|
Jármű építés, átalakítás és hasonlók....
|
Témaindító: Csukló, idő: Aug 5, 2010
Témakörök:
|
|
(#42421) Luciferike válasza maTTato hozzászólására (#42413)
|
Válasz •
|
Feb 14, 2015 |
|
Ezen a kis startos gépen is döntött a homlokfal, nem egyenes.
A két forgóváz között a távolság nagy (szerintem). |
(#42422) etwg válasza Luciferike hozzászólására (#42420)
|
Válasz •
|
Feb 14, 2015 |
|
Milyen hosszu az a startos kaszni? |
(#42423) Luciferike válasza etwg hozzászólására (#42422)
|
Válasz •
|
Feb 14, 2015 |
|
110 mm csak a karosszéria. Ütközök nélkül. |
(#42426) etwg válasza Luciferike hozzászólására (#42423)
|
Válasz •
|
Feb 14, 2015 |
|
Akkor csak 37 mm-t kell nyujtanod. |
(#42429) maTTato válasza enigma hozzászólására (#42415)
|
Válasz •
|
Feb 14, 2015 |
|
Nos úgy tűnik igazad van. Ott a pont!
Nos ha nekiveselkednék az átépítésnek, akkor azt úgy szeretném, hogy a legjobban hasonlítson még részleteiben is az eredetire. A kaszni se egyszerű, de ott van még a forgóváz. A helyzet az, hogy sem szerszámom, sem elég tudásom nincs egy ilyen projekt kivitelezéséhez. Inkább maradok a házaimnál. Azok építgetése, fejlesztgetése inkább az én profilom |
(#42430) róbertke válasza Luciferike hozzászólására (#42423)
|
Válasz •
|
Feb 14, 2015 |
|
|
(#42431) Luciferike válasza róbertke hozzászólására (#42430)
|
Válasz •
|
Feb 14, 2015 |
|
CC-7139
Erről lenne szó.
Itt van a hossza a Wikin:
Wiki |
(#42432) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 14, 2015 |
|
A gép eredeti rajza 1948 -ból
|
|
(#42433) maTTato válasza Luciferike hozzászólására (#42421)
|
Válasz •
|
Feb 14, 2015 |
|
"Szerintem még ez sem az igazi, mert a két forgóváz közötti távolság kevésnek tűnik."
Ezt a megjegyzésem a linkben szereplő mozdonyra értettem.
Igazad van!
Kicsit utána számoltam, a szergely táv jónak tűnik. Viszont a keréktáv kevés. Az egyik képen látszik is, a forgóváz mennyivel beljebb van a mögé tett rajon levőhöz képest. Lehet, hogy a BR151 választás jobb lenne mondom úgy, hogy a modellt egyáltalán nem ismerem, de képről hosszabbnak tűnik. |
(#42434) Luciferike válasza maTTato hozzászólására (#42433)
|
Válasz •
|
Feb 14, 2015 |
|
A BR 151-esnek (pont van nekem itthon olyan) fordítva vannak a tengely táv elosztása. Az elsők a hosszabb tengely táv a középsőhöz képest, a CC-7139-esnek meg a belső tengelyek hosszabbak a középsőhöz képest. |
(#42435) Luciferike válasza róbertke hozzászólására (#42432)
|
Válasz •
|
Feb 14, 2015 |
|
De amúgy most csak megpróbálok csinálni belőle valamit. Nem pont akkora amekkora az életbe. Majd ha sikerül megcsinálnom akkor utána bele fogok a méret helyesbe.
És akkor szánok rá pénzt is pl a forgózsámoly mérethelyes elrendezésére is.
Most csak hobbivasút lesz belőle.
Aztán lehet kinövi magát. |
(#42438) maTTato válasza Luciferike hozzászólására (#42434)
|
Válasz •
|
Feb 14, 2015 |
|
Ha úgy vesszük, talán ez a jobbik rossz. A 151 alvázzal nem néz ki olyan bénán, mint a szergej alatt. |
(#42441) etwg válasza maTTato hozzászólására (#42438)
|
Válasz •
|
Feb 15, 2015 |
|
Hát igen a dieselmozdonyoknak többnyire kisebb tengelytávu alvázaik vannak mint a villanymozdonyoknak, mert kisebbek a motorok. |
(#42458) Vova válasza maTTato hozzászólására (#42438)
|
Válasz •
|
Feb 15, 2015 |
|
Szerintem az is fontos, hogy a dízelgépeknek 1040-1050 mm a kerékátmérője, a modelleké is ennek felel meg (Nohab, Szergej, Ludmilla), a francia villanygépnek 1250 mm, ezért jobb a 151, mert annak is akkora az átmérője. |
(#42625) Luciferike válasza maTTato hozzászólására (#42414)
|
Válasz •
|
Feb 21, 2015 |
|
A Peho H101 kurzkuplung tartóra gondolsz? |
(#42654) Luciferike hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 22, 2015 |
|
Befoltoztam az egyik oldal felesleges lukait de majd még a régi csíkot is be ki kell gitteznem és le csiszolni. |
|
(#42927) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 5, 2015 |
|
Mérgelődöm, és bosszús vagyok!
