|
DCC profiktól (nem csak) profiknak
|
Témaindító: Frankye, idő: Jan 23, 2013
Témakörök:
|
|
(#66918) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 7, 2022 |
|
Nincs jó hírem!
Most járt nálam egy gyárilag hangos PIKO SBB villanygép. A következő tüneteket produkálta:
- mozdonyban a sínre téve 30mA nyugalmi áramfelvétel
- dekóder tesztpadon ugyanez: 10mA
- Tran ZF5/HR3 központtal a modell nem reagál semmire, a dekódert kiolvasni/programozni sem lehet,
- PIKO Smartcontrol Ligth vezérlővel reagál a parancsokra, a CV értékeket kiolvasni lehet, de a dekódert átprogramozni nem.
Utóbbi két esetben teljesen mindegy, hogy a dekóder a tesztpadon van, vagy a mozdonyban.
Eddigi tapasztalatok szerint (nem csak ennél a modellnél) az új PIKO dekóderek problémásak a következő DCC vezérlő központokkal:
- nanoX-s88
- Tran ZF5/HR3
- Lenz Set100
- z21 (bármelyik)
- ROCO MultiMaus/10764
Ez azért eléggé ciki... |
(#66925) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66918)
|
Válasz •
|
Szept 8, 2022 |
|
Na, úgy néz ki, hogy meg van a magyarázat a jelenségre!
Hangfeltöltés után nem történt meg a dekóder hardreset, és a processzor "úgy maradt", hogy ezt várja, nem pedig DCC parancsokat.
Írtam a jelenségről a PIKO-nak, de még nem válaszoltak. Az információ nem onnan jött. |
(#66926) diginewl hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 8, 2022 |
|
(Örülök, hogy megoldódott a piko dekóder ügy. Az indexen kaptam a mínuszokat erre "Még az lehet a hiba oka, hogy rossz címet hívsz le, próbálsz módosítani." Valahol igaz, volt mert előbb resetelni kellett volna. Az viszont fura volt, hogy némelyik központtal ment, némelyikkel nem a dekóder.... Mint a jósdában )
Kérdésem, akinek van kapacitása: van egy kocsivilágítás funkció dekóderem, és egy fleischmann kocsiszétkapcsoló tekercsem/relém.
A funkciódekóder kimenete nem elég combos, hogy felkattintsa a szétkapcsoló tekercset. Készítettem egy tranyós kapcsolást.
Ezzel tökéletesen működik, de az smd PNP tarnyó (5C) annyira felmelegszik 2-3 másodperc alatt is, hogy leolvasztja magáról a forrasztásnál a vezetéket, így kvázi megmenti magát az elégéstől.
Lenne valami kevéssé megterhelő, de erős kapcsolás kevés alkatrészből? Dekóder kimenete open kollektoros, GND-t ad, ha aktív. Ezért használtam PNP tranzisztort. |
|
(#66927) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#66926)
|
Válasz •
|
Szept 8, 2022 |
|
Mert az a tekercs simán felvesz 1A-t is!
Egy pici tranyó oda kevés lesz. BD236, ha már PNP-t használsz.
Ja!
Egyébként kaptam visszajelzés másik ügyfelemtől is, nem oldja meg a reset minden esetben a PIKO dekóder problémáját! (Az meg nonszensz, hogy egy dobozból először pályára állított modellnél kezdjük úgy, hogy hardreset!!!)
Konkrétan ezzel a példánnyal az lett reset után, hogy a nanoX-S88 olvassa/írja a dekódert, de nem tudja vezetni a mozdony! A z21 meg nem tudja sem írni, sem olvasni a dekódert, de vezetni meg lehet vele a mozdonyt. Most akkor tartsunk őkelme kedvéért két központot odahaza??? |
(#66929) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66927)
|
Válasz •
|
Szept 8, 2022 |
|
Köszönöm! Még kipróbálom közvetlenül dekóderről NPN tranzisztorral - olyanom van, nagy teljesítményű, és elfér az ülések alá.
