Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT klubtopic
TT klubtopic
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:

Lapozás       37/436    
(#12401) kaTTonai válasza etwg hozzászólására (#12374) Válasz Jan 7, 2013
Szia!

N köf beszerzésben tudsz majd segíteni esetleg?

Üdv:Miki
(#12402) etwg válasza kaTTonai hozzászólására (#12401) Válasz Jan 7, 2013
Sajnos nem igen (majd privátban megirom miért).
(#12403) csíkosháTTú válasza kaTTonai hozzászólására (#12401) Válasz Jan 7, 2013
Eleve csak Arnoldra van esélyed, a Miknitrixre csak akkor, ha van még a boltban raktáron, mert momentán a gyárban nincs.
(#12404) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#12403) Válasz Jan 7, 2013
Tessék, találtam Neked kétfélét is, idehaza, még el is postázzák Neked:
Minitrix dízelek
Sajnos Arnoldra nincs tippem, talán Ottóék tudnak rá valami okosságot
(#12406) pisti600 válasza kaTTonai hozzászólására (#12322) Válasz Jan 7, 2013
Üdv!

Lóré jellegrajza



Bővebben: lóré

pisti600
(#12408) kaTTonai válasza csíkosháTTú hozzászólására (#12404) Válasz Jan 7, 2013
Szia MesTTer!

Köszönöm ezeket ismeretem,csak nagyon sokallom az árát...
Ezért szeretnék olcsóbban használthoz hozzájutni,bár tudom hülye vagyok mert az újra van garancia...

Esetleg azt nem tudod milyen erővel rendelkeznek ezek a kis jószágok?Hallottam róluk egy -két kollégától,hogy nem egy nagy erőművészek...Bár amennyit menni fognak nálam...Azt is csak sík terepen néha...Tolatgatni kicsit...

Üdv:Miki
(#12409) kaTTonai válasza pisti600 hozzászólására (#12406) Válasz Jan 7, 2013
Szia!

Köszönöm szépen.

Üdv:Miki
(#12411) csíkosháTTú válasza kaTTonai hozzászólására (#12408) Válasz Jan 7, 2013
A Minitrix az gyakorlatilag egy "fémtömb". Vonóerővel nem lesz gond, ha nem kötsz utána egy 35 kocsiból álló önürítős ércszállító vonatot
Inkább az áramszedésre kényesek, mint minden 2 tengelyes jármű.
Ha rám hallgatsz, akkor veszel egy új Minitrixet, az analóg azért nem nagyon vágja haza a költségvetést. A régi, használt cuccokkal ilyen szinten vigyázni kell!
(#12414) kaTTonai válasza csíkosháTTú hozzászólására (#12411) Válasz Jan 7, 2013
No akkor mától ünnepélyesen elkezdem gyűjteni rá a keretet...

Köszi,üdv:Miki
(#12423) TTomi hozzászólása Válasz Jan 7, 2013
Érdekesség: Eladó házi készítésű gőzmozdony!
Link
(#12425) sunocske válasza kaTTonai hozzászólására (#12414) Válasz Jan 8, 2013
Lassú vagy! Én már egy hete megállás nélkül gyűjtök a PIKO most bejelentett kismozdonyára (V23, azaz a magyar iparvasúti A26*)!

*... csak addig igaz, amíg nem jön valaki, aki közli, hogy nem, mert az A26 sorozatba tartozik a T334 és a V12c is, vagy lelövi a poént, hogy valójában V20-asok vannak hazánkban (és tényleg).
(#12426) jvnd válasza sunocske hozzászólására (#12400) Válasz Jan 8, 2013
Szia. Van kisebb kijelzőjű is, vigyek csütörtökön mutatóba? Az sokkal kézreállóbb, viszont a kijelzője csak 14mm-es, funkciói ugyanazok.
(#12427) sunocske válasza sunocske hozzászólására (#12425) Válasz Jan 8, 2013
Közben egy kicsit kutattam, igazából egymásnak ellentmondó adatokat találtam erről a mozdonycsaládról. Viszont legalább kétféle verziójú kasztnival létezik. Nem csodálom, hogy eddig nem igazán vállalta senki a nagyszériás modellezését
(#12428) etwg válasza sunocske hozzászólására (#12427) Válasz Jan 8, 2013
Hogyan lehet nagy szériába gyártani egy egyedi darabot???

