Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Terepasztal vezérlés és elektronika
Terepasztal vezérlés és elektronika
Témaindító: nzozz, idő: Júl 14, 2010
Témakörök:

Lapozás       8/74    
(#9149) crista.neuralis hozzászólása Válasz Okt 4, 2012
Köszönöm a sok értékes segítséget. Hétvégén nekilátok megvalósítani. Analóg mozdonyaim vannak még nagyapámé volt régi ndk.
(#10735) mrbecherovka hozzászólása Válasz Nov 13, 2012
Sziasztok!

előre is elnézést kérek, de időhiány miatt nem tudom végigolvasni az egész fórumot, tehát ha már volt róla szó akkor utánanézek.Most kezdek ismerkedni a CAN buszos vezérlőkkel, szerintem ahogy régen a távtáplált antennák ugy talán működne a síneken is.Valamint a can adatátviteli sebessége akár a címzett hangadatok közléséhez is elég lenne, fel lehetne fűzni az összes jelzőt váltót stb.
(#10837) Antal Miklós válasza crista.neuralis hozzászólására (#8844) Válasz Nov 18, 2012
Szia, bocsi, hogy csak most irok Neked, de el voltam foglalva.
A csatolt kapcs rajzon megpróbáltam Neked egy általam jól bevált automata kapcsolást elküldeni. A kapcsolásban opto érzékelőt használok, amit egy hagyományos (golyós) egér optikai érzékelőjéből építettem ki. A HO méretben sajnos a csekély beeső fény miatt fotodarlington kapcsolást kell a fototranyóból késziteni, így üzembiztos a kapcsolás.
A kapcsolásban két NAND kapuból egy S_R táróló szerepel mely billentése a fény megszakításával történik amit a behaladó mozdony a csonkavágány vége elött kb 5 cm-el megszakít és ezzel a Re relé meghúz, bontja a csonka vágány táplálását és a lekapcsolt sínszálat összeköti a másik oldali sinszállal, ezzel kb mint egy motorfékkel megállítja a mozdonyt.
A vezérlőpult és a terepasztal között CSAK 2 szál vezeték található: az A jelűvel oldod fel a vágányzárat - elenged a jelfogó és kihalad a mozdony, a B jelű vezetéken pedig az állapotot - foglaltságot látod. Itt két kijelzési lehetődéget is használhatsz: egyszerű megoldásként 1db LED-el csak foglaltságot, a DeLuxe lehetőséggel a szabad vágányt is látod.
A kapcsolásban én a 74 LS sorozat áramköreit használom 74LS00 a NAND kapu az M1 meghajtó pl 74LS06, tápként +5V.
Rx értékét +5V esetén kisérletileg kell meghatározni, 2,7 - 5,6kOhm között.

Csonka vágán...pdf
 
(#11102) putyek hozzászólása Válasz Nov 28, 2012
Sziasztok!

Kérdésem lenne hogy milyen trafót,vezérlőt ajánlanátok H0 vasútamhoz,3-4 ezer forintért mert a piko fz1esem tönkrement(mozdonyvezérlésen nem jön áram).Az Apro között van egy medvend vezérlő,van e véleménye valakinek róla?
Válaszokat előre is köszönöm.
(#11103) csíkosháTTú válasza putyek hozzászólására (#11102) Válasz Nov 28, 2012
Medvend?
Az hibátlan!
De meg is lehet javítani az FZ1-et, ha nem tört el a bakelit lemez benne. Tipushiba, hogy az irányváltó kapcsoló réz lemezei elöregszenek/eltörnek, és ezért nem ad le egyenfeszt a pályára.
(#11108) putyek válasza csíkosháTTú hozzászólására (#11103) Válasz Nov 28, 2012
Köszönöm a gyors választ.
(#11976) HarciSün válasza Antal Miklós hozzászólására (#4618) Válasz Dec 29, 2012
Kedves Antal Miklós!

Még egy 2011 januári bejegyzéseddel kapcsolatban keresnélek.
Megépítettem az ott közölt PWM kapcsolásodat, de egy kis gondom van vele... Azt tapasztaltam, hogy a mozdony mint egy "bakkecske" ugrált kis sebességen, és csak a potmétert feltekerve lett normális (jó gyors) a mozgása.

