Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT klubtopic
TT klubtopic
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:

Lapozás       41/436    
(#12746) hoTTo válasza csíkosháTTú hozzászólására (#12745) Válasz Jan 16, 2013
Akkor honnan tudták, hogy hol a vége???
(#12747) Lezlinilzen hozzászólása Válasz Jan 16, 2013
Hogy értelme is legyen annak, hogy itt vagyok :

bányaépület ...jpg

bányaépület ...jpg

bányaépület ...jpg
 
(#12748) Lezlinilzen válasza Lezlinilzen hozzászólására (#12747) Válasz Jan 16, 2013
Az legutóbbi feszültséglevezetésem eredménye...

bányaépület ...jpg

bányaépület ...jpg
 
(#12749) etwg válasza hoTTo hozzászólására (#12746) Válasz Jan 16, 2013
Az utolso vagonról....egy mozdony ne járkáljon csak ugy magától össze vissza üresen. (Ha tolat meg amugy is a zárfény helyett fehér (sárgás) fény van mindkét végen.)

(#12750) hoTTo válasza Lezlinilzen hozzászólására (#12748) Válasz Jan 16, 2013
Végülis, nem lett rossz ...
(#12752) sunocske válasza csíkosháTTú hozzászólására (#12745) Válasz Jan 16, 2013
Ha már előkerült a téma, én abban sem vagyok biztos, hogy pl. az E18-asban volt-e. De ugyanígy meggyőződésem, hogy a V75-ösökben se volt (maximum hely a vörös előtétlencsének). A Tillig mégis mindkettőbe rakott. Egyfelől dícséretes, hogy kihasználják a technika adta lehetőséget, de néha már kicsit túlzásnak érzem.
(#12753) sunocske válasza Lezlinilzen hozzászólására (#12748) Válasz Jan 16, 2013
Csak azt nem értem, mit ártott neked az a betonfelület, hogy feszültséglevezetés címén így összerugdostad a sarkát, hogy még le is pattant belőle!
(#12754) Frankye válasza etwg hozzászólására (#12749) Válasz Jan 16, 2013
A Jelzési Utasítás értelmében (a jelenleg hatályos szerint) tolatás közben egy, ill. két db. fehér fénnyel kell jelölni a mozdony elejét és végét, ha pedig vonatként közlekedik, akkor az elejét 3 db. fehér fénnyel kell jelezni. A végét zárjelző tárcsával (kerek, fényvisszaverő, vörös tárcsa fehér szegéllyel), és, ha van jól működő beépített vörös fényű lámpa, akkor azzal vagy azokkal kell jelezni.
(A közeljövőben ez várhatóan változni fog.)
(#12755) Frankye válasza Lezlinilzen hozzászólására (#12748) Válasz Jan 16, 2013
Mindig élvezettel nézem az alkotásaidat, ritka precíz, alapos kivitelezés és szépérzék jellemzi őket. Most sincs ez másként. Gratulálok.
(#12757) etwg válasza Frankye hozzászólására (#12754) Válasz Jan 16, 2013
Csak pontositanék:

A vonat végét zárjelző tárcsával (kerek, fényvisszaverő, vörös tárcsa fehér szegéllyel), és, ha van jól működő beépített vörös fényű lámpa, akkor azzal vagy azokkal kell jelezni.
A mozdonyon ilyenkor nem égnek a hátsó lámpák.

Ebböl kifolyolag a vörös fény helyett sokkal értelmesebb lenne egy kapcsoloval eldönteni, hogy vonatként vagy tolato mozdonyként közlekedik. Az elsö esetben csak a homlokfények müködnek a másik esetben meg egyforma elöl hátul. A vörösre az esetek 90%-ban egyáltalán nincs szükség......
(#12758) kaTTonai válasza Lezlinilzen hozzászólására (#12748) Válasz Jan 16, 2013
Szia!

Ismét nagyot alkottál!!!

Gratulálok!!!

Üdv:Miki
(#12759) etwg válasza Lezlinilzen hozzászólására (#12748) Válasz Jan 16, 2013
Egy baj van az egésszel , hogy a terepasztalodon olyan messzire vannak az épületek a nézöktöl, hogy valoszinüleg sohasem fogják észrevenni ezeket a remek részleteket..... lehet, hogy villogó reflektorokkal kellene az ilyen részletekre felhivni a figyelmet. (Nálam is van ilyen baj, igy a "fáradt" bányászt egy kicsit meg kellett világitanom....

