Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Váltók, vágányzat készítése házilag
Váltók, vágányzat készítése házilag
Témaindító: Váltógyártó, idő: Márc 15, 2013
Témakörök:

Lapozás       42/86    
(#31714) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#31549) Válasz Ápr 4, 2014
BakkeR! Iszonyú sokat szívtam ezzel a FREMO hózival, de végre kész a vágányzat.

FREMO_HT_01.jpg

FREMO_HT_02.jpg

FREMO_HT_03.jpg
 
(#31715) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#31714) Válasz Ápr 4, 2014

FREMO_HT_04.jpg

FREMO_HT_05.jpg
 
(#31717) baker6600 válasza Váltógyártó hozzászólására (#31713) Válasz Ápr 5, 2014
Na majd ezt gyakorlatban levezetem mondatonként, ez így most nagyon sűrű. Meg lehet késő is van már. De köszi mindenképpen
(#31718) baker6600 válasza Váltógyártó hozzászólására (#31714) Válasz Ápr 5, 2014
Az enyém miért nem tud így kinézni? Gyakorlat teszi a mestert. Klassz lett megint
(#31719) Váltógyártó válasza baker6600 hozzászólására (#31717) Válasz Ápr 5, 2014
Ugorj be valamikor, megmutatom.
(#31724) reszelozsir válasza Váltógyártó hozzászólására (#31715) Válasz Ápr 5, 2014
Nagyon állat!
(#31732) HOTotya válasza Váltógyártó hozzászólására (#31715) Válasz Ápr 5, 2014
Látom megint "élvezkedtél" Laci.....Megint egy jó "kis "melót vállaltál...
(#31737) Váltógyártó válasza HOTotya hozzászólására (#31732) Válasz Ápr 5, 2014
Mindíg belenyúlok! És már ketten is megfenyegettek olyan hózentrógerrel, amiben három angolváltó van!
(#31739) reszelozsir válasza Váltógyártó hozzászólására (#31737) Válasz Ápr 5, 2014
Látod? Lennél inkább fakezű és lehetne egy csomó szabadidőd
(#31746) Váltógyártó válasza reszelozsir hozzászólására (#31739) Válasz Ápr 5, 2014
(#31749) baker6600 hozzászólása Válasz Ápr 5, 2014
A jövő héten megyek, majd egyeztetünk.

Válasz akart lenni Váltógyártónak
(#31752) Fordítókorongos hozzászólása Válasz Ápr 5, 2014
Sziasztok!

Váltógyártó:
Erőt,egészséget!
Kicsit visszakérdeznék a festésre.
Korábban már szóba került,azt mondtad,hogy zománcfestéket használsz,nem modellfestéket(ez jó,mert a légecsethez való festékek elég drágák).
Barnát és feketét 4:3 arányban.
Milyen festéket használsz?
Szerintem valami nagyobb fúvókájú ecsettel dogozhatsz,de pontosan mekkorával?
A 0,3-mas már túl kicsi ahhoz a zománcfestékhez?
A hígítás akkor nem került szóba,de gondolom az is eléggé fontos lehet.
Egy kicsit még beszéljünk a dologról.

Baker:
Mi lett az angolokkal?
Sikerült befejezni őket?

Jó Váltógyártást!
(#31754) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#31752) Válasz Ápr 5, 2014
A fúvóka 0,3-as, a hígítás érzésre, kb. 1:1.

CAM01452.jpg
 
(#31755) Váltógyártó hozzászólása Válasz Ápr 5, 2014
Lazításképp egy kis N-es íves:

N-es íves 01.jpg

N-es íves 02.jpg
 
(#31757) enamessias hozzászólása Válasz Ápr 6, 2014
Folytattam a munkát. Nem sikerült 2mm vastag kétoldalas nyákot szereznem, csak simát. Így inkább az 1.6mm vastag kétoldalasat választottam. (köszi HOTotya) Szerintem az a pár tized csalás nem lesz feltünő, mert ágyazattal lesz beépítve.
Eleinte bajban voltam, hogy mivel lehetne feldarabolni. Elkezdtem sniccerrel vágni, de lassú, fárasztó és pontatlan. Maj jött a megvilágosodás és egy Dremel gép + marógép átalakító + vágókorong trióval gyorsan és pontosan lehet csíkokra vágni. Utána már csak le kellet sorjázni őket egy kis reszelővel.

20140405_183...jpg

20140405_184...jpg
 
(#31758) enamessias hozzászólása Válasz Ápr 6, 2014
Aztán forrasztás és méricskélés, tesztelés....