A krois-hoz is ilyen erőmű kell majd, vagy az beéri kevesebbel is?
Piko dekóder: itt valami nem kerek. Ahogy nézem valami parancsbeli gond lesz ott. Már mindenki multiprotokoll, de lehet, hogy rossz tájszólásban teszi. Bár azt mondják a lcocnet, xpress net ugyanazt a dcc-t adja, szerintem valami különbség ott is lehet. Ebből a sokszínűségből aztán jönnek a katyvaszok, meg a felhasználói elkeseredések.
(A Kühn dekóder tényleg nagyon jó!!! Köszönöm a javaslatot!)
|
(#66930) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#66929)
|
Válasz •
|
Szept 9, 2022 |
|
Na várjál, ez most egy digi kupplung, vagy egy kocsilekapcsoló vágány tekercse???
Nagyon nem mindegy!
A Krois egyébként, ha üzemszerűen használjuk, akkor kb. 70-80mA-rel beéri.
PIKO dekóder: persze, hogy nem kerek. A DCC sínjelben nincs különbség, itt nem érdekes, hogy a DCC parancsot XpressNet-n, vagy LocoNet-en juttatjuk el a központba. Mellesleg a saját gyártású, és LocoNet-es vackukkal sem működik.
Válaszolt a megkeresésünkre a PIKO:
Idézet: „Nachdem bei so vielen Zentralen keine Programmierung möglich ist, würde ich den Decoder mit dieser Information zu uns einschicken.
Über ein neu Aufspielen bzw. Update ist dies zu beheben.
Sie haben bestimmt schon ein Reset versucht (CV 8 auf 8).”
|
(#66931) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66930)
|
Válasz •
|
Szept 9, 2022 |
|
Ez egy Fleischmann digikuplung. Bárhol szét tud kapcsolni, a mozdony viszi magával, mint a krois.
Egy BC 212-vel 90%-ban jól működik, ennek akkora hasa van, hogy nem fér el sehova, max a wc-be. Egy lapos NPN elfér az ülések alatt. Amúgy is tüske impulzusra van állítva, így max 2 másodpercig működik.
A piko válasza egyértelmű: ha nem megy, küldd vissza, mintha itt lennénk a szomszédban. Amúgy nullázzad persze, erre gondolni kell mint főzés közben a Higgs-Bozonra
|
(#66932) diginewl válasza diginewl hozzászólására (#66931)
|
Válasz •
|
Szept 9, 2022 |
|
Azthiszem megvan a baj oka. Nem tranyóhegy kell hozzá, hanem az oldalsó reteszelő pöcke (valószínű a szállítás miatt) nagyon megnyomódott, így állandóan nyomta, azaz nem tudta felemelni a mágnes a kioldó fogat. (sajnos már nagyítóval nézegetve derült ki ez a probléma, és nem szabad szemmel......) Most a sima, kis tranyóval ami a dekóderen van, azzal is működik... |
(#66934) Bácsi Attila hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 9, 2022 |
|
Segítségeteket szeretném kérni Tillig TT Vetronba DT hangosdekóder van zárfény írányfüggőségét melyik cv értékben lehet beállitani.Mert az F23-F24 lehet kapcsolni,de állandóan világit nem vált írányt. Előre is köszönöm a tippeket. |
(#66940) PikoDCC válasza Bácsi Attila hozzászólására (#66934)
|
Válasz •
|
Szept 14, 2022 |
|
Szia,
Ha jól látom a leírását a dekódernek (Digisound 4.x és 5.x) esetén a F23 és F24 az AUX3 és AUX4 kimeneteket vezérli gyárilag. Az AUX3 irányfüggősége CV192 az AUX4 pedig CV193, ezeket kell egyiket 1-re (előre menetiránynál legyen aktív) másikat pedig 2-re állítani (hátra iránynál legyen aktív) Ha nem akarsz irányfüggőséget akkor pedig simán 0.
