Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT klubtopic
TT klubtopic
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:

Lapozás       83/436    
(#16853) masTTertape válasza jakoa hozzászólására (#16850) Válasz Máj 10, 2013
Gratula!
Az esetleges későbbi pontosításhoz első kézből tudok grafikát, sőt még eredeti matrica is akad valahol.

Már meg is van a mozdony gúnyneve: Matyimasina

(#16855) GcarTT válasza Frankye hozzászólására (#16846) Válasz Máj 10, 2013
Sziasztok!
Régi, öreg fórumozó vagyok, nem kerültem padlóra a piros bejegyzés miatt. Ettől függetlenül köszönöm az érdekemben tett hozzászólást MasTTertape-nak.
Kérdésem valóban "üzleti" jellegű volt, de mivel alapvetően eladó és nem vásárló témák vannak az Apró-ban, úgy gondoltam, hogy nem nyitok külön részt. Bocs, legyen az elvárások szerint.
Üdv: G'
(#16862) maTTato hozzászólása Válasz Máj 11, 2013
Sziasztok!
Az elmúlt csütörtök röviden...
Bővebben: képek
(#16866) Frankye válasza masTTertape hozzászólására (#16852) Válasz Máj 11, 2013
Küldd nekem, a többit meg megbeszéljük privátban.
(#16867) Frankye válasza GcarTT hozzászólására (#16855) Válasz Máj 11, 2013
Köszönöm a megértésed.
(#16882) ZaGyu hozzászólása Válasz Máj 12, 2013
DB napokat tartottam az asztalomon néhány fotó erejéig. Az eredmény a Gyula asztala II. mappában megtekinthető.

PICT 003.JPG

PICT 019.JPG
 
(#16883) wolfchild hozzászólása Válasz Máj 12, 2013
Sziasztok!

Picit OFF

hétvégén elcsattogtam ide: Link

ON
(#16886) masTTertape válasza ZaGyu hozzászólására (#16882) Válasz Máj 12, 2013
Nagyon szépek a járműveid. Ha kicsit több fénnyel fotózod őket, akkor a képek is sokkal attraktívabbak lennének, mert jó a környezet.
(#16887) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#16173) Válasz Máj 12, 2013
Egy kis Zeuke-BTTB modernizálás!

(Nem tudtam eldönteni, melyik a jobb kép, ezért felrakom mindkettőt! )

2013-05-12_2...jpg

2013-05-12_2...jpg
 
(#16892) Frankye válasza Váltógyártó hozzászólására (#16887) Válasz Máj 13, 2013
Itt is megmondom: A jobb kép a jobb oldal, mert a bal oldali az a bal kép!
(#16893) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#16887) Válasz Máj 13, 2013
Ezzel nekem is gondom van, amikor az autoval jobbra kell kanyarodni....
(#16894) masTTertape válasza etwg hozzászólására (#16893) Válasz Máj 13, 2013
Oppá, nem tudtam, hogy a "Nő a volánnál" topikba keveredtem...
(#16895) DinoTT hozzászólása Válasz Máj 13, 2013
Sziasztok!

Elkészült az elágazó modulom váza.

Üdv:

Dénes

901233_42218...jpg
 
(#16896) sunocske válasza DinoTT hozzászólására (#16895) Válasz Máj 13, 2013
Állati jó lesz!

És egyúttal hamut szórok a fejemre, mert azóta se néztem utána, hogy nyíltvonali pályaelágazásnál mennyire kötelező jellegű a védőváltó...
(#16897) etwg válasza sunocske hozzászólására (#16896) Válasz Máj 13, 2013
A válasz egyszerü - mindig.

(#16898) masTTertape válasza sunocske hozzászólására (#16896) Válasz Máj 13, 2013
Pontosan mit is takar a védőváltó funkció és elnevezés?
(#16899) masTTertape válasza DinoTT hozzászólására (#16895) Válasz Máj 13, 2013
Jól néz ki, gratula!
Kicsit nehézkesebb lesz a szállítás nem?
(#16900) masTTertape hozzászólása Válasz Máj 13, 2013
Most hozta a futár, megjelent: a Tillig 15803-as Habbis 345-ös kocsija. Akkor hát ilyen is van...

