|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#13556) masTTertape válasza etwg hozzászólására (#13550)
|
Válasz •
|
Feb 3, 2013 |
|
Én sem szeretném a bizonyítványt magyarázni. Az általad felhozott probléma egyébként meg lett említve a cikkben is.
Látva, figyelve a karácsony előtti bevásárlásokat, azért inkább az volt a jellemző, hogy az ilyen árszintű termékeket, játékokat, készleteket hosszas rágódás után vették meg a láthatóan hozzá nem értő szülők, nagyszülők. Szerintem kellően informatív a doboz.
A webshopok ilyetén hiányosságaival viszont egyet kell értenem és ha valaki tényleg csak a gyári fotó alapján választ, akkor nagyjából a vonathossz-ár arány alapján dönt, nem figyelve a felhasználható pálya geometriáját. Ha viszont valaki egy klikkeléssel többet kutat, akkor a tillig oldalán ott a pálya rajza.
Mindegy. Ezen kár évődnünk.
Azért itt a cikk.
|
|
(#13557) masTTertape válasza róbertke hozzászólására (#13551)
|
Válasz •
|
Feb 3, 2013 |
|
Na jó igen.
Volt egy replika Adler és pár további, fotózhatatlan mozdony, viszont a hitleri vasút- és városépítési megalománia döbbenetesen hatott.
Na meg az is, hogy 1943-ban már 2x2 sávos autópályáik voltak és erről színes fotók számoltak be. |
(#13558) kaTTonai válasza etwg hozzászólására (#13555)
|
Válasz •
|
Feb 3, 2013 |
|
Nemsokára...
Üdv:Miki |
(#13560) sxapuka válasza masTTertape hozzászólására (#13557)
|
Válasz •
|
Feb 3, 2013 |
|
OFF méretben a Roco magyar vonatkozású újdonságait láttad? |
(#13561) kaTTonai válasza etwg hozzászólására (#13555)
|
Válasz •
|
Feb 3, 2013 |
|
No így sikerült...
Még a széleit el kell dolgozni,a vágányokat visszahelyezni,tápot és váltómotoroknak lyukakat fúrni...
Üdv:Miki |
|
(#13562) etwg válasza kaTTonai hozzászólására (#13561)
|
Válasz •
|
Feb 3, 2013 |
|
Jo lett! |
(#13563) kaTTonai válasza etwg hozzászólására (#13562)
|
Válasz •
|
Feb 3, 2013 |
|
Köszönöm MesTTerem!
Üdv:ifjú "Padavan"+csajok
Bogi is örül,mondta írjam meg a bácsinak,hogy jó ötlet volt és az Ő ágy alatti terepasztalán is így kell megcsinálni... |
(#13564) róbertke válasza masTTertape hozzászólására (#13557)
|
Válasz •
|
Feb 3, 2013 |
|
"""Na meg az is, hogy 1943-ban már 2x2 sávos autópályáik voltak és erről színes fotók számoltak be.""" -Na igen, van mit behoznunk. Annak idején (1981-85 között) az "Osztálykiránduláson" elmentünk Szombathelyre a Savaria Múzeumba. Ott a technika tanárunkkal a már feltárt Limes egy szakaszát méricskéltük. Számolgattunk, osztottunk-szoroztunk és arra a meggyőződésre jutottunk, hogy a 2000 éve élt hadmérnökök által megtervezett útpálya egy mai jól megpakolt ZIL teherautót is elbírna mindenféle sérülés mentesen. |
(#13565) TT Putz válasza kaTTonai hozzászólására (#13553)
|
Válasz •
|
Feb 3, 2013 |
|
Nagyon szívesen!
Remélem a "robotron" írógépeket szállító tehervagon igazi DR-es környezetbe került.
Egy hete ilyenkor éppen Berlin egyik külvárosában (Marzahn) meneteltem az ottani Börze felé egy igazi DDR hangulatú, 20 emeletes panelházakkal tarkított lakótelepen.
Na, nekem akkor volt DDR hangulatom.