Próbaképp levettem a feszültséget 3V-ra és a kimenetre tettem egy egyszerű led-et ami igazolta a gyanúmat: nagyon alacsony a frekvencia: a led mint egy stroboszkóp, szépen láthatóan villog. Ha letekerem a potit a led szinte elalszik de még villog, feltekerve majdnem folytonos lesz a fénye.

Nem tudom mit ronthattam el, ha van ötleted (vagy bárki másnak) szívesen várnám mert én tanácstalan vagyok...

Köszönöm!

PWM.JPG
 
(#11982) cs.csaby válasza HarciSün hozzászólására (#11976) Válasz Dec 29, 2012
Én ezt találtam a mappáim között

PWM mot. sza...gif
 
(#11983) HarciSün válasza cs.csaby hozzászólására (#11982) Válasz Dec 29, 2012
Köszönöm!

Ezt a rajzot én is megtaláltam a neten, de azért építettem meg a másikat mert arról a szerző azt írta, hogy régóta használja. Most nem tudom eldönteni, hogy hol a gond.

Egyébként 12V-os ventillátornál, ami könnyen forog működik is, csak épp modellvasútnál nem mert "blokkol" a motor.

A két rajzon egyébként az értékek is mások, és az IC bekötése is...
(#11986) etwg válasza HarciSün hozzászólására (#11976) Válasz Dec 29, 2012
A rajzod jobb, mint a másik (PDF). Egy dolog játszhat némi szerepet, hogy nálad a motoráramkör nincs leválasztva az 555-s tápjáról. A motorok (föleg a rosszabbak) rengeteg szemetet csinálnak, amik igy bejutnak az 555-sbe.
Ha biztosra akarsz menni akkor kétszeres leválasztás kell.
A motor felsö polusa és az IC 8-s lába közé rakj be egy 100 Ohmos ellenállót, és egy kondit (100uF/16V) - hütsd a 8-as lábat.
A felsö 1kOhm ellenállás felsö végére még egy 0,1uF kondi kellene.
A +12V-t természetesen nem ott kell csatlakoztatni, ahol a rajzon van, hanem mindig legközelebb a motor kapcsaihoz (azaz az 1N4002 katodjára!).

Ha ezután is akadozik (amit nem hiszek), akkor még érdemes lenne megvizsgálni a tápot, mert lehet, hogy az harmatgyönge.

Lehet, hogy a frekvencia is tul alacsony (1MOhm/0,1uF konstans tul nagy).
Vagy a potit cseréld kisebbre (100kOhm) vagy a 0,1uF kondit.
De ez csak a második lépés, ha fentebb megszüntetted a bajokat.
(#11996) HarciSün válasza etwg hozzászólására (#11986) Válasz Dec 30, 2012
ETWG: A táp csatlakoztatását áttettem a motorhoz, a táp pedig egy stabilizált-szűrt labortáp úgyhogy azzal nem lehet gond. A kétszeres leválasztáshoz most épp nincs pont itthon a szükséges alkatrész (vasárnap lévén zárva a bolt) de amint lehet kipróbálom.

A freki növelését erőltetném továbbra is: a 0,1uF kondit merre változtassam? 100kOhm körli potit pedig nagy erőkkel keresek...
(#12000) etwg válasza HarciSün hozzászólására (#11996) Válasz Dec 30, 2012
A labortáppal vigyáznék, abban vannak mindenféle biztositékok, amik ki tudja hogyan kezelik a motoráramot. Ha lehet, állitsd az áramkorlátot 1-2 A fölé.

Ha nincs 100 ohmos ellenállód otthon, keress valami hasonlot akár 5-600 Ohm is lehet. A szürökondi is lehet bármi 20-500uF között.

