|
Alkatrészekről, javításokról tanácsok, tippek
|
Témaindító: cs.csaby, idő: Júl 22, 2010
Témakörök:
|
|
(#13769) csíkosháTTú válasza nohab 74 hozzászólására (#13766)
|
Válasz •
|
Feb 9, 2013 |
|
A PIKO BR01-hez talán tudnak hozni, és az új PIKO rudazat talán jó is a régihez.
Azonban a BR86-ost a PIKO csak bobozolta régen, azt a Gützold gyártotta mindig is. Sajnos a Gützold cég megszűnt, rendeléseket tavaly október óta nem vesznek fel, így sajnos ehhez alkatrész már csak elvétve van. Nálam is csak a BR52-eshez van még pár rudazatksézlet, ezek azonban nem jók a BR86-hoz. |
(#13791) csíkosháTTú válasza nohab 74 hozzászólására (#13790)
|
Válasz •
|
Feb 9, 2013 |
|
Más a kurbli a befogása és kivitele is. |
(#13792) nohab 74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#13791)
|
Válasz •
|
Feb 9, 2013 |
|
Most már teljesen tanácstalan vagyok. |
(#13793) csíkosháTTú válasza nohab 74 hozzászólására (#13792)
|
Válasz •
|
Feb 9, 2013 |
|
A Játékudvart érdemes még megkörnyékezni, két korábban megszűnt bolt készlete is ott landolt, hátha van még nekik ilyesmi. |
(#13794) nohab 74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#13793)
|
Válasz •
|
Feb 9, 2013 |
|
Dolgan1 topik társnak érdemes volna ere felhívni a figyelmét ,hogy hol tud még alkatrészt beszerezni. |
(#13795) HOTotya válasza nohab 74 hozzászólására (#13794)
|
Válasz •
|
Feb 9, 2013 |
|
Én is tudom ajánlani a Játékudvart!!!!
A fiókos résznél kutakodj!!!! ott vannak az alkatrészek!! húzd ki mindegyiket,mert nem tudni mi lapul bennük |
(#13796) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#13769)
|
Válasz •
|
Feb 9, 2013 |
|
Van egy vadonatuj 0 méteres korabeli BR86-s eladó.
Abban sem vagyok biztos, hogy valaha ki-e lett probálva.
|
(#13797) nohab 74 válasza HOTotya hozzászólására (#13795)
|
Válasz •
|
Feb 9, 2013 |
|
Szia! Remélem Dolgan1 fórum társnak sokat segítettünk.De azért én is sok információt kaptam hol lehet régebbi mozdonyokhoz alkatrészt találni. |
(#13799) róbertke válasza HOTotya hozzászólására (#13795)
|
Válasz •
|
Feb 9, 2013 |
|
De előtte érdemes szólni az eladóknak, mert nemrég valaki nagyon megdézsmálta (értsd: fizetés nélkül) az alkatrészeket
|
(#13800) róbertke válasza Dolgan1 hozzászólására (#13637)
|
Válasz •
|
Feb 9, 2013 |
|
Nekem van egy balesetes Piko BR86 -os gépem, bányamozdony lett, milyen alkatrész kellene? |
(#13814) Dolgan1 válasza róbertke hozzászólására (#13800)
|
Válasz •
|
Feb 10, 2013 |
|
Sziasztok!
Először is köszönöm mindegyőtök segítségét, nagyon jó érzés látni és olvasni, hogy még vannak lelkes segítőkész emberek kis hazánkban.
Az inkriminált darab a jobb oldali hajtásrudazat egyik hajtórúdjának kapcsolódási pontja törött (ez egy villás rész, ami eltört). Hiába a ragasztás (Humbrol, Technocol, Palmatex) menetnél elenged, forrasztani nem próbáltam.
|
|
(#13820) róbertke válasza Dolgan1 hozzászólására (#13814)
|
Válasz •
|
Feb 10, 2013 |
|
Írtam neked privátban.