(#12436) Vumurt89 válasza sunocske hozzászólására (#12425) Válasz Jan 8, 2013
V20-as biztos hogy nem, az inkább a V36-ra hasonlít formavilágilag. Viszont valóban ket fajta kasznival keszültek ezek a Honeckre átkának nevezett kis mozdonyok, mind a ket fajta megtalálható hazánkban is. Viszont ami számomra meg erdekesebb, a PIKO újdonság katalógusában is az egyik kepen az egyik, a másik kepen a másik kasznis verzió szerepel. Úgyhogy kíváncsi leszek mi lesz a vege, mert en is szeretnek egy selypi cukorgyáras mozdonyt csinálni belőle De peldának itt van a hatvani cukorgyár ket gepe, jól látható rajta a ket fele kaszni közötti elteres: (a 058-as volt regebben a selypi mozdony)

normal_A26_0...jpg

normal_A26_0...jpg
 
(#12437) kaTTonai válasza Vumurt89 hozzászólására (#12436) Válasz Jan 8, 2013
Szia!

N méretben mintha már lenne ilyen mozdony,de lehet,hogy hülye vagyok?Segítség hol láttam én ilyet nem találom...

Üdv:Miki
(#12438) sunocske válasza Vumurt89 hozzászólására (#12436) Válasz Jan 8, 2013
Én ezt a listát vettem alapul:

http://hbweb.hu/iparvasut/a26.htm

Ebben rendre V20 a típusjel, illetve van egy V12c benne (valamint az a néhány T334-es, amiből mára már csak két-három darab maradt az országban). A Wikipédia német cikke meg csak V15, V18 és V22-ről tud. A számozásuk viszont V23, kvázi egységesen.

Az a baj az ilyen kis mozdonyokkal, hogy tényleg rengeteg variáns készült belőlük (főleg a nagy darabszám miatt).

Kisvasúti vonatkozásban például ott van az O&K eredetű, Zagyvapálfalván gyártott MD-40 mozdony. Gyakorlatilag az alváz és a motor az, ami mindegyiknél megegyezik, még a hajtás egyes elemeiben (irányváltó, sebváltó, transzmisszió, lehajtás stb.) is vannak eltérések.
(#12440) HarciSün hozzászólása Válasz Jan 8, 2013
Nekem egy olyan villámkérdésem lenne, hogy ágyazat készítéséhez a 6mm-es parafa az már sok?
(#12441) Gashpy válasza sunocske hozzászólására (#12438) Válasz Jan 8, 2013
Gyorsan végigpörgettem a német vikipédiát.

Tehát:
Az N4 típusból (ld. fűzfői Köf) a babelsbergiek 1958-ra kifejlesztették a 100 LE-s V 10 B típust. (kép 1)
Ebből szállítottak az iparvasutaknak az NDK-ban, Jugoszláviába, Romániába, hozzánk, meg még néhány országba.

A DR követelményeinek nem felelt meg teljesen (nem is vett át belőle újat), ezért módosítottak a hajtóművön és emelték a teljesítményt (150 LE). Így született meg 1958-ban a V15. (A sorozat első tagja V15 1001)
A V15 lett aztán a DR BR101, majd a DB BR 311.

1960-ban tovább emeltek a teljesítményen (180 LE), és a DR V15.20-21 alsorozatba sorolták be őket. Ezzel párhuzamosan az iparnak V 18 B jelzéssel szállítottak belőle. Ezeket 1966-ig gyártották.

Hogy a vontatási igényeknek még jobban megfeleljen, 1966-ban kifejlesztették a V22B típust, ami 220 LE-s motorral rendelkezik. Ebből lett 1968-ban a DR V23 (majd DR BR 102.0, DB 312.0). Iparvasutaknak 1976-ig gyártották ezt a típust.


Ezen a képen
elöl a V15, hátul egy V10B látható.
Ezen pedig elöl a V23, hátul a V15.

Ezen kívül a főjavítások során a V15-ösök motorját lecserélték erősebbre. Ezek a gépek alkották a BR 101.5-7 sorozatot.

Eddig az irodalom.

Most pedig az én feltevéseim/megállapításaim:
Az iparnak a V10B, a V18B és a V22B gyári típust szállították. A képek alapján az első kettő főkerete alul egyenes, a V22B-nek pedig "lépcsős". Ezen kívül a V18B motorházának tetején egy kis felépítmény látható. Remélem, a megállapításom fedi a valóságot.

