|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#12401) kaTTonai válasza etwg hozzászólására (#12374)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2013 |
|
Szia!
N köf beszerzésben tudsz majd segíteni esetleg?
Üdv:Miki |
(#12402) etwg válasza kaTTonai hozzászólására (#12401)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2013 |
|
Sajnos nem igen (majd privátban megirom miért).
|
(#12403) csíkosháTTú válasza kaTTonai hozzászólására (#12401)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2013 |
|
Eleve csak Arnoldra van esélyed, a Miknitrixre csak akkor, ha van még a boltban raktáron, mert momentán a gyárban nincs. |
(#12404) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#12403)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2013 |
|
Tessék, találtam Neked kétfélét is, idehaza, még el is postázzák Neked:
Minitrix dízelek
Sajnos Arnoldra nincs tippem, talán Ottóék tudnak rá valami okosságot |
(#12406) pisti600 válasza kaTTonai hozzászólására (#12322)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2013 |
|
|
(#12408) kaTTonai válasza csíkosháTTú hozzászólására (#12404)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2013 |
|
Szia MesTTer!
Köszönöm ezeket ismeretem,csak nagyon sokallom az árát...
Ezért szeretnék olcsóbban használthoz hozzájutni,bár tudom hülye vagyok mert az újra van garancia...
Esetleg azt nem tudod milyen erővel rendelkeznek ezek a kis jószágok?Hallottam róluk egy -két kollégától,hogy nem egy nagy erőművészek...Bár amennyit menni fognak nálam...Azt is csak sík terepen néha...Tolatgatni kicsit...
Üdv:Miki |
(#12409) kaTTonai válasza pisti600 hozzászólására (#12406)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2013 |
|
Szia!
Köszönöm szépen.
Üdv:Miki |
(#12411) csíkosháTTú válasza kaTTonai hozzászólására (#12408)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2013 |
|
A Minitrix az gyakorlatilag egy "fémtömb". Vonóerővel nem lesz gond, ha nem kötsz utána egy 35 kocsiból álló önürítős ércszállító vonatot
Inkább az áramszedésre kényesek, mint minden 2 tengelyes jármű.
Ha rám hallgatsz, akkor veszel egy új Minitrixet, az analóg azért nem nagyon vágja haza a költségvetést. A régi, használt cuccokkal ilyen szinten vigyázni kell! |
(#12414) kaTTonai válasza csíkosháTTú hozzászólására (#12411)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2013 |
|
No akkor mától ünnepélyesen elkezdem gyűjteni rá a keretet...
Köszi,üdv:Miki |
(#12423) TTomi hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 7, 2013 |
|
Érdekesség: Eladó házi készítésű gőzmozdony!
Link
|
(#12425) sunocske válasza kaTTonai hozzászólására (#12414)
|
Válasz •
|
Jan 8, 2013 |
|
Lassú vagy! Én már egy hete megállás nélkül gyűjtök a PIKO most bejelentett kismozdonyára (V23, azaz a magyar iparvasúti A26*)!
*... csak addig igaz, amíg nem jön valaki, aki közli, hogy nem, mert az A26 sorozatba tartozik a T334 és a V12c is, vagy lelövi a poént, hogy valójában V20-asok vannak hazánkban (és tényleg). |
(#12426) jvnd válasza sunocske hozzászólására (#12400)
|
Válasz •
|
Jan 8, 2013 |
|
Szia. Van kisebb kijelzőjű is, vigyek csütörtökön mutatóba? Az sokkal kézreállóbb, viszont a kijelzője csak 14mm-es, funkciói ugyanazok. |
(#12427) sunocske válasza sunocske hozzászólására (#12425)
|
Válasz •
|
Jan 8, 2013 |
|
Közben egy kicsit kutattam, igazából egymásnak ellentmondó adatokat találtam erről a mozdonycsaládról. Viszont legalább kétféle verziójú kasztnival létezik. Nem csodálom, hogy eddig nem igazán vállalta senki a nagyszériás modellezését |
(#12436) Vumurt89 válasza sunocske hozzászólására (#12425)
|
Válasz •
|
Jan 8, 2013 |
|
V20-as biztos hogy nem, az inkább a V36-ra hasonlít formavilágilag. Viszont valóban ket fajta kasznival keszültek ezek a Honeckre átkának nevezett kis mozdonyok, mind a ket fajta megtalálható hazánkban is. Viszont ami számomra meg erdekesebb, a PIKO újdonság katalógusában is az egyik kepen az egyik, a másik kepen a másik kasznis verzió szerepel. Úgyhogy kíváncsi leszek mi lesz a vege, mert en is szeretnek egy selypi cukorgyáras mozdonyt csinálni belőle De peldának itt van a hatvani cukorgyár ket gepe, jól látható rajta a ket fele kaszni közötti elteres: (a 058-as volt regebben a selypi mozdony)
|
|
(#12437) kaTTonai válasza Vumurt89 hozzászólására (#12436)
|
Válasz •
|
Jan 8, 2013 |
|
Szia!
