|
Modell bemutató - Kinek, milyen van?
|
Témaindító: SzerNoh, idő: Júl 4, 2010
Témakörök:
|
|
(#66624) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 26, 2022 |
|
Ime a mozdony legujabb, már majdnem kész részei. Még hiányoznak a fékcsövek meg a villanycsatlakozok. |
|
(#66674) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 10, 2022 |
|
"V" börzén sikerült hozzájutnom egy nagyon jó állapotú Schicht MÁV 2.o. gyorsvonati kocsihoz, így egy újabb taggal bővült egyre gyarapodó MÁV Mecsek-Expressz flottám.
Futása tökéletes az eredeti kerekein, világítása a 40 éve megszokott Disco villogó, de javítható.
|
|
(#66676) Antal Miklós válasza róbertke hozzászólására (#66674)
|
Válasz •
|
Júl 10, 2022 |
|
Szia.
Bocsi, tudatlan vagyok, hol van, mi az a "V" börze?
Köszi ha nem titkos. |
(#66678) róbertke válasza Antal Miklós hozzászólására (#66676)
|
Válasz •
|
Júl 10, 2022 |
|
Vatera, csak vannak olyan fórumok ahol tilos leírni. pld.: Index |
(#66680) Antal Miklós válasza róbertke hozzászólására (#66678)
|
Válasz •
|
Júl 10, 2022 |
|
OK. Köszi. Így még nem hallottam.
Üdv és csodálatos szerelvényed van. |
(#66729) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 22, 2022 |
|
Némi haladás a modellen.
Elkészült a mozdony két vége az ütközökkel, lég es vákuumfék vezetékekkel, akasztoszerkezettel valamint a villanykábelekkel.
A két mellgerenda összesen 72 egyedi alkatrészböl áll a csavarokon kiivül ( kb 30). |
|
(#66730) Antal Miklós válasza etwg hozzászólására (#66729)
|
Válasz •
|
Júl 22, 2022 |
|
Ez igen!
Csodálatos.
Rendes dícséret a kiváló munkáért! |
(#66736) etwg válasza Antal Miklós hozzászólására (#66730)
|
Válasz •
|
Júl 24, 2022 |
|
Kösz
Elkészült a negyedelö is ( remélem igy hivják), hogy a tengelyekre felkerüljenek a hajtokarok is. |
|
(#66750) etwg válasza etwg hozzászólására (#66736)
|
Válasz •
|
Júl 27, 2022 |
|
|
(#66751) Antal Miklós válasza etwg hozzászólására (#66750)
|
Válasz •
|
Júl 27, 2022 |
|
Einfach: Klasse.
Szuper a hajtórudat hány darabból raktad össze?
Köszi |
(#66752) etwg válasza Antal Miklós hozzászólására (#66751)
|
Válasz •
|
Júl 27, 2022 |
|
Darabonként 3+1 darab 0,5 mm-es lemez. ( a +1 a csapágyoknál a vastagitás). Az egész 4 csatlobol áll. |
(#66755) Antal Miklós válasza etwg hozzászólására (#66752)
|
Válasz •
|
Júl 27, 2022 |
|
Csodálatos, precíz munka.
Szép lesz ez a gép!
(Egyet sajnálok, hogy a csatlórudak zsírzó fejeit nem lehet látni, Persze tudom,hogy Te még azt is megcsinálod. ) |
(#66756) etwg válasza Antal Miklós hozzászólására (#66755)
|
Válasz •
|
Júl 27, 2022 |
|
Pedig ott vannak. |
(#66757) Antal Miklós válasza etwg hozzászólására (#66756)
|
Válasz •
|
Júl 27, 2022 |
|
Tudom, én hibáztam, mert nem vettem fel a nagyítós szemüvegemet.
|
(#66758) etwg válasza Antal Miklós hozzászólására (#66757)
|
Válasz •
|
Júl 27, 2022 |
|
Semmi gond még fedél nincs rajtuk, ezért nem láttad.. |
(#66759) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 30, 2022 |
|
Elkészült a vezetöállás is. |
|
(#66760) Antal Miklós válasza etwg hozzászólására (#66759)
|
Válasz •
|
Júl 30, 2022 |
|
Aztaaa!!!
Egyszerűen: SZUPER.
Ezek a régi porcelán csavaros biztosíték tartók, a foggantyúk, és a műszerek.
Ide elmennék én is szívesen mozdonyvezetőnek!
|
(#66761) etwg válasza Antal Miklós hozzászólására (#66760)
|
Válasz •
|
Júl 30, 2022 |
|
Sajnos már senkinek nem adatik meg, ágyutalpakot csináltak a mozdonybol. |
(#66762) Antal Miklós válasza etwg hozzászólására (#66761)
|
Válasz •
|
Júl 30, 2022 |
|
Tudom, és nagyon sajnálom.
