|
Modell bemutató - Kinek, milyen van?
|
Témaindító: SzerNoh, idő: Júl 4, 2010
Témakörök:
|
|
(#7081) Frankye válasza Rozi hozzászólására (#7072)
|
Válasz •
|
Dec 1, 2011 |
|
De, deeee! |
(#7084) Csukló válasza kisKirály hozzászólására (#7064)
|
Válasz •
|
Dec 1, 2011 |
|
Belőled modell?????????????
JUj ez erős! |
(#7086) SzerNoh válasza Csukló hozzászólására (#7084)
|
Válasz •
|
Dec 1, 2011 |
|
"Miss King" |
(#7088) Rozi válasza SzerNoh hozzászólására (#7086)
|
Válasz •
|
Dec 1, 2011 |
|
Fiúk ezt kezd kicsit Off lenni! |
(#7089) Csukló válasza Rozi hozzászólására (#7088)
|
Válasz •
|
Dec 1, 2011 |
|
@Rozi
A kis Király mint modell na az az OFF! |
(#7101) Frankye moderátori
válasza Rozi hozzászólására (#7088)
|
Válasz •
|
Dec 2, 2011 |
|
Nem kicsit, és nem kezd! (Még jó, hogy Te legalább itt voltál, és rájuk szóltál...)
Köszönöm! |
(#7104) Rozi válasza Frankye hozzászólására (#7101)
|
Válasz •
|
Dec 2, 2011 |
|
Rám számíthatsz!!! |
(#7123) Frankye válasza Rozi hozzászólására (#7104)
|
Válasz •
|
Dec 3, 2011 |
|
Oh, nagyon köszönöm, Aranykezű Hercegnő! |
(#7126) balatonperes válasza Frankye hozzászólására (#7123)
|
Válasz •
|
Dec 3, 2011 |
|
....a jogvédett szóhasználat után......a számlaszámom a következő: 1100110011001100-00000000-12345678910111213
utalandó összeg: bármekkora,és nem forintban kérem!
Hóhérom....! |
(#7134) Frankye válasza balatonperes hozzászólására (#7126)
|
Válasz •
|
Dec 4, 2011 |
|
Az Ön számlaegyenlege: mínusz...
(De sokszor hallottam ezt a Telebankból! ) |
(#7137) SzerNoh válasza Frankye hozzászólására (#7134)
|
Válasz •
|
Dec 4, 2011 |
|
kérem a fórum társakat ne Offoljuk szét a topikot |
(#7138) Rozi válasza SzerNoh hozzászólására (#7137)
|
Válasz •
|
Dec 4, 2011 |
|
Én nem szólok, mert a fő Hóhér csinálja!!!
Tudjátok Ő a példa!!!! |
(#7141) Frankye válasza Rozi hozzászólására (#7138)
|
Válasz •
|
Dec 5, 2011 |
|
Nono! Nem szabad minden rosszaságot rám kenni!
Amúgy tényleg ne OFF-oljuk szét a témát, inkább folytassuk itt. |
(#7162) tojsza1 válasza t_dave hozzászólására (#6902)
|
Válasz •
|
Dec 7, 2011 |
|
Helló!
Ez szerintem egy gyönyörű mű!
Nem a bolti műanyag mű hatását kelti! Teljesen valóságos .
Legalább 2 hete gondolkodom rajta hogyan csináljak egy ilyet nem tudnál segíteni benne? Elektromos meghajtást építettél bele vagy manuális? Nekem mondjuk kevesebb kimenettel is mennyibe került elkészíteni?
Remek kivitel, remek ötlet! |
(#7165) t_dave válasza tojsza1 hozzászólására (#7162)
|
Válasz •
|
Dec 7, 2011 |
|
Hello
Örülök hogy ennyire tetszik,a "gyönyörű" az túlzás de még nem is van kész, koszolni meg öregíteni kell még meg stb apróságok. apróságokat akkor akarom majd ha be lesz építve a végleges helyére az asztalba, egyelőre idő és helyhiány miatt csak az asztal alatt porosodik . Nem is akartam boltit venni mert abban semmi élvezet nincsen ha megveszem és benne van és kész tökéletesen hibátlanul működik, meg nem utolsó sorban nem is olcsó egy elektromos tárcsa.
