|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#65057) csíkosháTTú válasza György barát hozzászólására (#65056)
|
Válasz •
|
Júl 23, 2021 |
|
Jó. VeTTed volna fáradtságot, hogy keress rá a korábbi bejegyzéseimre a témával kapcsolatban, akkor kiderült volna, hogy vendégforgóvázakon van még minden. Egyébként a kiindulási alap a Tillig DR V100-as. De csak a mechanikai rész. Még mindig ott tart a tervezője, hogy konstrukciót optimalizálja. Csak egy újabb állomás az úton.
Mint mondtam, olvass kicsit vissza!
Magam részéről én most zárok. Sok dolgom van a műhelyben. |
(#65065) etwg válasza György barát hozzászólására (#65043)
|
Válasz •
|
Júl 24, 2021 |
|
Ezek szerint Ferenc testvértöl tanulod a moreszt.
|
(#65066) sunocske válasza György barát hozzászólására (#65053)
|
Válasz •
|
Júl 24, 2021 |
|
Mivel nem tudok aludni, a mosogatáshoz meg nincs kedvem, egy kicsit beleástam magam a Br. 81-es témába. Az alábbi változatokat találtam:
Zeuke 545/78 3-tengelyes fantáziamodell 81 001 pályaszámmal, a fotón nehezen olvasható, Deutsche Reichsbahn dombornyomással a pályaszám felett.
Zeuke 159/51 ebben a formában szintén fantázia, vagy inkább "freelance" modell, dombornyomott 81013(!) pályaszám és fölötte nehezen olvasható Deutsche Reichsbahn dombornyomás. Semmilyen tamponozott felirat nincs.
Zeuke 545/51 itt kezd érdekessé válni a dolog, a jól olvasható domború Deutsche Reichsbahn felirat alatt tamponozott 81 001 pályaszám, alatta a panel bal alsó sarkában nehezen kiwehető Bw Goslar felirat.
BTTB-Zeuke/Tillig 02210 jól olvasható tamponozás, Deutsche Reichsbahn, 81 001, Bw Goslar
BTTB-Zeuke/Tillig 02211 még jobban olvasható minden, Deutsche Bundesbahn, 81 001, Bw Goslar.
BTTB-Zeuke/Tillig 02212 megint Deutsche Reichsbahn, 81004, Bw Goslar.
Összegzés: a Zeuke/BTTB/Tillig módszeresen a goslari fűtőházhoz állomásította ezt a mozdonytípust. Most azon el lehet kezdeni rugózni, hogy a Deutsche Reichsbahn az a háború utáni DR-t jelenti, vagy a DRG-t, mert tudtommal a zománctábláin ugyanaz a felirat szerepelt, mint '45 után az NDK-ban. Én simán bekajálnám, hogy DR-ként adtak el DRG modelleket, a Stasi meg nyilván nem volt elég éber, és nem szúrta ki az NSZK keleti határán álló városka fűtőházát |
(#65068) etwg válasza sunocske hozzászólására (#65066)
|
Válasz •
|
Júl 25, 2021 |
|
Nem egészen értem sok modellezö agymenését.
Hogy a példánál maradjunk.
Az a mozdony (BR 80/81) nagyon is mozdonynak néz ki, akkor is mozdony lesz, ha nincs rajta egyetlen felirat sem.
A házi terepasztal még a legjobb joakarattal sem modellezi le a pontos valoságot. Ha jol emlékszem a legrövidebb állomás is pl hosszabb mint 400 m ( a többség hosszabb mint 800 m) ami a méretünkben is minimum 3 méter.
A nagy kritikusok meg szögecsszámlálok kritikájukkal oldalakat tudnak megtölteni barmelyik modellröl, ami alá még tisztességes mérethelyes sint sem tudnak tenni (Jelenlegi minöségi modellsin 1,9 mm magas, ami több mint 220 mm lenne a valoságban, az adott mozdony meg egészen biztos soha nem járt ilyen sinen.
