|
Amerikai vasútmodellek
|
Témaindító: etwg, idő: Nov 3, 2012
Témakörök:
|
|
(#70373) acszoli válasza diginewl hozzászólására (#70370)
|
Válasz •
|
Szept 30, 2024 |
|
Hát nem hiszem, hogy a BLI tendereket lehet csak úgy csere-berélni a mozdonyokon Van, hogy így megy egy kábel,van, hogy úgy. |
(#70374) acszoli válasza etwg hozzászólására (#70266)
|
Válasz •
|
Szept 30, 2024 |
|
Hát elkezdődött. Várja, hogy homokot szórjak rá. (Aluminium Oxidot egész pontosan) |
|
(#70376) acszoli válasza acszoli hozzászólására (#70372)
|
Válasz •
|
Szept 30, 2024 |
|
Jah, és a nagy kérdés: Miért? |
(#70377) etwg válasza acszoli hozzászólására (#70374)
|
Válasz •
|
Szept 30, 2024 |
|
Ez nagyon hasonlit az enyémre !
Szép lesz! |
(#70378) acszoli válasza etwg hozzászólására (#70377)
|
Válasz •
|
Szept 30, 2024 |
|
Igyekszem |
(#70384) csíkosháTTú válasza acszoli hozzászólására (#70372)
|
Válasz •
|
Okt 1, 2024 |
|
A Multimaus-hoz, vagyis gondolom a 10764 erősítőhöz akkor még a a régi ROCO 10725 trafó van, hálózati adapter helyett. Ha nem szeretnél sok dekóder halált, akkor a trafót cseréld le egy laptop töltőre!
Az ESU-t küldheted, megnézem! |
(#70385) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#70369)
|
Válasz •
|
Okt 1, 2024 |
|
A POM módon olvasáshoz valóban kell a RailCom, ezt jól tudod. De a POM módot nem arra találták ki, hogy dekódereket azzzal abajgassunk. Nem minden dekóderben van RailCom! |
(#70390) acszoli hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 3, 2024 |
|
Nem tudod mennyi maszkolás volt ez! |
|
(#70391) etwg válasza acszoli hozzászólására (#70390)
|
Válasz •
|
Okt 3, 2024 |
|
|
(#70392) acszoli válasza csíkosháTTú hozzászólására (#70384)
|
Válasz •
|
Okt 3, 2024 |
|
A dekóder elég, vagy a panel is kell?
|
|
(#70393) csíkosháTTú válasza acszoli hozzászólására (#70392)
|
Válasz •
|
Okt 3, 2024 |
|
Csak a dekóder a hangszóróval. Utóbbi azért kell, mert már nincs nekem sem 100Ohm-os darab a műhelyben. |
(#70394) acszoli válasza csíkosháTTú hozzászólására (#70393)
|
Válasz •
|
Okt 3, 2024 |
|
Oké! Küldenél egy nevet címet üzenetben? Köszönöm! |
(#70396) csíkosháTTú válasza acszoli hozzászólására (#70394)
|
Válasz •
|
Okt 4, 2024 |
|
|
(#70410) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 7, 2024 |
|
Nem vasutmodell, de érdekes ( amerikai) konstrukcio.
Keresztezés.
|
(#70414) Lazsi válasza etwg hozzászólására (#70410)
|
Válasz •
|
Okt 7, 2024 |
|
0:22 - 0:28 között, a haladó vonat melletti üres pályán az ott micsoda?
Egy kitérő terroristáknak? (Nem kell megbontani a vágányt nehéz munkával, elég csak átváltani, ha ki akarják siklatni a vonatot.) |
|
(#70415) etwg válasza Lazsi hozzászólására (#70414)
|
Válasz •
|
Okt 7, 2024 |
|
|
(#70417) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 7, 2024 |
|
Ezt nézzétek meg. Nem igen tudom felfogni mi is történt. A kupplung kiszakadt a szekrényével együtt ( kb 9 perctöl) de a vonat nem szakadt szét, és még össze is nyomodtak a kocsik.