A DR sem követte mindig konzekvensen a számozási rendszerét, mert a V22B-t igazából V22-ként és nem V23-ként kellett volna besorolniuk, de biztosan volt ennek is valami oka. Viszont ennek már nem nézek utána

hát ennyi...
(#12442) csíkosháTTú válasza HarciSün hozzászólására (#12440) Válasz Jan 8, 2013
4mm a TT. De csinálhatod 6mm-esből is, csak úgy alakítsd ki a terepet körülöTTe.
(#12443) TTomasz válasza HarciSün hozzászólására (#12440) Válasz Jan 8, 2013
Ha emlékeim nem csal akkor ágynemű tartóban magassági korlátaid vannak inkább 3mm a 4mm helyett, mint 6mm (3mm-es parafát tudok táblában adni, ha érdekel; mailben a többit )
(#12444) UWH hozzászólása Válasz Jan 8, 2013
Sziasztok!
Pár képpel szeretnék csatlakozni a kisvasút témához, bár más témakör. Pár napja láttam a tévében és onnan fényképeztem, ezért elnézést a minőségért, de remélem a lényeg látszik.


DSCF0001.jpg
 
(#12445) sunocske válasza Gashpy hozzászólására (#12441) Válasz Jan 8, 2013
Nyelvtudással könnyű...!

De akkor honnan a HBWeb-féle V20 vajon? Azt hiszem, meg kell kérdeznem a készítőjét...
(#12447) HarciSün válasza TTomasz hozzászólására (#12443) Válasz Jan 8, 2013
Paradox tudom, de pont a magassági korlát miatt lenne érdekes a nagyobb töltés.

Ahogy a másik topikban is írtam, "el kívánom lopni" Paksinuti azon ötletét, hogy az állítóműveket nem az asztal alá, inkább a szélére raknám és odáig vonóvezetékkel továbbítanám a mozgást. Így máris nem kell az asztal alatti hellyel törődni (aminek a keretéhez egyébként a hétvégén be is lett szerezve a szükséges gyalult fenyő faanyag)

De ugye nem ártana ha minél kényelmesebben elférne a töltés alatt a vonóvezeték... Ezért gondolkodom a 6mm-es töltésben. Jah, és mellesleg azt lehet a helyi barkácsboltban kapni...
(#12450) Lezlinilzen válasza Gashpy hozzászólására (#12441) Válasz Jan 8, 2013
...és egy kis magyar vonatkozás : az uzsai bazaltbánya rendezőjében.

Kép 017.jpg

Kép 018.jpg

Kép 020.jpg
 
(#12452) kaTTonai válasza Lezlinilzen hozzászólására (#12450) Válasz Jan 8, 2013
Szia!

Közel 20 évig laktam Tapolcán én barom soha nem mentem el megnézni őket...
Leszel gmail-on még?

Üdv:Miki

(#12458) masTTertape hozzászólása Válasz Jan 8, 2013
Ha valaki gerjed a jó kis ndk-s cuccokra: retró fák és füvek
(#12460) terkoz válasza HarciSün hozzászólására (#12447) Válasz Jan 8, 2013
"odáig vonóvezetékkel továbbítanám a mozgást"
Ez a "mozgás" még állítómű nélkül is megoldható:
Lásd a mellékelt képen.
Én egypár éva már használom.
üdvgyuri

IMG_2111a.jpg

váltóállítór...jpg
 
(#12461) masTTertape válasza terkoz hozzászólására (#12460) Válasz Jan 8, 2013
Gyuri bátyám!
megfigyeltem mindkét képen egy fontos vágányelemet, amihez nem vezet vonóvezeték: a szemüveg szárát mivel mozgatod?
(#12465) sunocske válasza terkoz hozzászólására (#12460) Válasz Jan 9, 2013
Valami ilyesmi miatt kérdeztem én is, hogy mekkora az állítási útja az EW2 kitérőnek

Őcsény állomáson mechanikus "biztosító" berendezést tervezek majd üzemeltetni.
(#12468) sunocske hozzászólása Válasz Jan 9, 2013
(#12469) HarciSün válasza terkoz hozzászólására (#12460) Válasz Jan 9, 2013
Nagyon ötletes! És a végén a hurkok mire vannak kötve, sima billenőkapcsoló száraira?
(#12470) sunocske válasza HarciSün hozzászólására (#12469) Válasz Jan 9, 2013
Igen!