Egyébként, lehet érdemes lenne beállítani akár, hogy F0-val működjön, ne pedig külön kapcsolható legyen, bár az is megadható, hogy F0 vagy F24 esetén kapcsoljon például, viszont akkor az irányfüggőséget külön be kell állítani mindkét funkciógombhoz.
Egyébként érdemes letölteni a kezelésit hozzá, ahol elég jól leírták példákkal is, bár nagyon sokat én sem állítottam még rajtuk: digitools.hu |
(#66941) csíkosháTTú válasza PikoDCC hozzászólására (#66940)
|
Válasz •
|
Szept 15, 2022 |
|
A zárfény - beszédes a neve - a vonat végén világít. Ha csak a mozdony fut, akkor mehet az F0-lal, ha vontat is, akkor viszont nem. |
(#66942) Lazsi válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66941)
|
Válasz •
|
Szept 15, 2022 |
|
És ha tolja a szerelvényt hátulról (elől egy vezérlőkocsi van)? Akkor meg csak a zárfény kell, ugye? |
(#66943) diginewl válasza Lazsi hozzászólására (#66942)
|
Válasz •
|
Szept 15, 2022 |
|
Persze így szép. De ennek ára van ám! 4 funkciókimenet kell hozzá, és át is kell programozni hozzá a dekódert.... Meg egy plusz funkciógombot igényel (f0 az egyik oldal, f1 pl. a másik oldal menetiránytól függően), meg valószínű egy kis átvezetékezést is, ha nincs előkészítve a mozdony rá.
Mondjuk egy új ESU-t nem nehéz programozni, program kidobja, mit hogy írj át, egy Digitools, vagy Kühn az már kicsit gondolkodós
Engem inkább toló üzemmódban a menetfény előre belevilágítása a tolt kocsiba zavar, nem is a zárfény (az olyan kis diszkrét).
|
(#66944) Bácsi Attila válasza PikoDCC hozzászólására (#66940)
|
Válasz •
|
Szept 15, 2022 |
|
Köszi szépen a tippet működik. A CV192-2 a CV193-1 kellett állítani.
|
(#66985) Jedlik hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 25, 2022 |
|
Sziasztok!
Egy PIKO DB BR V200 mozdonyban PIKO SmartDecoder 4.1 Sound PluX22 van. Azonos CV értékekre akartam hozni egy Nohab mozdonnyal, a kapcsolt üzem érdekében. A CV kódok átírása után a programozó sinen nem ismeri fel a mozdony, ill. errort ír ki. A pályán azonban a mozdony a címére hallgat, megy, világít. Hogyan tudom a mozdonyt újra felismertetni, a CV értékeit írni? A kezelő egy PIKO Smartlight. |
(#66986) csíkosháTTú válasza Jedlik hozzászólására (#66985)
|
Válasz •
|
Szept 26, 2022 |
|
Idéznék a DCC-s topicból:
Idézet: „Nincs jó hírem!
Most járt nálam egy gyárilag hangos PIKO SBB villanygép. A következő tüneteket produkálta:
- mozdonyban a sínre téve 30mA nyugalmi áramfelvétel
- dekóder tesztpadon ugyanez: 10mA
- Tran ZF5/HR3 központtal a modell nem reagál semmire, a dekódert kiolvasni/programozni sem lehet,
- PIKO Smartcontrol Ligth vezérlővel reagál a parancsokra, a CV értékeket kiolvasni lehet, de a dekódert átprogramozni nem.
Utóbbi két esetben teljesen mindegy, hogy a dekóder a tesztpadon van, vagy a mozdonyban.
Eddigi tapasztalatok szerint (nem csak ennél a modellnél) az új PIKO dekóderek problémásak a következő DCC vezérlő központokkal:
- nanoX-s88
- Tran ZF5/HR3
- Lenz Set100
- z21 (bármelyik)
- ROCO MultiMaus/10764
Ez azért eléggé ciki...”
Úgy látszik a sajátjával sem minden stimmel...
Azt írták a PIKO-tól, hogy küldjük vissza a dekódert, egy firware frissítés megoldja a gondot.
