|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#12747) Lezlinilzen hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 16, 2013 |
|
Hogy értelme is legyen annak, hogy itt vagyok : |
|
(#12748) Lezlinilzen válasza Lezlinilzen hozzászólására (#12747)
|
Válasz •
|
Jan 16, 2013 |
|
Az legutóbbi feszültséglevezetésem eredménye... |
|
(#12749) etwg válasza hoTTo hozzászólására (#12746)
|
Válasz •
|
Jan 16, 2013 |
|
Az utolso vagonról....egy mozdony ne járkáljon csak ugy magától össze vissza üresen. (Ha tolat meg amugy is a zárfény helyett fehér (sárgás) fény van mindkét végen.)
|
(#12750) hoTTo válasza Lezlinilzen hozzászólására (#12748)
|
Válasz •
|
Jan 16, 2013 |
|
Végülis, nem lett rossz ... |
(#12752) sunocske válasza csíkosháTTú hozzászólására (#12745)
|
Válasz •
|
Jan 16, 2013 |
|
Ha már előkerült a téma, én abban sem vagyok biztos, hogy pl. az E18-asban volt-e. De ugyanígy meggyőződésem, hogy a V75-ösökben se volt (maximum hely a vörös előtétlencsének). A Tillig mégis mindkettőbe rakott. Egyfelől dícséretes, hogy kihasználják a technika adta lehetőséget, de néha már kicsit túlzásnak érzem. |
(#12753) sunocske válasza Lezlinilzen hozzászólására (#12748)
|
Válasz •
|
Jan 16, 2013 |
|
Csak azt nem értem, mit ártott neked az a betonfelület, hogy feszültséglevezetés címén így összerugdostad a sarkát, hogy még le is pattant belőle! |
(#12754) Frankye válasza etwg hozzászólására (#12749)
|
Válasz •
|
Jan 16, 2013 |
|
A Jelzési Utasítás értelmében (a jelenleg hatályos szerint) tolatás közben egy, ill. két db. fehér fénnyel kell jelölni a mozdony elejét és végét, ha pedig vonatként közlekedik, akkor az elejét 3 db. fehér fénnyel kell jelezni. A végét zárjelző tárcsával (kerek, fényvisszaverő, vörös tárcsa fehér szegéllyel), és, ha van jól működő beépített vörös fényű lámpa, akkor azzal vagy azokkal kell jelezni.
(A közeljövőben ez várhatóan változni fog.) |
(#12755) Frankye válasza Lezlinilzen hozzászólására (#12748)
|
Válasz •
|
Jan 16, 2013 |
|
Mindig élvezettel nézem az alkotásaidat, ritka precíz, alapos kivitelezés és szépérzék jellemzi őket. Most sincs ez másként. Gratulálok. |
(#12757) etwg válasza Frankye hozzászólására (#12754)
|
Válasz •
|
Jan 16, 2013 |
|
Csak pontositanék:
A vonat végét zárjelző tárcsával (kerek, fényvisszaverő, vörös tárcsa fehér szegéllyel), és, ha van jól működő beépített vörös fényű lámpa, akkor azzal vagy azokkal kell jelezni.
A mozdonyon ilyenkor nem égnek a hátsó lámpák.
Ebböl kifolyolag a vörös fény helyett sokkal értelmesebb lenne egy kapcsoloval eldönteni, hogy vonatként vagy tolato mozdonyként közlekedik. Az elsö esetben csak a homlokfények müködnek a másik esetben meg egyforma elöl hátul. A vörösre az esetek 90%-ban egyáltalán nincs szükség...... |
(#12758) kaTTonai válasza Lezlinilzen hozzászólására (#12748)
|
Válasz •
|
Jan 16, 2013 |
|
Szia!
Ismét nagyot alkottál!!!
Gratulálok!!!
Üdv:Miki |
(#12759) etwg válasza Lezlinilzen hozzászólására (#12748)
|
Válasz •
|
Jan 16, 2013 |
|
Egy baj van az egésszel , hogy a terepasztalodon olyan messzire vannak az épületek a nézöktöl, hogy valoszinüleg sohasem fogják észrevenni ezeket a remek részleteket..... lehet, hogy villogó reflektorokkal kellene az ilyen részletekre felhivni a figyelmet. (Nálam is van ilyen baj, igy a "fáradt" bányászt egy kicsit meg kellett világitanom....
Fáradt bányász |
(#12761) csíkosháTTú válasza hoTTo hozzászólására (#12746)
|
Válasz •
|
Jan 16, 2013 |
|
Egyszerű!
