#64656) csíkosháTTú válasza wpet hozzászólására (#64654)
|
Válasz •
|
Ápr 23, 2021 |
|
Az attól függ. Ha PECO váltókat használsz, a saját hajtóműveivel, akkor kevés is lesz. Ilyenkor közvetlenül kell Paksra csatlakozni, a méretlen ágon.
Minden más esetben szerintem 1-1,5A elégnek kell legyen. |
(#64660) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 24, 2021 |
|
Valahol volt szó a PIKO FZ1 trafók "zárlatvédelméről". Pontosabban a sebességéről.
Hát, igaz, hogy ennek a motornak a megsütéséhez alaposan hozzájárult, hogy nyakig olajozhatták, de a koporsójába az utolsó szeget az FZ1 bimetálos zárlatvédelme, illetve zárlat nem védelme verte be. Jellemző, hogy a képen ugyan nem látszik, a műanyag kardán is rá van olvadva a motor tengelyére. Ezt hogy nem vette észre anno a gazdája? Ennek azért szaga volt rendesen! Még jó, hogy a Zeuke E11-es kasznija épen maradt... |
|
(#64662) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#64660)
|
Válasz •
|
Ápr 24, 2021 |
|
Sajnos voltak ilyen ügyek, velem is elöfordult jo 40 éve, hogy a motor megolvasztotta azt hiszem a V180- s kaszniját (pedig akkor nem volt FZ1-s trafom. A terapasztalon 2 darab F2-s szolgált.). Szoval ezek között a motorok között volt néhány egyed ami hajlamos volt nagyon melegedni. Már nem lehet kideriteni, mi is volt a hiba, azt sem lehet kizárni, hogy rossz forgorész került a mozdonyba (8 voltos START verzio). Ki tudja? |
(#64685) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#64662)
|
Válasz •
|
Ápr 27, 2021 |
|
Ez sajnos egyértelmű túlolajozás. Bele volt kövülve az olajos kefepor. Az E11-n belül deformálódott az alvázon a motort tartó rész környéke, a kaszni tetejében az elektromos rész műanyag tartóeleme, a motor tengelyre rásült kardán menthetetlen volt, ahogy a motor is, csak az állórésze maradt épen. Nem értem, mert ekkora szintű kár nem egy perc alatt keletkezik, és nem csak amper- hanem olvadt műanyagszaga is lehetett rendesen...
Meg lehetett menteni az öreg Zeuke/Gützold E11-t (ez még az első, 1968-as szériából van), és most fut vígan, de nem volt egy olcsó mulatság.
Érlelődik bennem a gondolat, hogy elméletileg készen van egy egyszerű, analóg modellvasút áramforrás/vezérlés, gyakorlatba kéne vinni, vagyis megcsinálni! Még mindig van/lenne rá igény. |
(#64686) Antal Miklós válasza csíkosháTTú hozzászólására (#64685)
|
Válasz •
|
Ápr 27, 2021 |
|
Sziasztok! Nagyon szívesen segítek a paneltervezéstől kezdve. Mondjátok mi a teendőm, engem is nagyon érdekel! |
(#64694) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#64685)
|
Válasz •
|
Ápr 27, 2021 |
|
Igy néznek ki az enyémek immár uton az USA-ba. |
|
(#64701) JZoli válasza etwg hozzászólására (#64694)
|
Válasz •
|
Ápr 28, 2021 |
|
Még mindig tetszenek ezek a panelok. Amit leírtál róluk egyre jobban felkeltette az érdeklődésemet. Mennyire publikus a kapcsolási rajzuk? Hozzá lehetne jutni valahogy? |
(#64703) etwg válasza JZoli hozzászólására (#64701)
|
Válasz •
|
Ápr 28, 2021 |
|
Zoli, küldtem mailt. |
(#64708) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#64694)
|
Válasz •
|
Ápr 28, 2021 |
|
|
(#64710) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#64708)
|
Válasz •
|
Ápr 28, 2021 |
|
Ah dehogy is, csak a csomag Amerikába. |
(#64834) wpet hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 25, 2021 |
|
Volt szó arról, hogy a riasztótrafók is megfelelőek a kiegészítők (váltók, világítás stb.) tápellátására, de az eleve 16,5V-os trafó terheletlenül 17V< nem nyírja ki pl. a váltókat? Vagy a túláram veszélyesebb, mint egy stabil, de magasabb feszültség? |
(#64835) etwg válasza wpet hozzászólására (#64834)
|
Válasz •
|
Máj 26, 2021 |
|
Gyakorlatilag minden trafo jo. A mágneses váltok csak nagyon rövid ideig müködnek ( ha hibátlanok), igy tulterhelés nem alakulhat ki.