A frekvencianöveléshez elég az egyik alkatrészt megváltoztatni a 100 kOhmos poti szerintem elég lesz.
(#12017) Antal Miklós válasza HarciSün hozzászólására (#11976) Válasz Dec 31, 2012
Szia. És bocsi, hogy csak most válaszolok.
Az 555 IC 2,6 lábán lévő 100nF kondit érdemes csökkenteni pl 33nF-ra.
Az IC astabil multivibrátorként működik és a frekvenciáját növelni és az impulzus hosszát rövidíteni kell, ezért a 2,6 lábon lévő kondival ez szabályozható.
Az 5 lábon lévő 10nF csak hidegítésre szolgál, nem befolyásolja a frekvenciát. Oda az irodalom szerint akár 100nF is tehető.
(#12018) Antal Miklós válasza HarciSün hozzászólására (#11976) Válasz Dec 31, 2012
A két kapcs rajz hasonló.
Az 55 2,6 lába a frekvencia meghatározó.
A 0,1uF =100nF csökkentsd akár 10nF-ig is.

Boldog Új Évet Kívánok mindekinek.
(#12032) HarciSün válasza Antal Miklós hozzászólására (#12018) Válasz Dec 31, 2012
Köszönöm a választ!

etwg javaslata alapján kicseréltem az 1M-es potit egy 500k-s trimmerre (csak ez volt épp itthon) és máris sokat javult a helyzet - szóval jó az irány.
Amint 2.-án kinyitnak a boltok beszerzem a szükséges alkatrészeket és jó lesz ez.

Esetleg még egy 1A körüli zárlatvédelem tenné igazán tökéletessé...

Boldog új évet!
(#12033) etwg válasza HarciSün hozzászólására (#12032) Válasz Dec 31, 2012
Az 1As védelmet kicsit keveslem, ilyen áromkörökben, hiszen itt induláskor, amikor nagyon keskenyek az impulzusok a motor meg majdnem áll az 1A ha nagyon rövid idöre is, de megjelenik, és ha erre reagál a védelem, akkor kezd baj lenni.

Sokkal egyszerübb egy PTC 1,5 - 2,5A izét berakni (tudja ezeknek valaki a magyar nevét? Elektronikus biztositék? ), ami lassan reagál, kicsi és olcso, de ha valoban rövidzár van, akkor meg nagyon megbizható.
(#12034) HarciSün válasza etwg hozzászólására (#12033) Válasz Dec 31, 2012
A hestore.hu aszondja, hogy "Termisztor".

Ha jól értem ez sorosan be van téve és megadott hőfoknál lekapcsol? Magyarul ha túl sok az áram akkor elkezd fűteni és ha eléri a küszöbértéket megszakít és ha visszahűl visszakapcsol? (csak tippelek, így van?)
(#12036) HarciSün válasza HarciSün hozzászólására (#12034) Válasz Dec 31, 2012
Jah, nem... Önmagában csak az ellenállását változtatja... tehát akkor kell valami ami azt figyeli és egy relé ami lekapcsolja a tápot...
(#12039) etwg válasza HarciSün hozzászólására (#12034) Válasz Dec 31, 2012
Igen, csak ez nem lineáris, mint a termisztorok többsége, hanem hidegen pl. 0,05 Ohm az ellenállása, de ha felmelegszik akkor akár több 100 Ohm is lesz, azaz gyakorlatilag megszünteti a nagy áramot. Van neki egy kis idöállandója, ami kimonodottan jo, és ha nem is szakitja meg teljesen az áramkört, de megvéd minden komolyabb baj elöl. Ha kihül, akkor ujra müködik.

Én már raktam ilyeneket az "elfáradt" bimetallok helyébe is (pl. FZ1, F2), de szinte minden uj elektronikai cuccaimban ilyen védelmet épitek be, Megbizhato, olcso és kicsi.
Több tipus van érdemes keresgélni, és néha az embernek szerencséje is lehet, akkor fillérekért kap egy marékkal. (sokan még nem nagyon ismerik, igy nem is igen tudják mire jok).
(#12040) etwg válasza etwg hozzászólására (#12039) Válasz Dec 31, 2012
Itt van egy adatlap. Angolul Polyswitchnek hivják:

POLYSWITCH

Ez a tipus 2,5A-ra vigyáz 20 C fokon, ha ezt tulléped akkor 15 másodpercen belül gyakorlatilag szétkapcsol. (igen nagy lesz az ellenállása)
(#12041) HarciSün válasza etwg hozzászólására (#12039) Válasz Dec 31, 2012
Akkor ezek szerint ha melegszik akkor pont növekszik az ellenállása ezzel korlátozza az áramot...

