Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT klubtopic
TT klubtopic
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:

Lapozás       33/435    
(#12059) BR95 hozzászólása Válasz Jan 1, 2013
Boldog Új Évet!!!
(#12061) gumidani válasza Frankye hozzászólására (#11638) Válasz Jan 1, 2013
Vasútnyelvészkednék én is egy kicsit.

Korábban volt szó az Abteilwagenről. A termes kocsi fogalma egyértelmű. A szakaszok régen külön ajtóval nyíltak a szabadba a kocsi mindkét oldalán, ahol végighúzódott a kalauzjárda. Utóbb kitalálták az oldalfolyosót és azóta oda nyílnak a fülkeajtók. Ha jól tudom, akkor mindkét változatra ugyanezt a szó használják a németek. Minálunk „a minden fülkének saját ajtaja van mindkét oldalon” típust oldalgombolósnak is nevezték.

A „kocsi – vagon” kérdéshez csak annyit tennék hozzá, hogy a vagon szó használatának akkor látom értelmét, ha a korábbi szövegből nem következik egyértelműen és ezért hangsúlyozni kívánjuk azt, hogy vasúti és nem közúti járműről van szó. Vagy akkor, ha a vasúti kocsi kifejezést nem akarjuk sűrűn ismételni és ezért időnként a vagon szót alkalmazzuk. De persze, ahogy a régi görögök mondanák: Na Slovensku po slovensky!
(#12062) hoTTo válasza Gashpy hozzászólására (#12054) Válasz Jan 1, 2013
Ezt a Starr dolgot mi is benéztük, mi is elgépelésre gondoltunk Átírjuk. Mondjuk az érdekes volt, hogy a Start járművekben nem a startnak hitt Starr kuplung van, hanem a kengyeles BTTB.
BÚÉK
(#12063) wolfchild hozzászólása Válasz Jan 1, 2013
B.u.é.k. Minden egyes ápolTTársnak!

Én az óév utolsó napján sem tétlenkedtem, ha valakit érdekel mit szenvedtem össze, akkor íme:

Papírmakett problémakör 1. rész

(#12065) Gashpy válasza hoTTo hozzászólására (#12062) Válasz Jan 1, 2013
Először is macskajajmentes újévet kívánok!

Láttam, hogy benéztétek, mert először a magyar lapokon próbáltam segítséget találni...

A kengyeles (Bügel) kapcsolót találni pár év óta Start néven a katalógusokban.

Ezt az oldható merev (Starr) kapcsolót a kinematika megjelenésekor hozták be és emlékszem, hogy abban az időben minden kinematikás kocsi mellé adták. Ez volt az átmeneti kapcsoló az új, ejtőhorgos kapcsoló megjelenése előtt.
(Egyébként az egy N-es kapcsoló átdolgozásából jött létre...)

No de ébredés után ennyi elég is egy ilyen napon
(#12066) gumidani válasza UWH hozzászólására (#11898) Válasz Jan 1, 2013
Opel Blitz TT-s változata honnan van?
(#12073) gumidani válasza Gashpy hozzászólására (#12052) Válasz Jan 1, 2013
Az én javaslatom:

háromféle ka...jpg
 
(#12075) BR95 válasza gumidani hozzászólására (#12073) Válasz Jan 1, 2013
És hozzáfűzhetjük, hogy mind a három a sliccelt típus, az utolsó kettő pedig létezik NEM Aufnahme és Kuppelkasten kivitelben is.
(#12077) masTTertape válasza hoTTo hozzászólására (#12062) Válasz Jan 1, 2013
Most megnyugodtam.
(#12078) masTTertape válasza gumidani hozzászólására (#12073) Válasz Jan 1, 2013
Én is az egyszerű elnevezés híve vagyok.
Nálam a Cajke a lándzsás, a Bttb a pajzsos és a Tillig a legjobb.

De ez ugyebár szubjektív...
BUÉK!
(#12079) prepo hozzászólása Válasz Jan 1, 2013
Sziasztok!

Boldog új évet mindenkinek először is.