Föleg a gözmozdonyok életük soran rengeteg változáson és rengeteg honositáson mentek át, még békeidökben is csereberélték egymás között a fütöházak, igy mindig akad ma egy fénykép, ami szerint valami nem stimmel a feliratokon. Ezen rágodni? Röhej.
Volt egy korszak - itt Europaban sikerrel lejáratták a szögecsszámlálok, amikor a modellezök saját vasutat épitettek, ahhoz vettek vagy épitettek jármüveket, de az legalább autentikus volt az adott (modell-) vasutra.
Ha valaki valodi muzeumi minöséget, egyedi modellt akar, senki nem görget akadályt elé, ha ugyanezt egy gyártol várná el az ember nem biztos, hogy egy éves jövedelme elég lenne erre. |
|
(#65069) György barát válasza sunocske hozzászólására (#65066)
|
Válasz •
|
Júl 25, 2021 |
|
Kiegészítés.
BTTB katalógusszám nélkül (mert csak készletben és csak nyugati exportra gyártották). ELB 102 a víztartányon.
Tillig 02212 Fotoanstrich 81.003
Ezen túlmenően pedig a történethez az is hozzátartozik, hogy a modell először vaslemez kerettel jelent meg. Nem vagyok sem gyári, sem ipartörténeti múzeum. Nem török minden változat birtoklására. A legöregebb gépem vaskeretes, gravírozott tulajdonossal és tamponos pályaszámmal.
Egy diorámát viszont építhetnék. 1928: a hannoveri gyárudvaron a csarnok kapuja előtt áll a 004-es, előtte a 003. Az utóbbi körül Merten vagy Preiser filmesek, fényképészek sürgölődnek. A nem létező állomásomon pedig tolat a 001. (Ezek az aranytáblások.)
Fehér feliratok:
1945-48 Deutsche Reichsban West (avagy US Zone): 81.001
1949-68 Deutsche Bundesbahn 004.
Végeredményben a 81-es a haverom. De nem több. Nem kell sem Faulhaber motor, sem Harald Kurz lengedezője.
Más:
Kühn úr a sínrendszerét 1,8 mm-nek hirdeti. Talán magasabb? Ellenben a PECO évek óta kínál Code 60 sínszálat. Igaz, nem tudom a talp szélességét.
.
|
(#65070) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#65068)
|
Válasz •
|
Júl 25, 2021 |
|
Én úgy fogom fel a modellt, mintha egy fénykép felvétel lenne. Egy adott nap állapotát tükrözi, ami többé-kevésbé egy pár évig autentikusnak mondható. Emlékszem, amikor az első OFF ROCO M61 megjelent, akkor mindenki "szakértő" szidta, hogy mi minden apróság hiányzik róla. Pedig nem, ugyanis a ROCO azt az állapotát modellezte le, amikor megérkezett. A hiányzó fellépők, kapaszkodók csak később kerültek fel rá idehaza, megváltoztatva a gyári állapotot.
Ezért aztán én "csak" azt nézem, hogy a modell nálam lehetőleg DR III. korszak legyen*, de azt már nem, hogy 1945 és 1970 között pontos-e a REV dátum, meg az állomásítási hely. A modellezés évekre szól, egy terepasztalt sem lehet 3 nap alatt befejezni. Ebbe simán belefér.
*: Most teszek éppen kivételt, mert egy régi kedvencemet (talán valami régi TT Kurier-ban láttam róla felvételt) A DR BR83.10-t nemsokára kiadja a PIKO. Csak épp IV. korszakos, úgyhogy mégsem mennek kótya-vetyére a IV. korszakos, háromtengelyes REKO kocsik a vitrinemből.
Kompromisszum, vagy megalkuvás? Vagy mindkettő... |
(#65072) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#65070)
|
Válasz •
|
Júl 25, 2021 |
|
Én is kb igy gondolkodom, de messze nem zavar még az sem, ha nem stimmel teljesen a kor. Sokkal lényegesebb, hogy hiteles lehet a modell vonat vagy sem. A Preiserék egész biztos nem fogják a terepasztalon számolgatni a szegecseket.