Akkor elvileg egy ilyen termisztor és egy vele párhuzamosan bekötött led-ellenállás párossal ha túl nagy kezd lenni az áram (tehát zárlat van) akkor a felmelegedő termisztor 0,05 Ohm körüli ellenállása megnő és az áram inkább az 1k-n keresztül és a leden át menne mintegy visszajelző?

(vagy annyira sosem melegedne fel, hogy 1k fölé menjen?)

termisztor.JPG
 
(#12043) etwg válasza HarciSün hozzászólására (#12041) Válasz Dec 31, 2012
Pontosan igy kapcsoltam be az FZ1-es trafokba, csak dupla LED-et használtam, hogy mindkét irányba/polaritás világitson. (az izzo helyett).
(#12215) STTaradder hozzászólása Válasz Jan 3, 2013
Hello

Nem tisztán íde való kérdés de érdekelne a Roco Multimausnak mi a gyengéje szerkezetileg?
Mire kell jobban odafigyelni?
Aki ismeri ezeket írja meg.
Köszönöm.
(#12241) csíkosháTTú válasza STTaradder hozzászólására (#12215) Válasz Jan 4, 2013
1: nehézkes vele egyik vonatot menet közben átvenni a másikról.
2: nem jegyzi meg, hogy melyik vonatot milyen parancsnál hagyta ott.
Most jönnek a komolyabbak, eddig ezek csak kényelmetlenséget okoztak.
3: instabil, és kis terhelésen magas a DCC sínfeszültsége, menet közben nagyon változik.
4: vészleállás esetén a parancsokat a sínre adó áramkör vezérlése nem resetelődik mindig rendesen, ilyenkor a modellben lévő dekóder cím is átíródhat, akár szeretnéd, akár nem (nem dekóder függő, bármelyikkel képes erre gonoszságra!).
5: egy idő után érintkezési hibák jöhetnek elő az erősítő és az egér közötti kábelen, mert az egér, és az erősítő csatlakozóiban lévő érintkező rugók elöregednek.
6: az egér forgatógombja hajlamos a kopásra/koszolódásra belül, és bizonytalanná válik a menetirány, és sebességparancsok kiadása.


(#12244) jvnd válasza etwg hozzászólására (#12039) Válasz Jan 4, 2013
Szia: Lomex-ben pl: 44-02-56, a Biztosíték/Multifuse-Polyfuse címszó alatt keresd. Viszont ahogy István írta, ez nem jó a zárlatvédelemre a PWM esetén. Az áramkör "elejére" érdemes lehet betenni, sőt inkább a trafó után az egyenirányító híd elé, de mivel lassú ezért a tranzisztor/FET védelmére nem alkalmazható. Az áramfigyelő ellenállás a jó megoldás, ha rákeresel a tápegység kapcsolási rajzokra, mindenhol benne van az ellenállás/tranzisztor, ami túláramkor lekapcsolja a végfokot. (Többek között Hobbielektronika fórumon is.)
(#12250) etwg válasza jvnd hozzászólására (#12244) Válasz Jan 4, 2013
Itt egy kicsit gondban vagyok.

PWM hajtás esetén egy figyelö ellenállás tranzisztorral, nagyon nem szokott müködni - hacsak nem oldod meg extra áramkörökkel az áramkorlátozo ágat - késleltetés, integrácio stb.
Szoval ha jol akarod, hogy müködjön, komoly energiát kell áldozni a védelem kialakitására. Az egyszerü mérökörös védelem már az indulás elején megszolal és korlátozza azt az áramot, amire nagyon is szükséged van amikor állo motort indit. (Az állo motort aligha lehet pl. 1 A-s impulzusokkal elinditani, ha rossz a védelem minden impulzusra megszolal, és korlátozza - teljesen feleslegesen - a PWM kimenetét).

