|
Nagyvasutak
|
Témaindító: etwg, idő: Jan 18, 2017
Témakörök:
|
|
(#69217) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#69214)
|
Válasz •
|
Márc 26, 2024 |
|
A "nagyságrendi különbség" az tízszeres. Itt erről nincs szó.
A naqyvasúton a vezérlőkocsi súlya az nem lényegesen több, sőt gyakorlatilag ugyanannyi, mint egy sima személykocsinak.
Az egy másik világ. |
(#69220) róbertke válasza diginewl hozzászólására (#69208)
|
Válasz •
|
Márc 28, 2024 |
|
24.-én vasárnap, 17:19 -kor a Pécsről Budapestre induló IC kiegészítő "posta Bhv" kocsikat kapott - "diákvonat" - így a Papagáj Szili a 12 "teltházas" kocsis vonatot elölről húzta. Kelenföldön a 9. kocsi - amiben utaztam - pont a metró mozgólépcsőjénél állt meg.
Menj ki egyszer a Pécsi pályaudvarra (Nagyállomás) vasárnapi ebéd után, és nézd meg a vonatban továbbított kocsikat magadnak. Érdemes. |
(#69221) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#69217)
|
Válasz •
|
Márc 28, 2024 |
|
Jól van, na. Kb úgy számoltam, egy mozdony kb 80T, egy kocsi meg 8T.
Azért ha jól látom a személykocsik is nehezednek szépen. El sem tudom képzelni mit pakolnak bele, hogy ilyen nehezek lesznek a végére. Viszont attól, hogy nehezek, így stabilabbak lesznek, de ettől meg a pálya tikkad ki... Szóval a közgizdászok nem tudom hogyan számolnak, de nekik MINDIG igazuk van, ha nem tévednek
Mondjuk ezeket a 200kM/h-s sebességeket elképzelni sem tudom, főleg ilyen brutális terhelés mellett. Micsoda igénybevétel van a pályán pillanatok alatt. Több száz tonna éri a nyáron, a felforrósodott sínt, aztán hirtelen semmi.... talán nem biztos, hogy ezt az irányt kell feszegetni, ha gyorsabb haladást szeretnénk, de ez már egy másik téma. |
(#69222) diginewl válasza róbertke hozzászólására (#69220)
|
Válasz •
|
Márc 28, 2024 |
|
Idézet: „nézd meg a vonatban továbbított kocsikat magadnak.”
Miért? A MÁV, amíg alulról pedzegeti néha a 100km/h, ami egyébként ilyen közeli viszonylatokban egyáltalán nem lenne rossz, csak sokszor megáll, nincs gond semmilyen vagonnal.
Itt a sokkal nagyobb sebességekről gondolkodtam, ami nálunk kb még 40 évig tág fogalom lesz, Ausztriában meg már alap.
A 200km/h sebesség esetén a fellépő erők kicsit nagyobbak, mint 100km/h-s sebességnél. |
(#69223) sunocske válasza diginewl hozzászólására (#69221)
|
Válasz •
|
Márc 28, 2024 |
|
Egy Bhv kocsi üresen 35 tonna, tele utasokkal 41. Az egy fél Szili |
(#69224) róbertke válasza diginewl hozzászólására (#69222)
|
Válasz •
|
Márc 28, 2024 |
|
Nem azért nézd meg ...
Találsz benne 140 - 160 és 200 Km/h -ra alkalmas kocsikat.
Nézd meg a súlyukat amik rájuk vannak festve ....