N méretben mintha már lenne ilyen mozdony,de lehet,hogy hülye vagyok?Segítség hol láttam én ilyet nem találom...
Üdv:Miki |
(#12438) sunocske válasza Vumurt89 hozzászólására (#12436)
|
Válasz •
|
Jan 8, 2013 |
|
Én ezt a listát vettem alapul:
http://hbweb.hu/iparvasut/a26.htm
Ebben rendre V20 a típusjel, illetve van egy V12c benne (valamint az a néhány T334-es, amiből mára már csak két-három darab maradt az országban). A Wikipédia német cikke meg csak V15, V18 és V22-ről tud. A számozásuk viszont V23, kvázi egységesen.
Az a baj az ilyen kis mozdonyokkal, hogy tényleg rengeteg variáns készült belőlük (főleg a nagy darabszám miatt).
Kisvasúti vonatkozásban például ott van az O&K eredetű, Zagyvapálfalván gyártott MD-40 mozdony. Gyakorlatilag az alváz és a motor az, ami mindegyiknél megegyezik, még a hajtás egyes elemeiben (irányváltó, sebváltó, transzmisszió, lehajtás stb.) is vannak eltérések. |
(#12440) HarciSün hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 8, 2013 |
|
Nekem egy olyan villámkérdésem lenne, hogy ágyazat készítéséhez a 6mm-es parafa az már sok? |
(#12441) Gashpy válasza sunocske hozzászólására (#12438)
|
Válasz •
|
Jan 8, 2013 |
|
Gyorsan végigpörgettem a német vikipédiát.
Tehát:
Az N4 típusból (ld. fűzfői Köf) a babelsbergiek 1958-ra kifejlesztették a 100 LE-s V 10 B típust. ( kép 1)
Ebből szállítottak az iparvasutaknak az NDK-ban, Jugoszláviába, Romániába, hozzánk, meg még néhány országba.
A DR követelményeinek nem felelt meg teljesen (nem is vett át belőle újat), ezért módosítottak a hajtóművön és emelték a teljesítményt (150 LE). Így született meg 1958-ban a V15. ( A sorozat első tagja V15 1001)
A V15 lett aztán a DR BR101, majd a DB BR 311.
1960-ban tovább emeltek a teljesítményen (180 LE), és a DR V15.20-21 alsorozatba sorolták be őket. Ezzel párhuzamosan az iparnak V 18 B jelzéssel szállítottak belőle. Ezeket 1966-ig gyártották.
Hogy a vontatási igényeknek még jobban megfeleljen, 1966-ban kifejlesztették a V22B típust, ami 220 LE-s motorral rendelkezik. Ebből lett 1968-ban a DR V23 (majd DR BR 102.0, DB 312.0). Iparvasutaknak 1976-ig gyártották ezt a típust.
Ezen a képen
elöl a V15, hátul egy V10B látható.
Ezen pedig elöl a V23, hátul a V15.
Ezen kívül a főjavítások során a V15-ösök motorját lecserélték erősebbre. Ezek a gépek alkották a BR 101.5-7 sorozatot.
Eddig az irodalom.
Most pedig az én feltevéseim/megállapításaim:
Az iparnak a V10B, a V18B és a V22B gyári típust szállították. A képek alapján az első kettő főkerete alul egyenes, a V22B-nek pedig "lépcsős". Ezen kívül a V18B motorházának tetején egy kis felépítmény látható. Remélem, a megállapításom fedi a valóságot.