Fáradt bányász
(#12761) csíkosháTTú válasza hoTTo hozzászólására (#12746) Válasz Jan 16, 2013
Egyszerű!
Gázolás előtt, ami jöTT feléjük, az az eleje. Utána meg már mindegy, hogy melyik a vége
(#12763) hoTTo válasza csíkosháTTú hozzászólására (#12761) Válasz Jan 16, 2013
Köszönöm, így már értem.
(#12764) Lezlinilzen válasza etwg hozzászólására (#12759) Válasz Jan 16, 2013
Igen, ez így van. De hát mindennek a helyén kell lennie.
Úgy gondoltam, hogy egy nívósabb kiállításon ezeket az apró részleteket projektorral ki lehetne vetíteni, aztán a nézelődő csak keresse meg. Persze csak a szemével.
(#12765) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#12757) Válasz Jan 16, 2013
Á, nem kell ide kapcsoló, csak megfelelő dekóder, és elektronikai kialakítás
Készül két fejlesztés a műhelyben, az egyik egy OFF Gützold Szergej/Taigatrommel, PLUX2-es dekóder foglallattal, az tudja a sima fényeket, kapcsolhatók a zárfénynek, és a tolatófények is.
Egy OFF MÁV modellben ugyan nincsenek zárfények, de a tolatófényt az tudja. Utóbbin újra elkezdtem dolgozni ontopic méretben is, a kaszniját nyersen már láTTad
(#12766) csíkosháTTú válasza sunocske hozzászólására (#12752) Válasz Jan 16, 2013
Mindkettő PLUX12-es aljzattal van felszerelve. Lenz, vagy Tran DCX51-P12 dekoderrel gond nélkül kapcsolhatók a zárfények függetlenül. (TAMS-szal már nem, de ez a dekóder baja.)
(#12767) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#12765) Válasz Jan 16, 2013
Nem is arra gondoltam, hogy most beraksz oda egy 10A-s kapcsolót.....
(#12768) wolfchild válasza Lezlinilzen hozzászólására (#12741) Válasz Jan 16, 2013
Csak annyit szeretnék hozzátenni a Vatera / használt témához, hogy részemről nem az a cél, hogy bárkit tanítsak. Csak felhívom a figyelmet egy-két "kiemelkedő" lehetőségre, de nem célom az illető tanítása, vagy jobb belátásra bírása. Igyekszem nem minősíteni, pusztán a kifogásaim megemlíteni, de ez nem mindig megy persze.

Magam aktív Vaterás vagyok, és tudom, hogy nem a Vatera a rossz-gonosz, hanem a kereskedők kisebbik részé. Igen kisebbik része, hiszen nem csak szemét van ott, csak tudni kell elválasztani a búzát az ocsútól. Én ebben próbálok segíteni a vásárlói oldal támogatásával. (értsd, megpróbálom leírni mi az ami a leírásokból lemarad)
(#12769) lakasi válasza csíkosháTTú hozzászólására (#12745) Válasz Jan 16, 2013
Teljesen igazad van. Sőt BTTB meg Tillig kuplung sem volt rajtuk. Ez azonban a legújabb reinkarnációjuk.
Egyébként pedig az unokáimnak az tetszik, ha van rajtuk vörös zárfény, ezért lesz..... és punktum.
(#12771) Frankye válasza etwg hozzászólására (#12757) Válasz Jan 16, 2013
Az elv valóban ez, ennek ellenére a gyakorlatban sok esetben világít a vörös fény a mozdonyok végén, miközben utána még járművek vannak... Ha ezt az NKH megtudja...
(#12772) nohab 74 hozzászólása Válasz Jan 16, 2013
SziaszTTok!Bővebben: Link 81003 hirdetés hátha valaki érdekel.
(#12773) etwg válasza Frankye hozzászólására (#12771) Válasz Jan 16, 2013


Ettöl még rosszabb amikor a modellezök az ilyen meg hasonló kivételeket utánnoznak a terepasztalon. Ezt hagyni kéne inkább a hatoságra...
(#12778) M298 válasza Lezlinilzen hozzászólására (#12748) Válasz Jan 16, 2013
Gyönyörű, patinás én is gratulálok. Megragadott. Szeretném megtudni mi a lépcsőgyártás nyitja? Rézmaratás? Egyenként a lécsőfokok beépítése? Lehet ezt gyorsítani, egyszerűsíteni?
Előre is köszönöm.
(#12786) john07_doki válasza Lezlinilzen hozzászólására (#12748) Válasz Jan 16, 2013
Hát puskám..!
Eddig sem lehetett benned kicsi a feszkó, de ezek a képek azt mondatják velem, hogy jót tesz neked ha feszült vagy!