Gázolás előtt, ami jöTT feléjük, az az eleje. Utána meg már mindegy, hogy melyik a vége |
(#12763) hoTTo válasza csíkosháTTú hozzászólására (#12761)
|
Válasz •
|
Jan 16, 2013 |
|
Köszönöm, így már értem. |
(#12764) Lezlinilzen válasza etwg hozzászólására (#12759)
|
Válasz •
|
Jan 16, 2013 |
|
Igen, ez így van. De hát mindennek a helyén kell lennie.
Úgy gondoltam, hogy egy nívósabb kiállításon ezeket az apró részleteket projektorral ki lehetne vetíteni, aztán a nézelődő csak keresse meg. Persze csak a szemével. |
(#12765) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#12757)
|
Válasz •
|
Jan 16, 2013 |
|
Á, nem kell ide kapcsoló, csak megfelelő dekóder, és elektronikai kialakítás
Készül két fejlesztés a műhelyben, az egyik egy OFF Gützold Szergej/Taigatrommel, PLUX2-es dekóder foglallattal, az tudja a sima fényeket, kapcsolhatók a zárfénynek, és a tolatófények is.
Egy OFF MÁV modellben ugyan nincsenek zárfények, de a tolatófényt az tudja. Utóbbin újra elkezdtem dolgozni ontopic méretben is, a kaszniját nyersen már láTTad |
(#12766) csíkosháTTú válasza sunocske hozzászólására (#12752)
|
Válasz •
|
Jan 16, 2013 |
|
Mindkettő PLUX12-es aljzattal van felszerelve. Lenz, vagy Tran DCX51-P12 dekoderrel gond nélkül kapcsolhatók a zárfények függetlenül. (TAMS-szal már nem, de ez a dekóder baja.) |
(#12767) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#12765)
|
Válasz •
|
Jan 16, 2013 |
|
Nem is arra gondoltam, hogy most beraksz oda egy 10A-s kapcsolót..... |
(#12768) wolfchild válasza Lezlinilzen hozzászólására (#12741)
|
Válasz •
|
Jan 16, 2013 |
|
Csak annyit szeretnék hozzátenni a Vatera / használt témához, hogy részemről nem az a cél, hogy bárkit tanítsak. Csak felhívom a figyelmet egy-két "kiemelkedő" lehetőségre, de nem célom az illető tanítása, vagy jobb belátásra bírása. Igyekszem nem minősíteni, pusztán a kifogásaim megemlíteni, de ez nem mindig megy persze.
Magam aktív Vaterás vagyok, és tudom, hogy nem a Vatera a rossz-gonosz, hanem a kereskedők kisebbik részé. Igen kisebbik része, hiszen nem csak szemét van ott, csak tudni kell elválasztani a búzát az ocsútól. Én ebben próbálok segíteni a vásárlói oldal támogatásával. (értsd, megpróbálom leírni mi az ami a leírásokból lemarad) |
(#12769) lakasi válasza csíkosháTTú hozzászólására (#12745)
|
Válasz •
|
Jan 16, 2013 |
|
Teljesen igazad van. Sőt BTTB meg Tillig kuplung sem volt rajtuk. Ez azonban a legújabb reinkarnációjuk.
Egyébként pedig az unokáimnak az tetszik, ha van rajtuk vörös zárfény, ezért lesz..... és punktum. |
(#12771) Frankye válasza etwg hozzászólására (#12757)
|
Válasz •
|
Jan 16, 2013 |
|
Az elv valóban ez, ennek ellenére a gyakorlatban sok esetben világít a vörös fény a mozdonyok végén, miközben utána még járművek vannak... Ha ezt az NKH megtudja... |
(#12772) nohab 74 hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 16, 2013 |
|
|
(#12773) etwg válasza Frankye hozzászólására (#12771)
|
Válasz •
|
Jan 16, 2013 |
|
|
(#12778) M298 válasza Lezlinilzen hozzászólására (#12748)
|
Válasz •
|
Jan 16, 2013 |
|
Gyönyörű, patinás én is gratulálok. Megragadott. Szeretném megtudni mi a lépcsőgyártás nyitja? Rézmaratás? Egyenként a lécsőfokok beépítése? Lehet ezt gyorsítani, egyszerűsíteni?
Előre is köszönöm. |
(#12786) john07_doki válasza Lezlinilzen hozzászólására (#12748)
|
Válasz •
|
Jan 16, 2013 |
|
Hát puskám..!
