Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Jármű építés, átalakítás és hasonlók....
Jármű építés, átalakítás és hasonlók....
Témaindító: Csukló, idő: Aug 5, 2010
Témakörök:

Lapozás       42/65    
(#42421) Luciferike válasza maTTato hozzászólására (#42413) Válasz Feb 14, 2015
Ezen a kis startos gépen is döntött a homlokfal, nem egyenes.
A két forgóváz között a távolság nagy (szerintem).
(#42422) etwg válasza Luciferike hozzászólására (#42420) Válasz Feb 14, 2015
Milyen hosszu az a startos kaszni?
(#42423) Luciferike válasza etwg hozzászólására (#42422) Válasz Feb 14, 2015
110 mm csak a karosszéria. Ütközök nélkül.
(#42426) etwg válasza Luciferike hozzászólására (#42423) Válasz Feb 14, 2015
Akkor csak 37 mm-t kell nyujtanod.
(#42429) maTTato válasza enigma hozzászólására (#42415) Válasz Feb 14, 2015
Nos úgy tűnik igazad van. Ott a pont!
Nos ha nekiveselkednék az átépítésnek, akkor azt úgy szeretném, hogy a legjobban hasonlítson még részleteiben is az eredetire. A kaszni se egyszerű, de ott van még a forgóváz. A helyzet az, hogy sem szerszámom, sem elég tudásom nincs egy ilyen projekt kivitelezéséhez. Inkább maradok a házaimnál. Azok építgetése, fejlesztgetése inkább az én profilom
(#42430) róbertke válasza Luciferike hozzászólására (#42423) Válasz Feb 14, 2015
Biztos jó gépet csinálsz? Volt egy ilyen gép is: SNCF BB 10001
(#42431) Luciferike válasza róbertke hozzászólására (#42430) Válasz Feb 14, 2015
CC-7139
Erről lenne szó.
Itt van a hossza a Wikin:
Wiki
(#42432) róbertke hozzászólása Válasz Feb 14, 2015
A gép eredeti rajza 1948 -ból

joud26a[1].jpg
 
(#42433) maTTato válasza Luciferike hozzászólására (#42421) Válasz Feb 14, 2015
"Szerintem még ez sem az igazi, mert a két forgóváz közötti távolság kevésnek tűnik."
Ezt a megjegyzésem a linkben szereplő mozdonyra értettem.
Igazad van!
Kicsit utána számoltam, a szergely táv jónak tűnik. Viszont a keréktáv kevés. Az egyik képen látszik is, a forgóváz mennyivel beljebb van a mögé tett rajon levőhöz képest. Lehet, hogy a BR151 választás jobb lenne mondom úgy, hogy a modellt egyáltalán nem ismerem, de képről hosszabbnak tűnik.
(#42434) Luciferike válasza maTTato hozzászólására (#42433) Válasz Feb 14, 2015
A BR 151-esnek (pont van nekem itthon olyan) fordítva vannak a tengely táv elosztása. Az elsők a hosszabb tengely táv a középsőhöz képest, a CC-7139-esnek meg a belső tengelyek hosszabbak a középsőhöz képest.
(#42435) Luciferike válasza róbertke hozzászólására (#42432) Válasz Feb 14, 2015
De amúgy most csak megpróbálok csinálni belőle valamit. Nem pont akkora amekkora az életbe. Majd ha sikerül megcsinálnom akkor utána bele fogok a méret helyesbe.
És akkor szánok rá pénzt is pl a forgózsámoly mérethelyes elrendezésére is.
Most csak hobbivasút lesz belőle.
Aztán lehet kinövi magát.
(#42438) maTTato válasza Luciferike hozzászólására (#42434) Válasz Feb 14, 2015
Ha úgy vesszük, talán ez a jobbik rossz. A 151 alvázzal nem néz ki olyan bénán, mint a szergej alatt.
(#42441) etwg válasza maTTato hozzászólására (#42438) Válasz Feb 15, 2015
Hát igen a dieselmozdonyoknak többnyire kisebb tengelytávu alvázaik vannak mint a villanymozdonyoknak, mert kisebbek a motorok.
(#42458) Vova válasza maTTato hozzászólására (#42438) Válasz Feb 15, 2015
Szerintem az is fontos, hogy a dízelgépeknek 1040-1050 mm a kerékátmérője, a modelleké is ennek felel meg (Nohab, Szergej, Ludmilla), a francia villanygépnek 1250 mm, ezért jobb a 151, mert annak is akkora az átmérője.
(#42625) Luciferike válasza maTTato hozzászólására (#42414) Válasz Feb 21, 2015
A Peho H101 kurzkuplung tartóra gondolsz?
(#42654) Luciferike hozzászólása Válasz Feb 22, 2015
Befoltoztam az egyik oldal felesleges lukait de majd még a régi csíkot is be ki kell gitteznem és le csiszolni.