20140405_232...jpg

20140405_232...jpg
 
(#31759) enamessias hozzászólása Válasz Ápr 6, 2014
Eddig jutottam.

20140405_232...jpg

20140405_232...jpg

20140405_232...jpg
 
(#31760) enamessias hozzászólása Válasz Ápr 6, 2014

20140405_232...jpg

20140405_232...jpg

20140405_232...jpg
 
(#31761) enamessias hozzászólása Válasz Ápr 6, 2014
még kép

20140405_232...jpg

20140405_232...jpg

20140405_232...jpg
 
(#31762) Fordítókorongos válasza enamessias hozzászólására (#31761) Válasz Ápr 6, 2014
Jól néz ki!
Gratula!
Azért a nyáklap felvágás nagy szívás lehetett...
(#31763) Váltógyártó válasza enamessias hozzászólására (#31761) Válasz Ápr 6, 2014
Ez nagyon szép lett!
Külön dicséret a szép forrasztásokért!

Viszont a vezetősíneket is legalább 2 ponton forraszd le!
(#31767) enamessias válasza Váltógyártó hozzászólására (#31763) Válasz Ápr 6, 2014
Köszönöm a dicséreteket!

Még egy kicsit tesztelem, mert sokat szívtam a pontos beállításokkal. És ha már sehol nem lesz döccenés, siklás, véglegesítem majd, csak már késő este volt, itt hagytam abba.
(#31769) enamessias válasza Fordítókorongos hozzászólására (#31762) Válasz Ápr 6, 2014
Itt a megoldás: gyors és pontos!

20140406_110...jpg
 
(#31770) DZolTTán válasza enamessias hozzászólására (#31769) Válasz Ápr 6, 2014
Ügyes!
Azért egy komolyabb pormaszk dukál hozzá, a Magyar Tüdőgyógyászok ajánlásával
(...üvegszál por)
(#31771) HOTotya válasza enamessias hozzászólására (#31761) Válasz Ápr 6, 2014
Szia!!

Én is beállok a sorba..... Gratulálok szép lesz,látszik az igényes munkád!!!
(#31772) enamessias válasza DZolTTán hozzászólására (#31770) Válasz Ápr 6, 2014
Úgy van! Mire végeztem, elég nagy kupac por keletkezett. Nekem a munkámból maradt itthon profi 3M maszkom, azbeszt elleni szűrővel.
Védőszemüveg is fontos, mert hamarabb robbannak szét ezek a korongok, mint mielőtt elkopnának. Többször is koppant a szemüvegen egy-egy darabka!
(#31775) Fordítókorongos válasza enamessias hozzászólására (#31772) Válasz Ápr 6, 2014
Szia messias!

Nem rossz módszer,úgy látom működött,mivel szép csíkokat vágtál.
Viszont én ezt inkább otthoni,vagy kényszer megoldásnak tartom.
Már én is vágtam nyákot vágókoronggal(fordítókorong vezérlőfülkéje),és nekem nem volt jó buli.
Rohadtul kopott a kő,hamar meg is égett tőle a nyák oldala,nekem a por volt a legkisebb gondom vele.
Mondjuk én 2,4mm-es nyákból vágtam,lehet,hogy a vékonyabb nem akkora szívás.Mindegy...
Szerintem egy kisebb fűrésztárcsával(kb.100-as átmérőjű,1-es vastagságúval) működőképes lehet a dolog.

Agyaltam már dekopír fűrészes megoldáson is:
Kis asztallapra szerelve a fűrész,fűrészlap egy lyukon átvezetve a másik oldalon dolgozik(hasonlóan mint a körfűrésznél),és oda már tudok felfogatni vezetőlécet,ami már a kész talpfaszélességet hozná.
(Elméletben!)
Még nem csináltam ilyet,de van olyan lap ami jól vágja,és bírja is a nyákot.
A drill vágólap szerintem túl gyorsan kopik, drágább,és folyton cserélgetni kéne benne.(Szívás)

Még mindig a lemezolló a legjobb vágási módszer:
-Ütköző beállítva
-Sorozatlöket
Így kb. másodpercenként van egy Talpfasávunk a nyákból.
Igaz, nem sokunknak adatik meg,hogy garázdálkodhat egy gépműhelyben.

Egyébként jó kis drillgép,szuper az állítható ütközője.
De nyáktalpból rengeteg kell(!),még akkor is,ha csak magadnak csinálsz váltókat.

A Hózentróger szuper lesz,Gratula!

Váltógyártó:
Kössz a festékinfót,már féltem,hogy csak a modellfesték lesz a megfelelő a 0,3-as fúvókához.

