Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT klubtopic
TT klubtopic
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:

Lapozás       438/438
(#71480) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#71477) Válasz Ápr 3, 2025
István, azt is vedd észre, hogy az MTB az egyetlen gyár ami eredeti magyar modelleket gyárt és árul. Nyivánvalo, hogy a mühelyedbe nem japán meg amerikai modellek lesznek többségben. Teljesen független attol, hogy milyenek az eladási statisztikák.
Épp tegnap kerestem a TT csörgöhöz gyári müszaki leirást. A legnagyobb meglepetésemre a google csak magyart talált...azaz valoszinü más országokban nem is igen volt a boltokban.
(#71482) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#71480) Válasz Ápr 3, 2025
ÉS?
Ez mentség arra, hogy olyan hibákat követnek el, ami nem pénz, hanem odafigyelés kérdése?

Még valami!
Ettől, hogy "
Idézet:
„Istenem, legalább gyárt magyar mozdonyt/modellt, fogadjuk el, még, ha rossz is, meg minden lábára sántít is.”
" Ettől idegbajt tudok kapni! Tudod hány modellezőt kell győzködnöm, hogy egyetlen olyan modell, ami (bocs Frakey!) sz*r, attól még nem az egész Vasútmodellezés vacak, elfelejtendő hobbi? Sokat!
Az emberek mentalitásán nem tudunk változtatni. A sajátunkon, azon, hogy odafigyelünk arra, hogy megfelelő diódát használjunk, azon igen! És ez gyártóként az én felelősségem, meg az MTB-jé lenne, ha nem tojna az ilyenekre magasról. És ez dühít! Mert rombolja a piacot. És az nem mentség, hogy a többi gyártó is követ el hibákat.

Amit írtam dióda, az tudod mennyibe kerül? Vegyük az MTB M41-t. Abba négy ilyen kell ahelyett a Schottky helyett, amit beleraktak, mert dilettáns volt, aki tervezte! 2,50Ft, bruttó, amiben benne van a magyar 27%-s ÁFA is, csak meg kell venni egy tekerccsel, ami 4000db dióda, ez 1000db M41-re elegendő. Ehelyett beleraknak egy ennél drágább Schottky-t, ami miatt előbb-utóbb lerobban a modell.
És ez csak az M41-es ez javítható, akár házilag is. De teljesen elhibázott ABbmot motorkocsival mihez kezdjünk? Vagy a Bzmot-tal, aminek a kerekei vacakok, és a befogatásuk is hibás, már elvi szinten is?

Ja, és persze szó nincs arról, amit a ROCO csinált idén a NightJet vonataikkal.