Bár nem nekem volt szánva a kérdés, de egy pár igen kellemes órát sikerült eltöltenem a rendezőpályaudvaron (igaz, akkor éppen H0e Vontatási Főnökségként funkcionált), mint kezelő
(#12483) wolfchild hozzászólása Válasz Jan 9, 2013
Sziasztok!

A csodavagonomra csak meglett a megfejtés !

Bővebben: Link

Ha esetleg valakinek, így már ismerős a rakomány, ne fogja vissza magát.
(#12484) STTaradder hozzászólása Válasz Jan 9, 2013
Hello

Ha valakit érdekkel esetleg egy második generációs Roco digit központ az katt ide
(#12488) terkoz válasza masTTertape hozzászólására (#12461) Válasz Jan 9, 2013
Szerencsére itt a fényképezőgépbe kapaszkodtam, így nem történt zárlat a fémkeretes szemüge miatt.
(#12489) terkoz válasza HarciSün hozzászólására (#12469) Válasz Jan 9, 2013
Igen, a legegyszerűbb kapcsoló van beépítve, mert a kar tövének az elmozdulása kb 0,5-0,8 mm-el több a váltó elmozdulásánál.
Hogy ne feszítse le a tolórúd a váltót az asztalról, a kapcsoló közelébe egy u alakot hajlítottam a vonóvezetékbe, ami rugalmasan kiegyenlíti az elmozdulás többletet és enyhe feszítő erőt biztosít a mozgó sínszál simulásához, továbbá nagyon megkönnyíti a pontos hossz beállítását.
Szerelés:
Az alaplapba horony készül a vonóvezeték irányában. (igényesebb kivitelezésnél egy cső fekszik a pálya alatt és abban mozog a tólórúd)
A drótszál végére éles töréssel felhajtást készíteni és alulról az összekötő műanyag furatába illeszteni.
A kapcsoló beszerelése után a hossz beszabását követően a hurkot ráhúztam a kapcsoló karra, rá egy 3 mm-es alátét és utána egy villanyvezeték szigetelésből vágott pici karika került. Ez jól feszül és nem engedi felemelkedni a hurkot a kapcsoló mozgatásakor. Nem szabat teljesen szorosra lenyomni a műanyag gyűrűt, hogy hely legyen a hurokban a kapcsoló kar szabadmozgására.
Filléres megoldás és üzembiztos a váltóállítás.
üdvgyuri
(#12490) Mk48 2024 hozzászólása Válasz Jan 9, 2013
Urak!
A holnapi napon, lesz valakinél EW2 és EW3 kitérő?
Ha valaki hozna egyet-egyet mindkettőből, hogy megnézhessem, azt megköszönöm.
(#12491) sunocske válasza terkoz hozzászólására (#12489) Válasz Jan 10, 2013
Sőt! Ha belegondolsz, mivel kapcsolóról van szó, ezért az alját összeelektronikázva még váltóvisszajelentésre is alkalmas (már ha valakinek szempont az, hogy legyen mindenféle világító-villogó pultja)!
(#12492) hoTTo válasza Mk48 2024 hozzászólására (#12490) Válasz Jan 10, 2013
Nálunk lesz EW2 és EW3 is.
Ottó
(#12494) etwg válasza sunocske hozzászólására (#12491) Válasz Jan 10, 2013
Érdekes megfigyelni, hogy hogyan változnak az idök. Sokan közülünk kéziváltókkal kezdtük.
Tologattuk szépen a gombokat direkt a váltok mellett (ki emlékszik még ezekre a Zeuke, Rokal (stb.) váltokra ? ).
Aztán jött a nagy megváltás, amikor megjelentek a megfizethetö mágneses váltoállitok, nagyok voltak és csunyák, csak már nem kellett nyujtozkodni, eltörni néhány"utban levö" jelzöt, oszlopot vagy belegabajodni a pokháloba - ugye, akkor mindenki felsövezeteket huzott - sokan még a gözösök fölé is.
Nagy volt a morgás, hogy elcsufitsák a váltomeghajtok az egész vágányzatot - ami igaz is volt.
Erre elkezdtek zsugorodni a mechanizmusok, majd lehuzodni a "föld alá".
Söt megjelentek az elsö motoros váltoállitok, amik gyakran többszörösen nagyobbak voltak, mint maguk a váltók, és éktelen zajjal, de lassabban nyomták át a váltok nyelveit az egyik állásból a másikba...
Sokan nekimentek átszerelni a terepasztalt ilyenekre, aztán hamar kimerült a kassza, mert hát akkoriban egy ilyen motoros konstrukció többe került mint egy pár válto.
Erre jöttünk sokan akik olcsobb és egyszerübb, és föleg csendes mechanizmusokat ötlöttünk ki, és szereltünk a terepasztalokba.
Ekkor felébredt az ipar is és hirtelen 2 dolog jutott az eszükbe. Megdrágitották a sineket, föleg a váltokat, és kihoztak olcsobb, de gyakran csapnivaló meghajto mechanizmusokat. Itt már majdnem a jelenben vagyunk, ha nem telt volna be sok modellezönek a bögye (beleértve magamat is ), és nem tér vissza a gyökerekhez.
Ujra megjelennek az egyszerü, de gyakorlatilag 100%-san megbizható manuális megoldások. Mindenféle drotokkal, rudakkal, söt horgászdamillal mozgatott váltók.
Söt, ha nagyon puritánok akarunk lenni, neki kellene fogni a valodi karos váltoállitokészülékek modelljének a kidolgozásához is, hasonloan, mint még sok állomáson szerte az országban láthatók.
Ez lenne gyakorlatilag a hab a tortán, hiszen öszintén szólva nem sok házi terepasztal ad igen valós okot arra, hogy a váltokat távvezérelni kell, és az ilyenfajta beruházás megérné a valoságban.
Viszont egy szép mechanikus váltoállitóközpont a sok modellezöt és laikus érdeklödöt ámulatba ejtene.....