Nagyon pazar az egész! Ekkorára nyitottam a szemem, úgy néztem!
Le a kalappal!
(#12787) TTomi válasza Lezlinilzen hozzászólására (#12747) Válasz Jan 16, 2013
"Hogy azt a leborult hétoltári ..., a lakatkulcsot megint nem hoztam" Mondta ő.
Nagyon szép munka, nagyon tetszik!
(#12805) bambi75 hozzászólása Válasz Jan 17, 2013
Sziasztok!
Hogyan tudom szétszedni a Kuehn BR185-ös mozdonyát?Feszegetem, feszegetem, de nem adja meg magát, széttörni pedig nem szeretném. Ha van valakinek tapasztalata és megosztaná, megköszönném.
(#12815) kaTTonai hozzászólása Válasz Jan 18, 2013
SziaszTTok!

Jelzők és felsővezetékek a modellvasúton-című könyvet megvettem.
Hála Ottónak most nagyon olcsón akciósan sikerült.

Jól megnézem benne a német vasúti fényjelzőkkel kapcsolatos dolgokat.Tán okosabb leszek tőle...

Köszönöm szépen mindenkinek a témában az eddigi segíTTséget. További kérdésekkel a könyv átolvasása után még biztosan jelentkezem...

Üdv:Miki

(#12816) kaTTonai hozzászólása Válasz Jan 18, 2013
Lezli Uram!

Lesz Kend gmail-on mostanság?

Üdv:Vidéki Paraszt
(#12817) kaTTonai hozzászólása Válasz Jan 18, 2013
SziaszTTok!

Raklapot TT méretben készít valaki?

Üdv:Miki
(#12818) bcs szgab válasza kaTTonai hozzászólására (#12817) Válasz Jan 18, 2013
Én...magamnak... de amúgy te is meg tudod csinálni csak kicsit bogarászós meló. Ha kell tudok küldeni pár juhar furnér csíkot, (kb . 1 mm szélesek) , abból össze tudod ragasztgatni.
(#12819) kaTTonai válasza bcs szgab hozzászólására (#12818) Válasz Jan 18, 2013
Szia!

Húúú az nagyon jó lenne...Beindítom a raklapgyártó üzemet....
Még egy kérdés:miből vágok a "sarkaira" és középre
a kis négyzetes tuskókat???

Üdv:Miki

Ja emailban küldök címet ahová várom az alapanyagot...
Ha van küldjél légyszíves bőven,majd küldök neked valamit cserébe...
(#12820) etwg válasza kaTTonai hozzászólására (#12819) Válasz Jan 18, 2013
Tuskokat gyalult (reszelt) hurkapálcikákból csinálhatsz....

(#12821) bcs szgab válasza kaTTonai hozzászólására (#12819) Válasz Jan 18, 2013
A "tuskóit" saját anyagából, furnérból csinálom, a mi méretünkben ez bőven elég.
(#12825) derekk válasza kaTTonai hozzászólására (#12817) Válasz Jan 18, 2013
Ha nem ismernédBővebben: Link
(#12827) bcs szgab válasza derekk hozzászólására (#12825) Válasz Jan 18, 2013
Ez is egész jó
(#12832) róbertke válasza masTTertape hozzászólására (#12738) Válasz Jan 18, 2013
Még nagyobb az árkedvezmény a Roco Szergejeknél
(#12833) róbertke válasza etwg hozzászólására (#12740) Válasz Jan 18, 2013
Erre a két hirdetésre mit mondanál? /LIMA H0 szett, kétrészes motorvonat darabonként / Első rész Második rész
(#12838) masTTertape válasza róbertke hozzászólására (#12832) Válasz Jan 18, 2013
Olyat kaptam a Roco-tól ingyen.
Ilyet viszont még nem sikerült beszereznem.
(#12839) masTTertape válasza bambi75 hozzászólására (#12805) Válasz Jan 18, 2013
Körmökkel oldalról alányúlsz a szekrény és a főkeret között, óvatosan feszíted széjjel és elvileg kiesik a belső. Nekem így sikerült.
(#12840) etwg válasza róbertke hozzászólására (#12833) Válasz Jan 18, 2013
Nem szivesen adok tanácsokat, mert mindenkinek mást jelenthet egy-egy ilyen régi modell.
Az tény, hogy sem ujkorában, ma még kevésbé, képviselte a csucstechnikát. Ha jol emlékszem egy alváz van meghajtva a régi LIMA motorral.
Kb. egy minöségi szinten van a korabeli Hornby, Jouef modellekkel, illetve a jo 10 évvel idösebb kelet német gyártásu motorvonattal (Repülö Hamburger).