A kiindulási alapot ez az oldal (link) adta, persze kisebb eltérések elhagyásokkal. Megépítése eléggé sok türelmembe ,időbe, energiába telt, mivel a lehető legnagyobb pontossággal kell dolgozni hogy minden pöpecül működjön.Először én sem gondoltam hogy idáig eljutok és épp ezért is van a kiindulási alapja egy rossz bontott bútorlapból :$ Én magam is párszor feladtam, és azon gondolkoztam nem lenne e egyszerűbb tolópadot építeni???
Ami a meghajtást illeti :Elejétől fogva mindenképpen motoros meghatást akartam, kizártnak tartottam a kézit/ manuálisat. Motorját valami nyomtató vagy lap adagoló vagy nem is tudom milyen gépből van, de a lényeg hogy áttételezve van és minimális feszültségnél is szép egyenletesen lassan forgat. és az áttételezésnek köszönhetően kézzel alig fogható le. Szóval ha motorosat akarsz építeni akkor mindenképpen legyen a motor a kiindulási alap! Bár én is keresek még egy nagyobb fogaskereket amit a forgatópadhoz rögzíthetnék, hogy még finomabban és lassabban működhessen.
Maga a pad építésénél néhol kicsit eltértem az "útmutatótól". Pl: nem rézből forrasztottam össze a vázat hanem kerékpárküllőkböl tudom viccesen hangzik de a rezet azt meg kellett volna rendelni valahonnan és nem utolsó sorban drága is , én abból próbáltam dolgozni amim kéznél volt. Igaz a rezet könnyebb forrasztani de végül is ugyan olyan erős és a célnak megfelelt.
A fenti sínbe (a fordítón lévőt amin majd a mozdony megy) az áramot a kör alakú lenti( amin a fordító korong mozog) sínből kapja. (A kör alakú sínszál amúgy egy piko felx sín. ) Eleinte 2 db kör alakú sín szállal akartam megoldani az áramellátást, de rájöttem hogy a ahhoz még egyszer annyi(+4db) görgő kellene és ez növelné a súrlódást és plusz teher a fordító motornak. ezért maradtam az "útmutatónál) és egy papírvékony rézlapból vágtam ki egy kicsi korongot amiről majd egy rugós lemezkével csaltam fel a feszültséget. A görgőket amin a fordítópad forog: tökéletes bármilyen vasúti fém kerékpár, de mivel nekem nem volt feleslegben, és vasárnap volt ezért gyorsan esztergáltam néhányat 8as csavarból.
A kör alakú flexisínhez visszatérve: mielőtt meghajtanád először számold ki mm pontosan hogy mekkora hosszúságú kell és vágd el, mert ha többször hajtogatod akkor nem lesz olyan szép tökéletesen kör alakú és csak bajlódni fogsz. Ha meg van a hossz akkor a a két végét illeszd össze ( húzz rá egy papucsot ami tehermentesíti az összeforrasztást).
Tudom hogy most kicsit nehezen felfogható vagy bonyolultnak tűnik az egész leírtak alapján ,de senki nem mondta hogy megépíteni egyszerűbb. Sőt ha nem rendelkezel elegendő elszántsággal és modellezési tapasztalattal akkor inkább hagyd a fenébe. Így hirtelen ennyi jutott eszembe, de ha van bármilyen kérdésed akkor szívesen válaszolok és segítek
(A linket és az elírásokat kijavítottam.)
Frankye |
(#7181) tojsza1 hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 7, 2011 |
|
Helló!
Köszi a gyors választ. Ezt még meg kell emésztenem.
Nagyon tetszik a találmány. Melyik megyében laksz ha megkérdezhetem. Tudnál még esetleg képeket és méreteket küldeni. Elég lenne egy egyszerű kézzel rajzolt terv beméretezve. Erősen gondolkozok rajta hogy elkezdem viszont komolyabban nem túl régen foglalkozom a vasút modellezéssel. Igazából barátom szokott segíteni egy probléma van ezzel hogy legalább 400 km-re lakunk egymástól. Barátnőm szokott még besegíteni. Viszont egy ilyen vállalkozásban igazából magamra maradtam. Szóval minden segítség elkél. Még azt szeretném megkérdezni te hogyan szoktál hegyet építeni?
