|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#9358) csíkosháTTú válasza sunocske hozzászólására (#9357)
|
Válasz •
|
Okt 8, 2012 |
|
Mert szép!
Sokkal szebb az ilyen váltó. A Tillig saját, padló alatti állítóművével, vagy egy szervóval meg meglehetősen üzembiztos is. Nem csak TT-ben, ilyenből vagy gyakorlatilag egész "Keszthely". |
(#9359) sunocske válasza csíkosháTTú hozzászólására (#9358)
|
Válasz •
|
Okt 8, 2012 |
|
Oké, tisztában vagyok vele, hogy szép, nekem is nagyon tetszik. Inkább arra akartam utalni, hogy lehetne éppen gyökös EW2 is... Olyanoknak, akik nem akarnak a szervóval szívni (ld. én, bár valószínűleg nálam mechanikus állítás lesz, ha egyszer... ) |
(#9363) TTomasz válasza sunocske hozzászólására (#9359)
|
Válasz •
|
Okt 8, 2012 |
|
Inkább egy sablont adhatna a gyár, amin rajta van a két csavar helye. Egy 1:1 mérteű váltó rajz alárajzolva a 86112 állítómű kerettel. Erről akár fölülről is le lehetne fúrni pl. 1mm-es fúróval. Így alulról meglenne a csavar helye Azt a pici lukat meg semeddig nem tart eltüntetni. Az EW1 IBW pont azért rossz váltó , mert gyökös! Az EW2-n meg akár 20 tengelyes mozdony is elmegy |
(#9364) Gashpy válasza sunocske hozzászólására (#9359)
|
Válasz •
|
Okt 8, 2012 |
|
No, éppen ez a célja a mostani áttervezésnek:
ne csak szervóval lehessen állítani, ami végső helyzetben tartja majd a váltót, hanem akár a hagyományosnak mondható elektromágnessel is...
(Bár akkor még mindig ott van a szívdarab polarizálásának kérdése...) |
(#9366) tt73 válasza Gashpy hozzászólására (#9364)
|
Válasz •
|
Okt 8, 2012 |
|
Na éppen emiatt tartok tőle egy kicsit, hogy majd valaminek a rovására megy az áttervezés. Akkor részemről marad a bizakodás és a kitartás az EW2 mellett (mert a tisztelt topiktársak beszéltek le az EW1-ről). |
(#9367) tt73 válasza TTomasz hozzászólására (#9363)
|
Válasz •
|
Okt 8, 2012 |
|
Megírtad már nekik? |
(#9369) terkoz válasza sunocske hozzászólására (#9344)
|
Válasz •
|
Okt 8, 2012 |
|
Pulcsid a szakkörre vittük. |
(#9370) terkoz válasza buczimaci hozzászólására (#9349)
|
Válasz •
|
Okt 8, 2012 |
|
Szia Buci!
Először is nem előszőr vagy kiállító. Igaz a múltkor csak a kisujjadat mutattad meg a vitrinben )
Szóval, remélem nem csak az ilyen vénemberek, mint én, bámulták tátott szájjal a nagypapa korú technika üzembiztos működését!
Hogy milyen szépségek sorakoztak előttünk?: |
|
(#9371) terkoz hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 8, 2012 |
|
Még annyit, hogy nekem, mint aktív nagypapának, külön tetszett a felhasználóbarát (sámlin ülve látom) elhelyezés! |
(#9376) reszelozsir válasza buczimaci hozzászólására (#9349)
|
Válasz •
|
Okt 8, 2012 |
|
Szia! Engem lenyűgözött, hogy ezekből a nem éppen fiatal és "sláger" modellekből és makettekből milyen üzembiztos asztalt lehet készíteni és fenntartani. Na meg a lányom is hosszan időzött ott Nekem külön tetszett a középen elhelyezett bemutató. |
(#9377) reszelozsir válasza balatonperes hozzászólására (#9343)
|
Válasz •
|
Okt 8, 2012 |
|
Igen, köszönöm, mentettem is a kedvencekbe. |
(#9398) Pistti hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 8, 2012 |
|
Sziasztok, én is megérkeztem!
Üdvözlettel: Szederkényi István /Pistti/ |
(#9399) john07_doki hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 8, 2012 |
|
Üdvözlet Minden ismerős és eddig ismeretlen topic lakónak és klubtagnak!