20150222_170...jpg

20150222_170...jpg
 
(#42927) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Márc 5, 2015
Mérgelődöm, és bosszús vagyok!

Sokadszor futok bele abba, hogy egyébként ügyes kezű, és ízlésesen dolgozó emberkék, aki modelleket festenek, vagy koszolnak, patinálnak, egy bizonyos szempontból borzasztóan igénytelenek, nem törődnek alapvető dolgokkal!
Hangsúly a modellen van! Ez nem makett!!! Sírva könyörgöm! Egy patinált gőzös nem vitrinnek készül, mert akkor mi a fenének bele motor, meg dekóder, meg füstölő???
Most is itt van előttem egy ROCO BR44-es, de a digitális átépítését azzal kell kezdenem, hogy a kerekek futófelületéről le kell vakarjam a festékködöt, meg valahogy az áramszedő lamellákról is. Csakhogy ehhez szét kell szedni a mozdony futóművét, a szerkocsiét is, de az hagyján... Ja és persze a 4db, egyébként kifogástalan tapadógyűrűt is cserélni kell, mert csupa szürke festék lett!
Ez több óra plusz munka összesen, pedig ennek a BR44 verziónak a hangosítása egyébként egyszerű lenne...

Ha valaki magára ismerne, egy szürke, DRG-s ROCO BR44-es patinálása kapcsán, az nyugodtan vegye magára!
(#42929) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#42927) Válasz Márc 5, 2015
Szürke Roco BR44 -est, ami un. "Sonderseria" kiadás volt és most 300-400 Eurót ér, még festegetik is?
(#42936) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#42929) Válasz Márc 6, 2015
ROCO 63238 az alap.
(#42938) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#42936) Válasz Márc 6, 2015
Teljesen megnyugtattál Mester, ez csak a 200 Eurós tucatmodell.....
(#42943) john07_doki válasza csíkosháTTú hozzászólására (#42927) Válasz Márc 6, 2015
Jaj Csíkos.... Folyton az a maximalizmus...
Egyébként lehet, hogy a patinát készítő szaki úgy gondolta, hogy túlságosan csillognak az áramszedő lemezek; "el kell tüntetni" azokat a szem elől.
(#42945) csíkosháTTú válasza john07_doki hozzászólására (#42943) Válasz Márc 6, 2015
Sajnos nem... Telibe lett fújva minden, a nyomkarimától a futófelületig...
Mint írtam, nem ez az első a praxisomban. Olyan is volt már, hogy bedigiztem egy modellt, majd pár hónap múlva visszajött, hogy akadozik, meg recseg a hangja. A modellt átfestették, átszámozták. Az M41-es alvázát meg úgy festették le, hogy azok az áramot továbbító rézfelületek is szürkék voltak, amikre a Fuggerth modell forgóváza támaszkodik, és azon keresztül adná át a kerekekről érkező szuflát a dekóder felé. Festéken keresztül nehezen folyik áram, arról nem is beszélve, hogy a forgóvázakat is darabokra kellett szedni, mert minden csupa festékköd volt. csoda, hogy egyáltalán megpróbált működni a dekóder...
(#42953) lakonti hozzászólása Válasz Márc 6, 2015
Ilyenkor elég csak ott letörölni mindent ahol érintkezik. Nem kell azzal órákat tökölni. Aki összefújta jó az úgy neki

(#42954) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#42945) Válasz Márc 6, 2015
Te még nem hallottál az indukcios energiaátvitelröl. Azokban a mozdonyokban már biztos az van mint a modern maroktelefonokban

(#42956) HOTotya válasza csíkosháTTú hozzászólására (#42927) Válasz Márc 6, 2015
Hehe tudom miért NEM "fedték" le...mert tovább tartott volna mint maga a festés........Így egyszerűbb és gyorsabb volt..... A guminak meg adott egy kis "patinát",hogy ne kopjon el...
(#42985) csíkosháTTú válasza HOTotya hozzászólására (#42956) Válasz Márc 7, 2015
Ja. persze... Csak tudod, mennyire van tele a műhely, sietne azért az ember fia, ha tud. Ha csak ez az egy mozdony lenne hetente, akkor rendben van, leszedem a rászáradt festéket, van rá időm. De, ha havonta 30-40 modellt kell átépíteni, plusz szervizelni kb. két ládányi másikat, meg gyártani a saját termékeimet... Nekem is csak 24h egy nap...
(#42990) lakonti válasza csíkosháTTú hozzászólására (#42985) Válasz Márc 7, 2015
Még jó, hogy panaszkodunk, hogy van munka....
(#42992) csíkosháTTú válasza lakonti hozzászólására (#42990) Válasz Márc 7, 2015

