Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Alkatrészekről, javításokról tanácsok, tippek
Alkatrészekről, javításokról tanácsok, tippek
Témaindító: cs.csaby, idő: Júl 22, 2010
Témakörök:

Lapozás       8/39    
(#8835) Frankye válasza Bobyszikszkiller hozzászólására (#8834) Válasz Szept 24, 2012
Szia!

Elsősorban is üdv a fórumban!

A síneket alkohollal, denaturált szesszel, hasonlókkal meg lehet tisztítani. Amit tilos: bármilyen dörzsölő eszközzel-szerrel pucolni. Ui. ezek a sínszálak vékony ónréteggel vannak fedve, ha ezt leszeded, elrozsdásodik a hordozó vas.
A mozdony kerekét fültisztító pálcával, hasonló szerekkel lehet megtisztítani. A súrolókra vonatkozók itt is igazak.
A motorok önmagukban nagyobb gondozást nem igényelnek, ellenben a csapágyazásokat illik letisztogatni, és egy csepp műszerolajjal újra forgóképessé tenni. Erre jó a paraffinolaj is, gyógyszertárban kapható.
Sok sikert, és ha segítségre van szükséged, írj nyugodtan!
(#8836) Bobyszikszkiller hozzászólása Válasz Szept 24, 2012
Hello!

Köszönöm a gyors választ!
Közben megtudtam, hogy korábban már az egyik testvérem már megcsiszolta a síneket, mert azt hitte rozsda :/...akkor a sínek mehetnek a kukába? vagy tehetek még valamit a megjavításuk érdekében?
(#8837) cs.csaby válasza Bobyszikszkiller hozzászólására (#8836) Válasz Szept 24, 2012
Napi 10 kör a szerelvénnyel és nincs ideje megrozsdásodni
(#8842) Frankye válasza Bobyszikszkiller hozzászólására (#8836) Válasz Szept 26, 2012
Igazából újra kellene őket ónozni, de ahhoz ónfürdő kellene, nagy hőfokkal és hőtehetetlenséggel, vagy egy galvanizáló ismerős, aki elvégzi ezt a munkát. Ha ilyen nincs (márpedig gyanítom, hogy nincs...), akkor sajnos kuka.
Értelmesen javítani, felújítani nem lehet.
(#8850) jumo31 válasza Frankye hozzászólására (#8835) Válasz Szept 28, 2012
szia Frankye!

A sínradírról mi a véleményed? Én még nem használtam ilyet, érdemes alkalmazni?

(#8851) Frankye válasza jumo31 hozzászólására (#8850) Válasz Szept 29, 2012
Még én sem alkalmaztam. Nem tudom, milyen elven működik, csak a nevéből gondolom, hogy koptató hatású, ami nem szerencsés, ezért ha alkalmaznám, akkor előbb egy kisebb darabon próbálnám ki.
(#8852) jumo31 válasza Frankye hozzászólására (#8851) Válasz Szept 29, 2012
Köszi szépen a választ! Megpróbálok beszerezni, aztán kísérletezgetés...
(#8853) Bobyszikszkiller válasza Frankye hozzászólására (#8842) Válasz Szept 30, 2012
Szia!

Nem, sajnos nincs ilyen ismerős, ma megyek haza és megnézem milyen az állapota. Majd írok mit láttam, lehet le is fotózom.
(#8882) Antal Miklós válasza jumo31 hozzászólására (#8850) Válasz Okt 1, 2012
Sza, Kipróbáltam a sínradirt.
Sajnos, csak azt értem el vele - igaz, hogy leszedtem vele az oxid réteget, és kítűnően ment a mozdony - de sajnos csak 1 hétig tartott a hatása. Utána újra lehetett radirozzni.
Próbáltam a felszínt valamilyen kontakt védő anyaggal kenni - Kontakt 61, WD40 - de csak azt értem el vele, hogy a mozdony megcsúszott. Ezt az anyagot eltávolítani pedig elég nehéz volt.
Csak azt tudom javasolni, hogy inkább csak a zsírtalanításra ügyelj, de ne benzinnnel.
A Roco-nak is van síntisztító kocsija, ez is hasonló radír, csak nem olyan durva mint amit az elektronikai szaküzletekben lehet beszerezzni. Ezt a kocsit besorolni a tehervonatba és amint az halad a pályán elvégzi a szükséges "takarítást".
de új sínanyagot már oxidosan beépíteni?!? akarsz kétszer dolgozzni???
Én az asztalomon e két kocsiból összeállított szerelvényt közlekedtetek, egy V200 húzza.
Az egyik egy porszívó, a másik egy polírozó kocsi.