Amíg megtörténik a levélváltásunk, légy oly szíves a lenti képen szereplő gépet a tiéddel összehasonlítani, és a hiányzó festéseket pótolni. Gützold DR BR86 1800-1 |
(#13835) jumo31 válasza Dolgan1 hozzászólására (#13814)
|
Válasz •
|
Feb 10, 2013 |
|
Hát nem tudom lehet e, és segít e, de most találkoztam a Vaterán hajtórudazatokkal.
Nem értek hozzá...
rúdazatok
|
(#13836) róbertke válasza jumo31 hozzászólására (#13835)
|
Válasz •
|
Feb 10, 2013 |
|
Fém csatlórudak, Gützold BR64 és BR75 -höz valók.
Az eladóval már többször üzleteltem, nagyon korrekt. |
(#13837) róbertke válasza Dolgan1 hozzászólására (#13814)
|
Válasz •
|
Feb 10, 2013 |
|
RAL 3001 Kárminvörös
( Pld.: Humbrol RC423 Acrylic Rail Colours Carmine Red ) a kerekek (csapágyak is!) és a főkeret színének a jelölése. A kéménytől távolabbi sípot fesd csak le sárgaréz színűre (ha nincs festéked, nem muszáj!). Az ütközők rugótokja is vörös az igazi gépen. BR86 |
(#13859) csíkosháTTú válasza Dolgan1 hozzászólására (#13814)
|
Válasz •
|
Feb 11, 2013 |
|
Jaaa! Hhoigy csak a kurbli hiányzik?!
Miért nem ezzel kezdted?
Van a műhelyben. |
(#13868) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#13859)
|
Válasz •
|
Feb 11, 2013 |
|
Tudsz küldeni neki? |
(#13869) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#13868)
|
Válasz •
|
Feb 11, 2013 |
|
Tudnék, csak a posta félek nem veszi fel, ha úgy címezem meg, hogy megadom az itt használt nick nevet, és e-mail címet.
Sajnos e-mailhez sem tudom csatolni mellékletként, az MSN-t, meg a Skype-ot nem használom, így ezekeről nem tudok nyilatkozni, hogy átmenne-e... |
(#13879) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#13869)
|
Válasz •
|
Feb 11, 2013 |
|
Viccen kívűl: -Tegnap leleveleztük egymásnak, hogy amint előhalászom a sérűlt gépem, kibányászom belőle az alkatrészt, és elküldöm neki. De ha neked van sérülésmentes vadi új, amit el tudnál neki juttatni, akkor részemről Ámen! |
(#13884) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#13879)
|
Válasz •
|
Feb 11, 2013 |
|
Gyerekek, ez nem rajtam múlik! |
(#13909) Dolgan1 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#13884)
|
Válasz •
|
Feb 11, 2013 |
|
Tisztelt Uraim!
Módfelett örülők, hogy 2 lehetőségem is adódott a szóban forgó alkatrész beszerzésére.
Mindkettőnek őrülök és a választás is nehéz ez ügyben...
róbertke volt az első, aki jelentkezett, viszont csíkosháTTú-t már egyszer zavartam ilyen tartalmú e-maillel (ráadásul egy vérbeli kereskedő)
Mivel róbertke nem kért ellenszolgáltatást és önzetlenül segített szeretném, ha ezt az önzetlenségét megtartva egy másik sorstárnak tudjon segíteni a jövőben, így csíkosháTTúhoz fordulnék.
Remélem nem sértek meg senkit sem!