Söt van egy olyan vagonom aminek a két oldala teljesen más, igy ha a vonat visszajön az állomásra akkor megváltozik egy kocsi benne. Már nem egy barátomat sikerült jol megtréfálni.
Az egyik vasuton, ahol a fiunk önkénteskedik egy mozdony minimum 10 évig az egyik oldalán hiányzo táblával üzemelt. Kb két hete sikerült egy uj sárgaréz táblát csinálni. Mekkora morgás lenne, ha egy gyár hiányzo táblával hozná ki a mozdonyt.
|
(#65073) György barát válasza sunocske hozzászólására (#65066)
|
Válasz •
|
Júl 25, 2021 |
|
.
Jó, hogy beszélgetünk. Délelőtt rosszul írtam a fehér számaimat (felcseréltem). Ebéd után viszont előkaptam a gépeket meg a katalógusokat, és egyeztettem. Ennek alapján a következő sort tartom a legvalószínűbbnek.
000/00 cseh hamisítvány
Zeuke
159/51 DR 81.013 dombor
159/78 (4 tengely!) (1961/62)
545/51 DR 81.001 tampon
BTTB
2210/72 DR 81.001 fehér
2211/82 DB 81.001 fehér
2212 (ELB) ?
2213 DR 81.004 fehér
Tillig
02210/94 DRG 81.001 arany
02211/94 DRG 81.004 arany
02211/97 DB 81.001 fehér
02212/97 DRG 81.003 szürke
02213/97 DRG 81.004 arany
02219/97 DR 81.001 fehér
Megjegyzések.
Bő 30 évvel ezelőtt egy prágai börzén kínált egy srác háromtengelyes 81-est. Nagyon bizonygatta a ritkaság mivoltát, ezzel indokolva a túl magas árat. Sem addig, sem azóta nem láttam ilyennek a fényképét vagy rajzát. Úgy vélem, egy csehszlovák Mekk mester tréfája lehet. De lelke rajta! Volt ott magyar balek, aki megvette.
A Zeuke 159/78 (start) mozdonynak négy tengelye volt. Látható a 61/62-es katalógus 31. oldalán.
Ha a 013-as pályaszám domború, akkor nagy valószínűséggel az az ősi. Mert kezdetben vala a gravírozás.
A BTTB 72-ben vezette be az új katalógusszámokat.
Tillig a gyártás kezdetén egy kicsit kavart, tévesztett. Aztán kimászott belőle.
1997-ben kínálta először ezt a gőzöst kezdőkészletben. (2000-ben egyedül is.) Éppen olyan, mint a Zeuke féle 159/78.
. |
(#65074) György barát válasza csíkosháTTú hozzászólására (#65070)
|
Válasz •
|
Júl 25, 2021 |
|
.
Hasonlóan gondolkodunk. Ám ha van egy piros Nohabom és egy narancs, akkor az előbbi mögé sorolom a vékonycsíkos MÁV kocsit, a másik után a vastagost.
A korábban írt poggyászkocsinak pedig kimondottan örülök. A REV 64-et kapirgálom 1954-re, és megvan az idáig hiányzo paklim egy másik vonathoz.
Attól, hogy fölhívom a figyelmet a bakikra és hibákra én még "játszom" a vasutat. De közben használom az ismereteimet, és jön az újratervezés.
. |
(#65075) csíkosháTTú válasza György barát hozzászólására (#65073)
|
Válasz •
|
Júl 25, 2021 |
|
A BR80 könnyű tolatómozdony (Einheitslok) C tengelyelrendezésű volt/van. Vagyis három tengelyes.
A BR81 a BR80 nehéz tolató változata, D tengelyelrendezésű vagyis négy tengelyes.
Csak a pontosítás kedvéért írom le. Vagyis 81. sorozatot ráírni egy három tengelyes gőzösre, az azt jelenti, hogy fantázia modellről van szó.