MIlyen buli lenne, néha menni vele.
Sikerült mennem egyszerr egy Nohab-os baráttal, No azért is megfordulnak az emberek.
Érezni az erőt!
De igazán szívem vágya a gőzös...
No az, össze sem hasonlítható élmény: az illat, az érzés, amikor alattad dübörög a vas... De ezek a régi mozdonyok, és akik ezeket megalkották, tudtak valamit. |
(#66763) etwg válasza Antal Miklós hozzászólására (#66762)
|
Válasz •
|
Júl 30, 2022 |
|
Ami engem pillanatnyilag érdekelne az a Kando mozdonyok vezérlése. Nem tudom, hogy még müködik-e valamelyik még illetve van-e valamilyen konkrét leirás a kezelésröl meg a kezelöszervekről. Ma már aligha van élö ember aki még ismeri azokat a jármüveket. |
(#66764) róbertke válasza etwg hozzászólására (#66763)
|
Válasz •
|
Júl 30, 2022 |
|
|
(#66765) etwg válasza róbertke hozzászólására (#66764)
|
Válasz •
|
Júl 30, 2022 |
|
Köszönöm.
Az indexet már vagy 10 éve kerülöm és nem hiszem, hogy ezen változtatnom kellene.
Majd csak találok infot máshol is. |
(#66766) róbertke válasza etwg hozzászólására (#66765)
|
Válasz •
|
Júl 30, 2022 |
|
Pedig ott vannak még élö emberek akik ismerik azokat a jármüveket. |
(#66793) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#66763)
|
Válasz •
|
Aug 10, 2022 |
|
A Kandó mozdonyok 15kV/50Hz feszültségről üzemeltek.
Sajnos egyik se működik már, és pálya, pontosabban felsővezeték sincs hozzájuk, mert ma 25kV/50Hz a szufla a drótban.
A Kandó-féle fázisváltót meg meg csak a Ganz tudta megcsinálni, és "csak" 15kV-ra. Az English Electric anno bedobta a törülközőt, amikor megkeresték, hogy legyártsák a fázisváltót. |
(#66794) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66793)
|
Válasz •
|
Aug 10, 2022 |
|
Pontosan az érdekelne, hogy a fázisválton mit kellett kezelnie a mozdonyvezetönek. Van egy korabeli leirásom, de szerintem a szerzönek fogalma sem volt a témárol, és alig ismert ( még a korabeli szakirodalomban sem) fogalmakat használ, igy értelmetlen amit irt.
Voltak extra kezelöszervek a fázisválto számára, illetve voltak müszerek vagy jelzök, mikor mit kellett tenni?
Az aligha lenne gond pl a Füstiben átmenetileg egy vágány fölött 15kV-ra csökkenteni a feszültséget, hogy a mozdony tudjon egy kicsit mozogni, ha még annyira müködöképes.
Sajnos az olasz muzeumban is csak csendesen állnak a 3 fázisu Kando mozdonyok. |
(#66795) róbertke válasza etwg hozzászólására (#66794)
|
Válasz •
|
Aug 10, 2022 |
|
Idézet: „Az aligha lenne gond pl a Füstiben átmenetileg egy vágány fölött 15kV-ra csökkenteni a feszültséget, hogy a mozdony tudjon egy kicsit mozogni, ha még annyira müködöképes.”
Adj nekik elegendő pénzt + többet, és holnapra megcsinálják neked. |
(#66796) Antal Miklós válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66793)
|
Válasz •
|
Aug 10, 2022 |
|
Szerintem, biztosan lehetne olyan autotrafót találni ami 25/15kV-os, vagy 25kV trafónak van 15kV-nál leágazása.
Persze akarat kell és pénz, hogy működjenek.
Lehet, hogy az első nincs meg. |
(#66797) etwg válasza Antal Miklós hozzászólására (#66796)
|
Válasz •
|
Aug 10, 2022 |
|
Szerintem is csak akarat kérdése, és azt sem lehet kizárni, hogy ilyen trafok valahol még henteregnek, az átmeneti korbol. De ha lenne ilyen projekt egész biztos, hogy találnának ehhez támogatokat.