Másodszor viszont lenne egy olyan kérdésem, hogy tapasztalt-e valaki hasonló problémát Roco búvárnál, mint ami a Szergejeknél is előfordult? A motorba került kenőzsírra gondolok. Akinek volt ilyen gondja, hogy sikerült orvosolnia? A motor megmenthető?
Van egy új TT-s Roco búvárom és igen erős "amperszaga" van. Bejáratáskor derült ez ki. Tehát még szinte nem is futott semmit. Szétszedtem, motor ki, külön megjárattam. A motornak van ilyen szaga. Más gond nincs, szépen, egyenletesen, halkan fut.
(#12080) Gashpy válasza masTTertape hozzászólására (#12078) Válasz Jan 1, 2013
a három közül biztosan

az alábbi volt a kiinduló lista:
Tillig Fallhaken
Tillig Bügel
Tillig Klauenkupplung
PeHo Clipskupplung
Kaddee
Magnetfeld-Kupplung
NHK
(#12081) masTTertape válasza prepo hozzászólására (#12079) Válasz Jan 1, 2013
Ha van egy új modelled és bejáratáskor hibát észlelsz, akkor miért nem viszed vissza garanciális javításra?! Miért kell egyből kirángatni a motort, ezáltal garantáltan veszítve a cseregaranciát?
Valóban, előfordul az ilyen hiba a Roco mozdonyoknál is, de mivel nagyon könnyen elérhető itthon a hivatalos márkaszerviz és az alkatrész is hamar itt van, így elegánsan intézhető a probléma.
(#12084) prepo hozzászólása Válasz Jan 1, 2013
Ugye most csak viccelsz? Miért veszne el a garancia azáltal, hogy a mellékelt ábra szerint szétszeded? Ha dekódert raknék bele, ahhoz is szét kell szedni (ugyanazt a leírást használva), akkor attól is elvész a garancia? Jelen esetben három csavart kellett ki-, illetve visszacsavarni.

Lehet, hogy te kiráncigálod a motort, én csak kivettem, majd visszaraktam gond nélkül. Ezt a részt nem értettem, mire gondolsz itt?

Ahogy leírtam semmi gond sincs azonkívül, hogy büdös a motor. A motort természetesen nem bontottam meg.
A leírás Wartung und Pflege részében található mindez, ott még a szénkefe kiszedését is leírja, amit én nem tettem meg.

Annyi haszna volt még a szétszedésnek, hogy a trehány összeszerelés miatt egy becsípődött vezetéket rendesen a helyére raktam. Továbbá egy finom ecsettel eltávolítottam a nyákon lévő ellenállásokra került valamilyen zsírt (forrasztó zsír, vagy kenő zsír. Nem tudom eldönteni).
Ez nem egy autó, ha semmi károsodás nem keletkezik, ami miatt a garancia megvonás jogos lenne, akkor miért ne lehetne a gyártó által mellékelt leírás szerint szétszedni.

Az első, amibe rögtön bele is lehetne kötni, hogy nincs magyar leírás. Tudom, hogy ez manapság egy nonszensz, de a szabály, az szabály. Ha a gyártó/kereskedő ez alól kihúzza magát, akkor milyen alapon várja el, hogy minden előírást betartson a vevő.
Pláne, ha nem is ért más nyelven. A hülye szabályt is be kell tartani. Én nagyvonalú és más nyelven értő lévén ettől el tudok tekinteni.

Átnéztem a teljes leírást, melyben sehol semmi erre vonatkozóan. Kivétel azt említi, hogy ütköző, illetve kisebb méretű alkatrészek pl.: ütköző.( ezt a példát említi csak) önhibából való sérülése esetén nem fogadnak el reklamációt.

A modellhez kapott számlán szintén semmi erről. A bolt honlapján (Mediker), az ÁSzF szerint a jótállás:

"Amennyiben a vásárolt termék 3 munkanapon belül rendeltetésszerű használat során meghibásodik, Önt megilleti a 72 órás csere egy új termékre..."

Az én esetemben a gond a szag, és a leírás betartása szerintem bőven a rendeltetésszerű használaton belül kell, hogy maradjon. Amennyiben feltétel lenne, hogy nem szabad szétszedi sehogy se figyelembe vettem volna, de sehol semmi.

(#12085) prepo hozzászólása Válasz Jan 1, 2013
Ha lehet, magam szeretem javítani a modelleimet, vagyis inkább csak karbantartani. Ezért vagyok kíváncsi, hogy miként oldódott meg az ügy. Ha egyszerűen otthon is megoldható, akkor nekem egyszerűbb és olcsóbb megcsinálnom.
(#12087) kaTTonai válasza gumidani hozzászólására (#12073) Válasz Jan 1, 2013
Szia!

