|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#65174) zzdszg hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 22, 2021 |
|
És még egy: 1116 065 GYSEV matricás Taurus festésű, szintén Piko mozdonyom is új gazdáját keresi. Szintén Tran dekóderrel felszerelve.
Üdv: Zoli |
|
(#65175) csíkosháTTú válasza zzdszg hozzászólására (#65169)
|
Válasz •
|
Aug 22, 2021 |
|
Írtam e-mail-t! |
(#65177) bgfTT54 válasza zzdszg hozzászólására (#65173)
|
Válasz •
|
Aug 22, 2021 |
|
A Taura vevő lennék.
Üdv.:Ferenc |
(#65180) zzdszg hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 23, 2021 |
|
Sziasztok!
Roco 37535 GYSEV eltolható oldalfalú kocsi is új gazdáját keresi, a gondos és hozzáértőt ebben a körben mindenkinél nagy biztonsággal feltételezem. |
|
(#65181) zzdszg hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 23, 2021 |
|
Tillig 15467 GYSEV MOL tartálykocsi szintén... |
|
(#65182) zzdszg hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 23, 2021 |
|
Továbbá Tillig 15475 GYSEV tartálykocsi...
Mindegyik dobozában, keveset futott, hiba nélküli.
Üdv
Zoli |
|
(#65199) zzdszg hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 24, 2021 |
|
Kedves Uraim (és Hölgyeim)!
A zöld-sárga Taurus és a két tartálykocsi elkelt.
Ajánlom továbbra is figyelmetekbe a piros Taurust, a Halberstadti kocsikat ill. az eltolható oldalfalú kocsit.
Üdv
Zoli |
(#65224) zzdszg hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 1, 2021 |
|
Sziasztok!
Minden fent említett gördülő állomány elkelt, köszönöm az érdeklődést, a vevőknek sok örömet a szerzeményekkel.
Üdv
Zoli |
(#65285) gumidani válasza wesTTcoaster hozzászólására (#64673)
|
Válasz •
|
Szept 11, 2021 |
|
Itt látszik oldalról. |
|
(#65292) masTTertape hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 15, 2021 |
|
Sziasztok!
Bár gondolom, hogy ez a topik továbbra sem adok-veszek felület, mégis engedjétek meg, hogy figyelmetekbe ajánljam a gyűjtemény felszámolási akciómat. Szeptember 25-én egy külön börze lesz ebből az alkalomból, ahova innen is szeretettel várom az érdeklődőket. Infók a plakáton. |
|
(#65380) M298 hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 7, 2021 |
|
10.14-re talit javaslok 16 órától 19 óráig a szokott helyen. Gépkocsival érkezőktől nevet és rendszámot kérek 12-éig. István |
(#65382) rwirtz válasza M298 hozzászólására (#65380)
|
Válasz •
|
Okt 10, 2021 |
|
Pista, én mennék: Wirtz Róbert, kocsi nélkül |
(#65383) GABA TT hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 10, 2021 |
|
Sziasztok!
Látom kicsit beállt minden! Feldobási szándékkal pár fotó erejéig. |
|
(#65384) GABA TT válasza GABA TT hozzászólására (#65383)
|
Válasz •
|
Okt 10, 2021 |
|
Színesebb legyen bár nem ugyanaz. |
|
(#65385) GABA TT válasza GABA TT hozzászólására (#65384)
|
Válasz •
|
Okt 10, 2021 |
|
Egy kis ráadás. |
|
(#65386) GABA TT válasza GABA TT hozzászólására (#65385)
|
Válasz •
|
Okt 10, 2021 |
|
Ez pedig egészen más pár napja kezdtem hozzá |
|
(#65387) maTTato válasza GABA TT hozzászólására (#65386)
|
Válasz •
|
Okt 11, 2021 |
|
Pár nap...? Nekem eddig eljutni kb. 7 év alatt sikerülne... ha nagyon összekapnám magam. Pöpecek a gépek, mint mindig Gabi! |
(#65389) rwirtz válasza GABA TT hozzászólására (#65384)
|
Válasz •
|
Okt 12, 2021 |
|
Ez gyönyörű |
(#65390) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 12, 2021 |
|
Kühn DB V60 (BR260, stb) tulajok figyelmébe!
Tessék nagyon vigyázni a modellre! Komolyan! Ugyanis a modell motorja csak egy tengelyt hajt meg fogaskerék áttételeke keresztül, a másik kettőt az a merev, fém csatlórúd.
