|
Modell bemutató - Kinek, milyen van?
|
Témaindító: SzerNoh, idő: Júl 4, 2010
Témakörök:
|
|
(#9186) BR01TT válasza Frankye hozzászólására (#9137)
|
Válasz •
|
Okt 5, 2012 |
|
Hali!
Köszönöm!
És akkor megpróbálok több képet felrakni, hármas csoportokban.
Itt van olyan ami a kezdet, csak úgy leszórva a fűre.
Van némi építés , átépítés is benne. De nagyon nehéz több száz képből választani. |
|
(#9187) BR01TT hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 5, 2012 |
|
Na akkor a következő. |
|
(#9189) BR01TT hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 5, 2012 |
|
Akkor még....... |
|
(#9191) BR01TT hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 5, 2012 |
|
Továbbiak.......... |
|
(#9192) BR01TT hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 5, 2012 |
|
.......stb...... |
|
(#9193) BR01TT hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 5, 2012 |
|
.............még........... |
|
(#9196) BR01TT hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 5, 2012 |
|
......szóval ennyit sikerült nagy hirtelenjében, de órákig lehetne folytatni.
De ha valakit közelről érdekel szívesen látom ! |
|
(#9199) BR01TT hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 5, 2012 |
|
Ezt az LGB-t nagyon szeretem.
De azért van még a TT. Amiből nem olyan sok van mint amit szeretnék.
Ha megengeditek akkor ebből is néhány kép.
Félre ne értsétek, minden féle magamutogatás nélkül.
De ezt a társaságot legalább érdekli, és hát azért vagyunk itt a topikon. |
|
(#9202) BR01TT hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 5, 2012 |
|
Néhány villanás az asztalról. |
|
(#9222) Frankye válasza róbertke hozzászólására (#9151)
|
Válasz •
|
Okt 5, 2012 |
|
Hűaztaleborultszivarvégitneki!
Hát ezekért a kocsikért sárgulok az irigységtől! Gyönyörű darabok. |
(#9223) Frankye válasza BR01TT hozzászólására (#9186)
|
Válasz •
|
Okt 5, 2012 |
|
Ha gondolod, hozz létre képgalériát, oda nem csak három képet tudsz egyszerre feltenni, és hivatkozni tudsz rájuk innen is. Ha nem megy, szólj, szívesen segítek. |
(#9224) Frankye válasza BR01TT hozzászólására (#9199)
|
Válasz •
|
Okt 5, 2012 |
|
Idézet: „Félre ne értsétek, minden féle magamutogatás nélkül.
De ezt a társaságot legalább érdekli, és hát azért vagyunk itt a topikon.”
Pontosan, ennek a témának épp ez a lényege!
Azért van, hogy tippeket adjon másoknak, illetve bemutathassa mindenki a "szerzeményeit", vagy épp az építményeit.
A kerti vasút témakör pedig egy külön fejezet a modellezésben, mégpedig egy nagyon szép, és nemes témakör. A szakavatott művelőknek minden elismerésem, ez Neked is szól, mert nagyon szép a kerti vasutad! |
(#9236) róbertke válasza Frankye hozzászólására (#9222)
|
Válasz •
|
Okt 5, 2012 |
|
Hiszed vagy sem, fillérekért lehet az ilyen és hasonló "régiségeket" leütni a "V...n" . |
(#9245) BR01TT válasza Frankye hozzászólására (#9223)
|
Válasz •
|
Okt 6, 2012 |
|
Kösz!
Csak legyen kicsit több időm, képgalériát össze hozni ! |
(#9246) BR01TT válasza róbertke hozzászólására (#9236)
|
Válasz •
|
Okt 6, 2012 |
|
Én speciel elég sok mindent vettem a vaterkán, főként a TT-hez. Voltak igen jónak mondható vásárlások is.
De azért a "fillérekért" nem mindíg jönnek össze a dolgok.
Mert olcsón jót (hibátlant) csak nagy mázlival tudsz venni.