Üdv:
Dolgan1 |
(#13936) pitsu21 hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 12, 2013 |
|
Üdv! Valaki tud segiteni , van 3 db régi típusú piko váltóm U profilos az amin 5 vezeték becsiptető van! na a lényeg hogy hogyan kell bekötni ezeket? manuálisan könnyen mozognak és a vezetékezéssel sincs probléma csak egyszerüen nem tudom mit hova kössek! gondolom ehhez is 16V szükséges! segitsetek pls |
(#13939) csíkosháTTú válasza pitsu21 hozzászólására (#13936)
|
Válasz •
|
Feb 12, 2013 |
|
Igen, a de a régi PIKO füzet sajna 14Mbyte, a freemail visszadobná... |
(#13943) pitsu21 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#13939)
|
Válasz •
|
Feb 12, 2013 |
|
egy piko füzetet találtam abban van váltó bekötés lámpa stb pályatervek....... de pont ez a váltó nincs benne! |
(#13945) csíkosháTTú válasza pitsu21 hozzászólására (#13943)
|
Válasz •
|
Feb 12, 2013 |
|
Már megkérdeztem moderátorunkat, ha azt találtad meg, ami nekem is van, akkor abban biza benne van ám! |
(#13946) pitsu21 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#13945)
|
Válasz •
|
Feb 12, 2013 |
|
amit nekem sikerült letöltenem az 70mb van bennt egy váltó típus de az nem hasonlít egyáltalán az enyémhez modernebb! ami nekem van az meg jó régi! |
(#13954) pitsu21 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#13945)
|
Válasz •
|
Feb 12, 2013 |
|
Na nagyából sikerült kitalálnom mit hova kell kötni és a nevét is kideritettem gooog-ba beirtam hogy hruska-piko váltó és kidobta a képet! ezen nem rátüző saru van hanem vezeték becsipő! viszont csak behúz a tekercs ki nem nyom, mi lehet a gond? kézzel nagyon könnyű állítani ! kis kontakt spray vagy valami tipp? |
(#13956) nohab 74 válasza pitsu21 hozzászólására (#13936)
|
Válasz •
|
Feb 12, 2013 |
|
Szia! Egy kis bekötési rajz segítségül |
|
(#13968) pitsu21 válasza nohab 74 hozzászólására (#13956)
|
Válasz •
|
Feb 12, 2013 |
|
köszi de ez nekem is megvan de sajnos nem ilyen váltóm van! Piko de nem ez a típus! a váltó egyik szélén 1 a másik szélén 4 vezetékbecsipő van ! azért köszi |
(#13993) Frankye moderátori
válasza pitsu21 hozzászólására (#13968)
|
Válasz •
|
Feb 13, 2013 |
|
Két dolog:
- Tégy fel egy képet, vagy egy kis rajzot, úgy könnyebb azonosítani, hogy melyikről van szó.
- Légy szíves, figyelj oda a nyelvtanra és a nyelvhelyességre, ezen a fórumon erre "érzékenyek vagyunk"! (Különösen a mondateleji nagybetűk szembeszökőek e tekintetben.)
Köszönöm. |
(#13998) pitsu21 hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 13, 2013 |
|
Ez lenne az! |
|
(#14009) Frankye válasza pitsu21 hozzászólására (#13998)
|
Válasz •
|
Feb 13, 2013 |
|
Feltehetőleg (!) a képen bal oldali, egyedül álló kapocs a két tekercs közös pontja. A jobb oldali 4 közül a tekercstesthez közelebbi kettő valószínűleg a két tekercs egyéni vezérlő ága, míg a két, jobb oldali (a tekercstesttől/állítóműtől) távolabbi a visszajelző kimenet, azaz az egyenes és kitérő állástól függően hol az egyikre, hol a másikra kapcsolja rá a közös pontot. (Persze, ezek feltételezések.)
Ha van multimétered (Ohm-mérő állással), akkor ki tudod méricskélni.
A vezérléshez 16 V váltóáram szükséges, de vigyázz, hogy ne hagyd rajta a feszültséget tartósan a tekercseken, mert ha nincs végállás-megszakításuk (régebbi BTTB váltóknak nem volt), akkor kiolvaszthatják a műanyag burkolatot, illetve leéghetnek. (Hogy ennek a típusnak van-e, azt nem tudom, de lehetőleg ne kockáztassunk, ha nem muszáj...) |
(#14010) pitsu21 válasza Frankye hozzászólására (#14009)
|
Válasz •
|
Feb 13, 2013 |
|
Köszönöm a segítséget! Valóban a szélső 1 a közös pont és vált is de csak egy irányba a másik irányba csak búg a tekercs nem tudom mitől lehet ez, pedig külsőleg nagyon jó állapotban van a tekercs mindkét fele! Nem tudom mitől lehet |
(#14011) etwg válasza pitsu21 hozzászólására (#14010)
|
Válasz •
|
Feb 13, 2013 |
|
Valoszinüleg akkor mégsem a bal oldali a közös pont. Inkább probáld meg pl. igy.