Egy mai terepasztalra eredeti formában ma aligha fogod tudni bevetni - arra szerintem tul elavult (sokkal inkább mint pl. a kortárs PIKO/Gützold stb. modellek.)
Ujkorában sem volt tul drága (valamivel volt a PIKO árak felett - de joval olcsobb, mint a hasonlo ROCO stb. modellek).
(#12842) bambi75 válasza masTTertape hozzászólására (#12839) Válasz Jan 19, 2013
Köszönöm, sikerült.
Raklapokat én is gyártottam, akárcsak kerti wc-t. Igaz az ülőke része nem lett kilyukasztva.

DSCF4705.JPG

Kertiwc.jpg
 
(#12843) róbertke válasza etwg hozzászólására (#12840) Válasz Jan 19, 2013
Félreértettél! Itt pár napja arról megy a disputa, hogy egyes hozzá (NEM) értő kereskedők mit művelnek a különböző aukciós portálokon. Konkrétan: a feltett motorvonatot az eladó darabonként árulja, s ha jól megnézed akkor azt is látod, hogy mindkettő részegységet meghajtottként hirdeti, holott csak az egyikben van hajtás, ráadásképp hiányzik még kettő betétkocsi is.
Minőség? Van négy darab Jouef H0 -ás gépem a 60-as évek elejéről (utánanéztem a honlapján), tökéletes külső-belső állapotban. Mindegyiket kb. egy perc alatt tudtam átépíteni vadonatúj Bühler motorral ... annyira praktikusan és szabványosra építették mindet.
(#12846) etwg válasza róbertke hozzászólására (#12843) Válasz Jan 19, 2013
Bocs, ilyen formában egyáltalán nem foglalkozok az aukcios portálokkal.
Nem akarok nagy nevekkel untatni, de az autovilágban is elöfordul, hogy lassan az autokat már kerekek nélkül is eladnák (csak a számlán látod, a borsos felárat, hogy a hirdetett árhoz még mi minden jön hozzá, hogy azt kapd ami a képen van.... )
(#12848) STTaradder hozzászólása Válasz Jan 19, 2013
Off
Ha volna aki ért Németül és segítene nekem összeegyeztetni egy a témában lévő fordítást megköszönném.
Leginkább olyan akit nem köt le a munkája, boltja. Nem terhelném ezzel is
(#12851) Lezlinilzen válasza Lezlinilzen hozzászólására (#12748) Válasz Jan 19, 2013
Köszönöm Uraim a dicséreteket, igyekszem megszolgálni!

A lépcsők abból az átlátszó műanyag lapból készültek, amiket az új ingek csomagolásánál használnak az ing nyakának a merevítésére.
(#12852) kaTTonai hozzászólása Válasz Jan 19, 2013
SziaszTTok!

Tillig 4611 vagy 4612 mozdony német témájú asztalon valamennyire elfogadható,hogy előfordult a valóságban...

Üdv:Mki
(#12853) kaTTonai hozzászólása Válasz Jan 19, 2013
Úgy értem ,hogy a csehszlovák mozdony szerepelhetett Dr állomáson?
Ill. a Dr változat 4612 dolgozhatott más állomásokon is?
(#12854) csíkosháTTú válasza kaTTonai hozzászólására (#12853) Válasz Jan 19, 2013
Hát ez nem.
A T334 csak ipari tolatóként volt jelen a Leuna Művekben. De nem a CSD színekben, saját festése volt.
(#12870) DinoTT hozzászólása Válasz Jan 19, 2013
Sziasztok!

kicsit módosítottam két túlságosan műanyag hatású teherkocsin. Vélemény? (Az első az egyik eredeti)

Üdv:

Dénes

2013-01-19_2...jpg

2013-01-19_2...jpg

P9090342.JPG
 
Lapozás       41/436    
Frissek
  2024. Nov, 24. Vas
16:25:12
  Jelenleg 12 fő olvassa az oldalt
Hirdetés