Nézzem el, mert csinál magyar mozdonyt?
(#71483) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#71482) Válasz Ápr 3, 2025
István nem tul egészsèges ilyen dolgokon filozofálni, söt felszivni a vizet.
Ök a gyártok olyan a portéka amilyen, ha el lehet adni, akkor nincs gond. És te is látod, hogy veszik az emberek, s nem mindenki fut hozzád vele. Nekem csak 2 MTB modellem van - egyikkel sincs gond.
Az, hogy az ABmot milyen én már szinte a katalogusbol olvastam ki, hogy el a kezekkel a modelltöl. De ugye ilyen volt 30 vagy hány éve a TTBahn román dizel CoCo meg a villanymozdonya is. Azokon is csak egy alváz volt hajtva abban is csak 2 tengely - még magát sem tudta felvinni az emelkedöre. De ilyen a PikO kis dizele is.
A világban kis millio termék van, amit még rosszabbul terveztek, épitettek, varrtak stb. meg, mégis tele vannak a boltok vele.
Te villamos szakember vagy, tudod mi a különbség a diodák között, miért gondold hogy ezt más is tudja, amikor még gyakran a tipusszámot sem lehet leolvasni a miniatür alkatrészröl? És láttuk sok drága TV milyen alkatrészekböl és hogyan lettek összerakva. A hugom TVjét is ugy tudtam megjavitani hogy a tápegységet kivittem a készülék hátára és fejjel lefelé szereltem oda, hogy a teljesitmény tranyok ne a 8 elkot melegitsék ( mint eredetileg) . És ebböl a TVböl talán 100000 darabot, ha nem többet gyártottak.
És abban a profi gyárban szinte mindenki elektronikus szakember a modellgyárban nem biztos.
Az is nagyon mellékes, hogy mibe kerül az a fránya dioda, talán már meséltem a cégünk egy 50 centes alkatrész miatt vagy 3 honapig állt, mert a kedves alkatrészgyár “upgradelte” a termékét, ami azután nem hozta azt a paramétert mint 20 évig gyártott elödei. Mit lehet ilyenkor tenni? A károk 100000 dollárokba kerültek.
De hozhatok nagyvasuti példát. A szuper modern Nightjetnek a mai napig nem müködik a vezérlökocsija. Ráadásul nincs elég kocsi, igy mindenféle muzeumszökevényeket alakitgatnak át, s amikor besorozzák a modern kocsik közé ledöglik a vezérlési hálozat, ami vagy leolt minden fényt a vagonokban vagy forditva mindent bekapcsol és a szerencsétlen kalauz az éj leple alatt probálja rendbe tenni a vezérlési hálozatot - nem gyakran sikerül.
Nagyon nagy tévedés amikor mindenféle árlistákkal eredményt lehet elérni. Te is tudod, hogy az elektronika a modellekben anyagárban aligha jelent tételt sokkal inkább drága tervezés a programozás a SW meg az optimális kompatibilitás minden felhasználo minden ketyeréjével. Én nem vettem meg a Tillig T3-s mozdonyát, mert olyan alkatrésztemetöért nem hiszem, hogy érdemes majdnem 100 euro extrát fizetni, amikor alapbol DC pályán lenne csak bevetve.
(#71484) csttom válasza etwg hozzászólására (#71483) Válasz Ápr 3, 2025
Van azért a "nagy " gyártónál (Tillig) is hasonló megoldások. Az összesen 6 tengelyes Desiro motorvonatnak is csak 2 tengelye hajtott, az is az egyik végén.
(#71485) etwg válasza csttom hozzászólására (#71484) Válasz Ápr 4, 2025
Erröl beszélek, söt.
(#71486) etwg hozzászólása Válasz Ápr 4, 2025
Nézegetem a hajtott forgovázakat ( van két projektem már évtizedek ota dobozolva) szintén hosszabb motorvonat. Eredetileg a közepére terveztem a motort hosszu kardánokkal. Nem tetszett, de akkor más nem volt. Közben megjelent a butorzat az ilyen modellekben, igy már végleg eljárt az idö a konstrukcio felett.közben elkezdtem számolgatni az alvázak forgoszögét, kiderült, hogy a kardán sem jo ekkora forgásra. Ehhez jön a másik gond egy sima csiga áttétel ilyen kis kerekenél ( 7,5 mm futofelület) M0,4 modulnál alig 1:12 áttételt jelent ami a mai modern motorokkal tul kevés és nem igen lehet egy torony fogaskereket beépiteni. A finomabb M0,3 fogazat alig javitana valamit, de nagyon pontosan kellene dolgozni.
Nézegettem a Tenshodo meg a Halling hajtott forgovázakat egyik sem fönyeremény, ráadásul a most használt vasmentes motorok még kisebbek, de gyorsabbak is, igy kizárt, hogy egy fokozatos áttétellel jo sebesség jöjjön ki. A Hallingnál még megoldhato 5-6 voltos táplálás ami már majdnem elfogadhato sebességet ad. A japán motor meg kb 3 voltnál ad realisztikus sebességet. Már majdnem beépitettem a modellbe, de csináltam egy kisérletet elötte. Akkor jött az ujabb pofon a 300 mm-s ivben az alváz többet fordul ki mint amilyen széles a kaszni, azaz nem fér el és ennek valoszinü siklás lenne az eredménye. Igy valoszinu megy vissza modell a dobozba. Akármilyen szép és kedves a modell sajnos nem lehet müködökésre megépiteni a kis ivek miatt. Lehet, hogy kisebb tengelytávval a forgovázakban lehetne nyerni valami, de nincs sem a Hallingnál sem a Tenshodonál kisebb. Egy mikromotorral ( telefonvibrator) talán lehetne kisebb alvázat épiteni, de azt még csak mérlegelem.
(#71487) etwg hozzászólása Válasz Ápr 4, 2025
Olvasom a HE-n hogy márkás csöves gitárerösitö is bedöglött.
Az erösitöben DC a csövek fütése és ki tudja miért csak 1A -s diodákat épitettek a körbe meg egy 1 A biztositékot.
S nicsak, meghalt az erölködö.
A diodákat 3A-sre cserélte a kolléga, meg egy uj biztositék és azonnal bekövetkezett a feltámadás.