Dehogy, örülök én, hogy van munkám!
Csak elterveztem, hogy gyorsan beépítem a hangdekódert, beleteszem a füstölőt, beprogramozom a kerékszinkront, meg a füstölő dinamikus vezérlését, és kész is... Na ezt húzta keresztbe, hogy a rászáradt festékködöt "vakarászhattam" le a kerekekről, meg az áramszedő lamellákról...
(#43083) HOTotya válasza csíkosháTTú hozzászólására (#42992) Válasz Márc 10, 2015
A mozdonynak kell füstölnie nem neked...
(#43085) csíkosháTTú válasza HOTotya hozzászólására (#43083) Válasz Márc 10, 2015
Kend inkább üzemelje be a marógépet, mert hiány van M41 fényszóró maszkokból!
(#43631) diginewl hozzászólása Válasz Márc 26, 2015
Tiszteletem!
Kicsit nekiestem egy H0 Fleischmann BR53-nak.
A vitrinvonat tartalék gőzöse lesz. Egyenlőre nagyon méltóságteljesen jön-megy.
(Hál'Istennek még van olyan digitools dekóderem, ami szépen lassan megy analógban)

Első nagy megdöbbenésem az volt, hogy amit sikerült venni annak a szerkocsijában műanyag kerekek voltak. A piko szerkocsiknak mázlimra pont olyan tengelyátmérője van mint az FL-nek így lett fémkerék hátul. Tudja a szerkocsiról is kapni az áramot.

A digitalizálása majdnem egyszerű volt. "Csak" a sín és a motorkimenet közötti néhány zavaró dolgot kellett leforrasztani a GYÁRI panelről, meg a szokásos folytókat kondit feltenni.

Nagyon elegánsak ezek a Fleischmann gépek. Valahogy sokkal határozottabban mennek mint a Piko-k. Meglátjuk napi nyúzás szintjén mit tud.

Newl

P3210481_.jpg

P3250482_.jpg

P3250483_.jpg
 
(#43632) etwg válasza diginewl hozzászólására (#43631) Válasz Márc 26, 2015
Nagyon érdekes hajtás. Mintha egy 50-60 éves technika feléledése lenne a modern kor körülményei szerint. Az tény és valo, hogy ez a megoldás mechanikai szempontból sokkal jobb mind modern kortársai - nagy átméröjü, alacsony fordulatszámu motor, kis veszteségü áttétel stb.
Hátránya, hogy a motor kitölti a mozdony konyháját és valamivel bonyolultabb a mechanizmus kivitelezése...
(#43633) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#43632) Válasz Márc 26, 2015
Mert az a motor konstrukció annyi idős is! Ez a klasszikus, régi Fleischmann dobmotor. Csak a kefetartó pajzs változott, semmi egyéb.
(#43634) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#43633) Válasz Márc 26, 2015
Nekem pl. teljesen megfelelő

Nem reklámozásképpen, de a digidrive 2. nagyon szépen viszi a motort. CV2=6-tól már szépen, ugrándozás-mentesen megy. (persze kellett szöszmötölni a többi cv-vel is, de nagyon szépen megy ez a régi konstrukció is).

Kérdésem, kedves MesTTer!
Lehet-e ehhez a Fleischmann dobmotorhoz, ill. a régi piko motorokhoz (BR55, VT135) szénkefét venni? Továbbá a régi piko motorokhoz a szénkefeszorító rugó létezik-e még?
(#43636) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#43633) Válasz Márc 26, 2015
Gondolom, csak felpofozták egy kicsit, hogy jol nézzen ki.
Valahol van még egy kökorszaki FLM meg 2 Hruska mozdonyon, amik nagyon hasonlo mechanizmussal rendelkeznek, igy az utobbiakban 7 polusu dobmotor van!!!!

(#43639) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#43634) Válasz Márc 26, 2015
Fleischmann igen, a PIKO felejtős.
(#43643) lakonti válasza etwg hozzászólására (#43636) Válasz Márc 26, 2015
Hogy hogy nem ismered ezt a motort?
Digitalizálás szempontjából egy halál...
(#43644) diginewl válasza lakonti hozzászólására (#43643) Válasz Márc 26, 2015
Idézet:
„Digitalizálás szempontjából egy halál...”