Most tanulok én is esztergálni , forgácsolni. Nekem is célom erre a térre is alkatrészeket gyártani.
Üdv.:Ádám |
(#7206) HomA válasza tojsza1 hozzászólására (#7181)
|
Válasz •
|
Dec 10, 2011 |
|
-OFF
Sziasztok!
Csak egy ötlet: Szervó motorból is lehet kiváló lassan forgó mechanikát csinálni.
Kicsit barkácsolni kell hozzá, de nem vészes:
- Ki kell venni az elektronikát, csak a motor két tápvezetéke maradjon
- A kihajtó fogaskeréknél van egy prücök, ami megakadályozza, hogy teljes fordulatot tegyen a tengely, ezt le kell vágni/lereszelni/lecsípni, kinek hogy tetszik, és máris van egy lassan forgó hajtás.
Tápnak kb. 5V kell, de tapasztalatok szerint 1.5V-tól már stabilan és nyomatékkal forgat - ugye ez típustól függhet.
Ha még lassabb forgás kell, azt vagy áttétellel lehet megoldani (pl. szíjtárcsa egy régi kazettás magnóból), vagy un. PWM jellel kell a motort meghajtani, ez utóbbi csodákra képes -ON |
(#7209) Frankye válasza HomA hozzászólására (#7206)
|
Válasz •
|
Dec 11, 2011 |
|
A "korrekt" megoldás valóban a PWM szabályozás, illetve a léptetőmotoros vezérlés. Utóbbival több gond is megoldódik, úm.:
- reteszelés (adott helyzetben rögzített állás)
- pontos pozicionálás
- sebességszabályozás. |
(#7210) HomA válasza Frankye hozzászólására (#7209)
|
Válasz •
|
Dec 11, 2011 |
|
Elvileg mindhárom gond megoldható.
Antal Miklós kollégával beszéltünk már róla - nyárra tervezek egy projektet, ahol mikrovezérlővel szeretném megoldani a léptetőmotor vezérlését - alapvetőleg széles felhasználási területre.
A reteszelés nem gond, alapból pl. a speciális léptetőmotor meghajtó IC-k tudják ezt a funkciót (pl. L297-298 páros, amint engedélyezve van, féküzemben tartja a motort).
A pozícionálás mikrokontrollerrel szintén nem gond, egy referencia állás után a vezérlő mindíg "tudja", hol jár.
Amit szeretnék összehozni:
-Állítható gyorsulás/lassulás
-Sebesség megadása
-Pozíciók hozzárendelése/visszahívása
-néhány automatizálási lehetőség:pl. bemenetre adott jel hatására "X" pozícióba áll, stb.
Sajnos előbb nem lesz rá időm, de ha meglesz jelentkezem, gondolom sokaknak jól jönne.
|
(#7212) Frankye válasza HomA hozzászólására (#7210)
|
Válasz •
|
Dec 12, 2011 |
|
Pont ezt írtam én is. A léptetőmotoros vezérléssel oldódnak meg a felvetett gondok, amelyeket "sima", DC motorokkal nem, vagy csak nehezen lehet megoldani. |
(#7213) Antal Miklós válasza Frankye hozzászólására (#7209)
|
Válasz •
|
Dec 12, 2011 |
|
Üdv Mindenkinek.
Bár ez a topic inkább a bemutató kinek, milyen van, azért egy hozzászólás engedélyeztessék meg nekem:
A ma kapható modellszervokat kitünően lehet használni igen lassú elfordulásra, és ha kell - egy apró trükkel akár folyamatos, de lassú forgatásra is lehet használni.
A szervóknak három bemenete van: +5V; föld; és a vezérlő bemenet. (egyes nagyobb terhelhetőségű modellszervók 12V-ról is mehetnek.) A vezérléshez 20msec órajel periódusban, 1 - 2 msec impulzus szükséges: az 1 msec hatására az egyik véghelyzetbe a 2msec a másik véghelyzetbe áll.
