|
Modell bemutató - Kinek, milyen van?
|
Témaindító: SzerNoh, idő: Júl 4, 2010
Témakörök:
|
|
(#10661) Csukló válasza BR01TT hozzászólására (#10658)
|
Válasz •
|
Nov 10, 2012 |
|
Szép kis "páros"
Hol vetted, ki gyártotta, mibe került? |
(#10662) BR01TT válasza Csukló hozzászólására (#10661)
|
Válasz •
|
Nov 10, 2012 |
|
A kis kíváncsi.
De sorjában: ToyTrain 94259
Veres Pistától származik
És kicsivel több mint 10
Tehát autó +vagon az gyári összerakás nem én raktam őket a fénykép kedvért össze.
A vagonkán semmi extra nincs, az autó kedviért vettem meg inkább. Mert 1/22,5 autómodell nem igen van.
A legközelebbi méretet használja szinte mindenki 1/24. |
(#10664) Csukló válasza BR01TT hozzászólására (#10662)
|
Válasz •
|
Nov 11, 2012 |
|
Köszi az infót.
Azon méláztam el, hogy ebben a méretben könnyebb lenne megoldani a sínen járó UNIMOGot mint nekem az 1/87 ben......... |
(#10666) nohab 74 válasza Csukló hozzászólására (#10664)
|
Válasz •
|
Nov 11, 2012 |
|
Szia! Nem lehetetlen meg oldani H0-is az UNIMOGot mozgni Bővebben: Link. |
(#10673) balatonperes válasza nohab 74 hozzászólására (#10666)
|
Válasz •
|
Nov 11, 2012 |
|
|
(#10674) nohab 74 válasza balatonperes hozzászólására (#10673)
|
Válasz •
|
Nov 11, 2012 |
|
Szia! Meg is írtam a Jézuskának biztos olyan jó voltam hogy nekem is meg hozza a fa alá. |
(#10675) BR01TT válasza Csukló hozzászólására (#10664)
|
Válasz •
|
Nov 11, 2012 |
|
Azt hiszem nem lenne gond megoldani, de én most nem tervezem..
Ha Ho-ba remekül megoldották, itt csak foglalkozni kéne vele.
Viszont a szállító vagon átavanzsált fa szállítóvá. |
|
(#10748) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 14, 2012 |
|
Készülök a télre ....
SBB C5/6 Elefánt tolja majd, viszont a szerkocsi még nem készült el hozzá. |
|
(#10749) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 14, 2012 |
|
Bővült a speciális kocsi csapat is.
ÖBB Tbis 571
|
|
(#10753) hoTTo válasza BR01TT hozzászólására (#10675)
|
Válasz •
|
Nov 14, 2012 |
|
OTTOkám jól bírja az emelkedőt? |
(#10759) BR01TT válasza hoTTo hozzászólására (#10753)
|
Válasz •
|
Nov 15, 2012 |
|
Hát érdekes kis jószág! (név- rokon)
Nem lehet (nem hagyja magát) túl pakolni. De amióta átépítettem a leejtőt azóta a neki szánt 2-3 vagonnal vígan gond nélkül hasít felfelé a dombon. Még bírna többet is de nem gyötröm fölöslegesen. Könnyű tolató szolgálat a reszortja.
Meg egy kis különvonat a kirándulóknak. |
(#10760) BR01TT válasza róbertke hozzászólására (#10748)
|
Válasz •
|
Nov 15, 2012 |
|
.........ja tél!
Kész a hóeke világítása. Guruló budit még úgy se láttál így kivilágítva. |
|
(#10769) BR01TT válasza róbertke hozzászólására (#10761)
|
Válasz •
|
Nov 15, 2012 |
|
Köszönöm! Hát fura szerkezet sikeredett egy délelőtti elmebajból, de semmi gond..
Arra azért kíváncsi leszek , hogy fogja a havat tolni?
Pontosabban az a része az ekének ami a havat vissza lefordítani hivatott, lehet kicsit jobban vissza kellett volna hajtani?!
Nem várom a havat , nem is szeretem, de ez most kivétel. |
(#10780) BR01TT válasza róbertke hozzászólására (#10748)
|
Válasz •
|
Nov 15, 2012 |
|
Hali!
Egy kérdés róbertke, ez ügye ha jól nézem H0 ?
Nincs mihez viszonyítani így nem tudom igazán megítélni.
A másik képen lévő vagon kapcsoló szerkezetéből gondolom.