Feltéve, ha mindent jól csináltál a programozáskor, elégg faramuci logikája van a Smartcontol Light-nak. |
(#66987) Jedlik válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66986)
|
Válasz •
|
Szept 26, 2022 |
|
Köszi a választ.
Az idézet szöveget már olvastam, de reméltem, hogy a PIKO saját eszközeire ez nem vonatkozik.
Megjegyzem, hogy a Digitools dekoderrel szerelt Nohab CV értékeire való átírás előtt, azért nem volt ilyen gond vele. Sajnos nem tudom, hogy melyik CV értéknél váltott Error-ba a PIKO dekoder. A főpályán megpróbáltam a gyártói dekoder beállítások visszaállítására szolgáló CV8 -at a CV táblázat szerint megadott 162 értékre átírni, de nem változik semmi. Még próbálkozok, aztán meglátom mit sikerül kihoznom belőle. |
(#66988) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 26, 2022 |
|
Ahogy nézem, az USAban már megjelent az elsö Blutooth dekoder.
Már nem kell DCC központ, csak booster, ami az áramot adja a mozdonyokba és azok kezelését beleértve a hangot is a telefon veszi át.
Az uj rendszer Blunami. néven jelent meg.
A rendszer müködöképes DC, DCC és BT rendszerben.
Kiváncsi leszek mire jutnak.
|
(#66990) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#66988)
|
Válasz •
|
Szept 27, 2022 |
|
Nem számítok semmi jóra.
- Lionel 0-s gőzös, első példány: elszállt a füstölőt vezérlő FET a dekóderben, és vitte magával az alaplapra integrált BT egységet is. Javítási lehetőség, venni az USA-ból egy komplett elektronikát hozzá, ugyanis a modell most egyáltalán nem működik!
- Lionel 0-s gőzös, második példány (ugyanaz a tipus!): elszállt a hang a dekóderben. A modell megy, minden funkció működik ugyan, de sajnos a hangok nem. A hangszóró hibátlan. Az ok: az alaplapra integrált hangfokozat hibás. Javítási lehetőség: venni az USA-ból egy komplett elektronikát hozzá.
Egyik gép sincs egy éves, és nem voltak agyon hajtva egy kiállításon, vagy múzeumban. Most akkor küldjük vissza a nagy vízen túlra (vám, stb)? |
(#66991) csíkosháTTú válasza Jedlik hozzászólására (#66987)
|
Válasz •
|
Szept 27, 2022 |
|
CV8=8 a reset a PIKO-nál is! |
(#66993) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66990)
|
Válasz •
|
Szept 27, 2022 |
|
Idézet: „ Most akkor küldjük vissza a nagy vízen túlra (vám, stb)?”
Természetesen! Ma ez a cél, hiszen Life-Time garanciát kaptál, mint én a Shayra, amiröl elveszett egy hajtokar ( filléres müanyag öntvény). Azt irták, hogy küldjem el a nehéz mozdonyt, megjavitják ingyen. Szoval egy bepantinthato talán 2 grammos alaktrészért küldjem el a majdnem félkilos mozdonyt a világ másik végére, hogy az ottani szakember egy mozdulattal bepantintsa a kart a helyére, és mehet vissza a postára.
Ma sokan igy képzelik el a dolgokat.
szerencsére sikerült megoldanom a gyártok szakértelme nélkül is, és postát sem kellett feleslegesen molesztálnom. |
(#66995) Jedlik válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66991)
|
Válasz •
|
Szept 27, 2022 |
|
Én is így tudtam, de a decoder papírján ez szerepel:
CV Description Range Value*
8 Manufacturer identification decoder reset, values as in (CV 59 - 162) Range - Value 162 |
(#66998) csíkosháTTú válasza Jedlik hozzászólására (#66995)
|
Válasz •
|
Szept 28, 2022 |
|
A CV8 alapban csak olvasható, és a gyártó azonosítóját lehet belőle kiolvasni (CV8=162: PIKO).
A legtöbb - de nem mindegyik - gyártó viszont ide tette a reset-t is. A Lenz, és a csíkos-műhely dekódereinél a CV8=33 esetén áll vissza gyári értékekre minden.