|
(#69225) etwg válasza diginewl hozzászólására (#69221)
|
Válasz •
|
Márc 28, 2024 |
|
Mint már irtuk, a kocsik joval nehezebbek a rengeteg hóbelevanc miatt ( klima, akkuk, elektronika, forgovázak stabilizácioja stb). Amennyiben >160 km/h-val kell menni akkor a hagyományos kapcsoloszerkezetet használata kizárt ( ami legalább 1 tonnával növeli a kocsi tömegét). Ráadásul minden vezérlökocsinak külön engedélyt kell szerezni az adott pályára. Az is elöfordul ( Semmeringvasut), hogy a kocsi csak egyirányba mehet mint vezérlökocsi ( Bécs felé) ellenkezö irányban mindig a mozdonynak kell elötte lenni. ( pedig felfelé még a 100 km/h-t sem érik el). Igy gyakran látni a RJ -t egy Taurusszal a vezérlö kocsi elött, ami nem okvetlenül hibáját jelenti, sokkal inkább a hiányzo engedélyeket vagy valahol megforditották a vonatot és ugy nem mehet felfelé az emelkedön meg a szük ivekbe.
|
(#69226) etwg válasza etwg hozzászólására (#69225)
|
Válasz •
|
Márc 29, 2024 |
|
Megnéztem az ICE kocsik tömegeit. Az ülöhelyes kocsik 60/80t a büffé kocsi könnyebb 45-57t. |
(#69230) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 30, 2024 |
|
A hidrogénhajtás bukása.
Tavaly juniusban némi skandallummal, de a honatyák eldöntötték, higy a hires vadregényes Zillertal keskenynyomközü vasuton Tirolban 2027-töl hidrogénhajtásu vonatokkal fogják cipelni a turisták millioit.
Több ilyen szerelvényt probáltak ki a 32 km hosszu vonalon és bevonták a bécsi müegyetem szakembereit is. Ezek meg kiszámolták, hogy a 30 évre tervezett innovácio 130 millio euroval lenne drágább, mint a pálya teljes villamositása.
Igy a héten felülvizsgálták a döntést és elálltak a hidrogénhajtástol. A vasut vontatojármüparkját mindenképpen 2027 le kell váltani, azaz marad még 3 éve az iparnak valamilyen elfogadhato megoldást találni. A hidrogén meg a diesel kizárva, marad a teljes villamositás vagy a hibrid rendszer, ahol a vonat akkujait a két végállomáson tölteni kell. Téli szezonban ez sem tul optimális, mert a vonatok sürüsége nem igen ad alkalmat a többorás töltésre vagy dupla annyi szerelvényt/mozdonyt kell beszerezni, mint amit a menetrend a mai szemlélettel igényelne.
Igy most nagy a dilemma mit válasszanak. Igen ugy néz ki, hogy villamositva lesz a pálya, még mindig a legolcsobb és legkörnyezetbarátabb megoldás. Ráadásul van már egy ilyen müködö rendszer a mariazelli vasuton |
(#69231) róbertke válasza etwg hozzászólására (#69230)
|
Válasz •
|
Márc 30, 2024 |
|
|
(#69259) róbertke válasza diginewl hozzászólására (#69208)
|
Válasz •
|
Ápr 5, 2024 |
|
Szervusz! Éppen most utazok a Keletiből.
Időm volt, így mindkét vonatot megnéztem.
ÖBB RailJet
Vezérlőkocsi: 60 tonna.
Köztes kocsik 54-55-56 tonna között váltakozva.
Sebességük 230 Km/h egységesen.
MÁV-Start IC
Tömegük egységesen 47 tonna, még a vezérlőé is.
Sebességük 140 Km/h -ra engedélyezett.
Büfékocsi 200 Km/h . |
(#69261) etwg válasza róbertke hozzászólására (#69259)
|
Válasz •
|
Ápr 5, 2024 |
|
Igen sok minden kell ahhoz, hogy egy ilyen vonatot push pull üzemmodban (azaz tolva) 160 km/h fölötti sebességtartományban használni lehessen. |
(#69262) etwg válasza róbertke hozzászólására (#69259)
|
Válasz •
|
Ápr 5, 2024 |
|
Nyilvánvalo, hogy a 200 km/h kocsinál a fékrendszer is egészen más mint a 140km/h-s kocsiknál.