A minap láttam egy filmet ( most nem találom), hogy hasonlo balhé után kapcsolo nélkül tolták a vonatot a mellékvágányra, de nem világos, hogyan ( ūtközö nincs)
CN kapcsolo
|
(#70443) acszoli válasza etwg hozzászólására (#70417)
|
Válasz •
|
Okt 9, 2024 |
|
Csíkos, holnap elvileg megkapod a dekódert. |
(#70444) róbertke válasza etwg hozzászólására (#70417)
|
Válasz •
|
Okt 9, 2024 |
|
Ezeknél a több kilóméter hosszú vonatoknál előfordulhat , hogy az eleje a völgyben fékez miközben a közepe a hágón éppen megy át, és a vége még kapaszkodik felfelé az emelkedőn .... Ismerős? |
(#70446) csíkosháTTú válasza acszoli hozzászólására (#70443)
|
Válasz •
|
Okt 9, 2024 |
|
OK! |
(#70447) diginewl válasza diginewl hozzászólására (#70370)
|
Válasz •
|
Okt 9, 2024 |
|
Aki még tud követni. Megjavult a másik mozdony szerkocsija is, IC motor végfok cserével. Most ez is jön/megy. Jó, hogy ilyen böhöm nagy IC van benne, mert legalább ki tudtam cserélni.
Ezen nem látszik égésnyom, de ez volt a hibás, mert csere után a mozdony tudott már mindkét irányba menni.
Kettő BLI mozdony így újra szolgálatban.
Itt a vége!
|
|
(#70448) acszoli válasza diginewl hozzászólására (#70447)
|
Válasz •
|
Okt 9, 2024 |
|
|
(#70461) acszoli válasza csíkosháTTú hozzászólására (#70446)
|
Válasz •
|
Okt 15, 2024 |
|
Szia Csíkos, megérkezett a dekóder?
Z. |
(#70496) acszoli hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 19, 2024 |
|
Festés kész, kapott egy utánfutót is
A motort kicsit át kellett alakítani, mert az egyik szénkefe tartó a testen volt, esztergáltam rá egy plasztik konzolt, most már lehet digitalizálni. Lámpa üvegek is megvannak. Egy 5-ös réztábláblácskát is marattam a jó öreg vaskloriddal. Meg készül rá egy levehető farakás. Folyt köv. |
|
(#70497) etwg válasza acszoli hozzászólására (#70496)
|
Válasz •
|
Okt 19, 2024 |
|
|
(#70503) acszoli hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 20, 2024 |
|
|
(#70504) etwg válasza acszoli hozzászólására (#70503)
|
Válasz •
|
Okt 20, 2024 |
|
Jo lett!
A jelenlegi Shayek szinte mind át lettek épitve olajtüzelésre ( az erdötüzveszély csökkentése miatt), azokon a tüz nem a kazán hátso részén villog ( ott nincs semilyen nyilás) hanem a tüzszekrény kéményfelöli oldalán mert az olajégö tüze van a rostra irányitva. Gyakorlatilag az égés kb 10 cm-re a külsö fal elött kezdödik és onnan akár egy lángszoro hatol be a tüzszekrénybe - ráadásul nagy ricsajjal. ( igy a digitális hang sem igen stimmel).
Az eredeti fatüzelésnél a tüzet csak az ajton keresztül lehetett látni, alulrol semmi képpen nem, mert a rost alatt még ott volt a hamuláda, az meg elöre ( kémény felé ) lejtett. |
(#70505) acszoli válasza etwg hozzászólására (#70504)
|
Válasz •
|
Okt 20, 2024 |
|
Ehh, köszi az infót Ez fa tüzelésűnek néz ki a szertartály alapján. Egy vizbetöltő nyílás van, és ott van a keret a fának, legalábbis a fotókon így láttam.
A tűztér villogást akkor átrakom a konyhába, hamár beleszenvedtem azt a LED-et.