ESU, ZIMO, PIKO stb dekóderek esetében a CV8=8 ez a programozási érték, és nem árt a sikeres programozás után pár másodpercre áramtalanítani is a dekódert. Fontos, hogy a CV8 értéke nem íródik át ilyenkor! |
(#66999) Jedlik válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66998)
|
Válasz •
|
Szept 28, 2022 |
|
Szuper!
Mindig tanul az ember! Mivel a programozó sinen nem reagál, megpróbálom a főpályán a CV8=8 értékkel resetelni. kösz. |
(#67003) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#66988)
|
Válasz •
|
Szept 29, 2022 |
|
Most nézem, hogy 170USD???
Huhhh... Ismerve a cég eddigi termékeit, árban ugyan egy liga volt a két osztrák gyártóval, de minőségben messze nem. Ez azért bőven túl van még a ZIMO megemelt árain is. Igaz, a ZIMO-ban nincs BT, de legalább üzembiztosan működik. Ja, és javítható, legrosszabb esetben Bécsben.
Ja, és persze csakis IOS... Mi más... |
(#67017) asch válasza diginewl hozzászólására (#66926)
|
Válasz •
|
Okt 3, 2022 |
|
Régi hozzászólás és meg is oldódott már, de szerintem egy megjegyzést megér a probléma, amit látok a vázlatos áramkörön.
A rajz szerint a dekóder kimenet egy ellenálláson keresztül van a tranzisztorra kötve. Na most ha a dekóder kimenet csak az egyik irányba van erősen meghajtva, a másik irányba viszont lebeg, akkor ez az áramkör meg tudja azt csinálni, hogy esetleg félig tartja nyitva a tranzisztort, és ez az állapot okozhatja a melegedést és leégést is.
Például a dekóder kimenet sokszor egy hasonló tranzisztor, ami 0-ba húzza a kimenetet amikor aktív. De amikor nem aktív, akkor nem húzza a + táp felé, vagy csak "gyengén"! Ezért a nyitás sokáig for tartani, és közben sokáig lesz a tranzisztor (FET) félig nyitott állapotban, és meg van a baj.
A FET-ek meghajtásánál mindig gondolni kell erre mind nyitó, mind záró irányba, hogy mekkora ellenálláson keresztül és mekkora feszültségre lesz töltve a bemenet, ami ugye nagyjából kapacitásként viselkedik. A bemenet kapacitása adatlapi adat, és ebből becsülhető, hogy milyen görbe szerint töltődik idő szerint az adott áramkörben. |
(#67018) csíkosháTTú válasza asch hozzászólására (#67017)
|
Válasz •
|
Okt 3, 2022 |
|
A dekóderek funkció "kimenetei" minden esetben nyitott kollektorok, vagy drain, ha FET van benne. Ergo: ha az adott "kimenetet" nem kapcsoljuk be, akkor tápfeszültségen van. Ha bekapcsoljuk, akkor meg 0V-n. |
(#67019) Lazsi válasza csíkosháTTú hozzászólására (#67018)
|
Válasz •
|
Okt 3, 2022 |
|
Ha nyitott kollektoros / drain-es, akkor az pont azt jelenti, hogy nincs semmi, ami tápfeszültségre húzná.
Erről a kapcsolódó áramkörnek kell gondoskodnia, pl. az említett áramkörben a B - E közé egy viszonylag nagy értékű (100k - 470k) ellenállással megoldható. |
(#67020) csíkosháTTú válasza Lazsi hozzászólására (#67019)
|
Válasz •
|
Okt 3, 2022 |
|
Ja, hogy az a bigyulinkókáka, ami rá lett kötve?
Ott igen. Egyébként is anakronizmus PNP tranzisztort ilyen környezetben használni. |
(#67027) etwg válasza Lazsi hozzászólására (#67019)
|
Válasz •
|
Okt 4, 2022 |
|
Pontosan ezt hivatott megtenni a mindenkori terhelés a kimeneten, ami felhuzza a Draint/Kollektort a + feszültségre (ha nincs bekapcsolva a kimenet). Az ilyen áramkörök (OC) már sok évtizede müködnek minden gond nélkül.