A vasuton két hatalmas gond van, hogyan lehet egy több száz tonnás vonatot a lehetö legrövidebb idö alatt felgyorsitani ( rengeteg energia kell ehhez) a nagyobb probléma viszont a fékezés, mert az a rengeteg mozgási energia benne van az egész szerelvényben és a vaspálya minösége sem állando ( nedves, havas, jeges stb) mégis meg kell állni a következö állomás peronján vagy a jelzö elött. Ezért extra fékek kellenek, extra merev keret, kapcsolo szerkezet stb ( valoszinü ez növelte a büffékocsi tömegét, s nem a mikrohullámos sütö a konyhában ). |
(#69360) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 20, 2024 |
|
Egy ujabb Start-up vállalkozás van induloban.
Látva az ÖBB elképesztö gondjait a jármüparkkal, a mühelyek kapcitásával ( személyvagonok k 25% már honapok ota ál mert nincs alkatrész, nincs ember és az uj jármüvek leszállitása meg éveket késik). Viszont a politika bevezette a klimticketet ami kb 30% növelte az utasforgalmat. Ez teljesen felboritotta az eddig jol müködö rendszert és több manager kirugása sem változtatott a helyzeten, igy a fögoré karácsony elött könnyes szemekkel adta tudomásul a nagyérdemünek, hogy javulás csak 2026 utánra várhato.
Erre feltámadott egy „kis“ Start up cégecske a LEO mobility, akk lecsaptak a DB 400 darab kiselejtezett IC kocsijára.
Az ÖBB legnagyobb örömére ezeket a kocsikat bérelni lehet a Leo-tol akik a kocsikat természetesen karbantartással adják bérbe. A szervizt egy most alakult VMRS ceg fogla végezni.
Az elsö nehány kocsin meg erösen látszik a koruk de mégis nagyobb luxust kinálnak mint a roncstelepekröl visszahozott néhány megmaradt ÖBB vagon, és sokat javit a helyzeten, hogy a bérelt kocsikat nem az ÖBBnek kell katban tartani.
A LEO felbuzdulva a milliárdos sikeren egyböl kilátásba helyezte, hogy az év végéig vadonatuj 400 darab kocsira ir ki pályázatot és ezzel sokat segit a magánvasutaknak, hiszen engedélyezett modern kocsikat bérelhet a szolgáltatásokhoz. |
(#69377) sunocske válasza etwg hozzászólására (#69360)
|
Válasz •
|
Ápr 25, 2024 |
|
Az angoloknál is van ilyen, a privatizáció után a franchise-nyertes közlekedési vállalatoknak (train operating company, TOC) nem kellett azonnal hatalmas járműparkot beszerezniük az induláshoz, hanem a rolling stock company-ktől (ROSCO) bérelhettek maguknak vonatokat. Sokszor pontosan ugyanazokat, amelyeket pár évvel azelőtt még a British Rail járatott ugyanazokon a vonalakon, csak maximum kaptak egy kis frissítést a beltéren, meg át lettek festve/fóliázva a franchise-nyertes cég arculatára.
|
(#69378) etwg válasza sunocske hozzászólására (#69377)
|
Válasz •
|
Ápr 25, 2024 |
|
Na meglátjuk mi lesz. Mert nem látom még nyomát sem arra, honnan lesz majd a LEO MOBILITY-nak korlátlan mühely- meg alkatresz kapacitása ráadásul a kezdetben legalább egy tucat szedett vedett kocsitipusra legalább annyi forrásból..
A leasing konstrukcio a vasuti személyi forgalomban nem teljesen ugyanaz mint a tehervagonoknál.
A személyforgalomban több nagyságrenddel nagyobb szerepe játszik az üzemeltetö vasut arculata. ( pl az ÖBB logo ott van minden üllésen, szönyegen stb).
|
(#69401) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 12, 2024 |
|
Két filmecske Ausztriábol. A kölavina sulytotta Pinzgauer keskenynyomközü vasut legalább részben üzemel. A tönkrement vonal (kb 60% ) már talán végleg elkészül, a korábbi megoldás nem hozta meg a hozzáfüzött reményeket igy a vonalat teljesen ujra kellett épiteni és ezúttal egy beton teknöben futnak a sinek Krimmlbe, az eredeti végállamosásra. Sajnos a pálya csak nyáron lesz kész igy a turisztikai szezonnyito még csak a pálya rövidebb részén volt lehetséges s mindez a rendes ütemes menetrend keretében.