Még valami!
Az idők során az eredeti Zeuke BR81 rengeteget változott belül, míg végül a Tillig érában megszűnt a gyártása.
(Szerintem lenne a piacon hely egy modern BR81 modellnek.) |
(#65079) sunocske válasza György barát hozzászólására (#65073)
|
Válasz •
|
Júl 27, 2021 |
|
Hümm.
Én innen vettem az adatokat, ez alapján a 159/78 volt ilyen is, olyan is.
Bővebben: Link |
(#65080) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 27, 2021 |
|
Jéééé, tényleg létezett (modellben) három tengelyes BR 81 001!! |
|
(#65084) etwg válasza róbertke hozzászólására (#65080)
|
Válasz •
|
Júl 28, 2021 |
|
Azért a játék modelleket nem kellene számba vennie egy szegecsszámlálonak. Ezek a modellek rendszerint önállóan nem voltak kaphatok, csak egy Start kezdökészletben, kocsikkal sinekkel.. |
(#65090) György barát válasza sunocske hozzászólására (#65079)
|
Válasz •
|
Júl 28, 2021 |
|
.
Aha meg ühüm.
De
1. A tévedés jogát fönntartom.
2. Nem vagyok hittérítő. Senkire sem erőltetem rá a véleményem.
A láncolt honlap nem korhű dokumentum. Szerintem egy ifjú titán alkotta ebben az évezredben (kevés logikával).
1. A gyártmánycsoportot jelölő 159 és 545 abszolút nem a katalógusszám-rendszer megváltoztatása.
2. Egy modell azonosításához sokkal jobban szükséges a felhasznált anyag, a kidolgozottság mértéke, a dombor és a tampon elkülönítése, csomagolás. Ezekről miért nem ír a szerző?
.
|
(#65092) róbertke válasza etwg hozzászólására (#65084)
|
Válasz •
|
Júl 29, 2021 |
|
Nem érzem magam szegecsszámlálónak, ezért teszem közzé. Amúgy egy valamire magára is adó profi GYŰJTŐ figyelembe veszi a Start kezdőkészletben kiadott járműveket is, mert előfordulhat közöttük olyan is, aminek az ára/értéke fel szokott ugrani a csillagos égig. |
(#65093) etwg válasza róbertke hozzászólására (#65092)
|
Válasz •
|
Júl 29, 2021 |
|
Nem rád vonatkozott a szegecsszámlálás.
De nem hiszem, hogy van komoly gyüjtö, aki pénzt adna egy ipari hulladékért, amit a 60-s évek elején a gyár csak azért hozott ki, hogy népszerüsitse a vasutmodellezést. Abban a korban ez még jelentett valamit.
Ezekben a mozdonyokban 4,5V-s motor van, az áttételekböl is hiànyzik ez meg az. A fémkeretes mozdony mérete is nagyobb mint a késöbbi modellé, mert abban kb 3 mm-l nagyobb átméröjü motor van.
|
(#65096) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#65080)
|
Válasz •
|
Júl 29, 2021 |
|
Most nézem a képet, meg az első képernyőfotón a szöveget.
Biztos tudja, hogy miről ír, mert a leírásban BR80 van, a képen megy egy olyan kaszni, amin BR81 a felirat. Az már OK, hogy start szettesnek is írja.
De, ha ennyire jó a lektor, vagy csak ennyire nézte át az adatbázis kezelője, hogy mi látható a képen, és mi a szöveg mellette, akkor kérdőjelek kerülhetnek a hitelességéhez... |
(#65097) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#65096)
|
Válasz •
|
Júl 30, 2021 |
|
Utannanéztem én is. Az a mozdony a képen egy fake mozdony. Már a kerekek sem stimmelnek. A start mozdony kerekei nagyobbak voltak, a képen meg egyöntetüleg a BR81/92 kerekek vannak. Ráadásul a motor is az ujabb generacios motor (1966 utáni). A kerekeken látni, hogy a hajtokerék a beöntött csapos, ami a BR81/92-ben volt használva. Ráadásul a keret csillogos sima fémszinü lemezböl van. Ezt a technologiát a Zeuke már kb 1962/3-ben feladta. Azota a fémvázas mozdonyok géppel egyengetett (kb 3 mm-s raszter van a lemez felületén) és feketére festett kerettel jöttek. Van egy ilyen mozdonyom 1968-bol.