üdv
TT Putz |
(#13566) kaTTonai válasza TT Putz hozzászólására (#13565)
|
Válasz •
|
Feb 3, 2013 |
|
Hajaj de még milyenbe..
Igazi DDR vidéki pályán száguld át útban talán éppen Erfurt felé...
Üdv:Miki |
(#13567) kaTTonai hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 3, 2013 |
|
SziaszTTok!
Szerintetek a terepasztalomra egy Br120,vagy inkább Br114(Br110) volna jobb?Egy ilyen mellékvonalon elfogadható,hogy "Dr Szergej"közlekedjen?
Üdv:Miki |
(#13571) kaTTonai válasza etwg hozzászólására (#13569)
|
Válasz •
|
Feb 3, 2013 |
|
Szia!
Trabi,Lada,Volga,Barkas,Latvia?
Üdv:Miki |
(#13572) etwg válasza kaTTonai hozzászólására (#13571)
|
Válasz •
|
Feb 3, 2013 |
|
Azon a macskaköves gyönyörön lehet, hogy még egy T34-es is szétesett volna (ha siet a söför valahova... ) |
(#13573) kaTTonai válasza etwg hozzászólására (#13572)
|
Válasz •
|
Feb 3, 2013 |
|
Olyannal csak a Badacsonytördemici -Nemesgulácsi összekötőn találkoztam.Nagyon védett...Szép,de közlekedni rajta...
Üdv:Miki |
(#13580) Mk48 2024 hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 3, 2013 |
|
SziaszTTok!
A múltkori klubb napon vettem némi anyagot és egy balos kitérőt, azzal az elképzeléssel, hogy építek egy TT EW2-es kitérőt.
Még nincs kész és egy két apróságot javítanom kell, de azért alakul.
A kesskenyebb nyomközű kitérő OFF, H0e. Az volt az első és még az is vár egy kis apróságra, azért nincs teljesen lefestve. |
|
(#13586) TTomasz válasza Mk48 2024 hozzászólására (#13580)
|
Válasz •
|
Feb 4, 2013 |
|
Szia!
Kinézetre jó! Egy kérdés merült fel bennem:
A két kitérő ág belső sínszálai, ami V alakban találkozik ( ezt polarizálni kell átállításkor )
a csúcs sínek végét meghajlítva kerékterelőnek befut mellé. Ha megnézed a gyári EW2-n az ott műanyagból van. Zárlat véget kérdem. Mivel nyáklapon vezérled a csúcssíneket azok folyamatosan áram alatt lehetnek ezáltal , mert a nyáklap beszállítja az áramot neki. Így a vezérlő nyákon szerintem nem elég csak egy vékony csíkon megszakítani középen a réz felületet. Illetve végig ahol felfekszik a nyákon a csúcssín, le kell maratni a rezet. Ha ott a V résznél a kerék hozzá ér mind két sínhez, zárlat lesz .
Ez a gyárin duplán biztosított , mert a csúcssín a külső sínre zárva kap áramot , vagyis a polaritás nincs jelen benne ellentétes kitérő állásnál és ráadásul a kerékterelő rész is műanyag . A csúcssínek meg műanyaggal vannak mozgatva. Én többek között ezért is nézem csodálkozva ezeket a nyáklapra épített váltókat De ha működik és nincs zárlat még egy 11,2 mm-es BTTB fémkerekűvel sem, vagy kikopott műanyag forgózsámolyba berakott Modmüller keréknél (ami így jobbra-balra el tud 1-1mm-t mozdulni ), vagy az emeletes vagon középső 3 kerekű forgózsámolya alatt , akkor bocsánat a szösszenetemért .
|
(#13587) csíkosháTTú válasza kaTTonai hozzászólására (#13567)
|
Válasz •
|
Feb 4, 2013 |
|
Mehet mindekettő!
De, ha igazi mellékvonal, akkor jellemzőbb volt a BR110 (és változatai, leginkább a BR112) |
(#13588) kaTTonai válasza csíkosháTTú hozzászólására (#13587)
|
Válasz •
|
Feb 4, 2013 |
|
Szia!
köszi,valószínűleg Szergej lesz az első,egy kedves jó barátnak köszönhetően...