Manapság nem pénz (és nem is gond) megfelelö teljesitményü végtranzistort szerezni, ami elvileg kibirja a 2-3 A rövidzárat is. Multkor kellett valahova kb 2-4 A tranzisztor, a boltban csak 10 A-s p-FET volt, más állitolag már nem is szállitható. Az ár stimmelt, az áramkör müködik, és garantáltan nem ég le, 1-2 amperes áramnál.
Ilyen esetekben inkább az szokott lenni a gond, hogy elolvasztja az ocskább sin elemeket, áramszedöket, megmelegiti a vékonyabb drotokat (sajnos elöfordult).
Ezért kell a védelem, de az nem gond, ha néhány másodperccel késöbb szolal meg.
Ezért nyugodtan használható a polyswitch - persze igazad van, hogy a trafo/egyenirányitó és a PWM modul közé kell kötni.
(#12252) STTaradder válasza csíkosháTTú hozzászólására (#12241) Válasz Jan 4, 2013
Az első kettő a saját problémám lesz
A 3. ik remélem a nálatok kapható táp orvosolja.
A 5-6 gondolom 1-2 éves keveset használt egységnél azért nem áll fent. Ha csak nincs egy gyártási hiba eredetileg ezeknél a típusoknál.
(#12255) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#12250) Válasz Jan 4, 2013
Azért ez nem olyan veszélyes))
A kapcsolás 1980-ban jelent meg, Hagen Jakubaschk Modellbahn-Elektronik című könyvében. Itt az 1Ohm/2W ellenálláson eső feszültséget a T2 tranzisztor figyeli, ha nyit, akkor lezárja a darlington végfokozatot. Tapasztalataim szerint (ennek az áramkörnek az átdolgozása gyakorlatilag az a PWM szabályzó, amit gyártogatok) eléggé jól működik is, és az indítási áramok nem nagyon zavarják, csak tényleges rövidzárlat esetén lép működésbe, akkor viszont határozottan.
(Azért pdf a melléklet, mert a bmp-t valamiért nem vette a fórummotor, sorry.)

pwm_rajz.pdf
 
(#12258) Frankye válasza csíkosháTTú hozzászólására (#12255) Válasz Jan 4, 2013
Azért nem engedte, mert a bmp fájlok feltöltése tiltott. Konvertáld jpg-be, úgy engedi.
(#12260) csíkosháTTú válasza Frankye hozzászólására (#12258) Válasz Jan 4, 2013
OFF
Kössz!
Most épp robotolok, pdf-ben felment, amikor scannal-tem, arra nem gondoltam, hogy jpeg-ben mentsem el.
ON
(#12262) Frankye válasza csíkosháTTú hozzászólására (#12260) Válasz Jan 4, 2013
OK, semmi gond, csak jeleztem, hogy ezért.
(Az OFF-ot (szürkét) úgy éred el, hogy [ off ] és [ /off ] közé írod. Persze szóköz nélkül.)
(#12268) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#12255) Válasz Jan 4, 2013
Nem tudom vitatkozzunk-e vagy sem , de szerintem pontosan ez az áramkorlátozo az, ami a legjobban befolyásolja a PWM helyes müködését.
Mérted már szkoppal a határérték környékén? (nem ohmos terhelésbe?).
Persze a mindennapi üzemben nem veszed észre, mert aligha vesz fel egy sima mozdony 1,5 A-t (lehet, hogy ezt már maga az 1 Ohmos sorellenálás is korlátozza).
Ha már áramkorlátot akarsz ilyen helyre berakni, akkor azzal érdemes eljátszani, mert teljesen felesleges az impulzusokra reagálni (most azt teszi.)
(#12271) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#12268) Válasz Jan 4, 2013
Mértem. (Nem egészen ezekkel az elemekkel van felépítve amúgy az én cuccom, de az alapelve változatlan.)
Nincs gond vele, 1,5A-ig gyötörtem, addig hozza azt, ami egy 100-130Hz körüli PWM jeltől elvárható. Szerintem analóg üzemben ennél bonyolulutabb PWM szabályzó már problémás lehet. Van olyan ügyfelem, aki kínlódig a Tillig Ti2-sel, mert ahány mozdony, annyiféle képpen reagálja le. Egy ennyire primitív, kisfrekvenciás PWM-re meg nagyjából ugyanúgy viselkedik majdnem minden modell (ha jó a műszaki állapota).
(#12273) HarciSün hozzászólása Válasz Jan 4, 2013
Én közben csöndben várom a két szakértő eszmecseréjének végét, hátha kiderül a végén, hogy mit is csináljak hogy működjön
(#12275) etwg válasza HarciSün hozzászólására (#12273) Válasz Jan 4, 2013
Te ezzel ne nagyon foglalkozz. Örülj, hogy megy a PWM-ed, ha jo mackos benne a végtranyo, akkor nem igen tudod tönkre tenni egy 2,5A-s trafoval (az magátol is összerogyik, ha tul sok áramot huzol belöle).
Majd küldöm a polyswitcheket, és béke meg nyugalom lesz. Addig esetleg berakhatsz a trafo meg a PWM közé egy 2,5A-s üvegbiztositékot.
(#12276) csíkosháTTú válasza HarciSün hozzászólására (#12273) Válasz Jan 4, 2013