Egyelőre én is csak a bejelentkezés miatt... |
(#9400) sunocske válasza terkoz hozzászólására (#9369)
|
Válasz •
|
Okt 9, 2012 |
|
Köszönöm. Szerencsére kiderült, hogy a hidegfrontra vagyok túlérzékeny, amit súlyosbított a másfél hete tartó nikotinmegvonás is. Mindenesetre pocsék hétvégém volt, még szerencse, hogy a Füstibe kijutottam szombaton, vasárnap erre képtelen lettem volna |
(#9403) TTomasz válasza tt73 hozzászólására (#9367)
|
Válasz •
|
Okt 9, 2012 |
|
A 86110-el van sablonom, 86112-vel is készítek majd.
Nem vagyok én senki, hogy a Tillig rám hallgasson! |
(#9407) masTTertape válasza john07_doki hozzászólására (#9399)
|
Válasz •
|
Okt 9, 2012 |
|
Szia Doki!
Üdv itt! |
(#9408) masTTertape hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 9, 2012 |
|
Nekem nagyon tetszett a Temofeszt. Mindhárom nap kint voltam, mert így hozta a sors és szombaton ráadásul gyerekkel, így kipipáltuk a "jó apa" penzumot is.
Sok mindenkivel találkoztam és többeket csak úgy, a kertivasút parkjából vettem észre, de nem akartam őrült módjára kiáltozni, hogy éljenek a TT-sek!
Szerintem sokat tanulhattunk egyrészt a modulok terén, másrészt a már részben ismert asztalok jóvoltából. Gábor baráTTomnak külön köszönet a klubkapcsolatok lelkes fenntartásáért.
A kisfilmet vágom és hamarosan látható lesz. |
(#9409) terkoz hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 9, 2012 |
|
Gábor egy kis operatőri segítséget kérek!
Készítettem egy filmecskét a 21 kocsis FREMO szerelvényről, de a fotós beidegződés miatt, állított képkivágással. Na most a film fekve jól látható, vagy a monitort kell derékszögben elfordítani.
Van e technikai lehetőség egy kb másfél perces felvétel vízszintesbe forgatására, vagy kuka?
Előre is köszönöm a segítséget!
üdvgyuri
|
(#9410) Lezlinilzen hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 9, 2012 |
|
Szép napot mindenkinek!
TTomasz! Én ilyen sablont készítettem a motorokhoz. Ha gondolod, és segítene, elpostázom. |
|
(#9413) etwg válasza terkoz hozzászólására (#9409)
|
Válasz •
|
Okt 9, 2012 |
|
Küld tedd fel valahova (FTP), ahol elérhetö és letölthetö, egy pillanat az egész. |
(#9414) TTomasz válasza Lezlinilzen hozzászólására (#9410)
|
Válasz •
|
Okt 9, 2012 |
|
Ó Köszönöm !
Ez már a 86112-é ? (igazából még nem jutottam el oda hogy a 86110-el összemérjem a lukak helyét ) Így nem tudom egyezik e véletlenül |
(#9417) Frankye moderátori
válasza hobbyTT hozzászólására (#9320)
|
Válasz •
|
Okt 9, 2012 |
|
Idézet: „(Remélem nem tiltanak ki a kép miatt!)”
Miért tiltanának? |
(#9419) Lezlinilzen válasza TTomasz hozzászólására (#9414)
|
Válasz •
|
Okt 9, 2012 |
|
Nem egyforma? Mi a különbség a két motor között?
A felfogató furatok a motor dobozának rövid oldalán 22, 5 mm-re vannak egymástól, a hosszú oldalon 25 mm-re.
A drót furatának középpontja ( ami mozgatja a csúcssíneket ) a hosszú oldaltól 12 mm-re, a rövidtől 25 mm-re van.
Nézd meg, hogy jó lesz-e. |
(#9420) TTomasz válasza Lezlinilzen hozzászólására (#9419)
|
Válasz •
|
Okt 9, 2012 |
|
A motor és bekötés között semmi külömbség.
A házuk lett más . Este megnézem. |
(#9421) Lezlinilzen válasza TTomasz hozzászólására (#9420)
|
Válasz •
|
Okt 9, 2012 |
|
Ok. Ha jó, írj, aztán holnap megy a postával. |
(#9425) PAJERDT hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 9, 2012 |
|
Üdv mindenkinek!
|
(#9427) PAJERDT válasza masTTertape hozzászólására (#9408)
|
Válasz •
|
Okt 9, 2012 |
|
Igen király volt! Direkt utaztunk vagy 180km szer kettőt, de megérte! Sajna csak sünöcskét láttam, de majd legközelebb összefutunk! |
(#9429) balatonperes válasza Lezlinilzen hozzászólására (#9419)
|
Válasz •
|
Okt 9, 2012 |
|
Ha,minden igaz, egyforma. Csak az 'újnak' a csomagolása lesz a 'fedele',azaz le kell vágni róla. A fölfogatás nem változott. A minőség....hát, erre nem tudom ,mit írjak.