csiszolas.JPG

porszivo.JPG
 
(#9217) csíkosháTTú válasza Antal Miklós hozzászólására (#8882) Válasz Okt 5, 2012
Nem csodálom

Amivel mi itt ilyen esetekben szembe kerülünk, az olaj és por keveréke. Kiváló szigetelő anyag. Mivel az egyik összetevője jelentős részben a modellekből kiverődő olaj vagy zsír, így ezt a sínradír csak szétkeni. Az alkohol, és egyéb ilyen szerek sem jelentenek megoldást, mert nem oldják az olajat, lévén az alkohol poláros oldószer. Legfeljebb a felületaktív hatás érvényesül egy darabig, de csak korlátozottan.

Ami oldja ezt az olajos koszt, és ezzel együtt alaposan letakrítja a pályáról, az (ez most nem a reklám helye) az Erdőkémia ISZ általá gyárott, aromás szénhidrogénektől mentes, tiszta foltbenzin. Festékboltokban kapható, 1l-es kiszerelésben. Egy konyhai papírtörlőt benedvesítve ilyennel végigtörlöd a síneket, és először elszörnyedsz, hogy mennyi kosz maradt az elvileg leradírozott, "tiszta" pályán, aztán örülsz, mert probléma mentes lesz az üzem.
(#9219) Frankye válasza csíkosháTTú hozzászólására (#9217) Válasz Okt 5, 2012
Köszönjük a tippet! Szerintem sokaknak segítettél ezzel.
(#9225) csíkosháTTú válasza Frankye hozzászólására (#9219) Válasz Okt 5, 2012
Nincs mit!
Ez a dolgom

Sajnos sokan nem tudják, hogy az alkoholos anyagok kiválóan oldódnak vízben, és oldják azokat az anyagokat, amik vízben oldódnak. Ezek a poláros oldószerek.
Sajnos a kenőolaj, vagy zsír nem oldódik vízben, ezek csak apoláros oldószerekben oldódnak fel.
Vagyis ezeket az alkoholos oldószerek csak szétkenik a pályán. Egy pici részüket, a felületi aktivitásuk miatt felveszik ugyan, de a többsége ezeknek a szennyeződéseknek sajnos ott marad a pályán.

Viszont nagyon vigyázni kell!!! Több ilyen bezines oldószer sajnos olyan adalékokat tartalmaz, amik oldják azokat a műanyagokat, amiket használunk. Amit korábban ajánlottam szert, az gyakorlatilag a patikai sebbenzin, csak nem steril. Nekünk csak ez alkalmas igazán, mert ez képes eltávolítani az olajos port a sínekről, kerekekről.
(#9229) Frankye válasza csíkosháTTú hozzászólására (#9225) Válasz Okt 5, 2012
És tényleg. Most, hogy így leírtad, rémlik valami a huszonharminc évvel ezelőtti iskolai, kémia-órákról!
(#9232) jumo31 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#9217) Válasz Okt 5, 2012
szia csíkos!

Én is nagyon köszönöm a nagyon jó levezetést!
A több módszer közül ezt választom!
(#9233) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#9217) Válasz Okt 5, 2012
Még valamit, nem irták, de fontos.

A régi nikkelezett lemezsineket nem szabad semilyen sinradirral tisztitani!

Azok többsége a modern sinanyagokra (alpakka, esetleg sárgaréz) lett kifejlesztve, amikröl valoban el lehet a radirral távolitani az oxid réteget (az olajat kevésbé, de azt már csikos barátom leirta).