Söt azt sem látom megoldhatatlan feladatnak, hogy a jelenlegi uj nagyteljesitményü pályákhoz egy sereg uj kiegyenlito trafo kell. Csak szolni kellene a gyárban, hogy csináljanak egyet 15 kV kivezetéssel. |
(#66807) asch válasza etwg hozzászólására (#66797)
|
Válasz •
|
Aug 14, 2022 |
|
Vagy a vonatra is lehetne tenni egy 25kV->15kV trafót, nem?
Az a baj, hogy ennek a projektnek a múzeálison kívül semmilyen haszna nem volna, ki finanszírozná meg a költségeket? |
(#66815) etwg válasza asch hozzászólására (#66807)
|
Válasz •
|
Aug 14, 2022 |
|
Az nehezebb, mert ott nincs hely. |
(#66816) róbertke válasza asch hozzászólására (#66807)
|
Válasz •
|
Aug 14, 2022 |
|
1993-as Angyalföldi parádén mindenki csak nézett, mert a 1362-es Szili úgy ment az akkor még felsővezeték nélküli pályán, hogy a mögé akasztott Rezsóról táplálták. |
|
(#66819) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#66816)
|
Válasz •
|
Aug 15, 2022 |
|
OK, de a V43-nak soros gerjesztésű, kefés, 1500V-os, egyenáramú motorjai vannak. A Kandó mozdonyoknak meg nem, vagyis olyan "fűtőkocsi" kellene mögé, amiben a dízel generátor a fázisváltót szolgálná ki 15.000V/50Hz-cel.
Csöppet komplikált lenne... |
(#66833) Arctic37 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66819)
|
Válasz •
|
Aug 17, 2022 |
|
Ami kevés elektronikát a gépészkaron tanítottak, abból nekem az maradt meg, hogy egy szinkrongenerátor jóval egyszerűbb felépítésű, mint egy dinamó. Szóval szerintem a Kandó-rezsó pont, hogy egyszerűbb lenne.
(ha a 15 kV túl nagy generátort igényelne és emiatt kéne egy trafó is a megfelelően kicsi generátor után, akkor már vitatható) |
(#66834) asch válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66819)
|
Válasz •
|
Aug 17, 2022 |
|
Szerintem a vontatmányra kell tenni az áramszedőt és bele egy 25kV->15kV transzformátort. És akkor 25kV-os felsővezetékről tud üzemelni. |
(#66838) róbertke válasza asch hozzászólására (#66834)
|
Válasz •
|
Aug 17, 2022 |
|
Ebből mozdonyból 1:1 méretarányban nem lesz semmi. |
(#66839) etwg válasza Arctic37 hozzászólására (#66833)
|
Válasz •
|
Aug 17, 2022 |
|
Te nem értetted meg amit Csikos irt. Az a V43 1500 V-rol ment s nem 25000 voltrol.
A Kando mozdonyon meg nincs nagyon sok szerkezeti elem ami nem 15000 Voltrol megy. Olyan rezsokocsi meg nincs. |
(#66844) csíkosháTTú válasza Arctic37 hozzászólására (#66833)
|
Válasz •
|
Aug 18, 2022 |
|
Kicsit OFF
A V43 nagyjából úgy működik (vasútgépészektől elnézést kérek a durva egyszerűsítésért!), hogy a 25kV/50Hz bemegy egy trafóba, onnan a szekunder oldalt egyenirányítják szilícium diódákkal - innen a beceneve: Szili - és ezt vezetik a forgóvázanként egy-egy egyenáramú vontatómotorra. Mivel a motorok 1500V egyenáramról mennek, így egy sima fűtőkocsival meg lehet hekkelni a mozdonyt, így az úgy tud önerőből menni, hogy az áramot nem a felsővezetékből kapja, hanem fűtőkocsi dízel generátorából.
A klasszikus Kandó-féle mozdonyok nem így épülnek fel, tudomásom szerint nem nagyon lehet megkerülni bennük a fázisváltót, úgy, mint a V43-nál a trafót egy külső áramforással. Ráadásul a V40, és a V60 az nem véletlenül rudazathajtású. |
(#66928) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 8, 2022 |
|
Na majdnem kész a nagy mü.
Most még megy a fotostudioba majd teljesen szét kell szedni ( és minden lépést dokumentálni) mert megy a festömühelybe.
Ha az kész akkor ujra összerakni, felrakni az apro részleteket ( táblákat stb) bekötni az elektromos alkatrészeket (most csak a motor van bekötve).
Majd ujra a fotostudio majd vitrin.
Ja meg a kép.
|
|
(#67671) dencsijolan hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 26, 2023 |
|
Üdvözlök mindenkit!
Bzmot motorvonatot keresek. Akinek van eladó, kérem írjon.