Ha pedig újat, vagy nagyon újszerűt szeretnél, az megint nem a "filléres" kategória. Nagyon közelítőek az árak a boltihoz.
A kerti dolgoknál , ott egy kicsit másabb a helyzet.
Ott még kicsit el van szállva a használt dolgok ára.
Szerintem.
A külhoni piactereken valóban be lehet szerezni olcsón dolgokat, de ott meg a postaköltség kőkemény. |
(#9247) BR01TT válasza Frankye hozzászólására (#9224)
|
Válasz •
|
Okt 6, 2012 |
|
Jól esik, hogy tetszik a kerti vasutam!
De az enyém az igazándiból nem olyan komoly. A sínek ösz mennyisége is csekélynek mondható. (42-44m).
Van egy társ topik (LGB) ott ha körbe pislantasz lehet sokkal jobbakat látni mint nekem van. A yutub-ra ha ránézel ott pedig tényleg csodákat is lehet látni. Jó az is igaz másfajta kondíciókkal bírnak pl. a Németek, Osztrákok.
De nem is kell magunkat hozzájuk hasonlítani.
Idehaza egyébként meglepően sokan foglalkoznak a G méretaránnyal. És a negyede se fórumozik.
A "titkos " vágyam az egyébként a valódi fűthető gőzös.
De arra még egy kevéskét gyúrni kell. |
(#9248) Frankye válasza róbertke hozzászólására (#9236)
|
Válasz •
|
Okt 6, 2012 |
|
Jó hogy mondod, nekem is van pár régi, TT-s cuccom, meg kellene hirdetni őket... |
(#9249) Frankye válasza BR01TT hozzászólására (#9247)
|
Válasz •
|
Okt 6, 2012 |
|
Nekem minden (de tényleg minden) kerti vasút építő munkája hatalmas elszántságról, és egy kicsit (persze nem pejoratív értelemben vett) megszállottságról tanúskodik. Egy valódi fűthető gőzös? Na az lenne ám csak a nagy szám!
(Mondjuk, a Füstiben lévő kerti vasút nem semmi, nem két fillér lehetett kiépíteni, nagyon tetszik. Ha egyszer nagyon (de piszkosul!) gazdag leszek, amire - valljuk meg, nem sok esély látszik - akkor én is szívesen építenék egyet itthon, bár a lejtviszonyok nem éppen kedvezőek. ) |
(#9255) BR01TT válasza Frankye hozzászólására (#9249)
|
Válasz •
|
Okt 6, 2012 |
|
Hali!
Akkor ahogy most kiveszem a szavaidból, a ráülős kerti vasutat szereted ?
Az is egy más világ, és akik művelik hatalmas bulikat rendeznek maguknak, persze nem itthon.
Ha azért megnéznél egy 45mm "keskeny nyomközű " vasutat, akkor nyugodtan látogass meg.
Pestnek a szélében lakom Cinkotán. Csak kérdés neked milyen messze lenne.
A képen egy papírból 1/22,5 tárcsás jelző.
kísérlet kép. Mert nem tudtam eldönteni milyen jelzők legyenek.
Pedig igazándiból a kisvasúton nem sok van. (kivéve az úttörő vasutat)
De látvány elem, ezért csináltam néhányat.
Meg azután a híd is egy darab zártszelvényből készült, mondhatni maradék vasakból.
|
|
(#9257) BR01TT válasza Frankye hozzászólására (#9248)
|
Válasz •
|
Okt 6, 2012 |
|
Valahol azt olvastam, hogy az eladási dolgokat ne itt hirdessük, de azt esetleg megteheted, hogy képet küldesz az email címre, hogy mi az a mi feleslegessé vált.
Sohasem lehet tudni mit lát meg az ember amit éppen szeretne, vagy pont jól jönne még! |
(#9258) BR01TT válasza Frankye hozzászólására (#9249)
|
Válasz •
|
Okt 6, 2012 |
|
Ja..........igen! Fűthető gőzös!