Az ESU weboldalán ez a Shay hanganyag, sajna mást nem tudok rátenni.
Köszi a sok segítséget! |
(#70506) etwg válasza acszoli hozzászólására (#70505)
|
Válasz •
|
Okt 20, 2024 |
|
Nemsokára rakok fel egy filmet erröl a Shayröl. Eredetileg mind fa- illetve széntüzelésü volt ( a normálnyomtávuak ). Ezeket alakitották át az utolso több mint fél évszázadban olajtüzelésre meghagyva maximálisan az eredeti formát. Az olajtartály a szerkocsi aljára lett elhelyezve a tetején meg némi dekorácionak raktak néhány fadarabot. |
(#70507) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 20, 2024 |
|
Egy kép Marcolm Furlow remekmüvéröl a Kalifirniai Állami Vasutmuzeumban, Sacramentoban.
|
|
(#70508) etwg válasza etwg hozzászólására (#70506)
|
Válasz •
|
Okt 20, 2024 |
|
Na nagy keserven sikerült feltôlteni a hosszu videot. ( közben a YT is frissitette a felületet igy azt sem tudtam mit kell csinálni).
Sugar Pine RR ( Shay) |
(#70509) acszoli válasza etwg hozzászólására (#70508)
|
Válasz •
|
Okt 21, 2024 |
|
Tök jó, kár hogy amikor arra jártam annó, nem volt erre időnk. Az amerikai mozdony hangok publikus szereplésein a kolompoláson kívül ált. semmit sem hallatni. Ha közel van az emberhez a mozdony, akkor kolompol, ha meg messzebb, akkor meg a lényeget nem hallani
Egyszer szóvá tettem ezt egy 0-6-0 switcher-ről szóló videonál, amit lehalkitva bírtam csak végig nézni, és a kedves amerikai öntudatos kommentelők majd megöltek virtuálisan.. A safety, meg a gyerekek, meg a family, meg a business, meg a safety, es még a saját biztonságom érdekében is, fogjam be a számat
Szóval igen a hang amennyire hallatszik jellegzetes, valamennyire jó az ESU is, a kardán tengelyek csikorgása megvan, csak mobilon nem jön át. Igazából a chuff gyakorisága amit nem hallok itt a videóban, meg sehol sem. Arra lennék kíváncsi, hogy ennél a 3 hengernél az milyen a különböző sebességeknél.
A modellen a fa imitáció levehető, nem szerettem volna a mozdonyt összeragasztgatni. Ha azt mondom 1919-es az én fantázia mozdonyok, akkor maradhat? ;) |
(#70510) róbertke válasza etwg hozzászólására (#70508)
|
Válasz •
|
Okt 21, 2024 |
|
Tényleg így csinálják? A kalaúz végig ordíbálja az utat, amikor elhallgat elkezd tutulni elől a mozdony. Így teljesen kihalltnak tűnik az erdő, mert minden állat már idővel előbb elbújik vagy elfut. |
(#70511) etwg válasza acszoli hozzászólására (#70509)
|
Válasz •
|
Okt 21, 2024 |
|
Az amerikai agymenés sajnos nem ismer határokat és ezen a vasuton sajnos nem is voltak nagyon barátságosak ( csak a pénz meg a tömeg volt fontos). Még egy kamerát sem engedtek a mozdonyra szerelni. A konyhába ugyan felmehettem, de csak akkor amig állt a mozdony.
A CASSon végigutazhattam a mozdonyon az egész pályát. ( majd valamikor azt a filmet is elökeresem.)
A SHAYen nincs chuff-chuff, mert ahhoz a hengerek sokkal gyorsabban müködnek és kicsik, mint a hagyományos mozdonyon, hiszen a kardán vagy 3x gyorsabban forog mint a mozdonykerék, ráadásul ugye a max sebesség meg alig 30km/h. Gyakorlatilag a Shayen a 3 henger inkább egy kompresszorszerü hangot ad, amennyiben nem nyomja el a mechanika zaja. A film elején meg a végén van néhány snitt, ahol jol megfigyelhetö az indulás meg a gyorsulás és az azzal párosult hangok.