Köszönöm. |
|
(#67672) Frankye moderátori
válasza dencsijolan hozzászólására (#67671)
|
Válasz •
|
Márc 27, 2023 |
|
Kérjük, hogy az apróhirdetéseidet az Apróhirdetés rovatban légy szíves feladni, a fórum felületén mindennemű hirdetés tiltott!
Köszönöm. |
(#68139) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 19, 2023 |
|
Elkészült az elsö hibrid mozdony.
A sinekböl vagy akkukrol megy. Amennyiben akku üzemben van rádioval lehet vezérelni. Ha minden igaz nemsokára elkészül a sinkefe meg a hoeke is .
Elsösorban pálya tisztitásra lett tervezve, illetve az elakadt vonatok vagonok összeszedésére. |
|
(#68140) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 19, 2023 |
|
S ha már itt vagyunk. A mozdonykán van egy müszer ami valamit mutat ( a nagyvasuton is elöfordult).
Mit mutat? |
(#68141) etwg válasza etwg hozzászólására (#68140)
|
Válasz •
|
Aug 19, 2023 |
|
A kép lemaradt |
|
(#68162) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 22, 2023 |
|
Egy ujabb mozdonyka van születöben. ( igy jár, aki elhunyt barátai befejezetlen dolgait örökli).
|
|
(#68546) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 27, 2023 |
|
Na nem TT vagy H0, de elképesztöen bonyolult, pedig csak fele az erdeteinek. ( a belsö 2 vezérmü ki lesz hagyva). Sajnos még 1-s méretben sem lehet müködöképesen megépiteni, igy kihagytuk. |
|
(#69916) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 9, 2024 |
|
Egy kis extra 1:32 méretben. Az elhunyt barátom öröksegéböl rám maradt modellek befejezés elött.
|
|
(#69994) etwg válasza etwg hozzászólására (#69916)
|
Válasz •
|
Aug 27, 2024 |
|
Na már annyi változott, hogy az az elektronika kikerült a darubol, egy rádiotávirányito került a helyére.
Sokat tanácskoztam a barátaimmal milyen mozdulatokat is végezhessen a daru, végül ugy döntöttem, hogy csak a gém és 2 csörlö fog mozogni. A forgás motorizálása is elö van készitve, de azt ki fogom hagyni mert:
1. Az eredeti darut csak akkor volt szabad firgatni ha a “talpakon állt meg fel voltak szerelve a ellensulyok is a kazán mögé. Ezeket a feladatokat aligha lehet megoldani valamilyen távirányitott rendszerrel azaz csak kézzel lehetne ezt megoldani ami má aligha modellhü.
2. A klubpályán talán csak az állomáson lenne elég hely a daru modellhü felállitására. A nyilt pályán nincs anyii hely ahova elférnének a stabilizálo talpak.
3. Nem tudom pontosan ennél a darunál, hogyan játszodott le az üzembehelyezés, de valoszinü, hogy külsö autodaru kellett az ellentömegek felrakására.
4. A gém forgatása sem olyen egyszerü, mert a mechanizmusba egy kuplungot is be kellett épiteni ( 2 fajta megoldásom van) az egyik mechanikus a másik meg egy elektromágnessel kapcsolja össze a motort a darut forgato áttéllel - azaz amikor a daru a szerelvényben fut a daru követheti a pálya iveit. Jelenleg egyik mechanizmus sincs beépitve. |
(#70001) etwg válasza etwg hozzászólására (#69994)
|
Válasz •
|
Aug 28, 2024 |
|
Na egy ujabb gond jelent meg: A daru karját ( gémjét) fel kötelezni azaz a kötélt átvezetni 18 csörlön. Hát nem leányálom, mert a munka közben gondoskodni is kell, hogy a kötél a megfelelö csörlön maradjon. Még dolgozok a megoldáson. |
(#70004) Antal Miklós válasza etwg hozzászólására (#70001)
|
Válasz •
|
Aug 28, 2024 |
|
Szia etwg barátom.
És a sebészek által használt nemfelszívódó varrat fonalat használtam a HO darumhoz.
A csörlődobon való ideiglenes rögzítéshez: az előrágott rágógumi megfelelő, majd maradék nélkül eltávolítható. |
(#70006) etwg válasza Antal Miklós hozzászólására (#70004)
|
Válasz •
|
Aug 28, 2024 |
|
Valami olyan zsinorom van. Csak egy egy helyen (4) négy csörlö van egymás felett. Már talánvan megoldás csörlök közé bedugok vékony müanyag lapokat. |
|
|
2024. Nov, 22. Pé 22:06:52 |
|
Jelenleg 23 fő olvassa az oldalt |
|
|