Például ennek kapcsán jöttem össze olyan emberekkel, akiket azóta már barátomnak is tekinthetek.
Pedig csak ennyi van még meg neki is a mozdonyból.
Órákat lehet róla dumálni. |
|
(#9262) etwg válasza BR01TT hozzászólására (#9258)
|
Válasz •
|
Okt 6, 2012 |
|
Itt van néhány valodi gözös: |
|
(#9263) etwg válasza BR01TT hozzászólására (#9258)
|
Válasz •
|
Okt 6, 2012 |
|
Ime néhány füthetö gözös:
|
|
(#9266) TTomi válasza BR01TT hozzászólására (#9202)
|
Válasz •
|
Okt 6, 2012 |
|
Hú de jó!
Gratulálok. |
(#9267) Frankye válasza BR01TT hozzászólására (#9255)
|
Válasz •
|
Okt 6, 2012 |
|
Ezek a képek a Te kerti vasutadról készültek?
Nagyon szép! (Tényleg a "ráülőset" kedvelem, de persze ez is egy más világ... Mondjuk az, amit itt látunk, az is nagyon profi! Szívből gratulálok hozzá! A személyes találkozást is megbeszélhetjük, ha arra járok. Egyébként Tápiószecsőn lakom, nem épp a szomszédodban, de szoktam Mátyásföldre menni.) |
(#9268) Frankye válasza BR01TT hozzászólására (#9257)
|
Válasz •
|
Okt 6, 2012 |
|
Ez pontosan így van. Van egy "apróhirdetés" részleg (itt van), ott lehet hirdetni, ingyenesen. Ide pakolom majd fel. |
(#9269) Frankye válasza BR01TT hozzászólására (#9258)
|
Válasz •
|
Okt 6, 2012 |
|
Hűűűű, ez nagyon szép lesz! |
(#9273) etwg válasza Frankye hozzászólására (#9267)
|
Válasz •
|
Okt 6, 2012 |
|
Ime egy "ráülös kerti vasut".
Swiss Vapeur Parc
Amugy a legsikeresebb filmen. A YT-bon több mint 20000 nézték meg, és sok DVD is elkelt. (1 ora müsoridö). |
(#9274) Frankye válasza etwg hozzászólására (#9273)
|
Válasz •
|
Okt 6, 2012 |
|
Köszi, nézem! |
(#9276) Frankye válasza etwg hozzászólására (#9273)
|
Válasz •
|
Okt 6, 2012 |
|
Ez baromi jó!
Nagyon tetszenek ezek a kis gépek, az a fordító korong, meg a híd, na meg a többszintes kocsik... Nem semmik! |
(#9291) BR01TT válasza Frankye hozzászólására (#9267)
|
Válasz •
|
Okt 7, 2012 |
|
Hali!
Igen ez az R.K.V.t.
Roli,Kerti.Vasúti.társaság.
A képeken lévő dátum tanúsága szerint bőven különböző időből vannak a képek.
Ha erre jársz elmesélem hogyan is lett kerti vasutam, mert egyébként anno soha nem terveztem.
Szecső az nincs messze. Az össze vissza beosztásaim ellenére ezt össze fogjuk tudni hangolni. |
|
(#9292) BR01TT válasza TTomi hozzászólására (#9266)
|
Válasz •
|
Okt 7, 2012 |
|
Köszönöm!
Egyébként az asztalon bőven van mit csinálni, sok apróság hiányzik és a lakóparkot is be kell fejeznem. de egy terepasztal soha nincs kész, mindíg van rajta valami amit csinálni kell.
És miután felhajtható így minden olyan dolgot ami marad azt ragasztani kell. |
|
(#9293) BR01TT válasza etwg hozzászólására (#9263)
|
Válasz •
|
Okt 7, 2012 |
|
Szépek ezek a gépek!
