Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Alkatrészekről, javításokról tanácsok, tippek
Alkatrészekről, javításokról tanácsok, tippek
Témaindító: cs.csaby, idő: Júl 22, 2010
Témakörök:

Lapozás       39/39
(#70979) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#70967) Válasz Pé, 13:02
A Kato nem felejtett el modellt gyártani, a japán boltok tele vannak. A baj az, hogy Europában egy Tokioban 21 euroba (átszámitva) kerülö váltot itt €46ért árulják. Nyilván, hogy ez jelentös forgalomcsökkenéssel járt, ami miatt a japán invesztor is lezárta a pénzcsapot. Ez azután azonnal korlátozta a termelést és elinditotta a láncreakciot a nemzetközi piacokon.
Vajon ki teszi zsebre a különbséget.
Egy másik példa, egy angol lapnak irogattam néha. Két éve az EU bevezette a vámokat nagy hirtelen az Angliában 5 fontba kerülö szaklap nálunk 18 euro lett, ráadásul elképesztö adminisztrativát okozott mindkét oldalon. Csak az EUban több mint 20000 elöfizetöjük volt. Azokat szinte mind elvesztették! Igy felettébb érdekes volt, hogy Ausztráliában meg Uj Zélandon még az állomási traffikban is elöfordult, az öreg kontinensen meg teljesen eltünt.
(#70980) Antal Miklós válasza klimas hozzászólására (#70977) Válasz Pé, 13:11
Szia. A BR55-höz hasonló, de porosz jellegű gözösöm nekem is van. azon sem volt hátul fény. Én kimélyítettem a lámpabúra belsejét, kapott 2 db piros SMD LED-t 1,6x0,8mm. az előtét ellenállás pedig elfér a szerkocsi belsejében.
a legtöbb gőzösön egy gőzzel hajtott dinamó volt az áramfejlesztő, mely általában a gőzdóm közvetlen szomszédságában volt a kazánra felszerelve, persze egy szelepen keresztül. ezek nem voltak nagy teljesítményüek: pl 100W
A kémény után a bal oldalon egy kis konzolon a harang mrellett látszik is

BR55.webp
 
(#70981) etwg válasza klimas hozzászólására (#70977) Válasz Pé, 13:11
Elöször is a mozdonyon a legritkább esetben kell vörös zárofény. A gözösnél még kevésbé, mert az általában a vonat elején van és nem a végén. Azaz nagy hibát nem csinálsz ha nem lesz zárofény.
A valodi mozdonyon volt egy kis turbogenerátor ( sok esetben az a leghangosabb kellemetlen sipolo hangot ado szerkezet a kazánon). Sok esetben egyenesen a konyha elött volt amit nagyon utált a személyzet igy késöbb már a kémény környékére szerelték. Természetesen csak akkor ment amikor világitani kellett ( nappal ritkán a hang miatt ). Amikor bevezették a nappali világitást. ( kb 1960-70 körül akkor a mozdony elején mindig világitottak a lámpák és sipolt a generátor.
(#70982) klimas válasza Antal Miklós hozzászólására (#70980) Válasz Pé, 13:32
Köszönöm az infót! Én egyenlőre csak a mozdonyba szerelek, az általunk ismert panellel, inkább sárgás mint fehér ledeket. A szerkocsit, biztonsági okokból (unokák elől) úgy elraktam, hogy nem találom De ha nem kell a végébe piros lámpa akkor egyszerűbb a feladatom.
(#70983) csíkosháTTú válasza klimas hozzászólására (#70977) Válasz Pé, 13:42
Szia!
A gőzösökön nem volt zárfény. Legfeljebb, egy vörös üveget tettek a meglévő lámpa elé, de ez ritkább volt, mint a fehér holló a Holdon.
Egyébként ebbe a hibába belesett a PIKO is a BR83.10-zel, elpazarolva két tartalék funkció kimenetet a dekóderen, aminek lett volna értelmesebb funkciója is. Ráadásul a beszédes német nyelv úgy hívja a vonat végén lévő fényeket, hogy "Zugschluslicht". Vagyis a vonat végét jelző fény. Egy mozdonyon ez csak akkor igaz, ha magában, gépmenetben megy. A vörös fényeknek az utosló kocsi végén van létjogosultsága. Egy vontató mozdonyon semmi keresnivalója.
Ez valahogy divat lett, mert azt hiszik, hogy a mozdony az olyan, mint egy autó, ha felkapcsolod a tompítottat, akkor ahátul is lesz két piros lámpád.... Ehhh...
(#70985) klimas válasza csíkosháTTú hozzászólására (#70983) Válasz Pé, 13:57
Köszönöm Neked is!
Egyszerűsödött az életem...
Akkor már csak az érdekel, amikor tolattak a mozdonnyal, mi világított nekik az irányban ? Vagy átraktak valami világító eszközt, aztán lesz ami lesz .