Ha akkora pöffeteg FET van a végén, amit leírtál, az egy nagy csomó ideig képes pumpálni a zárlati áramot a hibába, akár füstig is. Mármint nem ő fig füstöt eregetni, hanem a zárlatba ment cucc
Én vagy ráhagyatkoztam eddig analógban az FZ1 bimetáljára (baj is lett belőle párszor), most meg a ZF5-ös Tran központomat szépen beprogramoztam úgy, hogy a fő kiemetén 2A-nél kapcsoljon le akár analóg, akár DCC módban. A saját PWM vezérlőmben meg megépítettem a sima figyelő ellenállásos megoldást, és elegendő biztonsággal működik is.
Szóval, használhatod a lassabb megoldásokat is, csak figyelni kell, és tudni, hogy mire képes a rendszer.
(#12278) HarciSün válasza etwg hozzászólására (#12275) Válasz Jan 4, 2013
Ok, örülök annak ami működik
Köszönöm!!!
(#12279) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#12276) Válasz Jan 4, 2013
Egyszer kaptam egy hires gyár hirhedt trafoját (még a régi analog világban).
Abban olyan rövidzárvédelem volt, hogy kiugrott egy gomb a rövidzárra, amit vissza kellett nyomni.

Sirba vitt "kínstrukcio" - el is ment az örökkévaloság mezeire...
(#12284) HOTotya válasza etwg hozzászólására (#12279) Válasz Jan 4, 2013
Egy fekete gömbölyített élű bakelit aminek a tetején volt az a bizonyos "gomb"?? és (nekem)fehér színü tekerővel???Ja és az oldalán 4-s vagy 5-s menetes huzalszorító csavarral??
(#12285) jvnd válasza etwg hozzászólására (#12250) Válasz Jan 4, 2013
Bocs a slendriánságért. Látom időközben jól elvoltatok Istvánnal. Alaphelyzetben ha elég erős a FET -mint azt írtátok-, nem az fog tönkre menni.
Amúgy én az olyan esetekre gondoltam mint amikor a H hídon folyó áramot mérik és ez alapján avatkoznak be. A teljesség igénye nélkül pl: L6203 IC, dekóderek H hídja stb.
Ezeknél is fennáll amit írtál, a gyakorlatban ezt használják. Csak gondolatébresztőt akartam adni, amúgy mindenki úgy védekezik, ahogy akar.
(#12286) etwg válasza jvnd hozzászólására (#12285) Válasz Jan 4, 2013
Egyre érdemes csak figyelni:

Mit kell védenie a védökörnek?

Az István által belinkelt matuzsálemi áramkörben nyilvánvaló, hogy a harmatgyönge végtranzisztorokat kellett megvédeni a haláltól.
Hasonlo a helyzet a szuperminiatür dekoderekben, ahol a helyhiány miatt gondoskodni kell arról, hogy a gyenge hid ne legyen túlterhelve, söt ne is nagyon melegedjen, mert az csunya lyukat égethet a kasztniban.