Igaz nálam (majd) az R1-en is elmenő szerkezetek jönnek számításba. De van belőlük választék bőven.
Nézegetem a különböző felvételeket róluk bőséggel.
Ha bár az R1 ívek miatt a 1/22,5 méret mellett döntöttem, de mindig megcsodálom (irigykedve) a " nagyvasak-at" is |
(#9296) etwg válasza BR01TT hozzászólására (#9293)
|
Válasz •
|
Okt 7, 2012 |
|
Nálunk a 2 m-es iv a minimum (Spur 1), és LGB nyomtávot, de mérethelyes (azaz sokkal finomabb) sineket használunk. Az LGB jármüvek csak a nyomkarima leesztergálása után tudnak a pályánkon járni.
Van egy kolléga, aki váltokat gyárt megrendelésre a sinek többsége a hajdani Hübner hagyatékból való. A kerti pályákon a svájci rozsdamentes (és sajnos elég drága) sineket használjuk.
A gözmodellek többsége házi gyártmány, vagy kitekböl lett összerakva.
A modern trakcio (diesel, meg villamos) általában Aristocraft/MTH/KeyLine termék. |
(#9297) BR01TT válasza etwg hozzászólására (#9296)
|
Válasz •
|
Okt 7, 2012 |
|
Hát minden féle kép az lett volna a helyesebb út, ha az R1 nél nagyobb ívekkel dolgozik az ember.
De a kezdőkészlet után , és kellő utánajárás hiánya miatt ebből lett felépítve a pálya.
Most már tudom , és biztos másként csinálnám.
Én el vagyok a Piko és LGB sínekkel. Ugyan az áruk ,....az meg van. De ezek az R1-esek még fizethetők (váltók , ívek).
Utána tetemes a pénzügyi ugrás.
És ezért választottam a 1/22,5 es méretet és nem lett 1/32,5 -s.
És akkor nem nagy durranás, de egy újabb piros vagonkával bővült az állomány. |
|
(#9301) Frankye válasza BR01TT hozzászólására (#9291)
|
Válasz •
|
Okt 7, 2012 |
|
OK, vevő vagyok a kerti vasutad történetére.
A többit meg majd megbeszéljük. |
(#9302) Frankye válasza BR01TT hozzászólására (#9292)
|
Válasz •
|
Okt 7, 2012 |
|
Az első kép címe helytelen, mert nem is üres az az asztal! |
(#9313) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 7, 2012 |
|
Ma elugortunk egy kis bécsi kiállitásra.
Ezt láttuk ott többek között a Csehmodell és a Müncheni Lokmanufaktur jovoltából.
Sajnos itt is üveg volt a lencse elött:
|
|
(#9325) TTomi válasza BR01TT hozzászólására (#9292)
|
Válasz •
|
Okt 7, 2012 |
|
Én csavarozom az épületeket.
A fordítókorong az gyári, vagy saját készítésű?
Hamarosan hozzáfogok a helyének a kialakításához és aztán megpróbálok saját kezűleg csinálni. A rézlemezt már megvettem, abból szeretném csinálni a szerkezetét. |
(#9332) BR01TT válasza TTomi hozzászólására (#9325)
|
Válasz •
|
Okt 8, 2012 |
|
A korong egy békebeli JATT.
Hibásan vettem és most egy Fz1 es trafó működteti.
A házak nálam Gumiámmal rögzülnek . Az oldhatóság kedviért, ha nagyon muszáj. |
|
(#9333) BR01TT válasza Frankye hozzászólására (#9302)
|
Válasz •
|
Okt 8, 2012 |
|
Igazad van !
............ez egy szekrényben a "Teknő" megoldás!
Azután apránként kezdődött az "őrület".
De vonatozni a dilikörön is jókat lehet. |
|
(#9439) Frankye válasza BR01TT hozzászólására (#9333)
|
Válasz •
|
Okt 9, 2012 |
|
A fordítókorong milyen megoldással fog működni?