A proci direkt kimenete egy kicsit más, az rendeszerint komplementátis FET vagy Tranyo, és az képes kiadni (AVR) akár 50 mA-t is, ha magas szinten van. Azaz LEDeket probléma nélkül képes meghajtani, külsö tranyo nélkül. |
(#67028) Lazsi válasza etwg hozzászólására (#67027)
|
Válasz •
|
Okt 5, 2022 |
|
A bemásolt kapcsolással nekem az a problémám, hogy amikor nem aktív a kimenet, vagyis nincs földre húzva, akkor a bázis "lóg a levegőben". Az ott bármit össze tud szedni! Főleg, ha az ott egy jobbféle pnp tranzisztor jó nagy bétával (darlington...), elég magas határfrekvenciával és hosszabb vezeték esetén... Vagy akár gerjedhet is...
Én azt az ellenállást semmiképpen sem hagynám ki a B-E közül... |
(#67030) etwg válasza Lazsi hozzászólására (#67028)
|
Válasz •
|
Okt 5, 2022 |
|
Bocs elvesztettem a fonalat, illetve csak most látom melyik kapcsolásrol beszélsz.
Azzal a kapcsolással több baj van. Valoszinü, hogy tekercs elég sok áramot igényel, amihez okvetlenül több feltételt kell teljesiteni.
A tranyot le kell zárni a +12V felé, ahogy irod, egy nagyobb ellenállással a B- t fel kell huzni a 12 V-ra.
A másik meg a soros ellenállás mérete ill. a dekoder kimeneti szintje. Ha a terhelés az emitter ágban van, akkor az feszültségkövetö kapcsolás, azaz az E-n kb. 0,7V-al nagyobb lesz mindig a feszültség mint a dekoder kimenetén. Azaz, ha az elvben le is huzza mondjuk 0,5 V -ra a kimenetet, az tranyo E lábán 0,5+0,7=1,2 V lesz.
Ha a tekercs mondjuk 100mA-t vesz fel ez 0,12W veszteséget jelent a tranzisztoron, ami már okoz melegedést.
Meg kellene mérni milyen feszültség jelenik meg a tranzisztor E lábán ki/bekapcsolt állapotban.
Miután itt elsösorban az áramot kellene erösiteni, alapbol a fogyasztot a C lábrol kellene táplálni, s nem az emitterböl, azaz egy NPN tranyo sokkal jobban szolgálna itt.
Gyakorlatilag a dekoder kimenetét kellene invertálni ( a GND helyett a H (magas) szintnek kellene kapcsolni). A legegyszerübb lenne a PNP mögé egy NPN tranzisztort kapcsolni és annak a C kimenetére kötni a tekercset. |
(#67031) Taurus956 hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 7, 2022 |
|
Szevasztok!
Segítséget kérek az ESU Lokpilot 5 Plux22-es programozásához a Roco z21 Multimaussal. Ahogy a NEM 652-et szoktam, úgy nem megy.
Köszi.
Lajos |
(#67032) csttom hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 7, 2022 |
|
Biztos, hogy szükséges ehhez egy új Témát létrehozni? Szerintem ez bőven belefér a DCC profiktól (nem csak) profiknak nevűbe!!!
Javaslom a moderátornak a megszüntetést. |
(#67037) csíkosháTTú válasza Taurus956 hozzászólására (#67031)
|
Válasz •
|
Okt 12, 2022 |
|
Van egy DCC-s topic már, kérdezd meg ott!
Egy biztos: a dekóder programozása nem függ attól, hogy hány pólusú csatlakozója van. |
(#67075) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 26, 2022 |
|
Egy friss, ropogós újdonság a műhelyből.
CSM160 megállóhely vezérlő.