Sokadszor futok bele abba, hogy egyébként ügyes kezű, és ízlésesen dolgozó emberkék, aki modelleket festenek, vagy koszolnak, patinálnak, egy bizonyos szempontból borzasztóan igénytelenek, nem törődnek alapvető dolgokkal!
Hangsúly a modellen van! Ez nem makett!!! Sírva könyörgöm! Egy patinált gőzös nem vitrinnek készül, mert akkor mi a fenének bele motor, meg dekóder, meg füstölő???
Most is itt van előttem egy ROCO BR44-es, de a digitális átépítését azzal kell kezdenem, hogy a kerekek futófelületéről le kell vakarjam a festékködöt, meg valahogy az áramszedő lamellákról is. Csakhogy ehhez szét kell szedni a mozdony futóművét, a szerkocsiét is, de az hagyján... Ja és persze a 4db, egyébként kifogástalan tapadógyűrűt is cserélni kell, mert csupa szürke festék lett!
Ez több óra plusz munka összesen, pedig ennek a BR44 verziónak a hangosítása egyébként egyszerű lenne...
Ha valaki magára ismerne, egy szürke, DRG-s ROCO BR44-es patinálása kapcsán, az nyugodtan vegye magára! |
(#42929) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#42927)
|
Válasz •
|
Márc 5, 2015 |
|
|
(#42936) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#42929)
|
Válasz •
|
Márc 6, 2015 |
|
ROCO 63238 az alap. |
(#42938) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#42936)
|
Válasz •
|
Márc 6, 2015 |
|
Teljesen megnyugtattál Mester, ez csak a 200 Eurós tucatmodell..... |
(#42945) csíkosháTTú válasza john07_doki hozzászólására (#42943)
|
Válasz •
|
Márc 6, 2015 |
|
Sajnos nem... Telibe lett fújva minden, a nyomkarimától a futófelületig...
Mint írtam, nem ez az első a praxisomban. Olyan is volt már, hogy bedigiztem egy modellt, majd pár hónap múlva visszajött, hogy akadozik, meg recseg a hangja. A modellt átfestették, átszámozták. Az M41-es alvázát meg úgy festették le, hogy azok az áramot továbbító rézfelületek is szürkék voltak, amikre a Fuggerth modell forgóváza támaszkodik, és azon keresztül adná át a kerekekről érkező szuflát a dekóder felé. Festéken keresztül nehezen folyik áram, arról nem is beszélve, hogy a forgóvázakat is darabokra kellett szedni, mert minden csupa festékköd volt. csoda, hogy egyáltalán megpróbált működni a dekóder... |
(#42953) lakonti hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 6, 2015 |
|
Ilyenkor elég csak ott letörölni mindent ahol érintkezik. Nem kell azzal órákat tökölni. Aki összefújta jó az úgy neki
|
(#42954) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#42945)
|
Válasz •
|
Márc 6, 2015 |
|
|
(#42956) HOTotya válasza csíkosháTTú hozzászólására (#42927)
|
Válasz •
|
Márc 6, 2015 |
|
Hehe tudom miért NEM "fedték" le...mert tovább tartott volna mint maga a festés........Így egyszerűbb és gyorsabb volt..... A guminak meg adott egy kis "patinát",hogy ne kopjon el... |
(#42985) csíkosháTTú válasza HOTotya hozzászólására (#42956)
|
Válasz •
|
Márc 7, 2015 |
|
Ja. persze... Csak tudod, mennyire van tele a műhely, sietne azért az ember fia, ha tud. Ha csak ez az egy mozdony lenne hetente, akkor rendben van, leszedem a rászáradt festéket, van rá időm. De, ha havonta 30-40 modellt kell átépíteni, plusz szervizelni kb. két ládányi másikat, meg gyártani a saját termékeimet... Nekem is csak 24h egy nap... |
(#42990) lakonti válasza csíkosháTTú hozzászólására (#42985)
|
Válasz •
|
Márc 7, 2015 |
|
Még jó, hogy panaszkodunk, hogy van munka.... |
(#42992) csíkosháTTú válasza lakonti hozzászólására (#42990)
|
Válasz •
|
Márc 7, 2015 |
|
Dehogy, örülök én, hogy van munkám!