15803_fb.jpg
 
(#16901) bcs szgab válasza DinoTT hozzászólására (#16895) Válasz Máj 13, 2013
Jó lesz, de azért középen meg kéne merevíteni hogy ne görbüljön be az egyenes vágány.
(#16902) etwg válasza masTTertape hozzászólására (#16898) Válasz Máj 13, 2013
Egyszerüen a mellékvonali beágazásrol jövö vonatot a baknak vezeti, ha nincsenek helyes állásban a váltok. (Ezért kell kettö válto, az egyik a bakba vezet, ha a másik nem a beágazásnak megfelelö állásban van.)
Az angolszász világban gyakran a vádöválto egyszerüen a kukoricásba küldi a vonatot, ha az mégis jönne....




pl. igy:

Védöválto
(#16904) sunocske válasza etwg hozzászólására (#16902) Válasz Máj 13, 2013
Megkérdeztem több kollégámat, és egyöntetűen amellett foglaltak állást, hogy "van olyan elágazás, ahol nincs".

Persze konkrét példát egyikük se tudott mondani
(#16905) róbertke válasza etwg hozzászólására (#16902) Válasz Máj 13, 2013
Enyhén szólva nagy balf@ volt a mozdonyszemélyzet ...
(#16906) etwg válasza sunocske hozzászólására (#16904) Válasz Máj 13, 2013
Hát már nem tudom pontosan a szabályt meg a jelenlegi szabványt (hogyan és hol kell bebiztositani az ilyen elágazásokat), de 40 évvel ezelött repülés volt a vége, ha ezt nem tudtuk.
(Meg hát benne van az 1920-as vasutépitési szabványokban is - Nyilt vonali elágazás cimen).
Nemrégen Kinában járva, ott direkt ugratodeszkák lettek a sinekre szerelve, amiket csak akkor lehetett eltávolitani, ha meg lett a vágányut (meg a jelzö).
Szivesen megnéztem volna azon ugratok müködését is (hasonloan a filmen levöhöz), de nem igen voltak hajlandok a produkciora.....
(#16907) etwg válasza róbertke hozzászólására (#16905) Válasz Máj 13, 2013
A mozdonyszemélyzetnek ehhez nem sok köze van, valaki nekik parancsot adott a menethez, ök mi mást tehettek volna....
(a filmen fényes nappal van, éjszaka, ködben is a paranncs szerint kell menni, nem pedig valami kétes szerkezet állása szerint, amihez rosszabb esetben le kellene mászni, hogy tüzetesebben megvizsgálják, hogy milyen állásban van..).

(#16909) sunocske válasza róbertke hozzászólására (#16905) Válasz Máj 13, 2013
Az eseményről annyit tudok, hogy a mozdonyvezető egyedül tartózkodott a mozdonyon (tolatási mozgás lett volna), és a forgalomirányító engedélyt adott a mozgásra a Megállj állású jelző mellett. Csak azt a nyavalyás védőváltót felejtette el átállítani.
(#16910) róbertke válasza etwg hozzászólására (#16907) Válasz Máj 13, 2013
(#16911) sunocske válasza róbertke hozzászólására (#16910) Válasz Máj 13, 2013
El tudom képzelni, hogy nem láthatta a szerkocsitól a siklasztót. És mivel engedélyt kapott a mozgásra, jogosan feltételezte, hogy adottak a körülmények hozzá
(#16912) etwg válasza róbertke hozzászólására (#16910) Válasz Máj 13, 2013
De nem okvetlenül arra, hogy ilyen rejtett akadályokat fel tudjon fedezni. (Az az elötte állo vonatokra stb. vonatkozhat inkább).
Gondolj bele, ha nem állásból indul a vonat, hanem 80 km/h-val veszi az állomást.

(#16913) sunocske válasza etwg hozzászólására (#16906) Válasz Máj 13, 2013
Közben eszembe jutott egy kivétel: Érd elágazás!
(#16914) DinoTT válasza masTTertape hozzászólására (#16899) Válasz Máj 13, 2013
A szállítása egyszerű mert ez is szállító lapok közé (lesz) rakható. A kinövés csavarkötéssel leszedhető.

Most akkor egy eldöntendő kérdés modulos és/vagy vasúthoz értő kollégákhoz: legyen vagy ne legyen védőváltó és egy rövid csonka?

Egyébként lesz még benne alsó merevítés 20x40 fenyőből és erre támasztékok a pályalemeznek.
(#16915) sunocske válasza DinoTT hozzászólására (#16914) Válasz Máj 13, 2013
Én nem ragaszkodom hozzá.
(#16916) etwg válasza sunocske hozzászólására (#16913) Válasz Máj 13, 2013
Hála az istennek nem ismerem (igy nem tudom mi indokolja illetve magyarázza a megoldást), de már sokszor kitárgyaltuk, hogy nem a kivételeket kell modellezni, hanem a szürke hétköznapokat.
Ha a kivétel vonz, akkor viszont csak azt, és élethüen.