ABC fékezést használó rendszerben működik. A megállóhelyre behaladó személyvonat lefékez és megáll. Majd a beállított idő (5mp - 5 perc között lehet) elindul. A megállóhelyet elhagyva az elektronika alaphelyzetbe áll, jöhet a következő személyvonat. Tartalmaz egy relét is, aminek van egy szabad átkapcsoló kimenet, amit bármire (például egy jelző, vagy sorompó) állítására is fel lehet használni, a megállóhely vezérlésének függvényében. Ehhez semmit nem kell tenni, teljesen automatikus a panel működése. |
|
(#67436) diginewl hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 2, 2023 |
|
Next18 csatlakozóval kapcsolatban nézegelődöm:
Van erre valami egyezményes csatlakoztatási vezérfonal? Nincs pötty/jel/stb az egyik oldalon....
Úgy sikerült megcsinálni, hogy mind a kétféleképpen össze lehet dugni... Tükörképben van a bekötés így minden fordítva lesz, de baja semminek nem lesz. Ha fizikai korlátja nincs akkor 50-50% az esélye, hogy elsőre eltalálja az ember... |
(#67437) diginewl válasza diginewl hozzászólására (#67436)
|
Válasz •
|
Feb 3, 2023 |
|
Erre alapozni egy elektromos bekötést...... Next18 2020-ban
Durch eine symmetrische Anordnung der elektrischen Anschlüsse und durch entsprechende Bauraumbegrenzungen in den Fahrzeugen wird die Verdrehsicherheit bzw. der Schutz vor fehlerhaftem Einbau gewährleistet.
Ah so, alles ist klar.
Azért az élet tud furcsa helyzeteket hozni, jó lett volna oda egy pötty )) Mindegy.
|
(#67438) etwg válasza diginewl hozzászólására (#67437)
|
Válasz •
|
Feb 3, 2023 |
|
Nem akartam nagyon belemenni a témába, mert már nem foglalkozok DCCvel H0 meg kisebb méretekben, de rendszerint a fizikai elrendezés zárta ki eddig a dekoderek forditott beépitését.
Az egyik nagyméretü Lokpilotban pl. egy kondenzator gátolja meg a forditott beépitést ( nem next18). A másikban meg egy jumper akadályozza meg a forditott beszerelést.
Ugy tünik ez biztonságosabb, mint valamilyen pötty, vagy jel. |
(#67444) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#67438)
|
Válasz •
|
Feb 4, 2023 |
|
Az, hogy nincs egy egyértelmű index sem a dekóderen, sem az aljzaton, az komoly baki. De a legszebb, hogy az NEM662 belül a Next18, és a Next18S lábkiosztása eltérő!
Egyébként meg pont az ESU-nak van olyan Next18-as dekódere, amin egy szűrő Ta elko (SMD A méret) magasabb, mint a Next18 csatlakozó. Mivel ugyanazon az oldalon vannak beültetve, így a dekóder nem teljesen pattan be az aljzatba, mert a magas SMD alkatrésztől nem tud! Így aztán meglehetősen üzembizonytalan is az egész!
Tervezés Ulm, minden más Kína, ügyfél támogatás meg nulla.
Milyen érdekes, hogy azoknál a dekóder gyártóknál nincsenek ilyen problémák, ahol egy helyen van a tervezés, gyártás, szerviz. |
(#67445) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 4, 2023 |
|
Most írtam egy levelet a PIKO-nak, mert gondunk van az ABC fékezéssel, az összes saját gyárt(at)ású dekóderrel. Részletesen leírtam a problémát, remélem találnak/találunk megoldást rá.
A gond röviden: ABC fékezés esetén, ha helyesen programoztuk be a dekódert, akkor a tök mindegy, hogy a mozdony kéménnyel, vagy szerkocsival érkezik a tilosat mutató jelző felé, lefékez, és megáll. Az összes, általam eddig ismert Lenz ABC fékezést kezelő dekóder így viselkedik.