A filmen a vállalat egész jármüparkja látható.
PLB 2024-ben
A másik filmen a hires és már többször megszünésre itélt Achenseebahn fogaskerekü vasutja láthato. Ahogy hallom már junius végéig szinte minden vonat foglalt, igy mi is csak kivülröl láthattuk.
Achenseebahn
Érdekesség, hogy itt is a Riggenbach rendszer müködik hasonloan az eredeti budapesti fogaskerekühöz.
A képen a Pinzgauerbahn uj felépitménye a betonteknöben.
|
|
(#69402) etwg válasza etwg hozzászólására (#69401)
|
Válasz •
|
Máj 12, 2024 |
|
sulytotta Bocs, helyesen sujtotta |
(#69408) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 18, 2024 |
|
Egy uj érdekes szerelvény a Stadler Servicejet-je.
Ez egy univerzális 3 részes szerelvény, ami használhato mindenfele munkavontanak, de mentövonatnak is az ÖBB uj hosszu nagysebességü alagutjaiban. A szerelveny fel van szerelve mindenfele berendezéssel és kételtü hibrid hajtásu.
Érdemes megnezni a rövid filmet.
Servicejet |
(#69442) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 22, 2024 |
|
|
(#69461) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 27, 2024 |
|
Egy érdekes konkluziora jutott a DBAG amikor elrendelte hogy a második legöregebb ICE-2-s sorozatu vonatokat 4 éven belül teljesen kiselejtezi. Ez az ICE vinatok második sorozata több mint 400 szerelvénnyel és csak ezekben használtak joval több aluminium konstrukcios elemet, amit most a vasut kisoroz mert állitolag a karbantartási költségek sokkal nagyobbak. Igy a korábbi ICE-1 sorozat továbbra is üzemben marad, de fiatalabb testvére a roncstelepre kerül. Sok utas számára pontosan az ICE-2 biztositotta a legnagyobb kenyelmet a legnyugodtam futású szerelvény volt még 250 km/h feletti tartományban is. Sajnos a vasut a részletekre nem tért ki, de állitolag repedesek voltak az ALU elemekben.
Közben persze megjelentek a sokkal fiatalabb szerelvények is és a Talgo is kapott vagy 200 vonatra megrendelést és az elsö szerelveny már a probajáratokat futja. |
(#69462) róbertke válasza etwg hozzászólására (#69461)
|
Válasz •
|
Máj 27, 2024 |
|
ICE-1 ennyire jól sikerűlt volna? Hihetetlen, de igaz .... |
(#69463) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#69462)
|
Válasz •
|
Máj 27, 2024 |
|
Mert abba beleadtak apait-anyait, pénz nem számított, a presztizs volt a lényeg. Mondjuk ezt egy csöppet túlzásba is vitték, lásd az Escheede-i tragédiát (ha jól írtam emlékezeből a hely nevét).
Aztán a második generáción is újítottak, de az vagy nem sikerült ezek szerint, vagy spóroltak valahol, ahol nem kellett volna.
A harmadik generáció meg ugya már 300+-os sebességre is jó, csak aztán rájöttek, hogy ez mérhetetlen energia pazarlás.
A negyedik meg már "csak" 250km/h.
Az újabbakat nem tudom. |
(#69465) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#69463)
|
Válasz •
|
Máj 27, 2024 |
|
Meg nem is tudták pontosan mivel jár az a nagy sebesség es megterhelés ezért biztosan nagyobb biztonsági tényezökkel számoltak. Azután látták a nagy sebesség energetikai vetületét igy a következö sorozatban már igyekeztek csökkenteni a vonat tömeget ezért került bele a sok alu alkatrész annak minden gondjával s most meg jött a háboru és hiánycikk lett az aluminium is. |
(#69479) róbertke válasza etwg hozzászólására (#69465)
|
Válasz •
|
Máj 28, 2024 |
|
Na.... rátapintottál a lényegre!
