|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#70872) tumikas válasza csíkosháTTú hozzászólására (#70866)
|
Válasz •
|
Dec 11, 2024 |
|
Azért ON méretben a Viessmann tasakokból összegányolt "új" modellek formájában ugyanúgy jelen van ez a jelenség. |
(#70874) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 12, 2024 |
|
Modellezzünk ....
"Közel harminc évi vitrines tárolást követően Tony Thompson meglepően tapasztalta, hogy a kocsija kissé átalakult. Vitrinből kivéve a kocsija magától szétesett, ugyanis az alváz az idők során kifli formát vett fel.
Túlsúly nem volt, a kocsi NMRA szabványon belül volt. Anyagelfáradásnak tudható be az eset. Mivel az alvázon volt még hely, réz merevítést alkalmazott. Tökéletes lett a poggyászkocsi. Egyedi eset lehetett, mert több modelljénél nem tapasztalt hasonló deformációt. Javaslata, hogy ha a kocsi súlya nem az alváz közepén, hanem a kocsi csavarjainak végén vagy akörül lenne, akkor ez a probléma nem fordulhatna elő."
Eddig az idézet.
A valóság: éppen a múlt héten kellett egy hűtőkocsimat hasonlóképpen rendbe raknom, mert az alváza színtén átment kiflibe.
Képek az eredeti cikkből. |
|
(#70875) etwg válasza róbertke hozzászólására (#70874)
|
Válasz •
|
Dec 12, 2024 |
|
Nagyon jo lenne ha mindent ilyen egyszerüen lehetne javitani. Egy vagy 35-40 éves Roco modellen az alváz fedölemeze görbült meg egy kicsit. Azt csak satuban probáltam kiegyenesiteni de vagy 8 darabra tört. Teljesen ujat kellett csinálni. |
(#70876) csíkosháTTú válasza tumikas hozzászólására (#70872)
|
Válasz •
|
Dec 12, 2024 |
|
Igen, de azokból azért lehet működő modellt csinálni, mert hibásak az öntvények. Nekem is van itthon, mert beszereztem párat, kiegészíteni a DR III. korszakor teherkocsi flottámat. Már megvannak a Tilligtól a szükséges alkatrészek is. Csak időm nincs összerakni, de ez olyan, mint a suszter cipője...
Amúgy igazából nem lesz olcsóbb egy ilyen modell, legalábbis nem sokkal, ha úgy rakod össze, mint a gyár. A japán módszert, vagyis a Fushiba technikát alkalmazva persze más a helyzet. |
(#70877) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#70875)
|
Válasz •
|
Dec 12, 2024 |
|
Mert gondolom nem lemezből volt, hanem öntvényből. |
(#70878) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#70877)
|
Válasz •
|
Dec 12, 2024 |
|
Ugyanaugy ahogy a vagonaljak valamilyen cinköntvény. Most már lemezböl van és müködik. |
(#71009) jvnd hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 22, 2024 |
|
Ugyan nem TT, de tegnap a Nyugatiban ez volt. Ilyet még nem láttam...
M61.020, M61.006, M61.001, M61.017, M61.019 |
|
(#71010) etwg válasza jvnd hozzászólására (#71009)
|
Válasz •
|
Dec 22, 2024 |
|
|
(#71067) M298 hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 6, 2025 |
|
BUÉK!
9-én tali.
István |
(#71069) Doki51 hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 6, 2025 |
|
Szép napot és boldog, sikeres 2025-ös Évet kívánok Mindenkinek!
Segítségre, tanácsra van szükségem. A mellékelt Scarm vágány elrendezésben mit rontottam el? Illetve kell-e és hol szigetelni? TT Tillig modellgleis, fekete Roco Z21 központ, MTB MP1 váltómotorokkal. A gondom az, hogy a szélső síneken, ha a szívcsúcshoz ér a mozdony zárlatot jelez a központ. Mindkét szélső váltónál azonosan, vagy egyenes, vagy kitérő állásban.A másik váltóállásban gond nélkül megy. A hármas - első - váltónál is gond nélkül megy. Nincs polarizálva egyik váltó sem. Nem csak egy mozdony esetében fordul elő. Remélem sikerült világosan elmondanom. Minden segítséget köszönettel fogadok. Bíró |
|
(#71074) csíkosháTTú válasza Doki51 hozzászólására (#71069)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2025 |
|
Tiszteletem Doktor Úr!
Szerintem vagyunk itt páran, akik nem tudják megnyitni a SCARM fájlt. Nem lehet exportálni képként (.jpeg), vagy pdf-ként? |
(#71077) kombi válasza Doki51 hozzászólására (#71069)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2025 |
|
EW 2 esetében a szívdaraboknál összeér a két sínszál. Ergo, ott mindkét sínszálat polarizálni kell. |
(#71079) Doki51 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#71074)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2025 |
|
Szép estét! Megpróbálom jpg file-ként feltenni. A kék nyilaknál van gond. |
|
(#71080) Doki51 válasza kombi hozzászólására (#71077)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2025 |
|
Köszönöm. A gond az, hogy ezen a két váltón kívül van még 8 db EW 2 váltó, ugyanilyen beállítással a pálya másik részein, azokkal nincs baj.
Ez az 5 vágány "zsákutca", csak tároló vágányok lennének, nincs másik kijáratuk.
Ma ügyeletes voltam, majd holnap megnézem polarizálás után is. /MP1 motorral gondolom könnyű lesz /
|
(#71081) etwg válasza Doki51 hozzászólására (#71079)
|
Válasz •
|
Jan 8, 2025 |
|
Nézd meg hogy ezek a sinek szigetelve vannak-e egymástol ( feketével jelölve). Természetesen minden egyéb vezetéket meg kell szüntetni ha már az terepasztalon méred.,
Ha nincsenek szigetelve akkor összeérnek a szivdarabban. Egy kicsit ki kell huzni és egy vékony papirt vagy müanyaglapot kell közéjük szurni a szivnél majd maradékot levágni vagy lereszelni hogy sima legyen . |
|
(#71084) Doki51 válasza etwg hozzászólására (#71081)
|
Válasz •
|
Jan 8, 2025 |
|
Köszönöm. Úgy néz ki, ez megoldotta a problémát. |
(#71085) etwg válasza Doki51 hozzászólására (#71084)
|
Válasz •
|
Jan 9, 2025 |
|
Akkor jo! Régen voltak ilyen problémák azt hittem már megszüntették ezt a technologiai hibát. |
|
|
2025. Jan, 22. Sze 8:03:10 |
|
Jelenleg 192 fő olvassa az oldalt |
|
|