Ezen #10-sen a olajégö is elég kultivált és csendes. Láttam már olyan mozdonyt is, hogy amikor ment az égö mindenki a füléhez kapott. Valoszinü erre a pár kilométeres könnyü mozgásra nem kell akkora energia, tüz vagy valami jobb konstrukcio maga az égöfej.
A képeken láthatod, hogy az egész szerkezet a kazán alján és a tüzszekrényen kivül van, abba csak a láng megy be.
Ami a fát illeti nyilvánvaloan maradhat, mert hozzátartozik az illuziohoz még akkor is ha olajjal tüzelnek. Amugy ez elég érdekes kérdés, mert az égéshez komoly huzat is kell, amit 3 ilyen kis henger nem tudom, hogyan tud biztositani.
( dühös is vagyok egy kicsit, mert tavaly jelent meg egy Shay enciklopédia. Egy vastag nagyméretü 4-500 oldalas könyv. Több belföldi repülés volt még elöttünk a nehéz videotechnikával meg csomagokkal igy nem tudtam megvenni a könyvet - min 5 kg. Europában meg még nem kaphato)
Amugy nem vagyok nagy hive a digitális hangnak, igy nem is akarom nagyon kommentelni a témát.
Ez nem az én világom. |
(#70512) etwg válasza róbertke hozzászólására (#70510)
|
Válasz •
|
Okt 21, 2024 |
|
Az USAhoz hozzátartozik a ricsaj is. Élö felvétel és a hangminöség is jobb volt a megszokottnál, csak tul sok. A vonat 2 oránként járt.
A medvék már biztos megszokták a füstokádót hiszen már évtizedek ota müködik a vasut.
Amugy szekiroztam egy kicsit a dumálo kalauzt, hogy adja már irva oda a felmondott szöveget, mert van benne azért értékes informacio is, de azt mondta, hogy nincs nála és ö már fejböl tudja.
( amugy az is érdekes volt, hogy a boltban abszolut semilyen irott informácio nem volt magához a vasuthoz. A térképet is ugy tudtam lefényképezni, hogy megkértem pénztárost, hogy tegye félre az asztalrol a kasszát, hogy láthato legyen az amugy szépen megrajzolt térkép az asztalon. Minden informáciot máshonnan kellett összegyüjteni. |
(#70513) etwg válasza acszoli hozzászólására (#70509)
|
Válasz •
|
Okt 21, 2024 |
|
Még talán annyit, hogy fa és az olajtüzelésü mozdonyon a kémények különböznek. A fatüzelésü mozdonyhoz minden kell a szikrafogos kémény. Az olajos mozdonyokhoz elég a csö. |
(#70514) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 21, 2024 |
|
CASS - Shay birodalom
Különleges mozdonyok CASSban
Itt kb 11 perc körül a legnagyobb emelkedön hallani a chuf-chuff hangot mert minden energiára szükség van.
Shayek, meg egy Heisler |
(#70515) acszoli válasza etwg hozzászólására (#70511)
|
Válasz •
|
Okt 21, 2024 |
|
Ez az a konyv? Az RD-Hobby (nemet) kaphato |
|
(#70516) etwg válasza acszoli hozzászólására (#70515)
|
Válasz •
|
Okt 21, 2024 |
|
Igen, csak nem küldik el. Már találtam egy másik boltban. Lehet, hogy el kell menni érte. |
(#70517) acszoli válasza etwg hozzászólására (#70516)
|
Válasz •
|
Okt 21, 2024 |
|
Amugy te hol laksz? |
(#70522) etwg válasza acszoli hozzászólására (#70517)
|
Válasz •
|
Okt 21, 2024 |
|
Nem messze töled. ( nézd meg az üzeneteket). |
(#70565) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Pé, 23:12 |
|
Egy más kép Malcom „kis“ hordozhato terapasztalárol a sacramentoi muzeumban.