Csakhogy!
Külön alkatrészek a kocsikapcsolón kívül nincsenek a modellhez! Csak komplettre szerelt, futóképes alváz van, mindennel felszerelve, 89,90Euro-ért! Van nálam javításon egy, de gyakorlatilag az alváz szétszerelhetetlen!
Amúgy szép, és jó kis mozdony lenne, de nekem szerencsém van, én DR-ben utazom. |
(#65391) kombi válasza GABA TT hozzászólására (#65386)
|
Válasz •
|
Okt 12, 2021 |
|
328 ?
|
(#65392) GABA TT válasza kombi hozzászólására (#65391)
|
Válasz •
|
Okt 12, 2021 |
|
Talált! |
|
(#65393) sTTeve_mc hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 13, 2021 |
|
Sziasztok!
Még új vagyok itt, de már sok mindent olvastam.
Az lenne a kérdésem, hogy tudnék klubtalálkozóra menni, hol van a szokásos helyszín?
|
(#65394) Frankye válasza sTTeve_mc hozzászólására (#65393)
|
Válasz •
|
Okt 13, 2021 |
|
Üdv a "klubban"!
Ebben a hozzászólásban van egy klubtalálkozóról szó. A Nyugatinál szokott lenn, a pandemia óta "ad-hoc" jelleggel, de talán - lassan - ott is beindul az élet.
Javaslom, vedd fel a szervezővel (M298 fórumtárssal) a kapcsolatot, Ő több infóval tud szolgálni.
Ezen kívül több klub is van, érdemes kicsit körülnézni, akár itt, a fórumban, akár a neten. |
(#65395) hoTTo válasza sTTeve_mc hozzászólására (#65393)
|
Válasz •
|
Okt 13, 2021 |
|
Szia, a Nyugatinál a "Szoc. épületben" lesz az összejövetel. Ha nem vagy ismerős arrafelé, akkor a Ferdinánd hídon állva, hátad mögött a Westenddel, a sínek Váci út felőli oldalán van egy két szintes+tetőtér beépítéses fehér épület. Ide kell bejönni, második emelet, a lépcsőtől jobbra, aztán meg a hang után... |
(#65396) sTTeve_mc válasza hoTTo hozzászólására (#65395)
|
Válasz •
|
Okt 13, 2021 |
|
Köszönöm! Remélhetőleg odatalálok.
|
(#65406) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 22, 2021 |
|
Kritikai megjegyzések, tanácsok.
MTB MÁV Bzmot (és nyilván az összes cseh és szlovák verzió)
1: A modell kinézetre rendben van, ezzel nem kívánok foglalkozni.
2: A mechanika zajos. Sajnos nincs egy ligában egyik nagy gyártóval sem.
3: A kasznit úgy kell(ene) levenni, hogy megszokott módon kihúzzuk az oldalát, és lejön. Délelőtt így szedtem szét egy Tillig E44-t, annál működik is. Az MTB-nél nem, mert:
- túl vastagok az öntvény falai
- nem 1mm, hanem kb 2mm vastagok a kapaszkodó karmok, és rossz helyen is vannak, túl közel a homlokfalakhoz, így nagyon feszegetni kell, mert ott nem hajlik ki olyan könnyen. Van ugyan 4 kis rés, ahová fogpiszkálót, kis csavarhúzót be lehet dugni, hogy könnyebben feszítsük ki a kaszni oldalát, de nagyon óvatosan kell eljárni, és nem egyszerre kell kifeszíteni minden kis karmot! Ráadásul az alvázon az ütköző tartó elem is hajlamos nekifeszülni a kaszninak, ez is akadályozza a levételt, de még jobban a visszaszerelést. Nem meg egy másodperc alatt, csak lassan, figyelmesen, nem egy Tillig modell! Időigényes vesződni vele!
4: DCC üzemben az AUX1 és AUX2 nem úgy működik, mint a többi modellnél, a zárfények vannak ide kötve. Megszokott módon előre menetben az AUX1 a B végen a zárfény, míg hátra menetben az AUX2 az A végen a zárfény. Itt fordítva van. Ez nem gond egy ZIMO, vagy TRAN, vagy Lenz, vagy Kühn dekódernél könnyen át lehet programozni a dekóder funkció kimeneteit, hogy megfelelően működjenek.