Szoval ez a mozdony egész biztos nem a Zeukenél készült. Nem találhato egyetlen hivatalos katalogusban sem (1959 ota).
Nincs kizárva, hogy ezt valamilyen manufaktura dobta össze ( volt ilyen akkoriban is pl a DMV keretében).
Sok részlet utal arra, hogy nem a Zeukénél készült a modell. |
(#65098) György barát válasza etwg hozzászólására (#65093)
|
Válasz •
|
Júl 30, 2021 |
|
Szia!
Tudom, amikor szegecsszámlálónak nevezel valakit, akkor éppen nem jut eszedbe az "igényes" kifejezés.
81...
Ha a gravírozott föliratot elhagyjuk a méréskor, akkor valóban kisebbek az új mozdonyok. Egyébként egy fikarcnyit sem. Még a sebnitziekbe is belefér az ösrégi motor.
Fölkeléskor ennyi. Ha lesz más, azt majd ébredés után.
.
|
(#65099) Lazsi válasza György barát hozzászólására (#65098)
|
Válasz •
|
Júl 30, 2021 |
|
Idézet: „Ha a gravírozott föliratot elhagyjuk a méréskor, akkor valóban kisebbek az új mozdonyok. ”
Tehát a gravírozástól nagyobb lesz a mozdony fizikai mérete? |
(#65100) György barát válasza etwg hozzászólására (#65097)
|
Válasz •
|
Júl 30, 2021 |
|
Szevasz!
A nagyobb kerékátmérő csak a bohóc 92-re érvényes. A ČSD dízel esetén a Startban is és a Hobbyban is 9,2 mm a méret.
Ha valakinek a BR 80-as volt a kedvence, akkor miért nem vágta ki a kasztniból a hátsó homokolót. A keret, a hajtó tengely, a csiga átalakítható.
A DMV-t nem tartom valószínűnek. Abban ott voltak a hivatalból okos jobbantudók. Leszavaztak volna egy ilyen gagyit.
.
|
(#65101) György barát válasza Lazsi hozzászólására (#65099)
|
Válasz •
|
Júl 30, 2021 |
|
Hát nem?
Az a sok kicsi domború betű menyi helyet vesz el az életterünkből !!!
|
(#65102) etwg válasza György barát hozzászólására (#65098)
|
Válasz •
|
Júl 30, 2021 |
|
Nem fér bele az ösrégi motor.
Ha akarod be is bizonyithatom, mert van még egy ösrégi motorom és több 4 tengelyes BR81 meg 92–s mozdonyom.
Csakhogy képbe légy igy nézett ki a motor 1963-ig. És jo 3 mm-l volt nagyobb átméröjű mint a régi. Szedd szét a BR81-s és nézd meg, hogy van-e ott helye egy 3 mm-l nagyobb és 3 mm-l hosszabb motornak. |
|
(#65103) csíkosháTTú válasza György barát hozzászólására (#65101)
|
Válasz •
|
Júl 30, 2021 |
|
Legfeljebb a fröccsöntő szerszámba gravírozták bele, akkor valóban kiemelkedik a síkból a kész öntvényen...
Amúgy nem...
Ja!
És az első Zeuke körmotor valóban nem fér bele az átdolgozott, későbbi alvázba.
A forrás hitelessége kétséges! Végignéztem az oldalt késő este. Még olyan mozdony is van benne, amiben a BTTB sliccelt kupplung van, de 1972-re teszi a modell gyártási idejét. A régi, "lándzsás" kupplungot viszont csak három évvel később, 1975-ben cserélték le...
