|
Váltók, vágányzat készítése házilag
|
Témaindító: Váltógyártó, idő: Márc 15, 2013
Témakörök:
|
|
(#17185) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 19, 2013 |
|
HOTotya: kerékérintkező építő kézi készülék és egy érintkező
Kisfa: Gőzmozdony vezérlő rudazat egyik alkatrésze
Konkrét váltótípus és vágányelem érdekel! |
(#17188) Kisfa válasza HOTotya hozzászólására (#17182)
|
Válasz •
|
Máj 19, 2013 |
|
Tessék ! Le lettünk gyalulva ! |
(#17191) FriTTz válasza Váltógyártó hozzászólására (#17173)
|
Válasz •
|
Máj 19, 2013 |
|
Kereszt közepe! |
(#17193) Váltógyártó válasza HOTotya hozzászólására (#17189)
|
Válasz •
|
Máj 19, 2013 |
|
Nem néztem meg! Egyszerűen zseni vagyok!
Azon kívül, ha jól emléxem, én javasoltam, hogy csináld! |
(#17195) HOTotya válasza Váltógyártó hozzászólására (#17193)
|
Válasz •
|
Máj 19, 2013 |
|
|
(#17196) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 19, 2013 |
|
Nna!
Viselkedjetek vagy szét lesztek ültetve! |
(#17198) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#17173)
|
Válasz •
|
Máj 19, 2013 |
|
Nos, a Facebookon megszületett a megoldás! A nyertes Takács Bence.
A képen egy bázeli típusú kitérő szívdarabjának egyik fele látszik! |
(#17199) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#17174)
|
Válasz •
|
Máj 19, 2013 |
|
Idézet: „Ez lesz a Fődíj?”
Bevállalnád? |
(#17200) FriTTz válasza Váltógyártó hozzászólására (#17198)
|
Válasz •
|
Máj 19, 2013 |
|
Sejtettem |
(#17201) Váltógyártó válasza FriTTz hozzászólására (#17200)
|
Válasz •
|
Máj 19, 2013 |
|
Akkor miért nem azt írtad? |
(#17203) FriTTz válasza Váltógyártó hozzászólására (#17201)
|
Válasz •
|
Máj 19, 2013 |
|
Mert itthon csak angol váltóm volt és nem vettem a fáradtságot, hogy rákeressek a neten a másik képére!
De abban biztos voltam, hogy nem egy egyszerű kitérő!
Nem baj ha más is nyer, úgyis annyi váltóm lesz itthon a jövőhéten ha megjön a csomag (nekem idén már karácsony sem lesz ), hogy komoly gondot fog okozni ha valami igazán szép vágánytervet akarok létrehozni!
Mondjuk ez már most is nyomaszt! |
(#17204) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#17199)
|
Válasz •
|
Máj 20, 2013 |
|
Van már kettő Pilz hózentrógerom, minek akkor még egy harmadik? Lesz feléd egy kérésem, de azt is majd idejében .... |
(#17206) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#17204)
|
Válasz •
|
Máj 20, 2013 |
|
Azok nagyon csúnyák!
HOTotya is azért csináltatott velem másikat! |
(#17215) sunocske válasza Váltógyártó hozzászólására (#17173)
|
Válasz •
|
Máj 20, 2013 |
|
No, akkor most én kérdezek, a saját házam tájáról...
Mi ez?
A profibbak típust, a mégprofibbak GIR-cikkszámot is mondhatnak hozzá (ezzel el is árultam, hogy vasúti szakanyagról van szó)
A nyertes egy ötperces bevásárlást nyer a berettyóújfalui ÁFÉSZ italboltba |
|
(#17216) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 20, 2013 |
|
Mai termés (és a találós kérdés válaszának illusztrációja ): |
|
(#17217) Váltógyártó válasza sunocske hozzászólására (#17215)
|
Válasz •
|
Máj 20, 2013 |
|
Azért bázeli szívdarabot szerintem többen láttak, mint ezt a cuccot! (gondolom, ebből a megjegyzésből rájöttél, hogy lövésem sincs! ) |
(#17218) etwg válasza sunocske hozzászólására (#17215)
|
Válasz •
|
Máj 20, 2013 |
|
Ne ijesztgesd ilyen düblivel a szegény halandot... |
(#17221) sunocske válasza etwg hozzászólására (#17218)
|
Válasz •
|
Máj 21, 2013 |
|
Nyertél! A többieknek: ez egy LX típusú vasbeton aljhoz való "2 részes hullámos műanyag betét". Ez a betonalj ugyanis (sok más elődjéhez hasonlóan) még gyárilag fabetétes volt. Aztán amikor elkorhadt a fatipli, akkor elkezdett zörögni a csavar, elmászott a nyomtáv meg ilyenek. Az ilyen aljak javításának egyik (és ma már szinte kizárólagos) módja a betétcsere: csavar kihajt, lemez eltol, fakorhadék/mohos virágföld hangyabollyal (tapasztalat!) kivés, műanyag betesz, lemez vissza, csavar behajt. Ugye, milyen egyszerű? |
(#17222) FriTTz válasza sunocske hozzászólására (#17215)
|
Válasz •
|
Máj 21, 2013 |
|
Tipli vasúti betonaljba! (úgy látom az éjszakás ( ) műszak megelőzött! |
(#17229) Csukló válasza Váltógyártó hozzászólására (#17216)
|
Válasz •
|
Máj 21, 2013 |
|
Ez nagyon jó! |
(#17231) Váltógyártó válasza HOTotya hozzászólására (#17230)
|
Válasz •
|
Máj 21, 2013 |
|
410mm! Valamelyik vége mindig lelóg! |
(#17232) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#17165)
|
Válasz •
|
Máj 21, 2013 |
|
Szia!
