|
Váltók, vágányzat készítése házilag
|
Témaindító: Váltógyártó, idő: Márc 15, 2013
Témakörök:
|
|
(#16220) FriTTz válasza Váltógyártó hozzászólására (#16219)
|
Válasz •
|
Ápr 18, 2013 |
|
|
(#16224) róbertke válasza FriTTz hozzászólására (#16220)
|
Válasz •
|
Ápr 18, 2013 |
|
Még visszavonathatod. |
(#16231) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#16224)
|
Válasz •
|
Ápr 18, 2013 |
|
Ez gondolom nekem szólt!
Nem lenne ezzel itt sem semmi gond, de ha már van neki saját topikja, legyen ott, vagy akkor annak nincs semmi értelme!
Azért itt aktívan 6-7 topic pörög, annyit szerintem lehet követni, és ha már van sajátja, használjuk! |
(#16234) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#16231)
|
Válasz •
|
Ápr 19, 2013 |
|
|
(#16236) róbertke válasza FriTTz hozzászólására (#16208)
|
Válasz •
|
Ápr 19, 2013 |
|
Mars át ide, de azonnal!!!
Fordítókorong, tolópad. |
(#16239) csíkosháTTú válasza FriTTz hozzászólására (#16216)
|
Válasz •
|
Ápr 19, 2013 |
|
A 2012 nyári számban van beszámoló a Noch szegmens fordítójáról. A diorámát, ami alapján a cikk, meg azs őszi számban a folytatása is készült, paksinuti építette. |
(#16241) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#16234)
|
Válasz •
|
Ápr 19, 2013 |
|
Útálj, de ne bánts!
Amikor a nem itt lévö hozzászólásokat írtam, akkor még nem volt váltós topic. Ami meg nem a terepépítés topicban van, az köthetö az adott topichoz. Ha mégsem így van, akkor mea culpa! |
(#16248) Frankye moderátori
válasza róbertke hozzászólására (#16234)
|
Válasz •
|
Ápr 19, 2013 |
|
Na, a moderátor megtette, amit kértetek, de azért szívatni nem kéne!
Idézet: „...minden sínes/váltós hozzászólást hozass át ide” |
(#16300) jumo31 válasza róbertke hozzászólására (#16236)
|
Válasz •
|
Ápr 19, 2013 |
|
"Rend a lelke mindennek! " |
(#16311) STTaradder hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 19, 2013 |
|
A sínöszekötök H0 és TT méretnél is ugyan az a méretű?
Mert a webboltnál azt írják. |
(#16312) Váltógyártó válasza STTaradder hozzászólására (#16311)
|
Válasz •
|
Ápr 19, 2013 |
|
Igen. A sín is ugyanaz. A TILLIG elite H0 ugyanazt a profilt használja, mint a TILLIG TT. Egyébként a PIKO A is ugyanaz a talp és koronaméret, csak a magassága nem 2,07mm hanem 2,5mm. |
(#16358) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 20, 2013 |
|
A Fuggerth projekt csúszik, úgyhogy gyorsan nekiálltam a következő két XIII-nak. Épp a vezetősínnek valót keresgéltem a rövidebb darabok kötött, amikor kezembe akadt egy maradék CODE 80-as szál. Gondoltam, kipróbálom, mert csak 0,07mm-rel alacsonyabb, viszont a talpa ~0,4, a koronája 0,3mm-rel keskenyebb, mint a Tillig szálnak. Ugye a nagyvasúton is keskenyebb a vezetősín a tősínnél (igazából nem is síndarab, hanem v.milyen speckó öntvény). Sz.tem nagyon jó végeredmény született! |
|
(#16360) FriTTz válasza Váltógyártó hozzászólására (#16358)
|
Válasz •
|
Ápr 20, 2013 |
|
De nem öntvény hanem hengervény, viszont nagyon jó lett, sokkal élethűbb!
Bár az ilyen apró részletet csak a gyártó és a megrendelő veszi észre meg legfeljebb Sherlock Holmes!