A...mechanizmus .B X
Azaz az X a középsö (közös pont), az A meg a B a két irany, persze ezt egy müszerrel pillanatok alatt ki lehet mérni.
|
(#14013) róbertke válasza pitsu21 hozzászólására (#13998)
|
Válasz •
|
Feb 13, 2013 |
|
Sajnállak, de ez a legrégebbi Piko váltó, kapcsolási/bekötési rajzot csak ezt találtam:
Itt |
(#14014) etwg válasza róbertke hozzászólására (#14013)
|
Válasz •
|
Feb 13, 2013 |
|
Ez rendben is van, akkor javitom magam a válto helyes bekötése:
A (mechanizmus) N,M,B,X
A és B a két tekercs, N,M visszajelzés.
X a közös.
Kösz a kolléga nevében is, csak most jutott eszembe hogy fel kellett volna csapnom a Kurz könyvet.
|
(#14027) pitsu21 hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 14, 2013 |
|
Köszönöm a segítséget de sajnálatos módon csak egy irányba vált át ha a rajz szerint kötöm be másik irányba kapcsolásnál csak búg a tekercs kézi rá segítséggel meg átvált másik irányba is! és mindhárom ezt csinálja ! |
(#14031) etwg válasza pitsu21 hozzászólására (#14027)
|
Válasz •
|
Feb 14, 2013 |
|
Akkor már vagy valaki "tul" probálta a tekercseket, és azok egy kicsit megolvadtak.
Majdnem kukának tartanám, de manapság már történelmi értéke van a cuccnak, és lehet, hogy érdemes lenne megjavitani.
Ami a tekercs szétszedésével a tekercstok javitásával kezdödne, majd ujra tekercseléssel fejezödne be.
Nem nagy ügy -egy jo delután alatt megcsinálható. |
(#15667) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 3, 2013 |
|
Üdv az uraknak, vettem a neten egy TT BR 86-ost amit itthon kipróbálva jöttem rá, hogy egy apró ám jelentős mechanikai probléma a hajtásláncban (fogaskerék+csigatengely) megakadályoz felhőtlen örömömben.
Két hajtott kerékpárt kicseréltem vadi újra, de a jelenség nem szűnt meg több alkatrészem meg nincs itthon.
Esetleg vállal valaki a jelenlévők közül mozdonyjavítást? |
(#15669) róbertke válasza FriTTz hozzászólására (#15667)
|
Válasz •
|
Ápr 4, 2013 |
|
Itt érdeklődj: TT klubtopic |
(#15670) masTTertape válasza FriTTz hozzászólására (#15667)
|
Válasz •
|
Ápr 4, 2013 |
|
Keress meg! |
(#15671) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 4, 2013 |
|
Már írtam neked mailt, de nem történt semmi!
Bár annak más volt a témája.
Írok még egyet. |
(#15700) masTTertape válasza nohab 74 hozzászólására (#13656)
|
Válasz •
|
Ápr 5, 2013 |
|
A BigBoy sajnos már a múlté. Bezárt. |
(#15707) Taurus1047 hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 5, 2013 |
|
Sziasztok!
Nagy nehezen megszületett a megfelelő terepasztal tervem. Amiben segítségeteket kérném. A képen látható terv az elképzelés de nem tudom hova kellene tenni a hurok modult vagyis melyik részét kellene leszakaszolni a pályának. Szerintem ha az elképzelésem nem csal akkor az íves kitérők utáni részhez kellene szerkesztenem a hurokmodulos részt és akkor a pályaudvar egy külön részt képezne, de ha tévedek világosítsatok fel. Minden ötlet érdekel. Előre is köszönöm a segítséget, fáradozást. Sziasztok. |
|
(#15708) etwg válasza Taurus1047 hozzászólására (#15707)
|
Válasz •
|
Ápr 5, 2013 |
|
A legegyszerübb, ha leválasztod a hurkot a maradéktól (a pu-tól).