Tehát 1,5msec impulzus hossz 20msec-ként hatására a modellszervo közép helyzetben áll.
Folyamatos és lassú forgáshoz, két apró átalakítást kell eszközölni a modellszervón:
1, kihajtó tengely mechanikai véghelyzetét meg kell szüntetni. Ez általában a főtengelyen lévő határoló pecek eltávolításával megoldott.
2, a visszajelző potenciómétert elektromosan ki kell kötni, és helyére egy 10k trimmerpotit kivül beforrasztani.
Mivel a szervó a bemenő és a pozició szenzor jelét hasonlítja össze, mindaddig, amig ez meg nem egyezik forgatja a motorját. Mivel egy külső poti jelét kell összehasonlítania, de azt a hiányzó mechanikus visszacsatolás miatt nem tudja elérni, ezért mindaddig forgatja a kimenő tengelyt amíg a bemenő potival meg nem állítjuk.
Az általam már 3 éve müködő kapcsolásban az ábra felső részén lévő CD4538 IC-vel 20msec órajelet állítok elő, mely az ábra alján lévő - szintén CD4538 monostabillal 1-2 msec között állitható impulzust bocsát ki.
Az astabil kapcsolásban (felső rész) a 10-10msec órajelet lehet beállítani a két trimmerpotival, a kapcs rajz alsó része a két csatorna részére az 1 és 2msec között állítható impulzust állitja elő.
A két-két 4,7k trimmerrel a poti max és min helyzete (forgatás sebessége) állitható.
A szervók a 20msec órajelre nem nagyon kritikusak, 18msec-el is elmüködgetnek, de az 1 > 2msec-t illik betartani. Ne feledjük, hogy ha ilyen hosszó vagy rövid impulzust kap, a max forgatási sebességgel kezdi el forgani a kimenetet.
Csatoltam a NYÁK tervet is, melyen még egy táp meglétét ellenörző LEd-t is elhelyeztem.
A szervóval megépített szenelő daru már 3 éve kifogástalanul müködik.
Az egyik szervó a darú forgatását, a másik a markoló le-fel mozgatását végzi. A markoló kanálhoz "kötélnek" sebészeti varrófonalat használtam, mert az nem bolyhosodik mint a cérna.
Talán egyetlen hátrányát látom, ha a szervóból nem "operáljuk ki" a véghelyzet határolót: a szervók a belső poti miatt csak 270°elfordulást tudnak az 1-2 msec hatására biztosítani. Ha a határolót kivesszük, akkor ennél nagyobb elfordulás is megengedett, feltéve, ha egyéb nem akadályozza ezt az elfordulást (mint nekem a daruház, melyben az emelést végző szervót kellett elhelyeznem)
Az ák anyagköltsége kb 300Ft
|
|
(#7388) balatonperes hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 7, 2012 |
|
Unalmamban modelleket fotózgattam....
|
|
(#7389) balatonperes válasza balatonperes hozzászólására (#7388)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2012 |
|
folytatás..... |
|
(#7391) balatonperes válasza balatonperes hozzászólására (#7389)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2012 |
|
2.folytatás..... |
|
(#7392) balatonperes válasza balatonperes hozzászólására (#7391)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2012 |
|
3.folytatás...... |
|
(#7393) Frankye válasza balatonperes hozzászólására (#7392)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2012 |
|
Annak a tartálykocsinak a felirata meglehetősen "önkritikus"!
Amúgy nagyon tetszenek! |
(#7395) kisKirály válasza balatonperes hozzászólására (#7392)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2012 |
|
Még, még, még!
Ennyi nem elég! |
(#7396) balatonperes válasza kisKirály hozzászólására (#7395)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2012 |
|
Most legyen elég ennyi. |
(#7398) SzerNoh válasza Frankye hozzászólására (#7393)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2012 |
|
Van TOTAL GAZ is |
(#7399) kisKirály válasza balatonperes hozzászólására (#7396)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2012 |
|
jaaaj...olyan undi-bundi vaaagy.... |
(#7400) kisKirály válasza Frankye hozzászólására (#7393)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2012 |
|
Néha meg: BIOGAS |
(#7404) balatonperes válasza kisKirály hozzászólására (#7399)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2012 |
|
Nem lehet egyből, galériát készíteni,és a 'sok akciós gőzmozdonyt' fölpakolászni.