Ki követhette el a hibát?
(#71488) M298 hozzászólása Válasz Ápr 4, 2025
Április 10-én délután klubnap, tali.
(#71489) M298 válasza etwg hozzászólására (#71486) Válasz Ápr 4, 2025
Én csak mondom a magamét: Cseh Pleticha hajtásra építem motorvonataimat. Olyan tengelyelrendezést és kerékátmérőt gyárt , amilyet lerajzolok, amilyet kérek. Erre a hajtásra építem a járműszekrényeket. Réz fogaskerekek, csigakerekek, hangja van, de villamos motorvonatba is elmegy (KISS).
(#71490) etwg válasza M298 hozzászólására (#71489) Válasz Ápr 4, 2025
Ezzel nincs semmi baj, én megépitek akármilyen hajtást, de ha még elméletileg sem jön ki valami, akkor nincs megoldás. Persze ki lehet tömni az ablakos motorvonatot mindenféle mechanizmussal, de az nem néz ki tul jol ha még belsö világitást is akar az ember. Sajnos nincs nnyi hely mint a KISSben!
Nekem mindent a motort az eröátvitelt stb a padlo alá kell berakni.
Az adott esetben már ott a gond, hogy a modellkerek majdnem 2 mm-l vastagabbak mint a modellhü méret lenne, ráadásul külsö csapágyazásu és keretes és ennek kellene a kaszni alatt elfordulnia 300 mm-s ivben. Megprobálom még a keretet elcsalni ( a sarkait) lehet, hogy ugy kijön.
(#71491) Gabi válasza etwg hozzászólására (#71487) Válasz Ápr 5, 2025
Nos, hogy ki követhette el a hibát?
Kb. mindenki.

"elso bekapcsolaskor le fel nyomtam a ki-be kapcsolot. Azonnal lehalt a gep. Kiderult, hogy a vegfok csovek futese egyenaramrol megy. A bizttit kiverte. Itt a tervezo 1 Amperes diodakat tervezett be, amelyek zarlatosak lettek. Latszott, hogy valaki mar javitotta."

A tények: nem tudni ez eredeti vagy már Kínában gyártott erősítő. A gyári rajzon a fűtésökben 3 A-es biztosíték van, nem 1 A-es, tehát itt nincs tervezői hiba, hanem valaki rosszat tett bele. Dióda 1 A-es van benne, a csövek 0,9 A-t vesznek fel. Itt már lehet beszélni tervezési hibáról. Azonban, ahogy én olvasom, fel-le kapcsolgatta az erősítőt, ami egyfajta sokkolás, nem üzemszerű, főleg csöves technikánál. Lehet a hibát ez is elősegítette.

Azonban felmerül a gondolat, hogy ezekben az esetekben, mint ahogy az István által említett mozdony esetében is, nem hiszem, hogy az összes mozdony meghibásodik, csak bizonyos százalékuk. Itt inkább tervezési szürkezónáról beszélhetünk, ahol bizonyos üzemeltetési körülmények esetén előjön a hiba. (Jelen esetben az analóg üzem és ki tudja ott is milyen paraméterek esetén.)
(#71492) etwg válasza Gabi hozzászólására (#71491) Válasz Ápr 5, 2025
Kb igy van sajnos a modellvasut meg szabályozatlanabb mint az adott erösitök világa. Senki nem tudhatja ki milyen DC vezérlökkel dolgozik. Sok táp van a piacon (gyári is, és itt sincs helye a kinai jellemzönek), ami legfeljebb a kötelezö biztonsági szabványoknak felel meg, de semmi másnak nem. A gyárto nem biztos, hogy ki tud zárni minden lehetöséget. Nem tudjuk ( mert a kutyát sem érdekli) hogyan viselkednek a modern motorok mindenféle, tápokkal. Tudjuk csak a DCC lehetöségei adhatnak PWM jeleket kb 100 Hztöl több kHzig. DC pályán a helyzet még rosszabb ott a sinekben SIMA DC feszültségtöl a szüretlen 50/100Hz-en át akár 10-30 kHz-s PWM is lehet ( ami felesleges mégis van .) És mindez közvetlen kapcsolatban van az emlitett diodákkal meg LEDekkel DC hajtás esetén.
Az is közismert, hogy a kommutátoros motor sima 12V táplálás esetén akár 70V-s induktiv impulzusokat kreálhat, hát akkor mi minden lehet ott egy alacsonyfrekis PWM esetén, ami egyben a legoptimálisabb mechanikus jellemzöket varázsolja ki a motorbol ( legsimább futást, legjobb nyomatékot stb).
Szoval a több a kérdés mint a válasz.
(#71496) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#71483) Válasz Ápr 7, 2025
Nem felszívom a vizet, csak közlöm a tényeket.
Ez ugyan nem TT-s modell, de ez a kivitelezés nem pénz kérdése!
Ez szimplán igénytelen bunkóság a vásárlóval szemben. Erre nincs mentség, vagy magyarázat. (Még mielőtt azt hinné bárki is, hogy egyedi problémáról van szó, az sajnos téved.)