(Az elmúlt évben tizen dbot szereltünk egy asztalra,de többször fordult elő működési bizonytalanság, végállás elmaradás és hasonlók. 6-7 esetben, nem is volt hajlandó elindulni, csak, ha 'ösztökéltük' kicsit,hogy 'mukodj....')
De,továbbra is ezt használjuk. |
(#9430) Lezlinilzen válasza balatonperes hozzászólására (#9429)
|
Válasz •
|
Okt 9, 2012 |
|
Ne ijesztgess!
27 darab van belőle az asztalom alatt, és csak egy van tartalékban.
Ahogyan észrevettem, az ( is? ) okoz gondot, ha a furaton, ahol a drót feljön a váltóhoz, kosz, por, ne adj' Isten kőzúzalék, homok kerül a motorhoz, mert az a csigaorsón köt ki, és a zsír miatt ott is marad. A következő állításnál aztán hallani is. Bár ez végállás gondot nem okozhatna.
Reménykedem benne, hogy kitartanak még egy darabig. Decemberben szükség lesz rájuk... |
(#9434) Lezlinilzen válasza Lezlinilzen hozzászólására (#9430)
|
Válasz •
|
Okt 9, 2012 |
|
Én annak idején a Conrad állítóművet szerettem volna föltenni , de aztán betekintést nyerhettem a belsejébe, és elment tőle a gusztusom. A Tillig állítómű ahhoz képest olyan, mint egy Harley a Rigához képest. |
(#9435) balatonperes válasza Lezlinilzen hozzászólására (#9430)
|
Válasz •
|
Okt 9, 2012 |
|
Nem ijesztgetlek!
Az új cikkszámúból hozzánk még nem jutott, legfeljebb pár db, de nem tudom, szerelték-e már a kollégák. A teljes modulrendszeren a 86110-esek vannak szerelve. (Akad még belőlük tartalékunk.)
Az újjal, egy 'másik projektben' találkoztunk, és sajnos nem volt megnyerő a működése. (Akkor hívtam fel a többiek figyelmét arra, hogy a csomagolása a fedele.)
De a ROCO 'fekete' állítóművének a visszajelentésével is küzdöttünk, neki meg, ezek szerint, az volt a 'gyenge' pontja.
Lassan, majd a Conradról is lesznek tapasztalataink, de akad H0-ás klub, ahol évek óta használják, gond nélkül.
|
(#9438) balatonperes válasza Lezlinilzen hozzászólására (#9434)
|
Válasz •
|
Okt 9, 2012 |
|
(Lehet, az egyszerűsége a nagyszerűsége.....), de a puding próbája az evés.
Viszont, régebben, a Conrad nem volt itthon beszerezhető, csak kintről, de már kapható. És tényleg sokan használják. |
(#9440) TTomasz válasza balatonperes hozzászólására (#9429)
|
Válasz •
|
Okt 9, 2012 |
|
A nyáklapon csúszik az a 3*2 bronz lapocska. A nyákon a végállás könyen ellenőrízhető. Meg van szakítva a maratás. Annak tisztának kell lennie. A párban álló lábaknak egyformán kell állnia. Ellenőrizd hogy kellően felfekszenek-e, azaz kellő erővel nyomódnak a nyákhoz.
Működési zavar abból is adódhat, ha nincs jól beállítva a váltó csúcssínek útjával. Azaz 100% párhuzamosnak kell lennie a fenti váltóvezérlő műanyagnak a motoron futó kocsival ( amin az érintkezők is vannak).
Ha nincs meg fent és lent a párhuzamos mozgás a lenti kocsit elfeszítheti a drót és ettől pl nem akar indulni stb.
Ha jól be van állítva, 100% -ban üzem biztos.
Csíkos mondta ez egy N-es mozdony motor, bírnia kell a strapát. |
(#9441) terkoz válasza etwg hozzászólására (#9413)
|
Válasz •
|
Okt 9, 2012 |
|
Köszi a segítséget, megoldódott.
Kicike off de figyelemreméltó:
http://youtu.be/MZzVzIBmSKU
Este már unatkoztak a FREMOS fiúk
üdvgyuri |
(#9442) etwg válasza terkoz hozzászólására (#9441)
|
Válasz •
|
Okt 9, 2012 |
|
OK.