Sok munkája volt ezzel a weblappal a készítőnek, de az info topicban is megtalálható lengyel forrás messze hitelesebb! És szakszerűbb. |
(#65104) etwg válasza etwg hozzászólására (#65102)
|
Válasz •
|
Júl 30, 2021 |
|
És itt a két motor. A régebbi sajnos már át lett alakitva egy kis motorcsonak farmotorjában müködött évekig, de a motor maga eredeti méretben van.
A bal oldalon a TT motor kb 1964-töl, mellette a régi a BR23bol meg az elsö fémvázas BR81-böl illetve a V200-bol.
Ezek a modellek késöbb teljesen ujra lettek modellezve.
|
|
(#65105) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#65103)
|
Válasz •
|
Júl 30, 2021 |
|
Egy sereg hiba van azon a honlapon, teljesen hiteltelen. |
(#65106) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#65103)
|
Válasz •
|
Júl 30, 2021 |
|
Más források is ezt a modellt ( valoszinüleg kisérleti - azaz egyedi) 1959/60-ra teszik. Minden forrás azt mondja, hogy csak a START készletben létezett és abban is kevesebb mint 500 példányban. Valoszinüleg azzal kisérleteztek, hogy hogyan lehet az akkor már létezö modellhübb BR81-s mozdonybol egy olcsobb, gyerekeknek szánt mozdonyt kihozni. 4 variánsrol van kép meg egy 5.-röl ahol ugyanerre az alvázra egy zöld BR92-s kaszni került. Ahhoz persze a motort is cserélni kellett, mert a BR 92-s soha nem készült a régi, nagyobbik motorhoz. Igy nincs kizárva, hogy a 3 tengelyes BR92-s konyhaasztalon jött össze.
A zöld kaszni meg felettébb érdekes, mert zöld anyagbol lett fröccsöntve, ami lehet, hogy a véletlen müve, vagy meg akarták sporolni a festést, mert valoban készült a 60-s évek végén egy zöld festésü BR92-s.
Semmiképen egyik mozdony sem tartozik a modellkategoriába, igy a modellhüségröl beszélni is felesleges. |
(#65107) György barát hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 30, 2021 |
|
Szervusztok!
Pontatlanul fogalmaztam. Tehát: az új KASZTNIKBA is belefér az ősmotor.
Nem volt kísérlet.
A 159/51 elkészülésének pillanatában minden adott volt egy ócó, rudazathiányos, Start mozdonyhoz.
Mekk mester járművéhez
új keretlemez,
új csatlórúd,
új hajtórúd,
új áramszedő kell.
Ez NÉGY lemezkivágó szerszám. Ilyen gazdag volt a cég?
A csigatengelyen is máshová kerül a csiga. Még egy új munkafázis. Tanulj Tante Gretel!
A bóvlin nincsen keresztfej-vezeték. A dugattyúrúd és a hajtórúd csatlakozása a levegőben lóg, táncol, kalimpál. Ettől aztán meg fogom szeretni a modellezést.
|
(#65108) etwg válasza György barát hozzászólására (#65107)
|
Válasz •
|
Júl 30, 2021 |
|
Csak széleségben fér bele, de a mozdonyt nem tudod már összerakni. Kb 2 mm-l több hely kell a magasságban. |
(#65109) etwg válasza etwg hozzászólására (#65106)
|
Válasz •
|
Júl 30, 2021 |
|
Közben egy német kollégával kideritettük ennek a mozdonynak az anatomiáját. Neki hentergett egy a fiokjába, ö sem tudta honnan ered.
A tengelytáv meg a csatlo a BR23-l egyezik, azaz gyakorlatilag csak 2 uj oldallemezt kellett csinálni, minden más alkatrész a BR23-sból származik. A csatlorud, a hajtorúd meg a dugattyurud.
Erre jött az akkori BR81-s kaszni, a kerekek, meg a 2 uj áramszedö.