|
(#64836) csíkosháTTú válasza wpet hozzászólására (#64834)
|
Válasz •
|
Máj 26, 2021 |
|
A trafóra írt kimenő feszültség adat a maximális terhelésen értendő. Ez minden trafóra igaz!
Vagyis, egy - például - 16V/1,2A trafó (ilyen mondjuk a régi PIKO FZ1 tartozék oldala) akkor ad le 16V-t, ha le is van terhelve 1,2A-rel. Minden más esetben, vagy terhelés nélkül a 16V-nál magasabb feszültség mérhető rajta. Az, hogy ez mennyivel magasabb, attól függ, hogy mennyre minősségi anyagból, és mennyire gondos munkával van elkészítve a trafó.
Az a névleges 0,5V, ami a riasztós trafóknál van többlet, nem ozst nem szoroz. Egy gyatrább modellvasúti trafó üresen felmehet akár 18-20V-ra is. |
(#64838) wpet válasza csíkosháTTú hozzászólására (#64836)
|
Válasz •
|
Máj 26, 2021 |
|
Értem, hogy magasabb, meg nem is a minőség volt a kérdés, hanem mi van akkor, ha a névleges 16,5V terheletlenül 17,5V.
Ez káros-e, mennyire káros? |
(#64841) etwg válasza wpet hozzászólására (#64838)
|
Válasz •
|
Máj 26, 2021 |
|
Nem káros. |
(#64844) Antal Miklós válasza wpet hozzászólására (#64838)
|
Válasz •
|
Máj 26, 2021 |
|
Az üresjárási feszültség nem káros, hiszen mint azt a neve is jelenti: a tranzformátor üresjárásban - amikor nincs rákapcsolva terhelés - magasabb feszültséget ad le. Ez modellvasúti körülmények között nem okoz semmiben problémát. A transzformátor belső szigetelése, és a vezetékezés ezt elviseli.
Ez problémát - talán - az erősáramú hálózatok transzfomátoraiban okozhatna, például a 300kV/3kV trafókban. De itt a tekercsek között, az egyes menetek között másmilyen szigetelést alkalmaznak. Igaz, hogy itt üresjárás ritkán alakul ki. |
(#64846) csíkosháTTú válasza wpet hozzászólására (#64838)
|
Válasz •
|
Máj 26, 2021 |
|
Nem lesz baj belőle. Ahogy írták többen is, akkor nagyobb a feszültség a trafón, ha nincs a kapcsoló bekapcsolva, vagy a nyomógomb lenyomva. Amint áram alá kapcsolod a fogyasztót a trafóról, magyarul bekapcsolsz valamit, vagy megnyomod a váltó állító gombját, ez a feszültség beáll a trafóra írt értékre. |
(#64848) wpet hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 26, 2021 |
|
Köszönöm a türelmes útbaigazítást mindenkinek!!! |
(#64902) wpet hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 14, 2021 |
|
"gerinc" vezetéknek mekkora kábel elegendő? 2x0,75 mm2-es hangfalkábelt tudok most ingyen szerválni, jó lesz az nekem? vagy inkább 0,5-ös, vagy 1-es vagymi? |
(#64903) etwg válasza wpet hozzászólására (#64902)
|
Válasz •
|
Jún 14, 2021 |
|
Attol függ milyen hosszu, de egy házi méretü asztalhoz elég a 0,75s vezeték. |
(#65727) asch hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 5, 2022 |
|
Még karácsony előtt elhoztam a generálon átesett mozdonyaimat CsíkosHáTTú Mestertől. Elképesztő, hogy mennyire finoman tud járni az M41 Csörgő! Hihetetlen!