Klassz volt a váltógyártós videó,nagyon tanulságos volt.
Úgy láttam,hogy ott nem használtak semmilyen csuklópontokat a csúcssíneknél,átváltásnál csak a sínek rugalmasságát használták ki.( az is lehet ,hogy nem jól figyeltem meg,de én így láttam)
Kérdés: A te csuklópontjaidnál minek használod azt a 3mm-es síncsatlakozó lemezt, mikor azt közvetlenül is rá lehetne forrasztani a sínek aljára?
A különálló sínszálakat egyesével is be lehet valahol szerezni, vagy flexi sínekből nyered azokról lehúzva a talpfákat?
Jó modellezést!
Korongos |
(#17234) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#17232)
|
Válasz •
|
Máj 21, 2013 |
|
A váltókat el lehet készíteni folyamatos és csuklópontos csúcssínesre is. CODE 100 profilból készült, vagy rövid csúcssínes kitérőknél érdemes csuklópontos kialakítást használni.
A lemezes kérdésedet nem igazán értem! Az a síncsatlakozó darabka tartja egymáshoz képest pozícióban a két síndarabot.
Sínszálat lehet külön is kapni, bár nem akkora a választék, mint külhonban, de CODE 100-tól 60-ig jók vagyunk, csak az 55 és 40 nem beszerezhető. |
(#17238) Csukló hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 22, 2013 |
|
|
(#17241) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#17234)
|
Válasz •
|
Máj 22, 2013 |
|
szia!Azt akartam kérdezni,hogy miért kell a lemezke és a drót is,miért nem elég csak a drót,de már tiszta a dolog. A sínszálakat melyik üzletben érdemes beszerezni (Pesten dolgozom)? üdv.:Korongos |
(#17242) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#17241)
|
Válasz •
|
Máj 22, 2013 |
|
|
(#17252) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#17242)
|
Válasz •
|
Máj 22, 2013 |
|
Szia!
Köszönöm gyors válaszod.
Így elsőre nem tartom drágának a profilokat,
érdekes,hogy eddig nem találkoztam velük, pedig
ismerem az oldalakat.
Jó modellezést! : Korongos |
(#17254) Váltógyártó válasza Csukló hozzászólására (#17238)
|
Válasz •
|
Máj 22, 2013 |
|
Csak ki kell cserélni azt a szörnyű angolváltót! |
(#17255) Csukló válasza Váltógyártó hozzászólására (#17254)
|
Válasz •
|
Máj 22, 2013 |
|
Én is ezt mondtam nekik! |
(#17288) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#17216)
|
Válasz •
|
Máj 23, 2013 |
|
Felkerültek a vezetősínek és a csúcssínek. Holnap az állítás következik, azután talpfa, festés. Kezd hattyú lenni a rút kiskacsából! |
|
(#17292) FriTTz válasza Váltógyártó hozzászólására (#17288)
|
Válasz •
|
Máj 23, 2013 |
|
A frászt hozod rám!
Próbáltam követni a vagon útját de egyik szemem mindig kisiklott! |
(#17293) Váltógyártó válasza FriTTz hozzászólására (#17292)
|
Válasz •
|
Máj 23, 2013 |
|
A német mérnököknél reklamálj!
Én átlátom, de azért építés közben néha nekem is égnek állt (volna ha lenne) a hajam!
Mire kitaláltam, hogy kell megépíteni, az sem volt piskóta! Az összes kitérőt a két tősínnel kell kezdeni. Na ezt nem!!!
Annyira bonyolult a középrész, ki kellett találni, hogy mit mi után kell ráforrasztani, hogy mindenhez hozzáférjek a pákával. De még így is volt, amit csak fonákról tudtam megforrasztani, pl. a szélső rövidebb vezetősínek külső vége.