Képen néhány váltomotor a múltból.

Válto14.jpg
 
(#12500) róbertke válasza etwg hozzászólására (#12494) Válasz Jan 10, 2013
ME modellújság (Basteltipps rovat)10€ jutalmat adott két éve egy modellezőnek, mert leközölte az általa kidolgozott mechanikus jelzőállítást. Merkur fémépítő felhasználásával készítette el, és tényleg ötletes és egyszerű a megoldás.
(#12501) etwg válasza róbertke hozzászólására (#12500) Válasz Jan 10, 2013
Én valamilyen kisebbre, talán élethübbre gondoltam.
Pl. egy ilyen könnyen összerakhato szerkezetre - müanyagból vagy marott fémlemezekböl.


Váltokar.jpg
 
(#12504) tt73 válasza hoTTo hozzászólására (#12492) Válasz Jan 10, 2013
Ha áram van, Ottónál minden van.
(#12505) Frankye válasza etwg hozzászólására (#12501) Válasz Jan 10, 2013
Ez ugye német központ? A héblik színezése miatt gondolom. A honi központokban a jelzők emeltyűje vörös, a váltóké fekete, a reteszeké sárga. (Kétszínűek nálunk nincsenek.)
Ha legközelebb a Tisztképzőn (Baross Gábor Oktatási Központ) járok, és szabad lesz a terem, lefényképezem az itthoni központot, ha lehet.
(#12506) GABA TT hozzászólása Válasz Jan 10, 2013
Sziasztok!

Három a magyar igazság. Lesz ráadás is, majd valamikor.
Ez a bivaly a második gyártáskori változat modellje.

DSC04055.JPG

DSC04057.JPG
 
(#12508) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#12501) Válasz Jan 10, 2013
Fél OFF
Eugen!
Van fordítókorong N és Z méretben is ám!
steve
ON
(#12509) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#12508) Válasz Jan 10, 2013
Izééé, sorry, bocs!
Nem olvastam ek a mondatot rendesen...
(#12510) Lezlinilzen válasza GABA TT hozzászólására (#12506) Válasz Jan 10, 2013
Gyönyörű.
Félve kérdezem : mennyibe kerül majd egy ilyen?
(#12512) etwg válasza Frankye hozzászólására (#12505) Válasz Jan 10, 2013
Nem, ez CSD munkahely.
(Pont ilyen kép akadt a kezembe, lehetett volna bármi más is... )
Lapozás       37/436    
Frissek
  2024. Nov, 12. Kedd
20:56:04
  Jelenleg 14 fő olvassa az oldalt
Hirdetés