Csatlakozom,szerintem talán ez a legjobb...Bár a régit inkább lándzsásként ismerem...

Üdv:Miki
(#12088) Lezlinilzen válasza prepo hozzászólására (#12085) Válasz Jan 1, 2013
Szia!

Én is szeretem magam karbantartani a modelljeimet. Jó párszor előfordult ( főként TILLIG modelleknél ), hogy szemmel láthatóan kevés zsírt tettek a hajtásba, nehezen hozzáférhető helyeken olykor nem is találkoztam vele.
Így én magam is szétszedem a modelleket.
Azonban egy teljesen új, és még érvényes cseregaranciás modellt, ha nem működik megfelelően, valóban vissza kell vinni az üzletbe, és nem szétszedni, még akkor is, ha tudod, hogy olyan hibája van, amit Te magad is könnyen meg tudnál javítani.
Azon már én sem szoktam gondolkodni, ha már csak a javítási garanciája érvényes, de szemmel láthatóan el tudom hárítani a hibát magam is, hogy hosszas küldözgetésekkel érvényesítsem a garanciaigényemet.
Nem mellesleg a gyártók tesznek róla, hogy a garancia jogosságát meg tudják állapítani. Például a csavarok fejére cseppentett színes lakkfestékkel. Ha ez sérült, szóba sem állnak Veled.
No ezért nem érdemes egyből szétkapni a járművet.

Üdvözlettel : Laci
(#12089) wolfchild hozzászólása Válasz Jan 1, 2013
Urak!

Akit esetleg érdekel, van egy fölös angolváltóm.

Link: Apró
(#12090) róbertke válasza prepo hozzászólására (#12084) Válasz Jan 1, 2013
Évekkel ezelőtt (20-25) én is így jártam: vettem Bécsben egy szép Roco mozdonyt. Idehaza pár kör megtétele után megállt, se kép se hang többé. Óvatosan szétszedtem az összeállítási rajz alapján, belül három csavart ki-be. A motor volt elégve. Mozdony újból összerakva, pár hónap múlva vissza vele Bécsbe. Ott az eladó lekapta a kasznit, rámutatott az egyik csavarra: -Maga ezt szétszedte? Akkor nincs garancia!! De mivel kedvelte a magyarokat, féláron vehettem egy új motort. (az egész osztrák adó visszatérítés elment rá...)
(#12091) róbertke válasza wolfchild hozzászólására (#12063) Válasz Jan 1, 2013
Pizzaszeletelőt próbáltad már?
(#12092) masTTertape válasza prepo hozzászólására (#12084) Válasz Jan 1, 2013
Kicsit hátrább az agarakkal!
Ha megnézed, akkor a hozzászólásomba betettem egy emoticon-t, ami a részemről azt jelenti, hogy bár az általad leírtakért komoly dorgálás is járhat, csupán egy baráti ejnye-bejnye lett belőle.
Jól fürdesd meg a motort tiszta alkoholban, majd szárítsd ki és szerintem nem lesz szaga.
Az összeszerelési hibákon meg ne bosszankodj, a Roco már csak ilyen...

Egyébként meg nem szoktam kiráncigálni a motorokat a modellekből. Ha így tennék, akkor nem érkeznének folyamatosan a javításra váró járművek...

Béke van!
(#12093) prepo válasza Lezlinilzen hozzászólására (#12088) Válasz Jan 1, 2013
Amit írsz az mind jogos.
A csavarra cseppentet festékről tudok, ha lett volna rajta nem szedem szét.
Amit fontos még egyszer kiemelnem, hogy semmi baja a mozdonynak.
Azt sem tudom eldönteni, hogy egyáltalán ez hibának számít-e? (Mármint, hogy szaga van a motornak).
Az, hogy mi számít garanciálisnak és mi nem, azt illene szabályozni, nem pedig valami gumiszabályszerűen alkalmazni. Ahogy leírtam, én mindent betartottam, amit a leírt szabályok előírnak. Innentől kezdve nem érzem jogosnak, hogy ilyennel "fenyegetőzzön" bárki is (nem is fenyegetőzött senki). Akkor írják elő, mikortól lehessen ápolni és karban tartani, vagy valami.
(#12094) Frankye moderátori válasza prepo hozzászólására (#12085) Válasz Jan 1, 2013
Ha egy hozzászólásra válaszolsz, akkor légy szíves a "Válasz"-t használni, hogy tudjuk, mire írod a válaszod! (A hozzászólás fejlécében, jobb oldalon van.)

