|
[OFF] Pihenő vasutasok
|
Témaindító: Topi, idő: Jún 28, 2010
Témakörök:
|
|
(#64888) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 3, 2021 |
|
Szenvedünk a műhelyben egy pár N-es modell rendbeszedésével, és sírunk, szenvedünk. De mi ez a kontárkodás, ami tönkre vágott 96 modellt ehhez képest:
basszus! |
(#64889) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#64888)
|
Válasz •
|
Jún 3, 2021 |
|
Ez semmi.
Nemrégen ment a német TV-ben egy vagy 10 perces adás hogyan kell a epret (szamocát) meg az egrest “hámozni”. Bemutattak 3 korszakalkoto találmányt erre a komoly feladatra.
Akkor mit várhatunk a szerencsétlen modellezöktöl akik elhatározták, hogy a mozdonyba egy más motort akarnak beszerelni..... |
(#64890) Lazsi válasza etwg hozzászólására (#64889)
|
Válasz •
|
Jún 3, 2021 |
|
Épp epret eszek... Én balga hámozatlanul, csak a zöld részét szedem le... |
(#64891) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 8, 2021 |
|
Emberek baj van. Az alig egyhonapos luxus bringám ( természetesen e-bike) szétesöben van. Egy hete a féket kellett rendbehozni, mert az anyacsavar nem volt önrögzitö, igy megunta a száguldozást és elveszett.
Tegnap meg majdnem ugyanez történt a sárhányoval. Eddig nem is nèztem, (a jármüvet használom nem nézegetem, mint egy fotomodellt) na kérem sárhányo ilyen acél C formaju klipszekkel van rögzitve, amik ugy igen jol mutatnak a kirakatban, de egy kis rázkodás és már le is ugornak. Hivom a boltot, nem is hallottak ilyen rögzitésröl pedig náluk vették a bringát. Igy ma elmentem megnézni, hogy milyen méretü is az a vacak.
Ki is nyomtattam néhányat tartalékba, de azt hiszem az lesz a vége, hogy jön a furo meg a szögecs vagy anyáscsavar. A bolt megigérte, hogy utánnanéz, de ahogy a fizimiskájukat láttam, szerintem azt sem tudják hogyan kell ilyesmit rendelni.
|
|
(#64904) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 17, 2021 |
|
Lehet, hogy elfér volna a járműépítés topicban is?
|
|
(#64905) Frankye válasza csíkosháTTú hozzászólására (#64904)
|
Válasz •
|
Jún 18, 2021 |
|
Simán! |
(#64960) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 9, 2021 |
|
Na ma megint tanultam valamit.
A californiai egyetem szerint egy ( elektronikus) memoria nehezebb, ha tele van, mint amikor üres. Az is elmondták, hogy egy 4GB-s memoria mennyivel, de vagy 16 nulla az 1gramm elött egy kicsit elbizonytalanitott, hogy vajon ezt valoban meg lehet-e mérni.
Gondolom nem 16 szamjegyü dollártköteget kaptak eme hatalmas felfedezésért.
|
(#64961) Lazsi válasza etwg hozzászólására (#64960)
|
Válasz •
|
Júl 9, 2021 |
|
Az információt, vagyis a 0-t vagy 1-et a töltések megléte vagy hiánya jelzi. A töltést elektronok képviselik. Egy bit tárolásánál lehet tudni a tárolóelem kapacitása és feszültsége alapján (Q= C * U, ahol a C és az U ismerhető az eszköz gyártási technológiája alapján) a szükséges töltést, amiből számolható, hogy ahhoz hány darab elektronra van szükség (n = Q / q elektron). Innen már csak össze kell szorozni a bitek számát a bitenkénti elektronok számával és egy elektron tömegével, és megkapjuk a kérdéses értéket.
De a tárolóelem kapacitása jelentősen eltérhet a különböző gyártású memóriák esetében. Nagy eséllyel a legelső 4GB-os memória és a legmodernebb technológiával gyártott ugyanekkora memória között elég nagy eltérés lehet a tömegnövekedésben.
Szerintem ők sem mérték, hanem csak kiszámolták ezt... |
(#64962) etwg válasza Lazsi hozzászólására (#64961)
|
Válasz •
|
Júl 9, 2021 |
|
Ehhez képes egy mai másik hir, fényévekkel nagyobb értékü. Az egyik legmodernebb összecsukhato e-bikerol van szo. A kis kinai 8 világszabadalommal védte le azt zár mechanizmust.
