|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#16853) masTTertape válasza jakoa hozzászólására (#16850)
|
Válasz •
|
Máj 10, 2013 |
|
Gratula!
Az esetleges későbbi pontosításhoz első kézből tudok grafikát, sőt még eredeti matrica is akad valahol.
Már meg is van a mozdony gúnyneve: Matyimasina
|
(#16855) GcarTT válasza Frankye hozzászólására (#16846)
|
Válasz •
|
Máj 10, 2013 |
|
Sziasztok!
Régi, öreg fórumozó vagyok, nem kerültem padlóra a piros bejegyzés miatt. Ettől függetlenül köszönöm az érdekemben tett hozzászólást MasTTertape-nak.
Kérdésem valóban "üzleti" jellegű volt, de mivel alapvetően eladó és nem vásárló témák vannak az Apró-ban, úgy gondoltam, hogy nem nyitok külön részt. Bocs, legyen az elvárások szerint.
Üdv: G'
|
(#16862) maTTato hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 11, 2013 |
|
|
(#16866) Frankye válasza masTTertape hozzászólására (#16852)
|
Válasz •
|
Máj 11, 2013 |
|
Küldd nekem, a többit meg megbeszéljük privátban. |
(#16867) Frankye válasza GcarTT hozzászólására (#16855)
|
Válasz •
|
Máj 11, 2013 |
|
Köszönöm a megértésed. |
(#16882) ZaGyu hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 12, 2013 |
|
DB napokat tartottam az asztalomon néhány fotó erejéig. Az eredmény a Gyula asztala II. mappában megtekinthető.
|
|
(#16883) wolfchild hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 12, 2013 |
|
Sziasztok!
Picit OFF
hétvégén elcsattogtam ide: Link
ON |
(#16886) masTTertape válasza ZaGyu hozzászólására (#16882)
|
Válasz •
|
Máj 12, 2013 |
|
Nagyon szépek a járműveid. Ha kicsit több fénnyel fotózod őket, akkor a képek is sokkal attraktívabbak lennének, mert jó a környezet. |
(#16887) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#16173)
|
Válasz •
|
Máj 12, 2013 |
|
Egy kis Zeuke-BTTB modernizálás!
(Nem tudtam eldönteni, melyik a jobb kép, ezért felrakom mindkettőt! ) |
|
(#16892) Frankye válasza Váltógyártó hozzászólására (#16887)
|
Válasz •
|
Máj 13, 2013 |
|
Itt is megmondom: A jobb kép a jobb oldal, mert a bal oldali az a bal kép! |
(#16894) masTTertape válasza etwg hozzászólására (#16893)
|
Válasz •
|
Máj 13, 2013 |
|
Oppá, nem tudtam, hogy a "Nő a volánnál" topikba keveredtem... |
(#16895) DinoTT hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 13, 2013 |
|
Sziasztok!
Elkészült az elágazó modulom váza.
Üdv:
Dénes |
|
(#16896) sunocske válasza DinoTT hozzászólására (#16895)
|
Válasz •
|
Máj 13, 2013 |
|
Állati jó lesz!
És egyúttal hamut szórok a fejemre, mert azóta se néztem utána, hogy nyíltvonali pályaelágazásnál mennyire kötelező jellegű a védőváltó... |
(#16897) etwg válasza sunocske hozzászólására (#16896)
|
Válasz •
|
Máj 13, 2013 |
|
A válasz egyszerü - mindig.
|
(#16898) masTTertape válasza sunocske hozzászólására (#16896)
|
Válasz •
|
Máj 13, 2013 |
|
Pontosan mit is takar a védőváltó funkció és elnevezés? |
(#16899) masTTertape válasza DinoTT hozzászólására (#16895)
|
Válasz •
|
Máj 13, 2013 |
|
Jól néz ki, gratula!
Kicsit nehézkesebb lesz a szállítás nem? |
(#16900) masTTertape hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 13, 2013 |
|
Most hozta a futár, megjelent: a Tillig 15803-as Habbis 345-ös kocsija. Akkor hát ilyen is van... |
|
(#16901) bcs szgab válasza DinoTT hozzászólására (#16895)
|
Válasz •
|
Máj 13, 2013 |
|
Jó lesz, de azért középen meg kéne merevíteni hogy ne görbüljön be az egyenes vágány. |
(#16902) etwg válasza masTTertape hozzászólására (#16898)
|
Válasz •
|
Máj 13, 2013 |
|
Egyszerüen a mellékvonali beágazásrol jövö vonatot a baknak vezeti, ha nincsenek helyes állásban a váltok. (Ezért kell kettö válto, az egyik a bakba vezet, ha a másik nem a beágazásnak megfelelö állásban van.)