Köszönjük.
(#12095) prepo válasza masTTertape hozzászólására (#12092) Válasz Jan 1, 2013
Bocsánat, nem állt szándékomban goromba lenni, nincs is bennem semmi indulat, még ha annak tűnhetett is az írás. Sajnos csak szóban lehet hangsúlyozni. A smile-okhoz meg sajnos hülye vagyok. Ezt a kettőt tudom biztosra:,

Amiért nem szívesen vinném vissza, mert ugyan volt egy másik példány a boltban annak viszont csálé volt a kapaszkodója, ezért arra nem szívesen cserélném ki, ha felajánlanák. A boltban összelegózni meg még, ha belemennének sem szívesen. A javítás meg nem túl gyors náluk.

Visszatérve a gondomhoz: Az alkohol a jobb, vagy a szénhidrogén mentes benzin?
Erről volt szó régebben a régi topicban. A benzin jobban oldja a zsírt, mivel zsírban oldódik, viszont a gumi alkatrészeket tönkre teheti (már ha egyáltalán van a motorban). Az alkohol hátránya, hogy vízben oldódó, ha nem szárad ki rendesen, vagy "híg" akár korrodálhat tőle a fém. erről sajnos személyes tapasztalatom van gyerekkoromból. H0 méretű Piko Ludmilla kerék zsírtalanítása során történt meg. Mondjuk túl sokáig hagytam benne, az az én hibám is volt.

(#12096) prepo válasza Frankye hozzászólására (#12094) Válasz Jan 1, 2013
Igen, bocsánat! Erre nem figyeltem.
(#12097) Frankye válasza prepo hozzászólására (#12096) Válasz Jan 1, 2013
Semmi gond, el van sikálva.
(#12098) prepo válasza prepo hozzászólására (#12095) Válasz Jan 1, 2013
Jaj lemaradt! MasTTertape köszönöm a segítséged.
(#12101) GABA TT hozzászólása Válasz Jan 1, 2013
Igazán öröm hogy elnyerte a tetszés!

Közösen válaszolnék
mattato
Rajtunk csak nagyon kevés múlik , nagyon sok szép modell van egyre bővülő választékkal.
masterTTape.
Van benne igazság, én sem találtam fotót csilivili ilyen alkatrészről. Amikor zsír újak voltak lehetséges , hogy ragyogott mint Salamoné. Sajnos nincs fotóm róla ezt az oldalát a mozdonynak nem tartották fontosnak, kimaradt a lencse elől.
Viszont orvosolni nem tart semeddig.
(#12102) masTTertape válasza prepo hozzászólására (#12095) Válasz Jan 1, 2013
Az előbb sokkal hosszabban kívántam válaszolni, de aztán éppen fürdettem, meg altatás volt, szóval inkább rövidre vettem.
Az egész garancia-intézmény lényege olyan piacra van kitalálva, ami nincs kicsiny hazánkban. A gyártó szemszögéből az a természetes, hogy van akkora készlet az üzletekben, hogy nem gond a csere egy teljesen bontatlan példányra. Éppen ezért nem is lett volna értelme tovább lamentálnom a normális garanciális igényekről, hiszen pont a logisztika nyűgössége miatt elég kevesen élnek ezzel itthon. Holott közelről ismerem a cég garanciális szervizpontját és amúgy remekül működik a rendszer.
Az egy másik dolog, hogy a Medikerben miért olyan az esetkezelés, amilyen...

