|
Váltók, vágányzat készítése házilag
|
Témaindító: Váltógyártó, idő: Márc 15, 2013
Témakörök:
|
|
(#15935) sunocske válasza Váltógyártó hozzászólására (#15919)
|
Válasz •
|
Ápr 11, 2013 |
|
Esetleg mondogasd angolul a kitérő alkatrészeket!
Point blade, stock rail, frog.... |
(#15940) Váltógyártó válasza sunocske hozzászólására (#15935)
|
Válasz •
|
Ápr 11, 2013 |
|
Észak-amerikai oldalakon tanultam a szakmát! |
(#15941) Váltógyártó válasza sunocske hozzászólására (#15935)
|
Válasz •
|
Ápr 11, 2013 |
|
ties, guard rails, switch points... |
(#15968) sunocske válasza Váltógyártó hozzászólására (#15941)
|
Válasz •
|
Ápr 12, 2013 |
|
Megy ez!
Vasárnap, ha már begörcsölt a derekam a földtúrástól (kicsit meg kéne dolgozni a kertet) lehet, hogy összedobom a második részt, csináltunk otthonra internetet |
(#15969) Váltógyártó válasza sunocske hozzászólására (#15968)
|
Válasz •
|
Ápr 12, 2013 |
|
Az jó! Én most ehhez próbálom felszívni magamat! |
|
(#15970) sunocske válasza Váltógyártó hozzászólására (#15969)
|
Válasz •
|
Ápr 12, 2013 |
|
Nicsak, egy bázeli |
(#15973) HOTotya válasza Váltógyártó hozzászólására (#15969)
|
Válasz •
|
Ápr 12, 2013 |
|
|
(#15974) Váltógyártó válasza HOTotya hozzászólására (#15973)
|
Válasz •
|
Ápr 12, 2013 |
|
|
(#15981) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 13, 2013 |
|
Hajrájához érkezett a H0f bányavasúti kitérő project, elkészültek a szerkezetek. Holnap egy kis csiszolás, fényezés, azután jöhetnek a megrendelők a technikai átvételre! |
|
(#15983) FriTTz válasza Váltógyártó hozzászólására (#15981)
|
Válasz •
|
Ápr 13, 2013 |
|
Szép lett nagyon!
Lenne viszont egy buta kérdésem, ha a sínszálak a talpfa révén össze vannak forrasztva akkor a vonat, hogy kapja az áramot?
|
(#15985) Váltógyártó válasza FriTTz hozzászólására (#15983)
|
Válasz •
|
Ápr 13, 2013 |
|
A réz réteg át van vágva a szükséges helyeken. |
|
(#15987) FriTTz válasza Váltógyártó hozzászólására (#15985)
|
Válasz •
|
Ápr 13, 2013 |
|
ÓÓÓ
Én meg azt hittem, hogy réz rúdra lett ráforrasztva, de így már látom, hogy nyáklemez!
Micsoda ötlet!
Ha nincs levédve akkor felhasználom a fordítókorongomnál is! |
(#15988) STTaradder válasza Váltógyártó hozzászólására (#15985)
|
Válasz •
|
Ápr 13, 2013 |
|
Hello
Érdekelne hogy a sínszálakat hogyan vágod el és mivel?
Köszi |
(#15992) Váltógyártó válasza FriTTz hozzászólására (#15987)
|
Válasz •
|
Ápr 13, 2013 |
|
Használd nyugodtan, ezer éves ötlet, én is a netröl nyúltam! |
(#15993) Váltógyártó válasza STTaradder hozzászólására (#15988)
|
Válasz •
|
Ápr 13, 2013 |
|
Van egy speckó csípöfogóm, aminek az egyik oldala egyenesre van köszörülve. Amíg ez nem volt, kicsit hosszabbra vágtam csípöfogóval, majd kézi csiszolóval egyenesre vágtam. |
(#15994) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 13, 2013 |
|
Igen, de utána ne felejtsd el tűreszelővel kicsit megreszelni a végét!
Minden oldalát, hogy visszanyerje az alakját a sínprofil, különben gondok adódhatnak! |
(#15997) Váltógyártó válasza FriTTz hozzászólására (#15994)
|
Válasz •
|
Ápr 13, 2013 |
|
Nos, ez elég alap dolog, azért nem is írtam!