Ja, a modell amúgy azért van itt, mert zárlatos a motorja. Már készen van, a kb. 1-1.2A áramfelvétele engedelmesen visszament 0,3A-re.

Ja! És az nem érv, hogy más gyártó is követ el hibákat! Beszéltem a Tillig-gel, amikor megjelent a porosz T3, és emlegeTTem nekik gúnyosan, hogy DCC-ben használva a mozdonyba nem is kell hangdekóder, mert meginduláskor pont olyan hangja van, mint a németeknél BR185-ként ismert TRAXX villanymozdonyoknak. Mert rossz dekódert választottak hozzá...

IMG_20250407...jpg
 
(#71498) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#71496) Válasz Ápr 7, 2025
Még annyit, hogy lehet iTT szidni a Tillig-t, meg talán divat is, mint a legnagyobb gyártót. Legalább egy lépéssel a többi előTT járnak.
(#71499) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#71498) Válasz Ápr 7, 2025
Szép tölük több mint 70 éves tradicioval.
(#71503) Gabi válasza csíkosháTTú hozzászólására (#71496) Válasz Ápr 10, 2025
Nem írod, hogy melyik gyártó, melyik mozdonya.
Igazad van.
Sejtésem szerint, itt annyi történt, hogy Hans vagy Pavel úgy gondolta oda kell becsavarni azt a csavart. Gyártási utasítás hiánya vagy nem követése, és a MEO hiánya.

Talán volt már itt róla szó, de szólt már erről régi kabaré is.
Bővebben: Link
Mire odakerül egy modell, hogy van mit összeszerelni, már nagyon sok pénzbe van, és ahol minimalizálni tudnak, az az összeszerelési költség.
Hogy ennek nem így kellene lennie, az biztos.
(#71508) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#71498) Válasz Ápr 11, 2025
Olvasom az ujságban, hogy felsökategoriás autokat hivnak vissza (4 különbözö márka, 2 francia egy svéd meg egy angol) .
A hibák:

Az üllésekbe sikerült forditva beépiteni a fejtámasz zárját, ami ütésre old. Több mint 30000 autorol van szo.
Az angol kocsikba rossz nagyfeszültségü akkuk kerültek, amiböl kihagyták a szeparátort, ami áramütéshez, robbanáshoz vezethet. Nem irnak számot hány autorol van szo, csak azt hány honapig ilyenek kerültek le a futoszalagrol.
A harmadikba az elsö intelligens fényszorok okozhatnak veszélyes balesetet. ( valoszinü valamennyi ilyen tipusu kocsit érint - akkor mit is hagyott a hatoság jová a gyártás elött?
A negyedikbe ( több autotipusba került ugyanaz a tipusu motor) a motorba lettek rossz alkatrészek beépitve, amik kopása a motor teljes tönkremenetelét okozhatják.
És ezek az autok nem az olcso kategoriábol valok, és érdekes modon minden alkatrész átmegy egy engedélyezési procedurán és mégis sikerül rosszakat gyártani.

Szoval ilyen korban élünk, akkor nem kellene okvetlenül 2 csavar hiányárol novellákat irni.
(#71509) tumikas válasza etwg hozzászólására (#71508) Válasz Ápr 11, 2025
Off:

Ezekről valamilyen forrás?