Miután 4 különbözö kasznival fordult elö, igen ugy néz ki, hogy terven felül a maradék alkatrészekből rakták össze.
Miután semilyen eredeti mozdonyra még csak nem is hasonlit, igy csak a Start készletbe került, de oda meg tul drága volt ( munkaigényes). Igy lehetett ilyen rövidéletű igénytelen konstrukcio.
|
(#65110) etwg válasza etwg hozzászólására (#65109)
|
Válasz •
|
Júl 31, 2021 |
|
Ha már ennyit dumálunk a BR81-sröl, Märklin péntektöl 2 napig ilyen ajánlatot tett.
Rég nem látott árak egy H0 gözmozdonyra, mégha csak 2 napig is tart.
|
|
(#65111) róbertke válasza etwg hozzászólására (#65110)
|
Válasz •
|
Júl 31, 2021 |
|
OFF
Märklinből csak HAMO ...
Nekem kettő is van, egyik DB BR24-es.
ON |
(#65112) György barát válasza etwg hozzászólására (#65110)
|
Válasz •
|
Júl 31, 2021 |
|
OFF
Észak-Rajna Vesztfália és Rajna Pfalz tartományokban vihar és árvízkatasztrófa történt. Már többen kalapoznak az áldozatonak. A MOBA például a károsult kluboknak. A Märklin az egész akciós bevételt oda utalja.
UFF
|
(#65113) György barát válasza róbertke hozzászólására (#65111)
|
Válasz •
|
Júl 31, 2021 |
|
OFF
Valamikor a múlt évezredben a cég kiadott egy étkezőkocsit, amiben föl és alá mászkált a pincér.
Tudsz róla?
UFF
|
(#65114) etwg válasza György barát hozzászólására (#65112)
|
Válasz •
|
Júl 31, 2021 |
|
A meztelen valoság..Az állambácsi még a segélyböl is leveszi a sápot.
Piko |
(#65142) etwg válasza etwg hozzászólására (#65114)
|
Válasz •
|
Aug 13, 2021 |
|
Valami nagyon szép, de sajnos nagyon tulárazott..
Ikarus 250 |
(#65143) róbertke válasza etwg hozzászólására (#65142)
|
Válasz •
|
Aug 13, 2021 |
|
Az € van túlárazva. |
(#65144) róbertke válasza etwg hozzászólására (#65142)
|
Válasz •
|
Aug 13, 2021 |
|
kiírtam anno magamnak sb-modellbau H0 motor árát 2010 -ben: 105 €
Most 115 €; Ez 9,52% áremelkedés. Mennyít gyengült azóta nemzeti valutánk? 33-34 % -ot? |
(#65145) bcs szgab válasza etwg hozzászólására (#65142)
|
Válasz •
|
Aug 13, 2021 |
|
Körmendy Makett nevű magyar gyártó készíti, itthoni ára 18000 ft , fb-csoportokban hirdette nemrég, ez még aránylag elfogadható ár. |
(#65146) etwg válasza róbertke hozzászólására (#65144)
|
Válasz •
|
Aug 13, 2021 |
|
Csak azota azon coreless motorok árai a felére mentek le. |
(#65148) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 14, 2021 |
|
Lehet, hogy a PIKO nem szeret minket?
Most néztem meg a BR55 (porosz G7.1) DR III. korszak árát:
- TT-ben 215 Euro
- H0-ban meg 135 Euro.
Egy ZIMO hangdekóder ára a különbség...
Egy hasonló feladatú Tillig gőzös, a BR56.20-29 235Euro. 20-szal több, mint a faék egyszerű PIKO BR55, csak sokkal több annál. |
(#65149) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#65148)
|
Válasz •
|
Aug 14, 2021 |
|
Valoban felmentek az árak én még kb 2 éve 170€-ért vettem öket.