Na a PIKO, az nem! Ha kéménnyel előre érkezik a mozdony, akkor lefékez, és megáll. Ha szerkocsival, akkor meg nem! Hátra menetben csak akkor áll meg, ha a CV27-ben az ABC érzékelést átprogramozom a bal sínre, mert a dekóder azt hiszi, hogy előre menetben a jobb sín van szakaszolva, hátra menetben a meg a bal.
Szerintem ez firmware hiba, mert a dekóder leírásában egy árva szó sincs ilyesmiről. Vagy legalábbis én nem találtam meg azokat az értékeket, amiket a helyes működéshez be kellene állítani.
Remélem jövő héten kiderül valami... |
(#67446) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#67444)
|
Válasz •
|
Feb 4, 2023 |
|
Ezt a szabványban tolták el, mert választhattak volna kodolt stekkert is. A gond talán az volt, hogy nagyon univerzálisra akarták hagyni. Igy született meg az uj svájci bicska. Mindent tud, de semmire sem jo igazán.
Legalább azt sikerült kizárni, hogy baj legyen, ha forditva dugod össze. |
(#67447) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#67446)
|
Válasz •
|
Feb 4, 2023 |
|
Zsákutca amúgy.
Amíg foglalkoztam kisszériás modellekkel belefutottam abba, hogy a már Next18 aljzattal szerelt, Tillig V100 alvázra felépített M41-ben, ha hangos dekóder megy bele, akkor vagy a zárfény lesz kapcsolható tartalék funkciókkal, vagy a digitális kupplung. Minden más esetben - még a 6 pólusú, NEM651-ben sem gond, megfelelő dekóder esetén - lehetséges ezek megoldása, csak kell hozzá 4, teljes értékű AUX funkció a sima világításon felül. Next18S esetében ez kizárt...
Ez van. Amíg az NEM658, vagyis a PLUX csatlakozás az egy átgondolt, jól sikerült valami, addig az MTC21, és a Next18-asok zsákutcába vezetnek. |
(#67448) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#67447)
|
Válasz •
|
Feb 4, 2023 |
|
Többek között ezért sem foglalkozom már ilyen mikrokütyükkel. |
(#67449) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#67447)
|
Válasz •
|
Feb 4, 2023 |
|
Várok Aliról Next18 csatlakozós panelt, és foglalatot. Nekem ez lenne az egyetlen ami pici és átvisz 4 erősített funkció kimenetet (F0/F0/Aux1/Aux2).
Meglátom. A hang kimenet mellet még ott van az AUX3, és aux4 azaz még kettő kimenet, igaz ezek logikaiak. Azaz összesen 6 kimenet gyárilag benne van a next18-ban a plusz hangon felül. Ha hang nincs akkor még 2 aux kimenet... a plux 22-höz visszalépés, de el nem tudom képzelni miért nem lehett kicsivel több, mondjuk next 24? Korszerű, pici is lett volna... Nem értem
|
(#67450) etwg válasza diginewl hozzászólására (#67449)
|
Válasz •
|
Feb 4, 2023 |
|
Már az ESUnak van 2 dekodere 24 pines konnektorral. Egyelöre a modellgyárak nem igen. Vettek tudomást erröl. |
(#67451) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#67450)
|
Válasz •
|
Feb 4, 2023 |
|
A BRAWA most kiadott, új Talent motorvonata PLUX, de 24 pólusú, nem "csak" 22. |
(#67507) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#67445)
|
Válasz •
|
Feb 14, 2023 |
|
Nos, a PIKO felfogta a gondot, és a közeljövőben egy új firmware-ral megoldja a problémát.
Addig sajnos marad ilyen, amilyen. |
(#67517) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 15, 2023 |
|
Két angol gyár is kénytelen volt leállitani kész modellek kiszállitását, mert vagy a motorok vagy a DCC dekoderek nem jok. Az eseteket még vizsgálják, de az analog mozdonyok müködnek igy nagyon érdekes lesz megtudni, hogy mi is a gond. Az egyik gyár kizárolag ESU dekodereket használ. |
|
|
2024. Dec, 30. Hé 17:07:03 |
|
Jelenleg 17 fő olvassa az oldalt |
|
|