On:
(#71510) etwg válasza tumikas hozzászólására (#71509) Válasz Ápr 11, 2025
Küldföldi ujságcikk . Pontos autoadatokkal, de én nem vagyok hivatott ezt tovább adni.
Majd eljut hozzánk is, mert nálunk is árulják ezeket a kocsikat.,
(#71511) Lazsi válasza etwg hozzászólására (#71510) Válasz Ápr 11, 2025
Ha már leírtad a tényeket, akkor már azt is leírhatod, hogy hol olvastad...
Újságcikk?
Ha papír alapú, akkor melyik újság, melyik száma?
Ha online olvastad, így bárki által elérhető, akkor mi a linkje?
Ha meg belső terjesztésű újság és nem publikus, akkor viszont ennyit sem kellett volna írnod...

Nem biztos, hogy eljut hozzánk, mert simán lehet, hogy csak adott országba vagy éppen valahova nem exportálták az érintett szériát... Pl. simán lehet, hogy az angol autók esetében a jobb/bal kormányos kialakítás miatt minket a kontinensen nem is fog érinteni.
(#71512) etwg válasza Lazsi hozzászólására (#71511) Válasz Ápr 11, 2025
Nem kell elolvasnod az irásomat. Én nem vagyok ujságterjesztö elégedj meg azzal, hogy olvastam, valoszinü a jövö héten majd hallasz rola a rádioban is. Amugy sem vagyunk a total car forumon, azaz nem itt kell ezt tárgyalni.
Az autotulajdonosok amugy is meg lesznek szolitva, mert minden érintett autot vissza kell vinni a szervizbe.
Csak azért irtam, hogy mi történik a millios autokkat modellvasutban meg 2 csavarrol volt szo.
(#71513) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#71512) Válasz Ápr 11, 2025
OFF
A legutóbbi éves szervizemen - 2025 február - derült ki, hogy a 2014-s Octaviánkra visszahívási akció van a vezetőoldali légzsák cseréjéhez. (Takata botrány pár éve.) Nem szólt az importőr, akkor derült ki, amikor a márkaszerviz adatbázisa feldobta. Mivel a kocsinak nem én vagyok az első tulaja (a második), de a végig márkaszervizben volt/van karbantartva, javíttatva, így az nem érv az importőrnek, hogy nem tudja, kinél van a kocsi. Ugyanis mindkét márkaszerviz adatbázisából - ami a Porsche Hungária központi szervere! - teljesen követhető a kocsi élete. Elektronikus szervizkönyve előnyei. Csak használni kellett volna.
Végülis kiderült, hogy cserélni kell a légzsákot, de ez csak akkor derült ki, amikor a szerviz vezetője ránézett a kocsi adataira, és kiderült, az évek óta esedékes cserét még nem végezték el. Nekem, nem szólt addig senki, pedig ugye az adatok meg vannak végig a kocsiról, a tulajdonos váltással együtt, még az e-mail címem is meg van a bázisban.
ON

Nevezett modellel nem az a baj, hogy hiányzik két csavar. A képen látszik, hogy nem a helyükre vannak becsavarva, hanem mellé. Ennek az az oka, hogy - egyébként az MTB H0-s M63 van a képen - a motor pozícionálása nem egzakt. A modell hossztengelyének mentén előre-hátra tologatva is be lehet szerelni. A motor kefeérintkezőire fel van forrasztva egy NYÁK lap, amiből felfelé kiáll egy tüske, és erre illeszkedik bele a PLUX22 alappanel furata, hogy a motor érintkező lemezeit pozícionálja. Amennyiben a motort pontosan, és csak egyféle módon lehet rögzíteni, akkor ezzel nincs is baj, és a PLUX22 panelen a rögzítő csavarok furatai pont oda is esnek, ahol az öntvényben is vannak. És, akkor minden rendben is lenne. (Van még más baj is, nem ez az egyetlen, a modell motor áramköre zárlatveszélyes, mert az motor érintkezés bronz lemezei lenyomódhatnak a motor fém házára.) Ez nem az összeszerelő betanított munkások hibája, ez tervezési baj, hogy a motor pozíciója a modell hossztengelyében nincs kellően meghatározva. Ez bizony a modell tervezőjének a sara. És ilyen hanyag tervezés pont ugyanannyi munkaórába kerül, mint valamit pontosan, gondolkodva megtervezni. Tudom, órákat beszéltünk, tanakodtunk az idősebbik fiammal a TT-s M40 tervezésénél, hogy az összeszerelés folyamatában ne lehessen ilyen buta hibákat elkövetni. És ez kb. az ötödik 3D nyomtatással lett véglegesnek mondható. Gondolom, ha ezt mi, itt, egy családi mikrovállalkozás keretein belül meg tudjuk csinálni, akkor talán joggal lenne elvárható egy olyan cégtől, amelyik nagy sorozatban termel, és tetszik - nem tetszik, a nagyokkal versenyez. Egyelőre jegelve van a gyártás, több dolog még hiányzik a gyártáshoz: gépek, megfelelő szeparált festőműhely, és legfőképpen idő.
Ez egyszerűen igényesség kérdése.
(#71519) Gabi válasza csíkosháTTú hozzászólására (#71513) Válasz Szo, 9:12
Azért lássuk be, a Takata botrány jó pár éve elindult és porondon van. Szerintem ott csak szép lassan derültek ki a dolgok. Senki sem tud semmi biztosát, mert nem volt követhető minőség ellenőrzési adatbázis...