A második beszerzendő lesz a Br110...Majd születésnapomra talán...
Üdv:Miki |
(#13589) baktter hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 4, 2013 |
|
Szép napot mindenkinek!
Segítséget szeretnék kérni Conrad alsó állítómotorral kapcsolatban. Állítás után nem mindig marad a helyén, hanem kb. fél mm-t "visszarugózik". EW2-es váltónál. A beépítés jó, ha a motor tengelyét középre állítom, akkor a váltó sinszálai is pont középen vannak.
Találkozott már valaki ilyen problémával? Örülnék, ha valaki tudna segíteni. |
(#13591) etwg válasza baktter hozzászólására (#13589)
|
Válasz •
|
Feb 4, 2013 |
|
Lehet, hogy tul kemény a rugó. Probáld ki a vékonyabbat.
|
(#13592) gumidani hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 4, 2013 |
|
Ötletek kocsirakománynak:
Bővebben: Link
De az egész oldal érdekes lehet. |
(#13593) Mk48 2024 válasza TTomasz hozzászólására (#13586)
|
Válasz •
|
Feb 4, 2013 |
|
Szia!
Köszönöm az észrevételt!
A két csúcssín valóbban folyamatosan áram alatt lesz, de a keresztezési rész, mindíg olyan áramot fog kapni, ami a váltó állásának megfelel.
Mivel a talpfának valóm menetközben elfogyott, így a két csúcssínt nem tudtam még lavágni a keresztezési résztől.
Amint ez a szigetelő vágás megtörténik, nem kell a kerék terelő részél a zárlat miatt agódni.
Elgondolkodom azon amit írtál és amint elkészült, kipróbálom, majd leírom a tapasztalataimat. |
(#13594) Váltógyártó válasza TTomasz hozzászólására (#13586)
|
Válasz •
|
Feb 4, 2013 |
|
Hi!
Ha jól van megépítve a váltó, és megfelelő helyen van átvágva a vágányzat, akkor nem lehet zárlat. A lényeg, hogy a legkeskenyebb résztől annyival kell előrébb átvágni a sínt, hogy a nyomkarima ne tudja elérni az ellenkező oldali csúcssínt. Az állító talpfán a vezető réteget középen ki kell csiszolni, és nincs zárlat. |
|
(#13595) kaTTonai hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 4, 2013 |
|
Csikos MesTTer!
Délelőtt útnak indult a beteg!
Igen becsomagoltam,nehogy focizzanak vele a postán...
Remélem sérülésmentesen odaér Kigyelmedhez Jó Kirurgus Uram!
Üdv:Miki+Bogi+Karolina |
(#13597) TTomasz válasza Váltógyártó hozzászólására (#13594)
|
Válasz •
|
Feb 4, 2013 |
|
Az első képen jól látszik hol szoktad "levágni"azt a szakaszt, amiről mint zárlat zóna írtam
mk48 2024 képén ezt nem láttam azért írtam. (de már írta ez még nincs kész ) A Tillig váltóin ezek vannak műanyagból az EW2-n, nem tudom sikerült-e a röpke kép módósításomat felrakni |
|
(#13598) Váltógyártó válasza TTomasz hozzászólására (#13597)
|
Válasz •
|
Feb 4, 2013 |
|
Félreértettelek, én azt hittem arra mondod, hogy ott ér a másik sínhez a kerék, ahol a két csúcssín a legközelebb kerül egymáshoz. Azért írtam, hogy egy kicsit előbb kell a vágást megcsinálni, ahol már széttartanak a sínek, nem pont a csúcsnál. Volt a Roconak H0-ban olyan egy szériája, amin ez a hiba megvolt. |
(#13599) hoTTo válasza gumidani hozzászólására (#13592)
|
Válasz •
|
Feb 4, 2013 |
|
Szuper jó! |
(#13600) TTomasz válasza Váltógyártó hozzászólására (#13598)
|
Válasz •
|
Feb 4, 2013 |
|
A csúcssinek a Tillig által polarizálva vannak, nincs elvágva úgy ahogy te szoktad, de ehhez így kell 2 szigetelő papucs és relé a polarizáláshoz.