Melyik része? Ez a bizonyos előlap? AZ igaz!
Azon kívül egy nagyon jól kezelhető motor - mondom én aki eddig kettő ilyennel találkozott.
Tran, és Digitools dekóderekkel némi szöszmötölés után szépen megy.
Úgy vettem észre ezek a fojtók, meg kondi kell rá, ettől valahogy "kisimul" a járása (ismételten csak köszönni tudom az itt kapott segítséget, hogy lehet ilyen fojtótekercset venni!)
(#43646) róbertke válasza diginewl hozzászólására (#43634) Válasz Márc 26, 2015
Régi Piko motorokhoz a Játékudvarban tudsz szénkefét és leszrító rugót kapni.
(#43652) lakonti válasza diginewl hozzászólására (#43644) Válasz Márc 26, 2015
Ezeknak a motoroknak van valami helyettesítöje....
(#43653) etwg válasza lakonti hozzászólására (#43643) Válasz Márc 26, 2015
Ismerem ( már régenröl), csak ilyen modelleket ( méretüeket) nem digitalizálok.
(#43691) diginewl válasza lakonti hozzászólására (#43652) Válasz Márc 27, 2015
Persze van.
A "másik" index topikban meg is adták a hivatalos helyettesítőjét, meg a egyéb megoldásként Szonajsz kollega a cd olvasó motorját építette bele.

Én meg mivel ennyit nem akarok rá áldozni, inkább szöszmötöltem egy picit a beállításokkal, és az eredmény nekem megfelelő.
(#43695) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Márc 27, 2015
Többeknek a régi Fleischmann dobmotorokkal kapcsolatban:

1: digitalizálás szempontjából egyáltalán nem "egy halál", csak olyan dekódert kell választani hozzá, ami tud ilyeneket kezelni. Lenz, Tran, Zimo vagy a DigiTools is jó lehet hozzá, az itt nem felsorolt gyártóké nem igazán.*

2: Az olyan Fleischmann modelleket, amik ezzel vannak felszerelve, én nem bolygatnám egy motorcserével, van olyan, amiben nem is lehet ezt egykönnyen megtenni (BR65, BR78 H0-ban, stb.). Maximálisan igaza van diginewl kollégának, pár CV átprogramozása sokkal jobb eredményt fog adni. És jóval kevesebb munkát...

*: Pár száz ilyen modell átment már a műhelyen, tudom mit írok. Lehet, hogy van még olyan dekóder a piacon, amit nem soroltam fel, és beválik ezekhez a motorokhoz, de a felsoroltak évek óta gond nélkül üzemelnek.
(#43728) reszelozsir hozzászólása Válasz Márc 28, 2015
Lenne egy olyan kérdésem, hogy ezt a járgányt lehet-e digitalizálni? Lövésem sincs, hogy ez milyen motor, így vettem pár éve, és elég üzembiztos szerkezet.

DSCF0082.JPG
 
(#43743) somitomi válasza reszelozsir hozzászólására (#43728) Válasz Márc 29, 2015
Nem vagyok motorszaki, de szerintem megoldható. Ha van hely a járgányban, akkor én a CsíkosháTTú-féle foglalatos panelt próbálnám meg belerakni, és akkor későbbi dekódercsere sem gond.
Bővebben: Link
(#43747) sunocske válasza somitomi hozzászólására (#43743) Válasz Márc 29, 2015
Most már csak az a kérdés, hogy ez a panel vajon befér-e egy TT-s motorkocsiba?
(#43748) róbertke válasza sunocske hozzászólására (#43747) Válasz Márc 29, 2015
reszelozsir hol írta, hogy az a hajtás TT -s???
(#43749) róbertke válasza reszelozsir hozzászólására (#43728) Válasz Márc 29, 2015
(#43751) reszelozsir válasza róbertke hozzászólására (#43748) Válasz Márc 29, 2015
Valóban nem írtam, hiszen első körben ez nem volt lényeges, mert a motortól tettem függővé Ez egy teljesen házi készítésű modell és nem ismerem a műszaki tartalmát,de valaki esetleg felismeri a motort és tud valamit mondani róla. Sününk viszont tudja, hogy mivel játszadozom itthon, vagy velük, ezért tért egyből a lényegre.
Szóval a modell TT-s, a motor bekötés mögött 14x18mm alapterület 12mm magasan szabad. Itthon analóg üzemben használom, csak a modulozáshoz kell a digitális üzem.
(#43756) sunocske válasza reszelozsir hozzászólására (#43751) Válasz Márc 30, 2015
Így van, de elsőre igazából a BTTB Y kocsi feljárólépcsője tűnt fel
Lapozás       42/65    
Frissek
  2024. Dec, 29. Vas
3:58:17
  Jelenleg 3 fő olvassa az oldalt
Hirdetés