Eddig sem lehetett benned kicsi a feszkó, de ezek a képek azt mondatják velem, hogy jót tesz neked ha feszült vagy!
Nagyon pazar az egész! Ekkorára nyitottam a szemem, úgy néztem!
Le a kalappal! |
(#12787) TTomi válasza Lezlinilzen hozzászólására (#12747)
|
Válasz •
|
Jan 16, 2013 |
|
"Hogy azt a leborult hétoltári ..., a lakatkulcsot megint nem hoztam" Mondta ő.
Nagyon szép munka, nagyon tetszik! |
(#12805) bambi75 hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 17, 2013 |
|
Sziasztok!
Hogyan tudom szétszedni a Kuehn BR185-ös mozdonyát?Feszegetem, feszegetem, de nem adja meg magát, széttörni pedig nem szeretném. Ha van valakinek tapasztalata és megosztaná, megköszönném.
|
(#12815) kaTTonai hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 18, 2013 |
|
SziaszTTok!
Jelzők és felsővezetékek a modellvasúton-című könyvet megvettem.
Hála Ottónak most nagyon olcsón akciósan sikerült.
Jól megnézem benne a német vasúti fényjelzőkkel kapcsolatos dolgokat.Tán okosabb leszek tőle...
Köszönöm szépen mindenkinek a témában az eddigi segíTTséget. További kérdésekkel a könyv átolvasása után még biztosan jelentkezem...
Üdv:Miki
|
(#12816) kaTTonai hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 18, 2013 |
|
Lezli Uram!
Lesz Kend gmail-on mostanság?
Üdv:Vidéki Paraszt
|
(#12817) kaTTonai hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 18, 2013 |
|
SziaszTTok!
Raklapot TT méretben készít valaki?
Üdv:Miki |
(#12818) bcs szgab válasza kaTTonai hozzászólására (#12817)
|
Válasz •
|
Jan 18, 2013 |
|
Én...magamnak... de amúgy te is meg tudod csinálni csak kicsit bogarászós meló. Ha kell tudok küldeni pár juhar furnér csíkot, (kb . 1 mm szélesek) , abból össze tudod ragasztgatni. |
(#12819) kaTTonai válasza bcs szgab hozzászólására (#12818)
|
Válasz •
|
Jan 18, 2013 |
|
Szia!
Húúú az nagyon jó lenne...Beindítom a raklapgyártó üzemet....
Még egy kérdés:miből vágok a "sarkaira" és középre
a kis négyzetes tuskókat???
Üdv:Miki
Ja emailban küldök címet ahová várom az alapanyagot...
Ha van küldjél légyszíves bőven,majd küldök neked valamit cserébe... |
(#12820) etwg válasza kaTTonai hozzászólására (#12819)
|
Válasz •
|
Jan 18, 2013 |
|
Tuskokat gyalult (reszelt) hurkapálcikákból csinálhatsz....
|
(#12821) bcs szgab válasza kaTTonai hozzászólására (#12819)
|
Válasz •
|
Jan 18, 2013 |
|
A "tuskóit" saját anyagából, furnérból csinálom, a mi méretünkben ez bőven elég. |
(#12825) derekk válasza kaTTonai hozzászólására (#12817)
|
Válasz •
|
Jan 18, 2013 |
|
|
(#12827) bcs szgab válasza derekk hozzászólására (#12825)
|
Válasz •
|
Jan 18, 2013 |
|
Ez is egész jó |
(#12832) róbertke válasza masTTertape hozzászólására (#12738)
|
Válasz •
|
Jan 18, 2013 |
|
Még nagyobb az árkedvezmény a Roco Szergejeknél |
(#12833) róbertke válasza etwg hozzászólására (#12740)
|
Válasz •
|
Jan 18, 2013 |
|
Erre a két hirdetésre mit mondanál? /LIMA H0 szett, kétrészes motorvonat darabonként / Első rész Második rész |
(#12838) masTTertape válasza róbertke hozzászólására (#12832)
|
Válasz •
|
Jan 18, 2013 |
|
Olyat kaptam a Roco-tól ingyen.
Ilyet viszont még nem sikerült beszereznem. |
(#12839) masTTertape válasza bambi75 hozzászólására (#12805)
|
Válasz •
|
Jan 18, 2013 |
|
Körmökkel oldalról alányúlsz a szekrény és a főkeret között, óvatosan feszíted széjjel és elvileg kiesik a belső. Nekem így sikerült. |
(#12840) etwg válasza róbertke hozzászólására (#12833)
|
Válasz •
|
Jan 18, 2013 |
|
Nem szivesen adok tanácsokat, mert mindenkinek mást jelenthet egy-egy ilyen régi modell.