Egyébként, ha megnézed a törpe kitérők végeit, az csak simán el van vágva a speckó fogómmal, és még sincs eltorzulva a profil. Persze egy kis sorjázás kell neki, de az egy tolás a simítóreszelővel, és kész. |
(#16009) STTaradder válasza Váltógyártó hozzászólására (#15993)
|
Válasz •
|
Ápr 13, 2013 |
|
Kösz ha lenne egy képed esetleg róla hogyan köszörülted ki megköszönném. |
(#16014) Váltógyártó válasza STTaradder hozzászólására (#16009)
|
Válasz •
|
Ápr 14, 2013 |
|
A lényeg, hogy egy normál csípőfogó éle V alakú, ezért csípéskor mindkét irányban roncsolja az anyagot. Ha a V egyik oldalát egyenesre köszörülöd, akkor az egyenes oldalon a vágás elég tiszta lesz. Egy kicsit így is ki kell igazítani, de ég és föld a különbség! |
|
(#16015) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 14, 2013 |
|
Sajnos ma sem festettem, de legalább teljesen kész lettem a vágányzattal, szintbe csiszoltam a szívdarabokat, max 1-2 századmilliméter különbség van a szívdarab és a könyöksínek között.
Nagyon pihent voltam, úgyhogy kiépítettem egy H0f váltókörzetet! |
|
(#16016) FriTTz válasza Váltógyártó hozzászólására (#16015)
|
Válasz •
|
Ápr 14, 2013 |
|
|
(#16021) HOTotya válasza Váltógyártó hozzászólására (#16015)
|
Válasz •
|
Ápr 14, 2013 |
|
|
(#16049) Váltógyártó válasza HOTotya hozzászólására (#16021)
|
Válasz •
|
Ápr 14, 2013 |
|
Jó az még, tökéletesen mű KÖDik! |
(#16055) STTaradder válasza Váltógyártó hozzászólására (#16014)
|
Válasz •
|
Ápr 14, 2013 |
|
Kösz a képeket, majd beszerzek egyet amit megköszörülök. |
(#16056) STTaradder válasza Váltógyártó hozzászólására (#16014)
|
Válasz •
|
Ápr 14, 2013 |
|
Még egy kérdés ezzel kapcsolatban.
Milyen hosszú sínszál lehet egyben kötés nélkül a pályán.
1 m-es sín szálakból dolgozom, sínpapucs spórolás címen. |
(#16060) Váltógyártó válasza STTaradder hozzászólására (#16056)
|
Válasz •
|
Ápr 14, 2013 |
|
Sajnos nincs tapasztalatom. Mivel én a vágányzatot is magam szeretném építeni, biztos, hogy fél méternél hosszabb szakasz nem lesz, a dilatáció miatt. Flexi sínnel sz.tem az 1 méter vállalható, de mindenféleképpen megfelelő hézagot kell hagyni köztük. |
(#16061) PéTTer válasza STTaradder hozzászólására (#16056)
|
Válasz •
|
Ápr 14, 2013 |
|
Kérdés hány éves a kapitány?!
Viccet félre téve, a sínszálnak is van hőtágulása ( ha jól emlékszem Térköz kolléga ezt talán egy hónapja számszerűsítette is). Kérdés mennyire állandó a helység hőmérséklete? Kiállításon modulok esetében méteres modulon egy megszakítás elengedhetetlen. Szemmel láthatóan nyílik záródik a szakaszolás. |
(#16063) Váltógyártó válasza PéTTer hozzászólására (#16061)
|
Válasz •
|
Ápr 14, 2013 |
|
És mekkora hézagot hagytatok? |
(#16064) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 14, 2013 |
|
Én flexiből csináltam teljes sínszállal (1m) , saruzva kb 1 mm-es hézaggal kb 20 C°-on, +- 10 fokon is üzemelt eddig, a szakaszoknak csak az alagútban raktam szigetelő sarut.
Nálam mondjuk rettentő kanyargós a pálya. |
(#16066) PéTTer válasza Váltógyártó hozzászólására (#16063)
|
Válasz •
|
Ápr 14, 2013 |
|
Bő milis hézag szinte összezáródott. Szintén Gyurit említeném, szerintem tudna mesélni Kőbányai úti Temofeszt-es élményekről. Ott ugye a tető ablakon bekandikáló napocska is a modellezés ellen volt. Tehát az ördög a részletekben rejlik. Nekem az íves modulon a kb 60 cm is meg van szakítva. Az asztalomon sem alkalmaztam 60cm-nél hosszabb szakaszt, viszont nem törvényszerű a papucs alkalmazása! Ahol csak lehetett el kerültem ( inkább alulról vezeték forrasztást alkalmaztam) , illetve a Roco-nak van a Tillig-től sokkal finomabb verziója. |
(#16068) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 15, 2013 |
|
No, lefújtam! Holnap estére teljesen megszárad, lecsiszolom a tetejét, oszt lehet vinni!