Az importőr nem hiszem, hogy feléd kompetens ebben a témában, ez a márkaszervíz dolga. Ha évek óta esedékes volt a csere (amit nem tudhatunk), akkor a minimum évenkénti kötelező szervíznél, a márkaszervíznek is észlelnie kellett volna. De az is lehet, hogy a hullám most érkezett meg ehhez a típushoz és mint a visszahívást ellenőrző oldalon is írják (Sko
da saját oldala): "Fontos: A járművek listáját rendszeresen frissítjük az érintett járművekre vonatkozó elemzéseink alapján. Kérjük, időnként térjen vissza, hogy megtudja, az Ön járműve szerepel-e az érintett járművek között." Adott az önellenőrzés lehetősége is...

Nekem a képed alapján úgy tűnik, hogy a csavarok a másik furatba is becsavarhatók lennének, az önvényben található menetes furat és a panel furata egy síkban van. Lehet, hogy a kép csal, de ha nem, akkor ez szerelési hiba, nem tervezési.
"a motor pozícionálása nem egzakt. A modell hossztengelyének mentén előre-hátra tologatva is be lehet szerelni."
A két csavarfurat közti távolság kb. 4 mm. Ha ennyit lehet tologatni a motort, a hajtás nem esik szét?
Balra, a hangdoboztól, már nem lehet tolni a panelt, a másik oldalát meg nem látjuk...

Igényességben nincs vita, de mint írod is. egy ez nagy sorozatú gyártás, nem egyedi termék, amin ti bármennyit gondolkozhattok.
Nagyon zárójelben: nekem kicsit fura ez az én mindent jobban meg tudnék csinálni, de mégse csinálom hozzáállás.
(#71521) csíkosháTTú válasza Gabi hozzászólására (#71519) Válasz Szo, 9:23
Nem tudok mindent jobban, csak van mögöTTem pár év - 2000-ben indult a műhely - tapasztalat a szervizelés terén, és leírom, amit látok.
És pontosan ezért nem csinálunk még modellt, mert nem vagyunk még felkészülve rá. A műhely egy vállalkozás, eléggé jól lekötött kapacitással az elektronika gyártás, és szervizelés terén. Már egy nagyobb helyiségbe költöztünk tavaly nyáron, de úgy néz ki, hogy ezt a helyet is kinőjük nem sokára. Sokan ismerik a helyet, egy modell gyártásához ennél több kell. Helyiségben, gépekben, munkaerőben. Hogy sarkítsam a dolgot: konyhaasztal sarkán nem lehet a rántotthús panírozása mellett a modelleket gyártani.

(A 71520. hozzászólásod azért nem éppen udvarias, de ugrojunk, mert nem is nekem szólt.)
(#71522) Gabi válasza csíkosháTTú hozzászólására (#71521) Válasz Szo, 9:30
Ezt értem, és jó is, hogy leírod ezeket a tapasztalatokat. Lazsinak volt egy kezdeményezése témailag, szerintem ez pont az a tudásbázis, amit nem kellene veszni hagyni.
Csak, mint külső szemlélő, nekem személy szerint egy kicsit mindig arrafele megy el a dolog a végén, hogy ez is milyen rossz tervezés, az is milyen rossz, és bezzeg mi... Miközben a jelenlegi profil az (gondolom), hogy ezekből a hibákból van a profit...

