Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT klubtopic
TT klubtopic
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:

Lapozás       7/436    
(#9358) csíkosháTTú válasza sunocske hozzászólására (#9357) Válasz Okt 8, 2012
Mert szép!
Sokkal szebb az ilyen váltó. A Tillig saját, padló alatti állítóművével, vagy egy szervóval meg meglehetősen üzembiztos is. Nem csak TT-ben, ilyenből vagy gyakorlatilag egész "Keszthely".
(#9359) sunocske válasza csíkosháTTú hozzászólására (#9358) Válasz Okt 8, 2012
Oké, tisztában vagyok vele, hogy szép, nekem is nagyon tetszik. Inkább arra akartam utalni, hogy lehetne éppen gyökös EW2 is... Olyanoknak, akik nem akarnak a szervóval szívni (ld. én, bár valószínűleg nálam mechanikus állítás lesz, ha egyszer... )
(#9363) TTomasz válasza sunocske hozzászólására (#9359) Válasz Okt 8, 2012
Inkább egy sablont adhatna a gyár, amin rajta van a két csavar helye. Egy 1:1 mérteű váltó rajz alárajzolva a 86112 állítómű kerettel. Erről akár fölülről is le lehetne fúrni pl. 1mm-es fúróval. Így alulról meglenne a csavar helye Azt a pici lukat meg semeddig nem tart eltüntetni. Az EW1 IBW pont azért rossz váltó , mert gyökös! Az EW2-n meg akár 20 tengelyes mozdony is elmegy
(#9364) Gashpy válasza sunocske hozzászólására (#9359) Válasz Okt 8, 2012
No, éppen ez a célja a mostani áttervezésnek:
ne csak szervóval lehessen állítani, ami végső helyzetben tartja majd a váltót, hanem akár a hagyományosnak mondható elektromágnessel is...

(Bár akkor még mindig ott van a szívdarab polarizálásának kérdése...)
(#9366) tt73 válasza Gashpy hozzászólására (#9364) Válasz Okt 8, 2012
Na éppen emiatt tartok tőle egy kicsit, hogy majd valaminek a rovására megy az áttervezés. Akkor részemről marad a bizakodás és a kitartás az EW2 mellett (mert a tisztelt topiktársak beszéltek le az EW1-ről).
(#9367) tt73 válasza TTomasz hozzászólására (#9363) Válasz Okt 8, 2012
Megírtad már nekik?
(#9369) terkoz válasza sunocske hozzászólására (#9344) Válasz Okt 8, 2012
Pulcsid a szakkörre vittük.
(#9370) terkoz válasza buczimaci hozzászólására (#9349) Válasz Okt 8, 2012
Szia Buci!
Először is nem előszőr vagy kiállító. Igaz a múltkor csak a kisujjadat mutattad meg a vitrinben)
Szóval, remélem nem csak az ilyen vénemberek, mint én, bámulták tátott szájjal a nagypapa korú technika üzembiztos működését!
Hogy milyen szépségek sorakoztak előttünk?:

20121006198.jpg

20121006199.jpg

20121006201.jpg
 
(#9371) terkoz hozzászólása Válasz Okt 8, 2012
Még annyit, hogy nekem, mint aktív nagypapának, külön tetszett a felhasználóbarát (sámlin ülve látom) elhelyezés!
(#9376) reszelozsir válasza buczimaci hozzászólására (#9349) Válasz Okt 8, 2012
Szia! Engem lenyűgözött, hogy ezekből a nem éppen fiatal és "sláger" modellekből és makettekből milyen üzembiztos asztalt lehet készíteni és fenntartani. Na meg a lányom is hosszan időzött ott Nekem külön tetszett a középen elhelyezett bemutató.
(#9377) reszelozsir válasza balatonperes hozzászólására (#9343) Válasz Okt 8, 2012
Igen, köszönöm, mentettem is a kedvencekbe.
(#9398) Pistti hozzászólása Válasz Okt 8, 2012
Sziasztok, én is megérkeztem!
Üdvözlettel: Szederkényi István /Pistti/
(#9399) john07_doki hozzászólása Válasz Okt 8, 2012
Üdvözlet Minden ismerős és eddig ismeretlen topic lakónak és klubtagnak!
Egyelőre én is csak a bejelentkezés miatt...
(#9400) sunocske válasza terkoz hozzászólására (#9369) Válasz Okt 9, 2012
Köszönöm. Szerencsére kiderült, hogy a hidegfrontra vagyok túlérzékeny, amit súlyosbított a másfél hete tartó nikotinmegvonás is. Mindenesetre pocsék hétvégém volt, még szerencse, hogy a Füstibe kijutottam szombaton, vasárnap erre képtelen lettem volna
(#9403) TTomasz válasza tt73 hozzászólására (#9367) Válasz Okt 9, 2012
A 86110-el van sablonom, 86112-vel is készítek majd.
Nem vagyok én senki, hogy a Tillig rám hallgasson!
(#9406) terkoz válasza sunocske hozzászólására (#9400) Válasz Okt 9, 2012
Többféle gyógymód igénybevétele erősen javallott, mint kalap és kefe kúrák rendszeres ismétlése!
(#9407) masTTertape válasza john07_doki hozzászólására (#9399) Válasz Okt 9, 2012
Szia Doki!
Üdv itt!
(#9408) masTTertape hozzászólása Válasz Okt 9, 2012
Nekem nagyon tetszett a Temofeszt. Mindhárom nap kint voltam, mert így hozta a sors és szombaton ráadásul gyerekkel, így kipipáltuk a "jó apa" penzumot is.
Sok mindenkivel találkoztam és többeket csak úgy, a kertivasút parkjából vettem észre, de nem akartam őrült módjára kiáltozni, hogy éljenek a TT-sek!
Szerintem sokat tanulhattunk egyrészt a modulok terén, másrészt a már részben ismert asztalok jóvoltából. Gábor baráTTomnak külön köszönet a klubkapcsolatok lelkes fenntartásáért.

A kisfilmet vágom és hamarosan látható lesz.
(#9409) terkoz hozzászólása Válasz Okt 9, 2012
Gábor egy kis operatőri segítséget kérek!

Készítettem egy filmecskét a 21 kocsis FREMO szerelvényről, de a fotós beidegződés miatt, állított képkivágással. Na most a film fekve jól látható, vagy a monitort kell derékszögben elfordítani.

Van e technikai lehetőség egy kb másfél perces felvétel vízszintesbe forgatására, vagy kuka?

Előre is köszönöm a segítséget!

üdvgyuri
(#9410) Lezlinilzen hozzászólása Válasz Okt 9, 2012
Szép napot mindenkinek!

TTomasz! Én ilyen sablont készítettem a motorokhoz. Ha gondolod, és segítene, elpostázom.

s.jpg
 
(#9413) etwg válasza terkoz hozzászólására (#9409) Válasz Okt 9, 2012
Küld tedd fel valahova (FTP), ahol elérhetö és letölthetö, egy pillanat az egész.
(#9414) TTomasz válasza Lezlinilzen hozzászólására (#9410) Válasz Okt 9, 2012
Ó Köszönöm !
Ez már a 86112-é ? (igazából még nem jutottam el oda hogy a 86110-el összemérjem a lukak helyét ) Így nem tudom egyezik e véletlenül
(#9417) Frankye moderátori válasza hobbyTT hozzászólására (#9320) Válasz Okt 9, 2012
Idézet:
„(Remélem nem tiltanak ki a kép miatt!)”

Miért tiltanának?
(#9419) Lezlinilzen válasza TTomasz hozzászólására (#9414) Válasz Okt 9, 2012
Nem egyforma? Mi a különbség a két motor között?

A felfogató furatok a motor dobozának rövid oldalán 22, 5 mm-re vannak egymástól, a hosszú oldalon 25 mm-re.
A drót furatának középpontja ( ami mozgatja a csúcssíneket ) a hosszú oldaltól 12 mm-re, a rövidtől 25 mm-re van.
Nézd meg, hogy jó lesz-e.
(#9420) TTomasz válasza Lezlinilzen hozzászólására (#9419) Válasz Okt 9, 2012
A motor és bekötés között semmi külömbség.
A házuk lett más . Este megnézem.
(#9421) Lezlinilzen válasza TTomasz hozzászólására (#9420) Válasz Okt 9, 2012
Ok. Ha jó, írj, aztán holnap megy a postával.
(#9425) PAJERDT hozzászólása Válasz Okt 9, 2012
Üdv mindenkinek!
(#9427) PAJERDT válasza masTTertape hozzászólására (#9408) Válasz Okt 9, 2012
Igen király volt! Direkt utaztunk vagy 180km szer kettőt, de megérte! Sajna csak sünöcskét láttam, de majd legközelebb összefutunk!
(#9429) balatonperes válasza Lezlinilzen hozzászólására (#9419) Válasz Okt 9, 2012
Ha,minden igaz, egyforma. Csak az 'újnak' a csomagolása lesz a 'fedele',azaz le kell vágni róla. A fölfogatás nem változott. A minőség....hát, erre nem tudom ,mit írjak.