Az angolszász világban gyakran a vádöválto egyszerüen a kukoricásba küldi a vonatot, ha az mégis jönne....
pl. igy:
Védöválto |
(#16904) sunocske válasza etwg hozzászólására (#16902)
|
Válasz •
|
Máj 13, 2013 |
|
Megkérdeztem több kollégámat, és egyöntetűen amellett foglaltak állást, hogy "van olyan elágazás, ahol nincs".
Persze konkrét példát egyikük se tudott mondani |
(#16905) róbertke válasza etwg hozzászólására (#16902)
|
Válasz •
|
Máj 13, 2013 |
|
|
(#16906) etwg válasza sunocske hozzászólására (#16904)
|
Válasz •
|
Máj 13, 2013 |
|
Hát már nem tudom pontosan a szabályt meg a jelenlegi szabványt (hogyan és hol kell bebiztositani az ilyen elágazásokat), de 40 évvel ezelött repülés volt a vége, ha ezt nem tudtuk.
(Meg hát benne van az 1920-as vasutépitési szabványokban is - Nyilt vonali elágazás cimen).
Nemrégen Kinában járva, ott direkt ugratodeszkák lettek a sinekre szerelve, amiket csak akkor lehetett eltávolitani, ha meg lett a vágányut (meg a jelzö).
Szivesen megnéztem volna azon ugratok müködését is (hasonloan a filmen levöhöz), de nem igen voltak hajlandok a produkciora..... |
(#16909) sunocske válasza róbertke hozzászólására (#16905)
|
Válasz •
|
Máj 13, 2013 |
|
Az eseményről annyit tudok, hogy a mozdonyvezető egyedül tartózkodott a mozdonyon (tolatási mozgás lett volna), és a forgalomirányító engedélyt adott a mozgásra a Megállj állású jelző mellett. Csak azt a nyavalyás védőváltót felejtette el átállítani. |
(#16910) róbertke válasza etwg hozzászólására (#16907)
|
Válasz •
|
Máj 13, 2013 |
|
|
(#16911) sunocske válasza róbertke hozzászólására (#16910)
|
Válasz •
|
Máj 13, 2013 |
|
El tudom képzelni, hogy nem láthatta a szerkocsitól a siklasztót. És mivel engedélyt kapott a mozgásra, jogosan feltételezte, hogy adottak a körülmények hozzá |
(#16912) etwg válasza róbertke hozzászólására (#16910)
|
Válasz •
|
Máj 13, 2013 |
|
De nem okvetlenül arra, hogy ilyen rejtett akadályokat fel tudjon fedezni. (Az az elötte állo vonatokra stb. vonatkozhat inkább).
Gondolj bele, ha nem állásból indul a vonat, hanem 80 km/h-val veszi az állomást.
|
(#16913) sunocske válasza etwg hozzászólására (#16906)
|
Válasz •
|
Máj 13, 2013 |
|
Közben eszembe jutott egy kivétel: Érd elágazás! |
(#16914) DinoTT válasza masTTertape hozzászólására (#16899)
|
Válasz •
|
Máj 13, 2013 |
|
A szállítása egyszerű mert ez is szállító lapok közé (lesz) rakható. A kinövés csavarkötéssel leszedhető.
Most akkor egy eldöntendő kérdés modulos és/vagy vasúthoz értő kollégákhoz: legyen vagy ne legyen védőváltó és egy rövid csonka?
Egyébként lesz még benne alsó merevítés 20x40 fenyőből és erre támasztékok a pályalemeznek. |
(#16915) sunocske válasza DinoTT hozzászólására (#16914)
|
Válasz •
|
Máj 13, 2013 |
|
Én nem ragaszkodom hozzá. |
(#16916) etwg válasza sunocske hozzászólására (#16913)
|
Válasz •
|
Máj 13, 2013 |
|
Hála az istennek nem ismerem (igy nem tudom mi indokolja illetve magyarázza a megoldást), de már sokszor kitárgyaltuk, hogy nem a kivételeket kell modellezni, hanem a szürke hétköznapokat.
Ha a kivétel vonz, akkor viszont csak azt, és élethüen.
|
(#16917) kombi válasza DinoTT hozzászólására (#16914)
|
Válasz •
|
Máj 13, 2013 |
|
Szerintem érdemes lenne megcsinálni.. a sok fényesre koptatott vágány mellett jól fog mutatni az a pár centi rozsdás vas is.