A lemezsint (PIKO, BTTB, ZEUKE) csakis puha ronggyal, és az emlitett benzinnel szabad tisztitani.
Ha már elkapta az ilyen sin rozsdát, akkor rövid ideig (kiállitás) ugy lehet segiteni, hogy egy darab bádogos forrasztoonnal (háromszögletü rud) érdemes átkenni sineket. Az on ráragad a felületre (sajnos a kerekekre is), így azokat megvédi egy ideig az oxidáciotól.
(#9254) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#9233) Válasz Okt 6, 2012
STTimmel!
(#9368) v200 hozzászólása Válasz Okt 8, 2012
Üdv. mindenkinek! régóta küszködök a kerekek tisztításával, aztán ezt találtam ki.. egy papírtörlőt átitatok sebbenzinnel,és ide_oda járatom . de ha valakinek jobb ötlete módszere volna, hálásan venném.. hátha megy könnyebben is. azért ahogy a képen látni is,végzi a dolgát a kendő, de azért nem lesz teljesen olyan mintha kiszerelve lemosnám a kereket. egyébként valóban ez a fajta benzin használható a legjobban.

DSC00008.JPG

DSC00009.JPG
 
(#9372) csíkosháTTú válasza v200 hozzászólására (#9368) Válasz Okt 8, 2012

Nagy Szellemek, ha találkoznak!
Én is ezt mutogatom a műhelyben mindenkinek, aki tanácsot kér ilyen ügyben.
Egy ötlet: ha az alább leírt Foltbenzint veszed meg, akkor sokat lehet spórolni, ugyanis ebből egy liternyi kerül úgy 600Ft-ba míg a patikai sebbenzinből egy deci ennyi. (Ha patikus van a közeli rokonságban, akkor persze ez a mondat nem ér )
Még egy ötlet: a módszer használható úgy is, hogy egy kivénhedt, puha fogkefét használsz bebenzinezve, és ezzel átsúrolod a kerekeket ott, ahol az áramszedő lamellákkal érintkeznek! Nem kell megbontani a futóművet, és a "napi" felszedett olajos szöszöket szépen kiszedi.
Na még egy ötlet (de az érdem a feleségemé ): ha a benzint áttöltöd egy feleslegessé vált spricnis flakonba, pl, egy ablaktisztítósba, akkor lehet még tovább spórolni a foltbenzinnel.
(#9374) masTTertape válasza v200 hozzászólására (#9368) Válasz Okt 8, 2012
A saját tapasztalatom keréktisztítás ügyben:
Van egy Rubachem gyártmányú Hood Cleaner aerosol-os tisztítószer. Szerencsére ingyen jutottam hozzá több dobozhoz, ezért az árát nem tudom. A modell motorjának kapcsaira rácsíptetem a trafó 0-12 V-os kimenetét és kb középálláson járatom, hanyatt dobva a modellt. Ehhez vagy lehet kapni szivacsból készült "szervízállást", vagy házilagosan egy sima 5 cm-es gérvágó-láda is megteszi, amibe a csempézésnél használt keménygumit ragaszthatunk betétnek. Ebbe kerül a mozdony, kerekeivel fölfele. A járatás során a tisztítószeres ronggyal, vagy fültisztítóval meg tudom pucolni a kerekeket.
Már megannyi modell takarítása bizonyította, hogy ez is jó megoldás.
Ha a kerekeket ki kell szerelni, mert esetleg elkoptak az áramszedők és azokat cserélni kell, akkor az aerosol-os flakonból nagy nyomással lehet letakarítani a kerék-tengely találkozásnál az olajos sarat, a felszedett szőröket, a fél macskát. Ugyanígy a hajtáslánc elemeit is újszerűre lehet tisztogatni általa.
Csodákra képes egy-egy ilyen szer, de való igaz, hogy az anyagi megfontolásból, olcsón megvett foltbenzin is tökéletes a célra.
A spricnis megoldást azért nem kedvelem, mert ilyenkor megy mindenfelé a büdös benzin.
(#9375) v200 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#9372) Válasz Okt 8, 2012
Köszönöm! Hát az biztos hogy már eleve nem olcsó hobby-t választottunk. De hát a kényszer nagy úr!
(#9378) v200 válasza masTTertape hozzászólására (#9374) Válasz Okt 8, 2012
Köszönöm! Ráadásul a dolog úgy kezdődött hogy egy-két régi mozdonyt megpróbáltam finoman WD-40 befújkálni.... na lett is nagy sírás-rívás, mert átment a mozdonyról mindenre, sínekre kocsikra. Aztán a benzin átütő sikert hozott. A régi fajta Berliner TT mozdony nem nagy kihívás, azt slaggal is lehet tisztítani, könyű szétszedni, de a tavaly vett Tilliget nem szívesen bontogatnám ha nem nagyon muszáj. A gérláda jó ötlet, és a kerekekre ráteszek egy áram alatt lévő sín darabot úgy hogy csak az egyik tengelyen legyenek, addig a másik zsámolyt tudom benzines fülpiszkálóval tisztítani miközben forog a kerék.

