Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Váltók, vágányzat készítése házilag
Váltók, vágányzat készítése házilag
Témaindító: Váltógyártó, idő: Márc 15, 2013
Témakörök:

Lapozás       3/86    
(#15935) sunocske válasza Váltógyártó hozzászólására (#15919) Válasz Ápr 11, 2013
Esetleg mondogasd angolul a kitérő alkatrészeket!

Point blade, stock rail, frog....
(#15940) Váltógyártó válasza sunocske hozzászólására (#15935) Válasz Ápr 11, 2013
Észak-amerikai oldalakon tanultam a szakmát!
(#15941) Váltógyártó válasza sunocske hozzászólására (#15935) Válasz Ápr 11, 2013
ties, guard rails, switch points...
(#15968) sunocske válasza Váltógyártó hozzászólására (#15941) Válasz Ápr 12, 2013
Megy ez!

Vasárnap, ha már begörcsölt a derekam a földtúrástól (kicsit meg kéne dolgozni a kertet) lehet, hogy összedobom a második részt, csináltunk otthonra internetet
(#15969) Váltógyártó válasza sunocske hozzászólására (#15968) Válasz Ápr 12, 2013
Az jó! Én most ehhez próbálom felszívni magamat!

h0_ab_8_c82.jpg
 
(#15970) sunocske válasza Váltógyártó hozzászólására (#15969) Válasz Ápr 12, 2013
Nicsak, egy bázeli
(#15973) HOTotya válasza Váltógyártó hozzászólására (#15969) Válasz Ápr 12, 2013
Ügyes gyerek vagy te menni fog ez neked!!!! Csak ne felejtsd el először a Főnöknek megmutatni aztán mehet a széria!!!
(#15974) Váltógyártó válasza HOTotya hozzászólására (#15973) Válasz Ápr 12, 2013
Rendben van, majd bemutatok neked!
(#15981) Váltógyártó hozzászólása Válasz Ápr 13, 2013
Hajrájához érkezett a H0f bányavasúti kitérő project, elkészültek a szerkezetek. Holnap egy kis csiszolás, fényezés, azután jöhetnek a megrendelők a technikai átvételre!

H0f kitérő 2...jpg

H0f kitérő 2...jpg
 
(#15983) FriTTz válasza Váltógyártó hozzászólására (#15981) Válasz Ápr 13, 2013
Szép lett nagyon!
Lenne viszont egy buta kérdésem, ha a sínszálak a talpfa révén össze vannak forrasztva akkor a vonat, hogy kapja az áramot?
(#15985) Váltógyártó válasza FriTTz hozzászólására (#15983) Válasz Ápr 13, 2013
A réz réteg át van vágva a szükséges helyeken.

2012-08-31_1...jpg

kép 337.jpg
 
(#15987) FriTTz válasza Váltógyártó hozzászólására (#15985) Válasz Ápr 13, 2013
ÓÓÓ

Én meg azt hittem, hogy réz rúdra lett ráforrasztva, de így már látom, hogy nyáklemez!
Micsoda ötlet!
Ha nincs levédve akkor felhasználom a fordítókorongomnál is!
(#15988) STTaradder válasza Váltógyártó hozzászólására (#15985) Válasz Ápr 13, 2013
Hello

Érdekelne hogy a sínszálakat hogyan vágod el és mivel?

Köszi
(#15992) Váltógyártó válasza FriTTz hozzászólására (#15987) Válasz Ápr 13, 2013
Használd nyugodtan, ezer éves ötlet, én is a netröl nyúltam!
(#15993) Váltógyártó válasza STTaradder hozzászólására (#15988) Válasz Ápr 13, 2013
Van egy speckó csípöfogóm, aminek az egyik oldala egyenesre van köszörülve. Amíg ez nem volt, kicsit hosszabbra vágtam csípöfogóval, majd kézi csiszolóval egyenesre vágtam.
(#15994) FriTTz hozzászólása Válasz Ápr 13, 2013
Igen, de utána ne felejtsd el tűreszelővel kicsit megreszelni a végét!
Minden oldalát, hogy visszanyerje az alakját a sínprofil, különben gondok adódhatnak!
(#15997) Váltógyártó válasza FriTTz hozzászólására (#15994) Válasz Ápr 13, 2013
Nos, ez elég alap dolog, azért nem is írtam!