Ha bicikli menetképes állapotban van, csak nagyitoval látni, hol lehet hajlitani, összecsukni, minden szerszám nèlkül csak egy fogással. Mellesleg az akkuval 50 km-t lehet menni pedálozás nélkül, pedálozással 80 km-t és még jol is néz ki. |
(#64964) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#64960)
|
Válasz •
|
Júl 10, 2021 |
|
Valamikor, egykor régen,
Mikor még Bagdadban a piactéren...
Szóval hajdanán, még a '80-as évek hajnalán egyik este a Kossuth rádiót hallgattam, a Rádió Színház című műsorukat, egy sci-fi hangjátékot.
Igen, akkoriban a Magyar királyi... izé Magyar elvtársi rádiónak nem derogált egy sci-fi novellából hangjátékot csinálni.
Sajnos már nem emlékszem sem a mű írójára, sem a mű címére, de tudósokról szólt, akik őrültnek tartották egy társukat, mert mindenféle információkat, haszontalanokat is egy hatalmas számítógépbe gyűjtött hónapokon át. Bulvár pletykáktól kezdve a tudományos értekezésekig mindent. Az volt a célja, hogy mérhető tömegnövekedést tudjon kimutatni, pusztán ezzel. Azt volt hivatott bizonyítani, hogy a világ információból keletkezett...
Innen már csak egy lépés a Mátrix... |
(#64965) csíkosháTTú válasza Lazsi hozzászólására (#64961)
|
Válasz •
|
Júl 10, 2021 |
|
Ezzel csak egy baj van. A memóriák apró tranzisztoraiba nem megy be plusz elektron, és nem is jön ki onnan. Legfeljebb "set" vagy "reset" értékre átmegy egyikből a másikba. Milliónyi bistabil multivibrátorról beszélünk... (Erősen leegyszerűsítve a dolgot)
|
(#64966) Lazsi válasza csíkosháTTú hozzászólására (#64965)
|
Válasz •
|
Júl 10, 2021 |
|
Mint az a csatolt képen is látható, a memória egyetlen bitjének tárolásához a képen látható egy db tranzisztor és egy db kondenzátor kell. A feltöltött kondenzátor jelenti az "1"-est, a kisütött, töltés nélküli a "0"-t.
Vagyis ténylegesen az "1" esetén több töltés van benne, mint "0" esetén. |
|
(#64967) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#64965)
|
Válasz •
|
Júl 10, 2021 |
|
Illetve hol vannak azok az elektronok olyankor, ha nem tárolnak informaciot? |
(#64974) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 13, 2021 |
|
Ez még nem volt.
Németországban egy uj autopalya hidat épitettek, ahova rossz csapágyakat/görgöket sikerült beépiteni. Valami okbol a hid szegmensei megmozdultak és a görgök elrepesztették a pilléreket. Hosszu huzavona utan, ugy döntöttek, hogy a hidat fel kell robbantani, és uj pillérekre ujraépiteni.
S most jön a hab a tortára. A hidon ott áll egy nagyon umnak kinézö komoly nehéz autodaru. Most azon rágodnak, hogy azzal mi legyen. A szakemberek egyik csoportja azt állitja, hogy az autot nem lehet lejáratni a hidrol, mert az megmozgatná a elcsuszott hid elemeket és beszakadna az egész konstrukcio ( kb 40 m magas a völgy felett).
Most az a nézet uralkodik, hogy a hidat az autodaruval együtt kell felrobbantani. A nehéz terep miatt az autot nem lehet leemelni a hidrol. |
(#64975) Lazsi válasza etwg hozzászólására (#64974)
|
Válasz •
|
Júl 13, 2021 |
|
Nem ismerem az autódaru súlyát, de gondolom, minél nehezebb, annál többet ér... És azt sem tudom, hogy a katonai helikopterek mekkora súlyt képesek felemelni, de talán ez megoldás lehetne. Talán olcsóbb lenne megfizetni egy ilyen manővert, mint egy másik darut venni.
És miért izgulnak attól, hogy leszakad a híd? Úgyis fel akarják robbantani, nem? |
(#64976) etwg válasza Lazsi hozzászólására (#64975)
|
Válasz •
|
Júl 14, 2021 |
|
Én is egy helikopteres mentésre gondoltam..
Azt megértem, hogy senki nem akar a daruskocsiba beülni és leszakadni vele a hiddal együtt, de talán kötéllel le lehetne huzni soför nélkül is. Lehet, hogy már rá se mernek menni a hidra. A videon senkit nem látni a 2x3 sávos hidon csak a daruskocsit meg munkaanyagokat. Nem tudom.