Nekem a motorok szennyezett kommutátorának tisztításához az alkohol vált be. Sőt a már többször emlegetett ipari tisztítószer is csodákra képes, de ezt inkább a régebbi, szénporos, agyon oxidált motorokhoz használom.
Bármilyen folyadék alapú tisztítás után javallott a sűrített levegős kicsapatás és a szárítás, vagy ezek vegyítése.
(#12103) masTTertape válasza GABA TT hozzászólására (#12101) Válasz Jan 1, 2013
Szerintem simán jó, ha a lövettyűt is feketére fested...
(#12105) sunocske válasza Gashpy hozzászólására (#12052) Válasz Jan 2, 2013
Szerintem a Starra a merev vonókészülék, a Steif-ra pedig a kapcsolórúd vagy vonórúd lenne a megfelelő magyar meghatározás. Az ingavonatban szívesen segítek, ha nem kell hozzá németül tudnom!
(#12106) csíkosháTTú válasza BR95 hozzászólására (#12058) Válasz Jan 2, 2013
BUÉK!
Tessék!
Csak a legkézenfekvőbb helyen nem nézted meg
wintrack 3D modellek
(#12107) csíkosháTTú válasza prepo hozzászólására (#12084) Válasz Jan 2, 2013
Idézet:
„semmi gond sincs azonkívül, hogy büdös a motor.”

Azért ez eléggé nagy baj szokott lenni, vagy egy még nagyobb előjele.
Áramfelvétele rendben van?
- Ha igen, akkor ne foglalkozz vele, majd elmúlik!
- Ha nincs, mert sok áramot eszik a mozdony, és melegszik is a motor, akkor viszont baj van! Ugyanis a ROCO TT-s szerelő emberkéi hajlamosak túlzsírozni a modellt. Ezzel csak az a baj, hogy ez a zsír eléggé híg, és tárolástól függően sokszor sajnos bele is folyik a motorba. Ez aztán azt eredményezi, hogy a zsírral keveredő szénkefepor szépen eltömi a kommutátor lemezek légréset, így az zárlatossá válik! Ezt jelzi a nagyobb a áramfelvétel, hogy a folyamat elkezdődött. Ha a modell áramfelvétele állandó sebességnél nagyobb, mint 0,3A, akkor lehet pucolni a motort. Az is gyaklori jelenség, hogy a zsír eléri magát a keféket is, ekkor ezeket is cserélni kell.
Ezt Te is meg tudod tenni, vagy irány a bolt, ha nem akarod kozkáztatni a garanciát. Ott vagy cserélik, és kapsz egy másikat (a jelenség ennél is megismétlődhet), vagy elviszik javíttani a modellt. és egyszer majd visszakapod.
(#12108) BR95 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#12106) Válasz Jan 2, 2013
Köszönöm, megvolt ez az oldal is, de itt sincs sok minden. Sok esetben csak H0 gördülőállomány van feltöltve.
Sikerült néhány .te3 fájlt letöltenem, de azokpéldául nem épülnek be automatikusan a Wintrackba, importálni kell őket, úgy meg nem rendezi őket a helyükre, csak beszórja a kiválasztólista aljára.
Nem írom le nyilvánosan, hogy mi lett volna az amire vágyom, mondjuk CD formátumban...
(#12117) M298 hozzászólása Válasz Jan 2, 2013
Tisztelt TT-s Modellező Barátok! Közeleg az új esztendő első havának második csütörtöki estéje, így 2013.01.10-én 17-től 19-ig a Keleti Személykocsiműhely oktatótermében találkozó. Ki mit kapott? Ki mit adott saját magának? Mik az újdonságok? Hogy haladnak a modulok? Tervek 2013-ra. Idén 50 éves az M61-es, megmutassuk Kinek mije van TT-s NOHAB témában?
(#12118) UWH válasza gumidani hozzászólására (#12066) Válasz Jan 2, 2013
Szia, nem tudom, hogy most a boltra, vagy a gyártóra kérdezel. A Gyáli úti játékboltban vettem, ZVEZDA gyártmány, és sajnos nem TT, hanem 1:100 arányú. Csak egy próba volt, hogy miképp mutat TT vagonon.
(#12119) gumidani válasza UWH hozzászólására (#12118) Válasz Jan 2, 2013
Köszönöm.
(#12122) Mk48 2024 válasza M298 hozzászólására (#12117) Válasz Jan 2, 2013
Nos részemről a két régi nohabomat szivesen elviszem.
A mávos festésű egész szép állapotban van, de a másiknak kicsit kopottas már a gúnyája, meg repdt az orra is.
Vigyem mindkeTTőt?
(#12128) kaTTonai hozzászólása Válasz Jan 2, 2013
SziaszTTok!