(én meg irigy vagyok, ha nyernék a lottón főállásban dolgoztatnálak , szerencséd, hogy nem lottózom) ) |
(#16368) STTaradder válasza Váltógyártó hozzászólására (#16312)
|
Válasz •
|
Ápr 21, 2013 |
|
Kösz a választ. |
(#16369) sunocske válasza Váltógyártó hozzászólására (#16358)
|
Válasz •
|
Ápr 21, 2013 |
|
Igen, van a régebbi ún. Z alakú (bár szerintem mindenre hasonlít, csak Z-re nem), illetve a betonaljas kitérőkben az U alakú vezetővas.
Egyébként a valóságban a vezetősín magasabb a terelősínnél - vagy egyforma a magasságuk, ha pályasínből készítették. Ez utóbbi már nagyon kiment a divatból, esetleg villamosnál vagy régi felhagyott vágányokban találkozhatsz ilyennel. |
(#16370) Váltógyártó válasza sunocske hozzászólására (#16369)
|
Válasz •
|
Ápr 21, 2013 |
|
Nemrég nézegettem a kitérőket itt Zugló határában, van beton és fa talpfás is, onnan jött az ötlet, és elég jól bevált. Gondoltam arra is, hogy megemelem 0,3mm-rel (ilyen vastag réz lemezem van itthon), de akkor horror lenne tisztítani a vágányzatot. |
(#16435) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 24, 2013 |
|
Talpfát kaptak az újabb nagyvasak: |
|
(#16436) FriTTz válasza Váltógyártó hozzászólására (#16435)
|
Válasz •
|
Ápr 24, 2013 |
|
Holnap mehetnek bele a síncsavarok is! |
(#16437) Váltógyártó válasza FriTTz hozzászólására (#16436)
|
Válasz •
|
Ápr 24, 2013 |
|
Dolgozom rajta, hogy legyenek azok is! |
(#16441) sunocske válasza Váltógyártó hozzászólására (#16370)
|
Válasz •
|
Ápr 25, 2013 |
|
Közben most nézem, hogy mennyire szakmaiatlan lett a hozzászólásom, terelősínt írtam pályasín helyett...
Habár igazam is lehet, mivel a műtárgyakon vagy azok alatt alkalmazott terelősíneknél (melyek sínből készültek) valóban magasabb a vezetősín, csak épp közük nincs egymáshoz
Sőt, bonyolítsuk még egy kicsit! A vezetősínes útátjáróban pl. a vezetősín is pályasínből van, így arra a korábbi állításaim nem igazak. |
(#16449) róbertke válasza sunocske hozzászólására (#16441)
|
Válasz •
|
Ápr 25, 2013 |
|
|
(#16453) Mk48 2024 válasza sunocske hozzászólására (#16369)
|
Válasz •
|
Ápr 25, 2013 |
|
Idézet: „ ...pályasínből készítették. Ez utóbbi már nagyon kiment a divatból, esetleg villamosnál vagy régi felhagyott vágányokban találkozhatsz ilyennel.”
Továbbá kisvasutakon. |
(#16486) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 26, 2013 |
|
Ez 0e lesz: |
|
(#16492) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 26, 2013 |
|
Elkészült a másik két nagyvas. Ez a keskeny vezetősín sz.tem nagyon jól néz ki! Szerintetek? |
|
(#16493) FriTTz válasza Váltógyártó hozzászólására (#16492)
|
Válasz •
|
Ápr 26, 2013 |
|
Szűzmáriaszentjózsef!
szerintem nagyon jó |
(#16494) jumo31 válasza Váltógyártó hozzászólására (#16492)
|
Válasz •
|
Ápr 26, 2013 |
|
Szerintem tuti pöpec!
|
(#16495) FriTTz válasza Váltógyártó hozzászólására (#16492)
|
Válasz •
|
Ápr 26, 2013 |
|
Amúgy ez szerintem tuti valami nagy sebességű kitérő, minimum 160-as! |
(#16497) Váltógyártó válasza FriTTz hozzászólására (#16495)
|
Válasz •
|
Ápr 26, 2013 |
|
Nem nyert!