De változatlanul tetszik!
|
(#10785) róbertke válasza BR01TT hozzászólására (#10780)
|
Válasz •
|
Nov 15, 2012 |
|
Mindkettő kocsi Kleinbahn, és H0 -ás. |
(#10786) BR01TT válasza róbertke hozzászólására (#10785)
|
Válasz •
|
Nov 15, 2012 |
|
Csak a kíváncsiság kedviért . Kösz! |
(#10787) BR01TT válasza hoTTo hozzászólására (#10753)
|
Válasz •
|
Nov 15, 2012 |
|
Láttam a honlapon az "erőgépet" .
Az viszont tény, legközelebb portalanítanom kell a masinát mielőtt ki rakom. Fegyelmit adok a gépésznek! |
(#10800) BR01TT hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 16, 2012 |
|
Hali Urak!
Sikeresen gyarapodott az R.K.V.t. egy tartályvagonnal.(zöld) |
|
(#10803) sunocske válasza BR01TT hozzászólására (#10800)
|
Válasz •
|
Nov 16, 2012 |
|
Jó színe van, sötétben is könnyű megtalálni...
(Bocs.) |
(#10812) BR01TT válasza sunocske hozzászólására (#10803)
|
Válasz •
|
Nov 17, 2012 |
|
Igazad van! Elég jellegzetes.
A valóságba nem foszforeszkál ennyire, a gép be kapcsolta a vakuját, mert elég borús volt az idő.
Talán ezért tűnik ennyire rikítónak. ?? |
(#10838) róbertke válasza BR01TT hozzászólására (#10758)
|
Válasz •
|
Nov 18, 2012 |
|
Tegnap hosszú idő kihagyása után elmentem a Láng börzére. Pár perc alatt összefutottam egy Piko BR55 -ös SNCF mozdony szerkocsijával, aminek a küllős kerekétől kezdve minden fekete. C-rugó ki, Piko kapcsoló az elejére, és már passzol a hómaró és az SBB mozdony közé.
Ütközőket nem raktam rá, mert minek. |
(#10840) BR01TT válasza róbertke hozzászólására (#10838)
|
Válasz •
|
Nov 18, 2012 |
|
Egy képecskét ha lehetne! |
(#10847) róbertke válasza BR01TT hozzászólására (#10840)
|
Válasz •
|
Nov 18, 2012 |
|
SBB hómaró |
|
(#10848) róbertke válasza BR01TT hozzászólására (#10840)
|
Válasz •
|
Nov 18, 2012 |
|
|
(#10853) róbertke válasza BR01TT hozzászólására (#10840)
|
Válasz •
|
Nov 18, 2012 |
|
SBB hómaró |
|
(#10870) BR01TT válasza róbertke hozzászólására (#10853)
|
Válasz •
|
Nov 19, 2012 |
|
Jó!
De nem kéne kicsit közelebb hozni a szerkocsit a maróhoz.?
Valami fíx kapcsolatot létesíteni, de úgy hogy az ívbeállást ne akadályozza.
Nekem egy lapos lemez köti össze a két részt.
Igaz egybe kell őket mozgatni.
Érdekes hajtásmódja van a szerkezetednek. |
|
(#10886) róbertke válasza BR01TT hozzászólására (#10870)
|
Válasz •
|
Nov 20, 2012 |
|
A szerkocsi kuplungját rövidre vettem, de a Kleinbahn kocsiknak az egyedi kapcsolója miatt van egy határ, aminél lejjebb menni nem ajánlott. Nézd meg jobban a baloldalt Link |
(#10921) BR01TT válasza róbertke hozzászólására (#10886)
|
Válasz •
|
Nov 21, 2012 |
|
Na így már érthető a dolog.
Én persze nem ismertem a kocsi szerkezetét, hogy mik a lehetőségek.
De nincs evvel gond,.....ez ilyen! |
(#10925) BR01TT hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 22, 2012 |
|
Hali!
Most lehet , hogy rossz helyre tetem a képet, mert ez a két mozdony nem az enyém. Csak vendégségbe járt nálam.
De az Unimog az már igen.
A kis T Ford , azt pedig most kaptam a barátomtól.
Az biztos a két autó között majd egy évszázad a különbség.
|
|
(#10944) róbertke válasza BR01TT hozzászólására (#10925)
|
Válasz •
|
Nov 23, 2012 |
|
T-Ford mellett mi az a szépség? Bugatti? |
(#10946) róbertke válasza BR01TT hozzászólására (#10925)
|
Válasz •
|
Nov 23, 2012 |
|
A hír igaz: 2002-ben Ford legyártott egy utolsó fél tucat T-modellt a 2003-as századik évfordulójára. (1903-ban alapította Henry Ford a gyárát) Ezeket az autókat megmaradt új, vagy az eredeti tervrajzok alapján legyártott alkatrészekből állították össze. >>>> Nehogy az Unimogod legyen az öregebb !! |
(#10950) BR01TT válasza róbertke hozzászólására (#10946)
|
Válasz •
|
Nov 23, 2012 |
|
Hát ebben a megvilágításban , még igazad is lehet!