Igy aránylag könnyen megoldhatod a feladatot, söt talán még hurokmodul sem kell okvetlenül, hiszen folyamatos menet amugy is ki lesz zárva (fejpályaudvar) igy néhány kapcsoloval is megoldhatod a feladatot. |
(#15736) Taurus1047 válasza etwg hozzászólására (#15708)
|
Válasz •
|
Ápr 6, 2013 |
|
Értem, ez a módszer digitális vezérlésnél is működne? Mármint az utóbbi javaslatod. Ha kicsit bővebben leírnád hogy hova kellene kötni a kapcsolót(kat) azt meg köszönöm. |
(#15742) etwg válasza Taurus1047 hozzászólására (#15736)
|
Válasz •
|
Ápr 6, 2013 |
|
Az egesz hurok mizériának (analog vagy digital) az az oka, hogy a két sin a menet közben felcserélödik és emiatt ott rövidzár keletkezik. A feladat tehát az, hogy ne legyen rövidzár.
A te esetedben az lenne az egyik megoldás,ha a hurok lenne a betápláló sin, azaz ide kell kötni a központ kimenetét. Az egész állomást az elsö váltok elött kb egy vonathosszra mindkét sinen le kell szigetelni. Ez fontos, mert igy az állomáson zavartalanul tudsz tolatni, kihuzni , majd visszanyomni a szerelvényt. Jó ha ezt a helyet valamivel , pl. jelzövel, meg is jelölöd. Azaz a hurok mindkét végén az állomás elött egy vonathosszra lesz egy kétsines szigetelés meg egy pl. jelzö, hogy tudd hol a határ!
Az egész állomás áramellátását egy helyre kell összpontositani (2 polus) amelett, ha kell az egyes vágányokat még külön kapcsoloval - TT billentyü- az egyik sinben meg lehet szakitani.
S most jön az ámitás:
Az igy összegyüjtött 2 polust egy keresztkapcsoloval össze kell kötni a hurok 2 sinjével. A keresztkapcsolo egy 2 polusu 2 állású kapcsoló azaz 6 csatlakozoja van. A 2 középsö megy a hurok egy- egy sinjéhez. A 4 szélsöt 2 darab dróttal kösd keresztbe majd csatlakoztasd az allomás összegyüjtött 2 polusához.
Ez lesz a fökapcsolód ezzel határozod meg az allomás "irányát" vagy másképpent mondva a hurok melyik végével lesz azonos potenciálon.
Ha egy kicsit értesz a villamossághoz akár LEDekkel is jelezheted a helyes állást.
A müködés szempontjábol addig amig az állomáson tolatsz teljesen mindegy hogy áll a kapcsolód, amint azonban ki akarsz menni a hurokra, akkor ki kell választanod melyik végére, azaz irányba. Ha ez megtörtént akkor a vonat gond nélkül kimegy a hurokra. Ugyanez történik az érkezéskor, mielött a vonat közeletit az állomáshoz el kell döntened a hurok melyik végéröl érkezik és oda kell kapcsolni a kapcsolót.
Ha rossz állásban lesz a kapcsoló, akkor rövidzár keletkezik, ha odaér a vonat Ezért vizsgáld meg, hogy hogyan viselkedik a központod a rövidzárra , ha jo a védelem, akkor nincs nagyobb gond.
Ennyi diohéjban, persze lehet a dolgot a végtelenségig bonyolitani, automatizálni, de nem hiszem, hogy most ez a cél.
|
(#15743) csíkosháTTú válasza Taurus1047 hozzászólására (#15736)
|
Válasz •
|
Ápr 6, 2013 |
|
Digiben jobb, ha teszel be egy hurokmodult! |
(#16144) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 17, 2013 |
|
Azon gondolkodott már valaki, hogy pl floppyban lévő olvasófej mozgató motort használjon váltó vagy alakjelző (stb) állításra? |
|
|
|
2024. Dec, 23. Hé 4:44:59 |
|
Jelenleg 6 fő olvassa az oldalt |
|
|