Azért ne ess kétségbe,találnék még fotózni valót. |
(#7406) kisKirály válasza balatonperes hozzászólására (#7404)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2012 |
|
Csak lássuk, lássuk! |
(#7410) Frankye válasza kisKirály hozzászólására (#7406)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2012 |
|
Így van! Lássuk! |
(#7417) Csukló válasza balatonperes hozzászólására (#7389)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2012 |
|
És nincs semmi szégyen érzetted? |
(#7444) Frankye válasza Csukló hozzászólására (#7417)
|
Válasz •
|
Jan 8, 2012 |
|
Miért, Neked van? |
(#7453) Csukló válasza Frankye hozzászólására (#7444)
|
Válasz •
|
Jan 8, 2012 |
|
Nekem van!
De erősen titkolom! |
(#7510) Frankye válasza Csukló hozzászólására (#7453)
|
Válasz •
|
Jan 9, 2012 |
|
Mert szégyelled! |
(#7560) kisKirály hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 14, 2012 |
|
Igaz, mást kerestem, de ha már megtaláltam:
|
|
(#7567) balatonperes válasza kisKirály hozzászólására (#7560)
|
Válasz •
|
Jan 14, 2012 |
|
Jaj, ne! Inkább ne! Mit vétettünk....... |
(#7568) Csukló hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 14, 2012 |
|
Mélyen tisztelt Fő HÓHÉRT kérném, hogy cenzúrázza a topikot, mert valaki közösség elleni izgatás vétségébe esett!
|
(#7569) kisKirály válasza balatonperes hozzászólására (#7567)
|
Válasz •
|
Jan 15, 2012 |
|
Hosszan lehetne sorolni.... |
(#7570) Frankye moderátori
hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 15, 2012 |
|
Na de Uraim! |
(#7598) atitika hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 19, 2012 |
|
Sziasztok!
Lenne egy csomó cuccom vasútmodellezéshez, TT, N, tipusok.
Házak, motorvonatok, teher és személyvagonok, stb., dobozában van szinte minden, pár darabtól eltekintve.
Pár képet teszek fel a mennyiségről, de még nincsenek tipusra szétválogatva.
Kérdésem, hogy érdekelne-e esetleg valakit akár egyben az egész, vagy inkább tartsam meg és építsünk hozzá asztalt?
Tudom, hogy nem kis munka, volt már TT-s terepasztalom, de gondolom azért ennyi mindennel talán érdemes lenne újra belekezdeni.
Köszönöm a figyelmeteket.
Üdv.: atitika
|
|
(#7599) atitika hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 19, 2012 |
|
Többi kép is. |
|
(#7600) atitika hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 19, 2012 |
|
És még egy. |
|
(#7603) Frankye válasza atitika hozzászólására (#7600)
|
Válasz •
|
Jan 20, 2012 |
|
Ennyire nem hiszem, hogy lesz vevőd egykönnyen, igen nagy értékről lévén szó. Márpedig egyikünk sem krőzus, sajnos. Ha van helyed, időd, miegymás, építs asztalt, én ezt javaslom, de ha nagyon nem akarod, akkor börzéken érdemes eladni, többet kapsz értük.
Néhány dologra a TT-ből esetleg lehet, hogy vevő lennék, de az nem a fórum keretei közé tartozik. (Van az apróhirdetésnek is rovata.) Bővebben: Link |
(#7604) atitika válasza Frankye hozzászólására (#7603)
|
Válasz •
|
Jan 20, 2012 |
|
Köszönöm a választ. |
(#7625) Frankye moderátori
válasza nohab 74 hozzászólására (#7615)
|
Válasz •
|
Jan 23, 2012 |
|
|
(#7719) Csukló hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 1, 2012 |
|
Végre volt időm összerakni a festés után a kocsikat
|
|
|
|
2024. Nov, 28. Csü 0:43:41 |
|
Jelenleg 2 fő olvassa az oldalt |
|
|