Innen már nem MTB, hanem ESU, konkrétan a LokPilot Micro 5, Next18 csatlakozóval:
1: ESU-nál sajnos a korábbi 4. pontban említett problémát már nem olyan könnyű orvosolni, nem elég két CV-t átírni.
2: És ez a nagyobbik baj! A Next18 dekódereknél, vagyis az NEM662 szabványban rögzítve van az alkalmazott csatlakozó miatt, hogy a dekóder a csatlakozó oldalán milyen magas lehet, hogy elférjen, és a Next18 aljzat rendesen be is pattanjon a helyére. Sajnos a szóban forgó ESU dekódernél ez nem megy, mert a dekóder csatlakozó felőli oldalán van egy felület szerelt tantál elko, ami nem a lapos tokozású, hanem egy vastagabb típus. Így a dekóder a csatlakozó oldalán, a csatlakozóval ellentétes oldalon magasabb, ettől a bumfordi tantál elko felütközik a modell paneljére, a Next18 csatlakozó nem tud rendesen bepattanni a helyére. Ez nem az MTB hibája, a Next18 csatlakozóból csak egyféle létezik, annak a magassága adott, és ehhez van igazítva az NEM662 szabvány is. Ezt az ESU rontotta el.
Szóval. OK, hogy az MTB hiánypótló sok esetben, de ezt a modellt (ahogy a H0-t is!) elnagyolták. Koptatni kellett volna még a tervező asztalt egy csöppet, mert, amiket felsoroltam bajokat, azok pusztán a nem odafigyelésből, a kapkodásból keletkeztek. |
(#65407) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#65406)
|
Válasz •
|
Okt 22, 2021 |
|
Csak egy ajánlat. A kuplungokhoz legközelebb állo csavarokat (4 drb) nem szabad kicsavarni, mert elrepülnek a mechanika rugoi, nem egyszerü ujat szerezni vagy gyártani. Sajnos 0,08 mm acéldrotbol vannak ami nem mindennapos a mühelyben. ( 0,15-bol bármennyi van). |
(#65408) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#65407)
|
Válasz •
|
Okt 23, 2021 |
|
Igen, én láttam, hogy nem kell csavarozni semmit, ahhoz, hogy leszereljük a kasznit.
Meg a használati sem említ semmi ilyesmit. |
(#65409) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#65408)
|
Válasz •
|
Okt 23, 2021 |
|
|
(#65411) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#65408)
|
Válasz •
|
Okt 23, 2021 |
|
Csak azért irtam mert biztos lesznek atyafiak, akik nem birják ki anélkül, hogy ne csavarozzanak.
Amugy ott rejtözködik a ricsaj forrása is, mert az MTB valamit nagyon meg akart sporolni.
Az én motorkocsim meg a dobozában dobta be a törülközöt. A boltban még kiválogattuk a 9 böl legcsendesebbet, 3 hét mulva amikor a fiam megkapta az ajándëkot már nem ment, igy bele kellett nézni. |
(#65414) GABA TT hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 24, 2021 |
|
Sziasztok!
Egy kicsit előrébb haladtam vele!
Alapozva mást mutat |
|
(#65415) etwg válasza GABA TT hozzászólására (#65414)
|
Válasz •
|
Okt 25, 2021 |
|
Szép! |
(#65434) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 5, 2021 |
|
PSK Modellbouw Pwg paklikocsi:
Az nem fér a fejembe, hogy egy paklikocsi alá miért olyan kerékpárokat teszünk be a gyárban, aminél a tengelytől mind a két kerék el van szigetelve?
- Hogy cserélje majd le a gyanútlan vásárló, akinek az az elvetemült gondolat üt szöget a fejébe, hogy szerelne bele valamiféle világítást?
- Azért, hogy a beépített világításhoz az áramszedést a kerekekről oldjuk meg, állandó kéziféket szerelve a modellbe?
Tulipán, fapapucs, spangli... Ennyi az összes tudomány arrafelé?
|
(#65436) György barát válasza csíkosháTTú hozzászólására (#65434)
|
Válasz •
|
Nov 6, 2021 |
|
Ha ilyen elvetemült gondolatod született, akkor nézz utána az eredeti vagonoknak. Azokat gázvilágítással gyártották. Tehát szerelj a modellbe is olyat, és nem lesz gondod a fékkel.
|
(#65437) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#65434)
|
Válasz •
|
Nov 6, 2021 |
|
Raksz bele egy nagy CR gombelemet s hetekig világit és még áramszedő sem kell. |
(#65439) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#65434)
|
Válasz •
|
Nov 7, 2021 |
|
Már megcsináltad, de ha mégsem akkor egy tipp:
- nem kell a kerekeket kicserélni, csak a kis szerkezetet elkészíteni.