Kérlek, ne spórold el a nagy mondatkezdő és tulajdonnév-kezdő betűket!
Kösz: Frankye
(#9379) masTTertape válasza v200 hozzászólására (#9378) Válasz Okt 8, 2012
A WD40 mindenre jó, de pont erre nem.
Láttam már olyan "szervizt", ahol a WD40-es fürdő volt a mindenre megoldás. Hát nem. Ha az ember szeretné, hogy máskor szóba álljanak vele a modellezők, akkor ezt a kezelési módszert kerüli.
A tilligekkel nagyon kell vigyázni, mert ahány típus, annyi féle megbontási mód van és egyik sem olyan egyszerű, mint amilyennek látszik.
(#9380) balatonperes hozzászólása Válasz Okt 8, 2012
Én ajánlanék egy ilyet

Nekünk bevált, meg másnak is. A méretarányt ne nézzétek, ennek tudom a cikkszámát....
(#9381) masTTertape válasza balatonperes hozzászólására (#9380) Válasz Okt 8, 2012
Hát épp TT-ben nincs ez a kis okosság.
Amúgy, ha bármelyik évben Nürnbergben jártok a nagy vásáron, akkor a vasútmodelles pavilonba belépve, bal oldalt mindig ott van egy tisztítóspecialista cég, mindenféle kütyüvel, minden mérethez. Ők forgalmazzák a kis Tomix takarítógépeket is.
(#9382) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#9379) Válasz Okt 8, 2012
A WD40 egy valamiben hatásos, de abban nagyon: amennyiben olyan hibákat szeretne valaki generálni, amivel mindenképp szervízhez kell fordulnia, akkor használja bátran!
Messzi ívben kerülendő!!!
(#9383) csíkosháTTú válasza balatonperes hozzászólására (#9380) Válasz Okt 8, 2012
Rendkívül ideális futófelület koptató, és tapadógyűrű gyilkoló megoldás, építési nagyságtól függetlenül!
(#9384) balatonperes válasza masTTertape hozzászólására (#9381) Válasz Okt 8, 2012
Igen, nincs ez az 'okosság', viszont használjuk, és jól működik a TT-s járműparknál is.

Most is használtuk a hét végén. (Oda, sajna, mi nem jutunk ki....)
(#9385) balatonperes válasza csíkosháTTú hozzászólására (#9383) Válasz Okt 8, 2012
A tapadógyűrű nem ettől fog elkopni..... most is volt olyan gépünk, amely gyűrűk nélkül futotta köreit, gond nélkül.

(A közelmúltban került elő dobozából, igaz H0-s méretben egy NOHAB, amely nem ment egy métert sem, de a gyűrűket ledobta 50 cm közlekedés után. Miért? Mert elérett a gumi, álló helyzetben.) És, ugye, erre nem készül föl senki, hogy van nála tartalékban.

(#9386) csíkosháTTú válasza balatonperes hozzászólására (#9385) Válasz Okt 8, 2012
Azért induljunk ki abból, hogy a tapadógyűrűk minősége normális, OK?

Na erre értettem, hogy avatatlan kezekben, nem biztos, hogy jó dolog egy modell tapadógyűrűs kereket is tartalmazó forgóvázát megfuttatni egy ilyenen drótkefén. Az kétségtelen tény, hogy a nem gyűrűzött kerekekről leszedi az olajos koszt (is, meg a futófelület egy mikroszkopikus részét is). Sokkal kíméletesebb a V200 olvtárs által is felvázolt megoldás, nevezetesen a foltbenzines (sebbenzines) papírtörlőn történő futtatás. Az biztos, hogy a benzines papír nem kezdi ki a kerék futófelületét, meg a tapadógyűrűkét sem. Tudnék példákat mutatni...
(#9387) balatonperes válasza csíkosháTTú hozzászólására (#9386) Válasz Okt 8, 2012
Nagy karbantartást, lehet, a kolléga is benzinnel végzi, de inkább szeretjük használni a kontakt tisztítókat - csak a tisztító,és nem a KENŐ változatot. A sínhálózat tisztítását is ezzel végezzük.