Nincs annak a vonatnak semmi baja (nem úgy mint az Amcsi Bőingnek ) mert ha lenne akkor azonnal leállítanák. Hanem a FÉM-MAFIÁNAK valamivel be kell tömni a száját! |
(#69504) psl2003 hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 1, 2024 |
|
Mai info a mavcsoport.hu-n.
Késik egy Medgyesegyházáról Mezőhegyesre induló vonat
2024. június 1. szombat, 11.47
Szombaton a Medgyesegyházáról 11:38-kor Mezőhegyesre induló vonat (37022) várhatóan 30-40 perces késéssel fog közlekedni, mert a Békéscsabáról 10:48-kor Medgyesegyházára indult pótlóbusz (37022) az indulást követően meghibásodott és utasaiért egy pótlóbuszt pótló buszt küldenek, mely előreláthatólag 30-40 perces késéssel közlekedik.
MÁVINFORM
Nincs olyan, hogy valaminél mélyebbre már nem lehet jutni. Mindent alul lehet múlni...
|
(#69505) psl2003 hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 1, 2024 |
|
Szerintem már az is röhögött, aki ezt a bejegyzést írta, mert különben fogalmazhatott volna úgy is , hogy egy másik buszt küldenek. Javítsatok ki, ha úgy érzitek, hogy tévedek! |
(#69506) etwg válasza psl2003 hozzászólására (#69504)
|
Válasz •
|
Jún 2, 2024 |
|
Szerinted mit lehet olyankor tenni, ha a potlobusz ut közben bedöglik?
Mi lenne a teendö?
1. Otthagyni az utasokat a döglött buszban, hátha megjavul magától?
2. Kávét, frissitöt, szendvicst osztani?
3. Elküldeni mindenkit a fenébe ( ahogy a légitársaságok szokták) ahova akar.
4. Meghivni egy kabarett müvészt, hogy ne unatkozzanak az utasok.
5. Bezárni az utasokat a jármübe, mint azt a DBAG teszi, mert felügyelet nélkül az állomáson kivül az utas nem hagyhatja el a jármüvet. Azután majd csak találnak valakit aki odamegy ( pár ora késéssel) és megszervezi a jármü elhagyását, is mindenkit megbüntetnek, ha mégis elhagyta a jármüvet, vagy a nem müködö klima miatt kitörte a jármü ablakát.
Választhatsz. |
(#69507) etwg válasza psl2003 hozzászólására (#69505)
|
Válasz •
|
Jún 2, 2024 |
|
A másik busz kifejezéssel az a gond, hogy a hazai terminologiában a potlobuszon a vasuti jegyet fogadják el vagy még az sem kell.
Egy sima buszon meg fizetni kell. |
(#69512) Domino78 válasza psl2003 hozzászólására (#69504)
|
Válasz •
|
Jún 3, 2024 |
|
Nem tudom mennyire mély. Nézz egy országhatárral keletebbre, ott pl. teljesen természetes, hogy semmiféle pótlás nincs; cserébe országos buszvállalat sincs. Nem közlekedik a vonat? Mindenki oldja meg ahogy tudja (célszerűen országos kereső híján kezdj el a helyieknél kérdezősködni, hogy éppen melyik villanyoszloptól és mikor fog indulni valami mikrobusz).
Ami meglepő, hogy még dupla pótlással is csak 30-40 perc a késés. A MÁV a saját berkeiben sokkal botrányosabb fejetlenségeket tud összehozni (lásd a következetesen 50-55 perces késéssel induló órás ütemű elővárosi vonatok). |
(#69513) Lazsi válasza Domino78 hozzászólására (#69512)
|
Válasz •
|
Jún 3, 2024 |
|
Idézet: „(lásd a következetesen 50-55 perces késéssel induló órás ütemű elővárosi vonatok). ”
Akkor az nem késik, hanem 5-10 perccel hamarabb indul.
A legelső kimarad, a legutolsó után meg van egy bónusz járat. |
(#69522) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 4, 2024 |
|
Rossz hirek Németországbol.