A DR sem követte mindig konzekvensen a számozási rendszerét, mert a V22B-t igazából V22-ként és nem V23-ként kellett volna besorolniuk, de biztosan volt ennek is valami oka. Viszont ennek már nem nézek utána
hát ennyi...
|
(#12442) csíkosháTTú válasza HarciSün hozzászólására (#12440)
|
Válasz •
|
Jan 8, 2013 |
|
4mm a TT. De csinálhatod 6mm-esből is, csak úgy alakítsd ki a terepet körülöTTe. |
(#12443) TTomasz válasza HarciSün hozzászólására (#12440)
|
Válasz •
|
Jan 8, 2013 |
|
Ha emlékeim nem csal akkor ágynemű tartóban magassági korlátaid vannak inkább 3mm a 4mm helyett, mint 6mm (3mm-es parafát tudok táblában adni, ha érdekel; mailben a többit ) |
(#12444) UWH hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 8, 2013 |
|
Sziasztok!
Pár képpel szeretnék csatlakozni a kisvasút témához, bár más témakör. Pár napja láttam a tévében és onnan fényképeztem, ezért elnézést a minőségért, de remélem a lényeg látszik.
|
|
(#12445) sunocske válasza Gashpy hozzászólására (#12441)
|
Válasz •
|
Jan 8, 2013 |
|
Nyelvtudással könnyű...!
De akkor honnan a HBWeb-féle V20 vajon? Azt hiszem, meg kell kérdeznem a készítőjét... |
(#12447) HarciSün válasza TTomasz hozzászólására (#12443)
|
Válasz •
|
Jan 8, 2013 |
|
Paradox tudom, de pont a magassági korlát miatt lenne érdekes a nagyobb töltés.
Ahogy a másik topikban is írtam, "el kívánom lopni" Paksinuti azon ötletét, hogy az állítóműveket nem az asztal alá, inkább a szélére raknám és odáig vonóvezetékkel továbbítanám a mozgást. Így máris nem kell az asztal alatti hellyel törődni (aminek a keretéhez egyébként a hétvégén be is lett szerezve a szükséges gyalult fenyő faanyag)
De ugye nem ártana ha minél kényelmesebben elférne a töltés alatt a vonóvezeték... Ezért gondolkodom a 6mm-es töltésben. Jah, és mellesleg azt lehet a helyi barkácsboltban kapni... |
(#12450) Lezlinilzen válasza Gashpy hozzászólására (#12441)
|
Válasz •
|
Jan 8, 2013 |
|
...és egy kis magyar vonatkozás : az uzsai bazaltbánya rendezőjében. |
|
(#12452) kaTTonai válasza Lezlinilzen hozzászólására (#12450)
|
Válasz •
|
Jan 8, 2013 |
|
Szia!
Közel 20 évig laktam Tapolcán én barom soha nem mentem el megnézni őket...
Leszel gmail-on még?
Üdv:Miki
|
(#12458) masTTertape hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 8, 2013 |
|
|
(#12460) terkoz válasza HarciSün hozzászólására (#12447)
|
Válasz •
|
Jan 8, 2013 |
|
"odáig vonóvezetékkel továbbítanám a mozgást"
Ez a "mozgás" még állítómű nélkül is megoldható:
Lásd a mellékelt képen.
Én egypár éva már használom.
üdvgyuri |
|
(#12461) masTTertape válasza terkoz hozzászólására (#12460)
|
Válasz •
|
Jan 8, 2013 |
|
Gyuri bátyám!
megfigyeltem mindkét képen egy fontos vágányelemet, amihez nem vezet vonóvezeték: a szemüveg szárát mivel mozgatod? |
(#12465) sunocske válasza terkoz hozzászólására (#12460)
|
Válasz •
|
Jan 9, 2013 |
|
Valami ilyesmi miatt kérdeztem én is, hogy mekkora az állítási útja az EW2 kitérőnek
Őcsény állomáson mechanikus "biztosító" berendezést tervezek majd üzemeltetni. |
(#12468) sunocske hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 9, 2013 |
|
|
(#12469) HarciSün válasza terkoz hozzászólására (#12460)
|
Válasz •
|
Jan 9, 2013 |
|
Nagyon ötletes! És a végén a hurkok mire vannak kötve, sima billenőkapcsoló száraira? |
(#12470) sunocske válasza HarciSün hozzászólására (#12469)
|
Válasz •
|
Jan 9, 2013 |
|
Igen!