Kérdésem viszont feléd az, hogy mivel vágod át a síneket.Olyan vékony és szép vágásoknak látszik a képeken. Én a Budget multi kisgépemmel szoktam szabdalni a sínszálakat de az kb 1mm-t kikap az anyagból ami TT mérteben már túl sok és csúnya már ! |
(#13602) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 4, 2013 |
|
Írtam egy rövid áttekintést a TT modellek óhazájából.
Jó szorakozást:
Tönkrement Terv |
(#13605) Váltógyártó válasza TTomasz hozzászólására (#13600)
|
Válasz •
|
Feb 4, 2013 |
|
Lombfűrésszel, a legfinomabb fémvágó szállal. |
(#13606) Váltógyártó válasza etwg hozzászólására (#13602)
|
Válasz •
|
Feb 4, 2013 |
|
Sosem gondoltam volna, hogy a TT Amerikából indult! |
(#13608) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#13606)
|
Válasz •
|
Feb 4, 2013 |
|
Örülök, hogy valami ujat tudtam mondani.
(Van benne néhány hibácska, a listát már elküldtem Frankyenek, biztos majd kijavitja) |
(#13610) lakasi válasza etwg hozzászólására (#13602)
|
Válasz •
|
Feb 5, 2013 |
|
Köszönöm a színvonalas feldolgozást. Nálam komoly hiányt pótol a TT történetéről. Eddigi forrásaim csupán vázlatosan említik, hogy az USA-ban kezdték el. Mindig is foglalkoztatott, hogy miért hagyták abba. Tudtommal gyártás ma sincs, az a néhány kereskedő, aki a csekély számú TT modellezőt/gyűjtőt lefedi, az az európai gyártóktól importál.
Hasonló a helyzet Nagy-Britanniában. A Triang idején volt egy kis fellángolás, aztán egy valódi fellángolás (sajnálatos tűzeset) elvitte a gyártást és vele a britek érdeklődését is a TT iránt. Lehet, hogy a jelentősebb angolszász vásárlóerő a látványosabb, nagyobb – és persze drágább modellek irányába vitte el a modellezőket. Az egyébként is egy érdekes kérdés, hogy az egyes országokban miért népszerű, vagy kevésbé egy-egy méretarány.
|
(#13611) lakasi hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 5, 2013 |
|
Tudtok valamit erről a Krokodilról? Gyanítom, hogy nem TT. A kereső H0m-ben talál rá, pedig a TT kategóriában lett feltéve.
Bővebben: Link |
(#13612) lakasi hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 5, 2013 |
|
Az előző hozzászólás storno! Nekem ez a hivatkozás szerkesztés úgy látszik nem megy.
Egy TT-ben hirdetett kék RhB BEMO Krokodilról van szó. Az érdekessége, hogy a két forgózsámolyon a kerekek csatolókkal is össze vannak kötve. Gyanítom, hogy H0m-ről van szó. |
(#13613) etwg válasza lakasi hozzászólására (#13610)
|
Válasz •
|
Feb 5, 2013 |
|
Angliában 3mm Scale fedi le a TT-sek érdekeit. A 80-90-es években elég aktiv volt, még negyedéves kiadványuk is volt, Mixed TT.
Ekkor én is tagja voltam a klubnak, igy a kiadványok többsége megvan. A TRIANG modelljeiböl van néhány személykocsim, meg 2-3 kitböl épitett tehervagon (angol mintára).
Akkoriban már kész modellek nem igen voltak, de alkatrész elég sok volt az akkori börzéken (fehérfém öntvények, kerekek, marott alkatrészek). Volt néhány modellezö, aki megrendelésre rakott össze ilyen modelleket - föleg angol mozdonyokat.
Amint azonban irtam, a 3mm Scale nagyobb, mint a TT és nem igen illeszkedik a kontinensen elterjed mérettel.