Egészen más a helyzet a külsö szellös nagyteljesitményü PWM és hasonlo hajtásokban. Ott szinte kizárt (hacsak valaki nem követ el kolosszális marhaságot), hogy a sok 10 amperes tranyó kipukkadjon némi rövidzáron (föleg ha a trafo is éppenhogycsak képes kinyögni az 1-2 A-nyi rövidzáráramot pl. az FZ/ROCO meg hasonlo konstrukciók).
Itt inkább arról igyekszünk gondoskodni, hogy a PWM cucc (vagy bármi hasonló dolog), ne váljon elektromos kohóvá vagy hegesztövé, és a leadott (amugy rendszerint jogos) teljesitmény ne a huzalozást stb. melegitse olvassza a végtelenségig.
Egy ilyen feladatra viszont szvsz jobb a lassubb reagálású biztositék, hiszen a pillanatnyi rövidzárlatok mindennaposak a modellvasuton, erre felesleges reagálni.
Söt ha az ilyesmire reagál a szupergyors áramkorlát, lehet, hogy észre sem vesszük és kinozzuk modellvasutunkat hetekig, honapokig. Inkább egy kicsit szikrázzon, egy kicsit búgjon, ha van lehetöségünk, akkor villanjon fel valami, de csak arra, hogy lássunk hol a balhé.
Reagálni csak akkor kell, ha tényleg hosszu ideig (másodpercekig) baj van.
Volt egyszer egy analog kombinált vezérlö cuccom, az egyenesen negativ ellenállásuvá vált, azaz tartotta a beállitott max. áramot (az adott esetben 4 A). Sikerült is összehegesztenem néhány rosszul állo váltot, meg váltokapcsolót...
Aztán jött az ötlet , egy zümmögöt kapcsoltam az árammérö kimenetére, hogy az zümmögjön, ha nagy áramot érzékel, ez sok tanulopénzt spórolt meg.
(#12342) STTaradder válasza csíkosháTTú hozzászólására (#12276) Válasz Jan 5, 2013
És a te Zf5 központodnál már ezek a (#12241) gondok nem állnak fent?
Az első kettő pontot megoldja?
Ha már régebbi kiadású se problémás mint a Multimaus?
Alkatrész utánpotlása megoldott?
(#12343) csíkosháTTú válasza STTaradder hozzászólására (#12342) Válasz Jan 5, 2013
Bár csak én itt tartanék, hogy egy ilyet gyártanék!

Nem az enyém, a CT-Elektronik készíti.
CT-Elektronik

Igen, azért 300Euro-ért adnak is valamit, többek között magyarul is tud a menüje Minden felsorolt hibától mentes, ez nálam a szervíz kütyü, kap hideget-meleget napi 10-12 órán át a műhelyben.
Használati utasítása magyarul itt:Tran központ használati utasítás
(#12344) STTaradder válasza csíkosháTTú hozzászólására (#12343) Válasz Jan 5, 2013
Értem tehát jó.
Az a használati még nem teljes gondolom, mert a programozási leírás nincs meg.
De ha kell hozzá sín bekötő vagy valami a mi kell az beszerezhető?
Kösz a válaszokat
(#12361) jamiki hozzászólása Válasz Jan 6, 2013
Hello vasutasok!

Hallott már valaki közületek infra vezérlésről?
( Lego City vonatok, műanyag sínen, 8 vonat közlekedik )
A vonatokban lévő vevők jók. Érdekelne a távvezérlők által kiadott jelsorozat. ( Csatorna, sebességváltás, megállítás, irányváltás, stb. ) Vagy tud valaki olyan helyet, ahol ez le van írva?
(#12362) jvnd válasza jamiki hozzászólására (#12361) Válasz Jan 6, 2013
Szia. Nézz körül a Hobbielektronika lapon, valamint infra remote controller címszó alatt. Szép témakör.
(#12371) jamiki válasza jvnd hozzászólására (#12362) Válasz Jan 6, 2013
Kösz szépen.
Pont az van leírva amit kerestem.
Üdv.
(#12507) STTaradder hozzászólása Válasz Jan 10, 2013
Hello

Érdekelne ha összekötném számítógéppel a terepasztalt van olyan ingyenes program amit lehet használni?
Vagy inkább fizetős. És az milyen áron?
(#12511) Frankye válasza STTaradder hozzászólására (#12507) Válasz Jan 10, 2013
Ingyenesről nem tudok, csak fizetősről, de pontos árat nem ismerek.
(#12515) etwg hozzászólása Válasz Jan 10, 2013
Sikerült Frankyevel közös erövel (amit itt is köszönök) összehozni a

FORDITOKORONG

cikket.
Lapozás       8/74    
Frissek
  2024. Nov, 20. Sze
14:41:44
  Jelenleg 12 fő olvassa az oldalt
Hirdetés