Jó Váltógyártást!
korongos
(#31779) enamessias válasza Fordítókorongos hozzászólására (#31775) Válasz Ápr 6, 2014
Mivel nincs lemezollóm, de még konyhai se, így jutottam a késtől a korongig. Tény és való, hogy gyorsan kopnak, meg előszeretettel törnek is, de azzal kellet dolgozzak amim van. A daraboláshoz elhasználtam kb 8 korongot, maradt még 80db. Ha vigyázok hogy ne szoruljon meg és emiatt ne törjenek, a feléből is kijött volna.
Ezek 0.5mm vastagságú korongok így "kevés" port csinál és a nyák se éget meg egyszer se.

A dekopíros megoldás is működőképes. Csináltam már olyat, mondjuk nem nyákhoz, de az mindegy.
(#31782) etwg válasza enamessias hozzászólására (#31779) Válasz Ápr 6, 2014
Ha nem üvegszálas hordozot használsz, akkor mezei stanley késsel is vághatod, ami nagyon gyors ( megkarcolod mindkét oldalon, majd simál eltöröd a karc mellett)
(#31783) Fordítókorongos válasza enamessias hozzászólására (#31779) Válasz Ápr 6, 2014
Tudom,tudom...
Mindenki azzal dolgozik amilyen lehetősége van,és amivel tud.
Én az öt korongomból használtam el hármat,mire eldöntöttem,hogy ez nem igazán járható út.
Ja... én akkor kaptam még a szemembe is
(Karácsonyi szabin voltam otthon,nem akartam várni,lombfűrész lapot is elkoptattam néhányat,aztán jött a drill...)

Van fűrésztárcsám,legközelebb annak fogok valami asztalt fabrikálni.
(#31829) etwg hozzászólása Válasz Ápr 8, 2014
Egy németnyelvü épitési leirás váltoépitöknek, sok képpel és ötlettel föleg a Z vasutasoknak.

Z-váltó
(#31830) sunocske válasza etwg hozzászólására (#31829) Válasz Ápr 8, 2014
Ráadásul vasaljas, nyami!
(#31903) baker6600 válasza Váltógyártó hozzászólására (#31763) Válasz Ápr 10, 2014
Ez volt az a mosogatószer

antikolo.jpg
 
(#31904) Váltógyártó válasza baker6600 hozzászólására (#31903) Válasz Ápr 10, 2014
Akkor írjuk le azt is - hogy mások is értsék, miről van szó - , hogy egyik váltódat beleraktad ebbe egy északára, és szépen bebarnult. Szóval én is kipróbálom!

Egy kérdés! Töményen használtad, vagy hígítva?
(#31908) csíkosháTTú válasza Váltógyártó hozzászólására (#31904) Válasz Ápr 10, 2014
Szolgálati!
Ma erős mosolygások közepette átvették a H0f váltókat...
(#31909) baker6600 válasza Váltógyártó hozzászólására (#31904) Válasz Ápr 10, 2014
Hígítva, mintha mosogatnál. Legalább is úgy emlékszem
(#31914) Váltógyártó válasza csíkosháTTú hozzászólására (#31908) Válasz Ápr 10, 2014
Köszönöm szépen a logisztikai támogatást!
(#31918) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#31914) Válasz Ápr 11, 2014
Megérkeztek a váltok. Gyönyörüek! Köszönöm!

(#31919) Váltógyártó válasza etwg hozzászólására (#31918) Válasz Ápr 11, 2014
Használd egészséggel!

Csinálom a többit is! A hármast már csak festeni kell, a többihez is hamarosan kész vannak a sablonok.
(#31922) csíkosháTTú válasza Váltógyártó hozzászólására (#31914) Válasz Ápr 11, 2014
Nincs mit, szívesen!

Z-vel is haladsz egy kicsit?
(#31926) Váltógyártó válasza csíkosháTTú hozzászólására (#31922) Válasz Ápr 11, 2014
Jelenleg 2 hónapra tele vagyok, de majd besúvasztom valahogy!
(#31934) enamessias hozzászólása Válasz Ápr 11, 2014
Befejeztem a forrasztásokat HT-n. Megcsináltam a szigetelő vágásokat és az átkötéseket is. Lehet, hogy a fényképeken nem látszik, de vannak pontatlanságok rajta, ezért ki akartam próbálni.
Mivel még nincs hova beépíteni, ezért összedobtam egy kis tesztpályát, pluszban 1-2 gyári kitérőt is beillesztettem, hogy legyen mihez viszonyítani. Csavarokkal kipeckeltem a váltókat kitérő irányba. Így az átszelés is használva van mindkét irányból, ráadásul folyamatosan tudták róni a köröket. Illetve tudták volna, mert volt néhány siklás, de nem azon amit készítettem, hanem a gyári váltókon!!! Elkezdtem végigpróbálni az itthon fellelhető összes mozdonyommal, oda-vissza, a legkisebbtől a legnagyobbig, lassú menetben és a leggyorsabban is.
A tesztelés még folyik, de biztatóak az eredmények.