Amikor a hirt láttam a TV-ben a kiséröqszöveg olyan hülyére sikerült, hogy az embernek az egyik pillanatban az volt a benyomása, hogy a hidat jelenleg a daruskocsi tartja egyben illetve a pilléreken. |
(#64977) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 14, 2021 |
|
Egy kép ezuttal Svajcbol, tegnapelött egy vonatbol.
A helikopter hordja a képen láthato modon a betont az épitkezésre, teljes üzem mellett.
|
|
(#65005) róbertke válasza etwg hozzászólására (#64976)
|
Válasz •
|
Júl 16, 2021 |
|
Hol a videó? |
(#65006) etwg válasza róbertke hozzászólására (#65005)
|
Válasz •
|
Júl 16, 2021 |
|
Nem tudom, hogy van-e a fiam feje van a képen, de nem tudom, hogy videozott vagy csak fényképezett. Még nincs itthon. |
(#65012) etwg válasza etwg hozzászólására (#65011)
|
Válasz •
|
Júl 17, 2021 |
|
Ezt nézzétek meg hogyan lopják ki szinte üzemszerüen az amerikai transzkontinentalis vonatokat.
Cajon pass |
(#65013) róbertke válasza etwg hozzászólására (#65012)
|
Válasz •
|
Júl 17, 2021 |
|
Már a leges-legelső szolgálatomban tapasztaltam ilyent 1986-ban a MÁV-nál. Zárpótolt vagonok fogadtak az ipartelepen 1986.01.03.-án. Q-va szar munka a darabszámlálás, kármegállapítás. |
(#65014) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 18, 2021 |
|
Egy 100 éves örökmozgo. Kötélpálya ami 100 éve müködik, és egyetlen csepp energiára sincs szüksége. A csillékkel agyagot hordanak 100 éve a téglagyárba. Ha minden igaz akkor talán még 15 évig.
Valamikor több 100 ilyen kötélpálya müködött az Albionban, ez az utolso.
Kötélpalya |
(#65015) somitomi válasza etwg hozzászólására (#65012)
|
Válasz •
|
Júl 19, 2021 |
|
Az mondjuk nekem furcsa, hogy a tolvajok így tárva-nyitva hagytak mindent. Csak vissza kéne csukni a konténereket és már nem venné észre az első pályamenti vasutas, hogy valaki piszkálta a vonatot. |
(#65016) róbertke válasza somitomi hozzászólására (#65015)
|
Válasz •
|
Júl 19, 2021 |
|
Ezt magadtól találtad ki vagy segített valaki?? |
(#65021) SzervízMacska válasza etwg hozzászólására (#65014)
|
Válasz •
|
Júl 19, 2021 |
|
A helyzeti energia az smafu? Nyilván azonnal leáll, ha az összes teli csille leért... |
(#65051) etwg válasza somitomi hozzászólására (#65015)
|
Válasz •
|
Júl 23, 2021 |
|
A szerencsétlenek nem tehetik, mert nincs mar meg a lakat vagy a plomba.. |
(#65052) diginewl válasza somitomi hozzászólására (#65015)
|
Válasz •
|
Júl 23, 2021 |
|
Egyetértek. Mintha szándékosan jeleznék így, hogy sikerült az akció.
Attól, hogy egy lakatot, vagy plombát leszednek ezekről a konténerekről, attól még a jelöletlen reteszelés biztosan visszacsukható lenne.
Ez egy hecc.