Idézet:
„ vonat végén lévő fényeket, hogy "Zugschluslicht". ”

Most bütykölök egy ROCO autószállítót 0402-s piros LED-t szeretnék beépíteni . Nézegettem a jutubos videókat, hol vannak ezek a záró fények. Szerencsére van annyi hely a felső padló végénél a vázszerkezetben, hogy elfér a LED.


Előrelátóan vagy 30 éve elraktam a DIL0052-s mágneskapcsoló behúzó tekercsét (hátha jó valamire). Na ez most bekövetkezett és a 0,15-s zománchuzalt forrasztottam rá a LED-re. Az egyik autó belsejében lesz a panel az előtétekkel. A forgóváz felől, alulról, kevésbé láthatóan, tudom majd a vezetékeket elrejteni.
(#70986) etwg válasza klimas hozzászólására (#70985) Válasz Pé, 14:27
Amikor tolattak akkor a gözmozdonyon azt itt ott megfelelö táblával jelezték vagy extra lámpással. Mielénk nem tul gyakran. Az is olyan német agymenés volt, hogy mikor milyen meg hány lámpát akasztottak a mozdonyra és hova.A német meg az osztrak mozdonyokon minden lámpának kūlön kapcsoloja van
(#70987) csíkosháTTú válasza klimas hozzászólására (#70985) Válasz Pé, 14:45
Idézet:
„Akkor már csak az érdekel, amikor tolattak a mozdonnyal, mi világított nekik az irányban ?”

Mire gondolsz? A pályaudvari tolatási üzemre, vagy a hátramenetre, amikor szerkocsival, vagy szertartállyal előre vontatott a gép?
Előbbi esetben elől és hátul is, alul egy-egy lámpa világított, fehéren (vagy sárgán, ha úgy tetszik).
Alapesetben - most a német vasutakról beszélünk - a mozdonyok mindkét végén, ha szerkocsi volt a gép, akkor a mozdony elején, és a szerkocsi végén is volt kezdetben alul két-két lámpa (II. korszak, illetve III. korszak eleje, 1925-től nagyjából 1960-ig), és a menetfények ennek megfelelően voltak, vagyis előre menetben a mozdony eleje világított, szerkocsival előre meg a szerkocsi két lámpája. Piros* zárfény az nem volt. Nagyjából 1960-tól jött be az, hogy a menetfények már nem kettő, hanem három-három lámpa volt.

*: A piros szót szándékosan írtam. A vasutas szakik bosszantására! Dafke!
(#70988) klimas válasza csíkosháTTú hozzászólására (#70987) Válasz Pé, 14:54
Így most már tisztább a kép. Köszönöm.
Lényeg a lényeg, nem kell a szerkocsiba semmiféle fényt alkotnom a Fleischmannhoz.
(#70989) etwg válasza klimas hozzászólására (#70988) Válasz Pé, 16:10
Ehhez még annyit, hogy ilyen öreg mozdonyokon nem volt villanyvilágitás hanem valamilyen lámpás ( petroleum, acetilén, karbid stb). Azaz azokat be kellett gyujtani és azt az egész menetre, azaz vagy voltak ilyen lámpák, akkor azok mindig világitottak, vagy nem volt semmi, legfeljebb valamilyen tábla. Sok vasuton még a lámpák sem voltak folyton a mozdonyon, mert azokat tisztitani, tölteni stb kellett, azaz azokat csak akkor akasztották a mozdonyra amikor azokra valoban szükség volt.
(#70992) etwg válasza etwg hozzászólására (#70989) Válasz Pé, 16:33
Innen ered a “lámpavas” kifejezés is, ami egy akaszto volt a mozdony elején ( mellgerendán stb) meg a mozdony másik végén is ( szerkocsi). Csak késöbb lett az utcákon felállitott lámpák oszlopa is lámpavas. ( legalábbis ezt irja egy ezzel a témával kapcsolatos szakkönyv.)
Lapozás       39/39
Frissek
  2024. Dec, 22. Vas
2:44:50
  Jelenleg 0 fő olvassa az oldalt
Hirdetés