Bár nem nekem volt szánva a kérdés, de egy pár igen kellemes órát sikerült eltöltenem a rendezőpályaudvaron (igaz, akkor éppen H0e Vontatási Főnökségként funkcionált), mint kezelő |
(#12483) wolfchild hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 9, 2013 |
|
Sziasztok!
A csodavagonomra csak meglett a megfejtés !
Bővebben: Link
Ha esetleg valakinek, így már ismerős a rakomány, ne fogja vissza magát. |
(#12484) STTaradder hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 9, 2013 |
|
Hello
Ha valakit érdekkel esetleg egy második generációs Roco digit központ az katt ide |
(#12488) terkoz válasza masTTertape hozzászólására (#12461)
|
Válasz •
|
Jan 9, 2013 |
|
Szerencsére itt a fényképezőgépbe kapaszkodtam, így nem történt zárlat a fémkeretes szemüge miatt. |
(#12489) terkoz válasza HarciSün hozzászólására (#12469)
|
Válasz •
|
Jan 9, 2013 |
|
Igen, a legegyszerűbb kapcsoló van beépítve, mert a kar tövének az elmozdulása kb 0,5-0,8 mm-el több a váltó elmozdulásánál.
Hogy ne feszítse le a tolórúd a váltót az asztalról, a kapcsoló közelébe egy u alakot hajlítottam a vonóvezetékbe, ami rugalmasan kiegyenlíti az elmozdulás többletet és enyhe feszítő erőt biztosít a mozgó sínszál simulásához, továbbá nagyon megkönnyíti a pontos hossz beállítását.
Szerelés:
Az alaplapba horony készül a vonóvezeték irányában. (igényesebb kivitelezésnél egy cső fekszik a pálya alatt és abban mozog a tólórúd)
A drótszál végére éles töréssel felhajtást készíteni és alulról az összekötő műanyag furatába illeszteni.
A kapcsoló beszerelése után a hossz beszabását követően a hurkot ráhúztam a kapcsoló karra, rá egy 3 mm-es alátét és utána egy villanyvezeték szigetelésből vágott pici karika került. Ez jól feszül és nem engedi felemelkedni a hurkot a kapcsoló mozgatásakor. Nem szabat teljesen szorosra lenyomni a műanyag gyűrűt, hogy hely legyen a hurokban a kapcsoló kar szabadmozgására.
Filléres megoldás és üzembiztos a váltóállítás.
üdvgyuri |
(#12490) Mk48 2024 hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 9, 2013 |
|
Urak!
A holnapi napon, lesz valakinél EW2 és EW3 kitérő?
Ha valaki hozna egyet-egyet mindkettőből, hogy megnézhessem, azt megköszönöm. |
(#12491) sunocske válasza terkoz hozzászólására (#12489)
|
Válasz •
|
Jan 10, 2013 |
|
Sőt! Ha belegondolsz, mivel kapcsolóról van szó, ezért az alját összeelektronikázva még váltóvisszajelentésre is alkalmas (már ha valakinek szempont az, hogy legyen mindenféle világító-villogó pultja)! |
(#12492) hoTTo válasza Mk48 2024 hozzászólására (#12490)
|
Válasz •
|
Jan 10, 2013 |
|
Nálunk lesz EW2 és EW3 is.
Ottó |
(#12494) etwg válasza sunocske hozzászólására (#12491)
|
Válasz •
|
Jan 10, 2013 |
|
Érdekes megfigyelni, hogy hogyan változnak az idök. Sokan közülünk kéziváltókkal kezdtük.
Tologattuk szépen a gombokat direkt a váltok mellett (ki emlékszik még ezekre a Zeuke, Rokal (stb.) váltokra ? ).
Aztán jött a nagy megváltás, amikor megjelentek a megfizethetö mágneses váltoállitok, nagyok voltak és csunyák, csak már nem kellett nyujtozkodni, eltörni néhány"utban levö" jelzöt, oszlopot vagy belegabajodni a pokháloba - ugye, akkor mindenki felsövezeteket huzott - sokan még a gözösök fölé is.
Nagy volt a morgás, hogy elcsufitsák a váltomeghajtok az egész vágányzatot - ami igaz is volt.
Erre elkezdtek zsugorodni a mechanizmusok, majd lehuzodni a "föld alá".