Lezáró elemként rissz-rossz sínekből alkotott, szintén jó rozsdás bak vagy gazzal benőtt földkúp dukál hozzá. |
(#16918) csíkosháTTú válasza sunocske hozzászólására (#16904)
|
Válasz •
|
Máj 13, 2013 |
|
Tiszaug, a híd előtt mindkét oldalon van egy-egy nyílt vonali elágazás. Ami Tiszaug állomás (nem az új megálló, majdnem a hídon!) felől van egy katonai vágány a Tiszához, ott fix, hogy nincs semmilyen védő váltó! A Lakitelek felőli oldalon meg egy MOL telepre vezető iparvágány van, erre nem vennék mérget, de csak egy fedező jelzőre emlékszem. |
(#16919) kombi válasza sunocske hozzászólására (#16913)
|
Válasz •
|
Máj 13, 2013 |
|
Érd -elág az tényleg eléggé kivételes, mert egyrészt ott a gödörben talán nincs is igazán megfelelő hely hozzá, másrészt pedig az összekötővágány elég combos emelkedőben fekszik ott, és az a kérdéses esetben a felfele közlekedő vonatok fékezését igencsak hatékonyan tudja befolyásolni. |
(#16920) csíkosháTTú válasza kombi hozzászólására (#16917)
|
Válasz •
|
Máj 13, 2013 |
|
Lásd még: Tillig TT katalógus 2012/2013, 164. oldal. |
(#16921) csíkosháTTú válasza DinoTT hozzászólására (#16914)
|
Válasz •
|
Máj 13, 2013 |
|
Egyértelmű, legyen! Változatosabb lesz, és élethűbb, szebb, érdekesebb. |
(#16922) DinoTT válasza csíkosháTTú hozzászólására (#16921)
|
Válasz •
|
Máj 13, 2013 |
|
Meggyőztetek. Megyek faragni. |
(#16923) sunocske válasza kombi hozzászólására (#16917)
|
Válasz •
|
Máj 13, 2013 |
|
Mivel Eugen hatásosan érvelt, megváltoztatom a véleményem, legyen.
A rissz-rossz témához meg annyit, hogy legyen egyszerűen csak rozsdás: mivel üzemszerűen nem jár rajta vonat, a pálya geometriája csak kevéssé romlik az évtizedek során. |
(#16925) etwg válasza kombi hozzászólására (#16919)
|
Válasz •
|
Máj 13, 2013 |
|
Nekem is dereng, hogy olyan esetben lehetett kivételt kapni, ha az elágazás völgybe vezetett, azaz a fö vágányfelé ment az emelkedö, de ezt is biztositani kellett legalább egy vagányzárral (siklaszto) vagy sorompoval, ami képes megfogni az elszabadult kocsit.
Persze nem tudom mennyire jobb vagy esetleg olcsobb ez. |
(#16926) etwg válasza kombi hozzászólására (#16919)
|
Válasz •
|
Máj 13, 2013 |
|
Törölve, dupla volt |
(#16927) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 13, 2013 |
|
Ha valakit érdekel, pár darab ütközőbak ötlet:
Bak-1 Bak-2 |
(#16928) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#16927)
|
Válasz •
|
Máj 13, 2013 |
|
A bőség zavara... |
(#16929) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#16928)
|
Válasz •
|
Máj 13, 2013 |
|
|
(#16930) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#16928)
|
Válasz •
|
Máj 13, 2013 |
|
Lazításként két angolváltó között a maradékból készítesz egyet .... |
(#16931) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#16930)
|
Válasz •
|
Máj 13, 2013 |
|
Ha hiszed, ha nem, már régóta gondolkoztam ezen, csak ezzel kapcsolatban még nem léptem a tettek mezejére! |
(#16932) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#16931)
|
Válasz •
|
Máj 13, 2013 |
|
Én, mint a példa is mutatja, ebben nem foglak vissza ....
|
(#16934) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#16933)
|
Válasz •
|
Máj 13, 2013 |
|
.....hááááááááát most hogy így kérded... nem ugrik be.... |
(#16935) csíkosháTTú válasza Váltógyártó hozzászólására (#16933)
|
Válasz •
|
Máj 13, 2013 |
|
Szituáció egy AN-2, Mi-8, Mi-17 (szabadon választott) fedélzetén, valahol 600 - 3000m magasban. váltógyártó topictárs beöltözve, felszerelve a nyitott ajtóban, ég a zöld fény:
- Ugrom!
Mire róbertke váltógyártót a karjánál fogva:
- Neeem! Neeee!!!
|
|
|
2024. Nov, 23. Szo 12:29:46 |
|
Jelenleg 16 fő olvassa az oldalt |
|
|