Dehát sok mindennel ez van. |
(#65152) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#65149)
|
Válasz •
|
Aug 15, 2021 |
|
Csak azt nem értem, hogy a H0 modell miért olcsóbb, mint a TT, ráadásul nem is csak egy hajszállal. Előállítani nincs sok különbség. |
(#65154) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#65152)
|
Válasz •
|
Aug 15, 2021 |
|
Az árak szinte soha nem tükrözik a modell bonyolultságát meg a minöségét. Ráadásul H0-ban a Piko már járatos volt a BR55 világában, ugyanezt a TT-röl nem lehet elmondani. |
(#65156) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#65154)
|
Válasz •
|
Aug 15, 2021 |
|
Azért kíváncsi leszek a "Tillig árú" BR83.10-re, mi lesz benne... |
(#65163) Arctic37 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#65152)
|
Válasz •
|
Aug 17, 2021 |
|
Elég a kidolgozást megnézni. A H0-n minden alkatrész felöntött, műanyag csatlórudak, a kidolgozottsága kb egy N-s modell szintjén van. Ezzel szemben a TT-s modellen csomó plusz bizbasz van, pl. csövek, rudak, kapaszkodók, és a csatlórudak fémből vannak. Plusz az ontopic modell újabb fejlesztés. Ez meg mind árnövelő tényező, főleg a plusz alkatrészek miatti pluszmunka, aminél nem a méretarány számít, hanem az alkatrésszám. Esetleg még azt is belevehetjük, hogy TT-ben elad (szerintem) kb 1-2000-t, H0-ban meg 8-10000-t, így a kezdeti beruházás is többfelé oszlik utóbbi méretarányban. |
(#65168) György barát hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 20, 2021 |
|
Szevasztok!
A pénztárcámban való hosszas kapirgálás után szerdán végre magamévá tettem a MÁV Ky kocsiját.
Aki még nem ismeri, annak írom.
A modellt teljesen átdolgozták, egyetlen porcikája sem csereszabatos a régivel. Barkácsolásra tehát alig-alig használható. (Bár a jelenlegi kínálat mellett nincs is túl sok ötletem a műtéthez.)
A fékpofákat végre a tengely FÖLÖTT kötik össze, ám a kerék és a pofák között akár egy elefánt is keringőzhetne. A feszmű most nem a hossztartót támasztja, hanem az mögé van betűzve, ragasztva. A modellt Uerdingen féle ütközőkkel házasították. Én a MÁV-nál ilyet nem láttam. Szerencsére ez legalább cserélhető. Már csupán csak az alkatrész számát kellene tudni a korrekcióhoz.
Mostanra ennyit. A továbbiakra kellemes hosszú hétvégét:
György
. |
(#65169) zzdszg hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 20, 2021 |
|
Kedves Urak és Hölgyek!
Hosszú évek vasútellenes haragvás után előbányásztam terepasztalom. Valaha Roco + Multimaus vezérléssel működött, most nem tudom szóra bírni... Lehet, hogy a púpos műanyag doboz nem jó jel...
Mindenesetre új fejet keresek, ebben kérem nagyra becsült véleményetek.
Tran? Z21?
Hadd ne kérjek elnézést, ha nem olvastam el az elmúlt évek írásait...
Köszi, üdv: Zoli |
(#65172) zzdszg hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 22, 2021 |
|
Kedves BaráTTaim!
Értő és gondos kezekbe adnám Tillig 13591, 13666 és 13665 GYSEV Halberstadti kocsikat szettként. Keveset futott, dobozában.
A kocsik digitális világítással vannak felszerelve.
Üdv: Zoli
|
|
(#65173) zzdszg hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 22, 2021 |
|
Az egyel fentebbi, vagy ahhoz hasonló gondos kezekbe adnám Piko 47431 alapú, még 1047.502 GYSEV Taurus festésű mozdonyomat. A mozdonyban Tran 75-ös dekóder is lakik.
Üdv: Zoli |
|
|
|
2024. Dec, 26. Csü 15:30:09 |
|
Jelenleg 15 fő olvassa az oldalt |
|
|