(Az elmúlt évben tizen dbot szereltünk egy asztalra,de többször fordult elő működési bizonytalanság, végállás elmaradás és hasonlók. 6-7 esetben, nem is volt hajlandó elindulni, csak, ha 'ösztökéltük' kicsit,hogy 'mukodj....')

De,továbbra is ezt használjuk.
(#9430) Lezlinilzen válasza balatonperes hozzászólására (#9429) Válasz Okt 9, 2012
Ne ijesztgess!
27 darab van belőle az asztalom alatt, és csak egy van tartalékban.
Ahogyan észrevettem, az ( is? ) okoz gondot, ha a furaton, ahol a drót feljön a váltóhoz, kosz, por, ne adj' Isten kőzúzalék, homok kerül a motorhoz, mert az a csigaorsón köt ki, és a zsír miatt ott is marad. A következő állításnál aztán hallani is. Bár ez végállás gondot nem okozhatna.
Reménykedem benne, hogy kitartanak még egy darabig. Decemberben szükség lesz rájuk...
(#9434) Lezlinilzen válasza Lezlinilzen hozzászólására (#9430) Válasz Okt 9, 2012
Én annak idején a Conrad állítóművet szerettem volna föltenni , de aztán betekintést nyerhettem a belsejébe, és elment tőle a gusztusom. A Tillig állítómű ahhoz képest olyan, mint egy Harley a Rigához képest.
(#9435) balatonperes válasza Lezlinilzen hozzászólására (#9430) Válasz Okt 9, 2012
Nem ijesztgetlek!

Az új cikkszámúból hozzánk még nem jutott, legfeljebb pár db, de nem tudom, szerelték-e már a kollégák. A teljes modulrendszeren a 86110-esek vannak szerelve. (Akad még belőlük tartalékunk.)

Az újjal, egy 'másik projektben' találkoztunk, és sajnos nem volt megnyerő a működése. (Akkor hívtam fel a többiek figyelmét arra, hogy a csomagolása a fedele.)

De a ROCO 'fekete' állítóművének a visszajelentésével is küzdöttünk, neki meg, ezek szerint, az volt a 'gyenge' pontja.

Lassan, majd a Conradról is lesznek tapasztalataink, de akad H0-ás klub, ahol évek óta használják, gond nélkül.
(#9438) balatonperes válasza Lezlinilzen hozzászólására (#9434) Válasz Okt 9, 2012
(Lehet, az egyszerűsége a nagyszerűsége.....), de a puding próbája az evés.

Viszont, régebben, a Conrad nem volt itthon beszerezhető, csak kintről, de már kapható. És tényleg sokan használják.
(#9440) TTomasz válasza balatonperes hozzászólására (#9429) Válasz Okt 9, 2012
A nyáklapon csúszik az a 3*2 bronz lapocska. A nyákon a végállás könyen ellenőrízhető. Meg van szakítva a maratás. Annak tisztának kell lennie. A párban álló lábaknak egyformán kell állnia. Ellenőrizd hogy kellően felfekszenek-e, azaz kellő erővel nyomódnak a nyákhoz.
Működési zavar abból is adódhat, ha nincs jól beállítva a váltó csúcssínek útjával. Azaz 100% párhuzamosnak kell lennie a fenti váltóvezérlő műanyagnak a motoron futó kocsival ( amin az érintkezők is vannak).
Ha nincs meg fent és lent a párhuzamos mozgás a lenti kocsit elfeszítheti a drót és ettől pl nem akar indulni stb.
Ha jól be van állítva, 100% -ban üzem biztos.
Csíkos mondta ez egy N-es mozdony motor, bírnia kell a strapát.
(#9441) terkoz válasza etwg hozzászólására (#9413) Válasz Okt 9, 2012
Köszi a segítséget, megoldódott.
Kicike off de figyelemreméltó:
http://youtu.be/MZzVzIBmSKU
Este már unatkoztak a FREMOS fiúk
üdvgyuri
(#9442) etwg válasza terkoz hozzászólására (#9441) Válasz Okt 9, 2012
OK.