Amúgy elgondolkodtató, látva a videót, mekkora árutömeg mozog... Ezen belül pedig elég célzottan mentek a nyitogatások - még akár szervezett is lehet a dolog - hiszen egy ekkora szerelvényen, csak úgy kitalálni, hogy melyik konténerben vannak az értékes dolgok, és melyik szállít bútorlapot...eléggé valószínűtlen... |
(#65058) róbertke válasza etwg hozzászólására (#65012)
|
Válasz •
|
Júl 23, 2021 |
|
David Sprague
1 héttel ezelőtt
Mint egykori vasúti vezető, nem nehéz megismerni a valós eseményeket, vagy azt, hogy ez hogyan történik. A vonatok gyakran leállnak más forgalomra / vonatokra váratlan területeken. A hivatásos tolvajok ismerik a legjobb várakozási helyeket, és figyelik a megálló, szervezett és gyorsan mozgó vonatok lehetőségét. Talán tudják, vagy van belső forrásuk, több mint valószínű, csak véletlenszerűen bontják fel a pecsétet, elolvasnak néhány címkét és továbblépnek a következőre. Nyitott szezonja jó "Can" konténeren. De a vonat személyzete megint nem tudja látni ezeket az eseményeket, a rendkívüli hosszúság, a napszak vagy az elülső út kígyó görbéje miatt. Mire észrevehető, a vasúti rendőrségnek nem sok oka lehet. Nincs elegendő emberereje ahhoz, hogy Baba leüljön a mérföldes pályára, vagy elkötelezze magát az ország bejárására kamerákkal. Ez a fajta, mint a "Fal", nem lát mindent, ami előtted van, amint hátat fordítasz, bam! Oda-vissza. Talán új technológiákkal a lézeres drónok járőrözhetnek a távoli helyeken, és elzárhatják őket a rossz emberektől. Lol. Ellenkező esetben csak szokja meg, hogy 300,00 dollárt fizet egy két dolláros cipőért. |
(#65059) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 23, 2021 |
|
AmstedMaxion AMAX hosszú vasúti kocsik a Brado Logística számára (Brazília, 2011) Ez a cég meglépte azt, amin a többiek csak tökölnek. 10 éve már első körben megépíttetett magának 145 kocsit 2011 novemberéig. Azóta csak folyamatosan fejleszt. Egy platformkocsi többféle konténerszállítást tesz lehetővé: 2 konténer 40' vagy 4 konténer 20', vagy 3 konténer20', de csak egy szinten.
Normál üzemben a konténerek ajtajai az acélfalak felé néznek. |
|
(#65060) etwg válasza róbertke hozzászólására (#65059)
|
Válasz •
|
Júl 23, 2021 |
|
Nem is rossz megoldás, persza ahhoz az USAban a darusnak tusnia kellene melyik végén van a konteéren az ajto. Az a tudás meg extra pénz.... |
(#65061) róbertke válasza etwg hozzászólására (#65060)
|
Válasz •
|
Júl 23, 2021 |
|
Arra van a rakodás irányító. |
(#65062) etwg válasza róbertke hozzászólására (#65061)
|
Válasz •
|
Júl 24, 2021 |
|
Az sem a Charitas alkalmazotja...... |
(#65063) róbertke válasza etwg hozzászólására (#65062)
|
Válasz •
|
Júl 24, 2021 |
|
1992 - 2015 között ezt csináltam folyamatosan a MÁV/Cargó -nál |
(#65064) etwg válasza róbertke hozzászólására (#65063)
|
Válasz •
|
Júl 24, 2021 |
|
Nálunk igen, de az USAban valoszinüleg nem csinálnád.... |
(#65067) sunocske válasza róbertke hozzászólására (#65058)
|
Válasz •
|
Júl 24, 2021 |
|
Cegléden volt idén egy elfogás, ott is vonatokat dézsmált a csapat. A lefoglalt áru alapján teljesen véletlenszerű volt, hogy milyen vonatot dézsmáltak meg. Volt ott botmixer, lapostévé, babaolaj, zokni, dezodor, csavarhúzókészlet a szajréban. Egyszer kukoricát akartak lopni egy frissen berakodott Wascosa Tagnpps kocsiból, ami olyan jól sikerült, hogy a surrantó nyitásakor a kiömlő mag egyből maga alá temette a zsákot. Aztán a vonat elindult, és a felvételi épülettől a Tesco vonaláig szépen el is terítette a rakományt... |
(#65076) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#65071)
|
Válasz •
|
Júl 27, 2021 |
|
""Gépműhely gyakorlat"" |
(#65077) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 27, 2021 |
|
Hétszeresére drágult a tengeri szállítás
- Tavaly nyáron átlagosan 1650 dollárba került egy 40 láb méretű tengeri konténer szállítása Sanghajból Rotterdamba, manapság ugyanekkora áru továbbítása csaknem 11 200 dollár – tájékoztatta az iBanFirst nemzetközi pénzforgalmi cég a távirati irodát.