Csak elterveztem, hogy gyorsan beépítem a hangdekódert, beleteszem a füstölőt, beprogramozom a kerékszinkront, meg a füstölő dinamikus vezérlését, és kész is... Na ezt húzta keresztbe, hogy a rászáradt festékködöt "vakarászhattam" le a kerekekről, meg az áramszedő lamellákról... |
(#43083) HOTotya válasza csíkosháTTú hozzászólására (#42992)
|
Válasz •
|
Márc 10, 2015 |
|
A mozdonynak kell füstölnie nem neked... |
(#43085) csíkosháTTú válasza HOTotya hozzászólására (#43083)
|
Válasz •
|
Márc 10, 2015 |
|
Kend inkább üzemelje be a marógépet, mert hiány van M41 fényszóró maszkokból! |
(#43631) diginewl hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 26, 2015 |
|
Tiszteletem!
Kicsit nekiestem egy H0 Fleischmann BR53-nak.
A vitrinvonat tartalék gőzöse lesz. Egyenlőre nagyon méltóságteljesen jön-megy.
(Hál'Istennek még van olyan digitools dekóderem, ami szépen lassan megy analógban)
Első nagy megdöbbenésem az volt, hogy amit sikerült venni annak a szerkocsijában műanyag kerekek voltak. A piko szerkocsiknak mázlimra pont olyan tengelyátmérője van mint az FL-nek így lett fémkerék hátul. Tudja a szerkocsiról is kapni az áramot.
A digitalizálása majdnem egyszerű volt. "Csak" a sín és a motorkimenet közötti néhány zavaró dolgot kellett leforrasztani a GYÁRI panelről, meg a szokásos folytókat kondit feltenni.
Nagyon elegánsak ezek a Fleischmann gépek. Valahogy sokkal határozottabban mennek mint a Piko-k. Meglátjuk napi nyúzás szintjén mit tud.
Newl |
|
(#43632) etwg válasza diginewl hozzászólására (#43631)
|
Válasz •
|
Márc 26, 2015 |
|
Nagyon érdekes hajtás. Mintha egy 50-60 éves technika feléledése lenne a modern kor körülményei szerint. Az tény és valo, hogy ez a megoldás mechanikai szempontból sokkal jobb mind modern kortársai - nagy átméröjü, alacsony fordulatszámu motor, kis veszteségü áttétel stb.
Hátránya, hogy a motor kitölti a mozdony konyháját és valamivel bonyolultabb a mechanizmus kivitelezése... |
(#43633) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#43632)
|
Válasz •
|
Márc 26, 2015 |
|
Mert az a motor konstrukció annyi idős is! Ez a klasszikus, régi Fleischmann dobmotor. Csak a kefetartó pajzs változott, semmi egyéb. |
(#43634) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#43633)
|
Válasz •
|
Márc 26, 2015 |
|
Nekem pl. teljesen megfelelő
Nem reklámozásképpen, de a digidrive 2. nagyon szépen viszi a motort. CV2=6-tól már szépen, ugrándozás-mentesen megy. (persze kellett szöszmötölni a többi cv-vel is, de nagyon szépen megy ez a régi konstrukció is).
Kérdésem, kedves MesTTer!
Lehet-e ehhez a Fleischmann dobmotorhoz, ill. a régi piko motorokhoz (BR55, VT135) szénkefét venni? Továbbá a régi piko motorokhoz a szénkefeszorító rugó létezik-e még? |
(#43636) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#43633)
|
Válasz •
|
Márc 26, 2015 |
|
Gondolom, csak felpofozták egy kicsit, hogy jol nézzen ki.
Valahol van még egy kökorszaki FLM meg 2 Hruska mozdonyon, amik nagyon hasonlo mechanizmussal rendelkeznek, igy az utobbiakban 7 polusu dobmotor van!!!!
|
(#43639) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#43634)
|
Válasz •
|
Márc 26, 2015 |
|
Fleischmann igen, a PIKO felejtős. |
(#43643) lakonti válasza etwg hozzászólására (#43636)
|
Válasz •
|
Márc 26, 2015 |
|
Hogy hogy nem ismered ezt a motort?
Digitalizálás szempontjából egy halál... |
(#43644) diginewl válasza lakonti hozzászólására (#43643)
|
Válasz •
|
Márc 26, 2015 |
|
Idézet: „Digitalizálás szempontjából egy halál...”
Melyik része? Ez a bizonyos előlap? AZ igaz!
Azon kívül egy nagyon jól kezelhető motor - mondom én aki eddig kettő ilyennel találkozott.
Tran, és Digitools dekóderekkel némi szöszmötölés után szépen megy.