Nem néztem utána a dátumoknak, csak úgy hasra ütöttem. De nem tévedtem sokat. |
(#10951) BR01TT válasza róbertke hozzászólására (#10944)
|
Válasz •
|
Nov 23, 2012 |
|
Egész pontosan ezek vannak az aljára írva: burágo
Bugatti Atlantic 1936 , Made in Italy , 1/24 .
Tényleg szép kis autó. ez volt az első autóm ami a kerti vasúthoz jött.
Jellegét tekintve nagyon főnöki autó!
De nálam a bakter is Herly Davidson-on jár. |
|
(#10957) hoTTo válasza BR01TT hozzászólására (#10951)
|
Válasz •
|
Nov 23, 2012 |
|
Hmmm, jól keresnek arrafelé a kerti-vasutasok! |
(#10964) Frankye válasza BR01TT hozzászólására (#10951)
|
Válasz •
|
Nov 23, 2012 |
|
Megyek Hozzád "bakternak"! |
(#10966) róbertke válasza Frankye hozzászólására (#10964)
|
Válasz •
|
Nov 23, 2012 |
|
Azért gondolj bele, ha a forgalmista ilyen jól keres akkor a mozdonyvezető nem a Bugattival jár? |
(#10979) BR01TT válasza róbertke hozzászólására (#10966)
|
Válasz •
|
Nov 23, 2012 |
|
Majd kíváncsi leszek a bakter szájára, ha le cserélem a motorját Pannóniára?
Nem vagyok jártas az autómodellek terén, de sport gépet meg különleges gépet azt bár mikor lehet kapni.
Mezei Trabit kevésbé. Ha bár van már 1/24 is.
Vagy lesz?
Szerintem nehéz korhű autókat össze válogatni. Pontosabban haszon jármű van kevesebb.
De nem is aggódom rajta. |
(#10993) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 24, 2012 |
|
Dietzel kocsikkal egyidős Rivarossi kocsik |
|
(#10996) róbertke válasza BR01TT hozzászólására (#10870)
|
Válasz •
|
Nov 25, 2012 |
|
|
(#10997) BR01TT válasza róbertke hozzászólására (#10996)
|
Válasz •
|
Nov 25, 2012 |
|
Hali!
Nagyon szép darab!
Amikor szöszmötöltem az enyémmel, nagyon sok képet videót megnéztem előtte.
Már csak azért, hogy kb. legyen valami hómaró formája annak amit csinálok, vagy inkább a meglévő anyagokból ki tudok hozni.
Ilyen gyári darabra nem is gondoltam. Mert egyébként van TT-be is. Csak az ár elriasztott. Ezért lett belőle csináld magad. |
(#11000) róbertke válasza BR01TT hozzászólására (#10997)
|
Válasz •
|
Nov 25, 2012 |
|
Jó megvicceltél! Én meg egyfolytában a modelled eredetijét kerestem ...
Egy észrevétel: a hátsó forgóvázat vigyed hátrébb, akár forgóváz cserét is végezhetnél a Märklin gép alapján, mert nagyon instabilnak tűnik a hómaród (talán az alul kikandikáló hamuláda miatt) |
(#11006) BR01TT válasza róbertke hozzászólására (#11000)
|
Válasz •
|
Nov 26, 2012 |
|
Hát érdekes helyen van az egyik forgóváz , ezeken a marókon. Jóval beljebb az alváz szélétől a marófej oldalihoz képest.
De nem mindegyiken.
A hamuládát nagyobbra kellett volna csinálnom.
És hát az egyik forgóváz leg többnél három tengelyes.
A harmadik kép volt az amiről , vagy amihez leginkább hasonlít.
Igazándiból semelyikhez se. |
|
(#11007) róbertke válasza BR01TT hozzászólására (#11006)
|
Válasz •
|
Nov 26, 2012 |
|
A kazán súlya a kocsi hosszában egyenletesen oszlik el, míg a marófejé a kocsi egyik végére nehezedik. Ezért is kellett a forgóvázakat aszimmetrikusan elhelyezni. |
(#11014) BR01TT válasza róbertke hozzászólására (#11007)
|
Válasz •
|
Nov 26, 2012 |
|
Ezek a dolgok nyilvánvalók.
De vannak kisebb szerkezetek is. A szükségletnek megfelelően.
Ezt a TT-s marót már nem bütykölöm tovább, marad ahogy van. Tervbe van majd a G- maró. Persze dolgoznia is kell majd. De az még odébb van. |
(#11053) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 26, 2012 |
|
Szombaton évzárót tartottunk.