20140411_213...jpg
 
(#31948) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#31926) Válasz Ápr 12, 2014
.... légy oly kedves akkor a várólistád végére írni és majd időben jelezni, hogy mikor vigyem hozzád átépíteni a váltómat.
(#31950) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#31948) Válasz Ápr 12, 2014
Mit akarsz rajta átépíteni?
(#31951) Váltógyártó válasza enamessias hozzászólására (#31934) Válasz Ápr 12, 2014
Húzz bele, kíváncsi vagyok a végeredményre!
(#31957) enamessias válasza Váltógyártó hozzászólására (#31951) Válasz Ápr 12, 2014
Jaj! Hát ez nem verseny
Viszont már biztos hogy fogok még egyet csinálni valamikor...
Meg talán mást is. Tegnapi teszten sok bajom volt a gyári váltókkal.
(#31964) Váltógyártó válasza enamessias hozzászólására (#31957) Válasz Ápr 12, 2014
Hogy is mondjam csak, a PIKO A váltók nem túl acélosak...

Amit te csinálsz, az tuti jobb lesz!
(#31967) benYo91 hozzászólása Válasz Ápr 12, 2014
Urak, tudnátok segíteni nékem?
Tillig EW2-es váltót szeretnék megpróbálni összerakni, kérhetek hozzá valami rajzot? Ha sikerülne a 3-4, 5-6, akkor lehet, hogy nem boltban vásárolnék...
Előre is hálás köszönet!

Ui.: Laci, ugye az egyik angolváltós hozentrógeres fenyegető én vagyok?!
(#31968) enamessias válasza Váltógyártó hozzászólására (#31964) Válasz Ápr 12, 2014
Tudom én, hogy nem valami "acélosak". Elhittem neked ezt már korábban is. De akkoriban (is) már sok volt nekem a PIKO-ból itthon és még nem olvastam végig ezt a fórumot, ezáltal fingom sem volt róla, milyen saját váltót építeni. Ráadásul eddigi futáspróbákat is jól teljesítették tegnapig.
Ezt az első HT-t is kényszerből álltam neki, mert kellett. Meg kelleni fog minimum még egy az állomás másik végébe is.
De most annyira megtetszett a váltóépítés, hogy elgondolkodtam a gyári váltók kicserélésén. Főként a problémásakon.
Másrészt, meg az asztalt is újratervezem, (már ott tartok, hogy felbontom az alsó szintet és még azt is újra építem) hogy akkor már jobb (megbízhatóbb) válókat raknék a helyükre. Most ez még lehet más gyári jobb, vagy magam által gyártott jobb minőségű. Azt már most tudom, hogy fog maradni PIKO sin anyagom, de ha egy raklapra való, már az se érdekel. Egyszer akarom, de jól össze rakni.
Eleinte úgy voltam vele, hogy nem érdekel a kinézete, csak hogy olcsó és jó legyen. Ez még most is igaz, de mivel a funkcióját nem látja el maradéktalanul a PIKO, ezért az se érdekel, ha bukok rajta, de a jelentős részét le fogom cserélni. Szvsz.

Teszt:
minden, a legkényesebb mozdonyok is, átjutnak a hózin, kivéve a ROCO BR151-et. Pedig ő volt az a mozdony, ami még két keresztbe rakott cseresznyefa ágon is átment gond nélkül, de kifog rajta az egyik csúcssínem. 90%-os sebesség fölött mindig kisiklik amikor egyenesből próbál kitérni. Emiatt, azt az egy csúcssínt ki kell operáljam és kezelésbe vennem. Ha mást nem, újra gyártom. Pont maradt még annyi maradékom, mert gyártás során nagyon kevés hulladék keletkezett.
(#31969) Váltógyártó válasza benYo91 hozzászólására (#31967) Válasz Ápr 12, 2014
Te!

A csúcssín 2,5°; a szív 11 fok.

EW2.pdf

EW2_máv_talp...jpg
 
Lapozás       42/86    
Frissek
  2024. Nov, 20. Sze
19:38:48
  Jelenleg 16 fő olvassa az oldalt
Hirdetés