Mind a négy kerékről szedi az áramot. |
|
(#65441) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#65439)
|
Válasz •
|
Nov 7, 2021 |
|
|
(#65442) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#65437)
|
Válasz •
|
Nov 7, 2021 |
|
Mhhh...
És DCC-ben melyik CV-vel tudod majd programozni a címet, és funkció gombhoz rendelni a világítást? Ja és hogyan?
|
(#65443) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#65442)
|
Válasz •
|
Nov 7, 2021 |
|
Ezt eddig nem mondtad, hogy DCC-t is akarsz. |
(#65445) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#65443)
|
Válasz •
|
Nov 7, 2021 |
|
Nem én, a szóban forgó modell DB-s. Kívülről szép egyébként, csak belül látni a hanyag kivitelezést. Ügyfélé, megrendelésre készül. Én DR-t gyűjtök.
Más!
Készül a csere nyomtatott áramkör a Tillig porosz T3 ( BR89) modellekhez! Még nem dőlt el, hogy NEM651 vagy Next18 dekóder aljzat lesz benne, de száműzve lesz belőle az integrált Uhlenbrock, ami DCC dekóder helyett van benne. |
(#65446) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#65442)
|
Válasz •
|
Nov 7, 2021 |
|
Mester azt tényleg nem írtad, hogy DCC rendszer.
Idei újdonság a PEHO-tól: TT 4 pólusú mágneses kupplung
Mozdony szedi az áramot és átadja a paklinak a delejt. |
(#65447) GABA TT hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 7, 2021 |
|
Sziasztok!
Kellene egy kis felvilágosítás!
Füstgenerátor: Mi a különbség a digitális és analóg között?
|
(#65448) etwg válasza GABA TT hozzászólására (#65447)
|
Válasz •
|
Nov 7, 2021 |
|
A feszültség. Az analoghoz kisebb feszültségü kell, mert az átlagfeszültség menet közben 10 V alatt van. Ha a DCC-ben csak egy fix kimenetre kötik, ott meg folytonosan 12 V feletti feszültség lehet. |
(#65449) csíkosháTTú válasza GABA TT hozzászólására (#65447)
|
Válasz •
|
Nov 8, 2021 |
|
|
(#65450) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#65446)
|
Válasz •
|
Nov 8, 2021 |
|
MegoldódoTT, kapott két Tillig kerékpárt. |
(#65451) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#65450)
|
Válasz •
|
Nov 8, 2021 |
|
|
(#65452) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#65451)
|
Válasz •
|
Nov 8, 2021 |
|
Kössz!
Csak azt nem értem, hogy a mindkét oldalon szigetelt kerékpár drágább, mint az egy oldalon szigetelté... |
(#65453) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#65452)
|
Válasz •
|
Nov 8, 2021 |
|
Mert mert a müanyag kerék drágább, hiszen két munkafolyamat kell, az automata megcsinálja az abroncsot, a másik meg kiönti a közepét. Mig a tiszta fémkerék csak készen kipotyog a gépböl... |
(#65455) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#65452)
|
Válasz •
|
Nov 9, 2021 |
|
A mindkét oldalon szigetelt kerékpárral szerelt kocsit bármelyik rendszerre felrakhatod.
Van a régi Pikonak egy OFF H0 hűtője, amit műanyag kerékkel gyártott. Kicseréltem a kerekeket Roco egyoldalas szigeteltre. Addig nem is volt gond, amíg minden más kocsival együtt járattam. De amikor egy hasonló kerékcserés hűtővel párba raktam, a trafó zárlatot jelzett. Néztem, hogy mi a baj? A forgóváz teljesen fémből van a kapcsolókkal együtt, addig nincs gond amíg a kerekek egy oldalon szigeteltek. De ha két ilyen kocsit raksz össze, pillanatokon belül zárlatot csinálhatsz a kapcsolókon keresztül. Na ezért jó a mindkét oldalon szigetelt kerékpár. |
|
|
2024. Dec, 26. Csü 4:02:57 |
|
Jelenleg 7 fő olvassa az oldalt |
|
|