Egyébként, ha megnézed a törpe kitérők végeit, az csak simán el van vágva a speckó fogómmal, és még sincs eltorzulva a profil. Persze egy kis sorjázás kell neki, de az egy tolás a simítóreszelővel, és kész.
(#16009) STTaradder válasza Váltógyártó hozzászólására (#15993) Válasz Ápr 13, 2013
Kösz ha lenne egy képed esetleg róla hogyan köszörülted ki megköszönném.
(#16014) Váltógyártó válasza STTaradder hozzászólására (#16009) Válasz Ápr 14, 2013
A lényeg, hogy egy normál csípőfogó éle V alakú, ezért csípéskor mindkét irányban roncsolja az anyagot. Ha a V egyik oldalát egyenesre köszörülöd, akkor az egyenes oldalon a vágás elég tiszta lesz. Egy kicsit így is ki kell igazítani, de ég és föld a különbség!

2013-04-14_0...jpg

2013-04-14_0...jpg
 
(#16015) Váltógyártó hozzászólása Válasz Ápr 14, 2013
Sajnos ma sem festettem, de legalább teljesen kész lettem a vágányzattal, szintbe csiszoltam a szívdarabokat, max 1-2 századmilliméter különbség van a szívdarab és a könyöksínek között.

Nagyon pihent voltam, úgyhogy kiépítettem egy H0f váltókörzetet!

H0f kitérő 2...jpg
 
(#16016) FriTTz válasza Váltógyártó hozzászólására (#16015) Válasz Ápr 14, 2013
(#16021) HOTotya válasza Váltógyártó hozzászólására (#16015) Válasz Ápr 14, 2013
Azért egy angol váltót igazán csinálhattál volna! olyan szépen nézne ki ott... Ja gyere át köszörülni,mert az a fogó már kezd ki csorbulni....
(#16049) Váltógyártó válasza HOTotya hozzászólására (#16021) Válasz Ápr 14, 2013
Jó az még, tökéletesen műKÖDik!
(#16055) STTaradder válasza Váltógyártó hozzászólására (#16014) Válasz Ápr 14, 2013
Kösz a képeket, majd beszerzek egyet amit megköszörülök.
(#16056) STTaradder válasza Váltógyártó hozzászólására (#16014) Válasz Ápr 14, 2013
Még egy kérdés ezzel kapcsolatban.
Milyen hosszú sínszál lehet egyben kötés nélkül a pályán.
1 m-es sín szálakból dolgozom, sínpapucs spórolás címen.
(#16060) Váltógyártó válasza STTaradder hozzászólására (#16056) Válasz Ápr 14, 2013
Sajnos nincs tapasztalatom. Mivel én a vágányzatot is magam szeretném építeni, biztos, hogy fél méternél hosszabb szakasz nem lesz, a dilatáció miatt. Flexi sínnel sz.tem az 1 méter vállalható, de mindenféleképpen megfelelő hézagot kell hagyni köztük.
(#16061) PéTTer válasza STTaradder hozzászólására (#16056) Válasz Ápr 14, 2013
Kérdés hány éves a kapitány?!
Viccet félre téve, a sínszálnak is van hőtágulása ( ha jól emlékszem Térköz kolléga ezt talán egy hónapja számszerűsítette is). Kérdés mennyire állandó a helység hőmérséklete? Kiállításon modulok esetében méteres modulon egy megszakítás elengedhetetlen. Szemmel láthatóan nyílik záródik a szakaszolás.
(#16063) Váltógyártó válasza PéTTer hozzászólására (#16061) Válasz Ápr 14, 2013
És mekkora hézagot hagytatok?
(#16064) FriTTz hozzászólása Válasz Ápr 14, 2013
Én flexiből csináltam teljes sínszállal (1m) , saruzva kb 1 mm-es hézaggal kb 20 C°-on, +- 10 fokon is üzemelt eddig, a szakaszoknak csak az alagútban raktam szigetelő sarut.
Nálam mondjuk rettentő kanyargós a pálya.
(#16066) PéTTer válasza Váltógyártó hozzászólására (#16063) Válasz Ápr 14, 2013
Bő milis hézag szinte összezáródott. Szintén Gyurit említeném, szerintem tudna mesélni Kőbányai úti Temofeszt-es élményekről. Ott ugye a tető ablakon bekandikáló napocska is a modellezés ellen volt. Tehát az ördög a részletekben rejlik. Nekem az íves modulon a kb 60 cm is meg van szakítva. Az asztalomon sem alkalmaztam 60cm-nél hosszabb szakaszt, viszont nem törvényszerű a papucs alkalmazása! Ahol csak lehetett el kerültem ( inkább alulról vezeték forrasztást alkalmaztam) , illetve a Roco-nak van a Tillig-től sokkal finomabb verziója.
(#16068) Váltógyártó hozzászólása Válasz Ápr 15, 2013
No, lefújtam! Holnap estére teljesen megszárad, lecsiszolom a tetejét, oszt lehet vinni!