Csak egy megjegyzés a látottakhoz: a szerencsétlen buvár még a valoságban sem képes 20 kocsit vonszolni, miért kell ilyesmit a modellen eröltetni?.
(#9443) Lezlinilzen válasza TTomasz hozzászólására (#9440) Válasz Okt 9, 2012
Igen, ez igaz. Én is azzal kezdtem, hogy még az első felszerelés előtt szétszedtem az összes állítóművet, és beállítottam az érintkezőket, mert bizony majdnem az összes csálén állt. De gondolom ezt ők is megtették, mielőtt felszerelték.
(#9445) masTTertape válasza terkoz hozzászólására (#9409) Válasz Okt 9, 2012
Van Gyuri, csak akkor kis mértékben romlik a felbontás.
Küldd át az anyagot toldacuccot-tal és megcsinálom!
G.
(#9446) masTTertape válasza reszelozsir hozzászólására (#9341) Válasz Okt 9, 2012
Szia,
Rocket Modell, de most már elég sok helyen van: Big Boy, MVC és ott, ahol Faller termékek is előfordulnak, mert a disztribúció az övék (vagy valami tulajdonosi összefonódás, mert egy helyről rendelhető)
(#9448) TTomasz válasza Lezlinilzen hozzászólására (#9443) Válasz Okt 9, 2012
Mondok egy példát: a kocsin a jobbra- balra mozgást túl hosszúra állítom be. Azaz az érintkező kocsinak még mennie kell amikor már a váltó át állt. A motor addig nem áll le amíg a megszakításig el nem ér az érintkező. Ha vastagabb drótot rakod be és jól van rögzítve van esély hogy abban az irányban sose áll le.Bár a motor és a csigatengely elég erős Másik: EW2 bausatzból IBW építesz. A csúcssíneknek ekkor lesz egy kiegyenesedési hajlama-- motor nélkül ebben az irányban áll be. Ebből az írányból kimozdítani jóval több erő kell és átállított álapodban ez a kiegyenesedési erő folyamatosan ott van a drótón, így a kocsin is lent. Ha nincs jól beállítva, lent elmozdulhatnak az érintkezők és ezért nem indul el. A hiba szinte mindig az érintkezők körül és a párhuzamos beállításnál van. Ezért jó egy precíz sablon
(#9449) terkoz válasza masTTertape hozzászólására (#9445) Válasz Okt 9, 2012
Köszönöm, közben a kollégám segített, így megoldódott.
üdvgyuri
(#9451) terkoz válasza etwg hozzászólására (#9442) Válasz Okt 9, 2012
Fáradtak voltak és egyben küldték a kocsikat a csomagolóba.
(#9453) etwg válasza terkoz hozzászólására (#9451) Válasz Okt 9, 2012
Semmi gond, csak nem biztos, hogy ezt kellett volna megörökiteni....
(#9454) sunocske válasza etwg hozzászólására (#9442) Válasz Okt 9, 2012
Ez pont húsz kocsit húz:

Youtube videó

(#9455) etwg válasza sunocske hozzászólására (#9454) Válasz Okt 9, 2012
Személykocsira gondoltam......
(#9456) Lezlinilzen válasza TTomasz hozzászólására (#9448) Válasz Okt 9, 2012
Én magam is úgy kísérleteztem ki a helyes beállításokat. Az ritkán fordult elő, hogy a motor ne bírta volna. Kezdetben az volt a gondom, hogy a 7 mm-es furat kevésnek bizonyult az állításhoz, mert a drót hamarabb ért a furat oldalához, mintsem a csúcssínek átálltak volna. Ezt úgy oldottam meg ( majd lehet, hogy neked is így kell ), hogy kúp alakú fúrógépbe fogható köszörűfejjel kúposra alakítottam a furat alsó felét. Így a drót görbülete is belefér. Jó pár napig elszórakoztam velük így is, hogy sablonnal dolgoztam.
(#9457) Lezlinilzen válasza Lezlinilzen hozzászólására (#9456) Válasz Okt 9, 2012
..nem a fúrógép kúp alakú, hanem a köszörűfej... Néha jókat vigyorgok magamon...
(#9459) terkoz válasza etwg hozzászólására (#9453) Válasz Okt 9, 2012
Szia!
Van más is:
https://picasaweb.google.com/102133612226925179555/2012Oktober57TEMOFESZT#
egy kis emlékeztető
üdvgyuri
(#9460) terkoz hozzászólása Válasz Okt 9, 2012
hogy lesz a cím működő?
(#9462) masTTertape válasza terkoz hozzászólására (#9460) Válasz Okt 9, 2012
Így:
Működő LINK

Középen, alul "URL+Név" gomb.
Lapozás       7/436    
Frissek
  2024. Nov, 26. Kedd
18:44:53
  Jelenleg 20 fő olvassa az oldalt
Hirdetés