De mindenki másra 'esküszik'...... (rendelkezünk néminemű 'megtett kilométerrel' modellügyben)
(#9388) csíkosháTTú válasza balatonperes hozzászólására (#9387) Válasz Okt 8, 2012
Idézet:
„rendelkezünk néminemű 'megtett kilométerrel' modellügyben)”

Tudom! Én meg szervíz tapasztalattal!
(#9389) v200 válasza masTTertape hozzászólására (#9379) Válasz Okt 8, 2012
Igen, szégyenlem is magam hogy WD-40-et használtam, nem tudom mi ütött belém akkor, tudhattam volna. A Szergejt meg majdnem földhöz vágta,m mire rájöttem hogy az ütközőket kell kivenni hogy megnyíljon...
(#9392) balatonperes válasza csíkosháTTú hozzászólására (#9388) Válasz Okt 8, 2012
(és a szerviz hány alkalommal találkozott a járműparkunkkal? Ezek szerint karbantartani is tudunk....)
(#9393) Antal Miklós válasza v200 hozzászólására (#9389) Válasz Okt 8, 2012
A WD40 jól használható a Seuthe füstölögtetőben a drágán megvásárolható párlat helyett. Én egy üres kis üvegbe engedek a palackból, majd egy 0,8ml fecskendőbe felszívom.
A füstölőbe kb 0,2 ml kell, így 5-7 percig is füstöl.
(Három éves tapasztalat, 8 gözmozdonyban)
(#9395) v200 válasza Antal Miklós hozzászólására (#9393) Válasz Okt 8, 2012
Igen de mi itt a WD-40-et, mint kenőanyagot pocskondiáztuk a modellezés szempontjából. (?) De máskülönben amúgy jó az ötlet.
(#9431) Frankye moderátori hozzászólása Válasz Okt 9, 2012
Urak!

Kijavítgattam a helyesírási hibákat, de kérem, hogy egy picit figyeljetek, legyetek szívesek a szóközök, írásjelek, és nagy kezdőbetűk használatára a jelenleginél jobban!

Köszönöm.
(#9447) v200 válasza Frankye hozzászólására (#9431) Válasz Okt 9, 2012
elméletben igaza van. csakhogy ezek nem hivatalos levelezések, és nem disszertációk. szerintem itt a belefér egy kis lazaság a gépelés egyszerűsége kedvéért. ha romlik a színvonal, nem emiatt fog romlani. másrészt ha már mindenképp ad a formaságokra és kulturált megnyilvánulásra, akkor előbb esetleg küld egy személyes üzenetet, és nem így kioktatva bele a közösbe. Uram.
(#9458) balatonperes válasza v200 hozzászólására (#9447) Válasz Okt 9, 2012
9135-ös HSz utolsó sorait ajánlanám figyelmedbe!

(erre itt igen is figyelni kell.és a HSZ elküldése után, van még mód a javításra, ha 'helyesírási hibával' lett elküldve.
(#9461) masTTertape válasza v200 hozzászólására (#9447) Válasz Okt 9, 2012
Bocsánat, hogy belevau, de azért tartom nagyon fontosnak jelen fórum, helyesírásra vonatkozó törekvéseit, mert igenis a részleteken múlik minden. Ha slendriánul fogalmazunk, akkor felületesek vagyunk, ergo a munkánk, példának okáért a vasútmodellezés/javítás is felületes lesz.
Nagyon sokan azért látogatják, látogatjuk a fórumokat, mert sokat lehet tanulni. Többek között a helyesírást is.
(#9465) csíkosháTTú válasza v200 hozzászólására (#9447) Válasz Okt 9, 2012
OFF
Tiszteljük meg a másikat azzal, hogy megpróbálunk helyesen írni!