Tegnap az esözések által okozott földcsuszamlásra ráfutott egy ICE vonat Schwäbisch Gmündnél ( nem messze Stuttgarttol). Szerencsére személyi sérülés nem történt, de a szerelvény két kocsija kisiklott.
Itt van egy
Video összefoglalo
A történtekröl.
A másik rossz hir, egy ujabb magánvasut kénytelen jelentösen redukálni a szolgáltatásait ember hiány miatt. |
(#69528) etwg válasza etwg hozzászólására (#69522)
|
Válasz •
|
Jún 5, 2024 |
|
Igy tálalja örömhirkent a német sajto a katasztrofát.
Szoval az eladott jegyek szerint 2023-ban váratlanul 21%-l nöt az utasszám a DBAG nemzetközi vonalain. Erre a vasut ugy reagált, hogy 11%-l sikerült növelnie az üllöhely kapacitást.
|
(#69533) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 6, 2024 |
|
Egy magyar vonatkozasu hir.
A 2022-s hatalmas baleset amiben egy vadonatuj GySEV Ventus illetve az ÖBB vadonatuj nagysebessegü pályája volt érintve, és sajnos egy áldozattal meg több sebesülttel járt, valamint a vadonatuj Ventus szerelvény lett teljesen széttörve ujra a biroság elött van. A magyar mozdonyvezetö az elsö tárgyaláson fél év feltételes būntetést kapott, de több érintett fellebbezett, mert az ÖBB pályafenntarto (ÖBB infra) több pontban nem adott kimeritö választ a kérdésekre.
Mint ismeretes a baleset Mönchendorf közelében a vadonatuj 160 km/h pályán történt ahol eddig nem egészen tisztázott okok miatt a vonatnak a nyilt pályán vágányt kellett váltania amire a pályán müködö régitipusu PZB ( ) biztber nem garantált elegendö védelmet és a vadonatuj nagysebességü pályára ismeretlen (sporolás?) okok miatt olcso, csak 60 km/h váltok lettek beépitve. Az is tisztázatlan miért látott a mozdonyvezetö csak egy zöld fényt a jelzön ( kettö helyett) a vágányváltás elött illetve miért van az a jelzö még ma is olyan messze a váltotol. ( a pálya kritikus pontjától)..
Szoval a kérdések tömegére kell a biroságnak megtalálni a válaszokat és egyre inkább a mozdonyvezetö ártatlansága felé megy az ügy, illetve ö is áldozata volt több érintett hibájának illetve felületességének. |
(#69534) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 6, 2024 |
|
|
|
(#69535) diginewl válasza róbertke hozzászólására (#69534)
|
Válasz •
|
Jún 6, 2024 |
|
Nem fér a fejembe, hogy kötött pályán, 2024-ben ilyen hogyan tud előfordulni?
Tehát még egyszer: kötött pályán...
Ismét az utasok jártak rosszul.
Van a vicc, de nem vesszük elég komolyan:
-Mi a különbség a troli, és a villamos között?
-Ha a villamos sávot vált bekerül az újságba/hírekbe. |
(#69536) róbertke válasza diginewl hozzászólására (#69535)
|
Válasz •
|
Jún 6, 2024 |
|
Kemerovóban (Oroszország) tegnap volt egy súlyos villamos baleset. |
(#69537) etwg válasza diginewl hozzászólására (#69535)
|
Válasz •
|
Jún 6, 2024 |
|
Ugy mint anno Mönchendorfnál, vadonatuj állomás, valaki valamit elnézett ( vagy kikapcsolt). Majd megtudjuk a mozdonyvezetök tulélték a cirkuszt.
Szomoru, de ez talán a hajsza velejároja ( meg a rengeteg informacioé ami, mint a niagarai vizesés szakad ránk, ha akarjuk, ha nem.