"Csak a kis ember tart rendet, a zseni átlátja a káoszt!"

Fuggerth átsínezés! Jövök!!!

H0f kitérő 2...jpg

H0f kitérő 2...jpg
 
(#16069) FriTTz válasza Váltógyártó hozzászólására (#16068) Válasz Ápr 15, 2013

Akartam is mondani, hogy micsoda rumli, de aztán eszembe jutott az én asztalom!
(#16092) Váltógyártó hozzászólása Válasz Ápr 15, 2013
Befejeztem a törpéket! Az tuti, hogy ennek a fajtának mg egyszer nem állok neki! A BUSCH félét bármikor, de ezt a hátam közepére nem kívánom, annyira szí..tós volt!

H0f kitérő 2...jpg

H0f kitérő 2...jpg

H0f kitérő 2...jpg
 
(#16096) STTaradder hozzászólása Válasz Ápr 15, 2013
Köszönöm akkor az 50 cm lesz a plafon, 3 db G1 pont belefér.
(#16098) Kisfa válasza Váltógyártó hozzászólására (#16092) Válasz Ápr 15, 2013
Nagyon profi, kedvet kaptam a kisvasúthoz !
(#16099) STTaradder válasza Váltógyártó hozzászólására (#15981) Válasz Ápr 15, 2013
Megnéztem amit ajánlottál "hozentroger" váltót, Na a boltban biztos nem veszem meg
Érdekelne te csinálsz-e ilyent TT méretben eladásra?
Bttb váltós kivitelben, ha igen mi az ára egy ilyennek?

Kösz
(#16125) Váltógyártó válasza Kisfa hozzászólására (#16098) Válasz Ápr 16, 2013
Tudod a címem!
(#16126) Váltógyártó válasza STTaradder hozzászólására (#16099) Válasz Ápr 16, 2013
Igazat kell adjak neked, azt még az anyja sem találná szépnek, már ha lenne neki!
(#16153) Váltógyártó hozzászólása Válasz Ápr 17, 2013
Hi All!

Nekifogtam egy újabb adat Fuggerth átsínezésének. A keresztezések már elkészültek.

2013-04-17_1...jpg
 
(#16155) FriTTz válasza Váltógyártó hozzászólására (#16153) Válasz Ápr 17, 2013
Szép!
TT/N vágányfonódáshoz mit szólnál?
Mennyire megvalósítható?
(a kereszten kívül)
(#16156) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#16153) Válasz Ápr 17, 2013
Valahol mintha azt olvastam volna, hogy felhagysz a Fuggi váltók felújításával....
(#16158) Váltógyártó válasza FriTTz hozzászólására (#16155) Válasz Ápr 17, 2013
Mindent megoldunk!

(majdnem!)
(#16159) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#16156) Válasz Ápr 17, 2013
Ez még annak a része, ezt már megígértem, és ugye ígéret szép szó, stb...
(#16198) róbertke hozzászólása Válasz Ápr 18, 2013
Ti akartátok, akkor itt egy gyöngyszem Portugáliából.
Unser Star auf der Drehscheibe, im Hintergrund Güterzuglok 718, die ebenfalls breitspurige SLM-Tenderlok 074 sowie die Schmalspur-Mallets CP E 208 und CP E 205, beide wie Lok 292 aus dem Hause Henschel. CP
(#16214) róbertke hozzászólása Válasz Ápr 18, 2013
Kettő nyomtáv egy töltésen ALL-America Latina Logistica
(#16215) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#16211) Válasz Ápr 18, 2013
Ne rakasd át!! A fenének van kedve minden Topicot lesegetni
(#16216) FriTTz válasza etwg hozzászólására (#16213) Válasz Ápr 18, 2013
Mi az a V&M?
(#16217) róbertke válasza FriTTz hozzászólására (#16216) Válasz Ápr 18, 2013
"Vasút & Modell" című újság.
(#16218) FriTTz válasza róbertke hozzászólására (#16217) Válasz Ápr 18, 2013
(#16219) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#16215) Válasz Ápr 18, 2013
Bocs, de már feljelentettem mindenkit!
Lapozás       3/86    
Frissek
  2024. Dec, 27. Pé
2:19:17
  Jelenleg 3 fő olvassa az oldalt
Hirdetés