- a konténerek ára a tavaly nyári 3 ezer dollárról mostanra 20 ezer dollár körüli szintre emelkedett. |
(#65078) etwg válasza róbertke hozzászólására (#65077)
|
Válasz •
|
Júl 27, 2021 |
|
Emiatt már a kávé is majdnem duplája a régi árnak... |
(#65081) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#65077)
|
Válasz •
|
Júl 27, 2021 |
|
Na, visszajön a gyártás Kínából? |
(#65082) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#65081)
|
Válasz •
|
Júl 28, 2021 |
|
Ez sajnos nem valoszinü, a szivárványos doboz nagyon megdrágitaná a modelleket. |
(#65083) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#65081)
|
Válasz •
|
Júl 28, 2021 |
|
Csak előtte mindent felvásároltak Európában amit csak lehet úgy mint az USA-ban (Mit gondolsz, kinek kell a Bige Szolnokon??) |
(#65085) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#65083)
|
Válasz •
|
Júl 28, 2021 |
|
Nem a kínaiaknak. Két magyar oligarcha ment egymásnak, mert egyik sem bír az egójával. Hálát adok istennek, hogy semmi közöm hozzájuk, és nagyon távol állok attól a társadalmi rétegtől. Az lehet, hogy kínai lesz a nevető harmadik ebben a csatában, és úgy lesznek befutók, hogy a másik kettő - képletesen szólva - kicsinálja egymást. |
(#65086) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#65085)
|
Válasz •
|
Júl 28, 2021 |
|
Ez a kapitalizmus alapja, Vanderbilt ota.... |
(#65087) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 28, 2021 |
|
Talán ez a jövö.
Piko és Märklin közösen hoznak ki egy modellt, a beszédek alapján minden méretben - Dr. Wilfer megigérte, hogy TT-ben is. Egyidöben a nagyvasuti változattal.
Nagyon érdekes fejlemény.
Müszakilag egy extra is a Pikotol, ez lesz az elsö europai modellje, ahol a hanggenerator követi a mozdony „terhelését“. Elöször az amerikai US.Army mozdonyon volt ilyen megoldás, és az nagyon jol sikerült. ( ha a mozdony emelkedöbe megy, vagy nehezebb a vonat, akkor a diesel felpörög, függetlenül a sebességtöl).
Itt a hosszu bemutato. A németül nem tudoknak elég az utolso néhány perc.
Piko BR218
Itt meg az elsö ilyen hanggal szerelt mozdony bemutatoja ( angolul).
Piko 65t USATC |
(#65088) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#65087)
|
Válasz •
|
Júl 28, 2021 |
|
Idézet: „...ez lesz az elsö europai modellje, ahol a hanggenerator követi a mozdony „terhelését“. Elöször az amerikai US.Army mozdonyon volt ilyen megoldás, és az nagyon jol sikerült. ( ha a mozdony emelkedöbe megy, vagy nehezebb a vonat, akkor a diesel felpörög, függetlenül a sebességtöl).”
Egy újszülöttnek minden vicc új. Ezt már úgy 10 éve tudja minden Tran és ZIMO hangdekóder. Tényleg falakat rengető újdonság. |
(#65089) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#65088)
|
Válasz •
|
Júl 28, 2021 |
|
De ilyen jot még nem hallottam 1-s méretben sem. A Pikonak ez az elsö probálkozasa. |
(#65091) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#65089)
|
Válasz •
|
Júl 28, 2021 |
|
A Tran-nál, meg a ZIMO-nál is lehet ennek az érzékenységét programozni egy-egy CV érték átállításával. Nem olyan nagy kunszt. Az összes többi meg hangszóró, és hangszerkesztés. Én minden általam szerkesztett hangban hosszú évek óta beállítom ezt a funkciót. Egy gőzösnél meg sokkal nagyobb játékélmény, ha emelkedőn "gőzt ad" a vezér...
A PIKO-nál lehet, hogy ez újdonság. A nagyoknál meg nem.
Egyébként a PIKO inkább a Lenz ABC fékezését tenné rendbe! Az nem egy állapot, hogy a jelző felé menetben a modell lefékezés megáll, ha kéménnyel előre halad a jelző felé, de szertartállyal előre meg nem érzékeli az ABC szakaszt. Szarvashiba! |
(#65094) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 29, 2021 |
|
Ezuttal egy aproság Azerbajdzsánból.
Vasuti keresztezödés, nem is akármilyen.....
Baku |
(#65115) sunocske válasza csíkosháTTú hozzászólására (#65088)
|
Válasz •
|
Aug 3, 2021 |
|
Idézet: „ Ezt már úgy 10 éve tudja minden Tran és ZIMO hangdekóder. Tényleg falakat rengető újdonság.”
Hiába tudja a Tran és a ZIMO dekóder is ezt a funkciót évek óta, ha ez eddig nem volt nagy dobra verve (én sem tudtam róla)... |
|
|
2024. Nov, 20. Sze 17:34:23 |
|
Jelenleg 15 fő olvassa az oldalt |
|
|