Az áll9máson már ETCS is van. |
(#69538) diginewl válasza róbertke hozzászólására (#69536)
|
Válasz •
|
Jún 6, 2024 |
|
Látod, de is került a hírekbe a villamos.... |
(#69539) Domino78 válasza diginewl hozzászólására (#69535)
|
Válasz •
|
Jún 6, 2024 |
|
Hát vasúti balesetek esetében nagyon nem szeretek hobbisebészkedni, meg kell várni a jelentést.
De azért azt ex catedra ki lehet jelenteni, hogy 100%-os biztonság nincs. Az automatizált rendszerek rendelkezésre állása nem 100%-os, meghibásodások vannak. Az emberi döntéseket sem lehet kizárni a folyamatból, márpedig az ember biztosan fog hibás döntést hozni. És sajnos dizájnproblémák is rejtőzhetnek a rendszerben.
Az egész folyamat általában úgy van felépítve, hogy egy hiba nem okoz gondot, de sajnos ha egymásra rakjuk a sajtszeleteket, néha egymásra kerülnek a likak, és átbújik a hiba. Ilyen szempontból nagyon tanulságos pl. az Aszód--Tura szembemenesztéses sztori: ha jól számolom, 4 ember hibája és két bizberhiba kellett egy időben, hogy a helyzet előálljon. Ha a hat hiba/tévedés közül akármelyik nem következik be, a szembeközlekedés sem jön össze. |
(#69541) etwg válasza Domino78 hozzászólására (#69539)
|
Válasz •
|
Jún 7, 2024 |
|
Na kezd kiderülni sok minden.
Szoval a pardubicei uj állomáson már ott van az ETCS rendszer, de még nincs teljes mértékben üzemben, mert kompatibiltás gondok vannak. Azaz már müködne, ha...
A Regiojeten be lett volna kapcsolva a gyári fedélzeti rendszer, ami nem volt bekapcsolva, mert valamelyik tintanyalo hivatal még nem adta ki rá az engedelyt ( (csak pár éves a huzavona , közben meg ugye a Traxx gyártoja már eltünt az europai vasuti szinpadrol. Bizonyára most azon rágodnak, ki is felel a Traxxokon levö berendezésekért.
Nos ezért az ország talán legujabb állomásán ( tavaly még kotrogépek dolgoztak ott) jelenleg a majdnem 100 éves elöirások szerint mennek a vonatok, azaz kizárolag a jelzök szerint. ( a régi biztbert természetesen nem telepitették az uj állomásra. A RJ elindult a peronrol és már kb 60km/h sebességgel ment, amikor a mozdonyvezetö észrevette, hogy még nem kapott szabadot és rossz vágányra került. Sikerült még meg is állitania a vonatot, de a tehervonatot nem lehetett már megállitani. Mindkét mozdonyvezetö megmenekült, de nagyon nem igen szeretnék most a börükben lenni, és a pályafenntartonak is lesz mit magyarázkodnia. |
(#69542) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 7, 2024 |
|
Egy érdekes történet Ausztriábol.
Egy uj vasuti törvényen rágodnak, mert nincs elég ember igy az uj törvény lehetövé tenné, hogy 19 éves fiatalok is mozdonyt vezessenek igaz pillanatnyilag csakis a tolato pályaudvaron, mert ott a törvényhozok szerint kevesebb a veszély.
Erre megszolalt a szakszervezet, hogy álljon meg a menet. A bécsi rendezö pályaudvarokon naponta egy-egy mozdony kb 3500 mozgást végez és pontosan ilyen helyeken vannak a vasutasok rendszerint a legveszélyesebb helyeken (a vagonok között vagy közvetlen közelükben), ahova a normális személyforgalomban egy ember be sem teheti a lábát.
Kiváncsi leszek kinek lesz igaza. |
(#69544) Gabi válasza Domino78 hozzászólására (#69539)
|
Válasz •
|
Jún 8, 2024 |
|
Szerény olvasmányaim szerint hárman voltak a vizsgálat alá vonva: Tura állomás forgalmi szolgálattevője, valamint a sebesvonat mozdonyvezetője és jegyvizsgálója. A biztber hiba meg egy hiba, tehát csak négy sajttal számolnék. De így is sikerült egymásra kerülni a likaknak sajnos.