A TT terepasztalom kisvasúti üzeméhez keresek "N" méretarányú mozdonyt...Tud valaki segíteni?
Dr-es Iv. korszakba illő kellene...olyan ami "elmegy" keskeny nyomközűnek...

Remélem érthetően jól meg "aszontam..."


Üdv:Miki

(#12132) Gashpy válasza kaTTonai hozzászólására (#12128) Válasz Jan 3, 2013
Szia!

A legjobb talán egy Harzkamel lenne.
Kell hozzá egy TT-s BR110 ház, meg egy alá való Co'Co' hajtás...
(#12133) Gashpy válasza M298 hozzászólására (#12117) Válasz Jan 3, 2013
Igyekszem ott lenni!

A modul témához kapcsolódóan szeretnék is majd pár mondatot szólni. Ez kapcsolódna a 2013-as tervekhez is.

NoHAB témában csak a magyar változatok jöhetnek?
(#12134) sunocske válasza Gashpy hozzászólására (#12133) Válasz Jan 3, 2013
Idézet:
„NoHAB témában csak a magyar változatok jöhetnek?”

Ha esetleg van elfekvőben egy TT-s GM F7A+B Unit, egye fene, elhozhatod!

Amúgy meg: szerintem nyugodtan hozd el, a külföldit is!
(#12135) tt73 válasza M298 hozzászólására (#12117) Válasz Jan 3, 2013
Viszem az első Nohabomat, amit 8 évesen kaptam. Még valahol az árcédulája is megvan, miszerint 320 forintba került.
(#12138) róbertke válasza Mk48 2024 hozzászólására (#12122) Válasz Jan 3, 2013
Minél több gép gyűlik össze, annál szebb lesz az "Osztálytalálkozó" képe ..
(#12139) róbertke válasza kaTTonai hozzászólására (#12128) Válasz Jan 3, 2013
(#12140) reszelozsir válasza TTomasz hozzászólására (#12002) Válasz Jan 3, 2013
Köszi! És idén? A lényeg, hogy haladgatsz. Nekem sincs mindig időm és ihletem. Most is fát kell vágnom a délutános szolgálat előtt, pedig lenne mit faragni. . Több kép? Netán egy album itt?
(#12141) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#12139) Válasz Jan 3, 2013
De ez nem a kompleTT TTm méretű modell ám, csak az "umbausatz", vagyis az átszerelő készlet. Azt írja a szaki, hogy Brawa N-es BR119 hajtás és alváz van alatta, a TT kaszni nem képezi az eladás tárgyát.
(#12142) csíkosháTTú válasza kaTTonai hozzászólására (#12128) Válasz Jan 3, 2013
Csak az a baj a projektel, hogy az N méret az a normál nagyvasutat kicsinyíti le 1/160-ra. Elvileg olyan kéne, ami keskeny nyomközt kicsinyíti 1/120-ra. Erre a célra egy N-es mozdony nem lesz jó.
Amúgy az N nyomtávja, a 9mm (ha eltekintünk a tapfarácstól) az 1000mm-es kisvasutat modellezné - például a róbertke barátom által belinkelt Harz hegységi dízel is - a 760mm-es keskeny nyomköznek viszont a Z méret 6,5mm-es nyomtávja felel meg.
(#12147) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#12142) Válasz Jan 3, 2013
N-e mozdony valoban nem a legjobb, inkább egy kisméretü H0e mozdony kellene (Eggerbahn, a kisebbik Roco, vagy esetleg ezek alvázára épitett TT méretü kaszni.
A H0e mozdonyok eleve kisebbek, igy jobban illenek a TThez, mint az N mozdony (az tul finom - elüt).

Nekem pl. elég jól bejött a H0f mezei/bányavasut.
Azok olyan kicsik, hogy simám viselik az összehasonlitást a TT jármüvekkel.
(#12148) etwg válasza etwg hozzászólására (#12147) Válasz Jan 3, 2013
Itt egy kép is. Ez simán elmegy egy TT vasuthoz.

BUSCH FELDBAHN
Lapozás       33/435    
Frissek
  2024. Szept, 19. Csü
20:05:58
  Jelenleg 8 fő olvassa az oldalt
Hirdetés