Viszont a csavarlikat még mindig nem értem.
Az eredetibe nem volt becsavarható? Nem volt lukon az a másik furat?
(#71525) csíkosháTTú válasza Gabi hozzászólására (#71522) Válasz Szo, 9:45
Miután a motort ki kellett szerelni, mert egyszerúen egy gagyi a visszaszerelés után már pozícióba raktam. És láss csodát, a nyomtatott áramkör furata pont oda esik, ahol az öntvényben a csavar helye van.
Egyébként valószínű, hogy ezt az öntvény vázat más modellnél is használják, nem csak az M63-nál. Viszont a motor, amit használnak az azonos, szerintem - hangsúlyozom: szerintem! - illet volna a motor helyét úgy kialakítani, hogy az fix legyen. Amúgy a kardán műanyag perselye nagyon hosszú, ennyi motor "lötyögést" bőven megenged.

Profit: nem öröm konstrukciós hibákat javítani, és sokszor nem is lehetséges. Bőven elég lenne a szokásos, használatból, öregedésből adódó hibák javítása. Meg ugye ott vannak az elektronika gyártások is.
(#71532) Lazsi válasza Gabi hozzászólására (#71522) Válasz Hé, 15:11
Igen, volt egy ilyen kezdeményezésem, de úgy alakult, hogy sokkal kevesebb időm maradt erre, így nem tudtam elkezdeni sem. (A felvetésemre kapott reakciók nem vették el a lelkesedésemet... mondjuk nagyon nem is erősítették...)
De nincs elfelejtve, amint ismét lesz időm, bele fogok kezdeni...

(A kép alapján ez nem annyira tervezési, mint összeszerelési hiba...)

IMG_20250407...jpg
 
(#71534) etwg hozzászólása Válasz Hé, 22:29
A Hornby TT ujra aktiválodott.
Egy sereg uj modellel jelentkezett és érdekes modon soknak nem változott az ára, sőt kihoztak egy kezdőkészletet 1 vadonatuj kis gőzôssel + 2 vagon egy sinovál 1 váltoval meg sinekkel és egy vezérlőpulttal kevesebb mint 100 fontért.
Ami meglepett, hacsak el nem irták a DCC + hangmodulért csak 50 fontot számolnak a gyári modellekben.
De továbbra is sajnos megmaradt az idiota árképzés, viszont nagyot javitottak a gyártási technologián. Állitolag az ujabb modellekben vasmentes motorokat fognak használni. A kisebb modellek komplett fémből készülnek és a festési technologia is a nagyon jo.
Kéthetire az osztrák Tullnban lesz egy modellvásár ahol a Hornby is jelen lesz. ( meg a szolnoki modellklub).

IMG_7859.jpeg
 
(#71538) sunocske válasza etwg hozzászólására (#71534) Válasz Kedd, 8:53
Hoppá-hoppá, lesz Class 37-es is? Efölött átsiklottam. Igazából nem is értettem, hogy az első eresztésbe hogy nem került bele, az egyik legnépszerűbb típus a vasútbarátok körében.

Egy rövidfilm a mozdony rajongóiról, a 2000-es évekből.

Nekem is nagy kedvencem a jellegzetes hangja miatt, bár élőben sajnos nem sikerült találkoznom vele.

Nagyon nem illik az általam gyűjtött modellek sorába, de lehet, hogy kivételt teszek és kinyitom a pénztárcámat...
(#71539) etwg válasza sunocske hozzászólására (#71538) Válasz Kedd, 9:52
Igaz sok időt töltöttem a szigeteken, de valahogy engem sem bűvöltek el az angol vasutmodellek. Az tény, hogy elképesztő mennyi energiát tudnak a vasut multjára szánni, elképesztő, hogy sok vidéken szinte minden városkában van egy muzeumvasut stb. A nagy muzeumokat ne is emlitsem ( Swindon, York. Stb).
A Hornby kinálatábol eddig csak a gyönyörü Pullman vagonok kerültek a gyüjteményembe.
Lehet, higy egy Class 66 is talán majd hozzám téved.
Lapozás       438/438
Frissek
  2025. Ápr, 18. Pé
0:32:31
  Jelenleg 2 fő olvassa az oldalt
Hirdetés