Söt megjelentek az elsö motoros váltoállitok, amik gyakran többszörösen nagyobbak voltak, mint maguk a váltók, és éktelen zajjal, de lassabban nyomták át a váltok nyelveit az egyik állásból a másikba...
Sokan nekimentek átszerelni a terepasztalt ilyenekre, aztán hamar kimerült a kassza, mert hát akkoriban egy ilyen motoros konstrukció többe került mint egy pár válto.
Erre jöttünk sokan akik olcsobb és egyszerübb, és föleg csendes mechanizmusokat ötlöttünk ki, és szereltünk a terepasztalokba.
Ekkor felébredt az ipar is és hirtelen 2 dolog jutott az eszükbe. Megdrágitották a sineket, föleg a váltokat, és kihoztak olcsobb, de gyakran csapnivaló meghajto mechanizmusokat. Itt már majdnem a jelenben vagyunk, ha nem telt volna be sok modellezönek a bögye (beleértve magamat is ), és nem tér vissza a gyökerekhez.
Ujra megjelennek az egyszerü, de gyakorlatilag 100%-san megbizható manuális megoldások. Mindenféle drotokkal, rudakkal, söt horgászdamillal mozgatott váltók.
Söt, ha nagyon puritánok akarunk lenni, neki kellene fogni a valodi karos váltoállitokészülékek modelljének a kidolgozásához is, hasonloan, mint még sok állomáson szerte az országban láthatók.
Ez lenne gyakorlatilag a hab a tortán, hiszen öszintén szólva nem sok házi terepasztal ad igen valós okot arra, hogy a váltokat távvezérelni kell, és az ilyenfajta beruházás megérné a valoságban.
Viszont egy szép mechanikus váltoállitóközpont a sok modellezöt és laikus érdeklödöt ámulatba ejtene.....
Képen néhány váltomotor a múltból. |
|
(#12500) róbertke válasza etwg hozzászólására (#12494)
|
Válasz •
|
Jan 10, 2013 |
|
ME modellújság (Basteltipps rovat)10€ jutalmat adott két éve egy modellezőnek, mert leközölte az általa kidolgozott mechanikus jelzőállítást. Merkur fémépítő felhasználásával készítette el, és tényleg ötletes és egyszerű a megoldás. |
(#12501) etwg válasza róbertke hozzászólására (#12500)
|
Válasz •
|
Jan 10, 2013 |
|
Én valamilyen kisebbre, talán élethübbre gondoltam.
Pl. egy ilyen könnyen összerakhato szerkezetre - müanyagból vagy marott fémlemezekböl.
|
|
(#12504) tt73 válasza hoTTo hozzászólására (#12492)
|
Válasz •
|
Jan 10, 2013 |
|
Ha áram van, Ottónál minden van. |
(#12505) Frankye válasza etwg hozzászólására (#12501)
|
Válasz •
|
Jan 10, 2013 |
|
Ez ugye német központ? A héblik színezése miatt gondolom. A honi központokban a jelzők emeltyűje vörös, a váltóké fekete, a reteszeké sárga. (Kétszínűek nálunk nincsenek.)
Ha legközelebb a Tisztképzőn (Baross Gábor Oktatási Központ) járok, és szabad lesz a terem, lefényképezem az itthoni központot, ha lehet. |
(#12506) GABA TT hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 10, 2013 |
|
Sziasztok!
Három a magyar igazság. Lesz ráadás is, majd valamikor.
Ez a bivaly a második gyártáskori változat modellje. |
|
(#12508) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#12501)
|
Válasz •
|
Jan 10, 2013 |
|
Fél OFF
Eugen!
Van fordítókorong N és Z méretben is ám!
steve
ON |
(#12509) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#12508)
|
Válasz •
|
Jan 10, 2013 |
|
|
(#12510) Lezlinilzen válasza GABA TT hozzászólására (#12506)
|
Válasz •
|
Jan 10, 2013 |
|
Gyönyörű.
Félve kérdezem : mennyibe kerül majd egy ilyen? |
(#12512) etwg válasza Frankye hozzászólására (#12505)
|
Válasz •
|
Jan 10, 2013 |
|
Nem, ez CSD munkahely.
(Pont ilyen kép akadt a kezembe, lehetett volna bármi más is... ) |
|
|
2024. Nov, 12. Kedd 20:56:04 |
|
Jelenleg 14 fő olvassa az oldalt |
|
|