Sajnos az élet közbeszólt és kevesebbet tudtunk játszani, mint ahogy terveztem, de ahogy az alap dolgokat próbálgattunk a gyerekekkel - kitérők állítása, szakaszolás, ilyenek - úgy az jutott eszembe, hogy az analóg világnak amivel most játszunk még nagy előnye, hogy a gyerekeknek is van esélye megérteni.
Emlékszem például, hogy a hurok okozta zárlat mennyire foglalkoztatott: apu direkt hagyta, hogy megépítsük aztán mikor nem működött, akkor rávezetett, hogy na vajon miért nem működik ez, miért világít a piros lámpa a trafón?
Hogy on-topik is legyek, elkezdtem tervezni az infra-szenzorokat. Azt tervezem, hogy a talpfák alól tekintenek majd ki felfelé, és reflexiósan érzékelik az elhaladó vonatot. Mivel a szétkapcsolás vezérlését is lehetővé akarom tenni, a célom az, hogy a vagonok közötti réseket is tudja detektálni. Egyelőre breadboardon raktam össze, és egy dobozokból épített állványon görgettem felette a vagonokat. Jól nézett ki. Mikrovezérlő analóg inputtal méri az infra-tranzisztor áramát, miközben gyorsan kapcsolgatja a megvilágítást ki-be. Ha a kétféle mérés közötti különbség egy küszöb felett van, akkor vonatot jelez. Ez az egyszerű elrendezés egész jól képes megkülönböztetni a semmit a vonattól, és a kocsik közötti réseket is. Sajnos nem tökéletes, a mért különbségek kisebbek, mint szerettem volna látni, de talán elegendő lesz. Úgy tűnik az analóg input eléggé zajos, ez nem meglepő, zajtalan analógot a legnehezebb jól megépíteni, nem is nagyon értek hozzá. A tervem az, hogy SMD alkatrészekből csinálok ilyen szenzorokat, amiket aztán egy serial buszra fűzve lehet a sínek alá a talpfák közé szerelni, és ezek fogják a visszacsatolást adni a vezérléshez. |
(#65730) etwg válasza asch hozzászólására (#65727)
|
Válasz •
|
Jan 5, 2022 |
|
Esetleg probáld meg szinkronizalni az infravevöt. Te tudod mikor kapcsolod be a fényt és ugyanakkor kell a fototranzisztornak is reagálnia, ha van ott valami. Ha ezt megismétled 4-5x egymás után, akkor már biztos lehetsz benne, hogy a te jeled veszi a tranzisztor. |
(#65732) diginewl válasza asch hozzászólására (#65727)
|
Válasz •
|
Jan 6, 2022 |
|
Infrabigyóval sokat molyoltam.
Most hirtelen nem tudok linket adni, de itt tettem közzé a Nagyérdeműnek többféle variációt. Talpfa közé, sínszálba.
Ha lesz időm előkeresem. |
(#65737) diginewl válasza diginewl hozzászólására (#65732)
|
Válasz •
|
Jan 6, 2022 |
|
Terepasztal vezérlése topikban volt
Opto
|
(#65738) asch válasza diginewl hozzászólására (#65737)
|
Válasz •
|
Jan 6, 2022 |
|
Köszönöm! Időközben visszaolvastam, vagy egy órán keresztül ültem az érdekfeszítő több éves társalgások felett. Még idáig pont nem értem el, de már az első reflexiós szenzorodat olvastam. Kár, hogy akkor még nem olvastam a fórumot, élőben milyen jó lett volna beleszólni...