Volt egy (már sajnos néhai) ismerösöm Leeds mellett, akinek egy hatalmas TT terepasztala volt (közel 100 m2) otthon épitett sinekkel váltokkal, - amiket pneumatikusan (levegövel) hajtott meg. A terepasztalán 70-80%-ban otthon épitett modellek jártak.
Sajnos halála után a terepasztalt szétbontották a modellek részben a börzéken tüntek el.
A 90-es évek elején bezárt az utolsó, csakis TT modellekkel és alkatrészekkel foglalkozó kereskedö Swindonban, és azota elég nagy csend van a szegeteken. |
(#13614) etwg válasza lakasi hozzászólására (#13612)
|
Válasz •
|
Feb 5, 2013 |
|
A Bemo valoban TT sineken müködö, de H0m modelleket gyárt, svájci mintaképek alapján. |
(#13617) csíkosháTTú válasza lakasi hozzászólására (#13612)
|
Válasz •
|
Feb 5, 2013 |
|
Jól sejted, ez az RhB vasút, 1000mm-es nyomtávú villanygépe. Vagyis ténylegesen egy H0m méretű modell. Annyi a közös vonás, hogy 12mm a nyomtáv ott is, de a kicsinyítás 1/87, nem pedig 1/120. |
(#13625) sunocske válasza etwg hozzászólására (#13613)
|
Válasz •
|
Feb 5, 2013 |
|
A Vaterán időnként teaház meg szokta hirdetni a TT-s Triang cuccait, de nem igazán akad rá vevő...
Viszont ha jól láttam, a tavalyelőtti Temofeszten az egyik vitrinben ki voltak állítva ezek a cuccai. Kicsit irigylem őt ezért |
(#13626) reszelozsir hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 5, 2013 |
|
Az elmúlt napok munkálkodásának képeivel bővült az albumom. Most jön majd a neheze, szépen megfesteni, de még lövésem sincs, hogyan kezdjek neki... |
(#13627) TTomi válasza reszelozsir hozzászólására (#13626)
|
Válasz •
|
Feb 5, 2013 |
|
Ez a kis VIDEÓ hátha segít! |
(#13628) hoTTo válasza sunocske hozzászólására (#13625)
|
Válasz •
|
Feb 5, 2013 |
|
Régi fórumra tett fel képeket amerikai TT-s modellekről teaház, akinek még megvan a kedvencei között a link, az meg tudja nézni |
(#13629) róbertke válasza hoTTo hozzászólására (#13628)
|
Válasz •
|
Feb 5, 2013 |
|
|
(#13630) hoTTo válasza róbertke hozzászólására (#13629)
|
Válasz •
|
Feb 5, 2013 |
|
Hááát, a másik helyen törlik aki belinkeli ezt a fórumot! Mi lesz veled most itt??? |
(#13631) BaTTka hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 5, 2013 |
|
Szép jó estét Uraim!
Felismerhető? Közben haladtam vele tovább, képek holnap |
|
(#13634) Frankye válasza hoTTo hozzászólására (#13630)
|
Válasz •
|
Feb 5, 2013 |
|
Mi lenne? Írogat tovább... |
(#13635) GABA TT válasza etwg hozzászólására (#13602)
|
Válasz •
|
Feb 5, 2013 |
|
Köszönnöm szépen a új információt. Szép modelleket építettek, érdekes megoldásokat alkamaztak főként a Mallet rendszerű modellnél |
(#13636) etwg válasza róbertke hozzászólására (#13629)
|
Válasz •
|
Feb 5, 2013 |
|
Ama forum annyira büzlik, hogy még gázmaszkkal sem igen lehet oda menni.
Igy eléggé felesleges innen linkelni. |
(#13640) etwg válasza BaTTka hozzászólására (#13631)
|
Válasz •
|
Feb 5, 2013 |
|
Mi lesz ez? |
|
|
2024. Nov, 24. Vas 0:50:12 |
|
Jelenleg 2 fő olvassa az oldalt |
|
|