Az tény, hogy sem ujkorában, ma még kevésbé, képviselte a csucstechnikát. Ha jol emlékszem egy alváz van meghajtva a régi LIMA motorral.
Kb. egy minöségi szinten van a korabeli Hornby, Jouef modellekkel, illetve a jo 10 évvel idösebb kelet német gyártásu motorvonattal (Repülö Hamburger).
Egy mai terepasztalra eredeti formában ma aligha fogod tudni bevetni - arra szerintem tul elavult (sokkal inkább mint pl. a kortárs PIKO/Gützold stb. modellek.)
Ujkorában sem volt tul drága (valamivel volt a PIKO árak felett - de joval olcsobb, mint a hasonlo ROCO stb. modellek).
|
(#12842) bambi75 válasza masTTertape hozzászólására (#12839)
|
Válasz •
|
Jan 19, 2013 |
|
Köszönöm, sikerült.
Raklapokat én is gyártottam, akárcsak kerti wc-t. Igaz az ülőke része nem lett kilyukasztva. |
|
(#12843) róbertke válasza etwg hozzászólására (#12840)
|
Válasz •
|
Jan 19, 2013 |
|
Félreértettél! Itt pár napja arról megy a disputa, hogy egyes hozzá (NEM) értő kereskedők mit művelnek a különböző aukciós portálokon. Konkrétan: a feltett motorvonatot az eladó darabonként árulja, s ha jól megnézed akkor azt is látod, hogy mindkettő részegységet meghajtottként hirdeti, holott csak az egyikben van hajtás, ráadásképp hiányzik még kettő betétkocsi is.
Minőség? Van négy darab Jouef H0 -ás gépem a 60-as évek elejéről (utánanéztem a honlapján), tökéletes külső-belső állapotban. Mindegyiket kb. egy perc alatt tudtam átépíteni vadonatúj Bühler motorral ... annyira praktikusan és szabványosra építették mindet. |
(#12846) etwg válasza róbertke hozzászólására (#12843)
|
Válasz •
|
Jan 19, 2013 |
|
Bocs, ilyen formában egyáltalán nem foglalkozok az aukcios portálokkal.
Nem akarok nagy nevekkel untatni, de az autovilágban is elöfordul, hogy lassan az autokat már kerekek nélkül is eladnák (csak a számlán látod, a borsos felárat, hogy a hirdetett árhoz még mi minden jön hozzá, hogy azt kapd ami a képen van.... ) |
(#12848) STTaradder hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 19, 2013 |
|
Off
Ha volna aki ért Németül és segítene nekem összeegyeztetni egy a témában lévő fordítást megköszönném.
Leginkább olyan akit nem köt le a munkája, boltja. Nem terhelném ezzel is |
(#12851) Lezlinilzen válasza Lezlinilzen hozzászólására (#12748)
|
Válasz •
|
Jan 19, 2013 |
|
Köszönöm Uraim a dicséreteket, igyekszem megszolgálni!
A lépcsők abból az átlátszó műanyag lapból készültek, amiket az új ingek csomagolásánál használnak az ing nyakának a merevítésére. |
(#12852) kaTTonai hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 19, 2013 |
|
SziaszTTok!
Tillig 4611 vagy 4612 mozdony német témájú asztalon valamennyire elfogadható,hogy előfordult a valóságban...
Üdv:Mki |
(#12853) kaTTonai hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 19, 2013 |
|
Úgy értem ,hogy a csehszlovák mozdony szerepelhetett Dr állomáson?
Ill. a Dr változat 4612 dolgozhatott más állomásokon is? |
(#12854) csíkosháTTú válasza kaTTonai hozzászólására (#12853)
|
Válasz •
|
Jan 19, 2013 |
|
Hát ez nem.
A T334 csak ipari tolatóként volt jelen a Leuna Művekben. De nem a CSD színekben, saját festése volt. |
(#12870) DinoTT hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 19, 2013 |
|
Sziasztok!
kicsit módosítottam két túlságosan műanyag hatású teherkocsin. Vélemény? (Az első az egyik eredeti)
Üdv:
Dénes |
|
|
|
2024. Nov, 24. Vas 17:00:55 |
|
Jelenleg 13 fő olvassa az oldalt |
|
|