Egész szép számmal jöttek a modellezök modelljeikkel. Ime néhány kép (1:32-s modellek).
Csináltunk egy jubileumi filmet is(20+1 év ).
|
|
(#11055) BR01TT válasza etwg hozzászólására (#11053)
|
Válasz •
|
Nov 27, 2012 |
|
Hú-ha........! Nagyba nyomjátok!
És hol is lehet azt a filmecskét majd megnézni?
Azért szép nagy csapat vagytok, rendszeres a csapatösszevonás?
Itt gondolom mindenki gőzben utazik? És 1/32-ben.
Persze nem, mert a tied is egyedi.
Ha van még kép és időd tehetnél még!
Egyébként mi 4-5 -en vagyunk cimborák, de sokszor lehetetlen feladat össze hangolni a társulatot. Pl. egy kirándulásra (vasúti)
Vonatozni még csak könnyeben össze futunk. |
(#11056) etwg válasza BR01TT hozzászólására (#11055)
|
Válasz •
|
Nov 27, 2012 |
|
Idézet: „És hol is lehet azt a filmecskét majd megnézni?
”
Természetesen nálam meg néhány klubtagnál. A további helyeket majd még meglátjuk.
Hát sajnos a nagy csapat már nem igen nagy, az utobbi 2 évben vagy 4-5 klubtársnak ment el az utolsó vonata.
Havonta egyszer jövünk össze, meg az év végén egy különleges talira (forralt bor és egyébb jo dolgok társaságában).
Rengeteg modell van a tagok raktárában, vasútjain, csakhát ezek tudvalevöleg nem kicsik, igy egy-egy alkalomra 3-4 modellt tudnak csak el és felcipelni (a klub az emeleten van). Régebben csináltunk kerti talikat is, akkor sokan utánfutokkal hozták a modelleket - sajnos már ez is a multté. (Az utánpotlás nagyon hiányzik)
Nemcsak göz-, de van sok klasszikus, villannyal hajtott modell is - amerika meg europai.
A sinekbe bármilyen áramnemet be tudunk táplálni (DC, AC, MM és DCC), persze egyszerre csak egyfajtát.
A belsö kör áramtalan - ezen a gözre müködö modellek járnak. (Ez késöbb alakult ki, mert a gözvontatás rengeteg konfliktussal jár. Sok korai modell még szigetelt kerekekkel sem rendelkezett igy rövidzárt okozott. A mozdonyok többsége komoly olajmennyiséget köp a sinekre/pályára - amit meg a villanymodellek nem szeretnek.
A modellek többsége 1:32-ben van (néhány elfuserált kinai/amerikai modell 1:29-ben).
Ezek közül az egyik barátunk sok modellt "méretre szabott". (kisebb kerekeket esztergát, 5-10 mm-re lejjebb vitte a felfüggesztést. Sok modellböl hosszában kivágott 10-15 mm-t - igy az keskenyebb is lett. A gözmozdonyokat is átszabta (keskenyebbre és alacsonyabbra). Igy a jármüpark eléggé egységes a méretek szempontjából.
Amugy egy korábbi V&M-ben rengeteg képpel tarkitott beszámolót is olvashatsz a tavalyi jubileumi taliról.
|
|
(#11057) BR01TT válasza etwg hozzászólására (#11056)
|
Válasz •
|
Nov 27, 2012 |
|
Kösz!
Az viszont szomorú tény , hogy lassan a mi jegyünket is elkezdik kinyomtatni az utolsó vonatra. Az én jegyem papírja lehet már a nyomdába van.
Na de addig is vonatozni kell. Én még bővíteni szeretném a pályát (persze nehezen megy).
Meg még sok csapat összevonást megcsinálni . Persze a vendég művészeknek a hossz mérete korlátozott az R1 ívek miatt. De azért van rá példa, hogy más mozdonyok is jönnek. A képen egy vendégművész zakatol.
Arra kezdek rá jönni, hogy sokkal többen foglalkoznak evvel a mérettel mint gondoltam volna.
Nekem is hamarabb kellett volna bele másznom.
Azt nem bánom, hogy a keskeny nyomközűt választottam, ha bár fáj a szíven néha a nagy gépek látványakor. Mint a képeiden is vannak.
Igen az olaj , meg az áram nem annyira barátok.
Nálam még soká lesz befűtve az első gőzmozdony , addig nem is kell gondolkoznom rajta, hogy melyik üzemel? |
|
|
|
2024. Nov, 28. Csü 14:59:01 |
|
Jelenleg 17 fő olvassa az oldalt |
|
|