Úgy vettem észre ezek a fojtók, meg kondi kell rá, ettől valahogy "kisimul" a járása (ismételten csak köszönni tudom az itt kapott segítséget, hogy lehet ilyen fojtótekercset venni!)
|
(#43646) róbertke válasza diginewl hozzászólására (#43634)
|
Válasz •
|
Márc 26, 2015 |
|
Régi Piko motorokhoz a Játékudvarban tudsz szénkefét és leszrító rugót kapni. |
(#43652) lakonti válasza diginewl hozzászólására (#43644)
|
Válasz •
|
Márc 26, 2015 |
|
Ezeknak a motoroknak van valami helyettesítöje.... |
(#43653) etwg válasza lakonti hozzászólására (#43643)
|
Válasz •
|
Márc 26, 2015 |
|
Ismerem ( már régenröl), csak ilyen modelleket ( méretüeket) nem digitalizálok. |
(#43691) diginewl válasza lakonti hozzászólására (#43652)
|
Válasz •
|
Márc 27, 2015 |
|
Persze van.
A "másik" index topikban meg is adták a hivatalos helyettesítőjét, meg a egyéb megoldásként Szonajsz kollega a cd olvasó motorját építette bele.
Én meg mivel ennyit nem akarok rá áldozni, inkább szöszmötöltem egy picit a beállításokkal, és az eredmény nekem megfelelő. |
(#43695) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 27, 2015 |
|
Többeknek a régi Fleischmann dobmotorokkal kapcsolatban:
1: digitalizálás szempontjából egyáltalán nem "egy halál", csak olyan dekódert kell választani hozzá, ami tud ilyeneket kezelni. Lenz, Tran, Zimo vagy a DigiTools is jó lehet hozzá, az itt nem felsorolt gyártóké nem igazán.*
2: Az olyan Fleischmann modelleket, amik ezzel vannak felszerelve, én nem bolygatnám egy motorcserével, van olyan, amiben nem is lehet ezt egykönnyen megtenni (BR65, BR78 H0-ban, stb.). Maximálisan igaza van diginewl kollégának, pár CV átprogramozása sokkal jobb eredményt fog adni. És jóval kevesebb munkát...
*: Pár száz ilyen modell átment már a műhelyen, tudom mit írok. Lehet, hogy van még olyan dekóder a piacon, amit nem soroltam fel, és beválik ezekhez a motorokhoz, de a felsoroltak évek óta gond nélkül üzemelnek. |
(#43728) reszelozsir hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 28, 2015 |
|
Lenne egy olyan kérdésem, hogy ezt a járgányt lehet-e digitalizálni? Lövésem sincs, hogy ez milyen motor, így vettem pár éve, és elég üzembiztos szerkezet. |
|
(#43743) somitomi válasza reszelozsir hozzászólására (#43728)
|
Válasz •
|
Márc 29, 2015 |
|
Nem vagyok motorszaki, de szerintem megoldható. Ha van hely a járgányban, akkor én a CsíkosháTTú-féle foglalatos panelt próbálnám meg belerakni, és akkor későbbi dekódercsere sem gond.
Bővebben: Link |
(#43747) sunocske válasza somitomi hozzászólására (#43743)
|
Válasz •
|
Márc 29, 2015 |
|
Most már csak az a kérdés, hogy ez a panel vajon befér-e egy TT-s motorkocsiba? |
(#43748) róbertke válasza sunocske hozzászólására (#43747)
|
Válasz •
|
Márc 29, 2015 |
|
reszelozsir hol írta, hogy az a hajtás TT -s??? |
(#43749) róbertke válasza reszelozsir hozzászólására (#43728)
|
Válasz •
|
Márc 29, 2015 |
|
|
(#43751) reszelozsir válasza róbertke hozzászólására (#43748)
|
Válasz •
|
Márc 29, 2015 |
|
Valóban nem írtam, hiszen első körben ez nem volt lényeges, mert a motortól tettem függővé Ez egy teljesen házi készítésű modell és nem ismerem a műszaki tartalmát,de valaki esetleg felismeri a motort és tud valamit mondani róla. Sününk viszont tudja, hogy mivel játszadozom itthon, vagy velük, ezért tért egyből a lényegre.
Szóval a modell TT-s, a motor bekötés mögött 14x18mm alapterület 12mm magasan szabad. Itthon analóg üzemben használom, csak a modulozáshoz kell a digitális üzem. |
(#43756) sunocske válasza reszelozsir hozzászólására (#43751)
|
Válasz •
|
Márc 30, 2015 |
|
Így van, de elsőre igazából a BTTB Y kocsi feljárólépcsője tűnt fel |
|
|
2024. Dec, 29. Vas 3:58:17 |
|
Jelenleg 3 fő olvassa az oldalt |
|
|