Csak egy megjegyzés a látottakhoz: a szerencsétlen buvár még a valoságban sem képes 20 kocsit vonszolni, miért kell ilyesmit a modellen eröltetni?. |
(#9443) Lezlinilzen válasza TTomasz hozzászólására (#9440)
|
Válasz •
|
Okt 9, 2012 |
|
Igen, ez igaz. Én is azzal kezdtem, hogy még az első felszerelés előtt szétszedtem az összes állítóművet, és beállítottam az érintkezőket, mert bizony majdnem az összes csálén állt. De gondolom ezt ők is megtették, mielőtt felszerelték. |
(#9445) masTTertape válasza terkoz hozzászólására (#9409)
|
Válasz •
|
Okt 9, 2012 |
|
Van Gyuri, csak akkor kis mértékben romlik a felbontás.
Küldd át az anyagot toldacuccot-tal és megcsinálom!
G. |
(#9446) masTTertape válasza reszelozsir hozzászólására (#9341)
|
Válasz •
|
Okt 9, 2012 |
|
Szia,
Rocket Modell, de most már elég sok helyen van: Big Boy, MVC és ott, ahol Faller termékek is előfordulnak, mert a disztribúció az övék (vagy valami tulajdonosi összefonódás, mert egy helyről rendelhető) |
(#9448) TTomasz válasza Lezlinilzen hozzászólására (#9443)
|
Válasz •
|
Okt 9, 2012 |
|
Mondok egy példát: a kocsin a jobbra- balra mozgást túl hosszúra állítom be. Azaz az érintkező kocsinak még mennie kell amikor már a váltó át állt. A motor addig nem áll le amíg a megszakításig el nem ér az érintkező. Ha vastagabb drótot rakod be és jól van rögzítve van esély hogy abban az irányban sose áll le.Bár a motor és a csigatengely elég erős Másik: EW2 bausatzból IBW építesz. A csúcssíneknek ekkor lesz egy kiegyenesedési hajlama-- motor nélkül ebben az irányban áll be. Ebből az írányból kimozdítani jóval több erő kell és átállított álapodban ez a kiegyenesedési erő folyamatosan ott van a drótón, így a kocsin is lent. Ha nincs jól beállítva, lent elmozdulhatnak az érintkezők és ezért nem indul el. A hiba szinte mindig az érintkezők körül és a párhuzamos beállításnál van. Ezért jó egy precíz sablon |
(#9449) terkoz válasza masTTertape hozzászólására (#9445)
|
Válasz •
|
Okt 9, 2012 |
|
Köszönöm, közben a kollégám segített, így megoldódott.
üdvgyuri |
(#9451) terkoz válasza etwg hozzászólására (#9442)
|
Válasz •
|
Okt 9, 2012 |
|
Fáradtak voltak és egyben küldték a kocsikat a csomagolóba. |
(#9453) etwg válasza terkoz hozzászólására (#9451)
|
Válasz •
|
Okt 9, 2012 |
|
Semmi gond, csak nem biztos, hogy ezt kellett volna megörökiteni.... |
(#9454) sunocske válasza etwg hozzászólására (#9442)
|
Válasz •
|
Okt 9, 2012 |
|
|
(#9455) etwg válasza sunocske hozzászólására (#9454)
|
Válasz •
|
Okt 9, 2012 |
|
Személykocsira gondoltam...... |
(#9456) Lezlinilzen válasza TTomasz hozzászólására (#9448)
|
Válasz •
|
Okt 9, 2012 |
|
Én magam is úgy kísérleteztem ki a helyes beállításokat. Az ritkán fordult elő, hogy a motor ne bírta volna. Kezdetben az volt a gondom, hogy a 7 mm-es furat kevésnek bizonyult az állításhoz, mert a drót hamarabb ért a furat oldalához, mintsem a csúcssínek átálltak volna. Ezt úgy oldottam meg ( majd lehet, hogy neked is így kell ), hogy kúp alakú fúrógépbe fogható köszörűfejjel kúposra alakítottam a furat alsó felét. Így a drót görbülete is belefér. Jó pár napig elszórakoztam velük így is, hogy sablonnal dolgoztam. |
(#9459) terkoz válasza etwg hozzászólására (#9453)
|
Válasz •
|
Okt 9, 2012 |
|
Szia!
Van más is:
https://picasaweb.google.com/102133612226925179555/2012Oktober57TEMOFESZT#
egy kis emlékeztető
üdvgyuri |
(#9460) terkoz hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 9, 2012 |
|
hogy lesz a cím működő? |
(#9462) masTTertape válasza terkoz hozzászólására (#9460)
|
Válasz •
|
Okt 9, 2012 |
|
|
|
|
2024. Nov, 26. Kedd 18:44:27 |
|
Jelenleg 20 fő olvassa az oldalt |
|
|