(Azért kérdezem, mert egy ismerősnek elkezdtem egy projektet a vezérlésre, de azután leálltunk vele. A félkész (vagyis inkább majdnem kész) vezérlés megvan, ha kell, szívesen segítek üzembe helyezni.) |
(#9444) etwg válasza Frankye hozzászólására (#9439)
|
Válasz •
|
Okt 9, 2012 |
|
Milyen alapon/elveken csináltad a vezérlést?
|
(#9475) Frankye válasza etwg hozzászólására (#9444)
|
Válasz •
|
Okt 9, 2012 |
|
Egy PIC-et programoztam fel, egy léptetőmotort vezérel, és egy LCD-re írja ki a dolgokat. (Aktuális pozíció, adott feladat.)
Kétféle funkciót lát el:
- Egy-egy pozíciót jobbra, illetve balra léptet
- Egy-egy 180°-os fordulatot tesz jobbra, illetve balra.
Mivel adott volt a vágányhálózati pozíciók szögelfordulásban mért helye, így az egy-egy következő pozícióra állás az aktuális helyzetből, és az irány meghatározásából meghatározható volt. (Szükség esetén a pozíciókat némi programozás árán át lehetett írni.)
Az aktuális pozíciót mindig a PIC EEPROM-jába írta, így áramszünet (üzemzavar), és lekapcsolás után is tudta az előző állást. (Persze, ha valaki "kézzel" elforgatta volna, azt nyilván nem, bár egy inkrementális szögjel-adóval kiegészítve ezt is meg lehetett volna oldani, de az igencsak megbonyolította, és ezzel megdrágította volna a rendszert, márpedig itt nem az volt a cél, hogy tökéletes vasútüzemet imitáljunk, vagy ahogy "pestiesen" mondani szokás: nem lőnek vele nyulat.) |
(#9480) etwg válasza Frankye hozzászólására (#9475)
|
Válasz •
|
Okt 9, 2012 |
|
Kösz - világos. |
(#9484) BR01TT válasza Frankye hozzászólására (#9439)
|
Válasz •
|
Okt 9, 2012 |
|
Köszi az ajánlatot!
De azt hiszem én sem használtam , magának az elektronikának. De eredendően se volt tökéletes.
Nem csoda használtan vettem, a kezdetekor is volt vele gond.
De ezen problémán könnyedén átléptem és egy Fz1-es nagyon korrektül ellátja a feladatot.
Az biztos lesni kell a sínek összepasszítását, de a Füstiben is túl fordulnak , ha a kezelő nem elég gyakorlott. |
(#9561) Frankye válasza BR01TT hozzászólására (#9484)
|
Válasz •
|
Okt 11, 2012 |
|
Ha kell, az üzembe helyezésben (program, vezérlés, motor, és egyéb elektronikai rész) szívesen segítek, az ajánlatom továbbra is áll. |
(#9639) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 12, 2012 |
|
|
(#9644) cs.csaby válasza etwg hozzászólására (#9639)
|
Válasz •
|
Okt 12, 2012 |
|
Jópofa Szeretem a vadnyugati témákat! |
(#9647) BR01TT válasza Frankye hozzászólására (#9561)
|
Válasz •
|
Okt 12, 2012 |
|
Hali!
Ha majd összefutunk vonatozni (nem csak kerti) akkor megbeszélhetjük ezt az elektronikai dolgot is.
De ha közbe van valaki akinek kell, add csak oda neki nyugodtan.
Mert per pillanat egész jól működik a trafóval is.
Meg azután elég furcsa kiosztású korong egyébként is.
Mintha a Roco korongnál is nagyobb szögek lennének rajta.
A valódi korong szög kiosztásához meg azután tényleg semmi köze. Tehát egy körfűtőházi koronghoz képest nagyon ritka. De biztos volt valahol ilyen is.
|
|
|
2024. Nov, 28. Csü 9:27:28 |
|
Jelenleg 20 fő olvassa az oldalt |
|
|