De most már olyan simán futnak rajta a tesztzsámolyok, hogy öröm gurigatni őket! Ott játszottam vagy fél órát, mint egy ötéves! |
(#17298) Váltógyártó válasza FriTTz hozzászólására (#17296)
|
Válasz •
|
Máj 23, 2013 |
|
Csak ne felejtsd el visszacsomagolni! Nem illik kibontva odaadni! |
(#17301) FriTTz válasza Váltógyártó hozzászólására (#17298)
|
Válasz •
|
Máj 24, 2013 |
|
Az vesse rám az első követ aki maga is ártatlan! |
(#17309) Fordítókorongos hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 24, 2013 |
|
Szia Váltógyártó!
Eddig még nem láttunk tőled vágányzatot!
Ha nem túl nagy kérés akkor tehetnél fel egyenes és főleg íves szakaszokat különféle méretarányban.
Tudom nem olyan nagy szám mint váltókat gyártani,de azért az is gyönyörű tud lenni,főleg ha egyedi készítésű.
Jó modellezést! korongos |
(#17317) HOTotya hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 24, 2013 |
|
|
(#17318) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#17309)
|
Válasz •
|
Máj 24, 2013 |
|
Nos, azért nem láttál, mert még nem csináltam, és valószínűleg az asztalom megépítésénél előbb nem is fogok. Abban tk. semmi izgalmas, hogy egymástól megfelelő távolságra leforrasztasz két sínt. A flexibilis sínek korában ezzel foglalkozni amúgy sem rentábilis!
Én is csak a fejlövésem miatt akarok mindent magam csinálni! |
(#17319) HOTotya hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 24, 2013 |
|
|
(#17320) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#17318)
|
Válasz •
|
Máj 24, 2013 |
|
Szia!
Simán kinéztem belőled,hogy mindent magadnak gyártasz le a terepasztalodhoz,még fejlövés nélkül is,ezért kérdeztem rá.
De mondjuk egy kereszteződés már rentábilis lehet!
Üdv.:korongos |
(#17321) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#17320)
|
Válasz •
|
Máj 24, 2013 |
|
Abból kettő is lesz hamarosan, egy H0-H0e 10 fokos, és egy TT-N íves átszelés. |
(#17324) Fordítókorongos hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 24, 2013 |
|
Sziasztok!
Beszereztem sínszálakat és elkezdtem egy alapszintű tevékenységet a témában.
Egy egyszerű váltó koppintásával kezdtem próbálkozni.
Csináltam egy állítható sablont a szívdarabra,hogy meg tudjam szabályosra forrasztani.
A sablon egész jól sikerült,de a forrasztás nem lett valami szép,mert szerintem nagy bunkó a pákám hegye.
Reszelővel azért majd megdolgozom hogy szebb legyen,
de úgy érzem hogy ez elsőre elmegy.
Váltógyártó mesterünktől kérdezném, hogy milyen hegyet használ.
Jó modellezést! : korongos |
(#17325) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#17324)
|
Válasz •
|
Máj 24, 2013 |
|
Aztán lássunk ám képeket! |
|
(#17330) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#17325)
|
Válasz •
|
Máj 24, 2013 |
|
A forrasztási technikámon még csiszolnom kell,de majd az új pákaheggyel jobban fog menni,ezt egy félcsapott heggyel csináltam!
Kis reszelővel még igazítani fogok rajta,de ez a legelső próbálkozásom: |
|
(#17332) FriTTz válasza Fordítókorongos hozzászólására (#17330)
|
Válasz •
|
Máj 25, 2013 |
|
|
(#17340) Tapti válasza Fordítókorongos hozzászólására (#17330)
|
Válasz •
|
Máj 25, 2013 |
|
Szerintem, nem csak a páka kérdése, persze az is fontos, de az anyag mennyiséget kell figyelni. Ugyan vágányzatot/váltót nem csináltam még, de forrasztani forrasztottam már. Nem tudom milyen vastag ónt használsz? Elég lehet a legvékonyabb és ha klappol minden minimális anyaggal lehet csinálni. Illeszted, és egy alig csepp végig fut az anyagok között.
Amikor a Drezína-t csináltam N-s ben fém maratott készletből, pl. használtam a kényes helyeken Ón tartalmú pasztát, amivel tulajdonképp a lehető legvékonyabb forrasztást tudtam elérni. Felkentem az egyik felületre és illesztettem/rögzítettem és adtam neki a meleget. Lehelet vékony forrasztás jött létre.
Nem akarok tanácsot adni, csak megosztom az én tapasztalatomat. Esetleg próbaképp tudnék adni egy kis anyagot ha gondolod?
|
(#17344) Fordítókorongos válasza Tapti hozzászólására (#17340)
|
Válasz •
|
Máj 25, 2013 |
|
Sziasztok!
Köszönöm a segítséget!
A második próba már jobb lett: |
|
(#17345) Fordítókorongos válasza Tapti hozzászólására (#17340)
|
Válasz •
|
Máj 25, 2013 |
|
Szia!
Az ón tartalmú pasztának Degufit a neve?
Mert olyanom még van is. |
|
|
2024. Nov, 01. Pé 17:23:58 |
|
Jelenleg 7 fő olvassa az oldalt |
|
|