Főirányban 100 km/h
Kitérőben 40 km/h |
(#16498) FriTTz válasza Váltógyártó hozzászólására (#16497)
|
Válasz •
|
Ápr 26, 2013 |
|
sejtettem
|
(#16500) sunocske válasza Váltógyártó hozzászólására (#16492)
|
Válasz •
|
Ápr 26, 2013 |
|
Már a facebookon is írtam, de ide is, mert olvassák minél többen!
Gyönyörűek! Le a kalappal! |
(#16501) sunocske válasza Mk48 2024 hozzászólására (#16453)
|
Válasz •
|
Ápr 26, 2013 |
|
Az annyira természetes, hogy eszembe se jutott |
(#16502) Váltógyártó válasza sunocske hozzászólására (#16500)
|
Válasz •
|
Ápr 26, 2013 |
|
Köszönöm! Egy "nagyvasutastól" ez külön jólesik! |
(#16504) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#16503)
|
Válasz •
|
Ápr 27, 2013 |
|
Sünöcskének, vagy a váltónak? |
(#16505) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#16504)
|
Válasz •
|
Ápr 27, 2013 |
|
|
(#16506) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#16505)
|
Válasz •
|
Ápr 27, 2013 |
|
Arra gondolsz, hogy a vezetősínek teteje az igazinál nem fényes? Úgy nehéz megcsiszolni, hogy az festve maradjon. Majd kimaszkolom, és újrafestem, csak tegnap nem volt hangulatom öt perc festésért 20 percet pucolni a légecsetet. Holnap úgyis fújok valamit, akkor az is újra festést kap. |
(#16510) sunocske válasza Váltógyártó hozzászólására (#16504)
|
Válasz •
|
Ápr 27, 2013 |
|
Nekem csak az az egy hibám van, hogy hétvégén se tudok elszakadni a szakmámtól |
(#16511) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#16506)
|
Válasz •
|
Ápr 27, 2013 |
|
|
(#16513) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#16511)
|
Válasz •
|
Ápr 27, 2013 |
|
Rendkívül egyszerű megoldás létezik arra, hogy hozzád is kerüljön néhány szép darab!
(legkorábban júliusban! ) |
(#16514) Mk48 2024 válasza sunocske hozzászólására (#16510)
|
Válasz •
|
Ápr 27, 2013 |
|
KEMV, vagy túlóra? |
(#16534) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#16513)
|
Válasz •
|
Ápr 28, 2013 |
|
Vettem az adást ... |
(#16541) sunocske válasza Mk48 2024 hozzászólására (#16514)
|
Válasz •
|
Ápr 28, 2013 |
|
Egyik sem... Hobbi |
(#16542) Váltógyártó válasza sunocske hozzászólására (#16541)
|
Válasz •
|
Ápr 28, 2013 |
|
Akkor szerencsés ember vagy! |
(#16543) sunocske válasza Váltógyártó hozzászólására (#16542)
|
Válasz •
|
Ápr 28, 2013 |
|
Én igen... De kérdezd az asszonyt! |
(#16546) Mk48 2024 válasza sunocske hozzászólására (#16543)
|
Válasz •
|
Ápr 28, 2013 |
|
|
(#16560) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 29, 2013 |
|
Nos, folytattam a Fugi átsínezést, ill. átgondoltam a projectet. Úgy gondolom, hogy ez a minőségű átalakítás nem felel meg a Váltógyártó névnek. Nem tudtam megfelelő pontosságt elérni, úgyhogy inkább készítettem öt vázat. Feldarabolom a Fugi talpfát, és felragasztom rá, mint ahogy a fa talpfát ragasztanám rá. |
|
(#16561) HOTotya válasza Váltógyártó hozzászólására (#16560)
|
Válasz •
|
Ápr 29, 2013 |
|
|
(#16563) FriTTz válasza Váltógyártó hozzászólására (#16560)
|
Válasz •
|
Ápr 29, 2013 |
|
Majdnem beírtam a vásárlók könyvébe! |
(#16582) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 30, 2013 |
|
Mai termés. 12°-os kitérő PECO CODE100 profilból. |
|
(#16591) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 1, 2013 |
|
|
|
|
2024. Nov, 25. Hé 11:51:44 |
|
Jelenleg 8 fő olvassa az oldalt |
|
|