ON
(#9466) v200 válasza masTTertape hozzászólására (#9461) Válasz Okt 9, 2012
Igen, meg kell hajolnom érveid előtt, és ez sokkal korrektebb hozzáállás. Akceptálom. Egyébként csak annyi volt a bűnöm hogy nem használtam nagy betűket a mondat elején.Én magam nem látom ennyire drámainak a helyzetet,de megértem ha más érzékeny erre. Azzal együtt a mondanivalómnak két része volt....
(#9471) Frankye moderátori válasza v200 hozzászólására (#9466) Válasz Okt 9, 2012
Köszönöm a megértésed.
(A személyeskedést viszont - ha kérhetem - mellőzzük! Az ilyen jellegű hozzászólásokat figyelmeztetés nélkül távolítom el.)
(#9569) cs.csaby válasza v200 hozzászólására (#9447) Válasz Okt 11, 2012
Szerintem is érdemes lenne betartani a játékszabályokat. Példának okáért a helyesírásra vonatkozóakat. Ez egy elég nívós fórum, sokan, nagyon sok időt áldoztak bele. Tiszteljük meg őket és mindenkit, hogy egy kicsit odafigyelünk arra, amit írunk, ez nem egy 3-ad rendű felület..
(#9578) Frankye válasza cs.csaby hozzászólására (#9569) Válasz Okt 11, 2012
OK, szerintem mindenki érti, miről van szó. Térjünk vissza a témához, azaz a javítási tippekhez, tanácsokhoz.
(#9754) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Okt 17, 2012
Ritka, és gonosz egy hibával kerültem szembe

Nevezetesen egy ROCO BR44-es (pontosabban egy T44-es, szovjet hadizsákmány gép), még a régi kivitel, nem digi előkészített, de füstölőt már lehet tenni bele. Beletettem a dekodert, átkötöztem szépen mindent, füst az F1-re, stb, stb. De a füstölő csak nem akar menni Méricskélés, kapcsolgatás, a dekoder megy rendesen, kapcsol is, de füstölőbe nem megy el az áram. Pontosabban az egyik irányban valamennyi igen, de a másikban semmi az ég-világon
Nocsak, valahol lenne benne egy dióda De milyen, hogy ilyen pocsékul vezet nyitó irányban
A rejtély megoldása: van alul az első futótengely alatt a mozdonyban egy rugós rendszer, ami arra hivatott, hogy Seuthe NR10-es (digi üzemhez is ez kell bele, ha a bal sínt használjuk közösnek, nem a dekoder kék vezetékét!) középső érintkezőjéhez vigye az áramot. Erre a rugóra viszont egy vörösréz lemez viszi át az áramot, ha nincs oxidálódva, mint ennél a modellnél. Erre nem gondoltam, alaposan meg kellett kapargatni, mert szinte semmit nem engedett át.
Mostmár megy, és szépen, dinamikusan vezérli is a dekoder a füstölőt, fékezéskor csak annyi áram jut rá, hogy ne hűljön ki, éppen csak pöfékel, hogy gyorsításkor aztán eregessen rendesen, mint az igazi BR44-es. Na megyek tovább dolgozni, még vissza kell építeni eredeti állapotra a mozdonyt
(#9779) TTomasz válasza csíkosháTTú hozzászólására (#9754) Válasz Okt 18, 2012
Ez ugye egy H0-ás modell?
(#9813) csíkosháTTú válasza TTomasz hozzászólására (#9779) Válasz Okt 19, 2012
Így van azt elfelejteTTem írni, hogy ez H0 modell.
(#9825) HOTotya válasza csíkosháTTú hozzászólására (#9813) Válasz Okt 19, 2012
Üdvözlök mindenkit és én is jelen vagyok már itt is és,ha tudok segítek bárkinek !! Üdv Csíkos
(#9826) etwg válasza HOTotya hozzászólására (#9825) Válasz Okt 19, 2012
Üdv!

(#9987) hetn hozzászólása Válasz Okt 24, 2012
Sziasztok,
Az előzőekben szó esett a vágányok, alkatrészek tisztításáról.
És mivel kell/érdemes kenni a forgó-morgó alkatrészeket? Mi az a kenőfolyadék ami megfelelő kenést ad a fogaskerekeken, motortengelyek csapágyain, de lehetőleg nem fröcsöli szét a gép a síneken?
Lapozás       8/39    
Frissek
  2024. Dec, 23. Hé
17:06:54
  Jelenleg 8 fő olvassa az oldalt
Hirdetés