"Csak a kis ember tart rendet, a zseni átlátja a káoszt!"
Fuggerth átsínezés! Jövök!!! |
|
(#16092) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 15, 2013 |
|
Befejeztem a törpéket! Az tuti, hogy ennek a fajtának mg egyszer nem állok neki! A BUSCH félét bármikor, de ezt a hátam közepére nem kívánom, annyira szí..tós volt! |
|
(#16096) STTaradder hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 15, 2013 |
|
Köszönöm akkor az 50 cm lesz a plafon, 3 db G1 pont belefér. |
(#16098) Kisfa válasza Váltógyártó hozzászólására (#16092)
|
Válasz •
|
Ápr 15, 2013 |
|
Nagyon profi, kedvet kaptam a kisvasúthoz ! |
(#16099) STTaradder válasza Váltógyártó hozzászólására (#15981)
|
Válasz •
|
Ápr 15, 2013 |
|
Megnéztem amit ajánlottál "hozentroger" váltót, Na a boltban biztos nem veszem meg
Érdekelne te csinálsz-e ilyent TT méretben eladásra?
Bttb váltós kivitelben, ha igen mi az ára egy ilyennek?
Kösz |
(#16125) Váltógyártó válasza Kisfa hozzászólására (#16098)
|
Válasz •
|
Ápr 16, 2013 |
|
Tudod a címem! |
(#16126) Váltógyártó válasza STTaradder hozzászólására (#16099)
|
Válasz •
|
Ápr 16, 2013 |
|
Igazat kell adjak neked, azt még az anyja sem találná szépnek, már ha lenne neki! |
(#16153) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 17, 2013 |
|
Hi All!
Nekifogtam egy újabb adat Fuggerth átsínezésének. A keresztezések már elkészültek. |
|
(#16155) FriTTz válasza Váltógyártó hozzászólására (#16153)
|
Válasz •
|
Ápr 17, 2013 |
|
Szép!
TT/N vágányfonódáshoz mit szólnál?
Mennyire megvalósítható?
(a kereszten kívül) |
(#16156) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#16153)
|
Válasz •
|
Ápr 17, 2013 |
|
Valahol mintha azt olvastam volna, hogy felhagysz a Fuggi váltók felújításával.... |
(#16158) Váltógyártó válasza FriTTz hozzászólására (#16155)
|
Válasz •
|
Ápr 17, 2013 |
|
Mindent megoldunk!
(majdnem!) |
(#16159) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#16156)
|
Válasz •
|
Ápr 17, 2013 |
|
Ez még annak a része, ezt már megígértem, és ugye ígéret szép szó, stb... |
(#16198) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 18, 2013 |
|
Ti akartátok, akkor itt egy gyöngyszem Portugáliából.
Unser Star auf der Drehscheibe, im Hintergrund Güterzuglok 718, die ebenfalls breitspurige SLM-Tenderlok 074 sowie die Schmalspur-Mallets CP E 208 und CP E 205, beide wie Lok 292 aus dem Hause Henschel. CP |
(#16214) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 18, 2013 |
|
|
(#16215) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#16211)
|
Válasz •
|
Ápr 18, 2013 |
|
Ne rakasd át!! A fenének van kedve minden Topicot lesegetni |
(#16216) FriTTz válasza etwg hozzászólására (#16213)
|
Válasz •
|
Ápr 18, 2013 |
|
Mi az a V&M? |
(#16217) róbertke válasza FriTTz hozzászólására (#16216)
|
Válasz •
|
Ápr 18, 2013 |
|
"Vasút & Modell" című újság. |
(#16218) FriTTz válasza róbertke hozzászólására (#16217)
|
Válasz •
|
Ápr 18, 2013 |
|
|
(#16219) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#16215)
|
Válasz •
|
Ápr 18, 2013 |
|
Bocs, de már feljelentettem mindenkit! |
|
|
2024. Nov, 25. Hé 9:50:03 |
|
Jelenleg 6 fő olvassa az oldalt |
|
|