Nézzétek meg azt a rengeteg aproságot amit a terepasztalon látni.
|
|
(#70566) acszoli válasza etwg hozzászólására (#70565)
|
Válasz •
|
Szo, 7:56 |
|
Mi ez a tele tárcsás fordító? |
(#70568) etwg válasza acszoli hozzászólására (#70566)
|
Válasz •
|
Szo, 8:59 |
|
Amerikában gyakori volt, hogy ne legyen gond télen a hoval. De a sivatagban is jol jött a dekli, mert egy egy komolyabb szélvihar szépen meg tudta tölteni a gödröt..
Még sok ilyen müködö fordito létezik.
Meg biztonsági szempontbol sem volt rossz megoldás, nem potyoghattak a gödörbe a részeg emberek meg a nagyobb háziállatok.
Pár éve Eritreában is hatalmas teknös bolyongott a forditokorong fedetlen medrében és két napig spekuláltak, hogyan emeljék ki a nem igen barátságos vagy 60 kg-s állatot. |
(#70569) acszoli hozzászólása
|
Válasz •
|
Szo, 9:25 |
|
Na ezt most olvastam, Cikk a Devine vonat balesetről 1997 elég hosszú olvasmány, ebben írnak arról, hogy az egyik mozdonyvezető kért egy szolgálati autó fuvart a boltba, amíg várakoznak.
Érdekes, hogy mennyi járulékos szolgáltatás kell egy olyan munkához ahol sokszor a világ végén álldogálnak órákig.
Anno voltam egy UP SD 70-es fülkében, biztos van, de nem emlékszem, hogy láttam volna wc -t. 4 vagy 5 szék is volt, 10 ember simán elfért volna benne. Van valami könyv, írás, a modern kori amerikai mozdony személyzet életéről? |
|
(#70570) etwg válasza acszoli hozzászólására (#70569)
|
Válasz •
|
Szo, 11:54 |
|
Az amerikai mozdonyok egyik fö jellegzetessége a hatalmas tér nemcsak a vezetöfülkében. A motorházban sincs nagy zsufoltság. WC valamikor volt az F7-s orrában de érdekes modon a megmaradtakban már nincs. Az orrban csak a mechanikus Marsh reflektor van meg polcok.
A modern mozdonyokban valoban több szék is van az F7-ben csak 2 volt meg ha jol emlekszem 2 lehajthato üllöke. Nem tudok arrol, hogy a modern mozdonyokban lenne WC de van egy kis konyhasarok, ahol a hozott ételt meg lehet melegiteni vagy kávét stb. lehet fözni. Amugy ha hosszu az állás valahol akkor el lehet hagyni a mozdonyt ( járo motorral) és kisegitö személyzet autoval hozza viszi a vonat személyzetét.
Föleg manapság az elég gyakori, hogy a személyzet valamit kér és meg is kap, föleg ha a várakozási idö valahol az isten háta mögött több ora ( nem ritkaság) mert a transzkontinentális vonalak többsége egy vágányu vagy mint a Tehachapi loopon a pálya gyakorlatilag 2 vágányu, de az alagutak csak egy vágányúak és a keresztezések megállás nélküliek. Igy mielött a vonatok erre a kritikus szakaszra érnek a diszpécsernek össze kell szednie a hágo elött a vonatokat majd azokat „szinkronizálva“ mindkét iránybol utnak kell engedni, hogy a kritikus szakaszokon ne kelljen megállni a (max 4 mérföld) hosszu nehéz szerelvénnyel. Igy ezeken a gyüjtö állomásokon gyakran orákat várakoznak a vonatok amire összegyülik a megfelelö mennyiség.
Hosszu vonatok Tehachapi |
(#70571) acszoli válasza etwg hozzászólására (#70570)
|
Válasz •
|
Szo, 13:17 |
|
Ez, amikor én voltam ott |
|
|
|
2024. Okt, 31. Csü 13:16:47 |
|
Jelenleg 9 fő olvassa az oldalt |
|
|