Jelenleg hasonló megoldásban gondolkodom én is annyi különbséggel, hogy teljesen mikrovezérlővel csinálnék mindent, amit egy soros buszon lógatnék egy PC-ről, így végül minden információ és vezérlés egyetlen programban összeér. Egy mikrovezérlő simán meghajt 2-4 érzékelőt, meg jó pár aktuátort számításaim szerint. Lényegében ahány lába van, annyit tud kezelni. Most azt gondolom, hogy egyetlen egy féle boardot csinálok, amire azokat a perifériákat ültetem be, amik az adott helyre kellenek.
Ezekkel az alkatrészekkel gondoltam megcsinálni, ezek egymás párjai erre a célra: KP1608F3C, KP-2012 P3C
Egyik
Másik
A tegnapi méréseim szerint (bár THT 5mm-es búrájú régről elővett alkatrészekkel) még az is jó, ha az adó-vevő pár a talpfák szintjén van, bár nyilván jobb lenne a jel-zaj viszony, ha magasabbra kijönnének. Úgyhogy meg fogom fontolni ezt az alkatrészt inkább, amit te használtál.
Linkek javítva.
Frankye |
(#65739) etwg válasza asch hozzászólására (#65738)
|
Válasz •
|
Jan 6, 2022 |
|
Ha mikrovezérlövel dolgozol, akkor aránylag könnyü eliminálni a zajt. Ha az optotranyo az A bemenetre megy, akkor méred a kapott jelszintet ( amikor nem világit a LED) és azt átlagolod. Az lesz a referencia, és ahhoz képest, ha változik a jelszint és világit a LED, akkor kapsz egy másik referencia értéket, azt is átlagolhatod ( amikor világit a LED). Ha most megjelenik valamilyen jármü, akkor a visszavert fény csak a második referenciáto lesz nagyobb és abbol már kaphatsz értelmes és jo adatot. A gond ilyen megoldásnál az, hogy gyakorlatilag 3 állapot van.
1. Amikor csak a környezeti fény van. ( az meg változik)
2. Amikor ehhez bekapcsolod a LEDet ( összeadodik a másik fénnyel).
3. Amikor visszaverödik jármü aljárol.
Ezért jo az a megoldás amit korábban irtam, ha az optotranyo nem a sztatikus ( állando) fényre reagál, hanem valamilyen algoritmusu, de általad generált fényre. ( régen ezt a technologiát PLL-nek hivták). Szerencsére nekünk nem kell ilyen pontos detektor, csak az elvet érdemes felhasználni. ( pl. csak akkor reagál a kapcsolás a fényre, ha gyors egymásutánban pl. 5 jelet fog, mert 5x villant fel a LED). A sebességgel nincs gond, mert az impulzusok lehetnek mondjuk 10 ms hosszuak, azaz 100 ms alatt le tudsz adni 5 villantást, majd egy kis szünettel ismétled. Az áramkor csak akkor fogadja el, ha az optotranyobol is 5 impulzust kapsz.
A nagyvasuton is van ilyen - igaz nem nálunk - ott is vannak olyan sináramkörök, amik még a “zajszint” alatt is képesek kimutatni a vágány foglaltságát, mert a zaj karaktere változik. |
(#65994) sigabor hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 18, 2022 |
|
Tisztelt csoport társak !
Érdeklődni szeretnék hogy foglalkozik e valaki (épít e) olyan szervó vezérlőt aminben lehet állítani a sebességet?
Segítségeteket előre is köszönöm !
Gábor
|
|
|
|
2024. Nov, 20. Sze 8:38:24 |
|
Jelenleg 8 fő olvassa az oldalt |
|
|