Én inkább azt nem értem, hogy a XXi. században, például miért nem tud mondjuk egy adott szakaszra (mint pl. a vörös jelző meghaladásnál megtörténik automatikusan) egy stop jelet feladni a mozdonyra ilyen esetben a forgalmi szolgálattevő? Telefonálás, szaladgálás, villogás a megoldás? Szerencse, hogy nincs nagy pályasebesség... |
(#69545) Gabi válasza etwg hozzászólására (#69542)
|
Válasz •
|
Jún 8, 2024 |
|
Kicsit hasonlít egy másik történelmi eseményre, ahol elkezdtek a fiatalokra számítani...
Amúgy nem látok ebben az esetben ebben akkora veszélyt, egy 19 éves lehet felelősségteljesebben végzi a munkáját, mint a megfásult vén motoros, aki azt hiszi, hogy ő rutinos és már nem figyel annyira. Ha átmegy az alapos teszteken akkor szerintem nem árt a frissítés.
A nincs ember gondolom abból adódik, hogy kiöregedett az állomány, a fiatal meg úgysem megy. |
(#69546) etwg válasza Gabi hozzászólására (#69544)
|
Válasz •
|
Jún 8, 2024 |
|
Nem a forgalmista feladata ez, hanem az állomási biztberé, ami elvben ezt tudja ( a Mirel is tudja, a PZB is tudja az ETCS meg duplán, csak ehhez mindennek hibátlanul kell müködnie, s nem ilyen vagy amolyan ok miatt hivatalosan kiiktatva kell vonatozni.
Ha megfigyeled ahol ilyen berendezések vannak üzemben ott a jelzök környezetében mindenféle berendezést látsz a sinek mellett vagy között ( az ETCSnél olyan kis kb 25x25cm-s sárga dobozok a sinek között más redszereknél elektromágnes a sin mellett vagy különleges jelek magukban a sinekben és a mozdony elsö tengelye elött egy jo nagy hordoszerü elektromágnes ami veszi a jeleket a sinekböl. Ha minden müködik, akkor ilyen hiba nem fordulhat elö, a baj akkor van, amikor valami nem müködik vagy rosszul van megtervezve, mint az a GySEV baleset esetében történt. ( és ez már nem volt az elsö eset Ausztriában ami a rossz tervezésre vezethetö vissza). |
(#69547) etwg válasza Gabi hozzászólására (#69545)
|
Válasz •
|
Jún 8, 2024 |
|
Ebben én sem látom gondot, sokkal inkább abban, hogy a tolato szolgálat lehet sokkal inkább idegeket emésztö mint a vonali szolgálat föleg egy vicinálison. Szoval egy-egy szolgálat alatt 3500-szor indulni vagy fékezni stb, ( ami akár 10 aktivitást is jelent percenként!) szerintem sokkal jobban igénybe veszi a személyzetet mint egy vonali szolgálat, ahol jo ha 10 percenként kell kezelni a vonatot.
De ezt majd eldöntik valahogyan, de ezt tudom hogy mozdonyvezetö barátaim nem igen ujjongtak, ha tolato szolgálatba lettek beosztva. |
(#69548) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 8, 2024 |
|
Egy ujabb jo hir a nosztalgia kedvelöknek. Egy angol klub kifizette az ETCS fejlesztési költségeit,
igy létezik már ETCS berendezés gözmozdonyokra is. |
(#69549) Gabi válasza etwg hozzászólására (#69546)
|
Válasz •
|
Jún 8, 2024 |
|
Szösszenetemet az adott témára írtam, az Aszód-Tura szembe menesztéses esetre. Ott nem hiszem, hogy bármelyik általad felsorolt biztber rendszer működik. Arra próbáltam rávilágítani, hogy ha már a forgalmista rájött, hogy hibázott, legalább meg tudna nyomni egy nagy piros gombot, ami mindent megállít. |
|
|
2024. Dec, 26. Csü 5:13:40 |
|
Jelenleg 4 fő olvassa az oldalt |
|
|