(#16917) kombi válasza DinoTT hozzászólására (#16914) Válasz Máj 13, 2013
Szerintem érdemes lenne megcsinálni.. a sok fényesre koptatott vágány mellett jól fog mutatni az a pár centi rozsdás vas is.

Lezáró elemként rissz-rossz sínekből alkotott, szintén jó rozsdás bak vagy gazzal benőtt földkúp dukál hozzá.
(#16918) csíkosháTTú válasza sunocske hozzászólására (#16904) Válasz Máj 13, 2013
Tiszaug, a híd előtt mindkét oldalon van egy-egy nyílt vonali elágazás. Ami Tiszaug állomás (nem az új megálló, majdnem a hídon!) felől van egy katonai vágány a Tiszához, ott fix, hogy nincs semmilyen védő váltó! A Lakitelek felőli oldalon meg egy MOL telepre vezető iparvágány van, erre nem vennék mérget, de csak egy fedező jelzőre emlékszem.
(#16919) kombi válasza sunocske hozzászólására (#16913) Válasz Máj 13, 2013
Érd -elág az tényleg eléggé kivételes, mert egyrészt ott a gödörben talán nincs is igazán megfelelő hely hozzá, másrészt pedig az összekötővágány elég combos emelkedőben fekszik ott, és az a kérdéses esetben a felfele közlekedő vonatok fékezését igencsak hatékonyan tudja befolyásolni.
(#16920) csíkosháTTú válasza kombi hozzászólására (#16917) Válasz Máj 13, 2013
Lásd még: Tillig TT katalógus 2012/2013, 164. oldal.
(#16921) csíkosháTTú válasza DinoTT hozzászólására (#16914) Válasz Máj 13, 2013
Egyértelmű, legyen! Változatosabb lesz, és élethűbb, szebb, érdekesebb.
(#16922) DinoTT válasza csíkosháTTú hozzászólására (#16921) Válasz Máj 13, 2013
Meggyőztetek. Megyek faragni.
(#16923) sunocske válasza kombi hozzászólására (#16917) Válasz Máj 13, 2013
Mivel Eugen hatásosan érvelt, megváltoztatom a véleményem, legyen.
A rissz-rossz témához meg annyit, hogy legyen egyszerűen csak rozsdás: mivel üzemszerűen nem jár rajta vonat, a pálya geometriája csak kevéssé romlik az évtizedek során.
(#16925) etwg válasza kombi hozzászólására (#16919) Válasz Máj 13, 2013
Nekem is dereng, hogy olyan esetben lehetett kivételt kapni, ha az elágazás völgybe vezetett, azaz a fö vágányfelé ment az emelkedö, de ezt is biztositani kellett legalább egy vagányzárral (siklaszto) vagy sorompoval, ami képes megfogni az elszabadult kocsit.
Persze nem tudom mennyire jobb vagy esetleg olcsobb ez.
(#16926) etwg válasza kombi hozzászólására (#16919) Válasz Máj 13, 2013
Törölve, dupla volt
(#16927) róbertke hozzászólása Válasz Máj 13, 2013
Ha valakit érdekel, pár darab ütközőbak ötlet:
Bak-1 Bak-2
(#16928) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#16927) Válasz Máj 13, 2013
A bőség zavara...
(#16929) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#16928) Válasz Máj 13, 2013
Pont neked is át akartam nyomni a másik Topicba....
(#16930) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#16928) Válasz Máj 13, 2013
Lazításként két angolváltó között a maradékból készítesz egyet ....
(#16931) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#16930) Válasz Máj 13, 2013
Ha hiszed, ha nem, már régóta gondolkoztam ezen, csak ezzel kapcsolatban még nem léptem a tettek mezejére!
(#16932) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#16931) Válasz Máj 13, 2013
Én, mint a példa is mutatja, ebben nem foglak vissza ....
(#16933) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#16932) Válasz Máj 13, 2013
Miért, miben fogtál vissza?
(#16934) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#16933) Válasz Máj 13, 2013
.....hááááááááát most hogy így kérded... nem ugrik be....
(#16935) csíkosháTTú válasza Váltógyártó hozzászólására (#16933) Válasz Máj 13, 2013
Szituáció egy AN-2, Mi-8, Mi-17 (szabadon választott) fedélzetén, valahol 600 - 3000m magasban. váltógyártó topictárs beöltözve, felszerelve a nyitott ajtóban, ég a zöld fény:
- Ugrom!
Mire róbertke váltógyártót a karjánál fogva:
- Neeem! Neeee!!!

Lapozás       83/436    
Frissek
  2024. Nov, 27. Sze
4:00:14
  Jelenleg 5 fő olvassa az oldalt
Hirdetés